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車道を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 731



例文

すなわち、前記乗員を乗せた状態の基台フレーム部の重心位置は、前記主輪の接地位置より後に配置することで、前記補助輪が車道方向に回転モーメントが発生するようにして、車椅子の主輪が車道方向に曲がるのを防止する。例文帳に追加

That is, by arranging the centroid position of a base frame part in the state that the passenger is on behind the grounding position of the main wheel, an auxiliary wheel generates a rotation moment in the driveway direction and the main wheel of the wheelchair is prevented from turning to the driveway direction. - 特許庁

歩道の端縁あるいは歩道と車道との境界、あるいは私有地と官有地との境界等に設置される縁石ブロックであって、レジンコンクリートからなる縁石ブロック本体に、下面に開口する中空部を形成したことを特徴とする歩車道用ブロック。例文帳に追加

This curb block is installed at the end fringe of the sidewalk or the boundary between the sidewalk and the roadway or the boundary between the private land and the public land and is formed by forming a hollow part opened on a lower face in a curb block main body made of resin concrete. - 特許庁

フェンス1によって隔てられた敷地12から、自動車26が車道16に対して出るような場合に、歩道14上を歩行する歩行者30や、車道16を走行する自動車26を、敷地12内でドライバー28が自動車26に載った状態で、確実に視認することが出来る。例文帳に追加

When a vehicle 26 is headed to the driveway 16 from a site 12 partitioned with a fence 1, a driver 28 on the vehicle 26 in the site 12 can surely view a pedestrian 30 walking on a footway 14 and a vehicle 26 running on the driveway 16. - 特許庁

歩行者6の車道側の腕に装着した装着体1に保護棒2を車道側に水平に突き出るように係着する事により車両7は保護棒2が障害となり歩行者6との間に最低保護棒2の長さ以上は間隔を保ち通過せざるを得ない。例文帳に追加

The vehicle 7 has to pass by keeping an interval longer than the length of the minimum protective bar 2 between the vehicle and the pedestrian 6 because the protective bar 2 is an obstacle to the vehicle 7 by loading the protective bar 2 so as to horizontally project onto a roadway side to a loading body 1 loaded to an arm of the pedestrian 6 on the roadway side. - 特許庁

例文

第一ブロック5は、車道に沿って配設されるものであって、車道側の側面11の下部領域に、略円弧状に湾曲した第一傾斜面12が形成され、側面11の上部領域に、平面形状の第二傾斜面13が形成されている。例文帳に追加

A first block 5 is arranged along a roadway; a first inclined plane 12, which is curved in an approximate arc shape, is formed in the lower area of a side surface 11 on the side of the roadway; and a second planar inclined surface 13 is formed in the upper areas of the side surface 11. - 特許庁


例文

ビームパイプ21はインナースリーブ24の両端へ嵌めて接続し、ブラケット20の車道側前面に配置され、車道とは反対側の下部から求心方向へねじ込んだボルト29でブラケット20と結合されている。例文帳に追加

The beam pipe 21 is fitted and connected to both ends of an inner sleeve 24, arranged on the roadway-side front surface of the bracket 20, and coupled to the bracket 20 by means of a bolt 29 screwed in a centripetal direction from a lower portion on the other side of the roadway. - 特許庁

手提げ部材2の把持部21に作業者が引き上げ力を作用させるに伴い、無端部材3の張力部31に張力が作用し、耐磨耗部材4が歩車道境界ブロック6の外側面を押圧するに伴う摩擦によって歩車道境界ブロック6が引き上げられる。例文帳に追加

When a worker acts a pull-up force on the holding section 21 of the hanging member 2, a tension acts on the tension section 31 of the endless member 3, and the pedestrian walkway-roadway boundary block 6 is raised by the friction caused by the pressing of the abrasive members 4 against the outer surface of the pedestrian walkway-roadway boundary block 6. - 特許庁

自動車が衝突の際における塑性変形が常にスムースに行われると共に、設置する場所の景観に応じたデザインを容易に適用でき、且つ車道間に挟まれた中央分離帯にも設置可能な車道用防護柵の支柱を提供する。例文帳に追加

To provide a support of a guard fence for a roadway, in which plastic deformation in the case of the collision of an automobile is conducted smoothly at all times and to which a design corresponding to a landscape at the place of installation can be applied easily and which can also be installed at a medial strip held by roadways. - 特許庁

車道1と、歩道2との境界線に沿って敷かれる縁石3に被せられる縁石カバーにおいて、縁石3の車道1側の前面3aをカバーする前面部4aと、縁石3の上面3bをカバーする上面部4bとを有する。例文帳に追加

This curb stone cover is put on a curb stone 3 laid along a boundary line between a roadway 1 and a sidewalk 2, and the curb stone cover includes a front part 4a covering the front 3a of the roadway 1 side of the curb stone 3 and a top part 4b covering the top 3b of the curb stone 3. - 特許庁

例文

各粗骨材の表面を結合材で被覆した状態で互いに結合させ、内部に連続した空隙を有するポーラスコンクリートからなる多孔質道路境界ブロック3,3…を車道1と歩道2、或いは車道1と中央分離帯との境界部に沿って並べて敷設した。例文帳に追加

coarse aggregates are connected to each other in a condition that the surfaces thereof are coated with a binder and a plurality of porous boundary blocks 3 of the road made of porous concrete having continuous voids in the inside are laid to arrange along the boundary between a roadway 1 and a sidewalk 2 or the boundary between the roadway 1 and a medial strip. - 特許庁

例文

切削装置6を使用して、歩車道境界上に埋設した縁石3を切削装置6の回転切削刃7で連続的に切削し、縁石3の角部に傾斜面8を形成して、車道2と歩道1との間には縁石3の高さだけの段差を無くす。例文帳に追加

The curb 3 buried in the boundary between the sidewalk and the carriageway is continually cut by a rotary cutting blade 7 of a cutter 6, and an inclined surface 8 is formed at the corner of the curb 3, thereby eliminating the step corresponding to the height of the curb 3 between the sidewalk 2 and the carriageway 1. - 特許庁

湾曲板53,54は、車道側端部の路面よりも低い位置から外側に凸になるように湾曲して立ち上がり、一方の湾曲板53は、他方の湾曲板54よりも、車道側の端部が高位置に位置付けられ小さな曲率半径で湾曲している。例文帳に追加

The curved plates 53 and 54 are curved and raised from a position lower than a road surface of a roadway side end so as to be convex to the outer side, the end on the roadway side of one curved plate 53 is positioned at a high position and the curved plate 53 to be curved in a smaller curvature radius than the other curved plate 54. - 特許庁

交通システムは、トンネル内に敷設された車道10に沿って、トンネルの出口14まで所定間隔で配列する一連の発光部11,11,11,…と、この車道10の周縁部に配設された電光掲示板13と、車速センサ12L,12R,…と、管制センター1とを備えて構成されている。例文帳に追加

This traffic system is provided with a series of light emitting parts 11, 11, 11, etc. disposed at prescribed intervals apart along a carriageway 10 laid in a tunnel to an exit 14 of the tunnel, electric bulletin boards 13 disposed in the circumferential edge parts of the carriageway 10, car speed sensors 12L, 12R, etc., and a control center 1. - 特許庁

段差のある歩道と車道の境界にて歩道の縁部に配設され、車椅子の通過をスムーズに行わせると共に、視覚障害者が歩道と車道の境界を明確に認識できる歩道用縁石材及びバリアフリー歩道構造を提供する。例文帳に追加

To provide a curb material for a sidewalk and a barrier-free sidewalk structure, which are arranged at an edge of the sidewalk in a boundary between the sidewalk and a roadway, different in level from each other, enable a wheelchair to pass smoothly, and allow visually impaired persons to clearly recognize the boundary between the sidewalk and the roadway. - 特許庁

ロータリーから延びる退出路が通行不可能な分離帯によって分離された同一進行方向の複数の車道から構成された道路である場合に、退出すべき車道を運転者が容易に特定できるような案内を行う経路案内装置等を提供する。例文帳に追加

To provide a route guide system or the like capable of conduct a guide for a driver to specify easily an outgoing road-way, when an outgoing passage extended from a rotary space is a road constituted of the plurality of same-advancing-directional road-ways separated by a passing-impossible separation zone. - 特許庁

洛西バスターミナル-国道9号-西本願寺前-京都駅八条口-国道1号-京都南IC-名神高速道路-京滋バイパス-第二京阪道路-枚方東インターチェンジ-国道307号-京阪枚方市駅北口-国道1号-摂津南インターチェンジ-近畿自動車道-中国自動車道-山陽自動車道-広島IC-国道54号祇園新道-中筋駅-広島バスセンター-中広出入口-広島高速4号線-沼田出入口(広島高速4号線)-五日市インターチェンジ-山陽自動車道-大竹インターチェンジ-大竹IC入口-国道2号-岩国駅前-国道2号-岩国インターチェンジ-山陽自動車道-玖珂インターチェンジ-熊毛インターチェンジ-徳山東インターチェンジ-国道2号-徳山駅前例文帳に追加

Rakusei Bus TerminalNational Highway 9 – Nishi-honganji-mae – Hachijo Exit of Kyoto StationNational Highway 1 – Kyoto-minami Interchange – Meishin ExpresswayKeiji Bypass – Daini Keihan-doro – Hirakata-higashi InterchangeNational Highway 307 – North Exit of Hirakata City Station of Keihan LineNational Highway 1 – Settsu-minami InterchangeKinki Expressway – Chugoku ExpresswaySanyo ExpresswayHiroshima InterchangeNational Highway 54 Gion-shinmichi – Nakasuji StationHiroshima Bus Center – Nakahiro Entrance/Exit – Hiroshima Expressway 4 – Numata Entrance/Exit of Hiroshima Expressway – Itsukaichi InterchangeSanyo ExpresswayOtake InterchangeOtake Interchange EntranceNational Highway 2 – Iwakuni StationNational Highway 2 – Iwakuni InterchangeSanyo Expressway – Kuga Interchange – Kumage Interchange – Tokuyama-higashi InterchangeNational Highway 2 – Tokuyama Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1993年4月1日の一般国道改正では高規格幹線道路(一般国道のバイパス事業で建設される設計速度80~100キロメートル毎時の自動車専用道路)の国道番号がいくつか制定された(例:一般国道国道468号首都圏中央連絡自動車道、一般国道国道478号京都縦貫自動車道など)が、京奈和道には400番台の独自番号は割り当てられなかった。例文帳に追加

In the revised Ordinance on National General Highways dated April 1, 1993, national-highway route numbers were assigned to some arterial high-standard highways (roads exclusively for motor vehicles constructed with a design speed of 80 - 100 km/h based on national highway bypass projects) (for example General National Highway Route No. 468 to the Metropolitan Inter-City Expressway, and the general National Highway Route No. 478 to the Kyoto Jukan Jidoshado Expressway), but the Keinawa Jidoshado Express was not assigned any specified number in the 400s.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

飽和状態にある京阪国道および近畿自動車道の吹田ジャンクション・吹田インターチェンジと門真インターチェンジ(近畿自動車道)間の渋滞緩和(加えて、これに付随する名神高速道路の天王山トンネル付近と京都南インターチェンジ付近の渋滞緩和)を目的として整備が進んでいる。例文帳に追加

The development of this bypass is being promoted in order to relieve congestion on the Keihan National Highway, whose traffic volume has exceeded its capacity, and on the section between the Suita Junction/Suita Interchange of the Kinki Jidoshado Expressway and the Kadoma Interchange (the Kinki Jidoshado Expressway) (as well as the congestion occurring around the Tennouzan Tunnel and the Kyoto Minami Interchange of the Meishin Expressway, as associated with the heavy traffic in the section mentioned above).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都駅烏丸口(07)-国道1号-京都南インターチェンジ-名神高速道路-大山崎インターチェンジ大山崎バスストップ(06)-高槻バスストップ(05)-中国自動車道-山陽自動車道-広島インターチェンジ-国道54号祇園新道-中筋駅(04)-不動院前駅(03)-広島バスセンター(02)-広島駅新幹線口(01)例文帳に追加

Karasuma Exit of Kyoto Station (07) – National Highway 1 – Kyoto-minami Interchange – Meishin Expressway – Oyamazaki Bus Stop of Oyamazaki Interchange (06) – Takatsuki Bus Stop (05) – Chugoku ExpresswaySanyo ExpresswayHiroshima InterchangeNational Highway 54 Gion-shinmichi – Nakasuji Station (04) – Fudoin-mae Station (03) – Hiroshima Bus Center (02) – Shinkansen Line Exit of Hiroshima Station (01)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市下京区内-国道9号-沓掛インターチェンジ-京都縦貫自動車道-丹波インターチェンジ-国道9号-国道27号-綾部安国寺インターチェンジ-京都縦貫自動車道-宮津天橋立インターチェンジ-京都府道9号綾部大江宮津線-宮津市内-国道178号-国道312号-国道482号-京丹後市内例文帳に追加

Internal Shimogyo Ward, Kyoto City - National Route 9 - Kutsukake Interchange - Kyoto Jukan Expressway - Tanba Interchange - National Route 9 - National Route 27 - Ayabeankokuji Interchange - Kyoto-Jukan Expressway - Miyazu-Amanohashidate Interchange - Kyoto Prefectural Road 9 Ayabe Oe Miyazu Route - Internal Miyazu City - National Route 178 - National Route 312 - National Route 482 - Internal-Kyotango City  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

歩道の位置が車道の中心に対して左側か右側かの情報を記憶しておくための歩道位置記憶手段と、歩道の位置が車道の中心に対して左側か右側かを判定するための歩道位置判定手段と、歩道の位置を示す描画物を推奨経路の横に描画するための歩道位置描画手段という構成を有する。例文帳に追加

The navigation device is configured to have a walkway position storage means for memorizing whether the position of the walkway is left or right side in relation to a center of the roadway, a walkway position determination means for determining whether the position of the walkway is left or right side in relation to the center of the roadway, and a walkway position drawing means for drawing a drawn object indicating the position of the walkway beside the recommended route. - 特許庁

この歩車道境界ブロック1は、前記境界ブロック部4が、前記歩道2側と前記車道3側との間を車両が乗り入れ可能に形成されており、かつ、前記境界ブロック部4の上面および前記エプロン部5の上面に、適度に細かく形成される梨地模様状の凹凸6が施されている。例文帳に追加

In the pedestrian and vehicular boundary block 1, the boundary block section 4 is formed in a manner that the car can be driven in between the sidewalk 2 side and the roadway 3 side, and satin pattern- shaped irregularities 6 finely formed properly are executed on the top face of the boundary block section 4 and the top face of the apron section 5. - 特許庁

属性PCIでの一致判定を行う際、最初に検索エリアを設定し(S333)、検索エリア内のリンクを抽出し(S334)、車道数が一致するか否かを判断して(S335)、車道数が一致する場合にのみ(S335でYES)、リンクの一致判定を行ってリンクの絞り込みを行う(S336)。例文帳に追加

When matching determination in attribute PCI is conducted, firstly a search area is set (S333), links in the search area are extracted (S334), determination as to whether the number of driveways matches is made (S335), and only when the number of driveways matches (YES at S335), determination of link matching is made to narrow down the links (S336). - 特許庁

制御手段12は、車両Cが特定道路を走行している場合、右側可動照明灯14Rに車道RWの右側に隣接する個所SWRを照明させ、かつ左側可動照明灯14Lに車道RWの左側に隣接する個所SWLを照明させる特定道路配光制御を行う。例文帳に追加

When the vehicle travels on a specified road, the control means 12 controls the light distribution on the specified road that the right movable illumination lamp 14R illuminates the right side of a road-way RW, and the left movable illumination lamp 14L illuminates a part SWL adjacent to the left side of the road-way RW. - 特許庁

施工時の交通制限を可能なかぎり少なくし、連続施工したブロック間の段差・レベル調節が容易で、簡易かつ短い工期で施工することができ、また、施工後の耐久性・安全性を高めることができる張出車道ブロックと、当該ブロックを用いた張出車道の施工方法を提供すること。例文帳に追加

To provide an overhang roadway block and a construction method of an overhang roadway making use of the block capable of lessening traffic restrictions as much as possible, easily and simply carrying out adjustment of an uneven step/level between both blocks continuously executed within a short construction period of time and improving durability/safety after the construction work. - 特許庁

廃タイヤを大量消費につながる歩車道境界用ブロックとして再利用することで、廃タイヤの有効利用を図り、しかもその材質(ゴム製)の特長を活かしてコンクリート製のものにはない緩衝作用を持ち、又、施工が容易な歩車道境界ブロック及びその施工構造の提供。例文帳に追加

To provide a block indicating boarder between a sidewalk and a carriageway and its construction structure capable of effectively utilizing abandoned tires by reusing them as blocks indicating a boarder between a sidewalk and a carriageway, which causes the consumption of a large number of abandoned tires and performing damping work by making the most of the forte of the material (rubber) unlike concrete and constructing easily. - 特許庁

一 被けん引車(道路運送車両法第二条第二項に規定する自動車のうち、けん引して陸上を移動させることを目的として製作した用具であるものをいう。以下この項において同じ。)例文帳に追加

(i) Towed vehicles ( Among the vehicles prescribed in the Road Transport Vehicle Act, Article 2, Paragraph 2, those that are equipment manufactured for towing and moving over land; the same shall apply hereinafter in this paragraph).  - 日本法令外国語訳データベースシステム

(茨木管理事務所管理区間はこの他、名神高速道路京都東IC-吹田JCT、第二京阪道路、京奈和自動車道京都府内区間である。)例文帳に追加

(Roadways managed by West Nippon Expressway Company Limited, Kansai Branch, Ibaraki Office, include the Kyoto Higashi Interchange - Suita Junction section of the Meishin Highway, the Daini-Keihan-Doro Bypass, and Kyoto areas of the Keinawa Jidoshado Expressway.)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都縦貫自動車道(きょうとじゅうかんじどうしゃどう)は、起点を京都府久世郡久御山町、終点を同府宮津市とする延長約100kmの高規格幹線道路(一般国道478号)である。例文帳に追加

Kyoto Jukan Jidoshado Expressway, which is approximately 100 km long, is an arterial high-standard highway (National Highway 478) extending from Kumiyama Town, Kuse-gun, Kyoto Prefecture to Miyazu City, Kyoto Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現在のところ、起点側、中央部、終点側の3カ所が開通しており、起点側は京都縦貫自動車道ではなく京滋バイパスという名称で開業した。例文帳に追加

Until now, three sections have opened in three different areas: on the side of the starting point, around the middle, and on the side of the terminal. The section on the side of the staring point has opened under the name "Keiji Bypass" instead of "Jukan Jidoshado Expressway."  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京奈和自動車道初の全線開通区間で、ほぼ全線にわたって片町線・近鉄京都線と並行し、これらの鉄道より西側(山より)を走っている。例文帳に追加

Keina Road, the first section of the Keinawa Jidoshado Expressway to be opened, runs parallel to the west of (closer to the mountain than) the railway of the JR Katamachi-sen/Kintetsu Kyoto Line, and does so nearly all the way.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京奈和自動車道京奈北道路で述べたように、現在奈良方面⇔京都市街間は、京奈道路の木津IC~田辺西ICと第二京阪道路を利用するのが最速ルートとなる。例文帳に追加

The fastest route between Nara and downtown Kyoto, as noted above in the section on Keinakita Road of the Keinawa Jidoshado Expressway, is to take Keina Road from the Kizu Interchange to the Tanabe-nishi Interchange and the Daini-Keihan-Doro Bypass.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2006年(平成18年)4月15日:大和御所道路・三宅ICと田原本ICを除いて郡山南IC~橿原北IC開通、西名阪自動車道郡山インターチェンジ(奈良県)~郡山南IC間の平面部分開通。例文帳に追加

April 15. 2006: The segment of Yamato Gose Road between Koriyama Minami Interchange and Kashihara Kita Interchange (except for Miyake Interchange and Tawaramoto Interchange) and the ground road from Koriyama Interchange of Nishimeihan Jidoshado Expressway (Nara Prefecture) to Koriyama-minami IC were opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

乙訓郡大山崎町の国道171号から久世郡久御山町の国道1号交点までは一般道路も建設されているが、大部分は京都縦貫自動車道として建設される。例文帳に追加

The road is generally constructed as the Kyoto Jukan Jidoshado Highway, although a general road is being constructed between the portion from the intersection with National Highway Route No. 171 at Oyamazaki-cho in Otokuni-gun, to the intersection with National Highway Route No. 1 at Kumiyama Town in Kuse-gun.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現在は京都縦貫道丹波インター~近畿自動車道舞鶴若狭線綾部安国寺インター間(丹波綾部道路)が国土交通省の手によって建設されている。例文帳に追加

The section called Tanba Ayabe Road, which will run from the Tanba Interchange of the Kyoto Jukan Jidoshado Highway to the Ankokuji Interchange of the Kinki Jidoshado Highway Maizuru Wakasa Line, is being constructed by the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

歩道の車道寄りには新たにケヤキ223本が植え直されたが、以前の立派な街路樹とは比べるべくもなく、成長するには20年以上かかる。例文帳に追加

Two hundred and twenty-three new zelkova trees have been planted along the street between the sidewalk and the driving lane, but they are still incomparable with the previous excellent roadside trees; it will take more than 20 years for the new trees to grow as tall.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐山高雄パークウェイ(あらしやまたかおパークウェイ)は、阪急阪神ホールディングスグループの西山ドライブウエイ株式会社が経営する一般自動車道例文帳に追加

Arashiyama-Takao Park Way is an ordinary motorway run by Nishiyama Driveway Co., Ltd., a part of the Hankyu Hanshin Holdings group.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

中山道と併走する名神高速道路を正式には含んでおり(名神高速道路の法定名称は「中央自動車道西宮線」)、東京と西宮市を結ぶ東西の幹線になっている。例文帳に追加

It formally includes Meishin Expressway (which is legally referred to as the Chuo Expressway Nishinomiya Line) which runs parallel to Nakasen-do Road being the main east-west artery to connect Tokyo and Nishinomiya City.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2008年(平成20年)10月21日:綾部安国寺IC-京丹波わちIC間を国道27号線経由から京都縦貫自動車道に変更し、途中の綾部大橋バス停を廃止。例文帳に追加

October 21, 2008: As they had switched the National Highway 27 route, which connected Ayabe Ankoku-ji Interchange and Kyo Tanba-wachi Interchange, to the new Kyoto Jukan Expressway route, which connected the same two bus stops, they abolished Ayabe Ohashi Bus Stop of the former route.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2002年(平成14年)3月10日より「昼特急」第2弾として、東京側の発着地を新宿駅として中央自動車道を経由する「中央道昼特急京都号」を1日2往復設定した。例文帳に追加

Consequently on March 10, 2002 the two companies set up the twice daily Chuo-do Daytime Express Kyoto-go (as the second 'daytime express' service) which passed through Chuo Expressway and had its terminal at Shinjuku Station in Tokyo.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1979年(昭和54年)、九州自動車道の工事に際して行われた宮崎県えびの市の前畑遺跡の調査において16世紀の陶磁器片とともに大木を引いた経路と見られる遺構が発見された。例文帳に追加

The research of the Maehata Remains in Ebino city, Miyazaki Prefecture, conducted in 1979 for the construction of Kyushu Expressway, discovered ancient structural remnants considered to be a pathway where huge timbers seemed to have been dragged as well as ceramic ware pieces from the 16th century.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現行の道路交通法では人力車は軽車両の扱いとなるが、自転車とはならないため、自転車道および道路標識によって自転車通行可とされた歩道を通行する事は出来ない。例文帳に追加

Under the current Road Traffic Act, jinrikisha are regarded as light vehicles, rather than bicycles, and therefore cannot use bicycle lanes or sidewalks where signposts permit bicycles.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

同年9月29日にガス灯が横浜の大江橋(桜木町駅近く現在の国道16号橋)から馬車道(横浜市)・本町通界隈に設置された。例文帳に追加

On September 29 of the same year they were installed along the street running from Oe Bridge (the present National Route 16 Bridge near Sakuragicho Station) to the neighborhood of Bashamichi and Honcho Street in Yokohama City.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵯峨嵐山駅(さがあらしやまえき)は、京都府京都市右京区嵯峨天龍寺車道町にある、西日本旅客鉄道(JR西日本)山陰本線(嵯峨野線)の鉄道駅。例文帳に追加

Saga-Arashiyama Station, located in Saga Tenryuji Kurumamichi-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Sanin Main Line (Sagano Line), which is operated by the West Japan Railway Company (JR West).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

概ね対京都方面輸送においては、京都縦貫自動車道が現在全通していないことや、京都交通(舞鶴)の舞鶴-京都便が1日4往復と少ないため優位な立場である。例文帳に追加

Generally, concerning the transportation to the Kyoto area, the train maintains an advantage because Kyoto Longitudinal Expressway hasn't yet been fully opened to traffic, and the bus service that Kyoto Kotsu (Maizuru) provides between Maizuru and Kyoto is limited to four round trips a day.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

対大阪・神戸方面輸送においては、舞鶴若狭自動車道が舞鶴-神戸間が全通していることから、京都交通バスが極めて優勢である。例文帳に追加

For transportation to Osaka and Kobe, Kyoto Kotsu Bus enjoys a more competitive position because the Maizuru Wakasa Expressway has already opened up the entire section between Maizuru and Kobe.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1987年(昭和62年)ごろから京阪神から日本海側へつながる高速道路である舞鶴若狭自動車道もようやく整備され、鉄道に加え交通の要(かなめ)の役割を果たす道路が交わる北近畿の交通の中心となっている。例文帳に追加

Around 1987, the development of Maizuru Wakasa Expressway, an expressway connecting Keihanshin with areas along the Japan Sea, finally commenced, making the roads in Fukuchiyama to play a central role in transportation in Kitakinki, together with the railroads.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都縦貫自動車道あるいは国道9号での自動車交通が中心、京阪京都交通バスが亀岡を通って京都市内まで走っている。例文帳に追加

The major means of transportation is vehicles using the Kyoto Longitudinal Expressway or National Route 9, and Keihan Kyoto Kotsu provides bus service operating to downtown Kyoto City through Kameoka.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都縦貫自動車道宮津天橋立インターチェンジから国道178号、国道312号、府道17号、国道178号で木津温泉まで約37Km例文帳に追加

The Kitsu-onsen Hot Spring can be reached by getting off the Kyoto Longitudinal Expressway at Miyazu Amanohashidate Interchange, and then driving about thirty-seven kilometers (first, on the National Route 178, and second, on the National Route 312, and third, on the Kyoto Prefectural Route 17, and finally, on the National Route 178).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

下流の河川敷では、サクラやツツジなどの花が楽しめるほか、自転車道や河川敷公園も整備されており、ペット連れやウォーキングなど散歩をする人が絶えない。例文帳に追加

At the riverbed downriver, people can enjoy cherry blossoms and azalea, and also the cycling road and parks there allow many people to walk their pets or enjoy simply enjoy a walk by themselves.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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日本法令外国語訳データベースシステム
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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