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該当件数 : 1052



例文

To provide a fuel control method for an engine and a system thereof which drives the engine more stably by preventing a lean condition of air-fuel ratio when a reduced fuel amount must be quickly recovered to a normal amount in a situation where the reduced fuel amount is injected, compared with an intake air amount in such a case where an evaporation gas flow-in amount into the engine is rapidly reduced.例文帳に追加

エンジンへの蒸発ガス流入量が急激に減る場合のように吸入空気量に比べて燃料量を少なく噴射している状況で、その燃料量を急激に正常な量に回復しなければならない場合、空燃比の稀薄化を防止してエンジンをより安定して駆動することができるエンジンの燃料制御方法及びシステムを提供する。 - 特許庁

To prolong a displacing period caused by the deterioration of a front catalyst device, in an exhaust emission control device for an internal combustion engine, equipped with the front catalyst device, and making exhaust gas in a lean condition and that in a rich condition flow into a main catalyst device such as an NOX storage reduction catalyst device, to increase the temperature of the main catalyst device.例文帳に追加

前置触媒装置を備えると共に、リーン状態の排気ガスとリッチ状態の排気ガスとをNO_X 吸蔵還元触媒装置等の主触媒装置へ流入させて主触媒装置を昇温させる内燃機関の排気浄化装置において、前置触媒装置の劣化による交換期間を延長することである。 - 特許庁

When an air-fuel ratio of exhaust gas flowing into a NOx catalyst 25 is lean and the NOx catalyst is in an active status, SOx in the exhaust gas is occluded by a first manner, and when an air-fuel ratio of the exhaust gas flowing into the NOx catalyst 25 is inactive status, the SOx in the exhaust gas is occluded by a second manner.例文帳に追加

NOx触媒25がそこに流入する排気ガスの空燃比がリーンであってNOx触媒が活性状態にあると排気ガス中のSOxを第1の形で吸蔵すると共に、そこに流入する排気ガスの空燃比がリーンであってNOx触媒が非活性状態にあると排気ガス中のSOxを第2の形で吸蔵する。 - 特許庁

This exhaust emission control device for the internal combustion engine includes a combustion mode change-over means changing over combustion mode between the lean combustion mode and the theoretical air fuel ratio combustion mode, a first exhaust gas passage 36 and a second exhaust gas passage 37 provided in parallel, an NOx catalyst 34 disposed in the first exhaust gas passage 36, and a three way catalyst 35 disposed in the second exhaust gas passage 37.例文帳に追加

本発明の内燃機関の排気浄化装置は、リーン燃焼モードと理論空燃比燃焼モードとを切り換える燃焼モード切換手段と、並行する第1排気通路36および第2排気通路37と、第1排気通路36に設置されたNOx触媒34と、第2排気通路37に設置された三元触媒35とを備える。 - 特許庁

例文

In this engine system and method, regeneration of the NOx absorber (28) using in-cylinder post-injection is accomplished, in a way creating the lean-to-rich transition (Fig. 3) for regenerating the NOx absorber (28) and at the same time attenuating engine torque output fluctuations during the transition without requiring use of torque sensing to attenuate the engine torque output fluctuations.例文帳に追加

NOx吸着装置を再生させるためのリーン−リッチ移行(図3)を発生させ、同時に、エンジントルク出力変動を減衰させるためのトルク感知の使用を必要とすることなく移行中のエンジントルク出力変動を減衰させる方法でシリンダ内事後噴射を使用するNOx吸着装置(28)の再生を達成するためのエンジンシステム及び方法。 - 特許庁


例文

With this construction, because the outer electrode 6 formed in the combustion chamber 4 is arranged always in the direction not preventing the flow of an air-fuel mixture in the combustion chamber 4 regardless of the mounting angle/position around the axis of the plug body 8, it is possible to improve the igniting capability of the spark plug 1 to the maximum with respect to lean fuel.例文帳に追加

このように構成することで、燃焼室4内部に形成された外側電極6は、プラグ本体8の軸心回りの取付角度位置に関係なく、常時燃焼室4内部の混合気の流れを妨げない向きに向けられて配置されるので、点火プラグ1の着火性を向上させることができ、希薄燃料に対する着火性を最大限に向上させることができる。 - 特許庁

When a combustion mode is required to be switched from the stratified charge lean combustion by fuel injection in a compression stroke to the homogeneous charge combustion by fuel injection in an intake stroke, stratified charge stoichiometric combustion by both the intake stroke injection and the compression stroke injection is executed for a prescribed time before the switching from the compression stroke injection to the intake stroke injection in a fuel injection mode.例文帳に追加

圧縮行程での燃料噴射による成層リーン燃焼から、吸気行程での燃料噴射による均質燃焼への燃焼形態形態の切換要求がなされると、燃料噴射形態の圧縮行程噴射から吸気行程噴射への切り換えに先立ち、吸気行程噴射と圧縮行程噴射との両方による成層ストイキ燃焼が所定時間実行される。 - 特許庁

In this intake port of the lean burn engine, a connecting part is formed so that fuel injected from the injector is supplied to a predetermined position in the longitudinal direction of the linear port and the swirl port, and the linear port and the swirl port are separated from each other in the region other than the connecting part.例文帳に追加

上記のような目的を達成するための本発明によるリーンバーンエンジンの吸気ポートは、直線ポートとスワールポートの長手方向の所定位置にインジェクタから噴射される燃料を供給できるように連結部が形成され;前記連結部以外の部位では前記直線ポートとスワールポートとが互いに隔離されたことを特徴とする。 - 特許庁

To obtain very low temperature near the ideal condition by preventing a cooling capability from being not exhibited enough due to phase separation of 3He-4He mixed liquid in a mixing chamber in a dillution refrigerator using heat absorption when 3He is melt from rich phase of 100% 3He to lean phase of 6.4% 3He-4He in the mixing chamber.例文帳に追加

混合室内において100%3Heの濃厚相から6.4%3He−4Heの希薄相へ3Heが溶け込む際の吸熱を利用した希釈冷凍機において、混合室内において3He−4He混合液体が相分離することにより冷却能が充分に発揮されなくなることを防止し、理想状態に近い超低温が得られるようにする。 - 特許庁

例文

In the method for determining the λ value by the broadband λ sensor of an internal combustion engine of an automobile, an oxygen concentration is determined in lean operation and the lack of oxygen is determined in rich operation from a measured pump current, the sensitivity of the broadband λ sensor for gas to be detected, and a gas concentration ratio, and the λ values are estimated, respectively, from the determination.例文帳に追加

自動車の内燃機関の広帯域λセンサによるλ値の決定方法において、測定ポンプ電流と、検出されるべきガスに対する広帯域λセンサの感度と、ガス濃度比とから、リーン運転において酸素濃度が決定され、且つリッチ運転において酸素不足が決定され、これからそれぞれλ値が推測される。 - 特許庁

例文

After the determination of an operating region based on revolutions and loads of an engine (S1), a mixture is fired by compression autoignition combustion when the operating region is in the super-lean region of low or medium range of loads of a low or medium range of revolutions (S2), and is fired by spark ignition combustion as in the ordinary case when the operation is in other regions (S3).例文帳に追加

エンジン回転数とエンジン負荷とに基づき運転領域を判定し(S1)、運転領域が低中負荷且つ低中回転領域である超リーン領域にあるときは、混合気を圧縮着火燃焼させ(S2)、それ以外の領域にあるときは混合気を通常の火花点火燃焼させる(S3)。 - 特許庁

To obtain a processed food of myoglobin-containing lean fish meat for eating raw, suppressed in flavor deterioration in long period preservation at a normal freezing temperature zone of about -18 to -25°C with an easy and safe means, and presenting favorable fresh red color at the time of actually appreciating the food after thawing in spite of the progress of discoloration of meat color during freezing preservation.例文帳に追加

簡便かつ安全な手段により、−18〜−25℃程度の通常の冷凍温度帯での長期間保存中における風味の劣化を抑制でき、かつ、冷凍保管中の肉色の変色は進行するものの、解凍後に実際に食品を賞味する際に好ましい鮮紅色の肉色を呈するミオグロビン含有生食用赤身魚肉の加工食品を提供すること。 - 特許庁

To provide a catalyst which is used for directly decomposing or directly (and reductively) decomposing NOx in the exhaust gas, which is produced by burning fuel supplied by a rich/lean fuel periodically supplying system, in a wide temperature range even in the presence of oxygen, sulfur oxides or water and has high durability, and to provide a method for using the catalyst.例文帳に追加

酸素、硫黄酸化物又は水の存在下においても、広い温度域において、周期的なリッチ/リーン燃料供給方式にて供給した燃料を燃焼させ、この燃焼によって生成した排ガス中のNOx を高い耐久性にて直接分解し、又は直接(及び還元)分解するための触媒とその触媒を用いる方法を提供する。 - 特許庁

To provide an engine maintaining an opening of a throttle valve within an intermediate region in both combustion states of a first combustion state for performing stoichiometric combustion and a second combustion state for performing stoichiometric combustion, EGR combustion, or lean combustion, and increasing an exhaust gas amount or an excessive air amount larger than a theoretical air amount recirculated in a combustion chamber in the second combustion state.例文帳に追加

ストイキ燃焼を行う第1燃焼状態、及び、ストイキ・EGR燃焼又はリーン燃焼を行う第2燃焼状態の両燃焼状態において、スロットルバルブの開度を中間領域内に維持できながら、第2燃焼状態では、燃焼室に再循環させる排ガス量や理論空気量以上の過剰空気を多くすることができるエンジンの提供。 - 特許庁

To provide a catalyst for performing catalytic reduction of nitrogen oxides with high selectivity without deteriorating the catalyst and without causing aggravation of fuel cost in a broad range of temperature by bringing an exhaust gas containing nitrogen oxides produced by burning fuel under lean conditions into contact with sulfur oxides in the presence of carbon monoxide and hydrogen.例文帳に追加

リーン条件下で燃料を燃焼させて生成した窒素酸化物を含有する排ガスを硫黄酸化物と一酸化炭素と水素の存在下に接触させて、広い範囲の温度において、触媒の劣化なしに、燃費の悪化をきたすことなく、高い選択率にてその窒素酸化物を接触還元するための触媒を提供する。 - 特許庁

In one embodiment, a method for reducing emissions in a combustion stream, comprises: combusting a gaseous stream to produce an exhaust stream comprising carbon dioxide, and separating CO_2 from the exhaust stream by passing CO_2 through a membrane to produce a CO_2 product stream and a CO_2 lean exhaust stream.例文帳に追加

一実施形態では、燃焼流中の排出物を減少させるための方法は、ガス流を燃焼させて、二酸化炭素を含む排気流を生成する段階と、CO_2をメンブランに通過させることによってCO_2を排気流から分離して、CO_2生成流及びCO_2希薄な排気流を生成する段階とを含む。 - 特許庁

To provide a fuel atomizing device for a gas turbine engine including a combustor to which a complex combustion system is introduced, which is formed of a combination of two lines of combustion systems, i.e. a diffusion combustion system and a lean combustion system, thus enhancing the firing performance and the flame keeping performance of the combustor, in particular, combustion stability in low load operation.例文帳に追加

拡散燃焼方式および希薄燃焼方式の2系統の燃焼方式を組み合わせた複合燃焼方式が適用された燃焼器における着火性、保炎性および特に低負荷時における燃焼安定性を向上させることができるガスタービンエンジンの燃料噴霧装置を提供する。 - 特許庁

The catalyst for purifying the exhaust gas comprises carrying a catalyst component containing rhodium, platinum and/or palladium, magnesium, calcium, strontium, barium, sodium, potassium, cesium and the like, and alumina on a honeycomb carrier, adsorbing NOx in a lean condition based on a theoretical air-fuel ratio and reducing the adsorbed NOx to N_2 in a stoichiometric amount of air condition and a fuel-rich condition.例文帳に追加

ロジウムと、白金及び/又はパラジウムと、マグネシウム、カルシウム、ストロンチウム、バリウム、ナトリウム、カリウム及びセシウムなどと、アルミナと、を含む触媒成分をハニカム担体上に担持して成り、理論空燃比よりリーンの状態でNOxを吸着し、吸着したNOxをストイキ及びリッチでN_2に還元する排ガス浄化用触媒である。 - 特許庁

When a three-way catalyst is in a rich atmosphere and fuel cut F/C is executed, reaction heat detection period Δt until storage reaction heat THca is detected after flow in exhaust gas air fuel ratio AFin shifts from rich air fuel ratio AFrich to lean air fuel ratio AFlean is measured (S104-S106).例文帳に追加

三元触媒がリッチ雰囲気であってフューエルカットF/Cが実行される場合に、流入排気空燃比AFinがリッチ空燃比AFrichからリーン空燃比AFleanに移行してから吸蔵反応熱THcaが検出されるまでの反応熱検出期間Δtを計測する(S104〜S106)。 - 特許庁

To prevent the deterioration of NOx absorption performance when an exhaust emission control device, with a lean NOx catalyst disposed in an engine exhaust passage, reduces oxygen concentration in exhaust emission as well as increases CO concentration, when NOx is emitted from the NOx catalyst for purification through reduction, and then switches again to an oxygen excess atmosphere.例文帳に追加

エンジン1の排気通路22にリーンNOx触媒25を配設し、該触媒25からNOxを放出させて還元浄化するときには排気中の酸素濃度を低下させるとともに、CO濃度を高めるようにした排気浄化装置Aにおいて、その後、再び酸素過剰雰囲気に切替えたときのNOx吸収性能の低下を防止する。 - 特許庁

The device arranges the lean NOx catalyst 3 which carries a catalyst layer purifying nitrogen oxide in exhaust gas on a metal honey comb (metal substrate) under an excess oxygen atmosphere along the direction of an exhaust gas flow to an exhaust passage 2 of the internal combustion engine, and a reaction catalyst (oxidation catalyst) 4 which performs the oxidation reaction of at least hydrocarbon (HC) in exhaust gas.例文帳に追加

内燃機関1の排気通路2に排気ガス流れ方向に沿って、排気ガス中の窒素酸化物を酸素過剰雰囲気下で浄化する触媒層をメタルハニカム(金属基体)に担持したリーンNOx触媒3と、排気ガス中の少なくとも炭化水素(HC)の酸化反応を行わせる反応触媒(酸化触媒)4とを配置する。 - 特許庁

The fuel supply valve 15 supplies the amount of fuel required for making an air/fuel ratio of exhaust gas flowing in the small ammonia producing catalyst 14 become a rich air/fuel ratio of a rich degree capable of reducing NO_X to ammonia in the small ammonia producing catalyst 14, and making an air/fuel ratio of the exhaust gas flowing into the NO_2 producing catalyst 13 become a lean air/fuel ratio.例文帳に追加

小型アンモニア生成触媒14内を流れる排気ガスの空燃比が小型アンモニア生成触媒14内においてNO_xをアンモニアまで還元させることのできるリッチ度合のリッチ空燃比となり、かつNO_2生成触媒13に流入する排気ガスの空燃比がリーン空燃比となるのに必要な量の燃料を燃料供給弁15から供給するようにしている。 - 特許庁

The catalyst for purifying NO_X of automotive exhaust gas is a catalyst for purifying NO_x in lean burn exhaust gas using an alcohol as a reducing agent, wherein the catalyst is a strongly basic meso-porous catalyst yielded by depositing a catalytically active component of a platinum group metal on a strongly basic meso-porous material in a range of 10pH≤14.例文帳に追加

アルコールを還元剤に用いてリーンバーン排ガス中のNOxを浄化するための触媒が、10≦pH≦14の範囲にある強塩基性のメソポーラス材料に白金族の触媒活性成分を担持して成る強塩基性のメソポーラス触媒であることを特徴とする自動車排NOx浄化用触媒。 - 特許庁

To enrich an air-fuel ratio at the time of reducing NOx occluded in a NOx catalyst in a supercharger of an engine 1 having an exhaust gas turbo-charger 61 and a NOx catalyst (lean NOx catalyst section 43c) for reducing by occluding NOx therein; and to improve acceleration response at the time of reduction of the NOx or acceleration demand just after completing the reduction.例文帳に追加

排気ターボ過給機61と、NOxを吸蔵して還元するNOx触媒(リーンNOx触媒部43c)とを備えたエンジン1の過給装置において、このNOx触媒に吸蔵されたNOxを還元するに際して、空燃比をリッチ化することができるようにするとともに、NOxの還元時又は還元完了直後の加速要求時に加速レスポンスを向上させる。 - 特許庁

To provide a method which does not show the release of a vanadium compound at all at a high exhaust gas temperature, or shows the substantially low release of the compound in comparison with a known technological level, indicates the excellent activity and long-term stability of an SCR catalyst, and reduces nitrogen oxides contained in lean exhaust gas selectively with a reduction catalyst by the use of ammonia.例文帳に追加

高い排ガス温度でバナジウム化合物の放出を全く示さないかまたはバナジウム化合物の公知技術水準に対して本質的に減少された放出を示しかつSCR触媒の卓越した活性および長時間安定性を示す、希薄排ガス中に含有されている窒素酸化物を還元触媒での選択的接触還元によってアンモニアを用いて還元するための方法。 - 特許庁

Consequently, since an air-fuel ratio of exhaust gas flowing into the HC absorption catalyst 23 is controlled to the lean side, oxygen concentration in the exhaust gas is increased, and an HC desorbed from the HC absorption catalyst 23 and oxygen in the exhaust gas react easily to accelerate the purification of the desorbed HC and reduce an HC exhaust amount.例文帳に追加

これにより、HC吸着触媒23に流入する排出ガスの空燃比がリーン側に制御されるため、排出ガス中の酸素濃度が増加して、HC吸着触媒23から脱離したHCと排出ガス中の酸素とが反応しやすくなって脱離HCの浄化が促進され、HC排出量が低減される。 - 特許庁

To provide a control method of a variable displacement compressor capable of preventing the occurrence of trouble by avoiding generation of a lean lubricating state, by properly returning lubricating oil even when controlled in maximum delivery capacity, in the variable displacement compressor returning the lubricating oil to a crankcase via a capacity control valve.例文帳に追加

容量制御弁を介して潤滑油をクランク室に戻すようにした可変容量型圧縮機において、最大吐出容量に制御されている時にも適切に潤滑油を戻せるようにし、貧潤滑状態の発生を回避して不具合の発生を防止可能な可変容量型圧縮機の制御方法を提供する。 - 特許庁

An upstream side catalyst 22 for a downstream side catalyst 23 are arranged in series in the exhaust pipe of the engine 11, and first through third sensors 24-26 detecting an air-fuel ratio or rich/lean of the exhaust gas are mounted at an upstream side and a downstream side of the upstream side catalyst 22, and a downstream side of the downstream side catalyst 23.例文帳に追加

エンジン11の排気管21に上流側触媒22と下流側触媒23とを直列に配置し、上流側触媒22の上流側及び下流側と、下流側触媒23の下流側に、それぞれ、排出ガスの空燃比又はリッチ/リーンを検出する第1〜第3センサ24〜26を配置する。 - 特許庁

Accordingly, while minimizing generation of NOx by carrying out combustion in a burner bottom side vicinity by using lean premixed gas with a combustion primary air ratio of one or less, stable combustion using rich premixed gas with a combustion primary air ratio of one or more is carried out in an opening side vicinity, to make miniaturization and to reduce the NOx exhaust amount.例文帳に追加

したがって、バーナ底側付近では燃焼一次空気比1以下の希薄予混合気による燃焼を行いNOxの発生を極力抑えるようにしつつ、開口側付近では燃焼一次空気比1以上の過濃予混合気により安定した燃焼を行うようにして、小型かつNOx排出量の低減を可能とする。 - 特許庁

To solve the problems that catalyst enters lean atmosphere immediately after rich control for NOx desorption and reduction and NOx is not reduced and is discharged at it is because oxygen having smaller discharge speed among oxygen held in catalyst is discharged during air-fuel ration feedback control period in an exhaust emission control device of an engine provided with NOx absorption catalyst.例文帳に追加

NOx吸蔵触媒を備えたエンジンの排気浄化装置において、空燃比フィードバック制御期間中に触媒に保持された酸素のうち放出速度の遅いものが放出されることに原因して、NOx脱離・還元のためのリッチ化制御直後に触媒がリーン雰囲気となり、NOxが還元されることなくそのまま排出されてしまう - 特許庁

To provide a system for purifying exhaust gas of a diesel engine, which is particularly suitable to the diesel car engine that usually operates in a lean burn condition without the occurrence of a periodic high-load condition in view of its combustion characteristics.例文帳に追加

燃焼特性上稀薄燃焼領域で主に運転され、周期的な高負荷条件が発生しないディーゼル乗用車エンジンに特に適合し、NOxの還元雰囲気形成のために、別途の燃料をもっと噴射した従来技術の問題点を解決することで、燃料消費の増加を防止するディーゼルエンジンの排気浄化システムを提供することにある。 - 特許庁

To provide a method for reducing nitrogen oxide contained in lean exhaust gas using ammonia by selective contact reduction with a reduction catalyst, which is a SCR catalyst excellent in activity and long time stability and shows substantially decreased emission of a vanadium compound relatively to a conventionally known level or no emission of the vanadium compound at a high exhaust gas temperature.例文帳に追加

高い排ガス温度でバナジウム化合物の放出を全く示さないかまたはバナジウム化合物の公知技術水準に対して本質的に減少された放出を示しかつSCR触媒の卓越した活性および長時間安定性を示す、希薄排ガス中に含有されている窒素酸化物を還元触媒での選択的接触還元によってアンモニアを用いて還元するための方法。 - 特許庁

On determining the malfunction of the selector valve 34, it controls the drive of a throttle valve 15 to restrict an intake air amount and suppress the combustion of mixture in a lean condition when a target fuel injection amount each time is greater than the maximum fuel injection amount at each engine speed in the low fuel pressure state.例文帳に追加

そして、切替弁34に異常がある旨の判断がなされると、低燃圧状態における機関回転速度毎の最大燃料噴射量よりもその時々の目標燃料噴射量が大きいときには、スロットルバルブ15を駆動制御して吸入空気量を制限し、リーン状態の混合気の燃焼を抑制する。 - 特許庁

To provide a selective reduction catalyst which is used together with ammonia in a technique for removing nitrogen oxide contained in the exhaust gas to be discharged from a lean burn engine such as a diesel engine and which allows the nitrogen oxide to be effectively removed even at low temperature and the leakage of ammonia to be restrained and to provide an apparatus for cleaning exhaust gas using the same, and a method for cleaning exhaust gas.例文帳に追加

ディーゼルエンジン等希薄燃焼機関から排出される排気ガスに含まれる窒素酸化物をアンモニアと選択還元触媒によって浄化する技術に関するものであって、低温でも窒素酸化物を効果的に浄化できるとともにアンモニアの漏出を抑制する選択還元型触媒、およびそれを用いた排気ガス浄化装置並びに排気ガス浄化方法を提供する。 - 特許庁

A required fresh air quantity Wac is calculated to the whole fuel quantity Wt being the sum of a temperature raising fuel quantity Wf and a fuel quantity Wn for engine output, and a target air quantity WaO in temperature raising control in the lean air-fuel ratio is corrected on the basis of the required fresh air quantity Wac, and the required fresh air quantity Wac is secured.例文帳に追加

昇温用燃料量Wfとエンジン出力用燃料量Wnとの和である全燃料量Wtに対して必要な新気空気量Wacを算出し、該必要な新気空気量Wacを基にしてリーン空燃比での昇温制御における目標空気量Wa0を修正し、前記必要な新気空気量Wacを確保する。 - 特許庁

This system is provided with a reformer 60 including a reforming reactor 10 equipped with a reforming anti-catalyst part to carry out reforming reaction by using fuel-rich reforming fuel gas in reforming, and a starting burner 7 to form fuel-lean combustion gas for start-up to warm up the reforming reactor by making the gas pass through at least the reforming reactor 10 in warming up.例文帳に追加

改質時に、燃料リッチな改質燃料ガスを用いて改質反応を行う改質反触媒部を備えた改質反応器10を含む改質器60と、暖機時に、少なくとも改質反応器10を通過することにより改質反応器を暖機する燃料リーンな起動用燃焼ガスを生成する起動燃焼器7を備える。 - 特許庁

To provide a thrust needle bearing including a retainer formed through press working from a steep plate capable of precluding the phenomenon that a roller wears in its abutting part to a retainer pocket guide surface even in its used condition with lean lubrication or poor lubricating characteristics and prolonging the lifetime of the rollers and/or raceway rings.例文帳に追加

鋼板をプレス加工した保持器を使用したスラストニードル軸受において、希薄潤滑または潤滑特性の悪い条件で使用される場合でも、保持器ポケット案内面との当たり部でころが摩耗する現象を防止し、ころや軌道輪の寿命を向上させたスラストニードル軸受を提供する。 - 特許庁

Krypton and/or xenon is separated crudely from a mixture including oxygen and at least one rare gas selected from a group composed of krypton and xenon in a method including steps for feeding the mixture or a mixture derived therefrom to a rare gas recovery system and separating the mixture material in the rare gas recovery system into rare gas-lean gaseous oxygen ("GOX") and rare gas-enriched product.例文帳に追加

酸素と、クリプトン及びキセノンからなる群より選ばれる少なくとも1種の希ガスとを含み混合物から、当該混合物又はそれに由来する混合物を希ガス回収系へ供給しこの混合物原料を当該希ガス回収系において分離して希ガスの減少した気体酸素(GOX)と希ガスを富化した製品とにすることを含む方法でもって、クリプトン及び/又はキセノンを粗く分離する。 - 特許庁

A lean mixture from a supply passage 31 arranged so as to surround a lower part outer periphery of a cylindrical body 2 is jetted in a swirl direction to an annular gap 5 partitioned by an outer circumferential face of an inner circumferential wall 4, and it is jetted from a flame hole 33 into a combustion space 7 in a state of a swirl.例文帳に追加

筒状本体2の下部外周囲を囲むように配設した供給通路31から希薄混合気を、多数の斜向羽根間のスリットを通して、内周壁4の外周面により区画された環状隙間5に対し旋回方向に噴出させ、旋回流の状態で淡炎口33から燃焼空間7に吹き出させる。 - 特許庁

Based on the discovery of emission of fluorescence with the emission intensity proportional to concentration when nitric acid and potassium hydroxide are neutralized, the emission intensity of the fluorescence is measured, and reaction heat in a neutralization reaction system can be easily measured and approximated even in a lean solution of millimol order from the measured emission intensity and known neutralization enthalpy.例文帳に追加

硝酸と水酸化ナトリウムとを中和させたとき、発光強度が濃度に比例するケイ光が発せられることを発見し、そこでこのケイ光の発光強度を測定し、該測定した発光強度と既知の中和エンタルピーとから該中和反応系における反応熱を、ミリモル・オーダーのような希薄溶液でおいても簡単に測定し、概算できるようにした。 - 特許庁

Krypton and/or xenon is separated crudely from a mixture including oxygen and at least one rare gas selected from a group composed of krypton and xenon in a method including steps for feeding the mixture or a mixture derived therefrom to a rare gas recovery system, and separating the mixture material in the rare gas recovery system into rare gas-lean gaseous oxygen (GOX) and rare gas-enriched product.例文帳に追加

酸素と、クリプトン及びキセノンからなる群より選ばれる少なくとも1種の希ガスとを含み混合物から、当該混合物又はそれに由来する混合物を希ガス回収系へ供給しこの混合物原料を当該希ガス回収系において分離して希ガスの減少した気体酸素(GOX)と希ガスを富化した製品とにすることを含む方法でもって、クリプトン及び/又はキセノンを粗く分離する。 - 特許庁

When an operating state in which an air/fuel ratio is lean and an operating state in which fuel is cut are released, a control device estimates the estimated output of the virtual exhaust emission sensor based on the amount of gas contributing to the reduction of the upstream side catalyst and the downstream side catalyst and the output of the exhaust emission sensor installed between the upstream and downstream side catalysts.例文帳に追加

制御装置は、空燃比がリーンの運転状態および燃料カットの運転状態が解除されたときに、上流触媒および下流触媒の還元に寄与するガス量と、上流および下流の触媒の間に設けられた排ガスセンサの出力に基づいて、前記仮想的に設けられた排ガスセンサの出力を推定する。 - 特許庁

NOx storing reduction catalyst 7 is arranged in an exhaust passage 2 of an internal combustion engine 1 having cylinder injection valves 111 to 114 to operate the engine at lean air-fuel ratio stratified charge combustion mode so that the catalyst 7 absorbs NOx in exhaust gas, and the engine is operated at rich air-fuel ratio homogeneous mixture combustion mode to reduce the clean NOx absorbed by the catalyst 7.例文帳に追加

筒内噴射弁111〜114を有する内燃機関1の排気通路2にNO_X 吸蔵還元触媒7を配置し、機関をリーン空燃比成層燃焼モードで運転し触媒7に排気中のNO_X を吸収させ、リッチ空燃比均質混合気燃焼モードで機関を運転することにより触媒7に吸収されたNO_X を還元浄化する。 - 特許庁

The exhaust emission control device for the engine 10, having a three-way catalyst 20 and a NOx storing and reducing catalyst 22 provided in an exhaust passage 18 for executing rich spike control during lean combustion operation and reducing NOx stored in the catalyst 22 to recover NOx storing ability, comprises an electronic control device 40 for limiting an execution time for rich spike control and performing stoichiometric combustion operation after the passage of the limited time.例文帳に追加

排気通路18に三元触媒20及びNOx吸蔵還元触媒22を備え、リーン燃焼運転中にリッチスパイク制御を実行し、触媒22に吸蔵されたNOxを還元してNOx吸蔵能力を回復させるエンジン10の排気浄化装置において、リッチスパイク制御の実行時間を制限し、この制限時間の経過後に、ストイキ燃焼運転を行う電子制御装置40を備える。 - 特許庁

In this exhaust emission control device, an LNT 17 provided in the exhaust passage 11 of a diesel engine 1 is raised to an S purging temperature by raising exhaust temperature by post injection from a fuel injection valve 19, and feedback controlled to an S purging possible temperature range by changing over a λ to rich or lean based on a signal from a temperature sensor 22 for detecting the temperature of the LNT.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1の排気通路11に設けられたLNT17を燃料噴射弁19からのポスト噴射により排気温度を高めてSパージ温度まで昇温させると共に、LNT温度を検出する温度センサ22からの信号に基づきλのリッチ・リーンの切替えを行ってSパージ可能温度範囲にフィードバック制御する。 - 特許庁

A supercharger 23 performs supercharge to preceding cylinders 2A, 2D of a pair of cylinders with which an exhaust stroke and an intake stroke overlap, combustion is performed in a lean air-fuel ratio in the preceding cylinders 2A, 2D, and burned gas emitted from preceding cylinders 2A, 2D is introduced into the subsequent cylinders 2B, 2C through a gas passage 22 between cylinders.例文帳に追加

排気行程と吸気行程が重なる一対の気筒のうちの先行気筒2A,2Dに対して過給機23により過給を行い、先行気筒2A,2Dにおいてリーン空燃比で燃焼を行わせ、この先行気筒2A,2Dから排出される既燃ガスを気筒間ガス通路22を介して後続気筒2B,2Cに導入する。 - 特許庁

Catalyst temperature elevating processing is executed to retard the timing of fuel ignition by a spark plug 10 from normal timing in the cylinders whose engine combustion is with the rich air-fuel ratio and advance the timing of fuel ignition by a spark plug from the normal timing in the cylinders whose engine combustion is with the lean air-fuel ratio.例文帳に追加

リッチ空燃比にて機関燃焼が行われている気筒において点火栓10により燃料に点火するタイミングを通常のタイミングよりも遅らせ、リーン空燃比にて機関燃焼が行われている気筒においては燃料に点火栓により点火するタイミングを通常のタイミングよりも早める触媒温度上昇処理を実行する。 - 特許庁

To provide a catalyst for catalytic reduction, with a high durability, NOx produced by burning a fuel in lean condition at low temperature areas of 150-350°C in the presence of a reducing agent comprising ammonia and/or urea without any catalyst degradation due to a sulfur oxide or a high temperature (hydrothermal conditions) at 750-800°C.例文帳に追加

リーン条件の下で燃料を燃焼させることによって生成したNOx をアンモニア及び/又は尿素からなる還元剤の存在下に150〜350℃の低温域において、硫黄酸化物及び750〜800℃での高温(水熱条件)による触媒の劣化なしに、高い耐久性にて接触還元するための触媒を提供する。 - 特許庁

According to "Hone ha kataru: Tokugawa Shogun Daimyoke no hitobito" (Bones talk: the people of Tokugawa shogun and daimyo families) by Hisashi SUZUKI, who observed the refurbishment of the Tokugawa shogun family's grave site at Zojo-ji Temple where Ienobu was also buried and who was also in charge of inspecting the remains, Ienobu was apparently a soft-looking, lean-faced handsome man with a shapely nose and he shared very little resemblance with his father Tsunashige except for the fact that he was round-shouldered. 例文帳に追加

家宣の埋葬された増上寺で徳川将軍家の墓地が改葬された際に、これに立ち会い被葬者の遺骨の調査を担当した鈴木尚の著書『骨は語る徳川将軍・大名家の人びと』によると、家宣は細面で鼻筋が通っていて穏やかな顔立ちをした美男であったといい、父・綱重とは猫背であったこと以外に似ている部分は非常に少なかったという。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

The control system for a multicylinder internal combustion engine of lean-burn design, upon a request for reductive change in internal combustion engine torque, cuts off fuel to a given number of cylinders, and controls the torque of operating cylinders other than the fuel-cut cylinders to produce the requested engine torque.例文帳に追加

希薄燃焼を行う多気筒内燃機関の制御装置であって、前記内燃機関の機関トルクの低減変更の要求がなされた場合には、所定数の気筒の燃料カットを行うと共に、該燃料カットを行う気筒以外の稼働気筒のトルクを前記要求される機関トルクになるように制御してなる。 - 特許庁

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