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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > TORQUE DRIVERの意味・解説 > TORQUE DRIVERに関連した英語例文

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TORQUE DRIVERの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 621



例文

To prevent a driver from feeling a sense of congruity by avoiding the appearance of an inflection point in a change mode of vehicle acceleration during acceleration from a state that the apply of braking torque other than deceleration torque generated by a power source is released in a control device for a vehicle.例文帳に追加

この発明は、車両の制御装置に関し、動力源が発する減速トルク以外の制動トルクの付与が解除された状態からの加速時に、車両の加減速度の変化態様に変曲点が現出するのを回避し、運転者に違和感を与えることを良好に防止することを目的とする。 - 特許庁

That is, by controlling the forced torque of the center differential gear in accordance with differential rotation between front/rear wheels, the driver eliminates necessity for frequently resetting manually the forced torque, and it is adequately controlled in accordance with a map of optimum control characteristic in accordance with the road surface condition.例文帳に追加

つまり、前後輪の回転差に応じてセンタデフの拘束トルクが制御されることから、運転者は拘束トルクを手動で頻繁に設定し直す必要がなく、且つ、拘束トルクが路面状況に応じた最適な制御特性のマップに従って適切に制御される。 - 特許庁

To prevent a steering wheel from turning to the right and left near a neutral position regardless of a driver's operation, even if steering torque detected by a steering torque sensor includes an off-set amount, in a vehicular steering device of a steer-by-wire type.例文帳に追加

ステアバイワイヤ方式の車両の操舵装置において、操舵トルクセンサによって検出される操舵トルクにオフセット量が含まれていても、操舵ハンドルがニュートラル位置付近で運転者の操作とは無関係に左右に回転しないようにする。 - 特許庁

To provide a power train control device for a vehicle which can reduce a burden of a driving system or the like, at normal driving by means of limitation of output torque, and improve drivability by improving the output torque when a driver's request is strong.例文帳に追加

出力トルク制限により通常走行時における駆動系等の負担を緩和するとともにドライバ要求が強い場合には出力トルクを向上してドライバビリティを向上できる車両用パワートレーン制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

Under the continuation of a second driving state, the request torque of a driver is corrected so as to be gradually decreased according as a clutch rotating speed is decreased, and when it reaches a pre-select start point with respect to a first gear mechanism, the request torque is almost matched with an engine brake equivalent value.例文帳に追加

第2駆動状態の継続中には、運転者の要求トルクをクラッチ回転速度の減少に応じて次第に減少補正して第1歯車機構に対するプリセレクト開始ポイントに到達したときにエンジンブレーキ相当値と略一致させる。 - 特許庁


例文

To provide a vehicle control method for preventing the driver of a vehicle and the occupants of a following vehicle from being disturbed when a control is made to decrease and increase a torque output from a motor while a vehicle is stopped even if the torque based on an accelerator operation amount is output from the motor when the vehicle goes uphill.例文帳に追加

登坂時にモータからアクセル操作量に基づくトルクを出力しても車両が略停止しているときにモータから出力されるトルクを減増する制御が行なわれている場合に、当該車両の運転者や後方車両の乗員などに違和感を与えるのを抑制する。 - 特許庁

When steering torque Th is a steering torque threshold value T0 or less and steering angle deviation Δθ(=θr-θs) is not more than a steering angle threshold value Δθ0, it is determined that the steering intention of the driver is not present and it is transferred from the second steering angle control to the first steering angle control.例文帳に追加

操舵トルクThが操舵トルク閾値T0以下で、且つ操舵角偏差Δθ(=θr−θs)が操舵角閾値Δθ0以下であるとき、運転者の操舵意思がないと判断して、第2の操舵角制御から第1の操舵角制御へ移行する。 - 特許庁

The position/speed control part 102 generates a torque command (or speed command) to operate a motor in such a way that a predetermined portion of a machine device is located in the position specified by the command, and sends the torque command to the servo driver 11 by means of an analog signal A2.例文帳に追加

位置・速度制御部102は、この指令された位置に機械装置の所定の部位が位置するようにモータを動作せしむるトルク指令(または速度指令)を生成し、アナログ信号A2により、サーボドライバ11へ送出する。 - 特許庁

This steering control device increases an assist torque for assisting the steering torque of the driver, when a load of a steering actuator for driving a steering angle ratio variable means for changing a steering angle ratio to be a ratio of a steering angle of a steering wheel and a steered angle of a front wheel is higher than a prescribed threshold fixed in advance.例文帳に追加

ハンドルの操舵角と前輪の転舵角との比である舵角比を変更する舵角比可変手段を駆動する転舵アクチュエータの負荷が予め定められた所定のしきい値よりも高いときには、運転者の操舵トルクをアシスト(補助)するアシストトルクを大きくするようにした。 - 特許庁

例文

To provide an automobile in which the engine torque intended by a driver is secured even if the load torque of a generator on an engine is varied and, particularly, the risk of engine stall when the load on the engine is large in such a case that a clutch is engaged is reduced.例文帳に追加

エンジンに対する発電機の負荷トルクが変動しても、ドライバが意図したエンジントルクを確保することができ、特に、クラッチを締結した時などエンジン負荷が大きい時にエンジンストールする危険性を小さくすることができる自動車を提供する。 - 特許庁

例文

The electric power steering device is equipped with a torque sensor 10 to detect the steering force Tq of a driver, the DC motor 20 to generate an assist torque for assisting the steering force Tq, the H-bridge circuit 21 to drive the DC motor 20, and controllers 22-24 to control the H-bridge circuit 21.例文帳に追加

運転者の操舵力Tqを検出するトルクセンサ10と、操舵力Tqを補助するための補助トルクを発生するDCモータ20と、DCモータ20を駆動するHブリッジ回路21と、Hブリッジ回路21を制御する制御装置22〜24とを備えている。 - 特許庁

Also, the 2nd displacement sensor 220 measures the vibration amplitude of radial (radius) direction of the mobile part 201 and the 1st driving gear 214 causes displaced up and down a permanent magnet 215 as a driver producing suck repulsion power and changes the torque that is measured by a torque sensor 213.例文帳に追加

また、第2の変位センサ220は、可動部201のラジアル(半径)方向の振動振幅を計測し、第1の駆動装置214は、吸引反発力を発生する駆動子としての永久磁石215を上下に変位させ、トルクセンサ213で計測されるトルクを変化させる。 - 特許庁

To prevent a driver from feeling a sense of incompatibility caused by a torque steer phenomenon when an abnormal condition occur in coordinated controlling, in a vehicular coordinated control unit coordinated controlling a driving power allocating device and a power steering device to reduce the torque steer phenomenon.例文帳に追加

駆動力配分装置および電動パワーステアリング装置を協調制御してトルクステア現象を軽減する車両の協調制御装置において、協調制御に異常が発生したときにトルクステア現象によってドライバーが違和感を受けるのを防止する。 - 特許庁

The peak torque of an impact clutch is set to a value less than a come-out critical value and not less than the minimum torque required for screw fastening, to prevent the occurrence of come-out in the bit straight advancing type air impact driver not adjustable in bit pressing load by operator' s hand.例文帳に追加

作業者の手でビット押付け荷重を調節することができないビット直進式のエアインパクトドライバにおけるカムアウトの発生を防止するために、インパクトクラッチのピークトルクをカムアウト限界値未満且つネジ締めに必要な最低トルク以上に設定する。 - 特許庁

Therefore, a motor driver can be controlled by the mean temperature of the motors, brake forces of four wheels come to coincide, then error of required running torque is reduced, torque difference between right and left wheels is eliminated, and such state of affairs that a steering wheel is slipped through hands can be avoided.例文帳に追加

このため、モータの平均温度でモータドライバが制御されるようになり、4輪のブレーキ力は一致するようになるので、必要とする回転トルクの誤差は少なくなり、車両の左右のトルク差は少なくなり、ハンドルが取られるような事態になることを回避することができる。 - 特許庁

To provide a driving force control device capable of varying output torque by controlling the torque or rotational frequency of a power source, so that when the lower limit rotational frequency of the power source is changed according to the driver's intention or the driving environment, a sufficient feel of acceleration can be provided.例文帳に追加

動力源のトルク又は回転数を制御することにより、出力トルクを変化させる駆動力制御装置であって、運転者の意図又は走行環境により動力源の下限回転数が変更されたときに十分な加速感を出すことが可能な駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide an integrated control device for automatic brake control and front-rear wheel torque distribution control capable of making proper the vehicle stopping attitude when the degree of approaching any object is large while a stroke corresponding to the brake stamping operation of the driver and an increase of the braking torque are well secured at the time of automatic control.例文帳に追加

自動制動時、ドライバーのブレーキ踏み込み操作に応じたストロークと制動トルク増大を確保しながら、対象物への接近度合いが大きいときに車両停止姿勢の適正化を図ることができる自動制動制御と前後輪トルク配分制御の総合制御装置を提供すること。 - 特許庁

This steering system computes assist force F1 corresponding to steering torque T so that it becomes proportional to a value of driver's steering torque T based on a table described at step 605 and computes a coefficient Kt corresponding to an absolute value of actual lateral acceleration Gy based on a table described at step 610.例文帳に追加

この車両の操舵装置は、ステップ605に記載のテーブルに基いて運転者の操舵トルクTの値に比例するように操舵トルクTに応じたアシスト力F1を算出し、ステップ610に記載のテーブルに基いて実横加速度Gyの絶対値に応じた係数Ktを算出する。 - 特許庁

Since the limited torque is computed based on one hand of the actual temperature and the state value, the temperature of each switching element goes high suddenly in case that the requested torque is large, but this motor driver can detect the abnormality of the inverter 40 quickly based on the state value.例文帳に追加

実温度及び状態値のうちの一方に基づいて制限トルクが算出されるので、要求トルクが大きい場合、各スイッチング素子の温度が急激に高くなるが、状態値に基づいてインバータ40の異常を迅速に検出することができる。 - 特許庁

In the electric power steering device which makes a motor 6 generate the steering assist force required according to steering torque, the driver's intention in the lateral direction is determined based on lateral acceleration by selecting predetermined timing when the lateral acceleration based on the driver's intention in the lateral direction is caused, for example, when the steering torque exceeds a threshold value, and an assist characteristic is changed according to the determination result.例文帳に追加

操舵トルクに応じてモータ6により必要な操舵補助力を生じさせる電動パワーステアリング装置において、操舵トルクが閾値を超えるとき等の、横方向への運転者の意図に基づく横加速度が生じている所定のタイミングを選んで、横加速度に基づいて横方向への運転者の意図を判定し、その判定結果に応じてアシスト特性を変更する。 - 特許庁

A secondary delay filter expressed by a transfer function ω^2/(s^2+2ζωs+ω^2) is set as a filtering means for performing moderating control on a response waveform of driver demanding torque (torque before the moderating control) at a predetermined moderating rate with respect to a temporal change of an accelerator opening degree varying with the acceleration or deceleration demand by the driver.例文帳に追加

ドライバによる加減速要求に伴って変化するアクセル開度の時間的な変化に対して、ドライバ要求トルクの応答波形(なまし処理前トルク)を、所定のなまし率でなまし処理するフィルタ処理手段として、ω^2 /(s^2 +2ζωs+ω^2 )なる伝達関数で表現される二次遅れフィルタ(32)を設定している。 - 特許庁

When a driver performs the accelerating operation in turning the vehicle, the driver acceleration intention requested torque etrq-drv is varied according to the acceleration operation, the variation amount of the driving torque generated by the vehicle becomes large, the vehicle can be accelerated even during the deceleration control, and the deceleration control can be continued because the deceleration control is not interrupted.例文帳に追加

そのため、車両の旋回時に、運転者がアクセル操作を行うと、そのアクセル操作に応じてドライバ加速度意思要求トルクetrq-drvが大きく変動し、車両が発生している駆動トルクの変動量も大きくなり、減速制御中であっても車両を加速することができ、また、減速制御が中断されないので減速制御を継続することができる。 - 特許庁

To improve driving feeling by generating steering wheel restoring torque which does not occur in a conventional motor-driven steering wheel controller, for example, when turning a gentle curve or an intersection at extremely low speed unless a driver restores a steering wheel since the conventional controller bases determination of torque of a motor on detection of steering effort applied to the steering wheel by the driver.例文帳に追加

従来の電動パワーステアリング制御装置は、ハンドルにかかる運転者の操舵力を検出して、これを基準に電動機のトルクを決定していたが、これでは、例えば緩いカーブや極低速で交差点を曲がるときなどには運転者がハンドルを戻さない限りハンドル戻りトルクが発生せず、運転フィーリングが向上しない。 - 特許庁

If the driver provides a relatively small amount of operation of the brake pedal, the ECU 12 chooses a relatively higher gear in the transmission 15 and connects the input axis 15A with the output axis 15B, so as to make a creep torque accompanying with the starting of the internal combustion engine 11 relatively small and to generate an appropriate driving torque according to the driver's braking operation.例文帳に追加

運転者によるブレーキペダルの踏み込み操作量が相対的に小さい場合には、内燃機関11の始動に伴うクリープトルクを相対的に小さくし、運転者の制動動作に応じた適切な駆動トルクを発生させるために、トランスミッション15において相対的に高速側のギアを選択して入力軸15Aと出力軸15Bとを接続する。 - 特許庁

When the worker P fastens a screw at the work position using a screw driver 2 and completes the work with a predetermined torque, a work completion signal is input from the torque driver 2 in a work management device 4, and the work management device 4 responds to the work completion signal and causes the image pickup camera 3 to image the work position to capture the picked up image.例文帳に追加

作業者Pがトルクドライバ2を用いて作業位置でネジの締付作業を行い、所定のトルクで作業が完了すると、トルクドライバ2から作業完了信号が作業管理装置4に入力され、作業管理装置4はその作業完了信号に応答して撮像カメラ3に作業位置を撮像させ、その撮像画像を取り込む。 - 特許庁

The vehicle driving force control device for controlling output torque of a vehicle includes a means (S102 and S103) for detecting or estimating intention of a driver, and sets a change gradient of the output torque in a predetermined region near 0 based on the detected or estimated intention of the driver (S104 to S106).例文帳に追加

車両の出力トルクを制御する車両用駆動力制御装置であって、運転者の走行意思を検出または推定する手段(S102,S103)を備え、予め定められた0近傍の所定領域における出力トルクの変化勾配が検出または推定された運転者の走行意思に基づいて設定される(S104からS106)。 - 特許庁

To provide a steering control device for a vehicle capable of securing remaining power of a steering actuator in a high steering load and enabling vehicle travelling in a direction intended by a driver by instantaneously outputting large steering torque when the driver has the steering intention.例文帳に追加

高転舵負荷時、転舵アクチュエータの余力を確保しつつ、運転者に転舵意思がある場合には、瞬間的に大きな転舵トルクを出して運転者の意図した方向への車両走行を可能にする車両用操舵制御装置を提供する。 - 特許庁

To control traveling according to the intention of a driver by suppressing the generation of difference rotation in a torque converter or a clutch when a shift or range showing a traveling direction opposite to the actual traveling direction of a running vehicle is selected by a driver.例文帳に追加

走行中の車両の実際の走行方向と反対の走行方向を示すシフト又はレンジを運転者が選択した場合に、トルクコンバータやクラッチでの差回転の発生を抑制して、運転者の意思に合致した走行制御を行う。 - 特許庁

To provide an engine control device capable of changing a combustion type without making a driver feel a sense of incongruity, improving a floow-up property of output torque for a demand of the driver and improving driving feeling in an engine capable of driving in a plurality of the combustion types.例文帳に追加

複数の燃焼形態にて運転可能なエンジンにおいて、燃焼形態をドライバに違和感を感じさせずに変更することができ、かつドライバの要求に対する出力トルクの追従性を向上させ、運転フィーリングの向上を図ることができるエンジン制御装置を得ること。 - 特許庁

Compared to a conventional slit and cross hole where a straight-line part of a rotating part is extending in a diametral direction, substantially contacted place between the rotating part 7 and a driver bit is plenty, so high torque can be transmitted to a screw and a driver bit is hardly come out.例文帳に追加

従来のすりわり、十字穴等の、直線状部がねじの径方向に延びている回動部の場合より、回動部7とドライバビットとの実質的な接触箇所が多くなるため、ねじに大きなトルクを伝達できるとともに、ドライバビットがカムアウトしにくくなる。 - 特許庁

The amount of the torque assist the amount of the or regenerative power generation of the motor can be set appropriately depending on the difference between the acceleration intent of the driver and the actual acceleration conditions of the vehicle, i.e., the traveling conditions of the vehicle, without causing any strange feeling to the driver.例文帳に追加

運転者の加速意思と実際の車両の加速状態の差、即ち、車両の走行状態に応じて適切に、モータのトルクアシスト量や回生発電量を、運転者に違和感を生じさせることなく設定することが出来る。 - 特許庁

When the driver largely works an accelerator pedal in a state where the vehicle is stopped with operation of an engine being stopped to start the vehicle, a request torque is outputted to a ring gear shaft as a driving shaft after the lapse of a time t11 such that the driver feels no sense of discomfort to the response.例文帳に追加

エンジンの運転を停止して停車している状態で運転者がアクセルペダルを大きく踏み込んで発進するときには、運転者がレスポンスに対して違和感を感じない程度の時間t11が経過するのを待って駆動軸としてのリングギヤ軸に要求トルクを出力する。 - 特許庁

Whereby, the rotating torque of the driver's seat side wiper motor is raised by increasing the Duty ratio even when the wind pressure in high-speed traveling in the returning motion acts on the driver's seat wiper blade as resistance, and the delay of the wiping speed can be prevented.例文帳に追加

これにより、戻り動作において高速走行時の風圧が抵抗として運転席側ワイパブレードに作用する場合にも、Duty比を上げることで運転席側ワイパモータの回転トルクが上昇し、払拭速度の遅延を防止できる。 - 特許庁

An apparatus for estimating the degree of fatigue estimates impedance of the driver who operates a steering wheel 7 with respect to disturbance torque inputted in the steering wheel that is an operation element, and estimates the degree of fatigue of the driver based on a difference between the estimated impedance and the impedance that is previously set or measured.例文帳に追加

操作子であるステアリングホイール7に入力する外乱トルクに対する上記ステアリングホイール7を操作する運転者のインピーダンスを推定し、推定したインピーダンスと、予め設定若しくは計測した事前のインピーダンスとの差分に基づき、運転者の疲労度を推定する。 - 特許庁

This steering support device determines whether the driver is steering its own vehicle to be offset from the center line of the travel road intentionally or not based on the steering operation by the driver, target lateral acceleration by the target torque and the integral item, and the scales and directions of various parameters of the lane offset.例文帳に追加

運転者が意図的に自車両を走行路中心線からオフセットさせる操作をしているか否かを運転者の操舵操作及び目標トルク及び積分項による目標横加速度及びレーンオフセットの種々のパラメータの大きさ及び方向に基づいて判定を行う。 - 特許庁

To prevent unnecessary torque fluctuation from being transmitted to a driver, transmit only information necessary for the driver such as a road surface condition and vehicle behavior etc., and reduce sliding resistance and reduce cost, in a steering shaft including an inner shaft and an outer shaft relatively slidable in the axial direction.例文帳に追加

軸方向に相対摺動可能な内軸と外軸とを含む操舵軸について、運転者に無用なトルク変動を伝えず、路面状態・車両挙動等の運転者が必要とする情報のみを伝えることができ、摺動抵抗を低減でき、且つコスト安価にすること。 - 特許庁

To provide a driving unit of a hybrid vehicle which can be mounted on a motorcycle, and allow the driver to drive it comfortably by reducing an increase or decrease in power not intended by the driver, even while a rotary electric machine itself is in driving and in outputting constant torque, when engines is started.例文帳に追加

二輪車に搭載でき、エンジン始動時に、回転電機自体が駆動中で一定のトルクを出力している場合でも運転者が意図しない推力増減を軽減することによって、運転者に好適な運転を行わせること。 - 特許庁

To provide an electric power steering control device capable of removing influence of the steering frequency associated with the steering operation made by a driver, suppressing oscillation generated in a steering control system by calculating the corrective current in accordance with the assist torque gradient, and suppressing a steering vibration uncomfortable for the driver.例文帳に追加

運転者の操舵に伴う操舵周波数の影響を除去し、補助トルク勾配に応じて補正電流を算出することにより、ステアリング制御系に生じる発振を抑制し、運転者への不快なハンドル振動を抑制できる電動パワーステアリング制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a controller for a hybrid electric vehicle that reduces discomfort to a driver caused by acceleration/deceleration of the vehicle in SOC maintenance control to alternately generate minute torque on a regeneration side and a drive side in an electric motor, during zero torque control where a required torque to the electric motor is set at zero.例文帳に追加

電動機への要求トルクを零に設定したゼロトルク制御中において、電動機に回生側と駆動側との微小トルクを交互に発生させるSOC維持制御を実行したときの車両の加減速に起因する運転者の違和感を軽減できるハイブリッド電気自動車の制御装置を提供する。 - 特許庁

A shift recovery control means 100C controls so as to reduce generation torque of the engine by maintaining a fastening state by a friction transmitting mechanism expected to perform release operation when determining the interruption by the shift interruption determining means 100A, and afterwards, returns the generation torque of the engine up to a torque quantity based on a request of the driver.例文帳に追加

変速リカバリー制御手段100Cは、変速中断判定手段100Aにより中断の判断が為された場合、解放動作を行う予定であった摩擦伝達機構は締結状態を維持して、エンジンの発生トルクを低減するように制御し、その後、エンジンの発生トルクを、運転者の要求に基づくトルク量まで復帰する。 - 特許庁

In regard to the method and apparatus for controlling steering force, a torque signal from a torque signal input part 120 is compensated by a torque signal compensation part 130 on receival of input of a compensation value by a compensation value input part 110 in accordance with a user setting of a driver, and control of steering force is carried out by a steering force control part 140.例文帳に追加

操舵力制御方法及びその装置に関し、運転者のユーザ設定に従って補償値入力部110より補償値の入力を受けてトルク信号入力部120からのトルク信号をトルク信号補償部130で補償し、操舵力制御部140で操舵力の制御を遂行する。 - 特許庁

When the engine 10 side is changed from the driven condition to the driving condition with respect to a driving wheel 50 side, torque required for reducing backlash of a differential gear 40 is calculated without generation of the shock (step S108), the calculation result and a required torque of a driver are compared, and a smaller value is set as a target engine torque (S114).例文帳に追加

エンジン10側が駆動輪50側に対して被駆動状態から駆動状態に変化するときに、ショックを発生することなくディファレンシャルギヤ40に存在するバックラッシュを詰めるために要求されるトルクが演算され(ステップS108)、この演算結果と運転者の要求トルクとが比較され、小さい方の値が目標エンジントルクとして設定される(S114)。 - 特許庁

In an SAS control mode in which a vehicle is controlled to travel along a travel division line on a road by an SAS control device 23, when the driver inputs steering torque larger than predetermined torque #Tq via a steering wheel 11, the device 23 makes a torque command to be inputted into an EPS control device 24 to be zero.例文帳に追加

SAS制御装置23によって車両が道路上における走行区分線に沿って走行するように制御されるSAS制御モードにおいて、運転者が所定のトルク値#Tqよりも大きい操舵トルクをステアリングホイール11を介して入力した場合には、SAS制御装置23はEPS制御装置24に入力するトルク指令をゼロとする。 - 特許庁

In this control device for a vehicle provided with an engine 10 and an MG(motor/generator) 24, a first control means (low fuel consumption mode assist torque determining means 70, acceleration mode assist torque determining means 80) operating an MG 28 so as to increase an output or torque and shorten an operating time, in accordance with increase of an output required by a driver, is provided.例文帳に追加

エンジン10およびMG24を備えた車両の制御装置において、運転者の要求する出力が高くなる程、出力またはトルクが高くなるように且つ作動時間が短くなるようにMG28を作動させる第1制御手段(低燃費モードアシストトルク決定手段70、加速モードアシストトルク決定手段80)が設けられている。 - 特許庁

An electric motor-driven power steering device comprises a torque sensor detecting torque applied to a steering shaft, electric motor 30 giving steering assist force, phase compensator 22 compensating a phase relating to a torque sensor output, and a driver 26 driving the electric motor 30 based on an output of the phase compensator 22.例文帳に追加

電動式パワーステアリング装置1は、ステアリングシャフト10に加わるトルクを検出するトルクセンサ12と、操舵補助力を付与する電動モータ30と、トルクセンサ12出力に対して位相補償を行う位相補償器22と、位相補償器22の出力に基づいて、電動モータ30を駆動するドライバ26とを備えている。 - 特許庁

The torque control device further calculates a target torque of the internal combustion engine based on the driver's demand, detects an actual value of the second operation parameter of the second operation mechanism, and calculates a target value of the first operation parameter based on the actual value of the second operation parameter of the second operation mechanism and the target torque.例文帳に追加

トルク制御装置は、さらに、運転者の要求に基づいて内燃機関の目標トルクを算出し、第2の作動機構の第2の運転パラメータの実際の値を検出し、第2の作動機構の第2の運転パラメータの実際の値と、目標トルクとに基づいて、第1の運転パラメータの目標値を算出する。 - 特許庁

It is possible to change steering torque assist control to steer a front wheel 7 in accordance with steering operation of the driver and vehicle stabilizing control to steer the front wheel 7 in accordance with the vehicle condition regardless of the steering operation of the driver in accordance with a degree of returning possibility to the target vehicle condition by the steering operation of the driver when the vehicle deviates from the target vehicle condition.例文帳に追加

車両が目標車両状態から逸脱した場合、ドライバの操舵操作による目標車両状態への復帰可能性の高さに基づいて、ドライバの操舵操作に基づいて前輪7を転舵する操舵トルクアシスト制御と、ドライバの操舵操作にかかわらず車両状態に基づいて前輪7を転舵する車両安定化制御とを切り替える。 - 特許庁

This invention concerns the high-torque screw and its driver that does not require visual confirmation of the tool mounting on the screw head and completes the work quickly and easily. 例文帳に追加

この発明は、迅速かつ容易にさらに駆動工具操作者が直接肉眼で確認しなくても、駆動工具をねじの駆動溝に心合せして係合させることができる高トルクねじとその駆動工具に関する。 - 特許庁

The related invention (Claim 2), the screw driver is designed specifically to effect external force on the specified invention, the high-torque screw, in order to allow it to effect its function. 例文帳に追加

(請求項2)の駆動工具は、特定発明(請求項1)の高トルクねじに対して外的な作用を施し、特定発明の物の機能を発揮させる物である。 - 特許庁

例文

By the combustion control for an internal combustion engine, if the ignition timing after retardation exceeds the retardation limit, a torque step to be felt by the driver an be effectively suppressed.例文帳に追加

上記した内燃機関の燃焼制御装置によれば、遅角後の点火時期が遅角限界を超える場合において、運転者が感じるトルク段差を効果的に抑制することができる。 - 特許庁

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