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gear-changeの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2002



例文

A throttle motor control 20 or a transmission controller 15 controls the opening of an engine throttle or the change gear ratio of transmission respectively in accordance with command values from a throttle opening operation 16 on the basis of the extent of accelerator pedal operation, or from a constant speed control operation 17 under a control of a constant speed running.例文帳に追加

スロットルモータ制御部20または変速機コントローラ15は、それぞれアクセルペダル操作量に基づくスロットル開度演算部16からの指令値、または定速走行制御状態にあっては定速制御演算部17からの指令値によりエンジンのスロットル開度または変速機の変速比を制御する。 - 特許庁

To provide a shift operating device for an automatic transmission that reduces manufacturing costs by having a simple structure, facilitates layout setting by reducing space for motion of a shift knob, ensures smooth gear change and makes it easy for a driver to shift by simply turning the shift knob with his/her hand thereby to relieve tiredness of the driver, and improves commercial value.例文帳に追加

構造が簡単で原価節減を図ることができ、変速ノブの運動空間を小さくしてレイアウトの設定が有利であり、運転者が変速ノブを手で握って単に回転させると変速が円滑になされ変速操作が容易になって運転疲労を軽減させるだけでなく、商品性も向上させた自動変速機用変速操作装置を提供する。 - 特許庁

A forced shift down car speed Vo is set on the higher car speed side than 4-3 shift down line D43 at the automode time and in a manual mode, 4-3 shift down speed change is carried out forcedly regardless of the existence/absence of a manual gear shift when a car speed V is lowered than this forced shift down car speed Vo.例文帳に追加

オートモードのときの4−3シフトダウンラインD43より高車速側に強制シフトダウン車速Voを設定し、マニュアルモードにおいて車速Vがこの強制シフトダウン車速Voより低下したときは手動変速操作の有無に拘らず強制的に4−3シフトダウン変速を行なう。 - 特許庁

To provide a control device for a hybrid vehicle capable of avoiding worsening of fuel consumption and complexity of control following start-up by executing stop time shift control at the sudden stop of the vehicle to permit a rapid start at an appropriate change gear ratio, and dispensing with the start-up of an engine in the stop time shift control.例文帳に追加

車両の急停車時に停車時変速制御を実行して適切な変速比をもって速やかに発進可能とした上で、この停車時変速制御に際してエンジン始動を必要とせずに、始動に伴う燃費悪化や制御の複雑化等を回避できるハイブリッド型車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

When pressure of the line pressure P_L is the prescribed pressure P_L1 or more, engaging control of a clutch can be easily performed, and when pressure of the line pressure P_L is less than the prescribed pressure P_L1, by decreasing the pressure of the circulating oil, hydraulic pressure supplied to a change gear mechanism oil supply passage L2 can be secured.例文帳に追加

これにより、ライン圧P_Lの圧力が所定圧力P_L1以上の際には、クラッチの係合制御を容易に行うことができるものでありながら、ライン圧P_Lの圧力が所定圧力P_L1未満の際には、循環油の圧力を減圧することで変速機構供給油路L2に供給する油圧を確保することができる。 - 特許庁


例文

To provide a shift control device restraining a sense of incongruity of a driver during a change in input rotating speed, when requiring acceleration in a shift-up process when decelerating a vehicle, in a vehicular continuously variable transmission changing the gear ratio so that an actual input rotating speed is changed in a predetermined changing gradient toward a steady rotating speed based on a vehicle state.例文帳に追加

実際の入力回転速度が車両状態に基づく定常回転速度に向かって所定の変化勾配で変化させられるように変速比が変更される車両用無段変速機において、車両減速時のアップシフト過程における加速要求の際に、運転者の入力回転速度の変化に対する違和感を抑制する変速制御装置を提供する。 - 特許庁

A control device (100) of the hybrid vehicle (10) is provided with a lock means (400) for switching the state of a first rotating element between a lock state and an unlock state, where either a continuously variable shift mode for making continuously variable a change gear ratio or a fixed shift mode for fixing the charge rear ratio is selectable as a traveling mode.例文帳に追加

ハイブリッド車両(10)の制御装置(100)は、第1回転要素の状態をロック状態と非ロック状態との間で切り替え可能なロック手段(400)を備え、走行モードとして、変速比を連続的に可変とする無段変速モードと、該変速比を固定する固定変速モードとを選択可能である。 - 特許庁

To provide a simple mechanical fail-safe mechanism with excellent cost effectiveness, functioning surely when abnormality is generated, and capable of preventing an erroneous operation, in a steering gear for a vehicle for transmitting movement of a steering actuator driven in response to an operation of an operation member to wheels to change a steering angle without connecting mechanically the operation member to the wheels.例文帳に追加

操作部材の操作に応じて駆動される操舵用アクチュエータの動きを、操作部材を車輪に機械的に連結することなく、舵角が変化するように車輪に伝達する車両用操舵装置において、簡便でコストメリットが高く、異常発生時に確実に機能すると共に誤操作を防止できる機械的なフェールセーフ機構を提供する。 - 特許庁

To prevent an unstability of a vehicle behavior during controlling of an attitude by inhibiting an intervention of a brake control by a change gear ratio control of a continuously variable transmission as much as possible in a system for controlling an attitude in a yawing direction in turning of the vehicle by an engine output control and a brake force control.例文帳に追加

エンジン出力制御とブレーキ力制御とで車両の旋回時のヨーイング方向の姿勢を制御するシステムにおいて、無段変速機の変速比制御によってブレーキ制御の介入を極力抑制することにより、姿勢制御中の車両挙動の不安定化を防止することを課題とする。 - 特許庁

例文

To provide a shift control device restraining a sense of incongruity of a driver during a change in input rotating speed, when requiring acceleration in a shift-up process when decelerating a vehicle, in a vehicular continuously variable transmission changing the gear ratio so that an actual input rotating speed is changed toward a steady rotating speed based on a vehicle state.例文帳に追加

実際の入力回転速度が車両状態に基づく定常回転速度に向かって変化させられるように変速比が変更される車両用無段変速機において、車両減速時のアップシフト過程における加速要求の際に、運転者の入力回転速度の変化に対する違和感を抑制する変速制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

A first cam gear 21 is rotated about a third shaft 1c that is so formed on the shutter bottom board 1 as to become parallel to the first shaft 1b, to change over between a state of holding the blade lever 15 for making the first blade 41 and the second blade 42 close an aperture and a state of releasing the holding of the blade lever 15.例文帳に追加

第1のカムギヤ21は第1の軸1bと平行となるようにシャッター地板1に形成される第3の軸1cを中心として回転することで1番羽根41および2番羽根42が開口を閉じる状態となるように羽根レバー15を保持する状態と、羽根レバー15の保持を解除する状態とを切り換える。 - 特許庁

This shift control method is provided with detection of traveling speed of a bicycle, watching of time interval when shift is changed in the transmission, determination that set time for shift change of the transmission is passed, and re-setting of an upper limit speed value and a lower limit speed value in a gear being used at present.例文帳に追加

本発明に係るシフト制御方法は、自転車走行速度の検出と、トランスミッションにおけるシフト変更の時間的間隔の監視と、トランスミッションのシフト変更についての設定時間の経過判定と、現在使用中のギアにおける上限速度値及び下限速度値の再設定とを備える。 - 特許庁

To improve the maintainability of an internal combustion engine with a hydraulic automatic transmission provided with a crankcase, which is divided by a surface orthogonal to a crankshaft and an outer surface of which in the direction of the crankshaft is covered with a crankcase cover, and a hydraulic pressure control capable of automatically switching a change gear ratio, by enabling an oil pressure controlling valve body to be dismounted easily.例文帳に追加

クランクケースがクランク軸に直交する面で分割され、クランクケースのクランク軸方向の外面がクランクケースカバーによって覆われており、さらに油圧の制御によって変速機の変速比を自動的に切り換えるようにした油圧式自動変速機付き内燃機関において、油圧制御用バルブボディを容易に取り外し出来るようにしてメンテナンス性を高める。 - 特許庁

To provide a control device for a vehicle which improves fuel consumption while having a fuel cut control device which cuts off the fuel to the engine and a transmission control device for a vehicle to carry out change gear control of a continuously variable transmission mechanism, when the engine rotation speed is more than a cut starting rotation speed and the engine demanding output is an idling value.例文帳に追加

エンジン回転速度がカット開始回転速度以上であってエンジン要求出力値がアイドリング値であるときに、エンジンに対する燃料供給を遮断する燃料カット制御を行う燃料カット制御装置と、無段変速機構の変速制御を行う変速制御装置とを有し、燃費の改善が図られた車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

This throttle actuator of the internal combustion engine having a stator winding, a rotor to be rotated by the change of magnetic flux of the stator winding, an intake passage to feed intake air to the internal combustion engine, and a throttle valve disposed in the intake passage to control the intake air has a reduction gear to reduce the rotation of the rotor and transmit the rotation to the throttle valve.例文帳に追加

固定子巻線と、前記固定子巻線の磁束の変化によって回転する回転子と、内燃機関に吸入空気を供給する吸入通路と、前記吸入通路内に配されて吸入空気を増減するスロットルバルブを有した内燃機関のスロットルアクチュエータにおいて、前記回転子の回転を減速して前記スロットルバルブに伝える減速手段を有するように構成した。 - 特許庁

The gear change speed of a variable transmission part is suppressed to an allowable value (limit value) or lower, by increasing the rising speed of the engine revolutions Ne by operating a first electric motor MG1 when the variable transmission part (the second transmission part) is shifted down to increase engine revolutions quickly on kick down by stepping down an accelerator, for instance.例文帳に追加

例えばアクセル踏み込みによるキックダウン時で、エンジン回転数を素早く上昇させる際の無段変速部(第2変速部)のダウンシフト変速時に、第1電動機MG1を作動してエンジン回転数Neの上昇速度を速くすることで、無段変速部の変速速度を許容値(限界値)以下に抑える。 - 特許庁

The driving operation device includes operation sections 6 and 7 which can be operated by hands and fingers while a driver holds a steering wheel 5, perform shift transmission operation for changing a change gear ratio of a transmission by first operation to the operation sections, and perform braking operation for generating braking force in a brake device 10 by second operation different from the first operation to the operation sections.例文帳に追加

運転操作装置を、ドライバがステアリングホイール5を保持した状態で手指により操作可能な操作部6,7を備え、操作部への第1の操作により変速機の変速比を変化させる変速操作を行ない、操作部への第1の動作とは異なる第2の操作によりブレーキ装置10に制動力を発生させる制動操作を行なう構成とする。 - 特許庁

An automatic transmission TM for a vehicle comprises a torque converter TC connected to an engine, and an automatic speed change mechanism (a gear train 13a, 13b, 14a, 14b) connected to the output side of the torque converter, and driving force from the engine changed in speed through the torque converter and the automatic transmission is transmitted to wheels to carry out the traveling drive of the vehicle.例文帳に追加

エンジンEに繋がれたトルクコンバータTCと、トルクコンバータの出力側に繋がれた自動変速機構(ギヤ列13a,13b,14a,14b)とを有して車両用自動変速機TMが構成され、トルクコンバータおよび自動変速機構を介して変速されたエンジンからの駆動力が車輪に伝達されて車両の走行駆動がなされる。 - 特許庁

The rotary unit is constituted of a stepping motor, a worm gear and a worm wheel, provides the change of direction when the image capturing device slides and moves to the side of the light box, inclines the image capturing device to set the sight on a subject when the rotary unit slides and moves to appropriate photographic altitude by the linear movement unit.例文帳に追加

回転ユニットは、ステッピングモーター、ウォームギア、ウォーム歯車からなり、画像取り込み装置がライトボックスの側面に滑動する時の方向転換を提供すると共に、線形移動ユニットにより適当な撮影高度に滑動する時、画像取り込み装置を傾斜させて、被写体に照準させる。 - 特許庁

The automatic transmission 3 changes the speed of power generated by the internal combustion engine 2 and transmits it to the driving force distributing mechanism 5, and sets a change gear ratio based on a required moment and the friction torque of the internal combustion engine 2 to cause a difference in driving force between the left rear wheel 7L and the right rear wheel 7R determined from a required moment of the vehicle 1.例文帳に追加

自動変速装置3は、内燃機関2の発生する動力を変速して駆動力配分機構5へ伝達するとともに、車両1の要求モーメントから決定される左側後輪7Lと右側後輪7Rとの間における駆動力差を発生させることができるように、前記要求モーメントと内燃機関2のフリクショントルクとに基づいて変速比を設定する。 - 特許庁

A simple operation of turning an operation lever on a grip part to right or left by a finger allows the slats 10 to turn over via a gear mechanism, which causes the cylindrical guide rod having the pieces arranged in a hexagon within it to change its color from red to blue or from blue to red, and additionally allows lamps within the cylinder to synchronously emit red or blue light at night.例文帳に追加

透明筒体2内部に表裏を赤と青に着色した羽根板10を6枚色を揃えて6角形に配置し、把手部の操作レバーを指で左右に動かすだけの操作で、歯車機構を介して、羽根板10は反転をし、筒内6角形の柱状誘導棒が赤から青に、青から赤に変化し、さらに夜間には筒内のランプが同期し赤や青に発光する。 - 特許庁

To provide an engine for which a satisfactory buffer part and further satisfactory valve characteristics can be set when a valve gear is provided which can change the opening/closing timing of a second mechanical valve with respect to the opening/closing timing of a first mechanical valve, out of the first mechanical valve and the second mechanical valves that are a same kind of mechanical valves, provided for a combustion chamber.例文帳に追加

燃焼室に対して設けられた同種の機関弁である第1および第2の機械弁のうち、第2の機械弁の開閉時期を第1の機械弁の開閉時期に対して変更可能な動弁装置を備える場合に、好適な緩衝部を設定でき、さらには好適なバルブ特性を設定可能なエンジンを提供する。 - 特許庁

A control unit 600 is provided with a clutch connection processing part 615 to control the change gear ratio of a stepless transmission 200 to a TOP side so as to engage the centrifugal clutch 300 when the centrifugal clutch 300 is not engaged and the rotating speed of an engine 100 (drive unit) is higher than the predetermined rotating speed of the engine 100 (drive unit).例文帳に追加

制御装置600は、遠心クラッチ300が接続しておらず、かつ、エンジン100(駆動装置)の回転速度が予め定めたエンジン100(駆動装置)の回転速度よりも高い場合に、遠心クラッチ300が接続するように無段変速機200の変速比をTOP側に制御するクラッチ接続処理部615を備えている。 - 特許庁

The work vehicle is provided with an engine mounted on a traveling machine body equipped with traveling wheels; a hydraulic continuously variable transmission for changing the speed of power from the engine; and a gear change pedal for accelerating and decelerating the output of the hydraulic continuously variable transmission, wherein the speed return mechanism of hydraulic continuously variable transmission is connected via an interlocking mechanism with the acceleration arm of the engine.例文帳に追加

走行車輪を備えた走行機体に搭載されたエンジンと、前記エンジンからの動力を変速する油圧式無段変速機と、前記油圧式無段変速機の変速出力を増減速操作する変速ペダルとを備えてなる作業車両において、前記油圧式無段変速機の速度戻し機構と、前記エンジンのアクセルアームとを、連動機構を介して連結させたものである。 - 特許庁

To restrain sudden change of driving force to a driving shaft based on torque limitation in a lock range of a power generator in a power output device including a 3-axis power input/output device such as a planetary gear mechanism in which three rotational elements are connected to the driving shaft, an output shaft of an internal combustion engine and a rotary shaft of the power generator.例文帳に追加

駆動軸と内燃機関の出力軸と発電機の回転軸とに3つの回転要素が接続された遊星歯車機構などの3軸式動力入出力器を備える動力出力装置において、発電機のロック領域におけるトルク制限に基づく駆動軸への駆動力の急変を抑制する。 - 特許庁

To suppress a shift shock by suppressing the change of the input torque of a transmission part in a coast downshift time by executing a coast downshift in appropriate timing in a power transmitter for a vehicle equipped with a transmission part in which a plurality of transmission gear ratios are gradually established and an electric motor connected to the input side rotating member of the transmission part so that power can be transmitted.例文帳に追加

複数の変速比が段階的に成立させられる変速部と変速部の入力側回転部材に動力伝達可能に連結された電動機とを備える車両用動力伝達装置において、コーストダウンシフトを適切なタイミングで実行することでコーストダウンシフト時の変速部の入力トルクの変化を抑制して変速ショックを抑制する。 - 特許庁

In an operating unit of a tractor having an engine having an electronic controlled governor, an engine speed detector and an electronic controlled hydraulic continuously variable transmission, a speed setting switch 73 controllable by a control means 90, an auxiliary transmission switch 71 that transmits auxiliarily and a four-wheel driving on/off switch 75 are provided on a main gear change lever 84.例文帳に追加

電子制御式ガバナを備えるエンジンと、エンジン回転数検出器と、電子制御油圧式無段変速機とを備えるトラクタの操作部において、主変速レバー84に、制御手段90により制御可能な速度設定スイッチ73と、副変速する副変速切換スイッチ71と、四輪駆動入切スイッチ75とを設けた。 - 特許庁

The ECT_ECU400 comprises a detection circuit that detects the operating state of the vehicle, a circuit for selecting the mode with advantage in energy efficiency, based on the energy efficiency of two modes corresponding to the detected vehicle conditions, and a circuit for changing the down shift gear-change line of an automatic transmission 300 so that the energy efficiency in a selected mode is further improved.例文帳に追加

ECT_ECU400は、車両の運転状態を検知する検知回路と、検知された車両状態に対応する2つのモードのエネルギ効率に基づいて、よりエネルギ効率の有利なモードを選択する回路と、選択されたモードにおけるエネルギ効率がさらに向上するように、自動変速機300のダウンシフト変速線を変更する回路とを含む。 - 特許庁

The variable valve gear comprises a valve timing variable mechanism 40 for changing valve timing of an intake valve between the most advanced angle and most delayed angle, a phase fixing mechanism 50 for fixing valve timing to an intermediate angle between the most advanced angle and most delayed angle, and a delayed angle regulating mechanism 60 for regulating the change of the valve timing nearer to a delayed angle side than a regulation angle.例文帳に追加

この可変動弁装置は、吸気バルブのバルブタイミングを最進角と最遅角との間で変更するバルブタイミング可変機構40と、バルブタイミングを最進角と最遅角との間にある中間角に固定する位相固定機構50と、バルブタイミングが規制角よりも遅角側に変化することを規制する遅角規制機構60とを備える。 - 特許庁

The torque controller controls the output torque of a vehicle engine before the initialization of a step motor if information such as an actual change gear ratio or the like is not stored in an EEPROM 28 due to the failure of a back-up power source 29 or the like when the step motor 27 is initialized while the engine is being started in a vehicle or the vehicle is at a standstill.例文帳に追加

車両のエンジン始動時や車両の停止中にステップモータ27の初期化動作を行う際に、バックアップ電源29等の不具合によりEEPROM28に実変速比等の情報が記憶されていない場合には、初期化動作の前にエンジンの出力トルクの制限を行う。 - 特許庁

In the nonoperation mode, traveling speed and a change gear ratio corresponding to the rotation of an accelerator pedal are determined, a traveling speed in the case of operation determined by selecting the mode switches is constituted in a changeable manner by a speed-adjusting means, and the speed-adjusting means is constituted of the accelerator pedal as an accelerating means and a brake pedal as a decelerating means.例文帳に追加

また、非作業モードにおいては、アクセルペダルの回動に応じた走行速度及び変速比が決定されるよう構成し、前記モードスイッチの選択により決定される作業時の走行速度を速度調節手段により変更可能に構成し、速度調節手段を増速手段であるアクセルペダルと減速手段であるブレーキペダルとにより構成した。 - 特許庁

An interlock plate 86 is formed in a shape that can prevent the movement of a predetermined shift piece 101 in the same direction as a sliding direction of the reverse idle gear, when a shift arm that makes a shift piece 104 for reverse be engaged with a driving part 90a is shift-rotated to establish the reverse speed change shift.例文帳に追加

インターロックプレート86が、リバース用シフトピース104に駆動部90aを係合させたシフトアームをリバース変速段の確立のためにシフト回動させるときにリバースアイドルギヤのスライド方向と同一方向への所定シフトピース101の移動を阻止する形状に形成される。 - 特許庁

In this variable speed change gear, the special sprocket is attached to an input shaft and an output shaft to interlock by engaging a chain link, the apparent pitch circumferential length is changed by radially moving the small sized sprocket in the reverse direction to each other, and the number of revolution of the input shaft and the output shaft can be changed.例文帳に追加

この特殊スプロケットを入力軸と出力軸に取付け,チェーン輪を架けて連動させ,それぞれの特殊スプロケットで小型スプロケットを放射状に互いに逆方向に移動させることで見掛けのピッチ円周長を変化させ,入力軸と出力軸の回転数を変えることができる変速装置とした。 - 特許庁

When a power source is changed from the motor 1 to the engine 2, the clutch 5 is brought into an incomplete clutch condition to prevent output torque fluctuation, which is possibly generated in an upstream of the power transmission system 3 at the time of the change of the power source, from being transmitted to a differential gear 6 and traveling wheels.例文帳に追加

電動機1から内燃機関2に動力源を切り替える際に、緩衝用クラッチ5を半クラッチ状態とすることにより、動力源の切り替えに際して動力伝達系3の上流側で生じる可能性のある出力トルクの変動が差動装置6や走行輪にまで伝達されないようにする。 - 特許庁

After there is an upshift gear change demand, when torque of an input shaft side of a transmission matches torque of an output shaft side of the transmission for the first time, or when force of torsional vibration is minimum (a point P1), by controlling shift disengagement operation such that the transmission becomes a shift disengaged state, torsional vibration is prevented.例文帳に追加

アップシフト変速要求があった後、変速機の入力軸側のトルクと、当該変速機の出力軸側のトルクとが最初に釣り合ったときに、つまり、ねじり振動の力が最も小さいときに(ポイントP1)、変速機がシフト抜きの状態となるようにシフト抜き動作を制御することで、ねじり振動が発生しないようにする。 - 特許庁

In a clutch utilizing friction between an internal combustion engine and a change gear, especially a multiple disc clutch, built in an automobile or a vehicle belonging to a high output category and having driving friction discs and transmitting friction discs, at least the driving friction discs (4, 5, 6) are made of a material containing a high abrasion strength and rotation number strength.例文帳に追加

自動車もしくは高出力のカテゴリに属する車両内へと内蔵されており、駆動摩擦ディスク及び伝動摩擦ディスクを有する、内燃機関と変速機との間の摩擦式のクラッチ、特に多板クラッチにおいて、少なくとも駆動摩擦ディスク(4,5,6)が、高い摩耗強度及び回転数強度を有する材料から成ることによる。 - 特許庁

A substrate processing apparatus is equipped with a spin chuck 2, that holds a substrate 1 for rotation, a motor 3 which rotates with the spin chuck 2, a processing liquid feed nozzle 7 which feeds a processing liquid onto the surface of the substrate 1 which rotates as hold by the spin chuck 2, and a speed change gear 4 which links the spin chuck 2 to the motor 3.例文帳に追加

基板処理装置は、基板1を保持した状態で回転するスピンチャック2と、このスピンチャック2を回転駆動するためのモータ3と、スピンチャック2に保持されて回転する基板1の表面に処理液を供給するための処理液供給ノズル7と、スピンチャック2とモータ3を連結する変速機4とを備える。 - 特許庁

To provide a hybrid car control device for preventing degradation of the driving force performance of a hybrid car caused by the engine torque fluctuation occurring in the compression, ignition and combustion mode, in the switching of the combustion mode, or in the gear change in the hybrid car with an engine having the compression, ignition and combustion mode mounted thereon.例文帳に追加

圧縮着火燃焼モードを有するエンジンを搭載したハイブリッド自動車において、圧縮着火燃焼モード時,燃焼モード切り換え時,変速切り換え時などで起こるエンジントルク変動による車両の駆動力性能の低下を防止するハイブリッド自動車の制御装置を提供する。 - 特許庁

Because the link 21 occupies a broken line by a stroke of the rack 1b to lift the steering gear 1 to a position shown in Figure during steering, a suspension stroke during rolling generates a toe angle change (the roll steer) in the understeer direction to stabilize a vehicle behavior during the turn-traveling.例文帳に追加

操舵時はラック1bのストロークでリンク21が破線位置となってラックアンドピニオン式ステアリングギヤ1を図示位置に上昇させるから、ロール時のサスペンションストロークでアンダーステア方向のトー角変化(ロールステア)が発生し、旋回走行時における車両挙動を安定させることができる。 - 特許庁

To provide a controller for a power train having an internal combustion engine having an external EGR (Exhaust Gas Recirculation) mechanism and a transmission allowing a change of a gear shift ratio, controlling the power train in a state in which mileage is good (or a state in which occurrence of combustion abnormality for reacceleration can be certainly prevented).例文帳に追加

外部EGR機構を備えた内燃機関と変速比を変更可能な変速機とを備えたパワートレインの制御装置であって、パワートレインを、より燃費が良い形(或いは、再加速時に燃焼異常が生じてしまうことをより確実に防止できる形)で制御できるパワートレインの制御装置を提供する。 - 特許庁

To improve durability of rollers; to maintain the gear ratio; or to enhance stability of change control, by uniformizing a carrying load between a pair of rollers, in a disc/roller type continuously variable transmission having a pair of discs having an operation surface for changing a radius along the axis, a plurality of rollers sandwiched between its discs, and a plurality of trunnions for rotatably carrying the respective rollers.例文帳に追加

中心軸線に沿って半径が変化する作動面を備えた一対のディスクと、その間に押し挟まれた複数のローラと、該ローラの各々を回転可能に担持する複数のトラニオンとを有するディスク/ローラ型無段変速機に於いて、一対のローラ間の担持負荷を均一化し、ローラの耐久性を改善すると共に、変速比維持或は変更制御の安定性を高める。 - 特許庁

In the coast down state, when the vehicle speed V to change the state from the output of the decelerated torque to the output of the creep torque is at the timing of the threshold V2 (S200), the requested charging power Pb* is set so that a battery 50 is not charged (S140, S150), and the gear condition of a transmission 60 is changed (S230).例文帳に追加

コーストダウンの状態では、減速トルクが出力されている状態からクリープトルクが出力される状態に切り替える車速Vが閾値V2のタイミングのときに(S200)、バッテリ50が充電されない状態となるよう要求充電電力Pb*を設定して(S140,S150)、変速機60のギヤの状態を切り替える(S230)。 - 特許庁

The driving device for vehicle comprises a vehicle mounted engine, a hydraulic coupling operated by a crank shaft of the engine, and a friction clutch arranged between the hydraulic coupling and a speed change gear, wherein an elastic member which triggers a predetermined pressing force to engage a easing and a turbine of the hydraulic coupling to a clutch disc of the lock-up clutch arranged in the hydraulic coupling.例文帳に追加

車両に搭載されたエンジンと、該エンジンのクランク軸よって作動せしめられる流体継手と、該流体継手と変速機との間に配設された摩擦クラッチとを具備する車両用駆動装置であって、流体継手に配設されたロックアップクラッチのクラッチディスクに流体継手のケーシングとタービンとを係合すべく所定の押圧力を作用せしめる弾性部材を具備したている。 - 特許庁

The variable displacement pump comprises a pump structure for discharging lubricating oil introduced from a suction port 7 to a plurality of pump chambers 13, from a discharge port 8 to a variable valve gear or the like with changes in the capacities of the pump chambers, wherein a cam ring 5 is rocked to change the capacities of the pump chambers by discharge pressure supplied into a control oil chamber 16.例文帳に追加

吸入ポート7から複数のポンプ室13に導入された潤滑油を該ポンプ室の容積変化を得て吐出ポート8から可変動弁装置などに吐出するポンプ構成体を備え、制御油室16内に供給された吐出圧によってカムリング5を揺動させることによりポンプ室の容積を変化させる。 - 特許庁

When constructing the transmission series provided with a plurality of transmissions of simple planetary roller structure having a sun roller, a planetary roller, and a ring roller as friction rollers, a plurality of transmissions are prepared corresponding to respective cells S (i:j) necessary for a matrix M formed of a plurality of inside diameter dimensions Ri and a plurality of nominal change gear ratios Ai of the ring roller.例文帳に追加

摩擦ローラとして、太陽ローラ、遊星ローラ及びリングローラを有する単純遊星ローラ構造の変速機を複数備える変速機シリーズを構築する際に、複数の変速機を、リングローラの複数の内径寸法Riと複数の公称変速比Aiとで形成されるマトリックスMの必要な各セルS(i:j)に対応して準備する。 - 特許庁

The variable valve gear for an internal combustion engine E is provided with a transmission mechanism transmitting valve driving force of an intake cam provided on a cam shaft 20 to open and close an intake valve to the intake valve, and an electric motor rotating and driving the drive shaft 61 displacing the transmission mechanism displaceably supported by a cylinder head to change valve operation characteristics of the intake valve.例文帳に追加

内燃機関Eの可変動弁装置は、吸気弁を開閉作動すべくカム軸20に設けられる吸気カムの弁駆動力を吸気弁に伝達する伝達機構と、吸気弁の弁作動特性を変更すべくシリンダヘッド2に変位可能に支持される前記伝達機構を変位させる駆動軸61を回転駆動する電動モータとを備える。 - 特許庁

The idle time target phase setting part 130 particularly sets the target phase CAr so that the idle target engine speed NIr is lower than a predetermined engine speed and a change range of the valve phase is restricted in a phase area where the reduction gear ratio is large and an operation sound is relatively restrained, in a state of easily sensing the operation sound of the variable valve timing mechanism by a driver.例文帳に追加

特に、アイドル時目標位相設定部130は、アイドル目標回転数NIrが所定回転数より低く、可変バルブタイミング機構の作動音が運転者等に感知され易い状況では、バルブ位相の変化範囲が、減速比が大きく作動音が相対的に抑制される位相領域内に制限されるように、目標位相CArを設定する。 - 特許庁

The remote control system is configured such that a portable telephone 40 and a controller on the working vehicle A side can be connected through the Internet and/or a telephone line, and an operation output is delivered from the controller on the working vehicle A side to a running speed change gear or a steering controller or an engine control section or a working device elevation/lowering control section.例文帳に追加

携帯電話機40と作業車輌A側の制御装置とを電話回線または電話回線とインターネットとを介して接続可能に構成すると共に、該携帯電話40の操作に基づいて作業車輌A側の制御装置から走行変速装置又は操向制御装置又はエンジン制御部又は作業装置昇降制御部へ出力するように構成する。 - 特許庁

To provide the construction of a transmission which provides more shifts with change gear ratio as desirable as possible as a vehicular transmission by engaging two components of planetary gears directly or selectively through a clutch, and selectively braking part of the components of the planetary gears for minimizing the required number of clutches and brakes and making its arrangement as convenient as possible, thus making the whole construction as compact as possible.例文帳に追加

2つの遊星歯車装置の構成要素を直接またはクラッチを介して選択的に連結すると共に、遊星歯車装置の構成要素の一部を選択的に制動することにより、必要とされるクラッチおよびブレーキの数が可及的に少なく、その配置が可及的に便利であり、それによって全体の構成が可及的にコンパクトになり、その上で車輌用変速機として可及的に好ましい変速比の変速段をより多く達成することのできる変速機の構造を生みだすこと。 - 特許庁

例文

A change gear ratio control device sets a final target rotation speed as the final target rotation speed of an input shaft from the first target rotation speed and the second target rotation speed based on the request quantity of acceleration to the vehicle of a driver, and sets the final target engine torque of a power generation means from among the first target engine torque and the second target engine torque and the third target engine torque.例文帳に追加

変速比制御装置は、運転者の車両に対する加速の要求量に基づいて、第1目標回転速度と第2目標回転速度との中から入力軸の最終的な目標回転速度である最終目標回転速度を設定し、第1目標機関トルクと第2目標機関トルクと第3目標機関トルクとの中から動力発生手段の最終的な目標機関トルクである最終目標機関トルクとを設定する。 - 特許庁

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