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hydraulic valvesの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 427



例文

In the hydraulic circuit where pressure oil from a variable displacement hydraulic pump is supplied to each hydraulic actuator via two or more directional control valves connected in series, a shut-off valve is provided at the most downstream position of the two or more directional control valves and an accumulator is provided between the directional control valve at the most downstream position and the shut-off valve via a check valve.例文帳に追加

可変容量式の油圧ポンプからの圧油を、直列に接続された複数の方向制御弁を介してそれぞれ油圧アクチュエータに供給する油圧回路において、複数の前記方向制御弁の最下流に閉止弁を備え、最下流の前記方向制御弁と前記閉止弁との間にチェック弁を介してアキュムレータを設けたことを特徴とする。 - 特許庁

Then the back hoe is connected to the rear of a tractor chassis, and hydraulic cylinders of the back hoe, including a boom cylinder, an arm cylinder, a bucket cylinder, a swing cylinder, and an outrigger cylinder, operating valves, etc. are connected to the hydraulic pump P of the mission case 2 via a hydraulic hose, to thereby operate the operating valves etc.例文帳に追加

トラクタ車体の後方にバックホウを連結して、このバックホウのブームシリンダや、アームシリンダ、バケットシリンダ、スイングシリンダ、及びアウトリガシリンダ等の各油圧シリンダ、及び操作バルブ等を、該ミッションケース2の油圧ポンプPに油圧ホースを介して連結して、この操作バルブ等を操作する。 - 特許庁

A multi-cylinder internal combustion engine is provided with the electronic control hydraulic system for variable operation of a suction valve and/or an exhaust valve of the engine, and the valve operation hydraulic system includes a solenoid valve to control a corresponding hydraulic actuator for each of engine valves.例文帳に追加

マルチシリンダ内燃エンジンにおいて、エンジンの吸気弁及び/又は排気弁の可変駆動のための電子制御油圧システムが設けられ、弁駆動油圧システムは、各エンジン弁につき、対応する油圧アクチュエータを制御するためのソレノイド弁を含む。 - 特許庁

The hydraulic circuit of the winch for the crane makes the two-pump merging series circuit by merging a delivery pressure oil of the two hydraulic pump by two control valves according to operation of operation levers 21, 23 to feed it to the two hydraulic motors respectively.例文帳に追加

クレーン用ウインチの油圧回路は、2つの油圧ポンプの吐出圧油を2つのコントロールバルブにより操作レバー21,23の操作に応じて合流させて2つの油圧モータにそれぞれ供給する2ポンプ合流シリーズ回路をベースにする。 - 特許庁

例文

When the discharge amount from the hydraulic pump 12 returns to 0, the switching valves 38, 39 open against the control pressure of the pump swash plate by the hydraulic fluid on the high pressure side generated in the main lines 15, 14 by the inertia of the vehicle so that the hydraulic fluid on the high pressure side flows to the low pressure side.例文帳に追加

油圧ポンプ12からの吐出量が0に戻る際に、車両慣性によりメインライン15,14中に生じた高圧側の作動油により切換弁38,39をポンプ斜板の制御圧に抗して開き、高圧側の作動油を低圧側に逃がす。 - 特許庁


例文

Oil discharged from hydraulic pumps 10, 20 is controlled by means of traveling control valves 11, 25 operated by a driving pilot valve 41, and when a driving hydraulic motor 31 is driven by this pressure oil, the pressure oil leaks to a boom hydraulic circuit L1.例文帳に追加

油圧ポンプ10,20から吐出された油を走行用パイロット弁41により操作される走行用制御弁11,25で制御し、その圧油により走行用油圧モータ31を駆動するとき、ブーム油圧回路L1に圧油がリークする。 - 特許庁

A vehicle 10 has hydraulic suspension mechanisms 32a, 32b, 32c, 32d to regulate the vertical loads of wheels 14a, 14b, 14c, 14d, and pressure control valves 30a, 30b, 30c, 30d to regulate the hydraulic pressure to be supplied to the hydraulic suspension mechanisms.例文帳に追加

車両10は、車輪14a、14b、14c、14dの接地荷重を調整する油圧式サスペンション機構32a、32b、32c、32dと、その油圧式サスペンション機構に供給する油圧を調整する圧力制御バルブ30a、30b、30c、30dと、を備える。 - 特許庁

A hydraulic control unit (20) is operated to hydraulically actuate a starting clutch of an automobile and a gear selector of a transmission (10) of the automobile by hydraulic valves (28, 44, 46, 48) integrated with the hydraulic control unit (20) and each having at least one control element.例文帳に追加

油圧制御ユニット(20)に一体化されかつ少なくとも1つの制御要素を各々が有する油圧弁(28、44、46、48)によって、自動車の発進クラッチと自動車の変速機(10)のギヤセレクタとを油圧作動させるように設定される油圧制御ユニット(20)が提供される。 - 特許庁

To provide a control circuit capable of preventing generation of oil hammer sound in a line communicating with a hydraulic pilot valve even if a rapid switch operation of the hydraulic pilot valve is performed in the control circuit for performing switch operation of directional control valves with pressure oil output from the hydraulic pilot valve.例文帳に追加

油圧パイロット弁から出力される圧油により方向制御弁の切換操作を行う制御回路において、油圧パイロット弁の急激な切換操作を行っても油圧パイロット弁に連通した管路内での油撃音の発生を防止できる制御回路を提供する。 - 特許庁

例文

To reduce overall pressure loss by reducing the number of flow control valves and a piping connecting length of the flow control valve, and to simplify a layout of hydraulic piping between a hydraulic power source and an actuator receiving pressure oil from the hydraulic power source by reducing the number of the flow control valve.例文帳に追加

流量制御弁の個数とその配管接続長さとをさらに削減して全体としての圧力損失を更に低減し、流量制御弁の個数削減に起因して油圧源とこの油圧源からの圧油を受けるアクチュエータ間の油圧配管のレイアウトを簡素化する。 - 特許庁

例文

In a hydraulic circuit for connecting a hydraulic pump for charge and both of right and left braking cylinders 117L and 117R, each of braking valves 118L and 118R for supplying/discharging hydraulic fluid in relation to each of the braking cylinders 117L and 117R is arranged.例文帳に追加

チャージ用油圧ポンプと左右両制動シリンダ117L,117Rとをつなぐ油圧回路中に、各制動シリンダ117L,117Rに対する作動油の給排を行うための制動バルブ118L,118Rをそれぞれ配置する。 - 特許庁

The rotary construction machine is constructed such that a rotary device 10 is arranged between a hydraulic pump 9 and a multi-valve device 13 and in the vicinity of a rotation center O, and that the rotary device 10 is provided with a pipe clamping device 16 for holding hydraulic pipes 15 connecting the hydraulic pump 9 and respective valves of the multi-valve device 13.例文帳に追加

旋回装置10を油圧ポンプ9と多連弁装置13との間であって旋回中心Oの近傍位置に設け、かつ、旋回装置10に、油圧ポンプ9と多連弁装置13との間を接続する各油圧配管15を保持するための配管クランプ装置16を取付けた構成とする。 - 特許庁

The hydraulic circuit is composed in that control valves 12, 13 which are connected individually with a plurality of hydraulic motors 16, 18, at least one of which is a variable displacement type, are connected in parallel with a hydraulic pump 8; each control valve being A-B-T connected in a neutral block.例文帳に追加

少なくとも1個が可変容量型である複数の油圧モータ16、18に個別に接続されたコントロールバルブ12、14が油圧ポンプ8に並列に接続され、その各コントロールバルブが中立ブロックにおいてA−B−T接続されている構成とした。 - 特許庁

A hydraulic control valve 135, among a plurality of hydraulic control valves 135, 136 and 137, for switching the operation state of the valve operation characteristic changing mechanism for performing switching operation in the lowest temperature state of the hydraulic fluid, is installed on a central part outer surface of the cover member 14 in a direction along a cylinder arrangement direction 15.例文帳に追加

複数の油圧制御弁135,136,137のうち作動油が最も低温の状態で切換作動する弁作動特性変更機構の作動状態を切換える油圧制御弁135が、気筒配列方向15に沿う方向でカバー部材14の中央部外面に取付けられる。 - 特許庁

In this method of controlling the hydraulic shift clutch actuator of the power transmission having electronic control equipment for energizing solenoid valves to control the hydraulic operated clutch actuators and automatically performing the gear shift operation, pressure sensors are installed to detect hydraulic pressures Ps to the clutch actuators, and electric signals are sent to a TCU.例文帳に追加

油圧操作型のクラッチアクチュエータの夫々を制御するように電磁弁を印加するために電子制御器を備えた、自動的に変速操作を行うパワートランスミッションの油圧式シフトクラッチアクチュエータの制御方法である。 - 特許庁

To contrive to simplify arrangement of a hydraulic driving gear and hydraulic circuits so that the driving circuit of the hydraulic driving gear is simplified as much as possible, the numbers of change-over valves and operation levers are lessened and a hydraulic piping structure is simplified in the hydraulic driving gear for a sugar cane harvester, with which each working apparatus is separately driven by each oil motor.例文帳に追加

作業装置をそれぞれのオイルモータで別個に駆動するさとうきび収穫機の油圧駆動装置について、その駆動回路を可及的に単純にし、その切り替え弁、操作レバーをできるだけ少なくするとともに、油圧配管構造を単純化するように油圧駆動装置の配置、油圧回路を工夫すること。 - 特許庁

Among a plurality of hydraulic signals outputted by the operation device OP, partial hydraulic signals are inputted to control valves 46, 47 and 48 being a hydraulic pressure control means as they are, and a specific hydraulic signal is inputted to a controller 38 by being converted into an electric signal corresponding to the hydraulic pressure by a signal converting means such as pressure sensors 57 and 58.例文帳に追加

操作装置OPが出力する複数の液圧信号のうち、一部の液圧信号はそのまま液圧制御手段である制御弁46,47,48に入力するが、特定の液圧信号は圧力センサ57,58等の信号変換手段によりその液圧に対応する電気信号に変換してコントローラ38に入力するようにする。 - 特許庁

Of a plurality of hydraulic signals output from the operating device OP, a part of the hydraulic signals is input into control valves 46, 47 and 48 serving as hydraulic control means without conversion, and particular hydraulic signals are converted into electric signals corresponding to their hydraulic pressures by signal converting devices such as pressure sensors 57 and 58, and are then input into a controller 38.例文帳に追加

操作装置OPが出力する複数の液圧信号のうち、一部の液圧信号はそのまま液圧制御手段である制御弁46,47,48に入力するが、特定の液圧信号は圧力センサ57,58等の信号変換手段によりその液圧に対応する電気信号に変換してコントローラ38に入力するようにする。 - 特許庁

A swash plate type hydraulic pump 20 is driven by the engine 18 for travelling, discharged pressure oil of the hydraulic pump is supplied to first and second hydraulic motors 28, 52 through first and second flow control valves 48, 54, a coolant compressor 30 is driven by the first hydraulic motor, and an evaporator fan 44 is driven by the second hydraulic motor.例文帳に追加

走行用エンジン18によって斜板式油圧ポンプ20を駆動し、同油圧ポンプの吐出圧油を第1及び第2流量制御弁48,54を介し第1及び第2油圧モータ28,52に供給し、第1油圧モータによって冷媒圧縮機30を駆動すると共に第2油圧モータによりエバポレータファン44を駆動する。 - 特許庁

To provide a hydraulic circuit structured so that control valves are installed dispersively for arranging the control valves and actuators in a consolidated constitution or closely to one another, capable of starting a construction machine quickly by performing warming-up efficiently.例文帳に追加

制御弁とアクチュエータを一体的に構成、または近接して配置するために、制御弁を分散配置する油圧回路において、効率的に暖機を行い、敏速に建設機械を立ち上げることのできる油圧回路を提供することである。 - 特許庁

In an internal combustion engine having a hydraulic system for variable driving of valves, one tappet 16 has two separate piston parts 160A and 160B connected to two separate pressure chambers, and the pressure chambers control the driving pistons of two separate valves of the same engine cylinder.例文帳に追加

弁の可変駆動のために油圧システムを有する内燃機関において、一つのタペット(16)が、二つの別々の圧力チャンバーに接続された二つの別々のピストン部分(160A,160B)を有しており、これらの圧力チャンバーは、同一気筒の二つの別々の弁の駆動ピストンを制御する。 - 特許庁

When the operation position of the shift lever cannot be discriminated, a step S6 is executed, linear solenoid valves SL1 and SL4 are in a hydraulic output state, and the other linear solenoid valves SL2, SL3, SL5 and SL6 are in a drain state.例文帳に追加

シフトレバーの操作ポジションを識別できないときには、ステップS6を実行し、リニアソレノイドバルブSL1およびSL4を油圧出力状態にするとともに、他のリニアソレノイドバルブSL2、SL3、SL5、およびSL6をドレーン状態にする。 - 特許庁

A control part performs general control for controlling fluid pressure in each of wheel cylinders by controlling a plurality of solenoid valves in a hydraulic circuit, and also exchanges the working fluid by controlling each of solenoid valves when exchanging the working fluid, according to a prescribed procedure.例文帳に追加

制御部は、液圧回路内の複数の電磁弁を制御して各ホイールシリンダ内の液圧を制御する通常の制御を行う一方、作動液を交換する際には所定の手順にしたがって各電磁弁を制御し、その作動液の入れ替えを実施する。 - 特許庁

Pilot shuttle check valves 131, 132, 133 guiding the maximum operation pressure of operation pressure regulated by a plurality of operation pressure regulating valves to a primary regulator valve 111 is provided in a hydraulic control device A of a toroidal continuously variable transmission 1.例文帳に追加

トロイダル式無段変速機1の油圧制御装置Aにおいて、複数の作動調圧弁により調圧された作動圧のうち最大の作動圧をプライマリレギュレータバルブ111まで導くパイロットシャトルチェックバルブ131,132,133を備える。 - 特許庁

A pattern switching valve 67 is provided in a pilot secondary-pressure passage 66 for connecting the pilot valves 57 with the control valve 54, so that corresponding relations among the pilot valves 57 and the actuating directions of the hydraulic actuators 50 can be switched.例文帳に追加

複数のパイロット弁57とコントロール弁54とを接続するパイロット2次圧通路66中にパターン切換弁67を設け、複数のパイロット弁57と複数の油圧アクチュエータ50の作動方向との間の対応関係を切換える。 - 特許庁

The steering control system for directing fluid to steering actuators on the machine includes a set of right and left manually-operated pilot pressure fluid control valves 30 and a set of right and left electro-hydraulic (EH) pilot pressure fluid control valves 52, with both sets being coupled to a main steering control valve 20 to effect operation of the steering actuators.例文帳に追加

右および左の手動操作パイロット圧力流体制御弁の組30と、右および左の電気油圧(EH)パイロット圧力流体制御弁の組52とを含み、両組は、運転作動装置の操作を実行するために、主運転制御弁20に結合される。 - 特許庁

Variable valve trains 11A, 11B including cams 41-44 for driving intake valves 2, valve lifters 4 transmitting rotary motion of the cams 41-44 to the intake valves 2, the hydraulic lash adjusters 20 reducing gaps between the cams 41-44 and the valve lifters 4 are provided.例文帳に追加

吸気弁2を駆動するためのカム41〜44と、カム41〜44の回転運動を吸気弁2へ伝達するバルブリフター4と、カム41〜44とバルブリフター4との間に生じる隙間を低減する油圧式のラッシュアジャスタ20とを有した可変動弁機構11A、11Bを備える。 - 特許庁

The traveling unit time and the stop unit time are variably set by timers 41 and 42 of the controller 35, and the opening/closing operation of traveling control valves 33 and 34 to control hydraulic motors 31 and 32 in addition to the operational control valves 43-46 is repeated by using the timer function.例文帳に追加

コントローラ35のタイマー41,42にて走行単位時間と停止単位時間を可変設定し、このタイマー機能を使って操作用コントロールバルブ43〜46のほか、油圧モータ31,32を制御する走行用コントロールバルブ33,34の開閉を反復させる。 - 特許庁

The flow dividing piping 21b and 22b of a first and second circuits 21 and 22 are arranged with variable flow rate controlling valves 33 with check valves 32, for adjusting the outer flow or inflow quantity of hydraulic fluid for suspension cylinders 20a and 20b respectively.例文帳に追加

第1回路21および第2回路22の分流配管21b、22bにそれぞれサスペンションシリンダ20a.20bの作動油の流出量または流入量を調整する逆止弁32付き可変形流量制御バルブ33を配設する。 - 特許庁

When shift operating parts 32, 33 are shifted, if solenoid valves S1-S3 of a hydraulic control unit 9 and a linear solenoid valve SLU are normal, an electronic control unit 30 changes over a shift position of an automatic transmission 6 by carrying out the control based on the combination of the solenoid valves.例文帳に追加

シフト操作部32,33がシフト操作されたとき、油圧制御装置9のソレノイドバルブS1 〜S3 及びリニアソレノイドバルブSLUが正常であれば、電子制御装置30はそれらの組合わせ制御によって自動変速機6のシフトポジションを変更する。 - 特許庁

A pair of hook cylinders 10a, 10b are respectively separated from a hydraulic circuit of a dump cylinder 12 and connected to a hook operating valve 24 by a feed oil passage 16 and a return oil passage 18 through a pair of grip selector valves 14a, 14b, and the grip selector valves 14a, 14b are operated by an operating means 26.例文帳に追加

一対のフックシリンダ(10a、10b)の各々を、ダンプシリンダ(12)の油圧回路から分離し、フック操作弁(24)に一対の把持切換弁(14a、14b)を介し供給油路(16)及び戻り油路(18)により接続し、把持切換弁(14a、14b)を操作手段(26)により操作する。 - 特許庁

Since a water supply device 120a for the auxiliary cooling device 100 supplies water to mat units 110a, 110b through constant flow rate valves 140a, 140b, it is not necessary to adjust flow rates of the constant flow rate valves 140a, 140b according to hydraulic pressure when the auxiliary cooling device 100 is installed on the field.例文帳に追加

補助冷却装置100の給水装置120aは、定流量弁140a,140bを通じてマットユニット110a,110bに水を供給するので、現場での補助冷却装置100の設置時に水圧に応じて定流量弁140a,140bの流量を調節する必要がない。 - 特許庁

Primary ports of solenoid proportional pressure reducing valves 3a, 3b are connected with a discharge passage 6 of a pilot hydraulic pump 5 via first ducts 4a, 4b, and secondary ports of the solenoid proportional pressure reducing valves 3a, 3b are connected with pressure receiving parts 52a, 52b of the direction changeover valve 50 via second ducts 7a, 7b.例文帳に追加

電磁比例減圧弁3a,3bの一次ポートは第1管路4a,4bを介してパイロット油圧ポンプ5の吐出路6に接続され、電磁比例減圧弁3a,3bの二次ポートは第2管路7a,7bを介して方向切換弁50の受圧部52a,52bに接続される。 - 特許庁

Between a cap side port and a head side port of double acting cylinders 41 and 42 which are separately actuated from each other and a hydraulic fluid supply part 3, first control valves 11 and 12 and second control valves 21 and 22 in the same number as that of the double acting cylinders 41 and 42 are disposed.例文帳に追加

互いに独立に作動する複動シリンダ41、42のキャップ側ポート、ヘッド側ポートと圧液供給部3との間に、複動シリンダ41、42と同数の第一の制御弁11、12、第二の制御弁21、22を配置した。 - 特許庁

To provide a position control system for suppressing oil leakage from the valves and performing accurate position control of the controlled object by controlling oil flow rate using poppet type solenoid valves, in the position control system that performs position control of an object to be operation-controlled by a hydraulic actuator.例文帳に追加

油圧アクチュエータにより動作制御される制御対象の位置制御を行う位置制御システムにおいて、ポペット型電磁弁を用いて油の流量制御を行い、弁からの油漏れを抑制すると共に制御対象の位置制御を精度よく行うことのできる位置制御システムを提供する。 - 特許庁

To provide a hydraulic pressure supplying system in a vehicle height adjustment device in which the number of general-purpose solenoid valves can be reduced without using any complex two-way solenoid valves, a pipe passage to a manifold can be easily made and a size of the manifold can be reduced.例文帳に追加

複雑な双方向電磁弁を使用せずに、使用する汎用の電磁弁の数も少なくし、ひいてはマニホールドへの配管通路の作成が容易で、マニホールドを小型化することも可能な自動車の車高調整装置における油圧供給システム、ならびにそれに使用される電磁弁を提供する。 - 特許庁

Pilot valves 33R and 33L for right and left legs are operated by right and left attachment operation pedals 28R and 28L installed on a frame, and a control valve 41 is pilot-operated by the pilot valves 33R and 33L to control a hydraulic actuator 3 for an attachment for operation.例文帳に追加

機体に設けた左右のアタッチメント操作ペダル28L,28Rにより左足用および右足用のパイロット弁33L,33Rを操作し、パイロット弁33L,33Rによりコントロール弁41をパイロット操作し、作業用アタッチメントの流体圧アクチュエータ3を制御用する。 - 特許庁

In addition, the hydrostatic continuously-variable-transmission (CVT) comprises first and second relief valves 175a, 175b for relieving the working fluid when the oil pressure in the closed hydraulic circuit has risen, and return oil passages 165a, 165b for discharging the working fluid relieved from these relief valves to the supply oil passage.例文帳に追加

さらに、油圧閉回路内の油圧が高くなったときに作動油をリリーフさせる第1及び第2リリーフバルブ175a,175bと、これらリリーフバルブからリリーフされた作動油を供給油路に排出させる戻し油路165a,165bとを有する。 - 特許庁

To these pilot operation check valves 8, 9, pilot pressure passages 8a, 9a to introduce hydraulic pressure in the other cylinder passage are connected, and the pilot operation check valves 8, 9 are composed to be capable of opening to obtain flow on the return side from each chamber of the power cylinder to the flow passage selector valve side.例文帳に追加

これら各パイロット操作チェック弁に、他方のシリンダ通路の流体圧力を導くパイロット圧通路8a,9aを接続し、パイロット操作チェック弁をパワーシリンダ各室から流路切換弁側への戻り側の流れが得られるように開動作可能に構成する。 - 特許庁

This hydraulic circuit 1 includes unloading passages 12 and 13 connected to a split pump 51 with a regulator 52, first directional control valves 4w-4z of a first system and second directional control valves 5w-5y of a second system respectively connected to the unloading passages 12 and 13.例文帳に追加

レギュレータ52付きのスプリットポンプ51に接続されたアンロード通路12,13と、当該アンロード通路12,13にそれぞれ接続された第1系統の第1方向切換弁4w〜4zおよび第2系統の第2方向切換弁5w〜5yとを備える油圧回路1である。 - 特許庁

In the internal combustion engine equipped with the valve stopping mechanisms 80 which are driven by hydraulic-driven sliding pins 86, response delay times from transmitting signals to oil control valves to operating/stopping intake valves 11 and exhaust valves 12 are set in a control map depending on control parameters, and the valve stopping mechanisms 80 are controlled in accordance with the control map.例文帳に追加

油圧によって駆動されるスライドピン86により駆動されるバルブ休止機構80を備える内燃機関において、オイルコントロールバルブへ信号を送ってから吸気バルブ11、排気バルブ12が作動若しくは休止するまでの応答遅れ時間を各制御パラメータに応じて制御マップ化し、この制御マップに基づいてバルブ休止機構80を制御する。 - 特許庁

The pilot pressure adjusting means adjusts pilot pressure to the outrigger cylinder main control valves 30-33, and it has a single operation lever to designate a changeover direction of the outrigger cylinder main control valves 30-33, and a selecting switch 56 to select and change over flow and a hydraulic oil discharging direction of an optional one of the outrigger cylinder main control valves 30-33.例文帳に追加

同パイロット圧調整手段は前記アウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)に対するパイロット圧を調整すると共に前記アウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)の切り換え方向を指定する単一の操作レバー(49),(64) 及び任意のアウトリガシリンダ主制御弁(30)〜(33)の流量及び圧油の吐き出し方向を選択して切り換える選択スイッチ(56)を有している。 - 特許庁

When an abnormality in hydraulic pressure sensors 118, 120, 122, 124 for detecting hydraulic pressures in wheel cylinders 26, 28, 42, 44 is detected, a change is made such that a hydraulic pressure sensor 16 for detecting an accumulator pressure for a wheel cylinder in which the abnormality is detected determines instruction values delivered to proportional solenoid hydraulic pressure control valves 58, 60, 62, 64.例文帳に追加

ホイールシリンダ26,28,42,44の液圧を検出する液圧センサ118,120,122,124の異常を検出した場合は、異常が検出されたホイールシリンダについてアキュムレータ圧を検出する液圧センサ116が目標アキュムレータ圧に一致するように比例電磁液圧制御弁58,60,62,64への指令値を決めるように変更する構成とした。 - 特許庁

The valves 20, 22 leads hydraulic oil in the high pressure side flow pass 40 to the second pressure operating surface 18 when pressure of hydraulic oil in the high pressure side flow pass 40 and leads hydraulic oil in the low pressure side flow pass 42 to the second pressure operating surface 18 when pressure of hydraulic oil in the high pressure side flow pass 40 is low.例文帳に追加

バルブ20、22は、高圧側流路40内の作動オイル圧力が高い場合には高圧側流路40内の作動オイルを第2圧力作用面18に導き、高圧側流路40内の作動オイル圧力が低い場合には低圧側流路42内の作動オイルを第2圧力作用面18に導く。 - 特許庁

To provide a working vehicle suspension structure which includes a hydraulic cylinder and an accumulator, the hydraulic cylinder being operated as a suspension mechanism for travelling wheels, for suppressing the telescopic operation of the hydraulic cylinder when on-off valves provided in an oil path connecting the hydraulic cylinder to the accumulator are operated into opened conditions.例文帳に追加

油圧シリンダとアキュムレータとを備えて、油圧シリンダが走行用の車輪のサスペンション機構として作動するように構成した作業車のサスペンション構造において、油圧シリンダとアキュムレータとを接続する油路に開閉弁を備えた場合、開閉弁が開状態に操作された際の油圧シリンダの伸縮作動を抑える。 - 特許庁

A hydraulic control device is configured so as to provide the selector valve 74 which changes over the supply hydraulic pressure to the starting clutch to holding pressure and transition pressure lower than the holding pressure and solenoid valves DS1, DS2 which generates a signal pressure for changing over the selector valve 74 to the transition pressure side by electrification and to exert control for continuing electrification to the solenoid valves DS1, DS2 from when idle stop is started.例文帳に追加

発進クラッチへの供給油圧を保持圧と当該保持圧より低い過渡圧とに切り替える切替弁74と、通電により切替弁74を過渡圧側に切り替えるための信号圧を発生するソレノイド弁DS1,DS2とを設け、アイドルストップ開始時からソレノイド弁DS1,DS2への通電を継続するよう制御する。 - 特許庁

The control program, which controls the motor 19, has six kinds of hydraulic cylinder corresponding modes, in which the motor is controlled in operation modes that correspond to each of the cases where the hydraulic cylinder is controlled with three kinds of solenoid valves consisting of a two-position single solenoid valve, a two-position double solenoid valve, and a three-position double solenoid valves, as control modes.例文帳に追加

モータ19を制御する制御プログラムは、制御モードとして、流体圧シリンダが2位置シングルソレノイド弁、2位置ダブルソレノイド弁、3位置ダブルソレノイド弁の3種類の電磁弁で制御される場合にそれぞれ対応した動作モードで制御する6種類の流体圧シリンダ対応モードを有している。 - 特許庁

When both travel control valves 42, 52 are operated and one of the actuator control valves is operated, a combination control valve (a straight travel valve) 60 is opened to combine discharge oil from both hydraulic pumps P1, P2 and a resupply selector valve 70 is opened to resupply operating oil from another hydraulic pump P3 to the actuator control valve.例文帳に追加

両走行制御弁42,52がともに操作され、かつ、いずれかのアクチュエータ制御弁が操作されると、合流制御弁(走行直進弁)60を開弁して両油圧ポンプP1,P2の吐出油を合流させるとともに、補給切換弁70を開弁して別の油圧ポンプP3から前記アクチュエータ制御弁に作動油を補給する。 - 特許庁

To avoid the occurrence of curved traveling and hunting due to a difference in supplied flows to right and left hydraulic motors for running when a work machine runs straight forward in the hydraulic pressure control device for running of the work machine in which right and left control valves for running with meter-in restrictions and right and left pressure compensating valves are disposed.例文帳に追加

左右の走行用油圧供給油路に、メータイン絞りを備えた左右の走行用制御弁と左右の圧力補償弁とをそれぞれ配した作業機械の走行用油圧制御装置において、作業機械の直進走行時に、左右の走行用油圧モータへの供給流量に差異が生じて走行曲がりやハンチングが生じてしまうことを回避する。 - 特許庁

例文

When increasing a work speed of a hydraulic actuator 5, the control signal is inputted to the respective solenoid valves 34 and 13 from the control device to perform control for not changing the delivery flow rate Q from the regenerative flow rate hydraulic pump 1.例文帳に追加

油圧アクチュエータ5の作業速度をスピード・アップさせる場合には、制御信号を制御装置からそれぞれのソレノイドバルブ34、13に対して入力し、回生流量油圧ポンプ1からの吐出流量Qを変化させない制御を行う。 - 特許庁

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