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ハイブリッドを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 9650



例文

光電子集積回路600は、SOS基板610のサファイア基板611を下部クラッドとし、かつ、シリコン膜611をコアとした光導波路と、該シリコン膜611に形成された電子集積回路640と、光ファイバ670,680を固定する溝621,622とがモノリシックに形成され、さらに、フォトダイオードアレイ650およびレーザダイオードアレイ660がハイブリッドに搭載される。例文帳に追加

The optoelectronic integrated circuit 600, having a sapphire substrate 611 of an SOS substrate 610 as a lower clad, is monolithically formed of an optical waveguide having a silicon film 611 as a core, an electronic integrated circuit 640 formed on the silicon film 611, and grooves 621, 622 for fixing optical fibers 670, 680, and is mounted in a hybrid with a photodiode array 650 and a laser diode array 660. - 特許庁

ハイブリッド電力供給装置は、主電源部210と、補助電源部230と、主電源部210の動作パラメータにより、フィードフォワード駆動モードおよびフィードバック駆動モードのうちいずれか一つによって動作し、主電源部210の出力電圧を第1所定の直流電圧に調整して出力する第1電圧調整部220とを備えて構成される。例文帳に追加

The hybrid power supply device comprises a main power supply part 210, an auxiliary power supply part 230, and a first voltage regulating part 220 operating in one of the feed forward and feedback drive modes according to an operation parameter of the main supply part 210, and regulates the output voltage of the main power supply part 210 to a first specified DC voltage for output. - 特許庁

ハイブリッド車両は、過給機を有する内燃機関と、前記内燃機関による機関出力及び蓄電装置の電力出力による駆動力の少なくとも一方により駆動される車両駆動用アクチュエータと、前記蓄電装置の電力出力能力に応じて前記過給機の過給圧を制御する制御手段と、を備える。例文帳に追加

The hybrid vehicle comprises an internal combustion engine having a supercharger, a vehicle driving actuator to be driven by at least one of the engine output of the internal combustion engine and the driving force of a storage battery device with the output of electric power, and control means for controlling the supercharging pressure of the supercharger corresponding to the output capability of the electric power of the storage battery device. - 特許庁

高周波電力増幅器1は、準マイクロ波帯からマイクロ波帯の信号を分配する90度ハイブリッド回路10と、分配された信号をキャリア増幅器として作動するFET13と、ピーク増幅器として作動するFET14にそれぞれ供給し、ドハティ線路23で合成した後、インピーダンス変換線路24で変換した後に出力する。例文帳に追加

The high frequency power amplifier 1 supplies signals of a semi-micro wave band to a micro wave band respectively to a 90 degree hybrid circuit 10 for distributing signals, an FET13 for receiving distributed signals and working as a carrier amplifier, and an FET14 for working as a peak amplifier, combines the signals by a Doherty line 23, converts them by an impedance conversion line 24, and then outputs them. - 特許庁

例文

ハイブリッド駆動装置の冷却装置110は、電気機器8を冷却した冷却水の熱を放熱させる電気機器用ラジエーター51と、電気機器8を冷却するための冷却水を、電気機器8と電気機器用ラジエーター51との間で循環させる電気機器用ウォーターポンプ54と、電気機器用ラジエーター51に送風するファン52と、を含む。例文帳に追加

This cooling device 110 of a hybrid drive unit includes a radiator 51 for electric appliances for dissipating heats of cooling water cooling electric appliances 8, a water pump 54 for electric appliances for circulating the cooling water for cooling the electric appliances 8 between the electric appliances 8 and the radiator 51 for the electric appliances, and a fan 52 blowing air to the radiator 51 for the radiator 51 for the electric appliances. - 特許庁


例文

電気自動車やハイブリッド車等に搭載し、モータの駆動電力源とする比較的高電圧の端子電圧を有する車載電池を完全放電させる放電装置に関し、車載電池の廃棄等の取り扱いが容易となるように、又メモリ効果を回復できるように、安全且つ迅速に放電処理を実行させる。例文帳に追加

To enable to perform a discharge treatment of a discharge device so that it will be easy to handle disposal or the like of a vehicle-mounted battery and to recover a memory effect, in one making completely discharge the vehicle-mounted battery mounted on an electric motorcar, hybrid car or the like equipped with comparatively high terminal voltage to be driving power source of a motor. - 特許庁

ECU100は、ハイブリッド車両1の運転状態に基づいて、A/Cコンプレッサ90の作動の停止を予測する機能を含み、A/Cコンプレッサ90の作動の停止を予測した場合、当該A/Cコンプレッサ90の作動が停止する前に、当該A/Cコンプレッサ90のコンプレッサ容量を、予測した時点に比べて増大させる。例文帳に追加

The ECU 100 includes a function of predicting a stop of the operation of the A/C compressor 90 based upon the drive state of the hybrid vehicle 1, and when predicting the stop of the operation of the A/C compressor, the ECU 100 makes the compressor capacity of the A/D compressor 90 larger than that at the prediction before the operation of the A/C compressor 90 stops. - 特許庁

内燃機関10によりブレード12を回転して芝刈り作業を行い、電動モータ30により自ら走行することができるハイブリッド型の自走式芝刈機1において、電動モータ30および内燃機関10を制御する電子制御装置70が、内燃機関10より後方に離れて内燃機関10の上端より低い位置に配置される自走式芝刈機の電子制御装置の配置構造。例文帳に追加

The layout structure is such that, in the hybrid-type lawn mower 1 which performs a lawn-mowing work through rotating a blade 12 by the internal combustion engine 10 and is self-propelled by an electric motor 30, an electronic control device 70 controlling an electric motor 30 and the internal combustion engine 10 is disposed below the upper end of the internal combustion engine 10 apart from behind it. - 特許庁

シリーズハイブリッド車両の運転者が出力要求をする場合、第2の動力源(12)は、エネルギー貯蔵デバイス(14)に貯蔵された第2のエネルギー、エンジン(16)によって生成された直接入力のエネルギー、または両方、のいずれかが供給されるが、それは車両の第2の貯蔵デバイスのみに貯蔵された利用可能な第2のエネルギー量、および車両速度との組み合わせに依存する。例文帳に追加

When a driver of the series hybrid vehicle makes the output request, whether a secondary power source 12 is supplied with secondary energy stored in an energy storage device 14, direct input energy generated by an engine 16, or both, depends on an amount of the available secondary energy stored in only a vehicle's secondary storage device, and a combination with vehicle speed. - 特許庁

例文

透明性、平面性に優れ、適度の透湿性があり、偏光子であるPVAとの良好な接着性を持ち、フィルムとしてハンドリングするための適度な弾性率を持ち、寸法変化しにくく、耐久性に優れるハイブリッドフィルム、その製造方法、これを用いた光学補償フィルム、偏光板および液晶表示装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a hybrid film excellent in transparency and planarity, having adequate moisture permeability, having good adhesiveness to PVA which is a polarizer and adequate elastic modulus for handling as a film, scarcely causing dimensional change and excellent in durability and to provide a method for producing the hybrid film and to provide an optically compensatory film, a polarizing plate and a liquid crystal display device by using the hybrid film. - 特許庁

例文

金属製ワークピースたとえばテーラードブランクを、レーザービームと電気アーク特にプラズマアークとを用いて溶接するためのハイブリッド溶接方法および装置であって、溶接継手を形成した後にレーザービーム3を、前記レーザービームの放射を吸収可能な放射吸収手段たとえば吸収キャビティ2に送りおよび/または偏向する方法。例文帳に追加

The method and equipment of the hybrid welding is for welding a metallic work piece, a tailored blank for example, by using a laser beam and an electric arc, a plasma arc in particular, by which method the laser beam 3 is transmitted to a radiation-absorbing means, an absorption cavity 2 for example, which absorbs the radiation of the laser beam and/or deflected after the weld joint is formed. - 特許庁

変速機入力軸に配設されたモータと、クラッチを介して変速機入力軸に接続されるエンジンとを備えたハイブリッド電気自動車において、簡易な構成でクラッチの断接判定を短時間で確実に行なうことができ、走行中のドライバに違和感を与えないクラッチ断接判定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a clutch on-off determination device that can reliably determine on-off of a clutch in a short time with a simple configuration, and does not provide an uncomfortable feeling to a driver in driving, in a hybrid electric vehicle including a motor disposed to a transmission input shaft, and an engine connected to the transmission input shaft via the clutch. - 特許庁

内燃機関1とモータ・ジェネレータMG1およびMG2とを組み合わせたパラレル式のハイブリッド動力装置を備えた車両Cでは、内燃機関1を停止または始動させる際に、内燃機関1の吸気マニホールド4およびサージタンク10等の内部を減圧させた状態で機関回転数が低下または増加させられる。例文帳に追加

In a vehicle C having a hybrid power unit of a parallel type consisting of a combination of the internal combustion engine 1 and motor generators MG1 and MG2, the rotation speed of the engine is increased or decreased in the state that the pressure in an intake manifold 4, a surge tank 10 and the like of the engine 1 is lowered when the engine 1 is interrupted or started. - 特許庁

ハイブリッド自動車20では、目標トルクT*の設定に際し、所定条件(S1510,S1520)が成立すると共にノーマルモードが選択されているときには、要求トルクTr*と上限レート値Truとして設定される値Trunorまたは値Tranor等とに基づいて緩変化するように目標トルクT*が設定される(S1570またはS1610)。例文帳に追加

In the hybrid vehicle 20, in the setting of target torque T*, when prescribed conditions (S1510, S1520) are established and a normal mode is selected, target torque T* is set so as to gradually change based on request torque Tr* and a value Trunor or a value Tranor set as an upper limit rate value Tru (S1570 or S1610). - 特許庁

エンジンの温度が低いときであってもエンストを起こさずに暖機運転を極力短時間で行えるようにしながら、アイドル発電制御を実行するときに、バッテリーの電力を消費する状態になったり、クリープ速度が不必要に高くなる等の不利のない状態で適正に制御を実行することが可能となるハイブリッド車両を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle executing appropriate control under a condition without disadvantage of consumption of electric power of a buttery, unnecessary increase of creep speed or the like when idling power generation control is executed while enabling warming-up operation at a short period of time as much as possible without engine stall even if temperature of an engine is low. - 特許庁

エンジンEと少なくとも1つのモータとを動力源とし、該動力源と出力部材が接続された差動装置を有する駆動力合成変速機TMを備えたハイブリッド車において、前記エンジンEと前記駆動力合成変速機TMのエンジン入力部材との間に、リバースギヤを設定した。例文帳に追加

This hybrid vehicle is furnished with the driving force composite transmission TM having a differential gear with an engine E and at least one motor as a power source and to which the power source and an output member are connected, and a reverse gear is set between the engine E and the engine input member of the driving force composite transmission TM. - 特許庁

多層基板12の層間には、第1および第2の帯域阻止フィルタBEF1およびBEF2と、90°ハイブリッド回路HYBと、第1および第2の高域通過フィルタHPF1およびHPF2と、0°デバイダ回路DIVの大部分と、第1および第2の低域通過フィルタLPF1およびLPF2の大部分とが形成されている。例文帳に追加

First and second band rejection filters BEF1 and BEF2, a 90° hybrid circuit HYB, first and second high-frequency bandpass filters HPF1 and HPF2, a large part of adivider circuit DIV, and a large part of first and second low-pass filters LPF1 and LPF2 are formed between layers of the multilayer board 12. - 特許庁

エンジントルク推定演算手段でエンジントルク特性からエンジントルク推定を演算し、エンジントルク推定値補正手段、エンジントルク推定値学習手段により、前記エンジントルク推定値の精度を向上させ、前記エンジントルク推定値をもとにハイブリッド車両の運転状態に応じて、エンジン及び電動発電機の目標トルクパターンを発生する。例文帳に追加

Engine torque estimation is calculated from an engine torque characteristic in an engine torque estimation arithmetic means, by an engine torque estimated value correcting means and an engine torque estimated value learning means, accuracy of the engine torque estimated value is improved, a target torque pattern of an engine and a motor generator is generated in accordance with an operating condition of a hybrid vehicle based on the engine torque estimated value. - 特許庁

供給可能な電力量を考慮し、とくに、電力供給量に対し、ハイブリッド式圧縮機により消費される電力量が過剰となる場合は、電力を消費しない原動機駆動に切り換え、空調装置の能力低下や、空調装置以外の電力消費機器の機能阻害を回避できるようにした車両用空調装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air conditioner for a vehicle that prevents the performance of the air conditioner or functions of other power consumption devices than the air conditioner from being blocked by considering the suppliable electric energy and switching to driving by a prime motor that does not consume electric power when the electric energy consumed by the hybrid compressor is excessive. - 特許庁

電源装置制御システムが適用されるハイブリッド車両制御システム10は、回転電機16を含む駆動源12と、複数の蓄電セル32から構成される蓄電ブロック34を複数組み合わせた蓄電パック30を含む電源回路と、蓄電パック制御装置40を含んで構成される。例文帳に追加

A hybrid vehicle control system 10 to which a power supply control system is applied includes a drive source 12 including a rotary electric machine 16, a power supply circuit including a storage pack 30 combining a plurality of sets of storage blocks 34 each consisting of a plurality of storage cells 32, and a storage pack controller 40. - 特許庁

ハイブリッド・アラインド・ネマティック型表示モードの液晶表示素子において、垂直配向膜とチルト配向膜との電気的特性が異なることにより駆動時に内部オフセット電圧を発生し、焼き付き及び表示不能による表示不良を生じるのを防止して、表示品位を向上する。例文帳に追加

To improve the display grade by preventing generation of an internal offset voltage in driving and the occurrence of a display defect by turning and a display failure by varying of electrical characteristics between a vertical alignment layer and a tilt alignment layer of a liquid crystal display element of a hybrid aligned nematic type display mode. - 特許庁

モータ・ジェネレータと共にハイブリッド車両に組み込まれる火花点火内燃機関において、機械圧縮比可変機構を具備し、車両減速時に前記モータ・ジェネレータを発電機として作動させることができないときには(ステップ102)、自動変速器により機関回転数を高める(ステップ109)と共に機械圧縮比可変機構により実圧縮比を低下させる(ステップ108)。例文帳に追加

The jump spark ignition internal combustion engine incorporated into the hybrid vehicle together with the motor generator includes a machine compression ratio variable mechanism to increase an engine speed with an automatic transmission (step 109) when it cannot make the motor generator operate as the generator in performing vehicle deceleration (step 102), and to reduce a real compression ratio with the machine compression ratio variable mechanism (step 108). - 特許庁

冷凍回路に設けられる電動モータを内蔵した電動圧縮機(ハイブリッド圧縮機を含む)であって、起動信号を出力する手段と、出力された信号に基づいて、モータの回転子を回転させることなくモータの巻き線を発熱させることが可能な電流をモータに通電する手段とを有することを特徴とする電動圧縮機。例文帳に追加

The electric current can make winding of the motor generate heat without rotating a rotor of the motor. - 特許庁

ハイブリッド型油圧装置は、エンジン1と、エンジン1で駆動される二連可変容量主ポンプ2と、二連可変容量主ポンプ2からの作動油で駆動される油圧モータ4と、油圧モータ4で駆動される発電機兼電動機6と、発電機兼電動機6で発電された電気を蓄える蓄電装置7とを備えている。例文帳に追加

The hybrid hydraulic device comprises an engine 1, a double variable displacement main pump 2 driven by the engine 1, a hydraulic motor 4 driven by hydraulic fluid from the pump 2, a generator and electric motor 6 driven by the motor 4, and an electric storage device 7 which stores electricity generated by the generator and electric motor 6. - 特許庁

特にハイブリッド太陽電池の半導体層の製造において、製膜室内壁に付着したシリコンパーティクルが基板上に落下する障害を取り除き、且つ、安定した製膜を可能にした上で、製膜装置全体に掛かる製造時間の短縮及びメンテナンスサイクルの長期化を兼ね備えた半導体層の積層方法及び積層装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a method and a device for forming semiconductor layers in layer in which a film can be formed stably by eliminating a trouble due to silicon particles dropping onto a substrate from the inner wall of a film forming chamber and the film forming time of the entire film forming device is shortened while prolonging the maintenance cycle. - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置では、ナビゲーション装置により当該車両の走行予定経路を特定し(S101)、車両コントローラにより、この走行予定経路を走行する車速を車速パターンとして推定し(S103)、この車速パターンにおける発進から停止までを一区切りとして走行予定経路を複数の走行区間に分割する(S105)。例文帳に追加

In a controller of a hybrid vehicle, a navigation system specifies a scheduled traveling course of the vehicle (S101), and a vehicle controller estimates the traveling vehicle speed on that scheduled traveling course as a vehicle speed pattern (S103) and then divides the scheduled traveling course from start to stop in the vehicle speed pattern into a plurality of traveling sections (S105). - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置において、係合要素のスリップ状態を検出するスリップ検出手段と、固定変速比モード時に係合要素のスリップ状態を検出した時は、複数の動力源の出力トルクを調整することでスリップ状態を回避するトルクバランス維持制御手段とを設けた。例文帳に追加

This control device of the hybrid vehicle is provided with a slip detecting means for detecting a slip state of the engaging element, and a torque balance maintaining control means for avoiding the slip state by adjusting output torque of a plurality of motive power sources when detecting the slop state of the engaging element in a fixed gear ratio mode. - 特許庁

選択中の変速比から当該変速比よりも大きな変速比への変速動作において、運転操作に応じたトルク要求値と変速動作に係る回転数変化に応じたトルク要求値とを最適に切替えて、動力源を制御することのできるハイブリッド駆動装置およびそれを備える車両を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid driving device for controlling a power source by optimally switching a torque request value corresponding to a driving operation and a torque request value corresponding to the change of the number of revolutions relating to a shift operation from a gear ratio during selection to a gear ratio larger than the gear ratio and a vehicle equipped with the hybrid driving device. - 特許庁

主動力源の出力したトルクが伝達される出力部材に、アシスト動力源が変速機構を介して連結されているハイブリッド駆動装置の制御装置であって、前記変速機構による変速中に前記主動力源から前記出力部材に伝達されるトルクを補正する第1トルク補正手段(ステップS7)を備えている。例文帳に追加

The controller for hybrid driving devices has the assist power source coupled with an output member to which torque outputted from a main power source is transmitted through the transmission mechanism, wherein a first torque correction means (step S7) is provided which corrects the torque transmitted from the main power source to the output member during speed change by the transmission. - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置は、当該制御手段は、燃焼圧センサからの検出信号に基づいて求められたエンジンの発生トルクと、発電機の出力トルクに基づいて求められたエンジンの実トルクと、の差をフリクショントルクとし、当該フリクショントルクに応じて、エンジンへの吸入される吸入空気量の補正を行う制御手段を有する。例文帳に追加

The hybrid vehicle control device includes a control means for setting the difference between the generated torque of an engine found in accordance with a detection signal from a combustion pressure sensor and the actual torque of the engine found in accordance with the output torque of a generator as friction torque to correct the amount of intake air to be sucked into the engine according to the friction torque. - 特許庁

本発明は、減速時において、第1速度の値に応じて回生トルクを補正することによって、ロックアップ及びスリップ領域時間を長くし、かつ回生量を多くするという相反する制御を両立させることができ、回生発電量を増加させ、かつ燃料消費量を低減させることが可能なハイブリッド車両の制御装置を実現することを目的としている。例文帳に追加

To achieve a controller for a hybrid vehicle capable of increasing the amount of regenerative power generation and reducing the amount of fuel consumption by compatibly establishing conflicting controls of a control for correcting regenerative torque corresponding to a first speed value for prolonging time of lock-up and slip areas and a control for increasing the amount of regeneration during deceleration. - 特許庁

エンジンと、キャリアがエンジンのクランクシャフトに接続されリングギヤが車軸に連結された駆動軸に接続されたプラネタリギヤと、プラネタリギヤのサンギヤに接続された第1モータと、プラネタリギヤのリングギヤに接続された第2モータとを備えるハイブリッド車において、より適正に第1モータが高温に至るのを抑制する。例文帳に追加

To properly restrain a first motor from reaching a high temperature, in a hybrid automobile provided with an engine, a planetary gear connected to a driving shaft where a starter gear with a carrier connected to a crankshaft of the engine is coupled to an axle, the first motor connected to a sun gear of the planetary gear, and a second motor connected to the starter gear of the planetary gear. - 特許庁

R_3SiO_0.5−R_2SiO−MO−P_2O_5(但し、Rはメチル基又はエチル基、Mは2価の金属)系の有機−無機ハイブリッド低融点ガラス(但し、Rはメチル基又はエチル基、Mは2価金属)であり、トリアルキルクロロシランとリン酸、又はトリアルキルクロロシランとリン酸及び金属塩化物を水を使用することなしに加熱反応させることより製造される。例文帳に追加

The material is an organic-inorganic hybrid low melting glass represented by the formula: R_3Si_O.5-R_2SiO-MO-P_2O_5 (wherein R is methyl or ethyl; and M is a divalent metal) and is prepared by thermally reacting a trialkylchlorosilane and phosphoric acid, or a trialkylchlorosilane, phosphoric acid and a metal chloride, without using water. - 特許庁

ハイブリッドカーや電気自動車等のモータージェネレータを構成するモーターステータ等において、巻線が巻装された状態で磁心コイル等のコア材に外嵌されるモーター用のボビンに関し、従来の合成樹脂製のボビンに比べて薄くすることができ、それによって線積率や放熱性等の物性を向上させることのできるボビンを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a bobbin having a thickness smaller than a conventional bobbin made of synthetic resin thereby improving the physical properties such as linear moment, heat dissipation, etc., relating to a bobbin for motor which is out-fitted onto the core material of a magnetic coil, etc., with wire wound thereon, in a motor stator, etc., which constitute a motor generator for a hybrid car, a motor car, or the like. - 特許庁

本発明に係る全二重通信装置100,200は、2WAYバランス伝送路300を介して全二重通信を行う全二重通信装置であって、2WAYバランス伝送路と直接的に信号の授受を行う回路部、例えば、2WAYバランス伝送部19およびハイブリッド回路部20がオペアンプおよび抵抗体を主体としたトランスレス形式に構成されている。例文帳に追加

The full duplex communication devices 100 and 200 are full duplex communication devices for performing full duplex communication through a two-way balanced transmission path 300, wherein circuit parts for directly exchanging a signal with the two-way balanced transmission path, for example, a two-way balanced transmitting part 19 and a hybrid circuit part 20 are configured in a transless type made mainly of an operational amplifier and a resistor. - 特許庁

短下肢装具併用ハイブリッドFES装置において、歩行中踵接地時に踵接地センサー15からの信号に同期して、電気刺激を総腓骨神経に与える刺激装置14と、刺激用表面電極2と、足関節の過度の底屈、内反および外反を制限する足関節装具1とを具備する。例文帳に追加

The hybrid FES device used in combination with the short lower limb appliance is equipped with a stimulation device 14 for applying electrical stimulation to the common peroneal nerve in synchronous relation to the signal from a heel earthing sensor 15 at the time of earthing of the heel during walking, a surface electrode 2 for stimulation and the foot joint appliance 1 for restricting the excessive plantar flexion, entropion and extropion of the foot joint. - 特許庁

ハイブリッド車両11にて、シフトレバー45のシフト位置がパーキング位置にあり、且つ、ブレーキペダル49のペダルストローク及びマスタシリンダ圧が予め設定された所定値を超えたときに、モータ16により動力分配統合機構15における歯車列の押し当て処理を実行し、その後、モータ16またはエンジン12を駆動して吸気負圧生成処理を実行する。例文帳に追加

In a hybrid vehicle 11, when a shift position of a shift lever 45 is present in a parking position and when master cylinder pressure and a pedal stroke of a brake pedal 49 exceed preset prescribed values, pressing processing of a gear train in a power distribution integration mechanism 15 is executed by a motor 16, thereafter the motor 16 or an engine 12 is driven, and intake negative pressure generation processing is executed. - 特許庁

白色光を発生させる主光源、上記主光源の白色光の色温度を補正する単色光を発生させる補助光源、上記白色光に単色光が混合され色温度が補正された混合光を形成する光混合領域、及び上記光混合領域下側に配置された反射板を含むことを特徴とするハイブリッドバックライト装置を提供する。例文帳に追加

The hybrid backlight device is composed of a main light source generating white light, an auxiliary light source generating monochromatic light compensating the color temperature of the white light of the main light source, a light mixing area forming a mixed light having a compensated color temperature, obtained by mixing the monochromatic light and the white light, and a reflection plate arranged at a lower side of the light mixture area. - 特許庁

モータジェネレータMGと左右後輪RL,RRの間に油圧締結による第2クラッチCL2を介装し、制動要求時、モータジェネレータMGを発電モードとし、第2クラッチCL2を経過して左右後輪RL,RRに回生制動トルクを付与する回生制動制御手段を備えたFRハイブリッド車の制御装置である。例文帳に追加

The control device for an FR hybrid vehicle in which a second clutch CL2 by oil pressure fastening is interposed between a motor generator MG and right and left rear wheels RL and RR, has a regenerative braking control means which sets the motor generator MG in a power generating mode when braking is requested and which provides a regenerative braking torque to the right and left rear wheels RL and RR through the second clutch CL2. - 特許庁

ハイブリッド車両は、駆動力源としてのエンジン10及びMG(モータジェネレータ)11と、駆動軸14にクラッチ19を介して接続されるMG12と、MG11とMG12の間を電気的に接続する直流ライン25と、スイッチ24を介して直流ライン25の途中に接続され、電圧を段階的に変更することができるバッテリ23と、を備える。例文帳に追加

This hybrid vehicle comprises an engine 10 and a MG (motor generator) 11 as a driving power source, a MG 12 connected to a driving shaft 14 through a clutch 19, a direct current line 25 electrically connecting the MG 11 to the MG 12, and a battery 23 connected to the middle of the direct current line 25 through a switch 24 the voltage of which can be changed stepwise. - 特許庁

本発明は、エンジン1及びモータ13を駆動源として走行可能なハイブリッド車両であって、エンジン1の排気によって回転駆動される排気タービン6と、排気タービン6によって回転駆動されることで発電する発電機2と、発電機2によって発電された電力をモータ13へと供給する電力供給手段10と、を備える。例文帳に追加

A hybrid vehicle that drives by allowing an engine 1 and a motor 13 to be as a driving source includes: an exhaust turbine 6 that is rotated to be driven by exhaust gas of the engine 1; a generator 2 for generating power by allowing the exhaust turbine 6 to be rotated to be driven; and a power supply means 10 for supplying the power generated by the generator 2 to a motor 13. - 特許庁

トランスミッション1内にモーター2を組み込んだハイブリッド車用のトランスミッション1において、該トランスミッション1のケース3外周には冷却用ウォータージャケット4を設け、該ウォータージャケット4の外端開口部を、該ケース3のフロントカバー6に一体的に設けた栓体9によって閉塞したウォータージャケット4のフロントカバー6の構造を提供する。例文帳に追加

In this structure of the front cover 6 of the water jacket 4 in a transmission 1 for hybrid vehicle comprising a motor 2 integrated into the transmission 1, the cooling water jacket 4 is provided on the circumference of the case 3 of the transmission 1, and the outer end opening part of the water jacket 4 is blocked by a plug body 9 integrally provided on the front cover 6 of the case 3. - 特許庁

圧縮機構駆動用の電動モータを内蔵した、ハイブリッド圧縮機を含む電動圧縮機において、電動モータへの給電用外部端子と電動モータのステータのワイヤ端部との接続部を、圧縮機搭載形態における圧縮機の上部に配置し、かつ、該接続部を、前記電動モータおよび前記圧縮機構よりも上位に位置させる。例文帳に追加

In this electric compressor including a hybrid compressor having an electric motor for driving a compressor mechanism built in, a connection portion of an external terminal for feeding to the electric motor and a wire end portion of a stator of the motor is placed on the upper portion of the compressor in the compressor mounted form and the connection portion is placed on the position more above than the motor and the compression mechanism. - 特許庁

本発明層状ハイブリッドケーブル(C)は非金属の内層(C_i)と、この内層上に螺旋状に巻付けられた少なくとも一部が金属である複数のストランドを含む不飽和の外層(C_e)とを有し、このケーブルは1984年のISO規格6892に従う引張り方法で測定した相対破断点伸びAtが7%以上である。例文帳に追加

The hybrid layered cable (C) comprises a non-metallic internal layer (C_i) and an unsaturated external layer (C_e) comprising plural strands each of which is at least in part metallic and which are wound in helix around the internal layer, the cable having a relative elongation at break At, measured in tension in accordance with the standard ISO 6892 of 1984, which is higher than 7%. - 特許庁

電動自動車又はハイブリッド車等に搭載される変速機や電動モータの兼用油、若しくは変速機と電動モータがパッケージ化された、変速機と電動モータの潤滑システムが共有化された装置用油として有用な、焼付き防止性能に優れ、かつ絶縁性能、冷却性能等が付与された変速機油組成物を提供すること。例文帳に追加

To provide a transmission oil composition excellent in burnout preventing performance, and imparted with insulation performance, cooling capability, and the like, which is useful as a dual purpose oil for a transmission and an electric motor equipped to an electric vehicle or a hybrid car, or an oil for a packaged device of a transmission and an electric motor in which a lubricating system is shared by the transmission and the electric motor. - 特許庁

内燃機関で前輪を駆動する二輪駆動方式と内燃機関で前輪を駆動すると共に電動機で後輪を駆動する四輪駆動方式とを変更するハイブリッド車において、駆動方式の変更による車両挙動の乱れを防止しながら運転者の要求に応じた走行性能を実現する。例文帳に追加

To obtain travelling performance responding to a request of a driver while preventing disturbance in behavior of a vehicle caused by change of a driving system in a hybrid car whose driving system is changed between a two-wheel driving system for driving front wheels by an internal combustion engine and a four-wheel driving system for driving rear wheels by an electric motor while driving the front wheels by the internal combustion engine. - 特許庁

回転電機から出力部材までとエンジンから出力部材までとで異なる変速比を設定でき、回転電機による駆動とエンジンによる駆動とのそれぞれについて最適な変速比で回転を変速して出力部材に伝達することができるハイブリッド駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid drive apparatus capable of setting different change gear ratios between a ratio of a rotating electrical machine to an outputting member and a ratio of an engine to the outputting member, and also capable of changing the rotational speeds respectively by the drive of the rotating electrical machine and of the engine at respectively optimum change gear ratios and transmitting the changed speeds to the outputting member. - 特許庁

ハイブリッド駆動装置10は、動力分割機構310、MG2減速機構320並びにダブルピニオン型の遊星歯車機構、クラッチ機構336及びブレーキ機構337を含む変速機構330を備えており、MG2減速機構320による動力性能の向上効果と、変速機構330のO/D段による経済性能の向上効果とを併有している。例文帳に追加

A hybrid drive device 10 has a shift mechanism 330 including a power dividing mechanism 310, an MG2 speed reduction mechanism 320, a double pinion type planetary gear mechanism, a clutch mechanism 336 and a brake mechanism 337, and has both the power performance improving effect by the MG2 speed reduction mechanism 320 and the economic performance improving effect by an O/D stage of the shift mechanism 330. - 特許庁

このため、ハイブリッド車両のエンジン始動制御装置において、エンジン回転数検出手段とエンジン状態検出手段を備え、電動機でエンジンをクランキングしエンジン回転数が設定回転数まで上昇したときにエンジンへ燃料を供給開始し、設定回転数はエンジン状態温度が低くなるほど低くなる傾向を備える。例文帳に追加

The engine start controller of a hybrid car is provided with an engine revolution speed detection mean and an engine status detection means, and an engine is cranked by a motor, and when an engine revolution speed is increased to a set revolution speed, the supply of fuel to the engine is started, and according as an engine status temperature decreases, the set revolution speed tends to decrease. - 特許庁

例文

変調増幅回路は、位相差が180度ある2つのキャリヤ信号を発生する180°移相回路12、キャリヤ信号を増幅する2つのアンプ13、アンプ13の出力を合成するハイブリッド回路15、2つのアンプ13の電源の一方に正極性の変調信号を、他方に負極性の変調信号をそれぞれ重畳する変調回路を備える。例文帳に追加

The modulation/amplification circuit comprises a 180° phase shift circuit 12 generating two carrier signals having a phase difference of 180°, two amplifiers 13 for amplifying the carrier signals, a hybrid circuit 15 for compounding the output from the amplifiers 13, and a modulation circuit for superposing a modulation signal of positive polarity on one of two amplifiers 13 and superposing a modulation signal of negative polarity on the other of two amplifiers 13. - 特許庁

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