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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 広告費の意味・解説 > 広告費に関連した英語例文

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広告費の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 538



例文

者が、高度な知識、技術及び経験を有する専門家やホスト情報提供者が選択した商品又はサービスの分析や評価の情報、関連する広告及びネットショップ及び情報提供者からの情報を容易且つ迅速にそして一元的に閲覧することができるようにすること。例文帳に追加

To allow a customer to easily, quickly browse information on analysis and evaluation of an article or service selected by an expert having an advanced knowledge, technology and experience, or a host information provider, and an advertisement, an Internet shop and information from the information provider related thereto, in a unified manner. - 特許庁

また、該広告エリア3には夫々の企業6,7,8のインターネットホームページアドレス9,10,11をも掲載し、該募金シールを貼付した商品の消者に当該企業6,7,8の情報を認知できるように構成する。例文帳に追加

Moreover, internet web site addresses 9, 10 and 11 of the the respective companies 6, 7 and 8 are placed in the advertisement area 3, so that the consumer of the commodity to which the fund-raising sticker is stuck is enabled to recognize information of the companies 6, 7 and 8. - 特許庁

事前に配布するチラシ広告9を見た顧客の中央管理システム1への問い合わせに基づいて、顧客の要求と消行動を事前に把握し、その把握に基づき、商品説明に必要な映像情報等を、顧客が店舗に足を運ぶ前に、店舗システム2内に整備する。例文帳に追加

On the basis of an inquiry to the central management system 1 from a customer who has viewed a leaflet advertisement 9 delivered previously, the request and consumption behavior of the customer is grasped previously, and on the basis of the grasping, video information or the like necessary for the commodity explanation is prepared in the store system 2 before the customer steps over to the store. - 特許庁

公告内容が廉価な用で容易に変更可能であり、部分的に不完全な公告とならず、両端にロールを設け、これらロールに巻回した表裏使用可能なロールスクリーンを使い、昼と夜の広告に切り替えられる屋外公告の方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for outdoor notices by which the contents of notices are easily changed at low costs, a partially incomplete notice is not generated, a rolled screen wound around rolls arranged on both ends is used so that both front and rear surfaces of the screen can be used, and notices for daytime and nighttime are switched. - 特許庁

例文

金型が不要で、印刷後の加熱成形加工の工程がなく、事前にシートの表面に施した印刷が変形しない上に、複数枚を密着して積み重ねて出荷できるようにシート状に形成し、輸送梱包経を低減できる広告用立体ディスプレーを提供する。例文帳に追加

To provide a three-dimensional display device for advertisement which does not require any mold and is not subjected to the process of heat forming after print and is prevented from deformation of a print previously provided on the surface of a sheet and is formed like a sheet so that plural display devices can be closely piled up and shipped and reduces transporting and packing expenses. - 特許庁


例文

雑誌に掲載された商品に対して、消者の住所地に関わりなく最寄りの店を容易に知ることができ、また商品を販売している店にとって、雑誌に紹介されて商品の取り扱いを容易に広く知らしめることができる商品広告方法を提供する。例文帳に追加

To provide an article advertisement method by which a nearby store is easily learned regardless of an address place of a consumer to an article placed in a magazine and handling of the article introduced in the magazine is easily and widely informed for the store selling the article. - 特許庁

者は、視聴したコンテンツの購入を希望した場合、コンテンツの購入が可能であることを示唆する広告掲載サイトのホームページ内のボタンをクリックし、コンテンツの販売サイトにジャンプして所望のコンテンツをダウンロードする。例文帳に追加

When the consumer desires to purchase viewed contents, the consumer clicks a button in a homepage of the advertisement publication site showing that the contents can be purchased and makes a jump to a sales site of the contents to download the desired contents. - 特許庁

広告、調査、政府関係者は除外調査日程2009年12月~2010年2月2010年1月~2月調査日程ベーシックな生活環境'ファッション、居住空間など(を撮影フォトダイアリーで得られた消性向の背景、価値意識を確認調査対象者例文帳に追加

Those involved in advertising and research/survey industries and government officials excluded Dates December 2009 -February 2010January -February 2010MissionBasic living environments Photos taken (of fashion, living space, etc.) Confirm the background to consumptions habits and value consciousness obtained from the Photo Diary Respondents  - 経済産業省

具体的には、所得水準の向上などから、東アジア市場の消者の嗜好が先進諸国に近くなり、国ごとの違いが薄れてくるにつれ、より広い範囲で迅速なマーケティングや広告宣伝活動を展開することが可能となり、また求められるようになっている。例文帳に追加

More specifically, with the improvement of income levels and other developments, the tastes and preferences of consumers in the East Asian market are beginning to approach those of consumers of developed countries, and as differences between countries become less pronounced, marketing and advertising activities can be-and must be-conducted rapidly over a broad geographical area. - 経済産業省

例文

新興国市場の消者に対しては、マスメディア、広告等の媒体のみならず、店頭販売等のセールスプロモーションや友人、家族等の口コミの活用など地道なマーケティングを通じた情報提供も重要となる。例文帳に追加

It also becomes important to disseminate information on the product to consumers of emerging economies through a constant marketing such as sales promotion at a retail shop or through words of mouth among friends or families, not only through medium such as mass media or advertisement. - 経済産業省

例文

印刷物やテレビ、パソコンなどの画面上に表示されている文字などのコード情報を介した製品広告サービス業を提供することにより、より鮮明な消者情報、消者動向の把握や、宣伝の効果を高める工夫を可能とし、また、センターを管理する事業者は宣伝の収入によってその事業を遂行、拡大を可能とする。例文帳に追加

To provide a product advertisement service business using code information such as characters displayed on printed matter, television, or a screen of a personal computer and the like so as to enhance more clear consumer information, comprehension of consumer trend, and advertisement effect and allow a business operator who manages a center to perform and enhance the business with revenue from the advertisement fee. - 特許庁

本発明の消者情報管理システムによれば、第1処理ユニット110により認識された「差出人情報」により差出人が特定され、第2処理ユニット120により認識された「受取人情報」により受取人が特定され、且つ、第5処理ユニット150により消者による承認結果が認識された「広告情報」及び「文章」が掲載されたDMが作成且つ発送される。例文帳に追加

In this consumer information management system, a sender is specified according to sender information recognized by a first processing unit 110, a receiver is specified by receiver information recognized by a second processing unit 120, and a DM carrying advertisement information and sentences, for which an approval result by a consumer is recognized, is created and sent by a fifth processing unit 150. - 特許庁

本発明の課題は、消者に対して消者自身が所望の情報を効率的に提供すると共に、提供者に低コストで効率的な広告活動を展開させることができる情報提供支援システム、情報提供支援サーバ、情報提供支援方法及びその方法をコンピュータに実行させるプログラムを記録したコンピュータ読み取り可能な記録媒体を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an information providing support system, information providing support server, and information providing support method capable of efficiently providing information desired by a consumer to the consumer and allowing a provider to develop an efficient advertisement action at a low cost, and a computer-readable storage medium with a program for executing the method by a computer stored therein. - 特許庁

今後、これらの報告書をたたき台として、アジアの消トレンドに関して有識者と意見交換を行い、アジア各国の(更にグローバルな)消トレンドの波及メカニズムや、そうしたトレンドの波及のメカニズムの中での、日本発のファッションやアニメの活用策及びアジアにおける流通・広告戦略について検討していく。例文帳に追加

Using this report as a spring board, METI will exchange views on consumption trends in Asia with experts. It will also examine the mechanism of consumption trend diffusion in Asian countries (as well as worldwide) and the promotional measures and distribution and advertisement strategies for trend diffusion of fashion and animation content from Japan. - 経済産業省

この分析では、4つの産業分野(医薬品、通信・ゲーム、電機、自動車)に属する8つの代表的な企業において、投資総額に占める無形資産関連の投資総額(研究開発広告宣伝)と有形資産関連の投資総額(設備投資)との割合が単独決算ベースで調査されている(第2-1-3表)。例文帳に追加

This analysis examined the ratios of the total amount of investment related to intangible assets (R&D and advertising expenses) and the total investment related to tangible assets (capital investment) to the total amounts of investment, based on non-consolidated accounting, at eight major companies in the four industry sectors (pharmaceuticals, telecommunications/games, electrical machinery and automobiles) (Fig. 2.1.3). - 経済産業省

ネットワーク上でウェブサーバ装置1を介してゲームトーナメントを開催する主催者は、トーナメントの開催にあたりスポンサーを募り、トーナメントの開催に要する労力や用をこのスポンサーに分担して貰う代わりに、各プレーヤに対してウェブサーバ装置1を介して各スポンサーの宣伝広告を行う。例文帳に追加

The sponsor holding the game tournament via a web server device 1 on a network collects sponsors in holding the tournament and conducts propaganda and advertisement of each sponsor via the web server device 1 for each player instead of allowing this sponsor to share labors and expenses required for holding the tournament. - 特許庁

インターネットのような開放型ネットワークへの接続環境を利用して地域限定サービスのための情報を契約者間でのみ送受可能とすることにより、サービス提供者は宅配コストや広告費用を節約できると共に、サービス利用者は生活や地域に密着した情報や商品を低コストで簡便に入手できる地域限定サービス網を実現する。例文帳に追加

To realize a region-limited service network, where a service provider can economize a home delivery cost and advertisement expense, and also a service user can conveniently obtain information bearing closely on livelihood and the region and merchandise at a low cost by utilizing a connection environment to an open type network, such as the Internet and transmitting and receiving information for region limited services only among contractors. - 特許庁

インターネットのような開放型ネットワークへの接続環境を利用して地域限定サービスのための情報を契約者間でのみ送受可能とすることにより、サービス提供者は宅配コストや広告費用を節約できると共に、サービス利用者は生活や地域に密着した情報や商品を低コストで簡便に入手できる地域限定サービス網を実現する。例文帳に追加

To provide an area-limited service network in which a service provider is enabled to save home delivery costs or advertisement costs and a service user is enabled to acquire information or articles closely related to lives or areas easily at low cost by enabling information for an area-limited service to be transmitted and received only between contractors while utilizing an environment of connection to an open network like Internet. - 特許庁

住宅等の購入希望者が、効率よく希望条件の物件を獲得すると共に、住宅メーカー、販売業者等は、多額の宣伝広告費を使うことなく、容易に住宅等の購入希望者と対面交渉が可能となり、物件売買成約の効率を高められる、販売システムを提供する。例文帳に追加

To provide a sales system which enables persons wanting to purchase houses or the like, to efficiently acquire objects meeting desired conditions and enables house makers, distributors, or the like to easily have face-to-face negotiations with the persons wanting to purchase houses or the like, without spending much advertising expenses to improve the efficiency of object trade contract conclusions. - 特許庁

販売される商品またはサービスについて、ネットワーク接続された端末を通じてマーケティング手段100が商品またはサービスに関する広告宣伝や購買動機を含む消者反応を市場調査するマーケティングシステムであり、市場調査を、マーケティング手段100が管理する会員管理データベース102に登録された会員端末400または店舗端末600を利用して実施する。例文帳に追加

In this marketing system which makes market researches into consumer reaction including advertisement and purchase motives regarding an article or service to be sold by a marketing means 100 through a network- connected terminal, the market researches are made by using member terminals 400 or store terminals 600 registered in a member management database 102 managed by the marketing means 100. - 特許庁

送受信装置の機器固有識別情報に対応するCATV局サービスサーバ装置から、電子チラシサーバへのリンク情報が送受信装置に送信されるため、消者は自分の属している地域の電子チラシサーバにアクセスすることが可能となり、地域に特化した宣伝広告を入手することが可能となる。例文帳に追加

Since link information to an electronic leaflet server is transmitted from a CATV station service server instrument corresponding to equipment unique identification information of a transmitter/receiver to the transmitter/receiver, the consumer access an electronic leaflet server in an area to which he/she belongs and obtains the advertisement specialized in the area. - 特許庁

応募する人の立場では気楽に応募することのできる簡便さと個人の属性的情報が外部に漏れ出るおそれのないセキュリティーを備え、発掘側の立場としては人材発掘の機会ごとに広告・報知し、履歴書を検索する手間と用を軽減することのできる新たな人材登録・発掘システムの実現を目的とする。例文帳に追加

To provide a talent registration/pickup system provided with convenience enabling an applicant to easily apply a talent pickup event and security preventing personal attribute information from being leaked and capable of reducing labor and cost for advertising/information talent pickup events and retrieving respective personal histories in each event on the position of the picking-up side. - 特許庁

前記自己負担保険は、患者1が保険会社3に保険料を支払うと、保険会社3が診療に掛かった健康保険の自己負担分の保険金を支払うというもので、保険会社3は、自己負担分の保険金を支払う代わりに、その保険金と同額の広告宣伝を医療機関2から受け取る。例文帳に追加

The self-pay insurance is designed so that when a patient 1 pays insurance premium to the insurance company 3, the insurance company 3 pays insurance money for the self-pay burden of a health insurance needed for medical examination, and the insurance company 3 receives an advertisement expense of the same amount as the insurance benefit from the medical institution 2 instead of payment of the insurance benefit for the self-pay burden. - 特許庁

インターネットのような開放型ネットワークへの接続環境を利用して地域限定サービスのための情報を契約者間でのみ送受可能とすることにより、サービス提供者は宅配コストや広告費用を節約できると共に、サービス利用者は生活や地域に密着した情報や商品を低コストで簡便に入手できる地域限定サービス網を実現する。例文帳に追加

To accomplish a locally limited service network which enables a service provider to reduce home delivery costs or advertisement costs and enables a service user to easily acquire information or articles tightly relating to a life and an area inexpensively by enabling information for a locally limited service to be transmitted/received only between contractors while utilizing an environment of connection to an open type network like the Internet. - 特許庁

新聞折り込みチラシなどの広告紙に掲載される商品価格データ等を、店舗単位に拘わることなく商品毎の価格情報や特売情報として合理的に再構成し、インターネット、携帯電話網などの通信回線網等を利用して、公正かつ公平にこれを消者に提供する商品情報提供方法を提供する。例文帳に追加

To provide a commodity information providing method which rationally reconstitutes commodity price data or the like published in advertising paper like leaflets inserted to newspapers as price information or special sale information of each commodity independently of the unit of stores and uses a communication line network like the Internet or a portable telephone network to fairly and impartially provide these information for consumers. - 特許庁

本発明の一実施例によれば、ユーザ(消者)が、印刷された広告媒体から、携帯電話等の携帯情報端末を用いて識別子を読み取り、その識別子から直接、または識別子解決センターを介して電子クーポン発行センター(または製造業者)を見つけ出し、電子クーポンの発行を要求し、受領し、それを販売店で使用することのできるシステムが提供される。例文帳に追加

In one example of the embodiment, the system is provided which enables a user (consumer) to reads an identifier out of a printed advertisement medium by using the potable information terminal such as the portable telephone, find an electronic coupon issuing center (or manufacturer) by direct connection or through an identifier solution center according to the identifier, request the coupons to be issued, and receive and use them. - 特許庁

被包装物品集合体の一の表面に貼付した情報伝達票により消者への購買意欲の促進や双方向的な広告効果を備え、広く頒布されることが可能なうえ、包装資源と作業工数を削減し生産時のリードタイムを損なうことのない包装体およびその製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a package and its manufacturing method which reduces necessary packaging resources and operation man-hours, does not spoil a production lead time, is widely distributable and provides a bidirectional advertisement effect and promotes consumer appetite by an information transmission slip attached to one surface of a group of packaged items. - 特許庁

本発明は、複数種類の情報伝達形態を使用し、少ない運営経で、常時人材派遣、人材紹介を希望する会社と求職者との間の情報の伝達を行うことができ、且つ、コンピュータ関連の人材の応募、派遣、紹介にも適したマルチメディア人材広告システムを提供する。例文帳に追加

To provide a multi-media personnel advertisement system which is capable of transmitting information between a company operating personnel dispatch/introduction and job hunters at all times with a small operation cost by using the plural kinds of information transmission forms, and which is suitable for the application, dispatch and introduction of personnels in computer business field as well. - 特許庁

者のパソコンや携帯電話に、新聞折込広告に載せる特売情報や、その日のタイムリーな特売情報、タイムサービス情報を、メール配信することによって、低コスト、タイムリーかつ広域に、その日の仕入れ・在庫状況、販売状況に合わせた、販売促進戦略の実現を可能とするシステムを提供する。例文帳に追加

In this system, bargain information to be placed on a newspaper insert or timely bargain information or time service information of the day is mail-delivered to personal computers or cellular phones of consumers, whereby a sales promotion strategy matched to the buying and stock state or sales state of the day is timely and extensively realized at low cost. - 特許庁

インターネットのような開放型ネットワークへの接続環境を利用して地域限定サービスのための情報を契約者間でのみ送受可能とすることにより、サービス提供者は宅配コストや広告費用を節約できると共に、サービス利用者は生活や地域に密着した情報や商品を低コストで簡便に入手できる地域限定サービス網を実現する。例文帳に追加

To accomplish an area limited service network on which a service provider is allowed to save home delivery costs or advertisement costs and a service user is allowed to easily obtain at low cost information or articles closely related to lives or areas by enabling information for area limited services to be transmitted/received only between contractors while utilizing an environment of connection to an open network such as Internet. - 特許庁

一般消者は「ブランド」という言葉から高級宝飾品や大企業の広告宣伝に使われる標章を連想する場合が多いが、自社ブランドを上述のように定義すると、小規模企業においても39.2%が自社ブランドを持っており、自社ブランドは中小企業においても販売促進活動の一つとして活用されている(第2-1-87図)。例文帳に追加

The ordinary consumer tends to associate the word "brand" with expensive jewelry and the logos used in advertising by leading enterprises. If we define a brand as above, though, 39.2% of small enterprise too have their own brands, and own brands are used as one means of sales promotion by SMEs as well as large enterprises (Fig. 2-1-87). - 経済産業省

その良さを伝えるためには、伝統的なマス広告手法だけではターゲット消者セグメントに関心を持たせるには不十分で、例えば、アンテナショップやショールームの設置、人が多く集まる公共施設やショッピングモールへの展開、富裕層への積極的な売り込みとその口コミによる伝達、インターネット(ブログやSNS含む)を活用した口コミマーケティング、その価値に共感してくれるパートナー企業との提携といった方策が必要である。例文帳に追加

To make customers understand such good quality, traditional mass advertising methods are not enough to draw the attention of the target customer segment. - 経済産業省

商品を販売する事業所が複数人の消者に対して行ったその商品に関する広告に対する応答をいずれかの消者が応答者としてその事業所に示すことを契機として、いずれかの在宅アドバイザが、担当アドバイザとして、リモート・コンピュータ16の画面を見ながら電話20を用いてその応答者にアクセスすることにより、それら担当アドバイザと応答者との対話を通じて、その応答者がその商品を購入することを促進する。例文帳に追加

When the business body which sells an article advertises the article to a plurality of consumers and one consumer shows a response to the advertisement as an answerer to the business office, one home adviser accesses the answerer as an adviser in charge over look at the screen of a remote computer 16 by using telephone 20 to promote the purchase of the article by the answerer through the conversation between the adviser in charge and the answerer. - 特許庁

投資者からの苦情、捜査当局からの照会、金融商品取引業者・金融商品取引業協会等 からの情報提供又は新聞広告等から、無登録・無届けで金融商品取引業等を行っている 者及び金融商品取引業者と誤認されるおそれのある商号又は名称を使用している者を把 握した場合は、警察や地域の消者センター等への照会、直接の電話確認等の方法によ り、積極的にその実態把握に努めるものとする。例文帳に追加

When supervisors have recognized the existence of operators engaging in financial instruments business without registration, or operatorsnames that may be confused with other operators that are registered, based on complaints from investors, inquiries from investigative authorities, information provided by Financial Instruments FirmsAssociations, advertisements carried by newspapers, etc., they shall make active efforts to grasp the actual state of such operators through means such as inquiring with police, local consumer centers, etc., about the operators and directly contacting the operators via telephone.  - 金融庁

(2) 物品が外国からのものである場合には,申請者は,記述を得るために,自己がイタリア及びその物品の原産国における標章の所有者であることを立証しなければならない。司法当局は,登録標章の侵害について言い渡された判決の全部若しくは要約又は形式的部分のみに関し,敗訴者が用を負担して司法当局の指示する 1若しくは 2以上の新聞に広告するよう命令することができる。例文帳に追加

2. If the articles come from abroad, the petitioner must prove, in order to obtain the description, that he is the proprietor of the mark in Italy and in the country of origin of the articles. The judicial authorities may order that judgment issued as a consequence of an infringement of a registered mark be published, as a whole or in summary, or in regard to the formal judgment only, in one or more newspapers determined by such authorities, at the expense of the unsuccessful party. - 特許庁

なお、顧客を誘引する手段として、広告において一般消者に対し、くじの方法等により特定の者を選び、これに経済上の利益の提供を申し出る企画であって、取引に付随せず、景品表示法に規定する景品類に該当しないものは、いわゆるオープン懸賞として、私的独占の禁止及び公正取引の確保に関する法律(以下「独占禁止法」という。)による規制に服することになる。例文帳に追加

Where an offer is made to provide an economic benefit through the selection of a specified person by means of a lottery, or to otherwise solicit general consumers in an advertisement, and where such offer is not associated with a transaction (meaning that such prize offers or prizes do not constitute a premium governed by the Premiums and Representations Act), such prize offers as "open kenshos" are subject to the provisions of the Act concerning Prohibition of Private Monopolization and Maintenance of Fair Trade (hereinafter referred to as the "Antimonopoly Act").  - 経済産業省

標章が周知標章又は高評標章であるか否かを決定するに際しては,次の事項を考慮する:その標章が,社会の構成部分であって,それに係る商品又はサービスについての実際の若しくは将来の消者,又はそれらの販売網に従事している者,又はその商品若しくはサービスを取り扱う業界を含むものの間において知られているか又は容認されている程度, その標章の使用に係る期間,範囲及び地域, その標章の公然の表示に係る期間,範囲及び地域, 公然の表示には,その標章が使用されている商品及び/又はサービスについての広告,公表及び見本市及び/又は博覧会における展示が含まれる, その標章が登録された場合における,その標章権の有効な行使についての情報, その標章の価値, その他の事情例文帳に追加

The following shall be taken into account when determining whether the mark is a well-known mark or a mark with a reputation: the extent to which the mark is known or recognized among the part of the community which covers the real or would-be users of the goods or services or the persons engaged in the respective distribution network or the business circles dealing with the goods or services in question; duration, extent and geographical area of use of the mark; duration, extent and geographical area of public representation of the mark, including advertising, making public and displaying at fairs and/or exhibitions of the goods and/or services in relation to which the mark is used; information about the successful enforcement of the rights in the mark, if registered; value of the mark; other circumstances.  - 特許庁

例文

法的保護は,次の事項に関する禁止をもって構成される: その地理的表示の登録に係る商品と類似する商品についてその表示を業として使用すること。ただし,登録された地理的登録表示の名声が利用される場合に限る, たとえ商品の真正な出所が指定されている場合でも,地理的表示を不適切に使用し又は偽造すること,地理的表示の翻訳を使用すること,「sort」,「kind」,「type」等の用語を付して使用すること, 商品の出所,原産地,内容又は基本的特性についての前記以外の不正確な又は欺瞞的な表示であって,商品の包装上に示されているものをその商品に関する広告用の材料若しくは紙において使用すること。ただし,その表示が商品の真正の出所について誤認を生じさせる虞がある場合とする, 前記以外の行為であって,商品の真の原産地について消者に誤認を生じさせる虞があるもの例文帳に追加

The legal protection shall consist in the prohibition of: any commercial use of the geographical indication for goods that are similar to those for which it is registered in so far as the renown of the registered geographical indication is exploited; improper use or counterfeiting of the geographical indication, even where the genuine origin of the goods is specified, use of a translation thereof or use in combination with terms such assort”, “kind”, “type”, and the like; use of any other incorrect or deceptive indication of the source, origin, nature or essential properties of the goods designated on the packaging thereof in advertising material or papers concerning the goods, such indication being likely to mislead as to the genuine origin of the goods; any other action that may mislead users as to the true origin of the goods.  - 特許庁

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