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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 走行条件に関連した英語例文

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走行条件の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 721



例文

エンジン走行中であり、かつEV走行条件の成立時にPM捕集装置の昇温制御である低温燃焼制御を実施し(ステップS10肯定、ステップS20)、その後エンジンを停止してEV走行中にPM再生する(ステップS30、ステップS50、ステップS90)。例文帳に追加

When the engine is running and EV running conditions are established, low temperature combustion control as the temperature raising control of a PM collecting device is performed (steps S10 affirmation, step S20), and then the engine is stopped and PM is regenerated during the running of an EV (step S30, step S50, step S90). - 特許庁

これにより、略定速走行中に運転者の無意識なアクセル操作によって略定速走行状態から減速走行状態に切り換わって減速時燃料カット実行条件が成立した場合でも、燃料カットが実行されないようにする。例文帳に追加

Thus, the fuel cut is not performed even when a speed reduction time fuel cut performing condition is realized when switched to a speed reduction travel state from the substantially constant speed travel state by the unconscious accelerator operation of the driver in substantially constant speed travel. - 特許庁

カーナビゲーション装置12は、走行している道路の条件あるいは運転者の車両の操作状況を含む車両の走行状態を検出し、検出された走行状態および前記車両の搭載重量に対応づけて運転者毎に燃費を算出する。例文帳に追加

A car navigation device 12 senses the vehicle driving state including the conditions of the traveling road or the vehicle operation state by the driver for calculating the fuel consumption for each driver based on the sensed driving state and the vehicle loading weight. - 特許庁

吸収されたSOxは、飽和する前に空燃比のリッチ化により脱離する必要があるが、車両のナビゲーションシステム11によって決定される走行ルートに基づいて、走行中の走行条件が推定され、予め最適な脱離処理タイミングが決定される。例文帳に追加

Absorbed NOx is needed to effect desorption by bringing an air-fuel ratio into a rich state before saturation and based on a running route decided by a navigation system 11 for a vehicle, a running condition under running is estimated and an optimum desorption treatment timing is predicted. - 特許庁

例文

判定部24は、車両走行情報の履歴に基づいて、高速走行により車両の運転者の速度感覚に影響を及ぼしうる時間として予め定められた所定時間にわたり高速走行が継続している速度順応条件が成立するか否かを判定する。例文帳に追加

A determination unit 24 determines whether or not a speed adaptive condition in which the high-speed travel is continued is established for a predetermined time as a time influential on the speed feeling of a driver of a vehicle caused by the high-speed travel based on the history of vehicle traveling information. - 特許庁


例文

クルーズスイッチのON状態においては、第1走行制御の終了条件が満たされることによって第1走行制御が終了させられても、クルーズ制御が終了させられることはなく、アクセルペダルの踏み込みが解除された場合に第2走行制御が開始される(S53,54)。例文帳に追加

In the ON state of cruise switch, cruise control is not terminated even if first travel control is terminated by satisfying the termination conditions of the first travel control, and second travel control is started in the case stepping of an accelerator pedal is released (S53, 54). - 特許庁

作業車の走行変速構造において、エンジンに掛かる負荷に応じて走行用の変速装置が低速側及び高速側に操作されるように構成した場合、作業条件に応じて機体の走行速度を適切に設定することができるように構成する。例文帳に追加

To provide a travel transmission structure for a working vehicle which is so structured that, when a traveling transmission device is constituted to be operated to the low speed side or to the high speed side in response to a load imposed on an engine, the travelling speed of a vehicle body can be appropriately set in response to working conditions. - 特許庁

制御装置40は、上アームオン走行の実行条件成立時にモータジェネレータM1の回転数が予め定められた範囲(LC回路の共振発生領域)にあるとき、昇圧コンバータ10のゲート遮断を実行し、走行モードをモータドライブ走行モードとする。例文帳に追加

The control device 40, when the rotational speed of a motor generator M1 is in a predetermined range (resonance generating region of LC circuit) when an execution condition of the upper arm ON running is materialized, performs gate circuit break of the step-up converter 10, and sets a travel mode to the motor drive running mode. - 特許庁

走行条件を予め複数設定することにより、予測コスト及び実際の走行により必要となった保険料等の確定コストを算出し、車載端末に予測コスト及び確定コストを表示することが可能な走行コスト算出システムを提供する。例文帳に追加

To provide a traveling cost calculation system, for calculating an estimated cost and a definite cost including an insurance fee or the like required by actual traveling by preliminarily setting a plurality of traveling conditions, and also displaying the estimated cost and the definite cost on an on-vehicle terminal. - 特許庁

例文

そして、第1ETCゲート42通過後の走行時間、走行経路又は異常走行情報に基づいて、制御部14で車両40が第2ETCゲート44に到達する前に、第2ETCゲート44を開く条件を満たすか否かを判定する。例文帳に追加

Then, on the basis of the traveling time, the traveling route or the abnormal traveling information after passing through the first ETC gate 42, a control part 14 determines whether or not the condition of opening a second ETC gate 44 is satisfied before the vehicle 40 reaches the second ETC gate 44. - 特許庁

例文

また、エンジンECU9は、自動走行制御ECU8により自動走行制御を行っている際に、駆動系回転センサ7での検出結果に基づいて算出した車速Veが異常判定条件を満たした場合には、自動走行制御は行わずに、エンジン100の通常制御を行う。例文帳に追加

When performing automatic traveling control by an automatic travel control ECU8 and when the vehicle speed Ve calculated based on the detection result by the drive system rotation sensor 7 conforms to abnormality determination conditions, an engine ECU9 does not perform automatic traveling control but performs normal control of an engine 100. - 特許庁

作業車の走行変速構造において、エンジンに掛かる負荷に応じて走行用の変速装置が低速側及び高速側に操作されるように構成した場合、作業条件に応じて機体の走行速度を適切に設定することができるように構成する。例文帳に追加

To constitute a traveling shift structure for a working vehicle such that a traveling speed of a vehicle body can be suitably set according to working conditions when it is constituted such that a traveling shift device is operated to a low speed side and a high speed side according to load applied to an engine. - 特許庁

左右走行クローラ(2)を同一方向に同一速度で駆動する変速部材(25)と、左右走行クローラ(2)を逆方向に同一速度で駆動する操向部材(28)を設けるクローラ走行車において、走行クローラ(2)の走行路面条件によって操向部材(28)の制御動作を切換える作業スイッチ(129)を設けたことを特徴とする。例文帳に追加

This crawler traveling vehicle provided with a shift member 25 for driving lateral traveling crawlers 2 at the same speed in the same direction, and a steering member 28 for driving the lateral traveling crawlers 2 at the same speed in opposite directions, is provided with a work switch 129 for switching the control action of the steering member 28 depending on the travel road condition of the traveling crawlers 2. - 特許庁

この車両用駆動システム1は、車両走行中にて、所定のエンジン停止条件の成立によりエンジン2を停止させると共に、所定のエンジン再始動条件の成立によりエンジン2を再始動させるエコラン制御を行う。例文帳に追加

The vehicle drive system 1 performs eco-run control for stopping an engine 2 when a prescribed engine stop condition is satisfied while a vehicle travels and for restarting the engine 2 when a prescribed engine restart condition is satisfied. - 特許庁

本発明の目的は、所定の条件を満たすことにより通行可能となる車線について、当該条件を満たす場合には優先的に当該車線を走行する経路の誘導を行うことができるナビゲーション技術を提供することにある。例文帳に追加

To provide a navigation technique which enables induction into a route wherein traveling is preferentially conducted inside a lane made passable by having prescribed conditions satisfied, when the conditions are to be satisfied. - 特許庁

エンジン停止後に再始動条件が成立した場合にエンジンを再始動させるとともに、車両の走行可能状態において特定条件が成立したことを要件として特定制御を実行するものにおいて、エンジンの始動に起因して特定制御が不安定になることを抑制する。例文帳に追加

To suppress specific control from becoming unstable owing to starting of an engine when the engine is restarted when a restarting condition is satisfied after stopping of the engine and the specific control is executed when a specific condition in a ready-to-travel state of a vehicle is satisfied as a requirement. - 特許庁

エンジン再始動条件(アイドルストップ解除条件)が成立した場合には、スタータモータを駆動してエンジンを自動的に再始動するが、かかる再始動直後は、前記クラッチ機構は解放されており、モータの駆動力によって車両走行を行う。例文帳に追加

When an engine re-starting condition (idle-stop canceling condition) is satisfied, a starter motor is driven to automatically re-start the engine, and immediately after such a re-start, the clutch mechanism is held released, and the vehicle runs with the driving force of the motor. - 特許庁

所定速度以上で走行していることを条件として、シフトレバーがドライブ又はニュートラルであり、ブレーキがオンされ、車速が0となった後、所定時間(例えば、3秒)経過したことを条件に、アイドリングをストップする。例文帳に追加

When a shift lever is in a drive or neutral position on condition that the vehicle travels at a preset speed or higher, idling is stopped on condition that a preset time (for example, three seconds) elapsed after a brake is turned on and the vehicle speed is zero. - 特許庁

故障診断予測を行なうモデル道路の条件を予め設定し、車両状態データ検出手段11は、その条件での走行時に車載センサ21から状態データを収集し、車両状態データベース15に蓄積する。例文帳に追加

A condition of a model road to be subjected to the failure diagnosis/prediction is preset, and a vehicle state data detection means 11 collects state data from an on-vehicle sensor 21 in time of traveling under the condition, and accumulates them in a vehicle state database 15. - 特許庁

自動変速機の制御装置は、走行用の変速段等に切り換えられた状態で車両が停車したとき、先ずエンジンを自動的に停止するか否かの条件を判断し(ステップS1)、その停止条件が成立する場合はエンジンを自動的に停止させる(ステップS2)。例文帳に追加

When the vehicle stops in the state of being changed into a gear stage for traveling, this control device for an automatic transmission determines conditions on whether to automatically stop the engine (step S1) and automatically stops the engine if the stop conditions are established (step S2). - 特許庁

制御パラメータ調整部29は、実走行条件におけるSN比及び感度と最適条件におけるSN比及び感度との差が所定値以上の場合、SN比が大きくなると共に感度が所望の状態となるように所定の制御パラメータを調整する。例文帳に追加

A control parameter regulating part 29, if the differences between the S/N ratio and the sensitivity under the actual traveling condition and the S/N ratio and the sensitivity under the optimal condition are equal to or more than given values, regulates a given control parameter so that the S/N ratio becomes larger and the sensitivity assumes a desired state. - 特許庁

また、電源制御部15は、車両2が走行停止状態であることを条件として含むエンジン停止許可条件下で、停止閾値を超える力でステアリングホイールが押圧されたことをエンジン停止操作として判断してエンジンを停止させる。例文帳に追加

Furthermore, the engine is stopped once the power control part 15 determines that the steering wheel is pressed with a force beyond a stopping threshold as an engine stopping operation, under an engine stop permission state, including a condition that a vehicle 2 is in a running stop state. - 特許庁

運転席22が設けられる操作部6と、機体後部に連結される作業部と、設定された制御条件で作業部を制御する制御部7とを備える作業用走行車において、運転席22の側方近傍に、制御条件の表示具及び設定具に兼用されるモニタユニット8を配置する。例文帳に追加

In the traveling vehicle for working, a monitor unit 8 which is jointly used as a displaying device and a setting device for the controlling conditions is arranged on the side of the driver's seat 22. - 特許庁

車両制御装置は、車両が走行状態であっても、エンジン10の運転中に所定の停止条件が成立した場合にエンジン10を自動停止させるとともに、所定の再始動条件が成立した場合にエンジン10を再始動させる。例文帳に追加

Even if the vehicle is in a traveling state, the vehicle control device automatically stops the engine 10 when a predetermined stopping condition is satisfied during the drive of the engine 10, and restarts the engine 10 when a predetermined restarting condition is satisfied. - 特許庁

カーナビゲーション装置がユーザの指示した探索条件に従い自己の地図データを用いて経路探索を行ない、使用した探索条件、予測走行距離、使用した地図データのバージョン情報を地図情報サーバに送信する。例文帳に追加

A car navigation device searches for a route under search conditions that an user indicates by using its own map data and transmits the used search conditions, a predicted travel distance and version information of used map data, to a map information server. - 特許庁

そして、渋滞情報表示データ作成部18は、表示条件データベース16から読み出した渋滞情報の表示条件に基づいて、交通情報に含まれる渋滞情報を変換して、自車両が走行している地域に対応する渋滞情報の表示データを作成する。例文帳に追加

A congestion information display data formation part 18 converts the congestion information contained in the traffic information on the basis of the display conditions of the congestion information read out of the display condition database 16 and forms a display data of the congestion information corresponding to the area that the self-car is running. - 特許庁

ハイブリッド車両は、二輪駆動から四輪駆動に切り換える条件である四輪駆動条件を設定する手段と、車両の乗員により操作され、オン状態となることをもって回転電機のみを動力源とするEV走行を車両に行わせるEVスイッチとを備えている。例文帳に追加

This hybrid vehicle is provided with a means for setting four-wheel driving conditions as conditions to switch two-wheel driving to four-wheel driving and an EV switch to be operated by the crew of a vehicle for making a vehicle perform EV traveling by using only rotary electrical machinery as a power source when the EV switch is put in an on-status. - 特許庁

画質保証及び転写材の走行性の信頼性を確保しながら、生産性を損なうことなく、転写材の抵抗変化や環境条件に影響されずに適切な転写条件を容易に設定することができ、もって、転写像の高画質化を容易に実現する。例文帳に追加

To easily realize the high quality of a transfer image by easily setting an appropriate transfer condition without being influenced by the resistance change of a transfer material or an environmental condition nor spoiling productivity while guranteeing the image quality and securing reliability in the traveling property of the transfer material. - 特許庁

紙製チップ型電子部品収納台紙であって、過酷な環境条件、特に高温、高湿な条件で保管された後で使用されても、厚さの変動が小さく、走行不良を起こすことがなく、良好に使用できるチップ型電子部品収納台紙を提供すること。例文帳に追加

To provide a chip-type electronic component housing mount which can be used favorably with little variation in thickness without causing any defective traveling, even if the housing mount is used after a storage in a sever environmental condition, particularly in a high temperature and high humidity condition, in a paper chip-type electronic component housing mount. - 特許庁

この印刷装置において、印刷処理の起動から、印刷後の用紙を排出し終わるまでの時間が最短となる最短印刷条件を求め、求めた最短印刷条件に従って、加熱部の温度および用紙の走行速度を設定したうえで印刷を開始する。例文帳に追加

In this printer, the shortest printing conditions under which the time from the start of printing processing before the ejection end of the paper sheet after the printing is made shortest are determined and the printing is started after the temperature of the heating section and the travel speed of the paper sheet are set in accordance with the determined shortest printing conditions. - 特許庁

走行する印刷物の検出した測色値から別の測色値に換算する方法及び装置に関し、印刷資材条件や印刷条件の変更に対して検出した測色値から別の測色値への換算を高精度に行なうことができるようにする。例文帳に追加

To precisely perform conversion from a colorimetric value detected for a change in printing material conditions and printing conditions to another colorimetric value for a method, and to provide a device for performing conversion from a detected colorimetric value of running printed matter to another colorimetric value. - 特許庁

ルート評価処理部109は、目的条件指定情報107に指定される目的条件に従って、目的別ルート評価用重みデータテーブル108から評価用の重み値を特定し、この重み値を使用してルート候補データ106の各走行ルートを評価する。例文帳に追加

A route evaluation processing section 109 identifies a weighting value for evaluation from a weighting data table 108 for evaluating routes by purposes, in accordance with objective criteria specified in specified information 107 for objective criteria, and then evaluates each running route of the route candidate data 106 by using this weighting value. - 特許庁

この制御システムの場合、制御データ、例えば走行速度の手動入力は、車両運転者によって行われ、エネルギーを節約する車両速度の自動決定は、例えば一般的な時刻表、線路の地形、車両特有の周辺条件のような設定された周辺条件に依存して行われる。例文帳に追加

The automatic determination of the car speed for saving energy is conducted, depending on the set ambient conditions, such as general timetable, geographical features of the railway, and ambient conditions characteristic of the car. - 特許庁

制限解除条件は、走行駆動力遮断状態であること(ステップS21)、車速Sが制限解除車速Sa以下であること(ステップS22)、及びアクセルペダルがオフ操作されていること(ステップS23)の3つの条件で構成される。例文帳に追加

The limitation release condition is constituted by three conditions of being in the traveling drive force shutting off state (step S21), being a limitation release vehicle speed Sa or less in vehicle speed S (step S22) and being OFF-operated in an acceleration pedal (step S23). - 特許庁

所定速度以上で走行していることを条件として、シフトレバーがドライブ又はニュートラルであり、ブレーキがオンされ、車速が0となった後、所定時間(例えば、3秒)経過したことを条件に、アイドリングをストップする。例文帳に追加

A shift lever is drive or neutral making traveling of a predetermined speed or more as a condition and after a brake is turned ON and a vehicle speed becomes 0, idling is stopped making passing of a predetermined time (for example, 3 seconds) as a condition. - 特許庁

従来のアクセルペダルの踏み込みによる自動変速制御においては、増速条件走行負荷の大小を問わず同じ条件で行っていたため、増速してもなお直ぐに減速する事態が発生して、増減速を繰り返されることとなり、不便である。例文帳に追加

To solve the problem that a vehicle decelerates immediately after an acceleration to repeat acceleration and deceleration since conventional automatic speed change control through the depression of an accelerator pedal is carried out under the same accelerating condition irrespective of the size of a travelling load. - 特許庁

走行用動力に利用可能な搭載バッテリへ充電する場合に、自らのニーズに合わせて顧客自身がバッテリ充電レベルの報知条件を簡便で安価に設定変更でき、いわば報知条件のカスタマイズ化を容易に図ることのできる車両の充電報知システムを提供する。例文帳に追加

To provide a charge notification system for vehicles wherein when a mounted battery that can be utilized for power for running is charged, a customer can easily and inexpensively set or modify a battery charge level notifying condition to his/her needs by him/herself, so to say, easily customize a notifying condition. - 特許庁

ヘッドレスト2の前傾を乗員Mの荷重を受けることによらず加速度を検知して行わせるので、乗員Mの身体的条件や車両の走行条件、あるいはシートバックフレーム10の構造にかかわらず、ヘッドレスト2を確実かつ十分に前傾させることができる。例文帳に追加

The forward inclination of the headrest 2 is based not on reception of a load of an occupant M but on detection of the acceleration, so that the headrest 2 can be reliably and sufficiently inclined forward irrespective of the physical conditions of the occupant M, the travel conditions of a vehicle or the structure of the seat back frame 10. - 特許庁

所定の期間にわたって、エンジンおよび/または自動車の車両走行条件パラメータを収集して、車両走行条件パラメータを決定する工程と、決定された走行条件パラメータに基づいて、エンジンの未来の操作に関するパラメータの確率を決定する工程と、パラメータに関する決定された確率値により、エンジンの操作パラメータを調整する工程とを包含する自動車のエンジンを操作する方法を用いる。例文帳に追加

The automotive engine operation method includes a step collecting vehicular traveling condition parameters of an engine and/or an automobile during a specified period and deciding the vehicular traveling condition parameter, a step deciding the probability of the parameter about future operation of the engine on the basis of the decided traveling condition parameter, and a step adjusting an engine operating parameter by the decided probability value about the parameter. - 特許庁

ただし、所定の禁止条件、具体的には、(a)現在の車高が標準車高であるMid車高より低いLow車高であること、および、(b)車両が走行していないとみなせることの2つの条件のうち、いずれかの条件が充足される場合には、上記Hi車高への連動調整を禁止する(S42,S43)。例文帳に追加

However, of predetermined forbidding conditions, specifically two conditions: (a) that the present vehicle height is Low vehicle height lower than Mid vehicle height, i.e., standard vehicle height and (b) that it is regarded that the vehicle is not traveled, when any one of the conditions is satisfied, the interlocking adjustment to the Hi vehicle height is forbidden (S42, S43). - 特許庁

本発明の車両走行支援装置10によれば、第1条件が満たされている場合、すなわち、左側および右側レーンマークの道路幅方向の間隔が車両から遠くなるにつれて徐々に広がることにより、走行領域の画定の観点から不適当な程度に広がっている場合に仮想走行領域が走行領域として設定されうる。例文帳に追加

In a vehicle travel support device 10, a virtual travel area can be set as a travel area when a first condition is satisfied, that is, when the space between the right and left lane marks in a road width direction increases to an inappropriate extent from the viewpoint of demarcation of the travel area because the space therebetween gradually increases as the distance from the vehicle increases. - 特許庁

ハイブリッドECU24は、取得した予定走行路の走行条件に基づいて、予定走行路を一様な勾配を持つ傾斜同一区間毎に複数に分割設定して走行エネルギーを算出してエンジン10及びモータジェネレータ11の運転量を試算し、バッテリ13の充電量を制御する。例文帳に追加

The hybrid ECU 24 operates the trial calculation of the amounts of operation of the engine 10 and the motor generator 11 by operating the division setting of the scheduled traveling path into a plurality of paths for each slope identical block having uniform inclination, and calculating traveling energy based on the traveling conditions of the acquired scheduled traveling path, and controls the charging amounts of a battery 13. - 特許庁

車両の台車と車体との間に二次ばねとして設置される空気ばねの減衰性能が、路線の全区間における区間条件、或いは全速度条件において車両の走行地点や走行速度に応じて的確に調整されるようにして車両の乗り心地を向上させることを課題としている。例文帳に追加

To improve ride comfort of a vehicle by precisely adjusting the damping performance of an air spring arranged as a secondary spring between a truck and a vehicle body of the vehicle, in response to a travel point and a travel speed of the vehicle in a section condition or a full speed condition in the whole section of a line. - 特許庁

レーダで自車両の後側方の車両を検出する物体検出装置において、自車両の進行方向に複数の車線を有する道路を走行するときに、自車両が走行している車線を取得する取得手段と、レーダにより検出される物標を車両として認識するときの条件を、取得手段により取得される車線に基づいて変更する認識条件変更手段と、を備える。例文帳に追加

An object detection device for detecting a vehicle in the rear side of the own vehicle by a radar includes: an acquisition means to acquire the lane where the own vehicle runs when the own vehicle runs in a road that has two or more lanes in traveling direction of own vehicle; and a recognition condition change means which changes conditions when the target detected by the radar is recognized as the vehicle, based on the lane acquired by the acquisition means. - 特許庁

さらに、車両の走行条件を予測する予測手段(21)と、予測された車両の走行条件において改質反応器と水素供給装置を用いときのそれぞれの燃費を演算する演算手段(22)と、最良燃費となるように改質反応器と水素供給装置とを制御する制御手段(23)とを備える。例文帳に追加

It further comprises a predicting means (21) for predicting the travel condition for a vehicle, a calculating means (22) which calculates fuel costs with the modification reactor and with the hydrogen supplier under the predicted travel condition for the vehicle, and a control means (23) which controls the modification reactor and the hydrogen supplier for an optimum fuel cost. - 特許庁

エンジンの点火制御を、走行中は所定の停車条件に応答して中断し、中断後は運転者による所定の発進操作に応答して再開するエンジンの自動停止始動制御装置において、走行中に所定の停車条件が成立しても、その際のエンジン温度が所定の基準温度以上であるとエンジンの点火制御を中断しない。例文帳に追加

In the automatic stopping/starting control device for engine for interrupting an ignition control of an engine in response to a prescribed stopping condition during traveling and restaring the ignition control in response to a prescribed starting operation by a driver after the interruption, the ignition control of the engine is not interrupted when the engine temperature is a prescribed reference temperature or more, even if the prescribed stopping condition is formed during traveling. - 特許庁

車間距離制御による運転支援が不可能な車両走行状態を定める支援不能条件に自車両の走行状態が該当する場合、その支援不能条件を運転者による所定の入力操作があったときには支援可能側に緩和させることを特徴とする車間距離制御装置。例文帳に追加

In the inter-vehicle distance control device, when a traveling state of its own vehicle meets a support impossible condition for defining a vehicle traveling state in which operation support by inter-vehicle distance control is impossible, the support impossible condition is alleviated so as to make the operation support possible if the driver performs a prescribed input operation. - 特許庁

緩和曲線の一種であるクロソイド曲線を使った緩和区間を作るスペースのない、市街地やサーキットにおける、加減速を伴う車両走行において、車両速度と、乗り心地に関して重要な条件である舵角速度一定の条件を満たす走行軌跡を、短時間で生成することができる車両軌跡生成方法、および、車両軌跡生成装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a vehicle trajectory generation method, and a vehicle trajectory generating device for generating a travel trajectory which satisfies conditions of constant vehicle speed and angular velocity which are important conditions for comfort, in a short time, in vehicle travel with acceleration and deceleration in a town or a circuit having no space for a relief zone using a clothoid curve which is a kind of relaxation curve. - 特許庁

運転条件設定部72は、動力頻度分布予測部68で予測された動力頻度分布に基づいて、車両が走行経路を走行する場合における回転電機の発生動力及び発電電力によるエネルギー収支を設定値にするためのエンジン運転条件として、エンジンの運転を行う車両要求動力Pv0の範囲を設定する。例文帳に追加

Based on the power frequency distribution predicted by the power frequency distribution predicted part 68, an operating condition setting part 72 sets the range of required vehicle power Pv0 for engine operation as an engine operating condition for keeping at a set value the energy balance of the motive power and the electric power generated by a rotating electric machine when the vehicle travels on the travelling path. - 特許庁

例文

EVスイッチがオンにされたときでも、モータ走行が許可されないときには(ステップS110)、運転室内にスピーカから警告音を発する(ステップS140)と共に運転席近くに設けられたディスプレイにモータ走行を許可する条件のうち成立していない条件についての情報を表示する(ステップS150)。例文帳に追加

When the motor cruise is not permitted even if an EV switch is turned on, (step S110), an alarm sound is emitted from a loudspeaker into an operation room (step S140), while information of a condition which is established among conditions for permitting the motor cruise is displayed on a display provided near a driver's seat (step S150). - 特許庁

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