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injection-valveの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5704



例文

The fuel 24 is uniformly diffused over a heat transfer surface 76 to effectively promote carburetion by forming small grooves 201 of the shape that the fuel 24 is diffused by the surface tension between the heat transfer surface 76 and the fuel 24 on the heat transfer surface 76 in the fuel carburetion promoting device 100 having a fuel injection valve 13 on the upstream side of an intake collecting pipe 11.例文帳に追加

吸気集合管11の上流に燃料噴射弁13を有する燃料気化促進装置100内の伝熱面76に伝熱面76と燃料24の表面張力により燃料24が拡散するような形状の微細な溝201を形成することにより、燃料24が均一に伝熱面76に拡散し、効果的に気化促進が図れる。 - 特許庁

At least one intermediate element having a thermal expansion deformed amount which becomes 0 (zero) when added to the thermal expansion deformed amount of a piezoelectric element 2 is installed between an valve element 4 opening and closing a fuel injection hole 18 sliding movably forward and backward on the inside of a nozzle part 5 and the piezoelectric element 2 extended and retracted by an electric action.例文帳に追加

ノズル部5の内側を進退自在にスライドするとともに燃料噴射孔18を開閉する弁体4と、電気的作用により伸縮する圧電素子2との間に、圧電素子2の熱膨張変形量との和が0(零)となる熱膨張変形量を有する中間要素を少なくとも一つ介在させる。 - 特許庁

When the DPF temperature and the PM accumulation amount are larger than respective predetermined values in a non-injection operating state (S40:YES) and the engine speed is lower than a predetermined value (S60:NO), intake control 2 is executed for setting the intake throttle to be fully (or almost) closed and the EGR valve to be fully (or almost) opened (S80).例文帳に追加

またDPF温度とPM堆積量とがそれぞれの所定値よりも大きくかつ無噴射運転状態であり(S40:YES)、かつエンジン回転数が所定値よりも小さい(S60:NO)場合は、吸気スロットルを全閉(あるいはその近傍)、EGRバルブを全開(あるいはその近傍)に設定する吸気制御2を実行する(S80)。 - 特許庁

A mah-jong ball game machine is provided with a windmill member 56 and a valve member 42 turnably supported for decelerating the game ball flowing down inside a passage 46 between a warp introduction port 41 and a ball injection hole 43a, and contact members 57, 48 allowed to get into contact with the game ball Ba flowing down through the passage 46 is suspended.例文帳に追加

雀球遊技機では、ワープ導入口41と球放出口43aとの間の通路46内に、遊技球の流下速度を低減する風車部材56や弁部材42が回動自在に支持され、通路46内を流下する遊技球Baに接触可能に垂下する接触部材57,48が設けられている。 - 特許庁

例文

In an engine system provided with a variable capacity turbo 1 supercharging intake air and feeding the same to a combustion chamber of the engine 2 and EGR device 12 re-circulating a part of exhaust gas from the engine 2 to an intake side, command injection pressure P of fuel injected to the combustion chamber of the engine 2 is controlled based on change quantity of opening of EGR valve 13 in EGR device 12.例文帳に追加

吸気を過給してエンジン2の燃焼室に送給するための可変容量ターボ1と、エンジン2からの排ガスの一部を吸気側に還流するEGR装置12を備えたエンジンシステムにおいて、EGR装置12におけるEGRバルブ13の開度の変化量を基に、エンジン2の燃焼室に噴射される燃料の指示噴射圧Pを制御するように構成する。 - 特許庁


例文

For this diagnosis, members such as a storage container 4 of compressed air, an air flow regulating valve 30 to adjust an air flow rate discharged from the container 4, an air flowmeter 6 to measure the amount of discharged air, and an air injection tube 11 to inject the discharged air into the soil are connected to each other through narrow flexible air transportation tubes 5 to be used.例文帳に追加

このための手段として、圧縮空気の貯蔵容器と、該容器から流出する空気の流量を調整する空気流量調整弁と、流出した空気量を測定する空気流量計と、流出した空気を土壌中へ注入する空気注入管等の部材をフレキシブルな細い空気輸送管で連結して用いる。 - 特許庁

The fuel injection valve includes a nozzle body 20 formed with a nozzle 22 for injecting fuel and a cylinder-shaped needle 33 received inside the nozzle body 20 for opening and closing the nozzle 22, and an annular passage 33a for leading the fuel to the nozzle 22 is formed between the outer peripheral surface of the needle 33 and the inner peripheral surface of the nozzle body 20.例文帳に追加

燃料を噴射する噴孔22が形成されたノズルボディ20、及びノズルボディ20内部に収容されて噴孔22を開閉する円柱形状のニードル33を備え、ニードル33の外周面とノズルボディ20の内周面との間にて、噴孔22へ燃料を導く環状の通路33aが形成された燃料噴射弁を前提とする。 - 特許庁

In starting control of an engine 10 when opening of a throttle valve 45 becomes small (negative pressure in the combustion chamber 31 becomes large), whether or not a vaporized fuel quantity in the blow-by gas falls within an allowable range is determined from an injection quantity correction quantity (the fuel dilution ratio), the present oil temperature and a soak time in idle operation just before stopping the engine last time.例文帳に追加

スロットルバルブ45の開度が小(燃焼室31内の負圧が大)となるエンジン10の始動制御時等において、前回のエンジン停止直前のアイドル運転時の噴射量補正量(燃料希釈率)、現在の油温、ソーク時間とからブローバイガス中の気化燃料量が許容範囲内か否かの判定を行う。 - 特許庁

When a temperature in the vicinity of a nozzle hole of the fuel injection valve 2 after engine stop is estimated and the estimated temperature becomes a preset reference temperature on the basis of a cooling water temperature detected by a water temperature sensor 61 and an outside air temperature detected by an outside air temperature sensor 62, the control part 6 actuates the electric water pump 4 for a prescribed period after engine stop.例文帳に追加

制御部6は、水温センサ61によって検知された前記冷却水の温度及び外気温センサ62によって検知された外気温度に基づいて、機関停止後における燃料噴射弁2の噴孔近傍の温度を推定し、この推定された温度が予め設定された参照温度以上となる場合に、機関停止後の所定期間、電動ウォーターポンプ4を作動させる。 - 特許庁

例文

When a DPF temperature and a PM accumulation amount are larger than respective predetermined values in a non-injection operating state (S40:YES) and an engine speed is higher than a predetermined value (S60:YES), intake control 1 is executed for setting an intake throttle to be fully (or almost) opened and an EGR valve to be fully (or almost) closed (S70).例文帳に追加

DPF温度とPM堆積量とがそれぞれの所定値よりも大きくかつ無噴射運転状態であり(S40:YES)、かつエンジン回転数が所定値よりも大きい(S60:YES)場合は、吸気スロットルを全開(あるいはその近傍)、EGRバルブを全閉(あるいはその近傍)に設定する吸気制御1を実行する(S70)。 - 特許庁

例文

In the gas fuel supply device for internal combustion engines, which supplies the gas fuel vaporized from liquid fuel in a fuel tank 2 to a fuel injection valve 4, a primary vaporizer 11 and a secondary vaporizer 14 for vaporizing the fuel are connected to a fuel supply passage 6 in series and an electric heater 40 is arranged in the secondary vaporizer 15.例文帳に追加

燃料タンク2内の液体燃料を気体燃料に気化させて燃料噴射弁4に供給するようにした内燃機関のガス燃料供給装置において、燃料供給通路6に上記液体燃料を気化させる1次側,2次側ベーパライザ11,15を直列に接続し、該2次側ベーパライザ15に電気ヒータ40を配置する。 - 特許庁

This exhaust emission control device is so configured that a SOx adsorption device 20 is arranged upstream of a NOx adsorption device 30, SOx is adsorbed as manganese sulfate by manganese dioxide deposited on the SOx adsorption device 20, the manganese dioxide is dissolved and removed by heat of combustion of fuel injected from a fuel injection valve 40, and the fused manganese dioxide is collected and stored in a collecting container 50.例文帳に追加

NOx吸着装置30の上流側にSOx吸着装置20を配置し、SOxを、SOx吸着装置20に担持した二酸化マンガンにより硫酸マンガンとして吸着させると共に、この二酸化マンガンを燃料噴射弁40から噴射された燃料の燃焼熱により溶解除去し融解した二酸化マンガンを捕集容器50内に捕集貯蔵する構成とした。 - 特許庁

The fuel ignition quantity control device is constructed in the engine equipped with an electronic throttle system so that a later throttle opening is estimated based on an opening command value of a throttle valve calculated from an operating amount of an accelerator pedal and a fuel injection quantity is controlled based on a cylinder-filled air volume estimated from the throttle opening.例文帳に追加

電子スロットルシステムを備えたエンジンにおいて、アクセルペダルの操作量より算出されたスロットルバルブの開度指令値に基づいてその後のスロットル開度を予測し、このスロットル開度より予測された筒内充填空気量に基づいて燃料噴射量を制御するようにした燃料噴射量制御装置を前提とする。 - 特許庁

An electric heater 2 formed with a metal honeycomb is installed in a easing 7, the upstream side of the fuel flow direction in the metal honeycomb is used as a fuel evaporation part 2A, the downstream side is used as a fuel reform part 2B by directly thermal spraying a reforming catalyst to the fuel, and the fuel, water and air are fed from a three-fluid injection valve 9.例文帳に追加

ケーシング7内にメタルハニカムの電熱ヒータ2を設置し、メタルハニカム内の燃料流れ方向上流側を燃料の蒸発部2Aとして用い、下流側をこれに直接改質触媒を溶射して燃料の改質部2Bとして用い、3流体噴射弁9から、燃料、水、空気を供給する。 - 特許庁

An ECU 10 estimates an increasing degree of the fuel pressure PF in the fuel rail 2 after stopping the engine on the basis of the water temperature THW and the intake air temperature THA, and limits a maximum value of target fuel pressure so that an addition value of the maximum value of the target fuel pressure and a fuel pressure increasing degree, becomes the operational limit pressure or less of the fuel injection valve 1.例文帳に追加

ECU10は、水温THWおよび吸気温THAに基づいて機関停止後の燃料レール2内の燃圧PFの上昇度合いを推定し、目標燃圧の最大値と燃圧上昇度合いとの加算値が燃料噴射弁1の作動限界圧力以下となるように目標燃圧の最大値を制限する。 - 特許庁

A hot runner device 16 with a hot runner nozzle 38 with a nozzle hole 48 and a valve pin 40 provided so as to be movable back and forth to the nozzle hole 48 in the hot runner nozzle 38 and an injection cavity mold 20 with a cavity gate 50 making it possible to bring the nozzle hole 48 of the hot runner nozzle 38 into contact with it, are provided.例文帳に追加

ノズル口48を有するホットランナノズル38と、ホットランナノズル38内でノズル口48に対して進退可能に設けられたバルブピン40とを有するホットランナ装置16と、ホットランナノズル38のノズル口48を当接可能にするキャビティゲート50を有する射出キャビティ型20とを備える。 - 特許庁

To provide a cylinder head of an internal combustion engine capable of preventing plastic deformation by reducing compressive stresses in a through hole such as a hole for a fuel injection valve provided on a fire contact surface of the cylinder head in a heated condition, and preventing increase in the residual tensile stresses in the through hole in a cooled condition, strong against heat fatigue, and excellent in heat durability.例文帳に追加

シリンダヘッドの触火面に設けられる燃料噴射弁用穴等の貫通穴において、加熱時の圧縮応力を低減して、塑性変形を防止することができ、また、これにより、冷却時における引張残留応力の増加も防止でき、熱疲労に対して強く、熱耐久性に優れた内燃機関のシリンダヘッドを提供する。 - 特許庁

In a fitting structure for a fuel injection system interposing a swirl control valve unit 106 between a cylinder head 6 and a suction manifold 16 of an internal combustion engine, one end side of an injector 32 is fittedly provided on the unit 106, and also a delivery pipe 64 is arranged in another end side of an injector 32 to fit a delivery pipe 64 to the unit 106.例文帳に追加

内燃機関のシリンダヘッド6と吸気マニホルド16間にスワール・コントロール・バルブユニット106を介設した燃料噴射装置の取付構造において、スワール・コントロール・バルブユニットにインジェクタ32の一端側を取り付けて設けるとともにインジェクタの他端側にデリバリパイプ64を配設し、デリバリパイプをスワール・コントロール・バルブユニットに取り付けて設けている。 - 特許庁

The valve body 22 is equipped with a branching pass 26 with one end communicated with the first opening 33 opposite to the injection inlet and the other end extended in a direction crossing a cross section passing through the first opening 33, and the second opening 34 or the third opening 35 opposite to the positive pressure hole or the negative pressure hole is displaced from the first opening 33.例文帳に追加

弁体22に、注入口に対向される第1の開口部33に一端が連通されると共に他端が第1の開口部33を通る断面と交差する方向に延在される分岐路26を設け、この分岐路に正圧口又は負圧口に対向される第2の開口部34又は第3の開口部35を第1の開口部33と偏倚させて設ける。 - 特許庁

The reference drive time is corrected depending on the valve opening time and an actual drive time of the injector is calculated so that difference between an injection amount calculated with respect to the intake air amount and a fuel amount actually injected from the injector to be close to zero, and the drive of the injector is completed when the elapsed time from the drive starting timing reaches the actual drive time.例文帳に追加

吸入空気量に対して演算された噴射量とインジェクタから実際に噴射される燃料量との差を零に近づけるように、開弁時間に応じて基本駆動時間を補正してインジェクタの実駆動時間を演算し、駆動開始タイミングからの経過時間が実駆動時間に達したときにインジェクタの駆動を終了する。 - 特許庁

The fuel injection valve comprises a casing 10 having an inflow port 15 at an end and the nozzles 48, 49 at the other end, a passage forming member 30 stored in the casing and deformable by a magnetic field applied, a drive coil 25 for deforming the passage forming member when magnetized, and a biasing member 35 for biasing the passage forming member in a direction of closing the nozzles.例文帳に追加

燃料噴射弁は、一端に流入口15を備え他端に噴孔48,49を備えたケーシング10と、ケーシング内に収容され加わる磁界により変形可能な通路形成部材30と、励磁されたとき通路形成部材を変形させる駆動コイル25と、通路形成部材を噴孔を塞ぐ方向に付勢する付勢部材35と、を備える。 - 特許庁

This lean pre-evaporation premixing burner comprises a fuel injection valve 12 for injecting the liquid fuel of high carbon ratio into the air current, a pre-evaporation premixing pipe 14 for evaporating the liquid fuel and mixing the same with the air in uniform lean combustion concentrations, and a burner liner 16 mounted on the downstream side of the pre-evaporation premixing pipe and burning the mixed lean fuel-air mixture.例文帳に追加

高炭素比液体燃料を空気流中に噴射する燃料噴射弁12と、液体燃料を蒸発させ空気と均一な希薄燃焼濃度に混合する予蒸発予混合管14と、予蒸発予混合管の下流側に設けられ混合された希薄混合気を燃焼させる燃焼器ライナー16とを備える。 - 特許庁

When the EUC determines that urea water supply pressure Pr to the reducer injection valve is not higher than a prescribed pressure (Yes determination in step SA2), and when the ECU determines that remaining quantity Mr of urea water is less than a prescribed quantity even if the pressure exceeds the prescribed pressure (Yes determination in step SA3), target filter temperature during filter regeneration is set lower.例文帳に追加

ECUにおいて、還元剤噴射弁への尿素水供給圧Prが所定圧以下であると判定(ステップSA2でYESと判定)した場合、及び所定圧を上回ると判定しても尿素水の残量Mrが所定量未満であると判定(ステップSA3でYESと判定)した場合には、フィルタ再生時にける目標フィルタ温度を低く設定するようにした。 - 特許庁

A displacing enlarged chamber 17 is formed of a bottom 16a of the large-diameter piston 16, a top face 14a of the small-diameter piston 14 and inner wall surfaces of the piston housing holes 13, 15, and the displacing enlarged chamber 17 is filled with operating oil 17b sealed in a sealed container 17a displaceable in a fuel injection valve longitudinal axis K-K direction.例文帳に追加

大径ピストン16の底面16aと、小径ピストン14の頂面14aと、ピストン収容孔13,15の内壁面とにより変位拡大室17を画定し、変位拡大室17を、燃料噴射弁長手軸線K−K方向に変位可能な密閉容器17a内に封入された作動油17bにより満たす。 - 特許庁

The pressure fluid storing device filled with liquefied carbon dioxide gas includes a synthetic resin-made storing body 1; a synthetic resin-made head 2 integrally connected to the storing body 1 to seal the storing body 1 by being welded to an opening side of the storing body 1; and a valve mechanism 8 disposed in the head 2 to open and close an injection port 9 formed at the head 2.例文帳に追加

液化炭酸ガスが充填される加圧流体収納装置であって、合成樹脂製の収納体1と、収納体1の開口部側に溶着されることにより、収納体1に一体的に結合されて収納体1を密閉する合成樹脂製のヘッド部2と、ヘッド部2内に配設され、ヘッド部2に形成された噴射孔9を開閉するバルブ機構8とを備える。 - 特許庁

A gas engine system 1 includes: an engine body 6 having a combustion chamber; a mixer 4 for mixing at least a portion of exhaust gas discharged from the engine body 6 with fuel gas; and an injection valve 7 provided in the engine body 6, and from which the mixed gas of the fuel gas and exhaust gas mixed in the mixer 4 is injected into the combustion chamber of the engine body 6.例文帳に追加

本発明の一実施形態に係るガスエンジンシステム1は、燃焼室を有するエンジン本体6と、エンジン本体6から排出された排ガスの少なくとも一部を燃料ガスと混合するミキサー4と、エンジン本体6に設けられ、ミキサー4にて混合された燃料ガスと排ガスの混合ガスをエンジン本体6の燃焼室に噴射する噴射弁7とを備える。 - 特許庁

An elastic resin composition containing 10 to 20 wt.% thermoplastic styrene elastomer, 5 to 15 wt.% tackifier, and 65 to 85 wt.% process oil and having a melt viscosity of 10 cP to 300 P at a melt temperature of 160°C is used as a tire tube filling elastic resin composition which is poured into a tire tube through its air injection valve.例文帳に追加

タイヤの空気注入用バルブを介してタイヤチューブ内に注入充填されるタイヤチューブ充填用弾性樹脂組成物として、スチレン系熱可塑性エラストマーを10〜20重量%、粘着付与剤を5〜15重量%、プロセスオイルを65〜85重量%の割合で含み、溶融温度160℃において溶融粘度が10cP〜300Pである弾性樹脂組成物を用いる。 - 特許庁

To provide a pin driving mechanism for a valve gate apparatus in a mold for injection molding wherein a movable pin can be smoothly and rapidly actuated and a gate can be surely opened and closed by means of the movable pin and a molded article with good quality can be easily molded and a feeding system for a hydraulic fluid can be simplified and structure of a mold is simplified.例文帳に追加

可動ピンを円滑にかつ迅速に作動させることができ、可動ピンによってゲートを確実に開閉することができて、品質の良好な成形品を容易に成形することができると共に、作動流体の供給系統を簡単化でき、金型の構造を単純化できる射出成形金型におけるバルブゲート装置のピン駆動機構の提供。 - 特許庁

An ECU 2 performs open control over the solenoid pressure control valve 23 at a predetermined opening in order to reduce fuel pressure variation caused in the common rail 13, when fuel is injected by fuel injection valves 6-1 to 6-4 injecting fuel supplied from the common rail 13 to an engine 1.例文帳に追加

ECU2は、コモンレール13から供給される燃料をエンジン1に噴射する燃料噴射弁6−1〜6−4によって燃料を噴射する際に、コモンレール13内に発生する燃料圧力変動を低減するために、電磁圧力制御弁23に対して所定開度による開放制御を行う。 - 特許庁

To recover activation when activation is lowered by adhesion of soot to the catalyst of a refining apparatus in the case that fuel from a fuel pump is gasified in an evaporator by exhaust heat, refined into hydrogen and carbon monoxide in the refining apparatus by exhaust heat and a modified catalyst and supplied from a gas fuel injection valve to an engine.例文帳に追加

燃料ポンプ7からの燃料を、蒸発器6にて排気熱によりガス化し、改質器6にて排気熱と改質触媒とにより水素、一酸化炭素等に改質して、ガス燃料噴射弁2より機関1に供給する場合、改質器6の触媒へのすすの付着により活性が低下したときに、その活性を回復する。 - 特許庁

When the closing velocity of the throttle valve 9 is limited as the surge countermeasure in deceleration, a drive signal for stopping fuel injection is sent to an injector 3 attached to each cylinder according to predetermined setting from an ECU 50 so that the output torque of an engine 1 is reduced and the effect of engine brake is ensured.例文帳に追加

減速時におけるサージ対策としてスロットルバルブ9の閉速度を制限している際に、ECU50から所定の設定に応じて燃料噴射を停止する駆動信号を各気筒に取り付けられたインジェクタ3に送信して燃料噴射を停止することにより、エンジン1の出力トルクを低減させてエンジンブレーキの効きを確保する。 - 特許庁

An electronic controller 50 predicts that smoke is emitted in the exhaust emission in large quantities from that the internal combustion engine 10 is in an acceleration state, and the combustion mode of the internal combustion engine 10 is changed, and forcedly add the fuel from the addition valve 46 forming an injection hole facing the inside an exhaust passage 14.例文帳に追加

電子制御装置50は、内燃機関10が加速状態にあること、及び内燃機関10の燃焼モードが切り替えられたことをもって、排気中にスモークが多量発生することを予測し、排気通路14内に臨むように噴孔の形成された添加弁46からの燃料添加を強制的にじっしさせる。 - 特許庁

The vibration damping insulator 30 includes an annular tolerance ring 33 laid between a shoulder part 18 of a cylinder head and a tapered face 24 of the fuel injection valve 11 opposed to the shoulder part and abutting on the tapered face 24, and an elastic member 36 disposed between the tolerance ring 33 and the shoulder part 18.例文帳に追加

制振インシュレータ30は、シリンダヘッドの肩部18と、燃料噴射弁11にあって肩部に対向するテーパ面24との間に介在されるものであり、テーパ面24に当接する円環形状のトレーランスリング33と、トレーランスリング33と肩部18の間に配置される弾性部材36とを備える。 - 特許庁

To provide a torque fluctuation inhibiting control device for a diesel engine, for inhibiting the torque fluctuation of the engine to compatibly attain good drivability and efficient DPF regeneration by preventing fuel subjected to late post injection during DPF regeneration from being returned into a combustion chamber again by an internal EGR device which performs internal EGR with an intake valve temporarily and slightly lifted during an exhaust stroke.例文帳に追加

DPF再生時に行うレイトポスト噴射による燃料が、吸気バルブを排気行程時に一時小リフトさせる吸気バルブによる内部EGRを行う内部EGR装置によって、再度燃焼室に戻らないようにして、エンジンのトルク変動を抑制して、良好なドライバビリティと効率的なDPF再生を両立させたディーゼルエンジンのトルク変動抑制制御装置を提供する。 - 特許庁

This control device for a fuel pump 27 supplying fuel to an engine 1 comprises a fuel pressure sensor 29 detecting a fuel pressure in a fuel pipe 28 from a fuel tank 26 to a fuel injection valve 20 and a control unit 30 stopping a drive of the fuel pump 27 when a condition of low fuel pressure is detected by this sensor 29.例文帳に追加

エンジン1に燃料を供給する燃料ポンプ27の制御装置であって、燃料タンク26から燃料噴射弁20までの燃料配管28における燃料圧力を検出する燃圧センサ29と、該センサ29で燃圧の低い状態が検出されたときは燃料ポンプ27の駆動を停止するコントロールユニット30とを備える。 - 特許庁

At the time of catalyst warming up operation, the control unit 21 injects fuel from the fuel injection valve 10 toward the inside cavity 8b in a compression stroke, forms predetermined air fuel mixture at an air fuel ratio richer than a theoretical air fuel ratio, only in a region inside and above the inside cavity 8b, performs ignition combustion by the ignition plug 9.例文帳に追加

コントロールユニット21は、触媒暖機運転時に、圧縮行程において燃料噴射弁10から内側キャビティ8bへ向けて燃料を噴射させ、内側キャビティ8b内および内側キャビティ8bの上空の領域だけに、理論空燃比よりもリッチな空燃比の所定混合気を形成させ、点火プラグにより点火燃焼させる。 - 特許庁

This double pipe packer type ground grouting device is constituted of a highly expandable flexible hose arranged with a delivery port having a check valve function, with a space along a longitudinal direction, and an injection pipe provided with at least one packer and a delivery port in the vicinity of a tip part, and installed inside the flexible hose to be used.例文帳に追加

二重管パッカ式の地盤注入装置が、逆止弁機能付きの吐出口が長手方向に間隔を置いて配置された高膨張性のフレキシブルホースと、少なくとも1つのパッカと吐出孔とを先端部付近に備えてフレキシブルホース内に設置されて使用される注入管と、から構成される。 - 特許庁

This high-pressure fuel supply system includes the high pressure pumps 200, 300 driven by the engine; high-pressure delivery pipes 112 for supplying fuel from the high-pressure fuel pumps 200, 300 to the injectors 110 for cylinder injection; and an operation valve with a leak function provided between the high-pressure fuel pumps 200, 300 and the high-pressure delivery pipes 112.例文帳に追加

この高圧燃料供給システムは、エンジンにより駆動される高圧燃料ポンプ200,300と、高圧燃料ポンプ200,300から筒内噴射用インジェクタ110に燃料を供給する高圧デリバリパイプ112と、高圧燃料ポンプ200,300と高圧デリバリパイプ112との間に設けられたリーク機能付き作動弁とを含む。 - 特許庁

Based on a cylinder intake air flow rate predicted value most advance phase QCLVRSK calculated based on a target throttle opening and an actual cylinder intake air volume wasted time phase QCLVRSKDT calculated by predicting a delay in response of a throttle valve with respect to the target throttle opening, a fuel correction amount TPSKRAT is calculated, and a fuel injection amount phase pulse width AVTPR is corrected.例文帳に追加

目標スロットル開度に基づいて算出されるシリンダ吸入空気流量予測値最進位相QCLVRSKと、目標スロットル開度に対してスロットルバルブの応答遅れを予測して算出される実シリンダ吸入空気量無駄時間位相QCLVRSKDTとに基づいて、燃料補正量TPSKRATを算出し、燃料噴射量位相パルス幅AVTPRを補正する。 - 特許庁

A fuel injector having an injection nozzle comprises a nozzle body provided with a nozzle bore, an outer valve member received within the nozzle bore and engagable with a first seating region to control fuel delivery through a first set of one or more nozzle outlets.例文帳に追加

噴射装置は、ノズル穴を備えるノズル本体と、ノズル穴内に嵌入され、1つ以上の出口からなる第1ノズル出口を通る燃料噴射を制御する第1シート領域と係合可能である外側弁部材を備え、外側弁部材は、内側弁部材が嵌入される外側弁穴を備え、内側弁部材は、1つ以上の出口からなる第2ノズル出口を通る燃料噴射を制御する第2シート領域と係合可能である。 - 特許庁

To prevent the leakage of atomized fuel from a cavity 14 on the crown surface of a piston 10 to ensure the stratification in a stratified combustion by injecting fuel from a fuel injection valve 7 into the cavity 14 and collecting the atomized fuel around an ignition plug 2 by use of a gas flow having a swirl component in a combustion chamber.例文帳に追加

燃料噴射弁7からピストン10冠面のキャビティ14内に向けて燃料を噴射し、燃焼室内のスワール成分のあるガス流動を用いて、点火プラグ2回りに噴霧を集めて成層燃焼を行わせる際に、噴霧のキャビティ14からのはみ出し等を防止して、成層化を確実にする。 - 特許庁

The power generation system 1 has a pressure control controller 82 for adjusting opening of the air-fuel mixture adjusting valve 36 so that pressure of the intake manifold 22 becomes target pressure, and an output control controller 81 for adjusting opening time of a plurality of main fuel injection valves 51 so that power generation output of the generator 11 becomes target output.例文帳に追加

発電システム1は、吸気マニホールド22の圧力が目標圧力になるよう混合気調整弁36の開度を調整する圧力制御コントローラ82と、発電機11の発電出力が目標出力になるよう複数の主燃料噴射弁51の開時間を調整する出力制御コントローラ81とを有している。 - 特許庁

The inner space of the head 14 constituting a cylindrical body is provided with a heater 2 whose outer circumference is wound around a water absorbent material 3, a steam generating chamber 15 communicated with the injection hole 11 formed in its outer circumference, a water supply hose 4 for supplying the water from the outside to the steam generating chamber connected thereto, and a water supply valve 8 formed therebetween.例文帳に追加

筒体を成すヘッド14の内部空間には外周に吸水材3を巻き付けたヒータ2を備えて外周には上記噴出穴11に連通する蒸気発生室15を形成し、外部からの水を蒸気発生室15へ供給する為の給水ホース4を連結すると共に間には給水弁8を設けている。 - 特許庁

In this system for supplying fluid, after storing a fluid 7 from outside into a tank 1 or an accumulator 1A, a piston 3 enters in motion to inject the fluid via valve 13 resulting in improved quantitative accuracy, and furthermore, by providing plural number of valves 13 to 15 at the different positions along the cylinder of an injection machine, miscibility of fluid 7 with a molten resin can be improved.例文帳に追加

本発明による流体供給タンク及び流体供給方法は、外部からの流体(7)をタンク部(1)又はアキュムレータ(1A)に貯蔵した後に、ピストン(3)を作動させて注入弁(13)から注入することによって定量精度を向上させると共に、複数の注入弁(13〜15)を射出シリンダの軸方向に沿って異なる位置に設け、溶融樹脂と流体(7)との混合性を向上させる構成である。 - 特許庁

To provide a rotary faucet of a spout which enables either of downward water injection and upward water ejection, can be used not only as an ordinary faucet for hand wash but also as a faucet for the brushing of teeth etc., does not cause the problem that ejected water jumps out of a washbasin etc. when the spout is directed sideways, and can simplify a structure of a valve.例文帳に追加

下向き吐水及び上向き吐水の何れもが可能で、通常の手洗い用水栓としても歯磨き用等の水栓としても使用可能であり、また吐水口を横向きとしたときに吐水が手洗い鉢等から外に飛び出してしまう問題を生じることがなく、更に弁部の構造も簡単となし得る吐水部回転式水栓を提供する。 - 特許庁

When resin pellets P are fed into an injection molding machine, air in a tank 120A of a hot air agitating type drier 120 is sucked by a suction blower 66 in the state of closing a control valve 128, and air flows are generated in an air carrying pipe 62 and resin pellets P are air carried from a container 20 to the hot air agitating type drier 120.例文帳に追加

射出成形機100への樹脂ペレットPの供給に際して、制御弁128が閉じた状態で吸引ブロワ66により加熱空気攪拌式乾燥機120の槽120A内の空気を吸引し、空気輸送管62内に空気流れを生じさせて樹脂ペレットPをコンテナ20から加熱空気攪拌式乾燥機120に空気輸送する。 - 特許庁

An exhaust emission control device 101 comprises a first oxidation catalyst layer 12 formed at a midpoint in a path through which exhaust gas circulates, an ammonia adsorption layer 13 formed downstream from the first oxidation catalyst layer 12 and having the adsorption action of ammonia, a SCR catalyst 16 provided downstream from the ammonia adsorption layer 13, and at least one first injection valve 19 for supplying urea water to the upstream of the SCR catalyst 16.例文帳に追加

排気ガス浄化装置101は、排気ガスが流通する経路の途中に設けられた第一酸化触媒層12と、第一酸化触媒層12の下流に設けられ、アンモニアの吸着作用を有するアンモニア吸着層13と、アンモニア吸着層13の下流に設けられたSCR触媒16と、SCR触媒16の上流に尿素水を供給するための少なくとも1つの第一噴射バルブ19とを備える。 - 特許庁

An exhaust emission control device 101 comprises an oxidation catalyst layer 12 formed at a midpoint in a path through which exhaust gas circulates, a hydrophilic layer 13 formed at least at an end surface 12b at a downstream side of the oxidation catalyst layer 12 and having at least one action of hydrophilic action and hydrolytic catalyst action, a SCR catalyst 15 provided downstream from the hydrophilic layer 13, and an injection valve 18 for supplying urea water to the hydrophilic layer 13.例文帳に追加

排気ガス浄化装置101は、排気ガスが流通する経路の途中に設けられた酸化触媒層12と、少なくとも酸化触媒層12の下流側の端面12bに設けられ、親水作用及び加水分解触媒作用のうちの少なくとも一つの作用を有する親水層13と、親水層13よりも下流に設けられたSCR触媒15と、親水層13に尿素水を供給するための噴射バルブ18とを備える。 - 特許庁

To suppress the occurrence of smoke and an increase of noises when the rate of residual exhaust gas increases in a compression ignition internal combustion engine A in which fuel injected and supplied into a cylinder A2 by a fuel injection valve A8 is compressed and ignited while part of the exhaust gas resides in the cylinder after combustion and the rate of the residual exhaust gas is controlled to increase/reduce depending on a load change.例文帳に追加

シリンダA2内に燃料噴射弁A8より噴射供給した燃料を圧縮して着火する一方、前記シリンダ内に燃焼後における排気ガスの一部を残留し、この残留排気ガスの比率を、負荷の変化に応じて増減制御するように構成して成る圧縮着火式内燃機関Aにおいて、前記残留排気ガスの比率を増大したときにおけるスモークの発生及び騒音の増大を低減する。 - 特許庁

例文

To further reduce a fuel consumption and emissions in an operation method of an Otto cycle engine with direct gasoline injection and with variable valve operation in a mode of operation with self-ignition, and to avoid combustion misfires especially during fluctuations of the operating parameters of the combustion in the mode of operation with self-ignition or allow for regeneration of the combustion after a misfire.例文帳に追加

自己点火運転方式における、ガソリン直接噴射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの運転方法において、燃料消費量およびエミッションをさらに低減させることと、および自己点火運転方式において特に燃焼運転パラメータが変動したとき、燃焼ミスファイヤを回避し、ないしは燃焼ミスファイヤ後における燃焼の回復を可能にすることとが本発明の他の課題である。 - 特許庁

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