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車輪を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 13696



例文

車輪速センサ取付構造10は、一対の環状突部24を取付孔36に嵌合させる構成とすることで検出部22の検出面22aとディスク状回転体60の側面60aとの隙間Sが微小な寸法に位置決めできると共に、取付孔36の内周の錆による固着も防止することができる。例文帳に追加

The pair of circular protrusions 24 are fitted into the mounting hole 36, thereby allowing a gap S between a detection surface 22a of the detection section 20 and a side face 60a of the disc-shaped rotating body 60 to be positioned in minute measurements and also preventing fixing caused by rust on the inner periphery of the mounting hole 36. - 特許庁

車両の車輪回転速度情報をもとに、タイヤの空気圧低下を判定する判定値を求め、しきい値と比較してタイヤの空気圧低下を判定する装置において、空気圧が低下しているタイヤの位置を特定するための判定しきい値を、前記車両の速度に応じて変更することを特徴とする。例文帳に追加

In a device for judging the air pressure drop in the tyre by achieving a judgement value for judging the air pressure drop in the tyre from the information of the rotational speed of the wheel of the vehicle and by comparing the judgement value with the threshold value, the judgement threshold value for specifying the position of the low pressure tyre is changed with the speed of the vehicle. - 特許庁

ステアリングラック4とタイロッド2l,2rとがなす角度θ,δとラック長Lとに基づいて、直進時に車輪が路面から受ける力により前記ステアリングラック4と車体との相対位置が変わらないように、ラックハウジング5を支持する第2ラック支持部7の弾性中心Pを設定した。例文帳に追加

The elastic center P of the second rack support part 7 for supporting a rack housing 5 is set not to make a relative position between a steering rack 4 and a body changed by force which wheels receives from a road face in rectilinear travel, based on angles θ, δ formed by the steering rack 4 and tie rods 21, 2r and a rack length L. - 特許庁

ブレーキ用ECUは、補助制御の実行中において、車輪速度センサを用いて演算される車体減速度及び車体加速度センサを用いて演算されるGセンサ値Gの少なくとも一方に基づき補助制御の終了条件が成立したか否かを判定する(ステップS122,S125,S126)。例文帳に追加

During the performance of the auxiliary control, an electronic control unit (ECU) for a brake determines whether or not an auxiliary control completion condition is established on the basis of at least one of vehicle-body deceleration calculated by a wheel speed sensor and a G-sensor value G calculated by a vehicle-body acceleration sensor (step S122, step S125, and step S126). - 特許庁

例文

ステアリング装置20が、車体2に支持され左右操向用車輪と連動連結されるステアリングギヤ装置26と、このステアリングギヤ装置26の前方で車体2にブラケット27を介し支持されてステアリングシャフト23の下端部にステアリングギヤ装置26を連動連結させる連動ギヤ装置28とを備える。例文帳に追加

The steering device 20 is provided with a steering gear device 26 supported on a body 2 and interlocked and connected with right and left dirigible road wheels, and an interlocking gear device 28 supported on the body 2 in front of the steering gear device 26 via a bracket 27 to interlock and connect the steering gear device 26 with a lower end part of a steering shaft 23. - 特許庁


例文

ロータリーカウンタの軸に車輪が取付けられた歩行用距離測定器本体と、この歩行用距離測定器本体のロータリーカウンタに固定されたポール取付け金具と、このポール取付け金具に使用時に固定的に取付けることができる着脱可能なポールとで歩行用距離測定器を構成している。例文帳に追加

This distance measuring device for walking is composed of the body of the distance measuring device for walking having a wheel mounted on the shaft of the rotary counter, a pole bracket fixed on the rotary counter of the body of the distance measuring device for walking, and the detachable pole mountable fixedly on the pole bracket at the using time. - 特許庁

両端部に車輪6が取り付けられた車軸4と、前記車軸4を支持するフレーム3と、前記フレーム3を移動対象物に取り付ける主軸5とを備えた本体部2と、前記本体部2の上面または側面の少なくとも一面を覆うとともに前記本体部2に対して着脱可能であるカウル7とを備えたことを特徴とするキャスタ。例文帳に追加

The caster comprises a body part 2 having an axle 4 with wheels 6 mounted on both ends, a frame for supporting the axle 4, and a spindle 5 for mounting the frame 3 on an object to be moved, and a cowl 7 which covers at least one of an upper surface or a side surface of the body part 2 and is detachable from the body part 2. - 特許庁

車両の各車輪のブレーキロックを防止するためのABS制御と前後輪のブレーキバランスを適正化するためのEBD制御とを行うようにした制動装置Aを前輪駆動式車両に適用する場合に、ABS制御とEBD制御とを協調させて、車両の制動時にABS制御の開始が遅れることや誤制御による車両の挙動の不安定化を防止する。例文帳に追加

To prevent a delay in a start of ABS control as well as unstable vehicle behavior by erroneous control both during vehicle braking when braking systems that effect ABS control to prevent vehicle wheels from locking by braking and electronic braking force distribution (EBD) control to balance out the brakeage of the front and rear wheels are applied to front-drive vehicles, by coordinating both ABS and EBD controls. - 特許庁

操作部材の操作に応じて回転する入力シャフト10と、舵角の変化により回転するように車輪に機械的に連結される出力シャフト31との間に介在する回転規制機構40は、入力シャフト10側に設けられる受け部41a、41bと、出力シャフト31側に設けられる当たり部47a、47bとを有する。例文帳に追加

A rotation-regulating mechanism 40 interposed between an input shaft 10 rotated in response to an operation of an operation member, and an output shaft 31 connected mechanically to wheels to be rotated by change of a steering angle has receiving parts 41a, 41b provided in an input shaft 10 side, and abutting parts 47a, 47b provided in an output shaft 31 side. - 特許庁

例文

車輪を懸架するサスペンションフレーム1を車幅方向に沿って配置すると共に、サスペンションフレーム1の左右両端部を車体に取付けるようにした自動車のサスペンションフレーム構造において、車体(エプロンサイドメンバ2a,2b)へのサスペンションフレーム1の取付箇所に補強用ビード11a,11b,11cを設ける。例文帳に追加

In a suspension frame structure in which a suspension frame 1 suspending wheels is arranged widthwise of a vehicle body, and is attached at both left and right ends thereof to the vehicle body, reinforcing beads 11a, 11b, 11c are formed at parts of the suspension frame 1 which are attached to the vehicle body (apron side members 2a, 2b). - 特許庁

例文

また、保守用車が走行可能である場合に、手歯止め器20が保守用車の車輪の踏面部とレールとの間に設置されているときには、手歯止め器20を取り外すよう注意喚起する動作を開始し、その後手歯止め器20が収納ボックス30に収納されたら注意喚起の動作を停止する。例文帳に追加

Additionally, when the hand scotch device 20 is installed between the wheel tread part of the maintenance vehicle and the rail while the maintenance vehicle is in a state where it is able to travel, a reminder action to remove the hand scotch device 20 is started, and after that, when the hand scotch device 20 is stored in a storage box 30, the reminder action is stopped. - 特許庁

走行時の車輪や車体の振動により、ラック61が振動すると、ピニオン54、ピニオン軸53を介してロアー側エクステンションシャフト52が振動するが、ロアー側エクステンションシャフト52の振動が弾性軸継手7の弾性体72により吸収され、中間シャフト3やステアリングシャフト12には伝わらない。例文帳に追加

If a rack 61 vibrates with vibration of the wheels or body when the vehicle is running, a lower extension shaft 52 is vibrated through a pinion 54 and a pinion shaft 53, where vibrations of the lower extension shaft 52 are absorbed by a resilient member 72 of a resilient shaft joint 7, so that the vibrations are not transmitted to the intermediate shaft 3 and a steering shaft 12. - 特許庁

既存の歩行ロボットの足底に容易に取り付けることができ汎用性に優れ、平坦な路面において高速且つ高効率で移動することができる足部走行機構の提供、及び、整地や平坦な路面においては車輪による走行ができるので、高い安定性及び移動性を有する足部走行機構を備えた2足歩行ロボットの提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a foot traveling mechanism which is easily mountable on foot bottoms of an existing walking robot and excellent in general applicability, and moves on a flat road surface at a high speed and with high efficiency, and also to provide a bipedal walking robot with the foot traveling mechanism, which has high stability and movability because of traveling by wheels on a leveled land and the flat road surface. - 特許庁

電磁切換弁36の作動不良等で容量操作に異常が生じたときには、コントローラ60が変速機28をニュートラルにするなどして油圧モータ26と走行用車輪30との連結を解除することにより、ポンプ容量が下がった状態で油圧モータ26が回転しつづけることによる回路圧の過度の上昇等を未然に回避する。例文帳に追加

When generating abnormal capacity operation caused by the operational failure of the electromagnetic selector valve 36, an excessive increase in oil pressure in the circuit caused by keeping the operation of the hydraulic motor 26 in a state of a lowered pump capacity is previously avoided so that connection between the hydraulic motor 26 and the wheel 30 for travelling is released by neutralizing the transmission 28 by a controller 60. - 特許庁

車両11の現在位置を検出する位置検出手段と、特定地点情報を出力するナビゲーションユニットと、車輪に配設されたサスペンションの特性を制御可能なサスペンションユニットと、前記車両11が特定地点に到達することを予測し、該特定地点に対応するように前記サスペンションユニットを制御する制御ユニットとを有する。例文帳に追加

The suspension control device is equipped with a position sensing means to sense the current position of the vehicle 11, a navigation unit to emit the specific point information, a suspension unit capable of controlling characteristics of suspensions installed to the wheels, and a control unit to predict the vehicle 11 reaching the specific point and control the suspension unit in such a way as corresponding to the specific point. - 特許庁

歩行者の歩行を補助する歩行補助器において、車輪が付与された台車30と、歩行者を支える車体50と、台車30上に車体50を支持し、進行方向に対して左右に傾斜可能に連結する車体支持揺動部材7と、車体の安定した姿勢を確保する傾斜制御システムを備えている、歩行補助器。例文帳に追加

The walking aid for persons in walking comprised a truck 30 with wheels, a body 50 for supporting the walking persons, a body support oscillation member 7 which supports the body 50 on the truck 30 to be linked thereto being inclinable horizontally in the travel direction thereof, and an inclination control system for securing stable attitudes of the body. - 特許庁

円周方向のガタの抑制を図ることができ、しかも、ハブ輪と等速自在継手の外側継手部材との連結作業性に優れ、さらには異物(泥塩水等)の浸入を防止して、内部の錆びの発生を抑えることができ、長期にわたって安定したトルク伝達が可能な車輪用軸受装置及びアクスルモジュールを提供する。例文帳に追加

To provide a bearing device for a wheel and an axle module capable of reducing circumferential play, in which a hub ring and an outer joint member of a constant velocity universal joint can be easily connected to each other, into which foreign matter (such as mud and salty water) is prevented from intruding to suppress internal rust, and which stably transmit torque over a long period. - 特許庁

送信機2からの応答がない場合、具体的には未応答状態が所定回数継続した場合に、送信機2に異常が発生したかもしれないものとして、該当する車輪と対応するトリガ機5に対して定常送信とは異なるタイミングでトリガ信号を出力させることでリトライし、送信機2に異常が発生しているか否かの判別を行うようにする。例文帳に追加

When there is no reply from the transmitter 2, specifically, when an unanswered state continues for the prescribed number of times, retrying is performed by outputting a trigger signal to a trigger unit 5 corresponding to a relevant wheel at timing different from that in ordinary transmission assuming that something unusual might have occurred in the transmitter 2, thereby determining whether something abnormal occurs in the transmitter 2 or not. - 特許庁

電動モータ3による車輪駆動が停止され且つ電磁クラッチ11で動力の伝達が遮断された後(ステップS1の判定が“Yes”)、電動モータ3が惰性回転するときに(ステップS5の判定が“Yes”)、インバータ9による三相短絡によって電動モータ3にモータブレーキをかける(ステップS10)。例文帳に追加

When the electric motor 3 rotates inertially (the judgement in step S5 is "Yes") after the wheel drive by the electric motor 3 is stopped once and besides the transmission of motive power is interrupted by an electromagnetic clutch 11 (the judgment in step S1 is "Yes"), this controller brakes the electric motor 3 by the three-phase short circuit by an inverter 9 (step S10). - 特許庁

移動時に転倒のおそれもなく安定状態で移動でき、荷重も十分に支承でき、全体重量も特に大幅に増加することなくキャスターの出し入れの取扱いも容易で、主脚を傾斜させることで接地する車輪を備えた既存の作業台にも簡単に実施でき、使い勝手のよい可搬式作業台の移動装置を得る。例文帳に追加

To provide a convenient moving device for a portable workbench, easily implemented to an existing workbench including wheels to be grounded by inclining main legs, allowing stable movement without a risk of falling during movement, sufficiently supporting a load and facilitating handling in putting in and out casters without a particularly large increase in the whole weight. - 特許庁

そして、転舵モータECU37は、ハンドル側ECU35を介して、第1の角度センサ19と転舵モータECU37との間の電気的な接続が遮断していることを識別すると、携帯端末13の端末側ECU59から送信される操舵角制御信号に基づいて、車輪27,29の実操舵角を制御する。例文帳に追加

Further, when the steering motor ECU 37 discriminates that the electric connection between the first angle sensor 19 and the steering motor ECU 37 is shut off through the steering side ECU 35, it controls an actual steering angle of the wheels 27, 29 based on the steering angle control signal transmitted from a terminal side ECU 59 of a portable terminal 13. - 特許庁

この電動自動車の電気制御装置は、運転操作を表す信号を入力して車輪を駆動する電動モータ91,92の駆動制御信号を出力する第1コントローラ10と、第1コントローラ10から駆動制御信号を入力して電動モータ91,92への電力供給を制御する第2コントローラ20とを備えている。例文帳に追加

This electric controlling device for the electric vehicle is provided with a first controller 10 that inputs signals representing the driving operations and outputs drive controlling signals to electric motors 91, 92 that drive the wheels of the vehicle, and a second controller 20 that inputs the drive controlling signals from the first controller 10 to control the supply of electric power to the electric motors 91, 92. - 特許庁

一方、発進補助用ECUは、車両の後方に障害物Bが存在していることを認識した場合(ステップS17が肯定判定)において、自動変速機のレンジが後進レンジであるとき(ステップS16が肯定判定)には、常用ブレーキを駆動させることにより、各車輪に制動力を個別に付与させる(ステップS19)。例文帳に追加

On the other hand, if it is recognized that the obstacle B exists behind the vehicle (a step S17 is positive determination), when the range of the automatic transmission is a backward traveling range (a step S16 is positive determination), the start assisting ECU drives the service brake to individually braking force to each wheel (the step 19). - 特許庁

車輪に取り付けられるハブ輪10の外周に、それぞれにアウタレース22を有する一対の軸受外輪261、262と、各アウタレース22に適合する一対の転動体列23とを組み込み、その後、軸受外輪261、262間に隙間を設け、当該隙間に分割構造の間座263を挿入する。例文帳に追加

A pair of bearing outer rings 261, 262 respectively having outer races 22, and a pair of rolling element rows 23 fitting to the outer races 22 are incorporated in an outer periphery of a hub wheel 10 mounted on the wheel, and then a spacer 263 of block construction is inserted into a clearance formed between the bearing outer rings 261, 262. - 特許庁

エンジン2の駆動力を油圧変速機構57及びミッションケース4を介し車輪6・8に伝達させるようにした作業車において、前記油圧変速機構57の高圧油圧回路142の油圧力を減圧させるバイパス回路143を設けると共に、走行停止部材30の操作によってバイパス回路143を開とさせる。例文帳に追加

In a working vehicle transmitting driving power of the engine 2 to wheels 6.8 through a hydraulic transmission 75 and the transmission case 4, a bypass circuit 143 reducing hydraulic pressure in a high pressure hydraulic circuit 142 of the hydraulic transmission 57 is provided and the bypass circuit is closed with operation of travel stopping member 30. - 特許庁

操舵負荷の大きな車輌に対しても車輪の操舵方向及び操舵量を小さな操作力でもって正確に制御することができ、ハンドルの回動量に対して操舵角の変化量の比率を連続的に変化させることができ、しかもハンドルの回動量が少ないときでも確実に操舵できる車輌用操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device for a vehicle capable of precisely controlling the steering direction and steering volume of a wheel even for a vehicle with a large steering load, continuously changing a ratio of a change volume of a steering angle relative to a rotation volume of a handle, and surely steering the wheel even with a small rotation amount of the handle. - 特許庁

エンジン1の出力を機械式クラッチ7を介してトランスミッション9に伝達し、トランスミッション9によって出力を変速して車輪を駆動する動力伝達構造において、機械式クラッチ7とトランスミッション9の間にトルクコンバータ6を介在させ、機械式クラッチ7を接続した際に生じる衝撃を、トルクコンバータ6に吸収させて動力を伝達する。例文帳に追加

This motive power transmission structure drives a wheel by shifting output by the transmission 9 by transmitting the output of an engine 1 to the transmission 9 via a mechanical clutch 7; and transmits motive power by absorbing a shock generated when connecting the mechanical clutch 7 to the torque converter 6 by interposing the torque converter 6 between the mechanical clutch 7 and the transmission 9. - 特許庁

エンジンEの出力を車輪に伝達する無段変速機CVTと、この無段変速機において駆動伝達制御を行う発進クラッチ5と、エンジンの駆動をアシスト可能な電気モータ・ジェネレータMと、エンジン出力軸に繋がって配設された油圧ポンプPとを備えて車両用動力伝達制御装置が構成される。例文帳に追加

A vehicular power transmission control device comprises a continuously variable transmission CVT for transmitting an output of the engine E to wheels, a starting clutch 5 for controlling drive transmission in the continuously variable transmission, an electric motor generator M capable of assisting drive of the engine, and a hydraulic pump P disposed in connection with an engine output shaft. - 特許庁

管体を鞘管内に挿入する際に小さな力で挿入できる車輪を用いた管体挿入方式において、付帯工事を伴わず、鞘管の径を大きくすることなく、極めて簡単な手段で先行して敷設されている鞘管内に管体を挿入することにより、工事費用を下げ工期短縮を図ることができる管体挿入方法を提供する。例文帳に追加

To reduce construction costs and to shorten a work period by inserting a pipe body into a sheath pipe laid beforehand by a very simple means without any additional work or enlarging the diameter of the sheath pipe in a pipe body insertion system using a wheel, capable of inserting the pipe body into the sheath pipe by a small force. - 特許庁

車輪を駆動する主蓄電池14が搭載された電気自動車において、乗員用の運動補助装置18a、18b、前記運動補助装置18a、18bによって作動される発電機と、その発電機によって得られた電力を蓄電する操作用蓄電池から成る発電・蓄電ユニット19を設けた構成とした。例文帳に追加

In the electric vehicle mounted with a main storage battery 14 for driving wheels, exercise assist devices 18a, 18b for crews, and a generation/storage unit 19 consisting of a generator that is operated by the exercise assist devices 18a, 18b and a storage battery for operation for storing electric power obtained by the generator are arranged. - 特許庁

簡単な作業で、クレーンの解体のためにブームが倒伏する姿勢として、そのブームの先端のジブがブームから地面に沿って張り出される張出し姿勢、ジブがブームの下面に近接するように折り畳まれる内抱き姿勢のいずれが選択された場合にも共通の車輪を利用することが可能なクレーンを提供する。例文帳に追加

To provide a crane capable of using a common wheel even in selecting either one of an overhanging posture to overhang a jib on a head end of a boom along the ground from the boom and an inside holding posture to be folded so that the jib approaches a lower surface of the boom, as a posture to bring down the boom to disassemble the crane in simple work. - 特許庁

走行車輪の回転に準じて繰出インペラーが回転するようにしてタンク内の散布物を吐出するようにすることにより、作業者が例え未熟,経験の浅い者であっても散布量のバラツキはなく、計算通りの面積当たりの散布量を全域にわたって均一に散布できる車速連動式散布機を得る。例文帳に追加

To provide a spreader interlocked with the traveling speed of a vehicle, capable of uniformly spreading a spreading material at a calculated spreading amount per unit area without causing the variation in the spreading amount even by an inexperienced or poorly experienced worker by rotating a delivery impeller according to the rotation of a traveling wheel to discharge the spreading material from a tank. - 特許庁

2本の細長となるメインフレーム2と2本の細長となるリンクプレート4とをそれぞれ軸着して平行リンク状にした折り畳み可能となるフレーム1を備え、このフレーム1の下部に自走用車輪7を取り付けると共に、このフレーム1の上部に荷物を載置したパレットをはめ込むためのパレットガイド体10を取り付けた手押し台車にする。例文帳に追加

The hand truck comprises the foldable frame 1 consisting of two rectangular main frames 2 and two rectangular link plates 4 axially mounted with each other into a parallel link form, a self-advancing wheel 7 mounted at the lower part of the frame 1 and a pallet guide 10 mounted on the upper part of the frame 1 for fitting a cargo-placed pallet. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、作動流体の供給により車輪に制動力を付与するホイールシリンダと、ホイールシリンダへの作動流体の給排を制御する制御弁を含むホイールシリンダ圧制御系統と、ホイールシリンダ圧が目標圧に近づくようにホイールシリンダ圧制御系統を制御するブレーキECUと、を備える。例文帳に追加

The brake control device is provided with a wheel cylinder for imparting a brake force to a wheel by the supply of the working fluid, a wheel cylinder pressure control system including a control valve for controlling the supply and delivery of the working fluid to the wheel cylinder, and a brake ECU for controlling the wheel cylinder pressure control system so that wheel cylinder pressure approaches target pressure. - 特許庁

空気調整手段は、空気を吸入して圧縮するコンプレッサ60と、圧縮された空気を蓄積する高圧タンク66と、エアばね30への通路の途中に設けられた車高制御バルブ40と、車輪20のタイヤ空気室への通路の途中に設けられたタイヤ空気圧制御バルブ42を含む。例文帳に追加

The air adjustment means includes a compressor 60 for sucking and compressing the air, a high pressure tank 66 for accumulating the compressed air, a vehicle height control valve 40 provided in a half way of a passage to the air spring 30, and a tire air pressure control valve 42 provided in a half way of a passage to a tire air chamber of the wheel 20. - 特許庁

アクスルハウジング1の側端部から下方に亘って突設されるファイナルアッパケース2の下端に、車輪軸3を有するファイナルロワケース4を、このファイナルアッパケース2の外側Aと内側Bとに回動させてトレッド変更可能に設けてなるトラクタのトレッド変更装置の構成。例文帳に追加

A final upper case 2 is installed protrusively on an axle housing 1 in its range from the side end to below, and at the bottom of this final upper case 2, a final lower case 4 having a wheel axle 3 is installed with possibility of changing the tread by rotating between the outside A and inside B of the final upper case 2. - 特許庁

車輪と互いに転動する回転体に形成された被係合部にパーキングロックポールが係合することにより、回転体の回転が阻止されるようにした車両におけるパーキングブレーキ装置において、回転体と被係合部との組み合わせ体の合計質量を軽減して、走行のための動力伝達時に、上記組み合わせ体に無用に大きい慣性力が生じないようにする。例文帳に追加

To prevent generation of uselessly large inertia force in a combined body of a rotating body and engaged parts when transmitting power for traveling by reducing the total mass of the combined body, in a parking brake device in a vehicle preventing rotation of the rotating body by engaging a parking lock pole with the engaged parts formed in the rotating body mutually interlocking with a wheel. - 特許庁

本発明の摩擦調整剤噴射方法は、鉄道車両の走行中に車両側からレール頭頂面に向けて、すべり率が増加すると摩擦係数が増加する特性を有する摩擦調整剤を、レール頭頂面の車輪が接触する領域の面積に対して、噴射された該摩擦調整剤の付着総面積がおおよそ80%〜20%となるように均一に噴射するものである。例文帳に追加

This friction adjusting agent of which friction coefficient increases in proportion to an increase in a slip ratio, is injected from a rolling stock side to a rail vertex surface uniformly, during rolling stock running, to be deposited approximately in an area of 20-80% when the area of the rail vertex surface coming in contact with a wheel is taken as 100%. - 特許庁

操向ハンドル1の左右ハンドル部2L,2Rの前側に、このハンドル部2L,2Rとの間を把持して回動することにより車輪3駆動による車速を増減速できる左右一対のアクセルレバー4L,4Rを、各々独立操作可能に設けたことを特徴とする電動車椅子のアクセル装置の構成とする。例文帳に追加

A pair of left and right accelerating levers 4L, 4R for increasing/ decreasing a speed by driving wheels 3 by grasping a part between handle parts 2L, 2R for rotation are arranged for independent operations at each front side of the left and right handle parts 2L, 2R in a steering handle 1. - 特許庁

この載台を使用し、第1〜第4の荷重差のうち、少なくとも1つに通常とは異なる荷重差が発生した状態で、計量スイッチを入力した場合を不正計量と判定すれば、積荷を積載した車両の計量時、車輪の一部を載台から外して行う不正計量を検出することができる。例文帳に追加

By using the mounting base and determining fraudulent measurement when a measurement switch is inputted in the state that a load difference different from usual one is generated in at least one of first-fourth load differences, the fraudulent measurement conducted by detaching a part of wheels from the mounting base is detected when measuring a vehicle loaded with loads. - 特許庁

内燃機関に駆動連結される入力部材Iと、車輪に駆動連結される出力部材と、入力部材Iと出力部材とを選択的に駆動連結する摩擦係合装置CLと、入力部材Iと出力部材とを結ぶ動力伝達経路上に設けられた回転電機MGと、を有する車両用駆動装置。例文帳に追加

The vehicle drive device D includes an input member I to be connected to an internal combustion engine, an output member to be connected to wheels, a frictional engaging unit CL selectively connecting the input member I to the output member, and a rotary electric machine MG disposed on a power transmission path connecting the input member I to the output member. - 特許庁

高速鉄道におけるトンネル圧力波の模型実験方法において、軸対称列車模型用の回転車輪5Aを有する発射装置5を有し、ピアノ線1によってガイドされる、矩形部13と軸対称部14とが形成された列車模型2を前記発射装置5によって高速で発射させる。例文帳に追加

In this model experiment method of the tunnel pressure wave in the high-speed railway, a launching device 5 having a rotating wheel 5A for an axisymmetrical train model is provided, and a train model 2 guided by a piano wire 1 and having a rectangular part 13 and an axisymmetrical part 14 formed thereon is launched at high speed by the launching device 5. - 特許庁

アクスル2の下部領域とサスペンションメンバ3とを連結する2本のロアリンク4,5同士をコネクトブッシュ20,21を介して連結させ、コネクトブッシュ20,21のうち少なくとも車輪側のコネクトブッシュ20について、車幅方向よりも上下方向に剛性が低い異方性を持たせた。例文帳に追加

Two lower links 4, 5 for connecting a lower area of an axle 2 with a suspension member 3 are connected to each other through connect bushings 20, 21, and regarding at least the connect bushing 20 on a wheel side of the connect bushings 20, 21, anisotropy that rigidity is low in a vertical direction than a vehicle width direction is provided. - 特許庁

複数の車輪1a、1bを有し上下に揺動動作が可能な前輪部1と、装置本体に対して傾斜動作が可能なスイングアーム2と、スイングアーム2の先端に取り付けられた後輪3と、前輪部1を揺動動作させる駆動手段4と、前記スイングアームを傾斜動作させる駆動手段5を備えた。例文帳に追加

This traveling device is provided with a vertically oscillatable front wheel part 1 having plural wheels 1a, 1b, a swing arm 2 tiltable to a device body, a rear wheel 3 mounted on a tip of the swing arm 2, a driving means 4 for oscillating the front wheel part 1, and a driving means 5 for tilting the swing arm. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、摩擦部材を押圧して車輪に制動力を付与する制動力付与機構と、予測されるブレーキの効きに対する実際のブレーキの効きのずれを示す指標に基づいて演算される補正量により、摩擦部材の押圧力を制御するために設定される目標値をブレーキの効きの変動が軽減されるよう補正する制御部と、を備える。例文帳に追加

The brake control device comprises a braking force providing mechanism for providing a braking force to a wheel by pressing a friction member, and a control unit for correcting a target value set to control the pressure of the friction member so as to reduce the fluctuation of brake effectiveness by a correction quantity calculated based on an index indicating the deviation of the actual brake effectiveness to estimated brake effectiveness. - 特許庁

操向車輪が設定角度以上に操向されたことが検出されると、作業装置を自動的に上昇させるオートアップ制御手段を備えた農作業機において、切換えスイッチのオン・オフ操作を頻繁に行わなくても、作業走行中の必要時のみオートアップ制御が働くようにして、取扱い性に優れたものにする。例文帳に追加

To make an auto-up control work only in a necessary time of operation traveling and to improve handleability even without frequently carrying out on and off operation of a selector switch in an agricultural working machine equipped with an auto-up control means capable of automatically raising an operation apparatus when steering of steering wheels at a set angle or larger than it is detected. - 特許庁

車輪に動力を伝達するエンジンと、エンジンの動力により発電するモータ・ジェネレータとを備え、エンジンの故障を判断する車両用駆動力源の状態判断装置において、モータ・ジェネレータの発電状態に基づいて、エンジンの故障を判断する状態判断手段(ステップS11ないしS15)を備えている。例文帳に追加

A condition judging device for the driving force source for a vehicle provided with an engine transmitting power to wheels and a motor generator generating power by power of the engine to judge a failure of the engine is provided with a condition judging means of judging the failure of the engine based on a power generation condition of the motor generator (step S11 or S15). - 特許庁

また、前進走行時にアクセルオフの際に、路面抵抗により車輪側からピニオンシャフト16を介して駆動力が入力される側で小さなカム分力が得られる第2カム溝32が当接するように設定されているため、ピニオンシャフト16がアクセルオフの操作により小さなカム分力が得られアンダーステア傾向が抑制される。例文帳に追加

A second cam groove 32 obtaining small cam component force is set to be abutted on the side for inputting driving force from the wheel side by road surface resistance via a pinion shaft 16 at the time of accelerator-off during advancing traveling, and thereby the pinion shaft 16 obtains small cam component force by an operation of an accelerator-off to suppress the under steering tendency. - 特許庁

電気アクチュエータの作動に応じて牽引されるブレーキワイヤが、その牽引時にパーキングブレーキ状態とすることを可能として車輪ブレーキに接続される車両用ブレーキ装置において、パーキングブレーキ専用の電気アクチュエータを不要とし、重量の増加を抑え、搭載スペースの面での制約を極力受けないようにしてパーキングブレーキ状態を得る。例文帳に追加

To dispense with an electric actuator exclusively for a parking brake to suppress increase of weight, prevent restrictions from the viewpoint of a mounting space from receiving as much as possible, and provide a parking brake condition. - 特許庁

例文

計測の容易な車輪速センサ信号に基づく前後回転数差をクラッチ滑り情報として用いながらも、クラッチ滑りを過大評価することによるトルク配分クラッチ保護の早期作動を防止し、前後トルク配分制御機能を十分に生かすことができる四輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive force distribution controller preventing an early operation of protecting the torque distribution clutch caused by overestimation of the clutch sliding using front/rear rotation speed difference based on signals from wheel speed sensors easily measurable as the clutch sliding information and sufficiently utilizing the front/rear torque distribution control mechanism. - 特許庁

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