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車輪を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 13698



例文

スタビライザバー31は、車両の幅方向に延設される中間軸部31aをブラケット33およびゴムブッシュ34(取付部材)を介して車体に回転可能に取り付けられ、各外側部31bをスタビリンク32を介してストラット装置10のアブソーバ11(車輪支持部材)に取り付けられる。例文帳に追加

The stabilizer bar 31 has an intermediate shaft part 31a which extends in the vehicle width direction and is attached rotatably to the vehicle body through a bracket 33 and a rubber bushing 34 (mounting member), and also outer side parts 31b each of which is attached to an absorber 11 (wheel supporting member) of the strut device 10 through the stabilizer link 32. - 特許庁

車両用動力装置は、軸端部8bに交流発電機41が設けられるクランク軸8を備える内燃機関と、軸端部52aに動力を駆動車輪に伝達する駆動スプロケット61が設けられる出力軸52を備える変速機と、クランク軸8および出力軸52を収納する動力ケースとを備える。例文帳に追加

This power device for a vehicle has an internal combustion engine having the crankshaft 8 provided with an AC generator 41 in a shaft end part 8b, a transmission having the output shaft 52 provided with a driving sprocket 61 for transmitting power to a driving wheel in a shaft end part 52a, and a power case for storing the crankshaft 8 and the output shaft 52. - 特許庁

即ち、低負荷時には、キャンバ角の制御をアクチュエータによって行い、高負荷時には、キャンバ角の制御をキャンバ軸に発生するモーメントを利用してパッシブに行うので、コストや搭載性などの点に優れた低容量のアクチュエータを使用して、走行状態に応じた車輪のトレッドを使い分ける制御を実現することができる。例文帳に追加

That is, as the camber angle is controlled by the actuator under low load and is controlled passively by using the moment generated on the camber axis under high load, the low-power actuator superior in cost, mountability, and the like can be used to provide control over selective use of wheel treads. - 特許庁

車輪と車両との間に介装された複数のアクチュエータの制御力を制御することで車両の姿勢変化を抑制する際に、上記各アクチュエータの制御力を、上面視において位置が異なる2箇所の仮想制御点Za、Zbでの上下振動を共に抑制する制御力とする。例文帳に追加

When the attitude variation of the vehicle is suppressed by controlling control forces of a plurality of actuators interposed between respective wheels and the vehicle, the control forces of the respective actuators are made to the control forces for also suppressing vertical vibrations at two virtual control points Za, Zb where the positions are different from each other in top view. - 特許庁

例文

この構成により、昇降マスト4に対向する下部フレーム2を形成する角パイプ内に、下部フレーム2を支持する車輪ユニット10(10a,10b)を取付けることが可能となり、走行時の安定を確保しながらスタッカークレーンCの長さ(機長)を短くすることができ、狭いスペースへの配置を有利とすることができる。例文帳に追加

Consequently, a wheel unit 10 (10a, 10b) supporting the lower part frame 2 can be attached in the square pipe forming the lower part frame 2 opposing to the elevating mast 4 to shorten length (machine length) of the stacker crane C while ensuring stable running and make arrangement in a narrow space advantageous. - 特許庁


例文

ギヤ式変速機13内の変速用軸、たとえばカウンタ軸64と該カウンタ軸64に嵌合する前進用中間ギヤ73,74等の間に、エンジン側からの駆動トルクのみを車輪側へ伝えるワンウエイクラッチ86と、所定値以下のトルクを伝えるトルクリミッター87を並列に配置する。例文帳に追加

A one way clutch 86 transmitting a drive torque only from an engine side to a wheel side and a torque limiter 87 transmitting a torque below a predetermined value are arranged in parallel between shafts for gear shift in the gear type transmission 13, for example, a counter shaft 64 and intermediate gears 73, 74 for advance fitted in the counter shaft 64. - 特許庁

目標エンジントルク修正手段106は、エンジンから車輪駆動系への出力に至る回転系を回転速度変化させつつ行う変速時に当該回転速度変化を行わせるのに必要な変速パワーをエンジン出力で賄うように目標エンジントルクT^*_EOを修正してエンジントルク指令値T^*_Eを求める。例文帳に追加

A target engine torque correcting means 106 acquires an engine torque command value T^*_E by correcting a target engine torque T^*_E0 so that the gearshifting power required for rotational speed change is covered with an engine output during variable speed in which the rotational speed of a rotating system from an engine to the output of a wheel drive system is changed. - 特許庁

空気自動供給装置による空気タイヤへの空気の供給に際して雨水等の水が空気タイヤに入り込む恐れの少ないものであって、空気自動供給装置と共に、他の装置をその機能を損なうことなく設けることのできる空気自動供給装置を有する車輪用のハブの提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a wheel hub having an air automatic feed device capable of providing the air automatic feed device and other devices without impairing their functions in the hub in which it is less probable that water such as rain water or the like is intruded into a pneumatic tire when air is fed to the pneumatic tire by the air automatic feed device. - 特許庁

例えば悪路等の走行状態にあって駆動車輪側からの回転変動が伝達されても、ロックアップピストン31がダンパ装置40に対して回転移動することがなく、ロックアップピストン31とドライブプレート41との噛合部分の隙間に起因するガタ打ち音の発生が防止される。例文帳に追加

Even if a rotational variation is transmitted from the driving wheel side, for example, in a traveling state such as a bad road, the lockup piston 31 does not rotatably move to the damper device 40, to thereby prevent the rattling hitting sound caused by a clearance of a meshing part between the lockup piston 31 and a drive plate 41. - 特許庁

例文

車両が制動中であることが検出された場合に、減速度Gの変化速度Gdが減少傾向、具体的には所定のしきい値Gda以下であることが検出されたときを開始タイミングとして、にて各車輪に発生させられている制動力を減少させる制動力減少制御を実行する。例文帳に追加

When it is detected that the vehicle is being braked and varying speed Gd of deceleration G tends to decrease, concretely, is below a predetermined threshold value Gda, it is recognized as the start timing, and the reduction control of the braking force is carried out for reducing the braking force generated at each wheel. - 特許庁

例文

油圧駆動式作業車両は、エンジンにより駆動される可変容量形油圧ポンプと、この油圧ポンプからの圧油を受けて回転する複数の可変容量形油圧モータ6とを備え、この各油圧モータの回転力により2軸以上の車軸1〜3に設けられた車輪4L,4Rが回転駆動される。例文帳に追加

The hydraulic drive type working vehicle is provided with a variable displacement hydraulic pump driven by an engine, a plurality of variable displacement motors 6 rotating with receiving pressurized oil from the hydraulic pump, and wheels 4L, 4R provided on two or more axles 1-3 is driven and rotated by rotary force of the hydraulic motors. - 特許庁

自動車、電車、車椅子などの車両のフレ−ムに選択図1に示す吸盤の吸着力を利用したスリップ制動機を取り付け、スリップした瞬間にレバ−3を引いて吸盤制動車輪5を道路面または線路面に接触させると、直ちに、多数の吸盤の吸着力により、スリップを止めながら路面を損傷することなく急停車させることができる。例文帳に追加

In a moment of slip, a lever 3 is pulled to bring a suction brake wheel 5 in contact with the road surface or the railway surface, the vehicle can be quickly stopped by suction force of multiple sucking discs without damaging the road surface, while stopping the slip. - 特許庁

自動車において、既存の車輪ホイールを使用しながらホイール周辺部を発光照明することを可能とし、残像効果に頼らない低速度走行時においても均等な角度で明るい発光意匠が得られ、これによって夜間における車輌側面からの視認性と装飾性を向上することが可能な自動車用ホイールスペーサを提供する。例文帳に追加

To provide a wheel spacer for an automobile capable of improving visibility and a decorative property from a vehicle side surface at night, by providing bright light emitting design at a uniform angle even in low speed travel without depending on an afterimage effect by illuminating a wheel peripheral part by emitting light while using an existing wheel in an automobile. - 特許庁

ブレーキ操作子と、モータ直動手段と、車輪ブレーキに接続されるマスタシリンダを備える車両用ブレーキ装置において、回生協調やブレーキバイワイヤ制御に好適でフィーリングにすぐれながら、簡素な構造で信頼性が高く、安価で軽量コンパクトな車両用ブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive, lightweight and compact vehicular brake device of simple structure and high reliability while preferable for regenerative cooperation and brake-by-wire control and excellent in feeling in the vehicular brake device provided with a brake operation element, a motor linear movement means and a master cylinder connected to a wheel brake. - 特許庁

そして、増加側変化量リミッタLup、最大値リミッタLmax及び減少側変化量リミッタLdownで制限した補正基準ヨーモーメントMshを目標ヨーモーメントMsに設定し(ステップS11)、その目標ヨーモーメントが自車両に付与されるような各車輪の目標制動液圧を算出する(ステップS12)。例文帳に追加

Target brake fluid pressure of each wheel with which the target yaw moment is added to an own vehicle is calculated (a step S12). - 特許庁

本発明は、道路形状や自車両の走行経路などに影響されることなく、また直線路の走行距離を検出するために用いていたマップマッチング処理などを行うことなく、車輪速パルスの補正係数α_l、α_rを求めさせ、マップマッチング処理過程で生じていた現在位置測定誤差を排除させる。例文帳に追加

To determine correction coefficients α_l, α_r of wheel speed pulses without performing the map matching processing used to detect a traveling distance of a straight road without affected by the road shape and a traveling route of a self-vehicle, to exclude the error in measurement of a present position generated in the map matching processing. - 特許庁

例えばトラックの駆動輪用ハブベアリングとして用いられる車輪用軸受装置において、ホイール取付用フランジの軸方向両側の側面にホイールおよびブレーキロータをそれぞれ個別に取付ける構成とする場合に、外輪におけるブレーキロータのパイロット部の肉厚を小さくして、軽量化を図る。例文帳に追加

To reduce weight by thinning a pilot part of a brake rotor on an outer ring in a constitution independently mounting a wheel and the brake rotor on axial direction both side surfaces of a flange for mounting the wheel in a bearing device for the wheel used as, for example, a hub bearing for a drive wheel of a truck. - 特許庁

このキャスター3を取り付けたアップライトピアノは、アップライトピアノを支持するキャスター3に地震による揺れを吸収する油32が備えられており、この油32を介して車輪31bに支持されているので、地震が来ても油32で揺れが吸収され、ピアノの本体が転倒することを防止することができる。例文帳に追加

The caster 3 supporting the upright piano is provided with oil 32 for absorbing vibration by earthquake, and the upright piano mounted with the casters 3 is supported by wheels 31b via the oil 32, so that, even at the time of earthquake, the vibration is absorbed by the oil 32 to prevent the fall of a piano main body. - 特許庁

ABS制御に於いては、制動油圧の増圧目標値の設定やその実現の精度を高めることが、制動力の所望値からの乖離を極力抑制しつつ車輪の制動ロックを解除する上で有効であると考え、この観点に立って、ABS制御を行う車輌用制動装置のABS制御性能を更に向上させる。例文帳に追加

To enhance the ABS control of a vehicular braking device for performing the ABS control from the viewpoint that, in the ABS control, the enhancement of the accuracy of setting and realizing the target boosting value of the braking hydraulic pressure is effective for releasing the braking lock of a wheel while suppressing the deviation of the braking force from a desired value as much as possible. - 特許庁

車輌がジャッキアップされたと判定されると、車輪速度に対する補正係数が演算され(S160)、補正係数の演算が完了するまで所定の制御が暫定的なスタンバイモードにて実行され(S190)、補正係数の演算が完了すると通常モードにて所定の制御が実行される(S40)。例文帳に追加

When it is determined that the vehicle is jacked up, the correction coefficient to the wheel speed is computed, designated control is executed in a tentative standby mode until the operation for the correction coefficient is completed, and when the operation for the correction coefficient is completed, designated control is executed in a normal mode (S40). - 特許庁

その際に、ステアリングアクチュエータ制御手段は車輪の操舵状態(ステアリングハンドルが回転状態にあるか固定状態にあるか)に応じて前記所定の判定条件を変更するので、継続すべき自動操舵制御が終了したり、終了すべき自動操舵制御が継続したりする不具合を解消することができる。例文帳に追加

In this condition, the steering actuator control means changes the predetermined determination condition according to the steering state of the wheel (whether the steering wheel is in a rotating state or in a fixed state), and any trouble wherein the automatic operation control to be continued is ended or the automatic operation control to be ended is continued is eliminated. - 特許庁

走行レバー4を前に押したときに第1ラチェットギヤ43が回転し且つ第2ラチェットギヤ44が空転し、走行レバー4を手前に引き寄せたときに第1ラチェットギヤ43が空転し且つ第2ラチェットギヤ44が回転するように第1ラチェット機構3A及び第2ラチェット機構3Bを設定することで、走行レバー4を前後に漕ぐことにより車輪11を一方向に回転できるように構成した。例文帳に追加

Thereby, the wheel driving device is constituted such that the wheel 11 can be rotated in one direction by longitudinally rowing the travel lever 4. - 特許庁

車輪7に取り付けられるディスクブラケット16と、該ディスクブラケット16の外周を囲むように配置され、該ディスクブラケット16に連結ピン18を介して結合された環状のディスクプレート17とを備えた車両用制動装置のブレーキディスク12であって、上記ディスクブラケット16に電磁ピックアップ用磁石20が埋設されている。例文帳に追加

This brake disk 12 of the vehicle braking device includes: a disk bracket 16 fitted to a wheel 7; and an annular disk plate 17 disposed surrounding the outer periphery of the disk bracket 16 and connected to the disk bracket 16 through a connecting pin 18, wherein an electromagnetic pickup magnet 20 is buried in the disk bracket 16. - 特許庁

能動サスペンションと能動スタビライザとを有する車輌に於いて、車輪接地荷重の配分制御に能動サスペンションと能動スタビライザとを同時に協調作動させ、能動サスペンションおよび能動スタビライザのいずれについても、その作動性能および耐久性を最大限に発揮させる車輌を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle exhibiting operation performance and durability to the maximum extent regarding any of an active suspension and an active stabilizer by simultaneously and harmonically operating the active suspension and the active stabilizer for distribution control of wheel vertical load in the vehicle having the active suspension and the active stabilizer. - 特許庁

モーメント制御量を導出する際に、車輪はグリップオフの状態であると判定した場合のみでなく、グリップ限界であるとセルフアライニングトルクに基づいてグリップ限界判定部66によって判定した場合には、モーメント制御量導出部63でモーメント制御量を導出する際に用いる走行状態量の種類を増加させて導出する。例文帳に追加

In deriving moment controlled variables, not only when a grip limit determination part 66 determines that a wheel is in a grip-off state but also when determines that the wheel is in a grip limit based on self-aligning torque, a moment controlled variable deriving part 63 derives moment controlled variables by increasing the type of traveling state quantity to be used when deriving the moment controlled variables. - 特許庁

車輪位置検出において、bitレートを遅くして送信速度を遅くし、タイヤ一回転に掛かる時間以上の時間掛けてフレーム送信が行われるようにすることで、受信機3での受信の可否に基づいて前輪5a、5bに取り付けられた送信機2と後輪5c、5dに取り付けられた送信機2とを判別する。例文帳に追加

In wheel position detection, frame transmission is performed for a longer period of time than a one-tire rotation period of time by slowing down a bit rate and a transmission speed, and thereby, transmitters 2 attached to front wheels 5a and 5b are discriminated from transmitters 2 attached to rear wheels 5c and 5d, based on whether a receiver 3 receives signals. - 特許庁

従来、ゴム製のタイヤとチューブとよりなる自転車の車輪は、柔軟性を有するため、走行中に上から掛る重量と路面から掛る応力により、空気が抜けるために定期的に空気を入れる必要があり、また、パンクが起こり易く、その修理及びタイヤ・チューブの交換には手間を要すると共に、その費用も高い。例文帳に追加

To solve the problems in a conventional wheel for a bicycle formed of a rubber tire and a tube that the air leaks by a weight applied from above and the stress to be applied from a road surface during the traveling because of the flexibility thereof and that it is necessary to periodically supply air and that a flat tire is easy to occur and that it takes time to repair and replace a tire tube. - 特許庁

本発明の車輪駆動力配分制御システム90によれば、スロットル開度mに係る検出信号が異常状態になった場合には、プレトルクTp(第1トルク指令値)が無効化されて、前後輪14,15の回転速度差ΔNに係る回転差トルクTn(第2トルク指令値)のみに基づく伝達トルクが後輪15,15に伝達される。例文帳に追加

According to the wheel driving force allocation controlling system 90, when the detection signal related to the throttle opening m shows abnormality, a pre-torque Tp (first torque command value) is invalidated, and a transmission torque based only on a rotation difference torque Tn (second torque command value) related to a rotation speed difference ΔN between front wheels 14 and rear wheels 15 is transmitted to the rear wheels 15, 15. - 特許庁

車両用操舵装置は、操舵操作に応じて車両の左右方向に移動する操舵軸と、この操舵軸の両端部に連結されて前記操舵軸と一体的に移動するタイロッド20Lと、このタイロッド20Lの端部に連結されて同タイロッド20Lの移動に応じて転舵車輪を転舵させる転舵部材を備えている。例文帳に追加

The vehicular steering device includes: a steering shaft moved in a left/right direction of the vehicle according to steering operation; the tie rod 20L connected to both end parts of the steering shaft and integrally moved with the steering shaft; and a turning member connected to an end part of the tie rod 20L and turning a turned wheel according to movement of the tie rod 20L. - 特許庁

前輪部鞘管に挿入した、クラッチア−ム支持パイプと、下方を後方に折曲形成した後輪部鞘管に挿入した連結パイプを、把持部支持パイプと連結し、鞘管に嵌合したブラケットに連結パイプを嵌合し前後の鞘管を連結すると共に、下方のブラケットに車輪を取り付ける。例文帳に追加

A clutch arm support pipe inserted in a front wheel part sheath pipe and a connecting pipe whose lower part is inserted in in a rear wheel part sheath pipe which is bent rearward are connected to a holding part support pipe, the connecting pipe is fitted in a bracket fitted around the sheath pipe to connect the front/rear sheath pipes and wheels are attached to a lower bracket. - 特許庁

ディスクブレーキ装置は、シリンダ部204内に配置されたピストン214を電動モータ30により推進させて、ピストン214により摩擦部材208を車輪と共に回転するディスクロータ206に押圧して制動力を発生させるブレーキ装置と、摩擦部材208の摩耗量に対応する剛性を取得して、剛性に応じて電動モータ30の推力を制御するECUを含む。例文帳に追加

The disc brake apparatus includes: a brake device, wherein a piston 214 arranged in a cylinder 204 is promoted by an electric motor 30 and the piston 214 causes the friction member 208 to be pressed against a disc rotor 206 rotating with a wheel, thereby generating braking force; and an ECU that obtains rigidity corresponding to a wear amount of the friction member 208 to control thrust of the electric motor 30 according to the rigidity. - 特許庁

運搬カートの前側部分と後側部分との間には撓み継手(42)が設けられ、それにより運搬カートは、起伏のある床面、例えば上り又は下り傾斜面上を進んでいるときに揺れることかでき、床と前側及び後側部分の車輪との接触状態を維持して運搬カートと乳児介護器械の組合せがその床上を転動しているときにその安定運動をもたらすようになっている。例文帳に追加

There is a flexible joint (42) between the front and rear sections of the transport cart that allows the transport cart to rock as it passes over an uneven floor surface, such as an incline or a decline, to maintain contact with the floor by the wheels of the front and rear sections to provide stable movement of the combined transport cart and infant care apparatus as it is rolled over that floor. - 特許庁

目標ヨーモーメント補正手段M7は、衝突回避操作判定手段M2がドライバーによる衝突回避操作を判定してから車両横方向運動制御手段M6が目標ヨーモーメントを出力するまでの間、ステアリングホイールの操作量に応じた補正ヨーモーメントを出力し、この補正ヨーモーメントに基づいて左右の車輪に制動力差を発生させる。例文帳に追加

Target yaw moment correction means M7 outputs a correction yaw moment corresponding to an operation quantity of a steering wheel from the time when collision avoiding operation judgment means M2 judges the collision avoiding operation by a driver till vehicle lateral movement control means M6 outputs the target yaw moment, and generates the braking force difference between the right and left wheels based on the correction yaw moment. - 特許庁

本発明の歩行型移植機1は、走行車輪2,3により走行自在に支持された機体4と、該機体4に搭載された移植手段6,7,8と、機体4の後部に設けられて移植手段6,7,8に供給する苗を載せる苗載台5と、機体4の後方へ延設された操向ハンドル10とを備えている。例文帳に追加

The walking type transplanter 1 comprises a machine body 4 supported by traveling wheels 2, 3 so as to be freely driven, transplanting means 6, 7, 8 mounted on the machine body 4, a seedling tray 5 provided on the rear part of the body 4 for feeding a seedling to the transplanting means 6, 7, 8, and a steering handle 10 extended rearward from the body 4. - 特許庁

減速時に回生ブレーキトルク分だけ摩擦ブレーキ分を減少させるべく、駆動輪に装着された車輪ブレーキのブレーキ液圧を制御するようにした回生協調ブレーキ制御を実行し得る車両のブレーキ液圧制御装置において、回生協調ブレーキ制御時にブレーキ操作部材の操作ストロークを確保して、操作フィーリングを良好なものとする。例文帳に追加

To make operation feeling better by securing an operation stroke of a brake operation member at the time of regenerative and cooperative brake control in a braking hydraulic pressure control device for a vehicle capable of executing the regenerative and cooperative brake control controlling the braking hydraulic pressure of a wheel braking mounted to a driving wheel so as to reduce the amount of frictional braking by the amount of the regenerative braking torque in reducing the speed. - 特許庁

自転車の車輪用のハブ本体10であって、長手軸X−Xに沿って伸び、かつ両側に対置する一対の端部25,26を有し、一対の端部25,26の少なくとも一方には個々のスポーク100の端部110,120を収容する複数の着座部45,46,47が形成された環状の前表面35,36を備えた、実質的に筒状である本体20を有する。例文帳に追加

A hub body 10 for a bicycle wheel has a pair of ends 25, 26 extending along the longitudinal axis X-X and located on both sides, and has a substantially cylindrical body 20 having annular front surfaces 35, 36 with a plurality of seating parts 45, 46, 47 to accommodate ends 110, 120 of individual spokes 100 on at least one of the pair of ends 25, 26. - 特許庁

バキュームブースタVBを作動させない非作動位置と、バキュームブースタを作動させる作動位置とに選択的に切換可能なブースタ切換弁SBを備え、車輪の加速スリップ状態に応じて液圧ポンプHP、ブースタ切換弁及び液圧制御弁を駆動制御し、トラクション制御を行う。例文帳に追加

A booster selector valve SB is provided which can be selectively shifted to a non-actuating position where it does not allow actuation of a vacuum booster VB and an actuating position where it allows actuation of the vacuum booster, and a hydraulic pump HP, the booster selector valve and a hydraulic control valve are driven and controlled according to the accelerated slip condition of wheels, to perform traction control. - 特許庁

ハブユニットの車輪取付用異形フランジや車体取付用異形フランジの面振れをダイヤルゲージで測定する場合にダイヤルゲージの端子の脱落や面振れの測定値が異常に大きくなることをなくすことができるハブユニットのフランジ面振れ測定治具及びこれを用いた面振れ測定方法を得ることを目的とする。例文帳に追加

To obtain a plane deflection measuring tool for hub unit flange capable of preventing a dial gauge terminal being dropped off and a measured value of a plane deflection becoming abnormally high when the plane deflection of a variant flange for mounting the wheel of a hub unit and a variant flange for mounting auto body are measured by the dial gauge, and to obtain a method for measuring the plane deflection using thereof. - 特許庁

互いに平行な一対のレール1,2上に夫々載置される一対の車輪6,6を少なくとも二対備えた搬送台車Mにおいて、互いに平行な入力軸及び出力軸を有する減速機72,及び,前記減速機72の入力軸の各端部に夫々連結された一対のモータ71,71を有する駆動機構7を、設けた。例文帳に追加

A carrying bogie M provided with at least two pairs of wheels 6, 6 respectively placed on a pair of parallel rails 1, 2 is provided with a driving mechanism 7 having a reduction gear 72, which has an input shaft and an output shaft in parallel with each other, and a pair of motors 71, 71 respectively connected to each end of the input shaft of the reduction gear 72. - 特許庁

反力発生手段は、第1流体路及び第2流体路の間に差圧が生じたときに、高圧側となっている第1流体路及び第2流体路のうちの一方に連通している流体室の内圧を高め、2つの車輪の逆相の上下動を戻す方向に流体アクチュエータに反力を与える。例文帳に追加

When differential pressure is generated between the first fluid passage and the second fluid passage, the reaction force generation means enhances internal pressure of the fluid chamber communicated with one of the first fluid passage and the second fluid passage becoming the high pressure side and gives reaction force to the fluid actuator in a direction returning the vertical movement of the reverse phase of the two wheels. - 特許庁

滑りねじよりなる送りねじ機構39およびモータ36の間に、モータ36側から送りねじ機構39側への駆動力の伝達を許容し、その逆の方向の駆動力の伝達を遮断する不可逆クラッチ151を配置したので、モータ36に通電することなく車輪のトー角の意図せぬ変化を防止することができる。例文帳に追加

An irreversible clutch 151 for permitting the transmission of the driving force from a motor 36 side to a feed screw mechanism 39 side, and blocking the transmission of the driving force in the opposing direction, is arranged between the feed screw mechanism 39 consisting of a slip screw and a motor 36, and any unintended change of the toe-in angle of wheels is prevented without conducting the motor 36. - 特許庁

左右の車輪2を有する機体フレーム8の後部に杆状のハンドル10を立設した台車3に、フィルター6a付の吸込管6とノズル7a付の吐出管7を備える電動ポンプ5及び、該電動ポンプ5に電源を供給するバッテリー4を並列状に載置して備えた小型ポンプ車とした。例文帳に追加

The small-sized pump vehicle has constitution that a carrier 3 having a standing rod-like handle 10 at the rear of a machine body frame 8 having right and left wheels 2 is equipped with the electric pump 5 having a suction pipe 6 with a filter 6a and a discharge pipe 7 with a nozzle 7a and with the buttery 4 for supplying a power source to the electric pump 5 in parallel. - 特許庁

ここで、取り付けユニット10aは、車両を基準として外側の方向に突出し、車輪に同期して回転するシャフトと、シャフトを挿入することが可能な貫通孔が形成されており、車両を基準として外側の方向を向く面上に少なくとも1個のアクティブセンサが設置される設置部材と、設置部材に取り付けられるバランスウエイトとを含む。例文帳に追加

The attachment unit 10a includes a shaft, projected outwards with respect to the vehicle as a reference, and rotated synchronized with the wheel; an installation member formed with a through hole capable of inserting the shaft, and installed with at least one active sensor on a face directed to an outward direction with respect to the vehicle as the reference; and a balance weight attached to the installation member. - 特許庁

車両本体に対して回転自在に、かつ、車輪の径方向における所定の箇所に配設された環状のホイール23と、ホイール23より径方向外方に配設されたタイヤ24と、ホイール23より径方向内方に配設され、単位セルを積層して形成された燃料電池スタック11とを有する。例文帳に追加

A fuel cell system mounted on vehicle comprises: an annular wheel 23 mounted on a predetermined place in the radial direction of a tired wheel rotatably in relation to a vehicle body; a tire 24 mounted on a place in the outer radial direction than the wheel 23; and a fuel cell stack 11 mounted on a place in the inner radial direction than the wheel 23 with unit cells laminated. - 特許庁

クローラを用いて走行する農業用作業車のクローラに巻き込まれる異物が走行車輪にかみ込むのを防止すること、及び異物のかみ込み防止板を利用してブレーキ動作をさせること、及び高床式の機体からチェンとスプロケットでクローラの駆動輪に動力を伝達する構造の農業用作業車のチェンとスプロケットに異物が挟み込まれるのを防止することを課題とする。例文帳に追加

To provide a running gear driving an agricultural working vehicle, capable of preventing foreign substances clogging in a crawler from clogging into running wheels, breaking by using a clog-preventing plate for the foreign substances and preventing foreign substances from clogging into a chain and a sprocket of a running gear having a mechanism transferring motive power from a high deck machine body to the driving wheels with the chain and the sprocket. - 特許庁

左右車輪にて畝を跨いで自走する走行機体の後部に設けたパイプフレーム91に装着する機体の幅方向の中央側に配置する第1覆土ローラ20aと機体の幅方向外側寄りに配置される第2覆土ローラ20bとからなる対のもので、各苗移植条N1,N2をそれぞれ挟むように設けられる。例文帳に追加

This transplanter comprises the first soil covering rollers 20a installed on the center side in the body width and pairing second soil covering rollers 20b installed on the outside in the body width on the pipe frame 91 installed on the rear part of the traveling body traveling by left and right wheels stepping over ridges, set to put each seedlings transplanting ridge N1, N2 between each first and second roller. - 特許庁

演算部(制御手段)3bが、データ記憶部(記憶手段)3aに予め記憶されている交差点に関する交差点情報を含む所定の道路情報に基づいてステアリング機構の駆動制御を変更し、操舵部材1への操舵動作に対する車両の操向車輪の転舵量を変更することにより、当該車両の操舵特性を道路形状などに合わせて最適に変更する。例文帳に追加

A calculation section (control means) 3b changes the drive control of a steering mechanism based on specified road information including the intersection information stored in a data memory section (memory means) 3a and changes the steering property of the vehicle according to the shape of the road by changing the steering quantity of the steering wheels of the vehicle to the steering action to a steering member 1. - 特許庁

車両の直進状態における制動時において、車速が車速設定値よりも小さく、車両の減速度が減速度設定値より大きいことを条件として、一方の前輪3に付与する制動力F1を残りの車輪2,4,5に付与する制動力F2よりも大きくしているので、車両にヨーレイトを発生させることができる。例文帳に追加

At braking in the linear advancement state of the vehicle, since a braking force F1 given to one front wheel 3 is made larger than a braking force F2 given to the remaining wheels 2, 4, 5 on condition that a vehicle speed is lower than a vehicle speed set value and the deceleration of the vehicle in speed is larger than a deceleration set value, a yaw rate can be generated on the vehicle. - 特許庁

本発明にかかる軌道測定装置は、車体に対して回動可能な2つの台車を備え、前記台車の車輪が軌道上を転動し得るように構成された車両に、前記車体と台車の相対的な変位角度を検出する検出手段を設け、該検出手段で検出した変位角度に基づいて前記軌道の状態を判断し得るように構成した。例文帳に追加

The track measuring device is provided with two turnable carriers relative to the car body which is configured so that wheels of the carriers can roll on the track, a detecting means that detects a relative displacement angle between the car body and the carriers for a car, and the track measuring device determines a state of the track based on the displacement angle detected by the detecting means. - 特許庁

例文

1対の固定キャスター5の車輪の上部を押圧してブレーキをかける1対のブレーキシュー12が、ブレーキシュー支持棒13の両側に下方を向けて突設され、ブレーキペダル11を末端に取り付けた直線状のブレーキアーム15がその先端を台車フレーム1の底部に設けた枢支部に揺動可能に枢支される。例文帳に追加

A pair of brake shoes 12 for depressing against the upper portions of wheels of a pair of fixed casters 5 to apply a brake action are protruded downward at both sides of a brake shoe supporting rod 13, and a linear brake arm 15 having the brake pedal 11 fixed at its terminal end is oscillatably pivoted at a pivot part with its extremity end arranged at the bottom segment of a boggie frame 1. - 特許庁

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