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車輪を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 13696



例文

電気モータは、複数の巻き線を有するステータと、ステータの周りに複数の永久磁石を備えているロータとを有している同期モータであり、ステータは静止して乗り物に接続され、ロータはステータの周りを回転するように配置された永久磁石を有し、かつ車輪の車軸に接続されている。例文帳に追加

The electric motor is a synchronous motor having a stator with a plurality of windings and a rotor equipped with a plurality of permanent magnets around the stator, and the stator is statically connected to a vehicle while the rotor has the permanent magnets arranged to rotate around the stator and is connected to the wheel shaft of the wheel. - 特許庁

車両の駆動源制御装置は、車両の運動エネルギーを用いたクランキングにより、停止状態のエンジンを起動させるエンジン起動手段と、前記エンジンのクランキング時に、車輪にもたらされるトルク変動を推定するトルク変動推定手段と、前記推定したトルク変動を相殺するよう前記モータへの指示トルクを加減するトルク変動相殺手段と、を備える。例文帳に追加

This vehicle drive source controller comprises an engine start-up means which starts up a stopped engine by cranking using kinetic energy of a vehicle, a torque variation estimation means which estimates a torque variation provided to wheels when cranking the engine, and a torque variation offset means which adjusts torque instructed to the motor so as to offset the estimated torque variation. - 特許庁

光源と受光検出素子の間隔が固定されず、軸受内部への配置の自由度を高くしつつ、被測定物である潤滑剤の厚さの影響を受けずに軸受内に封入された潤滑剤の劣化状態を正確に、かつ安定して検出することのできるセンサ付き車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a bearing device for a wheel with a sensor capable of accurately and stably detecting a deteriorated state of lubricant sealed in a bearing without influenced by a thickness of the lubricant as an object to be measured, while improving a degree of freedom of arrangement in an inside of the bearing where an interval between a light source and light receiving detection element is not fixed. - 特許庁

4輪車両に装着したタイヤから得られる回転車輪速度に基づいてタイヤの空気圧低下を知らせるタイヤ空気圧異常警報方法および装置ならびにプログラムであって、空気圧低下判定値の修正要因である、旋回の影響および横方向加速度の影響を排除することを特徴とするタイヤ空気圧異常警報方法および装置ならびにプログラムである。例文帳に追加

This device/method/program for alarming an abnormal tire pneumatic pressure alarms the pneumatic pressure drop in a tire, based on a rotating wheel speed obtained from the tires attached to a four-wheel drive vehicle, and eliminates an effect of turning and an influence of lateral-directional acceleration that are the correction factors of a pneumatic pressure drop determination value. - 特許庁

例文

これにより、セレーション9、16bの長さを実質的に短縮することができ、加締部19と端面20との間での相対滑りを防止して摩耗をなくすと共に、万一、加締部19に強度バラツキがあったとしてもフェールセーフ機構を備え、安全性と信頼性を向上させた車輪用軸受装置を提供することができる。例文帳に追加

With this structure, length of the serration 9 and 16b can be practically shortened, and relative slide between the fastening part 19 and the end surface 20 is prevented to eliminate abrasion, and even if strength of the fastening part 19 is uneven, since a fail-safe mechanism is provided, the bearing device for a wheel improved in safety and reliability can be provided. - 特許庁


例文

収納扉支持台3に略水平に固定された案内車用溝金物6に沿って摺動可能な扉支持枠4と、下辺に一個の自在車輪14を有する扉5とを有し、回転軸受9により回転軸10を介して前記扉支持枠4と前記扉5とが連結されている門扉の回転収納装置。例文帳に追加

The gate door rotating and storing device comprises a door supporting frame 4 slidable along a groove piece 6 for a guide wheel substantially horizontally fixed to a stored door supporting base 3 and a door 5 having one universal wheel 14 on its lower side, with the door supporting frame 4 and the door 5 connected to each other via a rotary shaft 10 by a rotary bearing 9. - 特許庁

フォーク部材12のフォーク13をLPGボンベ1のくびれ部3に挿入し、フック17をバルブ部4に引っ掛け、車輪18を支点として支柱部14を傾動させ、LPGボンベ1を持ち上げて取り出すことで、隙間なく収容されたLPGボンベ1であっても安全でしかも簡単に取り出すことができるようにする。例文帳に追加

Even an LPG cylinder 1 is stored without space, the LPG cylinder 1 can be safely and simply taken out by inserting a fork 13 of a fork member 12 in a slender part 3 of the LPG cylinder, hooking a hook 17 on a valve part 4, inclining a support part 14 with a wheel 18 as a fulcrum, and bringing up and taking out. - 特許庁

また、高速域での衝突のような大荷重入力時には、衝撃吸収リブ22が車輪10に当接して完全につぶれるので、衝撃吸収ストロークを大きく確保でき、かつ衝突初期に衝撃吸収リブ22がつぶれることで衝突荷重に対する荷重反力を早く立ち上げることができる。例文帳に追加

In applying heavy load such as the collision in the high-speed range, the shock-absorbing rib 22 is brought in contact with the wheel 10 to get completely crushed so that the shock absorbing stroke can be greatly obtained, and load repulsion for impact load can be quickly set up because the shock-absorbing rib 22 gets crushed at an early collision stage. - 特許庁

ブレーキ操作部材1Aの操作力に応じた指標が検出手段14Aで検出され、検出手段14Aで検出される指標が設定指標以下の状態ではマスタシリンダ2Aおよび前輪用車輪ブレーキBF間がカット弁13で遮断され、前記設定指標が車速の増大に応じて低くなるように設定される。例文帳に追加

An index matching the operating force of the brake operating member 1A is detected by a detection means 14A, and if the index detected by the detection means 14A is equal to or less than a set index, the master cylinder 2A is shut off from the front wheel brake BF by a cutoff valve 13 and the set index is set to decrease as the vehicle speed increases. - 特許庁

例文

車輪を両側に取付けた本体には油圧シリンダーを摺動するプランジャーを備え、油圧を作用することでプランジャーが突出するようにし、そして本体から延びるレバーのハンドル操作にて任意の場所へ移動することが出来る簡易型ジャッキであって、夜間であっても車体底のジャッキアップポイントにプランジャーが当って持上げることが出来るようにした移動式簡易型ジャッキの提供。例文帳に追加

To allow a plunger to abut on a jack up point of a car body bottom and lift it even at night, in a simplified jack where a plunger for sliding a hydraulic cylinder is disposed in the body having wheels on its both sides, the plunger is projected by operating the oil pressure, and movement to any place is allowed by handle operation of a lever extending from the body. - 特許庁

例文

車輪がリバウンドしてコイルスプリング16が伸長し、コイルスプリング16の下端の車体外方側がスプリングシート51から浮き上がろうとしても、そこに配置された厚いゴムシート52の作用でコイルスプリング16の下端の浮き上がりが防止されて旋回性能の低下が防止される。例文帳に追加

Even when a wheel rebounds to extend the coil spring 16 and the vehicular body outer side of the lower end of the coil spring 16 is about to rise from the spring seat 51, rising of the lower end of the coil spring 16 is prevented by an action of the thick rubber sheet 52 disposed there, thereby preventing lowering of the turning performance. - 特許庁

車両の走行状態に応じて各車輪に一定の駆動力若しくは制動力を付与し、その時の路面状況や車両の挙動を反映した路面摩擦係数に基づいて、車両が走行中の路面を直接的且つ高精度に検出する車両用路面状態検知装置を提供する。例文帳に追加

To provide a load surface conditions detector for a vehicle capable of directly and accurately detecting a road surface on which the vehicle is running based on the coefficient of friction of the road surface reflecting the conditions of the road surface and the behavior of the vehicle at that time by providing a specified driving force or a braking force to each wheel according to the running conditions of the vehicle. - 特許庁

外輪部材2とハブ軸部材20に跨って形成されるエア通路を有し、エア通路が、外輪側連通路2cと軸受内連通路6aとハブ軸側連通路3eを有する車輪用転がり軸受装置1であって、ハブ軸部材20には、軸孔3dの一端部側に駆動軸11が挿入嵌合される。例文帳に追加

This rolling bearing device 1 for the wheel has the air passage formed by extending over the outer ring member 2 and hub shaft member 20, and the air passage has a communicating passage 2c on the side of an outer ring, a communicating passage 6a in a bearing, and a communicating passage 3e on the side of a hub shaft. - 特許庁

ハンドルの回転をステアリングギヤにより減速し、ハンドルに作用する操舵入力をサーボ機構により増幅して操向車輪に伝達する動力舵取り装置において、ハンドルに連結されたハンドル側シャフトと、ステアリングギヤに連結されたギヤ側シャフトとをハウジングに中心軸線上で回転可能に軸承する。例文帳に追加

In the power steering device wherein the rotation of a steering wheel is reduced by a steering gear and a steering input acting on the steering wheel is amplified by a servo mechanism in order to transmit it to a steered wheel, a steering wheel side shaft connected to the steering wheel and a gear side shaft connected to the steering gear are rotatably supported on a housing along a central axis. - 特許庁

車両制御装置は、車輪及び車両の本体(10)が相互に干渉する危険性を示す所定パラメータの値を特定する特定手段(31)と、転舵が行われる際に、特定された所定パラメータの値に応じて、可変サスペンションの動作に制限を加えるように、可変サスペンションを制御する制御手段(35)とを備える。例文帳に追加

The vehicle control device includes a specifying means 31 for specifying a value of a prescribed parameter showing a danger that the wheels 3 and a body 10 of the vehicle interfere with each other and a control means 35 for controlling the variable suspensions 12 to limit operations of the variable suspensions 12 according to the specified value of the prescribed parameter when performing turning. - 特許庁

水平方向に設ける窓又は屋根の横枠であって、横枠の長手方向に連続した凸状のレールを一体成形して設け、該凸状のレールは移動はしごの車輪装置が嵌合し水平方向に移動し得るように断面形状において底部の寸法よりも頂部の寸法を大きくした移動ばしご用の窓又は屋根の横枠である。例文帳に追加

In the rail of a window or a roof installed in the horizontal direction the projecting rail 41 continued in the longitudinal direction of the rail is formed integrally and mounted, the size of a top section is made larger than that of a bottom section in the sectional shape of the projecting rail 41 so that a wheel device for the movable ladder is fitted and can be moved in the horizontal direction. - 特許庁

センサユニット20の2つの接触固定部21aは、互いに固定側部材1の円周方向における同位相の位置に配置され、センサユニット対19における2つのセンサユニット20のセンサ22の出力信号の差分により、推定手段40で、車輪用軸受に作用する荷重を推定する。例文帳に追加

Two contact fixing parts 21a of the sensor units 20 are arranged, on the mutually same phases on the fixed side member 1 in the circumferential direction and an estimation means 40 estimates the load acting on the axle for the wheel bearing by the difference of output signal of the sensor 22 of two sensor units 20 in the sensor unit pair 19. - 特許庁

取付枠の円筒部に設けたガイドレールに発電コイルを含むコイルケースを回転自在に設け、このコイルケースを固定子とすると共に、この固定子の向きを車輪側に設けた回転子の取り付け状態に合わせ相互が垂直で、且つ重合するよう固定子を外部操作で移動させることが出来るようにした自転車用前照灯及びこれを備えた自転車。例文帳に追加

In the headlight for a bicycle and the bicycle equipped with this, a coil case including a power generation coil is rotatably provided on a guide rail provided on a cylindrical part of the mounting frame and is made to the stator and the stator can be moved by external operation such that the direction of the stator is mutually vertical and superposed in adjustment to the mounting state of the rotor provided at a wheel side. - 特許庁

各サスペンション機構31、32は、ボディ11に対して上下方向に移動自在に配設された移動部材、及び移動部材と回動自在に連結され、かつ、車輪のホイールを回転自在に支持するとともに、移動部材の上下方向の移動に伴って、ボディ11に対して揺動させられるリンク部材55を備える。例文帳に追加

Each suspension mechanism 31, 32 includes a moving member disposed to move freely in a vertical direction to the body 11, and a link member 55 that is jointed to the moving member to rotate freely, supports the wheel to rotate freely, and swings to the body 11 corresponding to the movement of the moving member in a vertical direction. - 特許庁

据え切り操舵時の操舵用アクチュエータの過負荷を防止し、据え切り操舵直後の車両発進時にドライバーの意図しない方向に車両が進行することがなく、据え切り操舵時に障害物によって車輪の転舵が阻止されているような事態をドライバーに認識させることができる車両の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device of a vehicle, preventing overload of a steering actuator at the time of stationary steering, preventing a vehicle from advancing in the direction not intended by a driver at the time of starting the vehicle immediately after stationary steering, and allowing the driver to recognize a situation where steering of a wheel is inhibited by an obstacle at the time of stationary steering. - 特許庁

走行時の車輪や車体の振動により、重量の重いダブルカルダン型等速自在継手4が振動するが、エクステンションシャフト5の軸方向長さの略中間位置に弾性軸継手7が介在しているため、ダブルカルダン型等速自在継手4の振動が弾性軸継手7の弾性体72により吸収される。例文帳に追加

A heavy double Cardan constant velocity universal joint 4 is vibrated by vibration of the wheels and the vehicle body at the time of traveling, but since an elastic shaft coupling 7 is interposed at a substantially intermediate position of an axial length of the extension shaft 5, the vibration of the universal joint 4 is absorbed by an elastic body 72 of the elastic shaft coupling 7. - 特許庁

本発明のキャスターのロック機構1は、上方又は下方に移動して車輪部2のロックが可能なストッパー部3と、ストッパー部3から上向きに突出する軸部4と、前記軸部4と連動する駆動部5と、上面又は下面に形成した傾斜面65により駆動部5を上方又は下方に移動させるように作動する可動部6と、を備えたことを特徴とする。例文帳に追加

The lock mechanism 1 for a caster includes a stopper 3 moving upward or downward to lock a wheel 2, a shaft 4 protruding upward from the stopper 3, a driving member 5 interlocking with the shaft 4, and a movable member 6 acting so as to move the driving member 5 upward or downward by inclined faces 65 formed on its upper face or its lower face. - 特許庁

ホイールや車体への取付用のねじ孔の強度、疲れ強さが向上し、車両旋回時等の繰り返し発生する高応力に対して耐久性に優れ、より大荷重に耐え、ねじ孔の雌ねじの摩耗も減少できて、ボルトの軸力低下・緩みを抑制できる車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel bearing device improving strength and fatigue strength of a screw hole for mounting to a wheel and a vehicle body, having excellent durability with respect to high stress repeatedly generated during turning of the vehicle etc., enduring larger load, capable of reducing wear of an internal thread in the screw hole and capable of suppressing axial force reduction/looseness of a bolt. - 特許庁

その連結前に、操作部材1の指標Mにより示される基準方向が車両直進時に車両前後方向に対応するように、操舵用アクチュエータ2と操作部材1に作用する操作用トルクを発生する操作用アクチュエータ19の中の少なくとも一方を制御することで、操作側部材10と車輪側部材15の回転方向における相対位置を変化させる。例文帳に追加

Before the connection, a relative position in the rotational direction of the operation side member 10 and the wheel side member 15 is changed by controlling at least one of the steering actuator 2 and an operation actuator 19 for generating operation torque acting on the operation member 1 so that the reference direction indicated by an index M of the operation member 1 corresponds to the vehicle longitudinal direction when a vehicle rectilinearly advances. - 特許庁

車両用電動ダンパ装置は、車輪が上下方向に変位する変位速度を算出する変位速度検出部と、変位速度に基づいて電動モータの目標駆動電流を設定する駆動電流設定部と、目標駆動電流に基づいて電動モータを駆動制御するモータ駆動部106L,106Rとを有している。例文帳に追加

The vehicular electric damper device has: a displacement speed detection part for calculating a displacement speed that the wheel displaces in a vertical direction; a drive current setting part for setting a target drive current of the electric motor based on the displacement speed; and motor drive parts 106L, 106R for driving/controlling the electric motor based on the target drive current. - 特許庁

刈刃12を駆動するためのエンジン130が搭載されたフレーム12のエンジン搭載側に、茶刈り作業を行う場合の進行方向に向かって張り出された操作ハンドル163と、このハンドル163とは異なる方向に張り出された車輪164とを備えたアタッチメント16をヒンジ部材17を介して取り付けて、エンジン重量をアタッチメント16が支えるようにする。例文帳に追加

An attachment 16 having an operating handle 163 extended in the travelling direction of tea picking work and a wheel 164 extended in the different direction from the handle 163 is attached, through a hinge element 17, on the engine mounted side of a frame 12 mounted with an engine 130 for driving a reaping blade 12, so that the attachment 16 supports the weight of the engine. - 特許庁

一対の車輪21aがステップに乗せられたとき、このステップがインクライン状態になるに従ってレバー部材7を少しずつ作動させると、レバー部材7の端部の支軸10が車台の長孔5内を他端側に向けて摺動し、このレバー部材7とフレーム16によって車台1が水平状態になるようにした。例文帳に追加

A pair of wheels 21a are put on a step, and if a lever 7 is moved little by little as the step is going to take the inclined state, a shaft 10 at the end of the lever 7 slides within a long hole 5 in a chassis toward the other end, and the chassis 1 is put in level condition by the lever 7 and a frame 16. - 特許庁

車輪の円直径が大きいものがよいが、利用に不便であり、段差に接触する直前から接触後段差に乗り上げが終わるまで、の部分を大きい円弧が最適でボールキャタピラーはリターンの円弧は小さいものとして、キャタピラーチエーンを利用し、クッション効果としてエヤーボールを装着することで、この課題を解決した。例文帳に追加

An air ball is installed as a cushioning effect by using a caterpillar chain a part to finish getting on the step difference after making contact with it after immediately before making contact with it of which has the most suitable large circular arc and a ball caterpillar of which is small in a circular arc for returning as a wheel having a large circle diameter is favorable but inconvenient in use. - 特許庁

補正ゲイン設定処理を開始すると、ATTS−ECU16は、ステップS21で左右前輪4fl,4frの車輪速Wfl,Wfrから自動車1の旋回方向Td(左,右)を判定した後、ステップS22で駆動力配分ベース値Dbからアシスト方向Ad(左,右)を判定する。例文帳に追加

When starting a correction gain setting process, an ATTS-ECU 16 determines a turning direction Td (right, left) of an automobile 1 from wheel speeds Wfl, Wfr of right and left front wheels 4fl, 4fr at step S21 and then determines an assist direction Ad (right, left) from a driving force distribution base value Db at step S22. - 特許庁

ロックシステム100は、ハンドル側の回転を車輪側に伝達するステアリングシャフト14と、ステアリングシャフト14と係合してステアリングシャフト14の回転をロックするロック機構20と、ロック機構20をステアリングシャフト14の周方向に移動させる移動機構74と、を備える。例文帳に追加

This lock system 100 is provided with a steering shaft 14 for transmitting rotation on a steering wheel side to a wheel side, a lock mechanism 20 engaging with the steering shaft 14 to lock rotation of the steering shaft 14, and a moving mechanism 74 for moving the lock mechanism 20 in the peripheral direction of the steering shaft 14. - 特許庁

自動変速機のシフトポジションがドライブポジション以外の前進走行ポジションが選択されているか否かを判断する手段を備え(ステップ530)、該ドライブポジション以外の前進走行ポジションであると判断され、且つ、所定の条件(ステップ540,550)が成立したときのみ、車輪をロックするヒルホールド制御を実行する(ステップ570)。例文帳に追加

A means judging whether a shift position of an automatic transmission selects or not a forward running position except a drive position is provided (step 530), and hill hold control locking a wheel is executed (step 570) only when the forward running position except the drive position is judged further with a prescribed condition (step 540, 550) materialized. - 特許庁

そして、その遮蔽板の後方には、平板状の可動部材32と、可動部材32の下端をスライド可能に支持する車輪収納ケース51と、基端を遊技盤4に枢着させるとともに先端を可動部材32に係合させたアーム部材34と、そのアーム部材34を回動させるためのモータ38とからなるメカニカル演出装置31が設置されている。例文帳に追加

In the rear of the shielding plate, the mechanical presentation unit 31 including a flat movable member 32, a wheel storage case 51 slidably supporting the lower end of the movable member 32, an arm member 34 pivotally mounting the base end to the game board 4 and engaging the tip with the movable member 32, and a motor 38 for turning the arm member 34 is installed. - 特許庁

試験軌道を有する地上側の系の周波数特性を把握するための試験、或いは短時間で列車の車輪が多数回試験軌道上を通過したことを模擬する促進試験を好適に実施することが可能な列車走行荷重模擬起振機及びそれらの試験を好適に実施するための列車走行荷重模擬起振方法を提供する。例文帳に追加

To provide a train running load simulating exciter capable of preferably executing a test for comprehending the frequency characteristics of a ground side system having a test rail track or an accelerated test for simulating a multitude of passages of train wheels on the test rail track in a short period of time, and a train running load simulating excitation method for preferably executing the tests. - 特許庁

進行方向に対して左右対称な位置にある車輪の各々を電気的に駆動する一対のホイールモータの内部の温度をそれぞれ計測し、計測した一対のホイールモータの内部の温度差を算出し、算出した温度差を所定の閾値と比較することによって車両の異常の有無を判定する。例文帳に追加

The temperatures of the interior of a pair of wheel motors, which electrically drive vehicle wheels arranged at laterally symmetric positions with respect to the advancing direction, are respectively measured, the difference in the measured temperatures of the interior of the pair of wheel motors is calculated, and the calculated temperature difference is compared with a specified threshold value to determine the presence of the abnormality of the vehicle. - 特許庁

車輪5a等で支えて水平往復動可能に設置したコンベヤトラフ1を装置3によって圧縮したスプリング2の力で加速的に前進させてストッパ4に衝突させ、このときの慣性を利用してトラフ1の搬送面に載せた搬送物を徐々に前方に移動させるようにしたのである。例文帳に追加

A conveyor trough 1 supported by wheels 5a or the like and provided so as to horizontally reciprocate is accelerated forward by force of a spring 2 compressed by a device 3, it is collided against a stopper 4, and by using the inertia, a conveyance object placed on the conveyance face of the trough 1 is gradually moved forward. - 特許庁

また、車輪15と地面との間に床圧力を計算するセンサ17と、障害物との距離を計測する距離計測手段を有し、安定化制御手段は、床圧力に基づき倒立状態に移行するまでに必要な距離を算出し、必要な距離が障害物までの距離より短い場合に倒立動作を開始する。例文帳に追加

Additionally, the stabilization control means has a sensor 17 to compute floor pressure between the wheels 15 and the ground and a distance measuring means to measure a distance between an obstruction and itself, computes a distance required to transfer to the inverted state in accordance with the floor pressure and starts inverting motion when the required distance is shorter than the distance to the obstruction. - 特許庁

クランク軸14に固定された駆動ホイール30と、推進用車輪にクランク軸14の回転力を伝達するスプロケット50との間を、複数のバネ80〜90で連結するとともに、複数のバネ80〜90の圧縮開始のタイミングがずれるように、各バネ80〜90とその圧縮手段の間隔を設定する。例文帳に追加

A driving wheel 30 fixed to a crank shaft 14 and a sprocket 50 transmitting turning force of the crank shaft 14 to a wheel for propulsion are coupled to each other by a plurality of springs 80 to 90, and intervals between the plurality of springs 80 to 90 and compression means thereof are so set that the respective springs 80 to 90 shift in compression start timing. - 特許庁

車両の現在位置を検出する位置検出手段と、コーナ情報を出力するセンサユニットと、各車輪に配設されたサスペンションの特性を制御可能な複数のサスペンションユニットと、コーナに対する前記現在位置に応じて、前記複数のサスペンションユニットを選択的に制御する制御ユニットとを有する。例文帳に追加

This device has a position detecting means to detect the present position of a vehicle, a sensor unit for outputting corner information, a plurality of suspension units capable of controlling the characteristics of the suspensions arranged in each wheel and a control unit which controls a plurality of the suspension units selectively according to the present position in relation to a corner. - 特許庁

走行ペダルを踏み込んでいないときで且つ土砂のすくい取り作業をすべくアームを前方に揺動させたときに、土砂から受ける反力によって機体が後退するのを防止すると共に、この機体の後退を防止するべく車輪を制動するオートブレーキの負担を軽減することができるよう工夫したホイールローダを提供する。例文帳に追加

To provide a wheel loader which prevents a machine body from being retreated by reaction applied by sediment, when a driver does not use a traveling pedal and when an arm is swung forward for the execution of sediment scooping work, and which is devised so that a burden on an autobrake for braking a wheel so as to prevent the retreat of the machine body can be reduced. - 特許庁

クレーン車による自動車の懸吊移動作業を容易に行なうことができ、また、強風時にも懸吊用ロープによって車体に傷が付くことがなく、更に、懸吊状態にある自動車の姿勢が崩れて落下等の事故が起きるおそれもない、車輪に装着して使用される簡易な車輌用懸吊器具を提供する。例文帳に追加

To provide a simple suspension apparatus for a vehicle used being mounted to a wheel, facilitating automobile suspension-moving work by a crane truck and preventing an automobile body from being flawed by a suspension rope even in a strong wind and free from the occurrence of a fall accident or the like due to the attitude collapse of the automobile in the suspended state. - 特許庁

ハイブリッドECUが、ディスプレイ駆動回路に対してエンジン走行モードに対応する画面をディスプレイ70上に表示するよう要求すると、ディスプレイ駆動回路は、駆動力源であるエンジンを示す領域Egを点灯させ、ドライブシャフトを示す領域Ds、車軸を示す領域Axおよび車輪を示す領域Whを動力伝達方向に明滅させる。例文帳に追加

When a hybrid ECU commands a display driving circuit to indicate a screen that corresponds to an engine traveling mode on a display 70, the display driving circuit illuminates the range Eg representing the engine as the source of the driving force and flashes the range Ds representing a drive shaft, the range Ax representing an axle and the range Wh representing wheels in the direction of transmitting power. - 特許庁

4輪駆動車両の車輪のスリップに起因して発生するジャダを適確に抑制するとともに、前輪及び後輪がスリップするような状況下においても車両を効果的に加速させることができる4輪駆動車両のクラッチ装置及び4輪駆動車両の駆動力配分を提供する。例文帳に追加

To provide a clutch device for a four-wheel drive vehicle and a drive force distribution method for a four-wheel drive vehicle capable of properly suppressing judders generated by a slip of a wheel of the four-wheel drive vehicle and effectively accelerating the vehicle even under a circumstance where a front wheel and a rear wheel are caused to slip. - 特許庁

利用者の所有物の落下や車椅子などの車輪が嵌ってしまう等の事態を避けるため、かご敷居と乗場敷居との間の隙間寸法を極力小さくするために行う調節作業において、スペーサー等を用いることなく各停止階ごとのかご敷居と乗場敷居との間の隙間寸法を容易に調節することができるエレベータの敷居閉塞体装置を得る。例文帳に追加

To obtain a sill blocking body device for an elevator capable of easily adjusting a clearance dimension between a car sill and a landing sill in each stop floor without using a spacer etc. in adjustment work performed to reduce the clearance dimension between the car sill and the landing sill as much as possible to avoid situations such as dropping of belongings of users and catching of wheels of wheelchairs etc. - 特許庁

車輪を転舵するステアリングホイールに設けたグリップを回転させると、操舵角および車速から算出された規範となるヨーレートが調整されるので、ヨーレートセンサで検出した実際のヨーレートが前記規範となるヨーレートに一致するようにステアリングアクチュエータを制御することで、運転者の好みに応じた車両状態を実現することができる。例文帳に追加

As a normative yaw rate calculated from a steering angle and a vehicular speed is adjusted when rotating a grip provided at a steering wheel for steering a wheel, a vehicle state agreeable for the preference of the driver is achieved by controlling a steering actuator to match an actual yaw rate detected by a yaw rate sensor with the normative yaw rate. - 特許庁

本発明は、自動車の走行機構のためのスプリングダンパーユニットであって、このスプリングダンパーユニットが、車輪3を、車両の車体2に対して支持する、液圧的なマスターシリンダー装置4、および、この走行機構の外側で、自動車内において設けられており、且つ、このマスターシリンダー装置4と液圧的な導管7を介して結合されている、液圧的なスレーブシリンダー装置5、を有する様式の上記スプリングダンパーユニットに関する。例文帳に追加

To use advantages of structural space in a known device from an automobile for racing, similarly in a mass-produced vehicle. - 特許庁

ボディー内に搭載された電動モータに給電するための簡素な配線構造を備え、また電動モータの駆動力を台車に支持された車輪に伝達するためのギヤ列を収納する改良されたギヤボックスを備える等、組立性に優れ、以って生産性の高い電動モータを内蔵する鉄道模型車両を提供することにある。例文帳に追加

To provide a railway model vehicle including an electric motor of excellent assemblage performance giving a high productivity by providing a simple wiring structure for feeding the electric motor mounted in the body, and provided with an improved gear box storing a gear train to transmit driving force of the electric motor to wheels supported on a bogie. - 特許庁

車輪位置検出において、トリガ機5からトリガ信号を出力させると共に各センサ送信機2にてトリガ信号の受信強度を測定させ、この受信強度が小さいほど送信タイミングが短くなるようにして、各センサ送信機2から受信強度とID情報を格納したフレームを送信させる。例文帳に追加

When detecting a wheel position, a trigger signal is output from a trigger machine 5, and receiving strength of the trigger signal is measured by each sensor transmitter 2, and a frame storing the receiving strength and ID information is transmitted from each sensor transmitter 2 so that the smaller the receiving strength is, the shorter the transmitting timing is. - 特許庁

車輪ブレーキ側での消費液量が変動したときのブレーキ操作ストロークの変動を抑えたブレーキ液圧発生装置であり、助勢限界を越えるブレーキ操作がなされたときにも、踏力に対する反力の増加を伴わずにブレーキの操作ストロークが延びる現象を防止し、助勢限界での圧力以上にマスタシリンダの圧力を高めることも可能ならしめる。例文帳に追加

To increase pressure of a master cylinder to a pressure or more in an assist limit by preventing a phenomenon of delaying a brake operation stroke without increasing reaction to stepping force when performing brake operation exceeding the assist limit in a brake hydraulic pressure generating device for restraining a fluctuation in the brake operation stroke when a consuming liquid quantity varies on the wheel brake side. - 特許庁

前後の車輪の一方をエンジンで、他方を電気モータでそれぞれ駆動する前後輪駆動車両において、電気モータおよびその制御系などを含む制御駆動系が故障したときに、電気モータを保護することができるとともに、燃費を向上させることができる前後輪駆動車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a front and rear wheel driven vehicle having one of front and rear wheels driven by an engine and the other driven by an electric motor, allowing the electric motor to be protected when a control driving system including the electric motor and its control system is in failure and improving fuel consumption. - 特許庁

例文

外方部材1および内方部材2のうちの回転側部材は、車輪取付用のハブフランジ9aと、このハブフランジ9aの根元部付近からアウトボード側に突出し、前記ハブフランジ9aに取付けられるブレーキロータとホイールを案内する円筒状のパイロット部13とを有するハブ輪9を構成部品とする。例文帳に追加

The rotation side member among the outward member 1 and the inward member 2 is constituted by the hub wheel 9 having a hub flange 9a for mounting the wheel and the cylindrical pilot part 13 protruding on an outboard side from the vicinity of a root part of the hub flange 9a to guide a brake rotor and the wheel to be attached to the hub flange 9a. - 特許庁

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