1016万例文収録!

「driver」に関連した英語例文の一覧と使い方(711ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

driverを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 36143



例文

A printing signal feed zone included in a control part feeds a serial printing signal in which a first reserve oscillatory waveform signal is assigned during the time S1 to a driver IC when the time S1 from the printing start time T0 to the time T1 in which a delivery waveform signal relating to a first ink delivery at a nozzle is fed is more than the predetermined time Tw1.例文帳に追加

制御部に含まれた印字信号供給部が、印字開始時点T0からノズルにおいて最初のインク吐出に係る吐出波形信号が供給される時点T1までの時間S1が所定時間Tw1以上であるときに、時間S1中に第1予備振動波形信号を割り当てたシリアルの印字信号をドライバICに供給する。 - 特許庁

The controlling device for the remote controlled side mirror of the automobile is to make the motion control of a movable part of a DC motor 5 by regulating the supplied power to the motor 5, whereby the voltage change of a resistance 12 between the DC motor 5 and a motor driver 11 generated with the rotating motion of the motor 5 is sensed in the form of waveform signals.例文帳に追加

該直流モータ5への供給電力を調節することで該可動部の作動制御を行う自動車のリモコン式サイドミラーの制御装置であって、上記直流モータ5の回転作動に伴って生じる直流モータ5とモータドライバ11間の抵抗器12の電圧変化を波形信号として検出する。 - 特許庁

To provide a non-asbestos brake lining material for an automobile having such a characteristic that a coefficient of friction is lowered in relation to speed (that a coefficient of friction rises with the lapse of time during braking) to increase braking force more than expectation in response to the brake operating force and capable of giving safety feeling to a driver and capable of preventing the generation of noise and judder.例文帳に追加

速度に対して摩擦係数が低下するような(制動中に時間が経過するにつれて摩擦係数が上昇する)特性を有し、ブレーキ踏力に対し期待以上に制動力を増加させ、ドライバーに安心感を得させ、異音や鳴きが発生し難い自動車用非石綿ブレーキライニング材を提供する。 - 特許庁

The staple is brought into contact with a driver 15 in a designated position of a pusher 13 by utilizing the movement of the pusher 13 for pushing forward the staple toward a forwarding outlet, whereby the trouble such as peeping through a visual confirmation window can be eliminated so as to be free from a sudden notice of staple replenishment work.例文帳に追加

つまり、ステープルを打出口方向に押送するプッシャ13の移動を利用して、プッシャ13の所定位置でドライバ15と接触して音を発生させるよう構成することで、従来のように、視認窓を覗く煩わしさを解消し、ステープル補充作業の急な告知から解放されるようにする。 - 特許庁

例文

In display processing, each parameter is acquired based on the running state of a vehicle (S110), and if the vehicle is running (No in S120), each acquired parameter is input into a load conversion table, so that a load level of the driver relative to vehicle driving is output, and driving load estimation information representing the load level is generated (S130).例文帳に追加

表示処理では、車両の走行状態に基づく各パラメータを取得し(S110)、車両が走行中である場合には(S120;NO)、取得した各パラメータを負荷換算テーブルに入力することにより、車両の運転に対する運転者の負荷レベルを出力し、この負荷レベルを表す運転負荷推定情報を生成する(S130)。 - 特許庁


例文

When the arrival spot when the lane change is operated once or two times is located further than that when the lane change is not operated at all, and the difference is larger than a threshold, it is judged that the lane change is valid, and an information providing device 9 is operated, and a driver is notified that the lane change is recommended (steps S7, S8).例文帳に追加

車線変更を1回又は2回行う場合の到達地点の方が、車線変更を行わない場合よりも遠くに位置し且つその差がしきい値よりも大きいとき車線変更は有効であると判断し、情報提供装置9を作動し、車線変更を推奨する旨の通知を行う(ステップS7、S8)。 - 特許庁

The sensing parts 3 and 4 are furnished each with an image pickup device 16 and a radar 17, and transmit when the vehicle is to be turned left, necessary information to the driver using the images acquired by an image pickup device 16 of the first sensing part 3 upon receiving the output from the winker switch 25 and the sensing result of the radar 17 of the second sensing part 4.例文帳に追加

各検知部3,4は、撮像装置16とレーダー17とを1つずつ搭載しており、車両が左折するときは、ウィンカースイッチ25の出力を受けて第一検知部3の撮像装置16で取得した映像と、第二検知部4のレーダー17の検出結果とを用いて運転者に必要な情報を伝達する。 - 特許庁

Function for operating a service brake is added to the vehicular braking device for a period that the traveling drive source of the vehicle is stopped, parking is performed and braking operation of a driver is not performed, for example, a period that the respective conditions such as OFF of an ignition switch, P range of a gear shift and OFF of a stop lamp switch are materialized together.例文帳に追加

車両の走行駆動源を止めて駐車しており、しかも運転者の制動操作がなされていない期間、例えば、イグニションスイッチがOFF、ギヤシフトがPレンジ、ストップランプスイッチがOFFの各条件が併せて成立している期間にサービスブレーキを作動させる機能を車両用制動装置に付加した。 - 特許庁

When it is instructed that the display screen is rotated, the rotation control utility program 101 informs the rotation of the display screen to a device driver 102 to control the display of an LCD via a display controller, and refers the setting table 101a to check if there are some devices whose directionality must be rotated in an interlocking manner with the rotation of the display screen thereof.例文帳に追加

そして、表示画面を回転させる旨を指示されると、回転管理ユーティリティプログラム101は、ディスプレイコントローラを介してLCDを表示制御するデバイスドライバ102にその旨を通知した後、この設定テーブル101aを参照し、その表示画面の回転に連動させてその方向性を回転させるべきものがあるかどうかを調べる。 - 特許庁

例文

The display device reduces a biased load given to a driver and a power supply circuit by adjusting the direct current level of a voltage applied to an upper common electrode so as to minimize a flicker in a state that a flicker pattern is displayed only in a part of the display region DR, compared with the case in which a flicker pattern is displayed all over the display region.例文帳に追加

表示領域DRのうちの一部分にのみフリッカパターンを表示した状態で、フリッカが最小となるように上部共通電極に印加する電圧の直流レベルを調整することにより、表示領域全体にフリッカパターンを表示させる場合に比べてドライバや電源回路に加わる偏った負荷を低減することが出来る。 - 特許庁

例文

The facility information providing device 100 measures a vehicle speed by a vehicle speed measuring instrument 110, calculates the time needed for the vehicle to reach the entrance of the parking lot by a facility information storage device 120, reads information whose amount is small enough for the driver to read within the time, and sends the information to a facility information acquiring device 200 by a facility information transmission device 130.例文帳に追加

施設情報提供装置100は、車速計測装置110が車速を計測し、施設情報蓄積装置120がその車両の駐車場の入口までの所要時間を算出し、その時間内に運転者が把握できる情報量の情報を読み出し、施設情報送信装置130より施設情報取得装置200に送信する。 - 特許庁

A precharge voltage is output to a source signal line 16 while fixing VDD, turning off SW1 and gate signal lines 17, 18 and turning on SW3, then SW2 is turned on to input the precharge voltage to the ADC 224, and AD conversion results at that time are retained in a memory 213, thereby obtaining the conversion characteristics of the ADC 224 included in a source driver circuit 220.例文帳に追加

VDDを固定、SW1とゲート信号線17,18をオフ、SW3をオンとしてプリチャージ電圧をソース信号線16に出力し、その後SW2をオンとしてプリチャージ電圧をADC224に入力し、この時のAD変換結果をメモリ213へ保持することにより、ソースドライバ回路220に含まれるADC224の変換特性を取得する。 - 特許庁

The electric parking brake device 1 is provided with a parking brake mechanism 10 operated or released by an electric motor 20; the operation switch 40 operated by a driver P for instructing operation or release of the parking brake mechanism 10; and a control device 30 for controlling the electric motor 20 such that the operation or the release of the parking brake mechanism 10 is performed based on the signal from the operation switch 40.例文帳に追加

電動パーキングブレーキ装置1は、電動機20により作動または解除される駐車ブレーキ機構10と、駐車ブレーキ機構10の作動または解除を指示する運転者Pによって操作される操作スイッチ40と、操作スイッチ40からの信号に基づいて駐車ブレーキ機構10の作動または解除が行われるように電動機20を制御する制御装置30と、を備えている。 - 特許庁

In the data supply system for the vehicle for supplying data from a data center through radio communication and regenerating the data supplied by an on-vehicle device, the operation time of the vehicle is estimated based on a parameter for estimating the operation time of the vehicle inputted by a driver, and the content and quantity of the data supplied corresponding to the estimated operation time are determined.例文帳に追加

情報センターから無線通信を介して情報を提供し、車載装置により提供された情報を再生する車両用情報提供システムにおいて、乗員が入力した車両の運行時間を推定するためのパラメーターに基づいて車両の運行時間を推定し、推定運行時間に応じて提供する情報の内容と量を決定する。 - 特許庁

The final required deceleration change pattern, Pattfin (x) is produced on the basis of a reference average deceleration change pattern, Pattnormave (J) corresponding to a stop position approaching path J, on which the vehicle is now traveling, among each of reference average deceleration change patterns respectively stored/learnt in a backup RAM every stop position approaching path in advance based on the actual braking operation by the driver.例文帳に追加

この最終要求減速度変化パターンPattfin(x)は、運転者による実際の制動操作に基づいて予め停止位置接近経路毎に個別にバックアップRAMに記憶・学習されている各基準平均減速度変化パターンのうち車両が現在走行している停止位置接近経路Jに対応する基準平均減速度変化パターンPattnormave(J)に基づいて作製される。 - 特許庁

A driver IC 1 comprises a bias terminal 20a to which a bias voltage supplied from a microcomputer 2 is input, when driving and controlling a loading motor 4; and a bias terminal 20b to which a bias voltage supplied from a DSP 3 is input, when driving and controlling a focus coil 5, a tracking coil 6, a sled motor 7 and a spindle motor 8.例文帳に追加

ドライバIC1において、ローディングモータ4を駆動制御するときにマイコン2より供給されるバイアス電圧が入力されるバイアス端子20aと、フォーカスコイル5及びトラッキングコイル6及びスレッドモータ7及びスピンドルモータ8を駆動制御するときにDSP3より供給されるバイアス端子20bが備えられる。 - 特許庁

An IP address and a sub-net are registered in a printer device installed in a network (S101), and when a group of a client device on a network allowed to use the printer device is designated (S102), the printer device automatically extracts a printer driver and port information (S103), and transmits it to the grouped client device (S104).例文帳に追加

ネットワークに設置されたプリンタ装置にIPアドレスおよびサブネットが登録され(S101)、プリンタ装置を使用許可するネットワーク上のクライアント装置のグループが指定されると(S102)、プリンタ装置はプリンタドライバやポート情報などを自動抽出して(S103)、グループ指定されたクライアント装置に送信する(S104)。 - 特許庁

The scanner driver 3 of a galvano scanner system 1 includes an analog drive circuit 30; a control unit 31 for storing and holding optimized data formed of combinations of optimal values of circuit constants set in advance in accordance with a plurality of drive modes of a galvano scanner 2; and an electronic trimmer 32 for changing the circuit constants of the analog drive circuit 30.例文帳に追加

ガルバノ型スキャナシステム1のスキャナドライバ3は、アナログ駆動回路30と、ガルバノ型スキャナ2の複数の駆動形態のそれぞれに応じて予め設定された各回路定数の最適値の組み合わせからなる最適化データを記憶保持している制御部31と、アナログ駆動回路30の各回路定数を変更するための電子トリマ32とを備えている。 - 特許庁

To improve automatic selection of the operating state of a speed control system, in particular the selection between active and inactive states of an adaptive speed control system, so that a high availability of the adaptive speed control system and a system response proper for the driver are achieved in a wide range of operating situations while appropriately taking into account the results of blindness recognition.例文帳に追加

速度制御システムの駆動状態の自動的な選択,特に適応的な速度制御システムのアクティブな状態と非アクティブな状態の間の選択を,目隠し認識の結果を適切に考慮して,駆動状況の大きな帯域幅内で適応的な速度制御システムの高い利用性と運転者にとっての妥当なシステム反応が達成されるように改良することである。 - 特許庁

The safety device includes an actuation part 64 which prolongs the predetermined period for actuation of the safety device when no accelerating will of the driver is sensed by a driving will sensing part 65 at actuation of the safety device and ends prolongation of the predetermined period when the driving will sensing part 65 has sensed an accelerating will in the condition that the period is prolonged.例文帳に追加

作動部64は、安全装置の作動時に運転意志検出部65にて運転者の加速意志が検出されないときには安全装置を作動させる所定期間を延長し、さらに、所定期間を延長している状態で運転意志検出部65により加速意志が検出されたときには所定期間を延長することを終了する。 - 特許庁

If an electrostatic protection line 31 for scan line 31, first and second electrostatic protection thin film transistors 32 and 33 for scan line, and a thin film transistor 34 for connection are provided in a driver mounted region 11 for scan line driving, the need for an arrangement region exclusive for arrangement for them is eliminated, so that the frame area is made small accordingly.例文帳に追加

走査ライン駆動用ドライバ搭載領域11内に、走査ライン用静電気保護ライン31、第1、第2の走査ライン用静電気保護用薄膜トランジスタ32、33および接続用薄膜トランジスタ34を設けると、これらを配置するためのそれ専用の配置領域が不要となり、それに応じて額縁面積を小さくすることができる。 - 特許庁

The total coordination system of a vehicle cabin decides a surface pattern of a specified interior part of the vehicle, and totally coordinates the cabin based on the decided pattern, and the pattern as the core of total coordination for improving beauty of the vehicle cabin is cleared to eliminate unstable feeling of the eyes of the driver.例文帳に追加

本発明の車両室内のトータルコーディネイトシステムは、車両の特定内装部品の表面の模様を画定し、該模様を中心として車内をトータルコーディネイトしたことを特徴とし、車両室内の美麗さを向上させるトータルコーディネイトの中心となる模様を明確にして運転者の目の不安定感を消すことができるように構成した。 - 特許庁

The leader device of the pile driver is formed of: a leader 9 mounted to a base machine and having an open front surface; a movable frame 15 housed in the leader 9 in a vertically movable manner; and two hydraulic cylinders 13, 14 of the same sizes having tubes connected to the movable frame 15 and piston rods arranged in a manner vertically opposite to each other.例文帳に追加

ベースマシンに取付けられる前面開口型のリーダ9と、このリーダ9内に昇降可能に収容された可動フレーム15と、この可動フレーム15にチューブが連結されると共に、ピストンロッドがそれぞれ上下逆向きに取付けられた同サイズの2本の液圧シリンダ13,14とを備える。 - 特許庁

When the own vehicle 2 and another vehicle cross each other at the crossing, the CPU 41 determines whether one's own vehicle can enter preferentially or not, from the road state of each entering road to be entered respectively after the own vehicle 2 and another vehicle pass the crossing, and informs each driver of another vehicle and the own vehicle 2 of the result (S17-S20).例文帳に追加

そして、自車両2と他車両が当該交差点で交差する場合には、CPU41は、自車両2と他車両が交差点を通過後にそれぞれが進入する各進入道路の道路状況から自車両が優先的に進入できるか否かを判定し、他車両と自車両2の運転者とに通知する(S17〜S20)。 - 特許庁

An SD memory card system is composed of a host device 100 which has a card interface 101, a storage device 102 and a system memory 104; and a SD memory card 200 which has a terminal 206, an input/out interface driver 210, a memory part 220, a card control part 230 and a ROM 243.例文帳に追加

SDメモリカードシステムは、カードインタフェース101、記憶装置102、及びシステムメモリ104を有するホスト機器100と、端子206、入出力インタフェースドライバ210、メモリ部220、カード制御部230、及びROM243を有するSDメモリカード200から構成されている。 - 特許庁

An air bag 26 and the car body 14 in the rear of the seat 22 are stored in the car body 14 in a folded state of the air bag 26 and they are connected to each other through a pair of left and right constraint belts 31 to be in a tensional state on the left and right sides of the driver on the seat 22 upon deployment of the air bag 26.例文帳に追加

エアバッグ26と、シート22よりも後方の車体14とが、エアバッグ26の折り畳み状態では車体14に収納されるとともにエアバッグ26の膨張展開時にはシート22上の操縦者の左右外側で緊張状態となる左右一対の拘束ベルト31を介して連結される。 - 特許庁

The driver includes a plurality of gate lines that transmit gate signals, and first and second gate drivers that are respectively connected to odd-numbered and even-numbered gate lines among the plurality of gate lines and generate the gate signals, based on a plurality of clock signals, wherein two adjacent clock signals among the plurality of clock signals have a phase difference equal to or greater than 180° and smaller than 360°.例文帳に追加

本発明による表示装置の駆動装置は、ゲート信号を伝達する複数のゲート線、そしてゲート線のうち奇数番目及び偶数番目のゲート線に各々接続され、複数のクロック信号に基づいて前記ゲート信号を生成する第1及び第2ゲート駆動部を含み、複数のクロック信号のうち隣接する二つのクロック信号の位相差は、180゜以上360゜未満である。 - 特許庁

A control device 18 acquires the vehicle location, determines whether a city polygon X exists or not in a prescribed range M centered at a spot ahead of own vehicle as long as a prescribed distance on a traveling road based on the acquired vehicle location and the map data for navigation, and informs the vehicle driver of the speed limit when determining that the city polygon exists in the prescribed range M.例文帳に追加

制御装置18は、車両の位置を取得するとともに、取得した車両の位置とナビゲーションのための地図データに基づいて自車の走行中の道路の所定距離先の地点を中心とした所定範囲Mに都市ポリゴンXがあるか否かを判定し、所定範囲Mに都市ポリゴンがあると判定した場合、車両の運転者に制限速度を報知する。 - 特許庁

A TFT array inspection device comprises a gate drive circuit driver part which supplies driving signals to gate drive circuits arranged on a substrate as an inspection object and a detecting part which scans a TFT array region arranged on the substrate as the inspection object and detects the drive states of the gate drive circuits and the TFT array region based on a scanning image of the TFT array region obtained from the scan.例文帳に追加

検査対象である基板が備えるゲート駆動回路に駆動信号を供給するゲート駆動回路用ドライバ部と、検査対象である基板が備えるTFTアレイ領域を走査し、走査で得られるTFTアレイ領域の走査画像に基づいて、ゲート駆動回路およびTFTアレイ領域の駆動状態を検出する検出部とを備える。 - 特許庁

A control means 15 makes the notification means 2 notify the vehicle driver of operation support information showing falling object information giving any influence on the traveling of a vehicle and the evasion method of the vehicle based on the location information detected by the location detection means 11 and the falling object information as external information acquired by the information input means 13 and 14.例文帳に追加

制御手段15は、位置検出手段11にて検出された位置情報と情報入力手段13,14にて取得された外部情報である落下物情報とに基づいて、車両の走行に影響を与える落下物情報と車両の回避方法とを示す運転支援情報を報知手段2にて報知させる。 - 特許庁

When the direction of the output paper is same as the direction of an image generated by an application 101 or differs from the direction of the image by 180-degrees, an operating system 102 outputs scan line data in the unit of bands in a subscanning direction, a printer driver 103 converts the format of the data into an intermediate format and transfers the result to the output device 20.例文帳に追加

アプリケーション101で作成したイメージの向きに対して、出力用紙の向きが同じか180度であれば、オペレーティングシステム102から副走査方向のバンド単位のスキャンラインデータとして出力させ、プリンタドライバ103で中間フォーマットに変換して出力装置20へ転送する。 - 特許庁

To solve a problem in a conventional damping device for torsional vibration that the reaction force for driving a sheave truck is added to an operator cab connected to a traverse trolley, which impairs the comfortableness for a driver, when a time necessary for stopping the torsional vibration is shortened to the utmost to improve the efficiency of the loading work.例文帳に追加

従来の捩り振動の振れ止め装置は、捩り振動止めに要する時間を極力短縮して荷役作業効率を向上させるためには、シーブ台車を駆動する反力が横行トロリーに連結されている運転室に加わり、運転者の乗り心地に悪影響を及ぼすおそれがあったため、これを改善することを目的とする。 - 特許庁

Furthermore, the communication apparatuses 5 installed in the driver's room or conductor's room 1 and respective vehicles are connected to each other with the electric wire for supplying the DC voltage or AC voltage via the connectors in the joints of the vehicles, so that the communication among the communication apparatuses 5 is performed by using the signals of communication bands of ≥ 1MHz and ≤30MHz.例文帳に追加

又、運転室又は乗務員室1と各車両とに設けられた通信装置5間を車両の連結部のコネクタを介して直流電圧や交流電圧を供給する電線により接続し、通信装置5間を1MHz以上で30MHz以下の通信帯域の信号で通信するようにした。 - 特許庁

When a sample hold signal SH1 becomes L, an APC circuit 10-1 becomes to be of a sampling mode, and in this sampling mode, a capacitor C1 is charged or discharged according to an output signal of a comparator 13-1 and a charged potential VM1 is increased or decreased, and a LD driver 15-1 controls light quantity of LD1 to be a predetermined value.例文帳に追加

サンプルホールド信号SH1がLになるとAPC回路10−1がサンプリングモードになり、このサンプリングモード時にはコンパレータ13−1の出力信号に応じてコンデンサC1が充電又は放電して充電電位VM1が上下し、LDドライバ15−1によりLD1の光量が所定値になるように制御される。 - 特許庁

The servo driver 3 comprises an input section 11 for performing the input specification of the type of the encoder 7 at the side of the actuator 2; a control section 13 for generating a control signal 12 according to the inputted type; and an encoder signal processing IC 20 for switching an input port, where reception data 7S are inputted from the encoder 7, based on the control signal 12.例文帳に追加

サーボドライバ3は、アクチュエータ2側のエンコーダ7の種別を入力指定する入力部11と、入力された種別に応じた制御信号12を発生する制御部13と、制御信号12に基づきエンコーダ7から受信データ7Sが入力される入力ポートを切り替えるエンコーダ信号処理IC20を備えている。 - 特許庁

The fatigue degree calculation means predicts the degree of fatigue in a driver from the present place up to the destination, based on signal installation information as to signals in a map data, curve information on the road, the congestion information received by the congestion information receiving means, left and right turning frequency on the route from the present position of a vehicle up to the destination.例文帳に追加

疲労度算出手段は、地図データの信号機の信号機設置情報と、道路のカーブ情報と、渋滞情報受信手段によって受信された渋滞情報と、車両の現在位置から目的地までの経路における右左折回数とに基づいて、現在地から目的地までのドライバの疲労度を予測する。 - 特許庁

A priority setting part 62 sets priorities of respective divided image data at the time of recognition processing of each divided image data, on the basis of an object position of driver's sight outputted from a sight detection part 51 or this object position and the number of object candidates per divided image data, which is outputted from the object candidate detection part 61.例文帳に追加

優先順位設定部62は、視線検知部51から出力される運転者の視線の対象位置、あるいは、視線検知部51から出力される運転者の視線の対象位置と物体候補検出部61から出力される各分割画像データ毎の物体候補数とに基づき、各分割画像データ毎に対して認識処理を行う際の各分割画像データの優先順位を設定する。 - 特許庁

In an image processing circuit 4 for supplying an image signal to a display panel 1 of the image display device, a luminance signal input from a correction circuit 42 to an X driver 2 is increased to a level set beforehand at a predetermined time Ha based on an accumulating total (namely, accumulated display time) of operating time, by an APL detection circuit 40 and an ABL circuit 41.例文帳に追加

画像表示装置の表示パネル1に映像信号を供給する映像処理回路4において、補正回路42からXドライバ2に入力される輝度信号を、APL検出回路40およびABL回路41により、動作時間の累計(すなわち累計表示時間)に基づいた所定の時間Haにおいて、予め設定されたレベルまで増大させる。 - 特許庁

In this control device for a vehicle provided with an engine 10 and an MG(motor/generator) 24, a first control means (low fuel consumption mode assist torque determining means 70, acceleration mode assist torque determining means 80) operating an MG 28 so as to increase an output or torque and shorten an operating time, in accordance with increase of an output required by a driver, is provided.例文帳に追加

エンジン10およびMG24を備えた車両の制御装置において、運転者の要求する出力が高くなる程、出力またはトルクが高くなるように且つ作動時間が短くなるようにMG28を作動させる第1制御手段(低燃費モードアシストトルク決定手段70、加速モードアシストトルク決定手段80)が設けられている。 - 特許庁

Here, in the case that a size of the paper S discriminated by the length/width wise direction size discriminating means 21, 22 is judged to be routine paper size information by a paper size judging means 17, a paper size input means 20 inputting a size of the paper S is promoted by a printer driver 18 so as to be displayed in a display 15.例文帳に追加

この場合、長手方向サイズ識別手段21および幅方向サイズ識別手段22が識別した用紙Sのサイズが定型用紙サイズ情報であると用紙サイズ判断手段17が判断した場合に、用紙Sのサイズを入力する用紙サイズ入力手段20をディスプレイ15に表示するようにプリンタドライバ18によって促すようにした。 - 特許庁

Accordingly, since a position not interfering to other instruments is selected and the assistance device 16 can be installed in an internal space of the instrument panel 1, the operation part 9 and the assistance device 16 are installed at the instrument panel 1 side and a space S between a driver's seat and a front passenger seat is possibly utilized as a walk-through passage.例文帳に追加

従って、インストルメントパネル1の内部空間において、他の機器と干渉しない位置を選んで助力装置16を設置できるため、操作部9と助力装置16をインストルメントパネル1側に設置して、運転席2と助手席の間のスペースSをウォークスルー通路として利用することが可能となる。 - 特許庁

Each control point coordinate is converted into a transfer format 14 for small size when character size of a font is the size so as to be stored in the transfer format 14 for small size in the fixed decimal point form of the integer part with 10 bits and the decimal part with 6 bits in the case of transferring the font data acquired from the OS to the printer by the printer driver.例文帳に追加

プリンタドライバは、OSから取得したフォントデータを印刷装置に転送する際、そのフォントの文字サイズが、整数部10ビット小数部6ビットの固定小数点形式の小サイズ用転送フォーマット14に収まるサイズの場合は、各制御点座標を小サイズ用転送フォーマット14に変換する。 - 特許庁

A gate driver circuit 10, a power MOSFET 20a, an MOS transistor 20b, a diode 30a, a power smoothing coil 40a and a power smoothing capacitor 40b are arranged close to one another in one identical semiconductor chip 60 which is formed, for example, from single crystal silicon Si, and these constituents are electrically connected via a wiring layer formed to the semiconductor chip 60.例文帳に追加

ゲートドライバ回路10、パワーMOSFET20a、MOSトランジスタ20b、ダイオード30a、出力平滑用コイル40a及び出力平滑用コンデンサ40bを、例えば単結晶シリコンSiからなる同一の半導体チップ60内に近接配置するとともに、この半導体チップ60に形成された配線層を通じてこれら構成要素を電気的に接続する。 - 特許庁

A remote controller 2 having various menu switches 5 and joy sticks 4 to transmit a control signal to equipment to be an operational objective by radiocommunication and provided with a connector 6 for electric connection and a storage part 7 mounted in the neighborhood of an assistant driver's seat or a rear seat and provided with a connector 8 free to be electrically connected to the connector 6 are provided.例文帳に追加

各種のメニュースイッチ5及びジョイスティック4を有し、無線通信により操作対象となる機器に制御信号を送信すると共に、電気接続用のコネクタ6を備えたリモコン操作機2と、助手席または後部座席の近傍に取り付けられ、コネクタ6と電気的に接続可能なコネクタ8を備えた収納部7と、を有する。 - 特許庁

The target creep vehicle speed is set when a driver has no starting/traveling will or no stopping will, the engine output is increased (or decreased) or the braking force is decreased (or increased) by increasing the vehicle speed (or decreasing the vehicle speed), and the control is performed so that the actual vehicle speed is agreed with the target creep vehicle speed or a value close thereto.例文帳に追加

ドライバに走行発進意志も停止保持意志もない場合に、目標クリープ車速を設定し、車速増大処理(または車速減少処理)によりエンジン出力を増加(または減少)させ、あるいは制動力を減少(または増加)させて、実際の車速が目標クリープ車速またはその近傍値に一致するよう制御する。 - 特許庁

The indication line information generation means displays the road shape ahead of the vehicle after the predetermined time based on the road shape information and generates indication line information, that is, information relating to an indication line having an angle of a displayed road end part according to an angle of a first visual road end part watched by the driver of the vehicle after the predetermined time.例文帳に追加

表示線情報生成手段は、道路形状情報に基づいて所定時間後の車両の前方の道路形状を表示し、かつ所定時間後に車両の運転者が見る第1の目視道路先端部角度に応じた表示道路先端部角度を有する表示線に関する情報である表示線情報を生成する。 - 特許庁

The information processor, which has a transfer means for transferring job data to an external processor and a replacement process means for implementing a replacement process for replacing the external processor with another processor, has a setting means for changing the print attributes of an original job when the print attributes of a member job in a group printer driver that automatically replaces the processor are changed.例文帳に追加

本発明の構成は、外部処理装置に対してジョブデータを転送する転送手段と、前記外部処理装置を別の処理装置で代行するための代行処理を行う代行処理手段とを備えた情報処理装置において、自動代行を行うグループプリンタドライバにおけるメンバジョブの印刷属性を変更した場合、オリジナルジョブの印刷属性も変更する設定手段を有する。 - 特許庁

To provide a electric brake device in which there is no need to provide the mechanism putting a parking brake in electrical braking condition, braking power can be generated even when the braking operation to an operating member is done under the condition that a driver remains in a vehicle for a long period of time, further which can prevent to consume electric power in vain.例文帳に追加

パーキングブレーキを電気的に制動状態にする機構を設ける必要がなく、運転者が車両内に長時間残っている状態で操作子へのブレーキ操作がなされたときでも制動力を発生させることができ、しかも無駄に電力を消費してしまうことを防止できる電動ブレーキ装置の提供。 - 特許庁

A scanner driver with a decoding function which has a drive function to make the scanner 2 function and a decoding function which discriminates that a picture read by the scanner is a previously registered specific two-dimensional code to decode this two-dimensional code is incorporated in the information terminal equipment main body 1.例文帳に追加

情報端末装置本体1には、スキャナ2を機能させるためのドライブ機能とスキャナによって読み取られる画像が予め登録されている特定の2次元コードであることを識別してこの2次元コードをデコードするデコード機能とを有するデコード機能付きスキャナドライバが内蔵されている。 - 特許庁

例文

This mobile body terminal 11 mainly has: a mobile machine OS 31 executing various functions of the mobile body terminal 11; a FeliCa application manager (FAM) 32; a FeliCa device driver 33 driving a FeliCa OS 35 according to control of the FAM 32; and a FeliCa chip 34 storing the FeliCa content.例文帳に追加

本発明に係る移動体端末11は、移動体端末11の種々の機能を実行する移動機OS31と、フェリカアプリケーションマネージャ(FAM)32と、FAM32の制御にしたがってフェリカOS35を駆動させるフェリカデバイスドライバ33と、フェリカコンテンツを格納するフェリカチップ34とを主に有する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS