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internal variableの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1889



例文

To provide technology with which a combustion state in a combustion chamber can be made into the combustion state which is more suitably for each catalyst control so that each catalyst control can be successfully performed, when each catalyst control is performed in an exhaust cleaning device of an internal combustion engine equipped with a variable displacement turbocharger.例文帳に追加

本発明の目的は、可変容量型ターボチャージャを備えた内燃機関の排気浄化装置において、各触媒制御を実行する時に、燃焼室での燃焼状態をより確実に各触媒制御に適した燃焼状態とすることが出来、以て各触媒制御をより好適に行うことが可能な技術を提供することである。 - 特許庁

To improve the ease of assembly of a sealing member disposed between a cylinder block and a crankcase, and to improve the durability of the sealing member, in a variable compression ratio mechanism changing the compression ratio of an internal combustion engine by relatively sliding the cylinder block and the crankcase.例文帳に追加

本発明は、シリンダブロックとクランクケースとを相対摺動させることにより内燃機関の圧縮比を変更する可変圧縮比機構において、シリンダブロックとクランクケースとの間に配置されるシール材の組み付け容易性を向上させるとともにシール材の耐久性を向上させることを課題とする。 - 特許庁

To provide a rail flaw detection device that inspects internal defects by allowing ultrasonic waves to enter a track rail by a probe, and especially includes a variable width type guide wheel where the probe of the rail flaw detection device is positioned on a rail front part and ultrasonic waves impinge on the entire rail appropriately even if the track rail is deformed.例文帳に追加

軌道レールに探触子より超音波を入射し内部欠陥を検査するレール探傷装置であって、特に、軌道レールが変形していても、レール探傷装置の探触子がレール腹部上に位置し、正しくレール全体に超音波が入射されるような可変幅式案内車輪を備えるレール探傷装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for a variable valve system that changes the opening/closing timing of an engine valve while preventing the occurrence of hesitation when an exhaust purification catalyst has not warmed up and an engine is still cold, thereby reducing unburnt fuel to be exhausted from an internal combustion engine, as well as preventing hesitation.例文帳に追加

排気浄化触媒が暖まっていない機関冷間時に、冷間ヘジテーションの発生を抑制しながら、機関バルブの開閉タイミングを変更することにより、内燃機関からの未燃燃料の排出を抑制しつつ、冷間ヘジテーションの発生を抑制することのできる可変バルブシステムの制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a cam phase variable type internal combustion engine configured to continuously vary an exhaust valve lift curve required to ensure the maximum output and an exhaust valve lift curve required to improve fuel economy in low and medium speed ranges without reduction in thermal efficiency while employing simple components for the construction and control of the device.例文帳に追加

装置構成や制御に簡易なものを採用しながら、最大出力の確保に要求される排気バルブリフトカーブと、低中速領域における燃費低減に要求される排気バルブリフトカーブとを熱効率の低下を伴わずに連続的に変化させるようにしたカム位相可変型内燃機関を提供する。 - 特許庁


例文

In the variable compression ratio system of the internal combustion engine for changing the compression ratio by relativity displacing the cylinder block and the crankcase in the cylinder axis direction, a pressure fluctuation due to the volumetric change in the crankcase is alleviated by sucking out gas in the crankcase or sending gas into the crankcase when the cylinder block and the crankcase are relativity displaced.例文帳に追加

本発明は、シリンダブロックとクランクケースとをシリンダ軸方向に相対変位させることにより圧縮比を変更する内燃機関の可変圧縮比システムにおいて、シリンダブロックとクランクケースとが相対変位するときに、クランクケース内のガスを吸い出し、又はクランクケース内へガスを送り込むことにより、クランクケース内の容積変化に起因した圧力変動を緩和するようにした。 - 特許庁

To provide a variable valve gear for an internal combustion engine, which is constructed to change over the valve opening characteristics of valves provided in at least two cylinders in a lump while well securing a response time required for changing over the operating conditions of the valves from second operating conditions into first operating conditions.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の可変動弁装置に関し、少なくとも2つの気筒に設けられたバルブの開弁特性を一括して切り換え可能な構成を有する場合に、第2動作状態から第1動作状態へのバルブの動作状態の切り換えに要する応答時間を良好に確保することを目的とする。 - 特許庁

The internal combustion engine furthermore includes a fuel injection amount control means 50 reducing the amount of fuel injected by the second fuel injection valve 22 in comparison with the amount of fuel injected by the first fuel injection valve 20 when the closing timing of the second intake valve 26 is delayed in comparison with the first intake valve 24 by the variable valve train 30.例文帳に追加

更に、可変動弁機構30により第2吸気弁26の閉じ時期を、第1吸気弁24よりも遅角させる場合に、第2燃料噴射弁22により噴射される燃料噴射量を、第1燃料噴射弁20により噴射される燃料噴射量よりも少なくする燃料噴射量制御手段50を備える。 - 特許庁

This catalyst warming-up control device for an internal combustion engine includes a means for alternately shifting an exhaust air-fuel ratio between a rich air-fuel ratio and a lean air-fuel ratio to warm up the catalyst arranged in an exhaust passage, and a variable valve means for changing a valve timing for at least an intake valve to adjust the amount of intake air to be sucked into a combustion chamber.例文帳に追加

内燃機関の触媒暖機制御装置は、排気空燃比をリッチ空燃比とリーン空燃比との間で交互に振ることにより、排気通路に配設される触媒の暖機を行う手段と、少なくとも吸気弁のバルブタイミングを変化させることにより燃焼室に吸入する吸入空気量を調節する可変動弁手段とを備える。 - 特許庁

例文

In a valve movement quantity measuring process of the valve movement quantity measuring method, a section of an engine 1 for an internal combustion engine including a continuously variable valve train 40 is assembled under a condition where a cylinder block is detached, and a sensor 26 is fixed on an end part at a side opposite to a valve 49 of an upper end of a guide 23 coaxially with a guide 23.例文帳に追加

バルブ移動量測定方法のバルブ移動量測定工程では、連続可変動弁機構40を有する内燃機関用エンジン1の部分を、シリンダブロックを取り外した状態として組立てて、ガイド23の上端たる反バルブ49側端部にガイド23と同軸的にセンサ26を固着させる。 - 特許庁

例文

In this control device for the internal combustion engine, by changing a lift Liftin of an intake air valve provided in each of the plurality of cylinders by a variable lift device, an intake air amount taken into each of the plurality of cylinders via an intake system is changed, and by an evaporated fuel processing device, evaporated fuel generated in a fuel tank is supplied to the plurality of cylinders via the intake system.例文帳に追加

内燃機関の制御装置では、可変リフト装置により、複数の気筒のそれぞれに設けられた吸気弁のリフトLiftinが変更されることによって、吸気系を介して複数の気筒に吸入される吸入空気量が変更されるとともに、蒸発燃料処理装置によって、燃料タンク内で発生した蒸発燃料が、吸気系を介して複数の気筒に供給される。 - 特許庁

The game machine 1 includes: reels 3L, 3C, and 3R that variably display a plurality of symbols required for the game; a stop controller that stops and controls the reels 3L, 3C, and 3R on the basis of an internal winning combination which is decided at a predetermined timing per game; and a liquid crystal display device 5 that carries out display other than the variable display of the symbol.例文帳に追加

遊技機1は、遊技に必要な複数の図柄を可変表示するリール3L,3C,3Rと、ゲーム毎に所定の時点で決定される内部当選役に基いて、リール3L,3C,3Rを停止制御する停止制御手段と、図柄の可変表示とは別の表示を行う液晶表示装置5とを備える。 - 特許庁

In the game machine 10, after symbol columns are variably displayed at symbol display devices (21, 22, 23), the variable display of the symbol columns is stopped on the basis of an internal state, a privilege is awarded according to the combination of stop symbols, and a specified game is performed when the stop symbols have first combination symbols during a normal game.例文帳に追加

遊技機10は、図柄列が図柄表示器(21、22、23)に変動表示された後に内部状態に基づいて図柄列の変動表示が停止され、停止図柄の組合せに応じて特典が付与されるとともに通常遊技中に停止図柄が第1の組合せ図柄となった場合に特定遊技が行われる。 - 特許庁

To prevent the occurrence of trouble from being erroneously diagnosed even if the operating amount of an electric actuator by electrification in normal control by determining the occurrence of trouble before a secondary trouble due to the heating of the electric actuator and a drive circuit occurs in a variable valve train for changing the opening characteristics of the valves of an internal combustion engine by using the electric actuator.例文帳に追加

電動アクチュエータを用いて内燃機関の機関弁の開弁特性を変更する可変動弁機構において、前記電動アクチュエータや駆動回路の発熱による2次故障が発生する前に故障の発生を判定させつつ、通常の制御で電動アクチュエータの通電操作量が一時的に大きくなっても、故障の発生が誤診断されることがないようにする。 - 特許庁

The external variable displacement compressor 4 directly injection fuel into a combustion chamber and connected and drive to the cylinder injection internal engine 13 switching over the combustion mode in response to an operation mode is responded to a combustion mode signal S5 and in the case that it is a stratified charge combustion mode, the value of control current Isol is fixedly set to a small value to make a small capacity operation state.例文帳に追加

燃焼室内に燃料が直接噴射され運転モードに応じて燃焼モードが切り換えられる筒内噴射型内燃エンジン13に連結され駆動される外部可変容量型コンプレッサ4を、燃焼モード信号S5に応答し成層燃焼モードである場合には制御電流Isolの値を小さな値に固定して小容量運転状態とするようにした。 - 特許庁

This variable cylinder system for an internal combustion engine changes a feedback gain for air-fuel ratio feedback control, an air-fuel ratio learning value for air-fuel ratio learning control and the purifying performance determination of the exhaust emission purifying catalyst depending on whether under partial cylinder operation or not and on the number of the operating cylinders or their combination under partial cylinder operation.例文帳に追加

内燃機関の可変気筒システムにおいて、いわゆる減筒運転中か否かに応じて、さらには減筒運転中の稼動気筒数または稼動気筒の組み合わせに応じて、空燃比フィードバック制御のフィードバックゲイン、空燃比学習制御における空燃比学習値、排気浄化触媒の浄化性能判定における判定値等を変更する。 - 特許庁

This compression-ignition internal combustion engine is provided with a suction passage volume variable control means for controlling volume of a suction passage on the downstream side more than a section where an EGR device is communicated with the suction passage variably in accordance with a combustion form after switching when switching from premixed combustion to usual combustion or switching from usual combustion to premixed combustion.例文帳に追加

上記圧縮着火内燃機関において、予混合燃焼から通常燃焼への切替時又は通常燃焼から予混合燃焼への切替時に、切替後の燃焼形態に応じて、EGR装置が吸気通路に連通する部位より下流側の該吸気通路の容積を可変制御する吸気通路容積可変制御手段を更に備える。 - 特許庁

The horizontal sections of the components of the variable capacitance microphone are formed in an elliptical or a running track shape while the area of a diaphragm responding to source pressure is maintained to be equal to or larger than a certain size, thus preventing a reduction in sensitivity to sound pressure as well as occupying the minimum internal space of each of various electronic products that trend toward miniaturization and thinness.例文帳に追加

音圧に反応する振動板の面積を一定寸法以上とし、可変容量マイクロフォンの各構成要素の水平断面を楕円形や陸上競技場トラック形状に変形して、小型化、薄型化となっている各種の電子製品の内部空間を最小限に占めつつ、音圧に対する感度を低下させないようにする。 - 特許庁

In the variable compression ratio internal combustion engine provided with a direct injection type fuel injection valve injecting fuel directly to a combustion chamber, injection width during fuel injection is changed in two stages (S106) according to compression ratio to nicely introduce fuel injected from the fuel injection valve to a cavity on a piston top surface in a vicinity of compression top dead center when compression ratio is changed (S105).例文帳に追加

燃焼室に直接燃料を噴射する直噴式燃料噴射弁を備えた可変圧縮比内燃機関において、圧縮比を変更させたとき(S105)に、燃料噴射弁から噴射された燃料が圧縮上死点近傍においてピストン頂面のキャビティに良好に導入されるべく、燃料噴射時における噴射幅を圧縮比に応じて2段階に変更する(S106)。 - 特許庁

The internal space has a variable volume and is provided with compression means for selectively transferring the first inner volume larger than the volume of product to the second volume smaller than the first volume and this reduction in volume is accompanied by a pressurization capable of acting advantageously against transferring of the product through the osmotic wall or the coating element toward the coating element.例文帳に追加

内部空間は可変的容積を有し、製品の体積よりも大きい第1の容積の内部体積を第1の容積よりも小さい第2の容積へと選択的に移行させるための圧縮手段が具備されており、この容積の減少には、塗布用要素に向かっての浸透壁又は塗布用要素を通した製品の移送に有利に作用することのできる加圧が伴う。 - 特許庁

To improve the assembling workability while ensuring the sealing property to assemble a rotary valve in an intake manifold in a variable intake device of a multi-cylinder internal combustion engine wherein the rotary valve is rotatably inserted into an insertion hole formed on the intake manifold by inwardly opening the ways of plural intake passages.例文帳に追加

複数の吸気通路の途中を内面に開口せしめて吸気マニホールドに設けられた挿入孔にロータリーバルブが回動可能に挿入される多気筒内燃機関の可変吸気装置において、確実なシール性を確保しつつ組付性を向上してロータリーバルブを吸気マニホールドに組付ける。 - 特許庁

The method is provided for transition from an initial operation system for the internal combustion engine whose initial operation system and intended operation system are an external ignition operation system or a self-ignition operation system, particularly an Otto cycle engine having gasoline direct injection and partial variable valve operation, to the intended operation system.例文帳に追加

本発明は、初期運転方式および目的運転方式が外部点火運転方式または自己点火運転方式のいずれかである、内燃機関、特にガソリン直接噴射および部分可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの初期運転方式から目的運転方式への移行の方法に関するものである。 - 特許庁

To return the number NE of revolutions to the desired number of revolutions despite of the magnitude of a suction pipe pressure PM when the number NE of the revolutions of an engine is reduced to a value lower than the desired number of revolutions, regarding a control device for an internal combustion engine provided with a variable valve mechanism to vary the closing characteristics of a suction valve or an exhaust valve.例文帳に追加

吸気弁または排気弁の開閉特性を可変とする可変動弁機構を備える内燃機関の制御装置に関し、機関回転数NEが所望の回転数より低下した場合に、吸気管圧力PMの高低に関わらず、その回転数NEを適正に所望の回転数に復帰させることを目的とする。 - 特許庁

Based on a phase difference between a memory clock signal and a delay clock signal obtained by delaying the memory clock signal by an internal delay circuit, the DLL circuit generates delay control data (42) to delay the delay clock signal by a predetermined phase to the memory clock signal, and the variable delay circuit specifies the output timing of the data output circuit by delaying the memory clock signal by the delay control data.例文帳に追加

DLL回路はメモリクロック信号とこれを内部可変遅延回路で遅延させた遅延クロック信号との位相差に基づいてメモリクロック信号に対して遅延クロック信号を所定位相遅延させる遅延制御データ(42)を生成し、可変遅延回路は遅延制御データによってメモリクロック信号を遅延させてデータ出力回路の出力タイミングを規定する。 - 特許庁

The device receives learning instruction signals from the outside (step 1), the internal combustion engine is operated in a specified learning operation mode (steps 4 to 7), the variable valve mechanism is operated so that the lift characteristics are minimized in the learning operation mode (step 8), and the sensor output reference position is corrected or learned based on an output from the control shaft sensor (step 10).例文帳に追加

外部からの学習指令信号を受けて(ステップ1)、内燃機関を所定の学習運転モードで運転し(ステップ4〜7)、この学習運転モード中に、上記リフト特性が最小となるように上記可変動弁機構を操作し(ステップ8)、このときの制御軸センサの出力に基づいて、センサ出力基準位置を補正又は学習する(ステップ10)。 - 特許庁

To specify which of two valve characteristics, between which deviation is calculated, is the cause of the deviation when the deviation between valve characteristics calculated based on a physical amount changed by valve characteristics of an internal combustion engine and a valve characteristic calculated based on a driving amount of an actuator of a variable valve mechanism is larger than a prescribed value.例文帳に追加

内燃機関のバルブ特性によって変化する物理量に基づいて算出されるバルブ特性と可変動弁機構のアクチュエータの駆動量に基づいて算出されるバルブ特性とのずれが所定値よりも大きい場合に、こうしたずれが算出される2つのバルブ特性のうちの何れに起因するかを特定する。 - 特許庁

The hybrid vehicle 1 has an internal combustion engine 5 and an electric motor 50 as a prime mover, and includes a dual clutch type transmission 10, an A/C compressor 90 as an auxiliary machine which operates when the rotor 52 rotates in a predetermined direction and is variable in compressor capacity, and an ECU 100 controlling the compressor capacity.例文帳に追加

ハイブリッド車両1は、原動機として内燃機関5と電気モータ50を有し、デュアルクラッチ式変速機10と、ロータ52が所定方向に回転している場合に作動し、且つそのコンプレッサ容量を変化可能な補機としてのA/Cコンプレッサ90と、コンプレッサ容量を制御可能なECU100とを備えている。 - 特許庁

To restrict unevenness of the valve lift amount by accurately and easily adjusting the valve lift amount and to simplify a valve lift amount adjusting mechanism in a variable valve timing mechanism for an internal combustion engine, which changes valve lift characteristic by changing phases of a driving arm and a driven arm relative to each other by rotation of a rotary member.例文帳に追加

回転部材の回転により駆動アームと被駆動アームとの相対的な位相を変えてバルブのリフト特性を変更する内燃機関の可変動弁装置において、バルブリフト量の調整を正確にかつ容易に実施してバルブリフト量のばらつきを抑制するとともに、バルブリフト量調整機構を簡素化することにある。 - 特許庁

In an internal combustion engine provided with a variable valve train adjusting the lift of an intake valve and obtaining a first operation zone in which a target intake air quantity is achieved by changing the target intake pipe pressure while keeping a target lift constant, a control device for determining the target intake pipe pressure is provided.例文帳に追加

吸気バルブのリフト量を調節する可変動弁機構を備え、目標リフト量を一定にしつつ、目標吸気管圧力を変更することによって目標吸入空気量を達成する第1の運転領域を実現する内燃機関において、該目標吸気管圧力を決定するための制御装置が提供される。 - 特許庁

When performing cylinder reduction operation for realizing non-operation of a part of cylinders of the multi-cylinder internal combustion engine for the vehicle selectively, steady operation not changing throttle opening, ignition time, and opening and closing timing of a variable timing valve is made until switching from normal operation to cylinder reduction operation or switching from cylinder reduction operation to normal operation is completed during the switching.例文帳に追加

車輌用多気筒内燃機関の気筒の一部を非作動とする減筒運転を選択的に行なうに当って、通常運転より減筒運転への切換中または減筒運転より通常運転への切換中には、それが完了するまでスロットル開度、点火時期、可変タイミングバルブの開閉タイミング等を変えない定常運転とする。 - 特許庁

In the variable compression ratio internal combustion engine 10, two cam shafts configured between the cylinder block 20 and the crank case 30 are rotated in the same direction while they are synchronized with each other, causing the relative movement of cylinder block 20 to the crank case 30 toward at least the central axis direction of the cylinder 22.例文帳に追加

シリンダブロック20と、クランクケース30との間に構築される2本のカム軸を、互いに同期させつつ同一方向に回転させることにより、クランクケース30に対してシリンダブロック20を少なくともシリンダ22の中心軸方向に相対移動させる可変圧縮比内燃機関10に関する。 - 特許庁

The controller is applied to the internal combustion engine having a plurality of cylinders, and determines the occurrence of knocking based on an output signal of a knocking sensor in a knocking determination period, controls operation of the variable valve mechanism (an intake valve timing alternation mechanism and a working angle alternation mechanism) and controls operation of an injector.例文帳に追加

この装置は、複数の気筒を有する内燃機関に適用されて、ノック判定期間におけるノックセンサの出力信号に基づいてノッキングの有無を判定するノック判定や、可変動弁機構(吸気バルブタイミング変更機構および作用角変更機構)の作動制御、インジェクタの作動制御を実行する。 - 特許庁

In the game state of a challenge bonus, while the maximum stop delay time for a left reel among three reels constituting a variable display device is shortened from usual 190 milliseconds (4-frame pull-in) to 75 milliseconds (1-frame pull-in), the small prize pattern of any kind can be won regardless of the result of internal drawing.例文帳に追加

チャレンジボーナスの遊技状態においては、可変表示装置を構成する3つのリールのうち左リールについての最大停止遅延時間が通常の190ミリ秒(4コマ引き込み)から75ミリ秒(1コマ引き込み)に短縮されるが、内部抽選の結果に関わらずに何れの種類の小役にも入賞させることができる。 - 特許庁

To enable proper cooperative control in a transitional operation state, by mutually imparting influence with a transfer function having a dynamic characteristic suitable for a control object, in the cooperative control of an internal combustion engine having EGR control and supercharger control by a supercharger with a variable flow rate mechanism and a supercharger with an electric assist mechanism.例文帳に追加

EGR制御と可変流量機構付き過給機や電動アシスト機構付き過給機等による過給機制御とを備えた内燃機関の協調制御において、制御対象に適した動特性を有した伝達関数をもって相互に影響を与えることで、過渡運転状態での適切な協調制御を可能とすること。 - 特許庁

To prevent generation of vibration and noise relating to a shim 5 for adjusting initial relative position of an assembly (an input arm 41 as a cam struck member, an output arm 42 as a valve striking member) to a slider gear 43 in a variable valve train varying operation characteristics of at least one of an intake valve 14 and an exhaust valve 15 of an internal combustion engine 1.例文帳に追加

内燃機関1の吸気バルブ14または排気バルブ15の少なくともいずれか一方の作動特性を可変するための可変動弁機構3であって、スライダギア43に対するアッセンブリ(カム被打部材としての入力アーム41、バルブ打部材としての出力アーム42)の初期相対位置を調整するためのシム5に関連する振動や騒音の発生を防止する。 - 特許庁

In an internal combustion engine having a variable valve timing mechanism, when actuator is feedback controlled so that a real cam phase matches a target cam phase calculated according to engine operation conditions, the actuator is controlled at a designated control value different from the feedback control only in a designated period when changing the target cam phase is changed owing to the variation of the engine operation conditions.例文帳に追加

可変バルブタイミング機構を備えた内燃機関において、機関運転条件に応じて算出された目標カム位相に対し、実カム位相が一致するようにアクチュエータをフィードバック制御しているとき、機関運転条件の変化によって目標カム位相が変化した場合は、その後所定時間のみフィードバック制御とは異なる所定の制御値でアクチュエータを制御する。 - 特許庁

To provide a means for diagnosing deterioration of an insulation object resulting from a secular change, by supplying a frequency-varied signal from a variable frequency electric power source to the insulation object to measure an impedance of the insulation object in a frequency therein, and by finding an internal resistance and capacitance of the insulation object, in the insulation object under an operation condition.例文帳に追加

運用状態の絶縁物において、絶縁物に可変周波数電源より、周波数を変化させた信号を供給して、周波数に対する絶縁物のインピーダンスを測定することで、絶縁物の内部抵抗とキャパシタンスを求めることより、絶縁物の経年変化による劣化を診断する手段を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine capable of controlling an output at a partial load by continuously varying the acting angles and/or the lift amounts of intake valves in a load range including a low load range and surely developing an output with which a vehicle can be retreated even if a variable valve train fails.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、吸気弁の作用角および/またはリフト量の連続可変による部分負荷時の出力調節を低負荷領域まで含めて行うことができるとともに、可変動弁機構の故障時にも車両が退避走行可能な出力を確実に発揮させることのできる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

This variable intake manifold is provided with a chamber part having an intake port 8 communicated with a throttle body 91, plural pipe parts 11 for communicating the inside of the chamber part to each cylinder of a multicylinder internal combustion engine, and a rotary valve 31 for adjusting the air-intake of the pipe parts inserted into the chamber part.例文帳に追加

可変吸気インテークマニホールドは、スロットルボディー91につながる吸気口7を有するチャンバー部と、該チャンバー部の内部と多気筒内燃エンジンの各気筒とを連通する複数のパイプ部11と、上記チャンバー部に挿設される該パイプ部の吸気量を調節するロータリーバルブ31とを有している。 - 特許庁

A driving force control system comprises an internal combustion engine model 1000 represented by a linearized model including a primary delay element, a computing unit 2000 for calculating a deviation between target engine torque and estimated engine torque, a delay compensator 3000 for compensating the deviation for a response delay, and an adder 4000 for adding the delay compensated deviation to the target engine torque to calculate a engine torque controlled variable.例文帳に追加

駆動力制御システムは、1次遅れ要素を含んで線形化されたモデルにより表わされる内燃機関モデル1000と、目標エンジントルクと推定エンジントルクとの偏差を算出する演算器2000と、偏差に応答遅れを補償する遅れ補償器3000と、目標エンジントルクに遅れ補償された偏差を加算してエンジントルク制御量を算出する加算器4000とを含む。 - 特許庁

When a pure miss is generated like the whole generators become a miss and a display result of a variable display device also becomes a miss in internal lot drawing except when a game state is in the RT, or the RT winning flag is set or is in an RT latent state, both the RT lot drawing and the RT latent lot drawing are performed.例文帳に追加

遊技状態がRTにあるか、RT当選フラグが設定されているか、RT潜伏状態にあるか以外の場合で内部抽選において全ての役にハズレ、可変表示装置の表示結果もハズレとなる純ハズレが発生すると、RT抽選とRT潜伏抽選の両方が行われるものとなる。 - 特許庁

When the flow of the exhaust gas is limited by an exhaust gas flow control valve 40 when the engine is operated in the compression stroke injection mode, the electronic control unit 60 of the cylinder injection internal combustion engine 1 reduces the overlapped period and the overlapped area of an intake valve 17 with an exhaust valve 18 by variable valve timing mechanisms 51 and 53.例文帳に追加

筒内噴射型内燃機関(1)の電子制御ユニット(60)は、圧縮行程噴射モードでの機関運転時に排気流量制御弁(40)による排気ガスの流量制限が行われているとき、可変バルブタイミング機構(51、53)により吸気弁(17)と排気弁(18)とのオーバラップ期間およびオーバラップ面積を減少させる。 - 特許庁

Further, switching between the TFO and tandem connection state is judged in two stages of a TFO decision part (9A) and a TFO secondary decision part (10A) to shorten a soundless state, and when the TFO is switched to the tandem connection, a homing signal is sent out to prevent abnormality sound generation due to discrepancy of an internal state variable of a decoding CODEC.例文帳に追加

また、TFOとタンデム接続の切り替え判断をTFO判定部(9A)とTFO2次判定部(10A)の2段階で行い、無音状態を短くするとともに、TFOよりタンデム接続に切り替わる場合は、ホーミング信号を送出し、復号化CODECの内部状態変数の不一致による異音発生を防止する。 - 特許庁

In the exhaust emission purifying apparatus for an internal combustion engine in which a particulate filter for collecting particulate matters contained in exhaust gases is arranged, and a NO_X-occlusion catalyst is arranged on a particulate filter downstream, a NO_2 supply means for making NO_2 contained in the exhaust gasses entering into the particulate filter to be variable.例文帳に追加

排気ガス中の粒子状物質を捕集するパティキュレートフィルタを配置し、パティキュレートフィルタ下流にNO_X吸蔵触媒を配置した内燃機関の排気浄化装置において、パティキュレートフィルタに流入する排気ガス中のNO_2量を可変とするNO_2供給手段を備える。 - 特許庁

This fuel injection control device for internal combustion engine, provided with the variable valve system for changing an operation angle and a valve lift amount of an intake valve 16 and, when the intake valve 16 is delayed to open and the valve lift amount is small, injects fuel from a fuel injection valve 14 toward the lower part of the intake valve 16 (fuel locus fu).例文帳に追加

吸気弁16の作用角とリフト量とを変更可能な可変動弁機構を備えた内燃機関の燃料噴射制御装置であり、吸気弁16が遅開きでありかつリフト量が小さい時は、燃料噴射弁14から吸気弁16の下方に向けて燃料を噴射させる(燃料の軌跡fu)。 - 特許庁

Upstream side EGR amount introduced into the intake passage 20 through an upstream side EGR passage 41 and downstream side EGR amount introduced into the intake passage 20 through a downstream side EGR passage 42 are adjusted based on the valve opening/closing timing of the variable valve timing mechanisms 15 and 16 to obtain target EGR amount set according to an operation state of the internal combustion engine 10.例文帳に追加

そして、機関10の運転状態に応じて設定される目標EGR量が得られるように、上流側EGR通路41を通じて吸気通路20に導入する上流側EGR量および下流側EGR通路42を通じて吸気通路20に導入する下流側EGR量を、可変バルブタイミング機構15,16のバルブ開閉タイミングに基づき調整する。 - 特許庁

In this electronic control method and device for an actuator for the internal combustion engine provided with the variable gas change control device using an intake pipe pressure model wherein the relation between the cylinder charge quantity and intake pipe pressure is described with a straight line with a grade and an offset, the grade K and/or the offset pO is determined depending on a valve overlap face Fue.例文帳に追加

シリンダ充填量と吸気管圧力の間の関係が勾配とオフセットを有する直線によって描かれる、吸気管圧力モデルを用いた可変式ガス交換制御装置を備えた内燃機関のアクチュエータを電子制御するための方法と装置において、勾配KおよびまたはオフセットpOがバルブオーバーラップ面Fueに依存して決定される。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio control device reducing emission of HC and NO_x, by appropriately controlling an air-fuel ratio of air-fuel mixture to be supplied to an engine, in both of a case where an exhaust cleaning catalyst of a variable compression ratio internal combustion engine is in an inactive state and a case where the exhaust cleaning catalyst is in an active state.例文帳に追加

可変圧縮比内燃機関の排気浄化用触媒が非活性状態にある場合及び活性状態にある場合のそれぞれにおいて、機関に供給される混合気の空燃比を適正に制御することにより、HC及びNOx等の排出量を低減することができる空燃比制御装置を提供すること。 - 特許庁

When the flow of the exhaust gas is limited by an exhaust gas flow control valve 40 in the compression stroke injection mode, the electronic control unit 60 of the cylinder injection internal combustion engine 1 advances the opening/closing timings of an intake valve 7 by a variable valve timing mechanism 51 to close the intake valve 7 before a fuel is injected from a fuel injection valve 6 into the cylinder.例文帳に追加

筒内噴射型内燃機関(1)の電子制御ユニット(60)は、圧縮行程噴射モードでの機関運転時に排気流量制御弁(40)による排気ガスの流量制限が行われているとき、可変バルブタイミング機構(51)により吸気弁(7)の開閉タイミングを進角させ、燃料噴射弁(6)から筒内への燃料噴射が開始される前に吸気弁(7)が閉じるようにする。 - 特許庁

例文

This fuel injection control device for an internal combustion engine comprises a fuel injection nozzle for injecting a fuel from the nozzle hole directly into a combustion chamber formed in a cylinder and deviation angle control means for variable control of a deviation angle to the center axis of the nozzle hole along the vertical direction of the cylinder at the center in the direction of actual fuel injection of the fuel actually injected from the nozzle hole.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射制御装置は、噴孔からシリンダ内に画成された燃焼室内に燃料を直接噴射する燃料噴射ノズルと、噴孔中心軸に対して、前記噴孔から実際に噴射された燃料の実燃料噴射方向の中心のシリンダ上下方向に沿った偏位角度を可変制御する偏位角度制御手段と、を備える。 - 特許庁

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