1016万例文収録!

「"fuel consumption"」に関連した英語例文の一覧と使い方(63ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "fuel consumption"に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"fuel consumption"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 3169



例文

To provide a gear shift device for an automatic transmission capable of increasing the degree of freedom of gear ratio more than that when a Lavinio type composite planetary gear train is used while achieving the advantage of the gear train with respect to strength, improvement of fuel consumption, coaxial arrangement of an input part and an output part, and a reduction in size of the automatic transmission.例文帳に追加

歯車列の強度的有利性と、燃費の向上と、入力部と出力部の同軸配置と、自動変速機の小型化と、を合わせて達成しながら、ラビニオ型複合遊星歯車列を用いる場合に比べてギヤ比の選択自由度を高めることができる自動変速機用歯車変速装置を提供すること。 - 特許庁

An activation sheet 1 for eliminating the plus ion in the fluid such as the air and the water so as to ionize the fluid with the minus ion is fitted to an air supply tube 8 of an engine, a drinking water supply tube, and an air flow-in/out port of an air conditioner and an air cleaner for improvement of the fuel consumption and for activation of the drinking water.例文帳に追加

空気や水等の流体中のプラスイオンを取り去って流体をマイナスイオン化する活性化シート1をエンジン等の空気供給管8や飲料水の供給管、空調装置や空気清浄器の空気流入出口等に取り付けて燃費の向上や飲料水等の活性化をはかるようにしている。 - 特許庁

When the four-cycle compression-ignition combustion cannot be performed in the operational state of the internal combustion engine such as when the exhaust temperature is low, the combustion mode is changed to the two-cycle compression-ignition combustion, and the engine can be operated in the compression-ignition combustion at the fuel consumption more excellent than that of the spark ignition combustion even in a range of lower load than a conventional one.例文帳に追加

これによれば、排気温度が低いなど、内燃機関の運転状態が4サイクルの圧縮着火燃焼が行えない状態にあるときは2サイクルの圧縮着火燃焼に切り換えて運転するので、従来より低負荷の領域においても火花点火燃焼よりも燃費の良い圧縮着火燃焼で運転することが可能となる。 - 特許庁

When the eco-switch signal ESW is on and the fuel residual amount Qf is less than the threshold value Qref, the engine and the two motors are controlled so as to cruise by the requested torque Tr* while driving the engine using the operation line by placing precedence on fuel consumption while being not accompanied by the vibration suppression control (S210, S230, S140 to S200).例文帳に追加

そして、エコスイッチ信号ESWがオンで燃料残量Qfが閾値Qref未満のときには、制振制御を伴わずに燃費優先の動作ラインを用いてエンジンを運転しながら要求トルクTr*により走行するようエンジンと二つのモータとを制御する(S210,S230,S140〜S200) - 特許庁

例文

To provide a self-traveling crusher wherein, while being capable of low fuel consumption operation at a low load working time, cam plate angles of hydraulic pumps 9, 10 are controlled to be small at a high load working, pump load torque is controlled to be a previously set load torque, and operation speed of the crusher 3 is prevented from getting slow.例文帳に追加

自走式破砕機において、低負荷作業時には低燃費運転ができながら、高負荷作業となった場合、油圧ポンプ9、10の斜板角を小さくするよう制御して、ポンプ負荷トルクが予め設定した設定負荷トルクになるよう制御しながら、クラッシャ3の運転速度が遅くならないようにする。 - 特許庁


例文

This device is constructed as a global warming prevention device reducing vibration during travel of the vehicle and energy loss, making combustion of fuel close to complete combustion, reducing exhaust gas of a gasoline engine by 75% or more, and materializing about 20% low fuel consumption by using natural energy generated by combination of natural light, a pyramid vessel and built-in ceramic.例文帳に追加

自然の光と、ピラミッド容器と、内臓されたセラミックの組み合わせによって発生する自然エネルギーを用いて、車の走行時の振動や、エネルギーロスを軽減し、燃料を完全燃焼に近づけ、ガソリン自動車における排気ガスの75%以上削減と、低燃費20%前後を実現、自動車用地球温暖化防止装置として、安定した効果が得られる。 - 特許庁

The driving apparatus has advantages of a fuel consumption improving effect of a transmission having a gear ratio electrically changed and the high transmission efficiency of the gear transmission for mechanically transmitting motive energy since a transmission mechanism 10 is provided with a switching clutch C0 or a switching brake B0 and switched to a variable speed state and a discrete speed state.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

An emission calculation part 63 calculates the carbon dioxide emission obtained by converting the fuel consumption corresponding to real fuel cost of the vehicle in charge and the real travel distance between the start base and the destination base by using the emission conversion factor on the basis of the operation data, fuel cost data, interpoint distance data, and the emission conversion factor.例文帳に追加

排出量算出部63は、運行データ、燃費データ、拠点間距離データおよび排出量換算係数に基づき、担当車両の実燃費と発着拠点間の実走行距離に対応する燃料消費量を排出量換算係数を用いて換算した二酸化炭素排出量を算出する。 - 特許庁

An alcohol concentration sensor 37 detecting alcohol concentration of the fuel is mounted on a fuel tank 30, a fuel pipe 32 or a delivery pipe 33, and abnormality diagnosis of the fuel level detector 39 is executed based on a relation between output change quantity of the fuel level detector 39 and fuel consumption quantity estimated from suction air quantity integration value during abnormality diagnosis period.例文帳に追加

燃料タンク30又は燃料配管32又はデリバリパイプ33に、燃料のアルコール濃度を検出するアルコール濃度センサ37を取り付け、異常診断期間中の吸入空気量積算値から推定した燃料消費量と燃料レベル検出器39の出力変化量との関係に基づいて燃料レベル検出器39の異常診断を実行する。 - 特許庁

例文

When the large auxiliary machine 25 is used, the large auxiliary machine 25 is actuated using the electric power supplied from the electric storage device 17; the engine 10 is either kept stopped or only intermittently actuated so as to reduce the generation of noise, heating, exhaust gas and the like, while also reducing the fuel consumption of the engine 10.例文帳に追加

そして、大型補機25を使用するときには、蓄電装置17から供給する電力を用いて大型補機25を作動させるようにし、エンジン10を停止させたまま、もしくは間欠的に作動させるのみとして騒音、発熱、排気ガスの発生等を抑えるとともに、エンジン10の燃料消費も抑える。 - 特許庁

例文

To improve thermal efficiency, output performance and fuel consumption by preventing the lowering of fuel dispersing performance and air utilization factor even in uniform mixture combustion in a high-load and high-rotation operation region while maintaining good thermal efficiency, exhaust emission and combustion stability in stratified charge combustion in a low-load and low-rotation operation region.例文帳に追加

低負荷低回転運転領域での成層燃焼において、良好な熱効率、排気ガスおよび燃焼安定性を維持したまま、高負荷高回転運転領域での均一混合燃焼においても、燃料分散性および空気利用率の低下を防止し、熱効率、出力性能および燃費の向上を図る。 - 特許庁

To provide technology capable of providing good fuel consumption performance and high output performance as a whole internal combustion engine even if combustion conditions of each cylinder group are different in a variable compression ratio mechanism varying compression ratio of the internal combustion engine by changing volume of a combustion chamber of the internal combustion engine including the plurality of cylinder groups and a control system for the same.例文帳に追加

複数の気筒群を有する内燃機関の燃焼室の容積を変更することにより内燃機関の圧縮比を変更する可変圧縮比機構及び可変圧縮比機構の制御システムにおいて、各々の気筒群における燃焼状態に差がある場合にも、内燃機関全体としてより高い燃費性能及び出力性能を得ることができる技術を提供する。 - 特許庁

To achieve a controller for a hybrid vehicle capable of increasing the amount of regenerative power generation and reducing the amount of fuel consumption by compatibly establishing conflicting controls of a control for correcting regenerative torque corresponding to a first speed value for prolonging time of lock-up and slip areas and a control for increasing the amount of regeneration during deceleration.例文帳に追加

本発明は、減速時において、第1速度の値に応じて回生トルクを補正することによって、ロックアップ及びスリップ領域時間を長くし、かつ回生量を多くするという相反する制御を両立させることができ、回生発電量を増加させ、かつ燃料消費量を低減させることが可能なハイブリッド車両の制御装置を実現することを目的としている。 - 特許庁

The drive is provided which has a switching clutch C0 or a switching brake B0 so as to have the advantages of both the effect of improving the fuel consumption of a transmission where transmission ratio is electrically changed as a transmission mechanism 10 is switched between a continuously variable transmission state and a stepped transmission state, and the high transmission efficiency of a gear type transmission device for mechanically transmitting power.例文帳に追加

切換クラッチC0或いは切換ブレーキB0を備えることで、変速機構10が無段変速状態と有段変速状態とに切り換えられて、電気的に変速比が変更させられる変速機の燃費改善効果と機械的に動力を伝達する歯車式伝動装置の高い伝達効率との両長所を兼ね備えた駆動装置が得られる。 - 特許庁

In the constant-temperature fuel saving device, a power generator 15 is rotated by starting of an engine 23 to supply voltage to a constant-temperature ceramic heater 3 via a power cable 16, simultaneously inflow fuel becomes constant temperature fuel of 60°C-65°C and is supplied to the injection pump 18, and engine response is raised to achieve saving of fuel consumption and reduction of exhaust gas.例文帳に追加

エンジン23の始動で発電機15が回転し電源ケーブル16を介して電圧が定温セラミック発熱体3に供給され、同時に流入した燃料が60°C〜65°Cの定温燃料となり噴射ポンプ18に供給し、エンジンレスポンスを高め燃費節減及び排出ガスの減少効果を目的とする定温燃料節減装置。 - 特許庁

The system comprises: the diluting tank for storing an aqueous solution of liquid fuel and supplying it to an anode of a fuel cell; a fuel tank connected to the diluting tank thorough a first control part; a water tank connected to the diluting tank through a second control part; and a control means including a current detection part measuring a fuel consumption quantity from a power generation quantity of the fuel cell.例文帳に追加

本発明の燃料電池システムは、液体燃料の水溶液を収容し、これを燃料電池のアノードへ供給する希釈タンク;希釈タンクに第一の制御部を介して接続された燃料タンク;希釈タンクに第二の制御部を介して接続された水タンク;および燃料電池の発電量から燃料電池の燃料消費量を計測する電流検知部を含む制御手段を具備する。 - 特許庁

To provide a curved surface type chain guide for stably and smoothly sliding and traveling a transmission chain even if installation accuracy is reduced, by reducing partial abrasion of a chain traveling surface by slidingly contacting on chain both sides with the chain traveling surface even if flapping is caused in the transmission chain when starting an engine, by improving fuel consumption performance in the engine by reducing a friction loss when a chain travels.例文帳に追加

チェーン走行時におけるフリクションロスを低減してエンジンの燃費性能を向上させ、エンジン始動時に伝動チェーンにバタツキが生じてもチェーン走行面に対してチェーン両側で摺接してチェーン走行面の偏摩耗を低減し、組みつけ精度を軽減しても伝動チェーンを安定かつ円滑に摺動走行させる曲面型チェーンガイドを提供すること。 - 特許庁

A vehicular control device comprises a first control device to control the coupling state of a lockup clutch provided on a torque converter and a second control device to control the EGR rate correlated to the surge vibration when coupling the lockup clutch, and obtains the target slip ratio of the lockup clutch at which the fuel consumption is minimized and the limit value of the EGR rate based on the target driving force.例文帳に追加

トルクコンバータに備えられたロックアップクラッチの締結状態を制御する第1の制御装置と、前記ロックアップクラッチ締結時のサージ振動に相関するEGR率を制御する第2の制御装置とを備え、前記制御装置を、燃費が最小となるロックアップクラッチの目標スリップ率とEGR率の限界値とを目標駆動力に基づいて求めるように構成する。 - 特許庁

To provide a vehicular braking device for an automobile combining a friction braking means and a regenerative braking means, wherein the friction braking means is moderately used at all times so as to keep a good state of a friction engaging surface of the friction braking means, even if it is thought as advantageous that the regenerative braking means is operated as much as permitted in braking performance from a viewpoint of wear and fuel consumption.例文帳に追加

摩擦制動手段と回生制動手段とを組み合わせた自動車等の車輌の制動装置は、磨耗と燃費の観点からは、制動性能上許される限り回生制動手段を作動させることが有利と考えられるが、摩擦制動手段の摩擦係合面を良好な状態を維持するには、摩擦制動手段は常時適度に使用されているべきであり、そのような車輌用制動装置を提供する。 - 特許庁

In this display device, when a setting means SET in an operating part 21 is operated, an arithmetic circuit 13 determines a reference value of a fuel consumption value per a fixed time under the reference operating condition based on a value of a fuel injection signal Si integrated over a predetermined fixed time length by a fuel injection signal ON time integration counter 11 to store.例文帳に追加

操作部21中の設定手段SET が操作されると、演算回路13は燃料噴射信号Siを燃料噴射信号オン時間積算カウンタ11により、予め定めてある一定時間に亘って積算した値に基づき、基準運転状態下における一定時間あたりの燃料消費量の基準値を求め、記憶する。 - 特許庁

To provide a fluid fuel reformer for liquid fuel and the like exerting a synergistic effect of function possessed by ceramics, more activating liquid fuel and gas fuel, reducing a fuel consumption of the fluid fuel and easy for attachment of the fuel reformer even when a flow path for the liquid fuel or gas fuel is disposed at a narrow portion since the fluid fuel reformer itself has flexibility.例文帳に追加

セラミックの持つ機能の相乗効果を発揮させ液体燃料又は気体燃料の活性化をより一層高め、流体燃料の燃料消費量の低減化また液体燃料又は気体燃料の流路が狭い箇所に設置されていた場合等においても燃料改質器自体が可撓性を有しているために該燃料改質器の取付けが容易である液体燃料等の流体燃料改質器を提供する。 - 特許庁

To provide a fuel injection device capable of easily attaining a sure and smooth starting in a vehicle diesel engine regardless of various fluctuations such as dispersion in starting performance of the engine itself generated inevitably in manufacturing technology, change of fuel temperature, change of engine cooling water temperature, and the like, and improving discharge gas performance such as smoke, HC, CO and the like and the fuel consumption.例文帳に追加

車両用ディーゼルエンジン等において、製造技術上不可避的に発生するエンジン自体の始動性能のばらつき、燃料温度の変化、エンジン冷却水温度の変化等、始動条件の種々の変動には関係なく、確実かつ円滑な始動を容易に達成することができ、かつスモーク、HC、CO等の排出ガス性能及び燃費を改善することができる燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

To provide a magnetic fan clutch device having a simple structure and high reliability, manufacturable at a low cost, excellent in acceleration capability and fuel consumption, capable of preventing the intrusion of circumferential dust, metal powder or moisture into a slight gap between a permanent magnet and a conductor and never causing functional trouble due to the dust or moisture by combining a magnet coupling with an electromagnetic clutch.例文帳に追加

マグネットカップリングと電磁クラッチを組合わせることにより、構造がシンプルで信頼性が高く、製造コストも安くつき、かつ加速性および燃費も優れ、さらに永久磁石と導体間の僅かなギャップへの周囲のダスト(粉塵、金属粉等)や水分等の侵入を防止することができ、ダストや水分等による機能障害を引き起こすおそれのないマグネット式ファンクラッチ装置を提供する。 - 特許庁

Further, the air conditioner ECU 21 determines whether or not the engine 10 is in the operation state at a predetermined area where a fuel consumption ratio of the engine 10 is not good at air-conditioning control and reduces an output (rotation speed) of the electric fan 17 so as to increase drive load of the compressor 11 when it is determined that the engine is in the operation state.例文帳に追加

また、エアコンECU21は、空調制御時においてエンジン10の燃料消費率が良好でない所定領域で該エンジン10が運転状態にあるか否かを判定し、該運転状態にある判定がなされたとき、コンプレッサ11の駆動負荷を増加させるべく電動ファン17の出力(回転速度)を低減させる。 - 特許庁

Thus, since these economic indexes Dassi[i], Dgen[i] are obtained by reflecting change of the power consumption in the power supply system the power transfer amount between a battery and a power generation source is set based on these economic indexes Dassi[i], Dgen[i] in the step S114 to further improve the fuel consumption of the hybrid vehicle.例文帳に追加

これにより、これらの経済指標Dassi[i]、Dgen[i]は電源系内消費電力の変動を反映した値となるので、ステップS114において、これらの経済指標Dassi[i]、Dgen[i]に基づいてバッテリと動力発生源との間の電力授受量を設定することで、一層、ハイブリッド車両の燃費を改善することができる。 - 特許庁

In this control device for a vehicle provided with an engine 10 and an MG(motor/generator) 24, a first control means (low fuel consumption mode assist torque determining means 70, acceleration mode assist torque determining means 80) operating an MG 28 so as to increase an output or torque and shorten an operating time, in accordance with increase of an output required by a driver, is provided.例文帳に追加

エンジン10およびMG24を備えた車両の制御装置において、運転者の要求する出力が高くなる程、出力またはトルクが高くなるように且つ作動時間が短くなるようにMG28を作動させる第1制御手段(低燃費モードアシストトルク決定手段70、加速モードアシストトルク決定手段80)が設けられている。 - 特許庁

To provide a diene-based rubber composition which is suitably used as a tread part-forming material etc. of a pneumatic tire, has improved wear resistance and is suppressed in the heat generation, is improved in the tanδ at 60°C, and thus exhibits an improved rolling resistance and also exhibits the improved balance of the rigidity of a vulcanized rubber and the low fuel consumption.例文帳に追加

空気入りタイヤのトレッド部形成材料等として好適に用いられ、耐摩耗性の改善や発熱量を抑え、転がり抵抗が良好であることを示す60℃におけるtanδ値の改善などを達成せしめ、また加硫ゴムの剛性と低燃費性とのバランスを良好とするジエン系ゴム組成物を提供する。 - 特許庁

To provide an engine control device for a construction machine, allowing the well responsive increase of an engine rotating speed with auto accel control at starting operation, the smooth increase of an engine rotating speed from an idling speed to a rotating speed as instructed at finishing auto idle control and less fuel consumption and noise generation right after non- operation of an actuator.例文帳に追加

建設機械のエンジン制御装置において、操作開始時にオートアクセル制御によりレスポンス良くエンジン回転上昇を行え、合わせてオートアイドル制御終了時にアイドル回転数から指示回転数までスムーズにエンジン回転数を上昇させ、かつアクチュエータの非操作直後の燃費及び騒音を低減する。 - 特許庁

To provide a vehicle controller, which enables the control schedule of a motor to be set, so that the quantity of fuel consumption may be minimized, in consideration of battery charging by power generation by suspension, a vehicle controller, and a computer program, in an electric vehicle which uses the motor as its drive source.例文帳に追加

モータを駆動源とする電動車両において、サスペンションによる発電によりバッテリの充電を行うことも考慮して、燃料消費量が最少となるように、モータの制御スケジュールを設定することを可能とした車両制御装置、車両制御方法及びコンピュータプログラムを提供する。 - 特許庁

A controller 21 forms an IPS block 30 for optimizing running characteristic or fuel consumption, processes received data in the block, detects information on a road existent ahead from the processed data, and calculates for a drive system management part 60, which outputs an optimization command for a transmission and/or engine control part.例文帳に追加

制御装置(21)は、走行特性または燃料消費の最適化のためにIPSブロック(30)を形成し、当該ブロックで、受信されたデータを処理し、IPS予測部(50)によって、処理されたデータから前方に存在する道路についての情報を検出し、駆動系マネージメント部(60)に対して計算し、そこから駆動系マネージメント部(60)は最適化命令を変速機および/または機関制御部に対して出力する。 - 特許庁

The deterioration of the three-way catalyst 22 can be known precisely through reduction in present NOx storage capacity in the NOx catalyst 24 and the section value of the straight line by this calculated purifying rate, so that the deterioration of emission can be prevented, and deterioration in the fuel consumption can be prevented through recovery of the allowable storage quantity of the NOx catalyst 24.例文帳に追加

この算出された浄化率によって、NOx 触媒24における現在のNOx 吸蔵能力及び直線の切片値の低下によって三元触媒22の劣化を的確に知ることができ、エミッション悪化が未然に防止され、NOx触媒24の許容吸蔵量の回復によって燃費の悪化も防止される。 - 特許庁

A driving state display device 1 detects the operating state of an automatic control device mounted on a vehicle based on the driving state, and when it is detected that the drive for degrading the fuel economy is performed, the actually consumed fuel amount and the fuel consumption when the vehicle travels without any drive of degrading the fuel economy are respectively calculated.例文帳に追加

運転状態表示装置1は、車両に搭載された自動制御装置の作動状態を運転状態に基づいて検出し、また、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、実際に消費された燃料量と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。 - 特許庁

To provide an operating method for preventing an upward fuel consumption and an upward exhaust gas temperature from occurring in a transient process immediately before a cylinder is isolated or after the cylinder is re-operated in an internal combustion engine capable of at least partially isolating at least one first cylinder block among a plurality of cylinders.例文帳に追加

複数のシリンダ・ブロックの少なくとも1つの第1のシリンダ・ブロックが少なくとも部分的に遮断可能な内燃機関において、シリンダの遮断直前または投入直後の移行過程内における上昇燃料消費量および上昇排気温度の発生を阻止する運転方法を提供する。 - 特許庁

To provide a voltage controller of a generator for vehicle in which fuel consumption can be enhanced through voltage switching control using a navigation system, and deterioration of a battery and the starting performance of an engine incident to lowering of residual capacity of the battery when a vehicle is left as it is for a long time after stopping engine can be prevented.例文帳に追加

ナビゲーションシステムを用いて、電圧切換制御による燃費の向上を達成し、かつエンジン停止後の車両の長時間放置によるバッテリ残存容量の低下に伴うエンジンの始動性悪化及びバッテリの劣化を防止することができる車両用発電機の電圧制御装置を提供する。 - 特許庁

To improve fuel consumption and output by improving combustion performance and broadening the stratification combustion range by controlling the behavior of the fuel atomization in a combustion chamber so that air-fuel mixture can be stratified properly over the broad running range of a spark ignition type direct injection engine in the stratification combustion run by the engine.例文帳に追加

火花点火式直噴エンジン1により成層燃焼運転を行う場合に、該エンジン1の広い運転領域に亘って混合気を適切に成層化し得るよう、燃焼室6における燃料噴霧の挙動を制御して、燃焼性の改善や成層燃焼領域の拡大によって燃費及び出力の改善を図る。 - 特許庁

To attain excellent exhaust emission control while enhancing precision of fuel injection control to enhance fuel consumption performance for an engine, when an injector is arranged to directly supply fuel to a combustion chamber inside a cylinder of the engine to control a fuel injection amount and fuel injection timing by the injector.例文帳に追加

エンジン1の気筒2内燃焼室6に対し燃料を直接的に噴射供給するようにインジェクタ12を配設し、このインジェクタ12による燃料の噴射量及び噴射時期を制御する場合に、その燃料噴射制御の精度を高めて、エンジン1の燃費性能をさらに向上させながら、一層の排気清浄化を実現する。 - 特許庁

To provide a steering method and a steering system in which a straight course to a target point can be traced even under the tide and wind by performing the control so that the ground proceeding azimuth is agreed with the target azimuth, the time to reach the target point is shortened, and any wasteful fuel consumption can be suppressed.例文帳に追加

対地進行方位を目標方位に一致させるように制御することにより、潮流,風の影響下であっても目標地点までの直線コースを辿ることができ、従って、目標地点までの到達時間を短縮化し、無駄な燃料消費を抑えることが可能な操船方法及び装置を提供する。 - 特許庁

To obtain a reduction method for fuel consumption amount due to a heat retaining material and device for an engine and combustion units in rated operation including an no-load operation, which reduces emission concentration of carbon dioxide, carbon monoxide and nitrogen oxides produced rated operation of the engine and combustion units no-load operation, for improving combustion efficiency.例文帳に追加

無負荷運転を含む定格運転中のエンジン及び燃焼機器の定格運転中に発生する二酸化炭素、一酸化炭素及び窒素酸化物の排出漂度を低減して燃焼効率を向上することを特徴とする、無負荷運定時を含む定格運転中のエンジン及び燃焼機器の保温処理材及び装置による燃料消費量の低減方法。 - 特許庁

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle well balancing the high traction performance, high turning performance and improvement in the fuel consumption by deciding whether permitting or prohibiting the torque distribution control of high traction performance on a two-dimensional map of a car speed and accelerator opening.例文帳に追加

トラクション性能の高いトルク配分制御を許可するか禁止するかを車速とアクセル開度による二次元マップ上で決めることにより、高いトラクション性能と高い旋回性能と燃費の向上をうまくバランスさせることができる四輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine to which a catalyst device enabling stratified charge combustion and occulding NOX is connected, which device can reduce and remove NOX without deteriorating fuel consumption performance nor reducing oxygen density in the exhaust while providing rich air-fuel ratio of an air-fuel mixture.例文帳に追加

層状燃焼可能であり且つNOx吸蔵型の触媒装置の接続された内燃機関の排気浄化装置において、内燃機関の層状燃焼を利用し、混合気をリッチ空燃比として排気中の酸素濃度を低下させることなく燃費の悪化なくNOxを還元除去可能な内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To provide a NOx sensor rationality diagnosing device, a NOx sensor rationality diagnosing method, and an exhaust emission control device provided with the NOx sensor rationality diagnosing device, which diagnose rationality of a NOx sensor at a desired timing without deteriorating driveability and fuel consumption even during operation of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の運転中であっても、ドライバビリティ性や燃費の悪化を伴わずに、所望の時期にNO_Xセンサの合理性診断を行うことができるNO_Xセンサの合理性診断装置及びNO_Xセンサの合理性診断方法、並びにそのようなNO_Xセンサの合理性診断装置を備えた排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To continue fuel stop for an internal combustion engine for a long period to improve a fuel consumption while preventing torque shock generated at the time of restarting the fuel supply and evading surely engine stalling, in a vehicle connected with a fluid coupling directly connectable to a driving shaft of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の駆動軸に直結可能な流体継手の接続された車両において、燃料復帰時に発生するトルクショックを防止し且つエンジンストールを確実に回避しながら内燃機関の燃料停止を長期間継続して燃費の向上を図ることの可能な車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a lock-up clutch controller for a vehicle capable of being improved for the drivability by preventing an incongruous feeling from arising when executing change over to the engagement side of a lock-up clutch to unconventionally lower speed side during low-speed running in order to improve fuel consumption.例文帳に追加

燃費向上を目的として減速走行中に従来よりも低車速側までロックアップクラッチの係合側への切換えを実行するようにした場合、アクセルのオンオフに伴う係合状態の切換による違和感の発生を抑制して、ドライバビリティが向上する車両のロックアップクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

When the operation oil in the cold state is warmed by heat exchange between the operation oil and engine cooling water in a heat exchanger 16 to improve the fuel consumption, heat of the cooling water is transferred to the operation oil to militate against the securing of the heating performance of the air conditioner heating a cabin by the heat of the cooling water.例文帳に追加

この燃費の改善を図るために冷えた状態にある作動油を熱交換器16でのエンジン冷却水と作動油との熱交換により昇温させると、エンジン冷却水の熱が作動油へと奪われることから、エンジン冷却水の熱によって車室25内を暖房する空調装置の暖房能力を確保する上で不利になる。 - 特許庁

The low fuel consumption for the high combustible output is attempted by burning the circulating air-fuel mixture and air by ionizing it in high density by arranging an extreme ultraviolet radiation radiator capable of radiating extreme ultraviolet radiation central wavelength of which is 184.9 nm uniformly in the air-fuel mixture or the air circulating in the gasoline engine or in the inside of an intake manifold of the diesel engine.例文帳に追加

ガソリンエンジン若しくはディーゼルエンジンのインテークマニホールド内を流通する混合気若しくは空気に、均等に且その中心波長が184.9nmの遠紫外線を放射しえる遠紫外線放射体を配設せしめ、流通する混合気や空気を高密度にイオン化させて燃焼させることにより、高燃焼性出力に伴う低燃費化を図る。 - 特許庁

By scavenging combustion gas using sufficient amount of air sucked into the scavenging air passage 13, exhausting of a part of the air-fuel mixture along with the exhaust gas to an engine exterior from an exhaust passage 12 during scavenging is prevented and the THC in the exhaust gas and the fuel consumption ratio can be reduced fully.例文帳に追加

そして、この掃気通路13内に吸入された十分な量の空気を用いて燃焼ガスの掃気を行うことにより、掃気時に混合気の一部が排気ガスと共に排気通路12からエンジン外に排出されるということを防止し、排気ガス中のTHCの減少、及び、燃料消費率の低減を十分に図れる。 - 特許庁

To provide a continuous regeneration-type particulate filter device capable of preventing the clogging of a filter to efficiently remove particulates without lowering the fuel consumption, by combining an electric heater with the continuous regeneration-type particulate filter, and executing the heating mainly in decelerating the engine brake operation.例文帳に追加

連続再生型パティキュレートフィルタに電気加熱装置を組み合わせ、主にエンジンブレーキ作動の減速時に加熱するように制御することにより、燃費の悪化を招くことなく、フィルタの目詰まりを防止でき、効率よくパティキュレートを除去できる連続再生型パティキュレートフィルタ装置を提供する。 - 特許庁

To provide a means for efficiently and accurately performing the forcible regeneration of a continuously regenerative filter device using catalytic action for burning PM contained in exhaust gas from an engine while trapping it to prevent the worsening of fuel consumption due to excessive forcible regeneration and the deterioration of a filter and a catalyst due to the abnormal combustion of the accumulated PM.例文帳に追加

エンジンの排気中に含まれるPMを捕集しつつ触媒作用により燃焼させる連続再生式フィルタ装置において、過剰な強制再生による燃費の悪化や堆積PMの異常燃焼によるフィルタおよび触媒の劣化を防止するのに強制再生を効率よく適確に処理しえる手段を提供する。 - 特許庁

To provide a lubricating oil base oil for internal combustion engines having good lubricating property over a wide temperature range because of low viscosity, excellent low-temperature fluidity and high viscosity index and further having low volatility and stability to heat oxidation and excellent in low fuel consumption property, and a lubricating oil composition for internal combustion engines containing the base oil.例文帳に追加

低粘度であり、低温流動性に優れ、かつ粘度指数が高いため広い温度範囲にわたって良好な潤滑性を有し、さらに低揮発性であり、熱酸化安定性を有し、低燃費性に優れた内燃機関用潤滑油基油および該基油を含む内燃機関用潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

例文

To provide a control device which allows miniaturization of a vehicle drive or improves fuel consumption while avoiding shock during engine air-fuel ratio control, the vehicle drive having a differential mechanism for distributing engine outputs to a first electric motor and to an output shaft and having an electric motor provided on the output shaft.例文帳に追加

エンジンの出力を第1電動機および出力軸へ分配する差動機構とその出力軸に設けられた電動機とを備える車両用駆動装置において、その駆動装置を小型化できたり、或いはまた燃費が向上させられると共に、エンジンの空燃比制御時にショックが抑制される制御装置を提供する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS