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路駐の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 664



例文

第1の電源スイッチ4は、電池3からの給電を節電側に制御するための機能を有し、車時や高速道を通行しない車載器の使用が不要な場合に電源ラインをOFFさせ、低消費電流化により電池3の寿命を延長する。例文帳に追加

The first power switch 4 has a function of controlling power supply from the battery 3 to the power saving side, and the power line is turned off when it is unnecessary to use the equipment because of parking or not driving on superhighways, and thus the power consumption is reduced to extend the lifetime of the battery 3. - 特許庁

運送車両法上、公道を牽引用車両でトレラー本体を牽引できる構造とするため、方向指示器、非常点滅表示灯、尾灯、制動灯、車灯、後退灯後部反射器、番号灯、車幅灯、前部反射器を設ける。例文帳に追加

A turn indicator light, an emergency blinking indicator light, a trail lamp, a brake light, a parking light, a backup light rear reflector, a license plate light, a width indicator, and a front reflector are provided to provide a structure capable of towing the trailer body by the towing vehicle on a public road under the Road Transportation Vehicle Law. - 特許庁

特に、車場あるいは有料道の自動料金徴収システムに用いられる遮断機において、車両が遮断バーに衝突して該遮断バーが折損防止のために退避しても、反動で該遮断バーが退避位置から定常位置に復帰することなく、退避状態にロックされるようにする。例文帳に追加

To lock a crossing bar in an evacuated position without returning from the evacuated position to a steady position by a reaction even if the crossing bar is evacuated in order to prevent the breakage in the collision with a vehicle in a crossing gate used in an automatic tolling system for parking facility or tool road. - 特許庁

車装置1の建物躯体2側に、移動経に沿って移動されるケージ9上に搭載された車両Wの許容搭載スペース外への食み出しを検知する非接触式の車両食み出し検知器P2、P4、Q1〜Q6、R1〜R4が配置される。例文帳に追加

Non-contact type vehicle projection detectors P2, P4, Q1-Q6 and R1-R4 for detecting projection out of an allowable mounting space of the vehicle W mounted on the cage 9 moving along the moving line are arranged on the building skeleton 2 side of the parking system 1. - 特許庁

例文

サーバ管理装置36は、車載装置11と狭域通信を用いて通信可能な側装置21及び車場管理装置22を介して、狭域通信の通信領域に存在する車載装置11から、利用者を特定可能な車載器IDを取得する。例文帳に追加

A server management device 36 acquires on-vehicle unit ID for specifying a user from an on-vehicle device 11 existing in the service area of short-range communication through a road side device 21 and a parking lot management device 22 which communicates with the on-vehicle device 11 by using the short-range communication. - 特許庁


例文

エレベータ式車装置10で、エレベータケージ3の昇降経4の中心部を挾んで入庫口12と出庫口13とを分離し、しかも入庫口12と出庫口13とを隣接して設け、さらにエレベータケージ3に運転者の乗り降りを可能とする床材16を設ける。例文帳に追加

In the elevator type parking device 10, an entering port 12 and a leaving port 13 are separated, holding the central section of an asending-descending path 4 for an elevator cage 3, the entering port 12 and the leaving port 13 are formed adjacently and a flooring 16, on and from which a driver can get, is mounted on the elevator cage 3. - 特許庁

このとき、自車両のステアリング操作が行われると、車経に沿って自車両を移動させるための目標舵角へ現在舵角が向かっていく場合には、自車両の操舵の補助力を増加させるので(S21)、自車両のステアリング操作を比較的小さな操作力で行うことができる。例文帳に追加

When steering of the own vehicle is operated, in the case of directing the present steering angle to the target steering angle for moving the own vehicle along the parking route, the steering assist force of the own vehicle is increased (S21), and steering of the own vehicle can be operated by the relatively small steering force. - 特許庁

副変速装置及び動力分配装置を備えた自動変速装置において、副変速装置がニュートラル位置であっても、車両車中に確実に車輪を固定でき、油の循環経を確保することができる自動変速装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an automatic transmission capable of surely fixing wheels at vehicle parking time and capable of securing an oil circulating passage even if an auxiliary transmission is in a neutral position in the automatic transmission having the auxiliary transmission and a power distributing device. - 特許庁

エレベータ式車装置1は車両6が乗降操作されるパレット8を備えると共にパレット8を昇降に沿って昇降操作させる昇降台5を備え、入出庫階に呼び出されたパレット8上に車両6を搭載して格納する。例文帳に追加

Elevator type parking equipment 1 is equipped with a pallet 8 operated to load and unload the vehicle 6, and an elevating platform 5 which is operated to lift/lower the pallet 8 along a shaft; and the vehicle 6 is loaded on the pallet 8 called to a loading/unloading story and stored. - 特許庁

例文

車部3を、空気が供給されることにより膨らむとともに複数の噴出孔から下方へ空気を噴出させるエアパッド13が設けられたパレット11と、パレット11を走行2に進退させる移動機構12とから構成する。例文帳に追加

The parking part 3 is composed of a pallet 11 provided with an air pad 13 to which air is supplied to inflate it for letting air jetted from plural jetting holes downward, and a movement mechanism 12 to advance/retreat the pallet 11 to/from the traveling passage 2. - 特許庁

例文

遮断器(10)は、作動されたときに開離可能な接点(24)選択的に開く引外し機構(26)、並びにマイクロプロセッサ(12)上に常していて、複数の直列事故検出アルゴリズム(72,76,80,84)を含む直列アーク検出シーケンス(14)を有する。例文帳に追加

The circuit breaker (10) includes: a contact (24) which becomes separable when it is activated; a tripping mechanism (26) which is selectively opened; and a serial arc detection sequence (14) which resides in a microprocessor (12) and has a plurality of serial fault detection algorithms (72, 76, 80, 84). - 特許庁

また、走行制御装置Sは、車支援又は狭通過支援に利用され、警戒度推定手段102は、算出した走行軌跡に沿って車輌を走行させた場合における周辺物と車輌との間の距離に基づいて警戒度を推定する。例文帳に追加

The traveling controller S is used in the support of parking or passing through a narrow path, and the degree-of-warning estimating means 102 estimates the degree of warning based on the distance between a surrounding object and the vehicle when the vehicle is driven along the calculated track. - 特許庁

探索装置100は、取得部101によって移動体の現在位置を示す位置情報を取得し、目的地設定部102によって目的地を設定して、検索部103によって目的地から所定範囲内に存在する車場を検索する。例文帳に追加

A route search device 100 acquires positional information indicating the current location of the vehicle by an acquisition part 101, sets the destination by a destination setting part 102, and searches for the parking lots within a prescribed range from the destination by a search part 103. - 特許庁

昇降式立体車場の制御装置100は、モータ21の回転速度を上昇するためのインバータ回61に指令する指令情報を、車両積載枠体に積載された車両台数に対応して複数格納したテーブルデータ74を備えている。例文帳に追加

The controller 100 of the lift type multistory parking space has table data 74 constituted by storing a plurality of pieces of command information corresponding to the number of vehicles loaded on the vehicle-loading frame for sending commands to an inverter circuit 61 for raising the rotational speed of a motor 21. - 特許庁

側装置15は、DSRCエリアに進入したITS車載器17に対し、嗜好データテーブル等の通信規格を利用しつつ、嗜好データに係る施設とは無関係の車場の情報を進入のたびに繰り返し配信することを有効に実施する。例文帳に追加

To enable a roadside device 15 to effectively execute repetitive delivery of information for a parking lot irrelevant to a facility related to taste data to an ITS on-vehicle device 17 which enters a DSRC area for every entrance while using a communication standard of a taste data table or the like. - 特許庁

車できない場所に人を迎えに行って、相手を待たなければならないような場合でも、所定の時刻に同じ場所に戻ってくることができることにより相手を待たせることがない、ユーザにとってより便利な経探索方法を提供する。例文帳に追加

To provide a route search method convenient for a user and for preventing the other side from being kept waiting by returning to the same location at a prescribed time even when having moved to a no-parking location to pick up a person to necessitate keeping the person waiting. - 特許庁

次に、リバースセンサ7の出力により、車両が後退していると判定した場合には、車両の現在位置が車場やパーキングエリアである可能性が高いため、CPU4は道上にある現在位置の候補の信頼度を低下させる。例文帳に追加

When it is judged that the vehicle has retreated by the output of a reverse sensor 7, the current position of the vehicle may exist in a parking lot or a parking area, thus reducing the reliability of the candidate of the current position on the road by the CPU 4. - 特許庁

車場等の周囲に配設されるフェンスや車止めポールにおいて、自動車が不用意に接触しても折れ曲がったり損傷しにくく、且つメンテナンスを低減できる面ポール及びこれを用いた遮蔽体を提供する。例文帳に追加

To provide a road surface pole, which is difficult to be bent and damaged even when an automobile carelessly collides and maintenance of which can be reduced, and a shielding body using the pole in a fence and a car-stop pole disposed around a parking space or the like. - 特許庁

また、車両が車場等の道以外のエリアを走行している間は(S103:NO)、車両が回転している状態であることを条件として(S108:YES)、そのエリアに進入した時点での進行方向を上向きとするように地図を表示する(S109)。例文帳に追加

Additionally or alternatively, during the period the vehicle travels in an area other than roads, such as parking lots ("NO" in S103), under the condition that the vehicle is rotating (YES in S108), a map is displayed so as to turn upward the traveling direction at approaching into the area (S109). - 特許庁

入り口12において自動車側誘導装置は側機24からDSRC27により車場画像28と共に、区分図30の情報、区分図30における各升目31の情報、通信地点升目情報、及び出口升目情報を受信する。例文帳に追加

At an entrance 12, a guide device on a car side receives information about a section view 30, information about each square 31 in the a section view 30, communication site square information and exit square information together with a parking lot image 28 by a DSRC 27 from a road side machine 24. - 特許庁

敷地に奥行きがなく、玄関アプローチと庭との連絡が車場によって寸断された住宅において、前記玄関アプローチと庭とを直結する地を建物階下に配置することによって、玄関アプローチから庭へのスムーズな動線を形成する。例文帳に追加

To form a smooth traffic line from a vestibule approach to a garden, in a house on a narrow site where the communication between the vestibule approach and the garden is shut off by a parking space, by placing a lane that connects the vestibule approach directly to the garden below the first floor of the building. - 特許庁

車両が自走式立体車場を走行するときに、CPU2は方位データと移動距離とから車両の現在位置を推定しながら、車両が地点A→Bに至る一般道に進出したか否かを判定し、位置特定不可能範囲を特定する。例文帳に追加

When the vehicle runs in an automotive type multistory parking lot, the CPU 2 estimates the present position of the vehicle from the azimuth data and the moving distance, and simultaneously determines whether the vehicle advances to an ordinary road guiding from a spot A to a spot B, and specifies a position un-specifiable range. - 特許庁

車両Vは、車内LAN3に接続された無線通信機能を有する車載機器1を備え、営業所には、車場の出入口に設けられた無線通信用の側アンテナ25に接続された情報集信装置2を備えている。例文帳に追加

A vehicle V comprises the on-vehicle apparatus 1 having a radio communication function connected to an in-vehicle LAN 3, and a business office comprises the information concentrating device 2 connected to a road-side antenna 25 for radio communication, mounted on a doorway of a parking. - 特許庁

受信アンテナと、受信アンテナにより受信された標準電波に基づいて計時時刻を修正する信号処理回とを有する電波時計に関し、車時に標準電波を確実に受信できる電波時計を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a radio-controlled watch capable of receiving a standard radio wave during parking, as to the radio-controlled watch having a reception antenna, and a signal processing circuit for correcting a clocking time based on the standard radio wave received by the reception antenna. - 特許庁

前後に幼児2人を乗せた母親や身体能力の低下した高齢者等の運転者側の要件と、直線平滑、段差・凹凸等の道側の要件のいずれに対しても、二輪車の軽快性と三輪車の安定性を高いレベルで兼ね備え、手動操作可能な輪スタンドを提供する。例文帳に追加

To provide a manually operable parking stand for actualizing the light run of a motorcycle and the stability of a tricycle in high-level combination on the basis of both requirements for a driver such as a mother whose children ride thereon at the front and rear sides or an aged person who has lower physical ability and for a road such as a straight and smooth road or a stepped/uneven road. - 特許庁

自動車の安全運転支援や自動走行を実現するための技術であって、車両に搭載されたカメラを用い、先行車、車車両、歩行者等、道上に存在する障害物を、走行上の障害とならない面上の白線や標識といったテクスチャ、側のガードレール等の物体から区別して検知する障害物検知装置を提供する。例文帳に追加

To provide an obstacle detecting device being a technique for realizing vehicle safe driving support and automatic traveling and for detecting obstacles existing on the road such as a leading vehicle, parked vehicles and pedestrians while distinguishing the obstacles from objects such as texture of while lines and signs on the road which do not disturb vehicle traveling and a guardrail on a roadside by using a camera mounted on the vehicle. - 特許庁

電磁弁26によって、運転時用キャニスタ20を給油時用キャニスタ16とバイパス通36との何れか一方に連結可能となっており、制御回28は、燃料給油時に給油時用キャニスタ16と運転時用キャニスタ20とを連結し、車時にバイパス通36と運転時用キャニスタ20とを連結するようになっている。例文帳に追加

A solenoid valve 26 can connect the driving canister 20 to either of the fueling canister 16 and a bypass passage 36, and a control circuit 28 connects, during fueling, the fueling canister 16 and the driving canister 20, and during parking, the bypass passage 36 and the driving canister 20. - 特許庁

空きマス経案内部44は今回受信した車場情報の空きマス毎の特徴情報と履歴情報を比較し、履歴情報中に一番多く出現する特徴カテゴリを含む空きマスを1つ選別して目的マスとし、通情報を参照して現在地から目的マスまで経案内を行う。例文帳に追加

A course-to-vacant-section guidance portion 44 compares character information and history information of each vacant section in the parking-lot information received this time, selects as a target section one vacant section comprising a character category which appears the most frequently in the history information, and performs course guidance from a current position up to the target section by referring to the pathway information. - 特許庁

深草駅~藤森駅間にある師団街道第一軍道、第二軍道、第三軍道は、道が京阪本線の線を跨ぐ形の立体交差で、戦前の大日本帝国陸軍第16師団(日本軍)の演習の支障を防ぐためのものであった(現在の陸上自衛隊の屯地は、郊外の京阪宇治線黄檗駅周辺や近鉄京都線大久保駅(京都府)周辺に移転している)。例文帳に追加

Shidan-Kaido the first, second and third gun-do (three military roads for military use) situated in the section between Fukakusa Station and Fujimori Station were equipped with overhead crossings that permitted these roads to cross over the line, in order not to interrupt the maneuvers of the 16th Division of the Imperial Japanese Ground Army (Japanese Army) before the war (it has since been relocated to the suburbs as the posts of the Japan Ground Self-Defense Force (JGSDF); one in the vicinity of Obaku Station (Kyoto Prefecture) on the Keihan Uji Line and the other in the vicinity of Okubo Station on the Kintetsu Kyoto Line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

集合住宅1の入居者の共用部分である敷地Sには、離間して配置された戸建構造を有する住戸20と、住戸20のための共用施設が設けられていると共に、敷地Sに接する道Rからそれぞれの住戸20への出入口となるエントランスが設けられた管理棟40と、道Rに沿って設けられた車場40とが備えられている。例文帳に追加

A site S that is a section shared by residents of a multidwelling 1 includes dwelling units 20 having a detached structure which are arranged separately; a management building 40 having a shared facility for the dwelling units 20 and an entrance that is a gateway to each dwelling unit 20 from a road R adjacent to the site; and a parking lot 40 provided along the road R. - 特許庁

車輪止めの後方に植生器を設置し、該植生器の立ち上り面が車輪止めの機能を有するもので、その構成として、面下部の埋設枠と面上部の植生器から成り、舗装する前に埋設枠を設置し舗装後に植生器を埋設枠と結合固定するものとした車場の車輪止め機能付き植生器を構成している。例文帳に追加

The vegetation receptacle with wheel stopper function is installed rearward of the wheel stopper and the rising face of the vegetation receptacle has the wheel stopping function, wherein the vegetation receptacle comprises an underground burying frame under the ground surface and the vegetation receptacle on the ground surface, and the underground burying frame is set before paving and the vegetation receptacle is attached and fixed with the underground burying frame after paving. - 特許庁

従来の入庫空間に入庫した車両を格納する機械式車装置にかわって、入庫空間の下に設けられた車両入庫と、反射面が入庫してくる車両に向く様に車両入庫の前方に設けられた案内鏡と、入庫空間の最先端部に上方から吊り下げられた懸垂体とを備えたものとした。例文帳に追加

In place of a conventional mechanical parking device which houses a vehicle entering an entry space, this mechanical parking device is provided with a vehicle entry path provided below the entry space; a guide mirror provided in front of the vehicle entry path so that the reflecting surface faces the entering vehicle; and a suspension body suspended from above at the foremost part of the entry space. - 特許庁

車支援装置100において、画像処理部105は、受電コイルの現在位置と、歪み補正処理後および視点変換処理後の画像内に存在する給電コイルマーカの位置との差異(距離および角度)を算出し、経算出部109は、その差異に基づいて、受電コイルから給電コイルマーカまでの好ましい経を算出する。例文帳に追加

In the parking assistance device 100, an image processing part 105 calculates differences (a distance and an angle) between the present position of the power receiving coil and a position of a feeding coil marker existing in an image after distortion correction processing and after viewpoint conversion processing, and a path calculation part 109 calculates a preferred path from the power receiving coil to the feeding coil marker on the basis of the differences. - 特許庁

その結果として有効な誘導経が生成されないと判別された場合は、次に、最大許容舵角を舵角初期値としたときの軌跡と目標車位置との位置関係に基づいて、舵角初期値として舵角ゼロとは異なる舵角を用いて有効な誘導経が生成され得るか否かを判別する。例文帳に追加

If it is determined that an effective leading path cannot be generated as a result thereof, the parking assist device next determines whether or not an effective leading path can be generated by using a steering angle different from the steering angle of zero as the initial steering angle value based on the positional relationship between a locus when the maximum permissible steering angle is set to be the initial steering angle value and the target parking position. - 特許庁

車支援装置100において、画像処理部105は、受電コイルの現在位置と、歪み補正処理後および視点変換処理後の画像内に存在する給電コイルマーカの位置との差異(距離および角度)を算出し、経算出部109は、その差異に基づいて、受電コイルから給電コイルマーカまでの好ましい経を算出する。例文帳に追加

In a parking support device 100, an image processing section 105 calculates differences (distance and angle) between a present position of the power-receiving coil and a position of a power-feeding coil marker existing in an image after distortion correction processing and visual point conversion processing, and a route calculation part 109 calculates a preferable route from the power-receiving coil to the power-feeding coil marker based on the differences. - 特許庁

車輪に制動力を加えるスプリングブレーキチャンバー67に対してブレーキペダル54が操作されたときにエアタンク65内の圧縮空気をスプリングブレーキチャンバー67に供給して車輪を制動する主ブレーキ回69と、圧縮空気をスプリングブレーキチャンバー67に供給する車ブレーキ回74がトレーラに設けられている。例文帳に追加

A main brake circuit 69 for feeding compression air in an air tank 65 to a spring brake chamber 67 to brake the wheel when a brake pedal 54 is operated relative to the spring brake chamber 67 added with braking force to a wheel, and a parking brake circuit 74 for feeding the compression air to the spring brake chamber 67 are provided on the trailer. - 特許庁

以外の車場内、工場内、自宅敷地内等ではシートベルト未装着でも発進、移動、車庫入れは可能であるが、道上では必ずシートベルトを装着しなければ、車の通常な走行は不可能な構造にして、シートベルトの未装着を完全に防止する車両速度計を提供する。例文帳に追加

To provide a speedometer of a vehicle for preventing a seat belt from being not attached by rendering the structure incapable of regular running on a road by a vehicle without surely attaching a seat belt, but capable of starting, traveling and garaging without installing the seat belt in the parking lot, factory and ground-plot. - 特許庁

前記信号プロトコルは、通信プロトコルを形成するパケットを生成、送信、及び受信し、デジタルデータを1つ又は複数のタイプのデータパケットに形成するように構成され、少なくとも1台が該ホストデバイスに常し、該通信経を通して該クライアントに結合される、リンクコントローラによって使用される。例文帳に追加

The signal protocol is used by link controllers configured to generate, transmit, and receive packets forming the communications protocol, and to form digital data into one or more types of data packets, with at least one residing in the host device and being coupled to the client through the communications path. - 特許庁

信号プロトコルは、通信プロトコルを形成するパケットを発生し、送信し、受信するように構成され、デジタルデータを1つ以上のデータパケットのタイプに形成するように構成されたリンクコントローラーにより使用され、リンクコントローラーの少なくとも1つはホスト装置に常し、通信を介してクライアントと接続される。例文帳に追加

A signal protocol is used by link controllers configured to generate, transmit and receive packets forming a communications protocol, and configured to form digital data into one or more types of data packets, with at least one of the link controller residing in a host device and being coupled to a client through a communications path. - 特許庁

信号プロトコルは、通信プロトコルを形成するパケットを生成し、送信し、受信するように、及びデジタルデータを、少なくとも1つがホストデバイスに常し、通信経を通ってクライアントに結合される1種類又は2種類以上のデータパケットに形成するように構成されるリンクコントローラによって使用される。例文帳に追加

The signal protocol is used by link controllers configured to generate, transmit, and receive packets forming the communications protocol, and to form digital data into one or more types of data packets, with at least one residing in the host device and being coupled to the client through the communications path. - 特許庁

信号プロトコルは、通信プロトコルを形成するパケットを生成し、送信し、受信するように、及びデジタルデータを、少なくとも1つがホストデバイスに常し、通信経を通ってクライアントに結合される1種類又は2種類以上のデータパケットに形成するように構成されるリンクコントローラによって使用される。例文帳に追加

The signal protocol is used by link controllers configured to generate, transmit, and receive packets forming the communications protocol, and to form digital data into one or more types of data packets, with at least one residing in the host device and being coupled with the client through the communications path. - 特許庁

車中の車両のシフトポジションがパーキング位置であって(ステップS21でYes)、傾斜の傾斜角が所定の値よりも大きい場合(ステップS22でYes)に、フットブレーキを自動保持させ(ステップS23)、パーキング位置から他の位置へのシフトポジションの変更が検出される(ステップS26でYes)まで、フットブレーキを自動保持させる。例文帳に追加

In the case where a parking position is selected in the parked vehicle (Yes in step S21) and an inclined angle of the inclined road is larger than a predetermined value (Yes in step S22), a foot brake is automatically retained (step S23) until a change is detected in a shift position from the parking position to the other position (Yes at step 26). - 特許庁

電動駆動機構により車輪ブレーキを作動させる電動車ブレーキ装置において、車両の動力源からの動力に起因して車両を第一の方向に移動させる第一の移動力よりも、面の傾斜に起因して車両を第一の方向と逆の第2方向に移動させる第2の移動力が大きいときに車輪ブレーを作動させる。例文帳に追加

In this electric parking brake device in which a wheel brake is operated by an electric driving mechanism, the wheel brake is operated when a second moving power moving the vehicle to a second direction opposite to a first direction due to an inclination of a road surface is greater than a first moving power moving the vehicle to the first direction due to power from a power source of the vehicle. - 特許庁

エレベータの昇降の側方に沿って複数の階層に、かつ各階層を複列にして形成された複数の格納室を設け、自動車の収容台数の拡大を図るエレベータ式車装置において、エレベータと各格納室との間にトレー移送機構を簡単な構造にして設け、コストダウンを図る。例文帳に追加

To reduce cost by providing a tray transfer mechanism, in a simple structure, between an elevator and each storage compartment in an elevator type parking facility in which a plurality of storage compartments formed in a plurality of stories and a plurality of rows on each story along the side of a hoistway of an elevator so as to increase the number of cars to be stored. - 特許庁

この構成によれば、前記二輪車の輪郭位置より通51へ向けて水平に可視光線が照射されることにより、利用者は、利用者の二輪車5をゲージ61の前に移動させ、光が遮断されると、二輪車5が規格サイズより大きく、立体輪設備へ収納不可能と判断できる。例文帳に追加

According to this constitution, a user moves the bicycle 5 of the user to the front of the gauge 61 by horizontally irradiating the visible rays toward the pathway 51 from the profile position of the bicycle, and when light is intercepted, the bicycle 5 is larger than the standardized size, and it can be decided that it can not be kept in the multistory bicycle parking facility. - 特許庁

本発明は、車両が進入する走行車場等のエリアにおける緑化舗装の技術に関し、耐荷重性能を維持しながらも緑化面積比率を上昇させ、更には植物を健全に生育し、長期間その状態を維持させることのできる緑化舗装とその施工方法を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a greened pavement being a technique regarding a greened pavement in an area such as a driving path or a parking place which vehicles enter, increasing the ratio of green area while maintaining load-resistant capacity, allowing plants to soundly grow and keeping the plants in sound conditions for a long period of time, and to provide a method for constructing the greened pavement. - 特許庁

一般車両に装備して、非常事態で走行している救急車、パトカーから発信する緊急電波を、受信距離制限範囲内で緊急車両の警報音を受信させる受信距離制限回付き受信機及び緊急停車のハザードスイッチに連動する危険防止警告発信器を提供する。例文帳に追加

To provide a receiver with a receiving distance limiting circuit mounted on a general vehicle and for receiving warning sound of an emergency vehicle within a receiving distance limiting range with respect to an emergency radio wave transmitted from an ambulance and a patrol car traveling in an emergency situation and a danger prevention warning transmitter that interlocks with a hazard switch for an emergency parking and stopping of vehicle. - 特許庁

これは、例えば夏場の炎天下に車してある場合などで、ハンドル1が日射により車室内温度Tr以上に熱く熱せられる時などには、車室内空気を取り込んでハンドル1内の通風1a・2a・4に通すことにより、ハンドル1の温度を車室内温度Tr近くにまで下げることができる。例文帳に追加

In this manner, when a vehicle is parked under a blazing sun in summer and the wheel 1 is heated by sunlight to become hotter than a vehicle room temperature Tr, the temperature of the wheel 1 is lowered close to the vehicle room temperature Tr as the air inside the vehicle room is taken into the wheel 1 to passes through the ventilating paths 1a, 2a, 4. - 特許庁

このようにして、車料金決済システムは、運転者が車載装置のタッチパネルの操作によって決済方法を選択する前に、決済方法の選択が可能な選択期間が経過した場合でも、そのまま現金決定処理に実行せず、運転者に側装置のタッチパネルにて決済方法を再度選択する機会を与えることができる。例文帳に追加

Thus, even if the selection period capable of selecting a settlement method has lapsed before the driver selects the settlement method through an operation of a touch panel of the on-vehicle device, a parking fee settlement system does not execute cash settlement processing as it is and can provide an opportunity for the driver to select again the settlement method through the touch panel of the roadside device. - 特許庁

例文

前記信号プロトコルは、通信プロトコルを形成するパケットを生成、送信、及び受信し、デジタルデータを1つ又は複数のタイプのデータパケットに形成するように構成され、少なくとも1台が該ホストデバイスに常し、該通信経を通して該クライアントに結合される、リンクコントローラによって使用される。例文帳に追加

The signal protocol is used by link controllers configured to generate, transmit, and receive packets forming the communications protocol, and to form digital data into one or more types of data packets, with at least one residing in the host device and being coupled to the client through the communications path. - 特許庁

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