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車両走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13719



例文

ECUは、排ガス出力車両を課金対象とするロードプライシングエリアの通過が予測されると(S100のYES判定時)、蓄電装置の現在のSOCを取得する(S110)とともに、EV走行によってロードプライシングエリアを通過するために必要なエネルギ量を推定する(S120)。例文帳に追加

An ECU (electronic control unit), when passing through the road pricing area, where an exhaust gas output vehicle is set to be the charging object is predicted (YES-determination in S100), acquires the present SOC of an accumulation device (S110), and estimates energy quantity required for passing through the road pricing area by EV travel (S120). - 特許庁

遊星歯車機構にエンジンと二つのモータが接続されると共に二つのモータの駆動回路にバッテリが接続された車両において、バッテリが遮断されたときでも駆動回路の電力母線間に接続されたコンデンサの電圧を適正な状態に保持して二つのモータを適正に駆動して走行する。例文帳に追加

To provide a vehicle, in which an engine and two motors are connected to a planetary gear mechanism and a battery is connected to a drive circuit of the two motors which runs by retaining a capacitor voltage connected between the power buses of the drive circuit in an appropriate state even when the battery is cut off, thereby appropriately driving the two motors. - 特許庁

前車輪3及び後車輪4を備えた走行機体2にエンジン5を搭載してなる作業車両において、オペレータが操作するキースイッチ部41のエンジン始動スイッチ45と、エンジン5を始動するスタータ作動部としてのスタータリレー46との間に、オンオフ切換形のエンジン始動規制スイッチ50を接続しているものである。例文帳に追加

In the working vehicle in which an engine 5 is mounted on a traveling machine body 2 provided with a front wheel 3 and a rear wheel 4, an on/off switching type engine starting restriction switch 50 is connected between an engine starting switch 45 of a key switch part 41 operated by an operator and a starter relay 46 as a starter operation part for starting the engine 5. - 特許庁

空調装置であるエアコンシステム200に通信可能に接続された車載情報装置であるカーナビゲーションシステム100は、地図データ、汚染源の位置情報と発生時間情報とからなる汚染源情報、及び車両走行位置情報とに基づいて、吸気の切替をエアコンシステム200に指示するようにした。例文帳に追加

A car navigation system 100 as the on-vehicle information device communicatably connected to an air conditioning system 200 as the air conditioner is adapted to instruct the air conditioning system 200 to switch the intake air based on the map data, the pollution source information composed of location information of a pollution source and occurrence time information, and the vehicle travel location information. - 特許庁

例文

本発明は、プロペラシャフトをセンターベアリング部で車体下部に設置するプロペラシャフトの支持装置において、別途、保持部材を用いることなくプロペラシャフトの組付け性の向上を図ることで、螺合締結手段の締結作業性の向上し、車両走行時のNVH(ノイズ・バイブレーション・ハーシュネス)の性能悪化を防ぐことができるプロペラシャフトの支持装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a propeller shaft support device capable of improving efficiency of fastening work of a screwing and fastening means and of preventing NVH (noise/vibration/harshness) performance during traveling of a vehicle by improving assembling performance of a propeller shaft without using an additional holding member, in the propeller shaft support device for installing the propeller shaft underneath a vehicle body via a center bearing part. - 特許庁


例文

車両の運転状況、すなわち走行抵抗と勾配抵抗と推定加速抵抗に基づいて、必要エンジン出力を推定し、必要エンジン出力から必要最低エンジン回転数を算出し、 カーブ通過中は必要最低エンジン回転数を保つようアップシフトを禁止するのみならず、ダウンシフトを含めた変速制御を実行する。例文帳に追加

Depending on the running situation of a vehicle, that is, running resistance, slope resistance and estimated acceleration resistance, a required engine output is estimated, required minimum engine rotational speed is calculated from the required engine output, upshifting is prohibited to hold the required minimum engine rotational speed during passing on the curve, and the speed change control including the downshifting is carried out. - 特許庁

段差を通過する際に、車両の速度と上下方向加速度との関係を示す特性値が快適さの臨界値を示す快適境界線に近くなるようにサスペンション制御を行うことによって、乗り心地と走行安定性とを高い次元で両立させることができ、段差に対して適切にサスペンション制御を行うことができるようにする。例文帳に追加

To provide a vehicle control system capable of obtaining both of ride comfort and travelling stability at a high level and capable of appropriately controlling suspension in response to a level difference by controlling suspension so that a characteristic value which shows the relation between vehicle speed and vertical directional acceleration comes close to a comfort boundary line which shows a critical value of comfort when passing through a level difference. - 特許庁

ランプボディ14にフレーム部材50を上下方向に回動可能に支持するとともに、このフレーム部材50に灯具ユニット20を左右方向に回動可能に支持し、これらフレーム部材50および灯具ユニット20を、コントロールユニット108により車両走行状況に応じて各々回動制御する構成とする。例文帳に追加

A frame member 50 is supported by a lamp body 14 so as to be vertically rotatable, a lamp unit 20 is supported by the frame member 50 so as to be horizontally rotatable, and the frame member 50 and the lamp unit 20 are rotatively controlled by a control unit 108 in response to the traveling condition of the vehicle. - 特許庁

さらに、描画データと自車位置とに基づいて、自車位置を描画データの道路上に位置決めするためのマップマッチング処理を行い、マップマッチングを行うことができない場合に、描画データに基づいて、車両走行軌跡を中心とした所定領域内において道路の有無を判断する。例文帳に追加

Mapping matching is processed further to position the the own vehicle position on the road in the drawn data, based on the drawn data and the own vehicle position, and the presence of the road within a prescribed area around a traveling locus of the vehicle as the center is judged based on the drawn data, when the map matching is not able to be carried out. - 特許庁

例文

車速センサ52により検出される車両走行速度が所定速度以上であるときは、バイパス通路41に設けられた電磁弁42を開弁状態にすることによって、バイパス通路41を流通する冷却水の流量を増加させてエンジン11に供給される冷却水の流量を減少させる。例文帳に追加

When the traveling speed of the vehicle detected by a vehicle speed sensor 52 is higher than a predetermined speed, the flow amount of the cooling water flowing in a bypass passage 41 is increased by opening a solenoid valve 42 installed in the bypass passage 41 to increase the flow of the cooling water fed to an engine 11. - 特許庁

例文

走行機体に搭載される燃料噴射型エンジン10に,その回転数を,予め記憶されている燃料噴射量特性に基づいて,前記エンジンによる各種の作業モードに応じた所定回転数に維持するようにした燃料噴射制御装置22を設けて成る作業用車両において,粗悪燃料の使用を認識できるようにする。例文帳に追加

To recognize use of inferior fuel, in a working vehicle formed by arranging a fuel injection control device 22 for maintaining its rotating speed at a predetermined rotating speed corresponding to various work modes by an engine based on a prestored fuel injection quantity characteristic, in the fuel injection type engine 10 mounted on a traveling machine body. - 特許庁

内燃機関と電動機との2種類の動力源で走行するハイブリッド車両に適用され、NOx触媒を備える内燃機関の排気浄化システムにおいて、NOx触媒に対する還元制御を実行する際、内燃機関における燃焼状態が不安定になることを抑制しつつ、NOxの浄化効率を向上させることの可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for suppressing a combustion state in an internal combustion engine from becoming unstable, and for improving the purification efficiency of NOx in reduction control to an NOx catalyst in the exhaust purification system of an internal combustion engine with the NOx catalyst which is applied to a hybrid car which travels with two types of power sources, that is, an internal combustion engine and a motor. - 特許庁

車両のルーフパネルに設けられた開口部の開口面積の大きさに拘わらず、開口部が開放された走行時に、空気流の車室への流入および空気流の開口部後端への衝突を抑制することができ、かつ車室内の静粛性が低下するのを抑制することができるサンルーフ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a sunroof device capable of suppressing inflow of an airflow into a cabin and collision of the air stream to an opening rear end at traveling that an opening is opened regardless of a size of an opening area of the opening provided on a roof panel of a vehicle and suppressing reduction of quietness in the cabin. - 特許庁

本発明は、エンジン1及びモータ19を駆動源として走行可能なハイブリッド車両100であって、エンジン1の排気によって回転駆動される排気タービン8と、排気タービン8によって回転駆動されることで発電する発電機3と、を備え、モータ19は、発電機3によって発電された電力によって駆動される。例文帳に追加

This hybrid vehicle 100 capable of traveling by using an engine 1 and a motor 19 as drive sources includes an exhaust turbine 8 rotationally driven by exhaust of the engine 1, and an electric generator 3 for generating power by being rotationally driven by the exhaust turbine 8, wherein the motor 19 is driven by power generated by the electric generator 3. - 特許庁

複数の制御要素(1)と、該制御要素(1)に接続された少なくとも一つの制御装置(2)と、該制御装置(2)に接続されたセンサ(3)とを備えた、ブレーキシステム、ステアリングシステム、或いはアクティブシャーシの形態である車両における走行挙動の制御装置において、複数の制御要素(1)に割り当てられた少なくとも一つの制御装置(14、15)を備え、制御装置(14、15)が構造的なユニットとして実現されている。例文帳に追加

The control device for running behavior in the vehicle in a form of the brake system, steering system or active chassis is equipped with a plurality of control elements (1), at least one control device (2) connected with the control elements (1) and a sensor (3) connected with the control device (2). - 特許庁

その操作量依拠制御により、例えば、車輪を積極的に転舵するための力を発生させることが可能であるため、車両走行中に操作中立位置付近で操作する場合において、係合部と案内通路との間にクリアランスが存在することにより生じる操作フィーリングの悪化を抑えることが可能である。例文帳に追加

By the operating amount-based control, for example, force for actively turning wheels can be generated, and thereby the deterioration of operational feeling caused by the presence of a clearance between an engaging part and a guide passage can be suppressed when operating in the vicinity of the neutral operating position during traveling of the vehicle. - 特許庁

走行系と制動系の二系統の解除手段をそれぞれ独立して形成でき、一方の解除手段に不具合が生じても、他方の解除手段によって前記車速維持機構を強制的に解除でき、車速維持機能及びその解除機能の信頼性等を向上できるようにした作業車両を提供するものである。例文帳に追加

To provide a work vehicle capable of improving reliability of the vehicle speed maintaining function and its releasing function by forcibly releasing a vehicle speed maintaining mechanism by the other releasing means even if inconvenience is caused in one releasing means by respectively independently forming the releasing means of two systems of a traveling system and a braking system. - 特許庁

電気デバイスや電気コントロールユニットが故障を起こした場合であっても、動力の伝達及び遮断をエンジン回転数に応じて制御することができ、低速時におけるエンジンストールや停車状態からの発進不能を防止して走行安全性を高めることが可能な車両用油圧式無段変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To increase traveling safety by controlling the transmission or the cutting-off of power according to an engine rotational speed, and preventing engine stalling at a low speed or starting incapability from a stopped state even when a failure occurs in an electric device or an electric control unit. - 特許庁

定常走行時において加速要求時に比べて吸気弁の閉弁時期を遅角側に設定する遅閉じ制御が行われるハイブリッド車両の制御装置において、遅閉じ制御時における燃料消費量の低減と、その後に加速要求が出されたときのドライバビリティの悪化の抑制とを両立させる。例文帳に追加

To achieve both reduction of fuel consumption in performing delay closing control and the suppression of the deterioration of drivability when an acceleration request is made afterwards in the control device of a hybrid vehicle for performing delay closing control to set the valve closing period of an inlet valve at an angle of delay side in comparison with an acceleration request time during regular traveling. - 特許庁

物体識別手段5は、周期毎のマトリクスデータを各メッシュ位置ごとに所定の演算により順次積算することで得られる最新周期までの積算マトリクスデータの各メッシュ位置の値を監視し、その値が所定の値以上である時、その物体を走行中の車両等の移動物体と識別する。例文帳に追加

An object discrimination means 5 monitors the value of each mesh position of integrated matrix data to the newest period obtained by integrating successively the matrix data in every period by prescribed operation at each mesh position, and, when the value is over a prescribed value, discriminates the object as a moving object such as the traveling vehicle or the like. - 特許庁

牽引走行中の進路変更や旋回の際に牽引車と被牽引車、あるいは、被牽引車どうしが接触するおそれが生じるときに牽引車の運転手に警報を与えることにより車両間の接触を未然に防止できるようにした牽引車及び当該警報を発する過剰操舵警報装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a tractor that can prevent contact between vehicles by warning the driver of the tractor when there is a risk of contact between the tractor and a trailer or between trailers at a course change or turn during traction travel, and an oversteer warning system that raises such a warning. - 特許庁

鉄道車両走行するレールに発生した軌道狂いを修正するために計画された、レールを移動させる箇所を、作業実施時により正確に特定することにより、効率的なマルチプルタイタンパーなどの軌道補修装置による軌道整備手法を確立するとともに、作業の省力化を実現すること。例文帳に追加

To establish a track maintaining method which is planned for correcting a track deviation occurring at a rail on which railway vehicles travel, and carried out by means of a track maintaining device such as an efficient multiple tie tamper, by correctly specifying a location at which the rail is to be moved, at the time of execution of repairing work, and to achieve labor saving of the work. - 特許庁

トラクタ等の農用作業機の走行車両にあっては、多彩な周波数の騒音がキャビン内に透過しており、有効な騒音低減効果を発揮させるには、それなりの質量をもつ板材を用いて、かつ新たな二次振動源とならないように、補強材で補強する等して、質量効果を持たせる形態では、単に質量増加になり、さほどに有効な騒音低減とはなり難い。例文帳に追加

To solve the problem that noises having various frequencies are transmitted through a cabin in a running vehicle of a tractor, in order to exhibit an effective noise reducing effect, reinforcement is needed by using a plate material having a mass so that a new secondary vibration source may not be formed, but mass is simply increased and so effective noise reduction is hardly obtained by a form having a mass effect. - 特許庁

本発明の回収装置54は、シート70上に載置される8本の脚部72、72…付きの網目状テーブル74と、網目状テーブル74上で走行移動自在に設けられ、シート70上のブラスト媒体26を網目状テーブル74を介して吸引する吸引口60を備えた吸引車両76とから構成される。例文帳に追加

This recovery device 54 is composed of a mesh-like table 74 with eight leg parts 72, 72, etc. put on a sheet 70 and a suction vehicle 76 provided so as to run and move freely on the mesh-like table 74 and provided with a suction port 60 for sucking a blast medium 26 on the sheet 70 through the mesh-like table 74. - 特許庁

ステアリングハンドルの操向操作量に応じて左右のクローラ走行装置への出力回転を調整することにより車体を旋回させるように構成したクローラ型作業車両に於いて、車体の前後傾斜角或いは左右ローリング角が大となって車体の姿勢が不安定な場合に、ステアリングハンドルの操向操作に対して車体の予期せぬ動きを防止する。例文帳に追加

To prevent an unexpected move of a vehicle body for steering operation of a steering wheel when a longitudinal inclination or transverse angle of roll of the vehicle body is large and an attitude of the vehicle body is unstable in a crawler type working vehicle structured to turn the vehicle body by adjusting an output rotation to right and left crawler travel gears according to the steering operation amount of the steering wheel. - 特許庁

ハイブリッド車両においては、少なくとも標高情報からなる道路情報に基づいて、ナビゲーションコントローラ22により、現在位置から設定された目的地までの経路設定を行い、設定された経路の経路情報に基づいて、ハイブリッドコントローラ21により、経路走行時における原動機としてのエンジン1や駆動用モータ2の発熱量を予測する。例文帳に追加

In a hybrid vehicle, a route from an existing position to a set destination is set by a navigation controller 22 on the basis of road information composed of at least altitude information, and the quantity of heat generation of an engine 1 and a driving motor 2 as a prime mover in running on the route is estimated by a hybrid controller 21 based on route information of the set route. - 特許庁

上記横断面の形状は、ブッシュが貫通孔に圧入されたときに、車両走行中に(制動力や駆動力による前後Gが掛かることによって)当該A形サスペンションアームに生じると予測される引張応力と打ち消し合うような残留圧縮応力が生じるように設計される。例文帳に追加

The shape of the cross-section is designed so as to generate a residual compression stress of a size to cancel the tensile stress predicted to be generated in the suspension arm while the vehicle is running (caused by application of a front-rear G due to the braking force and/or driving force) when the bushing is fitted by pressure into the through holes. - 特許庁

並走検出部は、道路の走行面に設けられ光学的な特性が道路の幅方向に周期的に変化するパターンを含むマーキング部と、幅方向に延長する線状の視野を有する一次元画像を取得するラインセンサ部と、一次元画像を用いて並走している車両の数を検出する計数部とを備える。例文帳に追加

The detection unit includes a marking unit disposed on the travelling surface of the road and including a pattern periodically changing in optical characteristics in the width direction of the road; a line sensor unit for capturing a one-dimensional image having an eyesight of a line shape extending in the width direction; and a counting unit for detecting the number of vehicles travelling in parallel by using the one-dimensional image. - 特許庁

走行情報を読み込み(S10)、車両減速時(S11肯定)に、一方から他方のモードへ切り替えられた場合(S12肯定)、クラッチストロークCst、実エンジントルクTeng、所定マップより実際のエンジンブレーキトルクTengaを算出し(S13〜S15)、この大きさを考慮して回生トルクTmgを徐々に変化させる(S16〜S18)。例文帳に追加

Travelling information is read (S10) and, when a mode is switched from one mode to another (S12 affirmation) at the time of deceleration of a vehicle (S11 affirmation), an actual engine brake torque Tenga is calculated (S13 to S15) from a clutch stroke Cst, an actual engine torque Teng and a given map, to gradually change the regeneration torque Tmg in view of the magnitude thus calculated. - 特許庁

ハイブリッド車両11にて、車速が予め設定された目標車速となるようにエンジン12の出力とモータ16,19の出力が調整される定速走行制御を実行中であるとき、エンジン12の回転数が予め設定された所定値を超え、且つ、燃料カットの実行が検出されると、エンジン12の吸気管227に設けられたスロットル弁229を閉止する。例文帳に追加

A throttle valve 229 provided in an induction pipe 227 of an engine 12 is closed if a rotation speed of the engine 12 exceeds a predetermined value, and execution of a fuel cut is detected when constant speed travel control is in execution, wherein output power of the engine 12 and motors 16, 19 are adjusted so as to obtain a predetermined target vehicle speed in a hybrid vehicle 11. - 特許庁

コントローラ70から圧力制御弁31、圧力制御弁41それぞれに指令信号が出力され、前進用クラッチFLが係合し、かつスピードギアトレイン40に設けられている変速用クラッチ1st(1速)が係合して、車両が最低速度段F1で前進走行しているとする。例文帳に追加

The present invention is configured so that there is engaged the clutch for a transmission gear 1st (first gear position) in which command signal is output from a controller 70 to pressure control valves 31 and 41, respectively, and in which a clutch for forward drive FL engages and which further is provided on a speed gear train 40 and the vehicle forwardly drives with minimum velocity stage F1. - 特許庁

空気圧低下監視部35は、正常状態学習部32による学習結果と過剰状態学習部33による学習結果とを参照して車両11の通常走行時に車速センサ21で検出される車速と評価指標導出部31で導出される評価指標とに基づきタイヤTの空気圧の低下を監視する。例文帳に追加

An air pressure reduction monitoring part 35 monitors the reduction in the air pressure of the tire T based on a vehicle speed detected by the vehicle speed sensor 21 and an evaluation index derived by an evaluation index deriving part 31 during normal traveling of a vehicle 11 by referring to the learning result by the normal state learning part 32 and the result by the excessive state learning part 33. - 特許庁

この装置では、車両走行中では、マスタシリンダが出力するマスタシリンダ液圧Pmに、リニア電磁弁により発生するリニア弁差圧ΔPdを加えた液圧であるホイールシリンダ液圧Pw(=Pm+ΔPd)が、ブレーキペダル踏力に応じた目標ホイールシリンダ液圧Pwtと一致するように、リニア弁差圧ΔPdが制御される。例文帳に追加

In this device, during traveling of a vehicle, linear valve differential pressure ΔPd is controlled so as to make wheel cylinder hydraulic pressure Pw(=PmPd), which is obtained by adding the linear valve differential pressure ΔPd generated by a linear solenoid valve to a master cylinder hydraulic pressure Pm outputted from a master cylinder, match target wheel cylinder hydraulic pressure Pwt corresponding to brake pedal depressing force. - 特許庁

診断モードとして、車両の挙動・走行状態をリアルタイムに診断するリアルタイム運転診断と、運転傾向を診断する運転傾向診断とがあり、ユーザの入力に基づき、リアルタイム運転診断画面と運転傾向診断画面との何れかを選択し、切り替え表示する(S410:YES→S420)。例文帳に追加

As a diagnosis mode, either of real-time driving diagnosis for diagnosing in real time a behavior and a traveling state of a vehicle, and driving tendency diagnosis for diagnosing a driving tendency, can be used, and either of a real-time driving diagnosis screen and a driving tendency diagnosis screen is selected based on input by a user, and switching is displayed (S410:YES to S420). - 特許庁

運転者による操作に基づいてマニュアル変速の変速段を選択するための選速部材と、少なくとも車両走行条件に基づいて変速段を決定する変速段決定手段と、前記選速部材による変速段の選択、及び前記変速段決定手段による変速段の決定のうちの少なくとも一方に基づいて、運転者に変速情報を知らせるための音情報を発生させる出力手段とを有する。例文帳に追加

A vehicle control device is provided with a shift lever 48 as a shift member for selecting a shift stage of a manual shift operation on the basis of an operation of a driver, and a shift stage deciding means 101 for deciding a shift stage on the basis of at least a traveling condition of the vehicle. - 特許庁

また、運転席近傍に設けられた監視装置200において、検出装置100からの送信電波を受信し、車輪の回転数を検出して車両1の走行距離を算出し、加速度センサによって検出された互いに直交する3方向のそれぞれに発生する検出加速度と予め計測されている基準となる加速度情報とを比較して線路の異常を検出する。例文帳に追加

A monitor device 200 provided near a driver's seat receives transmission radio wave from the detecting device 100, detects the number of revolution of the wheels, computes travelling distance of the vehicle 1, and compares detected acceleration generated in each of three directions orthogonal one another and detected by the acceleration sensor with the previously measured acceleration information as a reference so as to detect abnormality of the railway track. - 特許庁

車両走行に係る情報提供、警報及び制御の3段階の支援を行う際に、警報や制御のタイミングを前段階の支援の有無に応じて適切に設定し、運転者や乗員が支援に対して感じる煩わしさや違和感を低減しつつ良好な支援効果を得るようにした運転支援装置を提供する。例文帳に追加

To provide a running supporting device capable of obtaining satisfactory support effects while reducing any nuisance or sense of incompatibility sensed by an operator or occupant against support by properly setting the timing of warning or control according to the presence/absence of the pre-stage support at the time of executing three-stage support, that is, information provision, warning and control associated with vehicle traveling. - 特許庁

車両の高速走行等によって、エンジンルーム46内の気圧に比べ車外の気圧が低下した場合には、エンジンフード18の内側から圧力の作用する方向と、シール部材40の2シール部40Bが延設部材22の一般部22Aを押圧する方向とが一致するようになっている。例文帳に追加

When atmospheric pressure outside the vehicle is reduced when compared with atmospheric pressure in an engine room 46 due to running of the vehicle at a high speed, the direction in which a pressure acts from an inner side of an engine hood 18 agrees with the direction in which a sealing part 40B of the sealing member 40 presses a general part 22A of the extended member 22. - 特許庁

車輪Wに接続されて車両走行時に駆動される第1オイルポンプP1は、車速の増加し応じて、即ち電動モータM等の潤滑・冷却部の発熱量の増加に応じてオイルの吐出量が増加するので、自動的に必要かつ充分な量のオイルを潤滑・冷却部に供給して冷却性能を確保することができる。例文帳に追加

In a first oil pump P1 connected to a wheel W and driven during travelling of a vehicle, the amount of oil to be discharged increases according to the increase in vehicle speed, namely heating value of the lubricating/cooling section of the electric motor M or the like, so that a required and sufficient amount of oil is automatically supplied to the lubricating and cooling section to secure the cooling performance. - 特許庁

走行する車両の車輪にレーザ光を照射し、その反射光から車輪の形状を測定する場合に、車輪バック面に設けた基準溝を測定し、車輪突入側のフランジ端部から基準溝までの距離と車輪退出側のフランジ端部から基準溝までの距離とを比較して、長い方の距離を測定値とした例文帳に追加

When irradiating a wheel of a running vehicle with the laser beam and measuring the wheel shape from the reflected beam, a reference groove provided on the wheel back face is measured, and the distance from a flange end on the wheel inrush side to the reference groove is compared with the distance from a flange end on the wheel retreat side to the reference groove, and the longer distance is used as the measured value. - 特許庁

さらに、シフトレバー38の操作によりP(パーキング)レンジとは異なるシフトレンジが選択されたまま、車両11の走行が停止された場合、エンジン12の作動にともないオルタネータ33から供給される電力によりモータ25を駆動して、自動変速機19のシフトレンジをPレンジに強制的に切替える。例文帳に追加

When stopping travel of the vehicle 11 while selecting the shift range different frame a P(parking) range by operation of the shift lever 38, the motor 25 is driven by the electric power supplied from the alternator 33 according to operation of the engine 12, and the shift range of the automatic transmission 19 is forcedly changed to the P range. - 特許庁

方向加速度検出センサ3と、該上下方向加速度センサの出力を所定の範囲に濾波するフィルタ4と、該フィルタ出力と鉄道車両の低速走行時の脱線検知基準値とを比較して、この比較値に基づいて脱線検知出力信号を出力する検知回路5とを備えた脱線検出装置。例文帳に追加

A derailment detector comprises a vertical acceleration detection sensor 3, a filter 4 to filter the output of the vertical acceleration sensor in a predetermined range, and a detection circuit 5 which compares the filter output with the derailment detection reference value for the rolling stock when it is traveling at a low speed, and outputs the derailment detection output signal based on the compared value. - 特許庁

具体的には、認識対象とするコマンド群がナビゲーション装置1の操作に関するものである場合、車両が高速道路を走行中であると推定すると、認識対象コマンド群からその高速道路の外部に存在する立ち寄り先の店舗や施設等を検索するためのコマンド群を削除する。例文帳に追加

More specifically, in case that a command group of the recognition object is related to operation of a navigation device 1, when the vehicle is presumed to be running along a highway, the command group for searching stores and facilities etc. for dropping in, which are located outside the highway, is deleted from the command group of the recognition object. - 特許庁

走行制御システムは、レーダ装置30、障害物検出処理装置2及びコントローラ5により前方にある物体に自車両が接触する可能性を検出し、さらにコントローラ5により接触可能性の検出結果に基づいてアクセルペダル4の踏み込み量に対する駆動トルクの発生量を補正する。例文帳に追加

A running control system detects possibility of contact of own vehicle with an object in the front by a radar device 30, an obstacle detection processing device 2, and a controller 5 to correct generation amount of driving torque corresponding to stepping-on amount of an accelerator pedal 4 based on the result of detection of contact possibility by the controller 5. - 特許庁

エンジンの動力を、直結される動力分割機構に入力させ、前記動力分割機構の出力軸の一方をモータ及び車輪に接続し、他方をジェネレータに接続してなるハイブリッド車両において、走行中にエンジンへの燃料供給を開始するときの排気エミションの悪化及びトルクショックの発生を回避する。例文帳に追加

To avoid the deterioration in exhaust emission and the occurrence of a torque shock when starting fuel supply to an engine in traveling in a hybrid vehicle for connecting one of an output shaft of a motive power dividing mechanism to a motor and a wheel, and connecting the other to a generator by inputting motive power of the engine to the directly connected motive power dividing mechanism. - 特許庁

ECU80は、指示シフトレンジに応じて電動モータに指示する回転角度指示と、エンコーダのカウント数と、ディテントプレート52の回転位置を検出したシフトレンジ検出信号とを照合することにより、アクチュエータ20の異常箇所を判定し、異常箇所に応じた車両走行制御を選択する。例文帳に追加

The ECU 80 determines the defective position of the actuator 20 by collating a rotating angle indication indicated to the electric motor according to the indication shift range, the number of counts of the encoder, and shift range detection signals with which the rotating position of the detent plate 52 is detected with each other and selects the vehicle traveling control according to the defective position. - 特許庁

排水性能に優れ、地中への雨水の浸透を防止する水受基板を提供するとともに、この水受基板で受けた雨水を利用するための雨水利用装置、及び、水受基板設置場所の地表面を車両走行や人間の歩行に適した状態にすることができる舗装構造を提供する。例文帳に追加

To provide a water receiving substrate excellent in drainage performance and preventing the infiltration of rainwater into the ground, a rainwater utilizing device utilizing the rainwater received by the water receiving substrate, and a pavement structure capable of setting the ground surface of a place where the water receiving substrate is installed to a state suitable for the traveling of vehicles and the walking of pedestrians. - 特許庁

照明システムは、GPS受信機からの出力を採用して車両が運転される国或いは地域を決定して、ヘッドランプのサイド照明のような照明システム構成要素の作動及び又は日中走行ライトの作動及び不作動を自動的に決定して、国或いは地域の規則要求を満すように構成する。例文帳に追加

The lighting system employs an output from a GPS receiver to determine the country or region in which the vehicle is being driven to automatically determine the operation of lighting system components, such as the side illumination of the headlamp and/or the activation and deactivation of daytime running lights, to meet the regulatory requirements of the country or region. - 特許庁

簡単な構造であり、外郭寸法を大きくすることなく軽量であり、しかも製造コスト及び製品コストが大幅に低減できると共に、耐久性、乗り心地性、作業性や走行安定性などを向上することができる建設・土木作業用や農作業用などの各種の履体式車両のイコライザバーを提供する。例文帳に追加

To provide an equalizer bar for various crawler belt type vehicles for construction/civil engineering or agricultural work that has a simple structure, is light without increasing outline dimension, largely reduces manufacturing cost and product cost, and improves durability, comfortableness, workability, and running stability. - 特許庁

例文

路上走行車両用のカメラ式位置認識システムにおいて、画像データ内の光学指標が妨害により完全に認識できない場合であっても、高い信頼性を以って機能し、また光学指標が汚れていたり、磨耗しているために画像データ内で最適に描像されない場合でも極めて堅牢であるカメラ式位置認識システムを提供する。例文帳に追加

To provide a camera based position recognition system for a road vehicle which works with high reliability even in the case that an optical signature in image data can not be completely recognized due to obstruction, and which is very robust even when the optical signature is not depicted optimally in the image data due to being dirty or worn. - 特許庁

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