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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車両走行~に関連した英語例文

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車両走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13719



例文

リーン領域専用のNO_X センサを用いて、走行車両のエンジンからの排ガスを、リーン領域以外の領域、すなわち、ストイキ領域(理論空燃比領域)〜リッチ領域においても精度よく測定することができるエンジン排ガス中の窒素酸化物濃度の簡易測定方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a simplified test method of nitrogen oxide concentration in engine exhaust gas, capable of measuring precisely the exhaust gas from an engine of a running vehicle by using an NOx sensor exclusive for a lean region, even in a region other than the lean region, namely, in a region ranging from a stoichiometric region (theoretical air-fuel ratio region) to a rich region. - 特許庁

車両走行制御装置は、後右車輪車輪速センサが真値よりも小さい値を出力する失陥を生じたA点以降では、後輪平均車輪速よりも大きい前輪平均車輪速を、車速偏差相当駆動力指令値α_ΔVの算出用の実車速V_ΔVとして算出する((a)の実線の値)。例文帳に追加

This running controller for vehicle calculates (a value of a solid line in (a)) front wheel average wheel speed larger than rear wheel average wheel speed as actual vehicle speed V_ΔV for calculating a vehicle speed difference equivalent driving force instruction value α_ΔV on and after a point A wherein a right rear wheel speed sensor falsely outputs a smaller value than a true value. - 特許庁

ECU100は、例えばHVモード用駆動制御において、各モータジェネレータが異常状態にあるか否かを判別し、少なくとも一方のモータジェネレータが異常状態にある場合には、複数の変速段の組み合わせにより実現される駆動モードのうち選択可能な駆動モードの中から駆動モードを再選択し、ハイブリッド車両10を退避走行させる。例文帳に追加

In HV-mode drive control, for example, an ECU 100 discriminates whether or not each motor generator is in an abnormal condition; if at least one of the motor generators is in an abnormal condition, the ECU reselects a drive mode from selectable drive modes that are achieved by combinations of the plurality of gears, to make the hybrid vehicle 10 perform retreat traveling. - 特許庁

アクセルの指示に基づきモータを駆動する制御手段と、走行動作を示す音声を出力する音声発生手段とを備え、操舵輪を操舵するハンドルにハンドルへの接触を検知する検知センサを設け、検知センサが使用者の接触を検知したときに音声発声手段が動作するようにした車両例文帳に追加

This vehicle is provided with a control means driving a motor based on the instructions of an accelerator and a voice generation means outputting a voice indicating running motion on as to operate the voice generation means when a detection sensor detects the contact of a user by providing the detection sensor detesting the contact with a handle on the handle steering a steering wheel. - 特許庁

例文

連続動作の広告板画面部が挿入されたフレームハウジングを連続的に設置し、走行車両の微細で正確な速度変化、揺れ、振動などを測定して制御器に伝送し、フレームハウジングに内装された照光装置の光源が作動するように、それぞれの媒介変数の関数関係を設定して信号命令システムを確保する。例文帳に追加

The frame housings inserted with advertisement board screen sections of continuous action are continuously installed and the fine and exact speed changes, wobble, vibration, etc., of the traveling vehicles are measured and are transmitted to a controller which assures a signal instruction system by setting the function relations of respective medium variables so as to activate the light sources of the illustration devices furnished in the frame housings. - 特許庁


例文

電子制御装置58は、エンジン12を駆動している車両走行中にそのエンジン12を停止すると共に自動変速機18の変速を行う際には、解放側係合要素Crの解放後にエンジン断続用クラッチK0の解放とロックアップクラッチLUの係合とを行い、そのエンジン断続用クラッチK0の解放後に係合側係合要素Cenを係合させる。例文帳に追加

When stopping an engine 12 and also performing the gear shift of the automatic transmission 18 while the vehicle driving the engine 12 is travelling, an electronic control unit 58 releases an engine intermission clutch K0 and engages a lock-up clutch LU after releasing a release-side engaging element Cr, and engages an engagement-side engaging element Cen after releasing the engine intermission clutch K0. - 特許庁

運転支援装置は、車両走行する交通環境に対応付けて、当該交通環境で運転者が遵守すべき交通規則を記憶する交通規則DBと、交通環境に対応付けて、前記交通環境において運転者が過去に運転操作した運転操作履歴を記憶する運転操作履歴DBとを有する。例文帳に追加

A driving support device includes: a traffic regulation DB (database) which stores traffic regulations which a driver should observe in a traffic circumstance in association with the traffic circumstance where the vehicle travels; and an operation history DB which stores the operation history which a driver has operated in the past in the traffic circumstance in association with the traffic circumstance. - 特許庁

走行環境パラメータに基づいて変速制御を行う車両用駆動力制御装置であって、前記変速制御が実施されているとき(S5−Y)には、運転者の操作が検出されたとき(S8−Y)に、前記実施されている変速制御による変速比とは異なる変速比への更なる前記変速制御が許可される(S7)。例文帳に追加

This driving force control device for the vehicle performs the shift control based on the travel environment parameter, and further permits the shift control to the gear ratio different from the gear ratio by the performing shift control (S7), when detecting operation of a driver (S8-Y), when performing the shift control (S5-Y). - 特許庁

セーフティーモードで走行中、車両2の車速が例えば8km/h以下において、アクセルペダル11が急激に踏み込まれる又は一杯までベタ踏みされた際には、例えば緑インジケーター77を点灯するとともに例えば赤インジケーター76を数秒毎に点滅して制御モードへ移行したことを表示する(S10)。例文帳に追加

During running in a safety mode, when the accelerator pedal 11 is suddenly depressed or fully depressed at a vehicle 2 speed of 8 km/h or less, for example, a green indicator 77, for example, turns on and a red indicator 76, for example, flickers at every few seconds to show that a control mode starts (S10). - 特許庁

例文

トンネル内を走行する車両に関する詳細な情報に基づいて、各換気機の運転台数を決め、これによって消費電力を低く抑えながら、トンネル内の換気制御精度を飛躍的に高くして、トンネル内の汚染濃度を許容範囲に維持させ、利用者の安全性、快適性を確保するのに必要な視環境を確保させる。例文帳に追加

To secure visual environment required for securing user's safety and convenience by determining the number of the units of ventilators operated based on detailed information on the motor vehicles traveling through a tunnel, thereby remarkably enhancing the accuracy of ventilation control inside tunnel while suppressing power consumption to a relatively low level and maintaining the concentration of contamination in the tunnel to an allowable range. - 特許庁

例文

DC/DCコンバータによる昇圧電圧により点灯されるLED光源群の制御回路に何らかの異常が発生してバッテリー電源からの電力の供給が遮断した場合においても、このバッテリー電源の電位でLED光源群の一部を発光させ、車両用灯具が完全に消灯することなく、走行の安全性を確保できるようにする。例文帳に追加

To secure travel safety by lighting a part of an LED light source group with a potential of a battery power source without complete extinction of a vehicle lamp even when some sort of abnormality occurs in a control circuit in the LED light source group lit by a boosted voltage by a DC/DC converter, and power supply from the battery power source is intercepted. - 特許庁

簡単な手動操作で切換え弁20を前進弁部20b側や後進弁部20c側に切換えることにより、前後進切換えソレノイド弁4を介在せずに前後進側給油経路部2Aを前進作動経路部5または後進作動経路部6に接続できて、産業車両を緊急に前後進走行できる。例文帳に追加

By shifting the transfer valve 20 to the forward valve part 20b side and the reverse valve part 20c side through simple manual operation, an oil feed route 2A on the forward reverse side is connected to the forward operation route part 5 or the reverse operation route part 6 without locating the forward reverse shifting solenoid valve 4 and an industrial vehicle is run forward or reversed in emergency. - 特許庁

走行車両より排出される環境負荷の総量を監視し、これが各自治体によって定められた環境負荷の排出量の規定範囲内になるように監視し、余剰分を環境負荷の総排出量の範囲内で必要とする事業者に販売する環境負荷総量監視システムを提供する。例文帳に追加

To provide an environmental load total amount monitoring system capable of monitoring the total amount of the environmental load emitted from moving vehicles to control the same within a specified range of the emission of the environmental load determined by each self-governing community, and selling the surplus to a company needing the surplus within a range of the total emission of the environmental load. - 特許庁

車速Vが閾値Vref以下に至ったときに無段変速機のベルト戻りが判定されなかったときには、車両走行と停止とに対して入力トルクTinやオイル温度Toilに基づくデューティソレノイドのデューティDS2の設定による油圧アクチュエータを中間圧力とする制御(S180)と閉じ込み制御(S170)とを繰り返し実行する。例文帳に追加

When a belt return of the continuously variable transmission is not determined when a vehicle speed V reaches a threshold value Vref or less, control (S180) for setting a hydraulic actuator by the setting of duty DS2 of a duty solenoid to intermediate pressure and shutting-up control (S170), are repeatedly performed based on input torque Tin and the oil temperature Toil to travel and stopping of a vehicle. - 特許庁

カメラで撮像した自車両前方の画像情報から走行車線の曲率半径ρを求め、その曲率半径ρが所定値以下の旋回路では、操舵アシストトルクを発生するモータへの供給電流制限値i_L を小さな所定値i_Loに設定し、モータ供給電流i_M をその値に漸近させる。例文帳に追加

A radius of curvature ρ of a running lane is obtained from image information on the front of own vehicle imaged by a camera, and in a turning circuit where the radius of curvature ρ is a designated value or less, a supply current limit value iL to a motor generating steering assist torque is set to a small designated value, and the motor supply current iM is made asymptotic to the set value. - 特許庁

比較部16は、GPS衛星抽出部12が抽出したGPS衛星の番号とGPS衛星演算部14が求めたGPS衛星の番号とを比較し、両者が完全に一致した場合は対象車両走行軌跡を求めるためのGPS衛星観測データが捏造されていると判断し、データ不正警告信号を出力する。例文帳に追加

A comparing section 16 compares the GPS satellite number retrieved by the GPS satellite retrieving section 12 with the GPS satellite number acquired by the GPS satellite arithmetic section 14 and, if the both numbers are completely in agreement, discriminates that the GPS satellite observations to track the travelling trajectory of the objective vehicle are faked, and finally outputs the forgery data alarm signal. - 特許庁

本発明は、走行車両の後部にカッター方式の除草装置(7)を備えた作物除草機において、畝に沿って育成された作物条列の左右両側位置には、作物条列を左右から挟むように一対の水平カッター(20),(20)を対向配置して、作物条列の左右側から同時に除草すべく構成してあることを特徴とする。例文帳に追加

In the crop weeder equipped with a cutter type weeding apparatus (7) at the rear part of a traveling vehicle, a pair of horizontal cutters (20) and (20) are opposingly arranged at both right and left positions of row lines of crops grown along ridges so as to hold a crop row line from both sides and simultaneously weed from both right and left sides of the crop row line. - 特許庁

車載アンテナ装置1は、変形折返しダイポールアンテナ2の水平部10,11とグランド板3との間に誘電体15が介在されているので、変形折返しダイポールアンテナ2の水平部10,11にあって開放されている先端側を誘電体15で保持でき、変形折返しダイポールアンテナ2を車両走行に伴って発生し得る機械的な変形や振動から適切に保護することができる。例文帳に追加

Since a dielectric 15 is provided between horizontal portions 10, 11 of a deformed return dipole antenna 2 and a ground plate 3, an on-vehicle antenna 1 can keep a tip side opened in the portions 10, 11 of the dipole antenna 2 by the dielectric 15, and properly protect the dipole antenna 2 from the mechanical distortion and vibration which may be caused due to the run of the vehicle. - 特許庁

GPSを利用して車両位置を測定する装置と、ナビゲーションシステムと、情報端末装置と、携帯電話機と、オーディオ装置と、燃料計と、速度計と、変速機と、エンジン制御装置と、路面の走行規制速度表示を撮影するCCDカメラとを車内詳細情報取得装置に接続する。例文帳に追加

An instrument measuring a vehicle position by utilizing a GPS 17, a navigation system, an information terminal device 1, a portable telephone set 3, an audio device 6, a fuel level gauge, a speedometer, a transmission, an engine controller and a CCD camera photographing the travel regulation speed display on a road surface are connected to an intra-vehicle information acquiring device. - 特許庁

上記発電電圧調整手段は、上記バッテリ42の残存容量が電装品44を充分に作動することができないと推定される容量まで低下したと判定すると、発電機とバッテリ42を接続すると共に、車両走行状態や運転者の加速指示に関わらず発電電圧を前記バッテリ42の充電用電圧に調整する。例文帳に追加

If the generated voltage adjusting means determines that a remaining capacity of the battery 42 decreases to a capacity estimated that it is insufficient to operate the electric component 44, the power generator and the battery 42 are connected, and the generated voltage is adjusted to a voltage for charging the battery 42 regardless of the running state of the vehicle and the acceleration instruction from the driver. - 特許庁

各ゲーム装置40は、「イベントモード」でのゲームを実行するたびに、当該ゲーム装置40のプレイヤのレース車両走行すべきコースとして、所定の複数のコースのうちの何れかを順番に繰り返し指定し、当該ゲームが終了した後に、当該ゲームの結果を含み、所定の複数のコースを連続して走り終えるのに要した時間を示すトライアルデータを生成する。例文帳に追加

Each game device 40 repeatedly indicates one of a plurality of prescribed courses in turn as a course on which a race vehicle of the player of the game device 40 should travel every time executing the game in an "event mode", and generates, after the game ends, trial data including the result of the game and indicating a time spent for finishing continuously traveling on the plurality of prescribed courses. - 特許庁

走行制御システムは、レーダ装置30、障害物検出処理装置2及びコントローラ5により前方にある物体に自車両が接触する可能性を検出し、さらにコントローラ5により接触可能性の検出結果に基づいてアクセルペダル4の踏み込み量に対する駆動トルクの発生量を補正する。例文帳に追加

A traveling control system detects a contact possibility that a host vehicle will contact with an object ahead of the host vehicle on the basis of information from a radar device 30, an obstacle detection processor 2, and a controller 5, and further corrects a drive torque generation amount to an actuating amount of an accelerator pedal 4 based on the detection result of the contact possibility by the controller 5. - 特許庁

車両の現在位置を管理システムに送信する車載機において、予め設定された時間、走行距離など判定基準値を所定の周期で経過情報と比較観測し、判定条件を満たしたと判定され且つ位置情報送信の操作がされていない場合には、位置情報を管理システムに自動送信する。例文帳に追加

In this on-vehicle machine transmitting a present position of the vehicle to a management system, criterion values such as a preset time or a travel distance are compared and observed with progress information at a prescribed period, and position information is automatically transmitted to the management system when it is decided that they satisfy decision conditions and when the position information transmission is not operated. - 特許庁

車両1のステアリングホイール9に設けられたハンドルスイッチ11を操作している場合のみコントローラ3により追従制御を実施するようにし、走行環境が複雑に変化する状況であっても簡素な操作で追従制御を実施し、しかも制御中であることの判断が明確に行えるようにする。例文帳に追加

Only in the case of operating a handle switch 11 provided in a steering wheel 9 of a vehicle 1, follow-up control is executed by a controller 3, and even in a condition that a running environment is changed in a complicated manner, the follow-up control is executed by simple operation, and judging of during control can be clearly performed. - 特許庁

自車にとって最も衝突する危険性の高い車両を追従対象車として選択することでドライバーに衝突の不安を抱かせることがなく、さらに自車及び前方障害物の車線変更を検出する手段を必要としない装置と演算処理を簡素化できる追従走行制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a follow-up traveling control device capable of simplifying a computing device without requiring a means for detecting a lane change of the own-car and an object in front and without giving anxiety of collision to a driver by selecting a vehicle having the highest probability of collision with the own-car as a follow-up object. - 特許庁

これにより、バッテリ35の電圧が変化して上記加熱装置26a,26bに供給する電力を十分に確保できない場合には、該加熱装置26a,26bへの通電を停止することにより、フィルタ再生運転中にバッテリ35の電力が著しく低下することを防止して車両走行の信頼性を確保することができる。例文帳に追加

Thus, when the voltage of the battery 35 changes and the power supplied to the heaters 26a, 26b cannot be fully secured, the energization to the heaters 26a, 26b is stopped so as to prevent the conspicuous decrease in the power of the battery 35 during the filter regeneration operation, so that the reliability of the traveling of the vehicle can be secured. - 特許庁

車両の停止条件が成立していてかつ変速機2が走行用変速段とされている状態において、出力軸(1a)の回転数と入力軸(2a)の回転数との差が、所定時間、所定の閾値を下回ったことを検出したときに、クラッチ機構3が切断不良であると判定するようにしている。例文帳に追加

In the state that vehicle stopping conditions are established and the transmission 2 is in a travelling shift stage, when detecting that a difference between the rotating speed of the output shaft 1a and the rotating speed of the input shaft 2a falls below a predetermined threshold value for a predetermined time, the control devices determine that the clutch mechanism 3 has a disconnecting failure. - 特許庁

自動変速機の入力軸に動力伝達可能に連結された電動機を備える車両用動力伝達装置において、コースト走行中に被駆動状態から駆動状態に切り替わる際に実行される回転同期制御を伴うコーストダウンシフトの際にガタ打ちに伴うショックを抑制する。例文帳に追加

To suppress shock associated with rattling at coast down shift time with rotation synchronization control, which is executed when switching from a driven state to a driving state during coast driving, in a controller for a power transmission device of a vehicle, which includes an electric motor connected to an input shaft of an automatic transmission so that power may be transmitted. - 特許庁

本発明は、交信領域に存在する移動体に搭載された通信装置と交信を行う移動体データ通信システムにおいて、移動体に関する情報を管理し、移動体相互の位置関係によって発生し得るシャドウイングを予測し、シャドウイングが予測される場合には、走行中の車両にアンテナを現在の高さより高くするように指示してシャドウイングを防止する。例文帳に追加

The mobile data communication system that makes communication with a communication equipment mounted on each mobile object in existence in a communication area, manages information of the mobile objects and predicts shadowing (S104) caused depending on the respective position relations among the mobile objects, instructs vehicles during driving to increase the current height of an antenna so as to prevent the shadowing when shadowing is predicted. - 特許庁

また、制御装置13のCPU31は、車両1が走行中であること、表示装置11の表示面11aの向きが運転席に向いていること、かつその表示面11aに動画映像が表示されていることを認識すると、運転席2の搭乗者2aから動画映像が見えない位置に表示装置11を回動させる。例文帳に追加

When the CPU 31 of the control device 13 recognizes that the vehicle 1 is travelling, the display plane 11a of the display device 11 is directed to the driver's seat and the animation image is displayed on the display plane 11a, the display device 11 is turned to a position where the occupant 2a on the driver's seat 2 cannot watch the animation image. - 特許庁

情報センター2は、位置照会リクエスト信号を受信したときにはその信号を送信した照会端末(他車両に搭載された車載機1またはパーソナルコンピュータ7)に対して停止位置ダウンロード信号または走行位置ダウンロード信号を送信することにより、当該車載機1の位置情報を報知する。例文帳に追加

When receiving a position inquiry request signal, the information center 2 transmits a stop position download signal or a travel position download signal to an inquiry terminal (on-vehicle machine 1 or personal computer 7 mounted on other vehicles) transmitting the signal when receiving a position inquiry request signal, so as to notify the positional information of the on-vehicle machine 1. - 特許庁

ECUは、ABS制御中において車両走行している路面が高μ路から低μ路に変わっていない場合、偏差補正量Qreq_Aveと基準吐出量Qreq_baseとを加算することにより設定された目標吐出量Qreqのブレーキ液がポンプから吐出されるように偏差ポンプ駆動制御を実行する。例文帳に追加

When a road surface on which a vehicle travels during ABS control is not changed from a high μ road to a low μ road, an ECU executes a difference pump drive control so that a brake fluid of a target discharge amount Qreq set by adding a difference correction amount Qreq_Ave and a reference discharge amount Qreq_base is discharged from the pump. - 特許庁

レーン境界線を検出する際には、逸脱警報処理にて、撮像画像中において当該車両走行方向に沿って並ぶ複数のエッジ成分を表すレーン境界線候補毎に、各レーン境界線候補がレーン境界線である可能性の高さを表す確からしさを、各レーン境界線候補の形状に基づいて算出する(S320)。例文帳に追加

When detecting a lane marking, a lane departure warning device calculates likelihood which represents possibility that each lane marking candidate is a lane marking for each lane marking candidate representing a plurality of edge components arranged along the travelling direction of a vehicle from a captured image, based on a shape of each lane marking candidate (S320). - 特許庁

車両のコーストニュートラル制御装置は、エンジン1の駆動力が伝達されるトルクコンバータ2と、トルクコンバータ2と駆動輪6,6との間に配置される前進クラッチ31と、走行中、摩擦要素解放条件が成立すると前進クラッチ31を解放状態とするコーストニュートラル制御手段を備える。例文帳に追加

A coast/neutral control device for a vehicle includes: a torque converter 2 to which driving force of an engine 1 is transmitted; a forward movement clutch 31 which is arranged between the torque converter 2 and driving wheels 6, 6; and coast/neutral controller of releasing the forward movement clutch 31 once a friction element release condition is established during traveling. - 特許庁

車両本体に回動可能に支持されたハンドルを有し、このハンドルを操作することにより駆動輪を駆動する補助電動機能付運搬車の走行を、様々な使用環境に適応した設定で円滑に行うことで、使用者に快適な操作感を与えることができる補助電動機能付運搬車を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a truck having an auxiliary motor function which has a handle being turnably supported by a vehicle main body, and can provide a comfortable operating feeling to a user by smoothly performing the traveling of the truck having the auxiliary motor function which drives driving wheels by operating the handle by the settings being suitable for various kinds of using environments. - 特許庁

この場合、車両走行している車線によって案内交差点における所定の陸標について優先度が設定され、設定された優先度に基づいて、陸標を伴う交差点の案内が行われるので、探索経路を容易に認識することができるようになり、交差点の案内を適正に行うことができる。例文帳に追加

The priority is set therein as to the prescribed landmark in the guide intersection by the lane with a vehicle traveling thereon, a search route is easily recognized since the guide for the intersection accompanied with the landmark is carried out based on the set priority, and the intersection is properly guided thereby. - 特許庁

計測専用でない市販の一般車両をプローブカーとして使用しつつも、走行制御用の電子制御ユニットに通ずる信号ラインから抽出した車速パルスをパソコン等のコンピュータで処理することにより、高精度かつ低コストに交通流速調査を実現できるようにした交通流調査方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a method for investigating a traffic flow enabling to realize an accurate and low-cost traffic flow rate investigation even though a commercial general vehicle not specialized in measurement is used as a probe car by processing a vehicle speed pulse extracted from a signal line communicating with an electronic control unit for controlling running by a computer such as a personal computer. - 特許庁

本発明は、主道路RM1,RM2と従道路RS1,RS2とが合流する交差点Iに設置された信号灯器1bをリコール制御する交通信号制御機1aと、従道路RS1,RS2を走行する車両5に搭載された車載装置2とを連携させた交通信号制御システムである。例文帳に追加

In this traffic signal control system, a traffic signal controller 1a for recall-controlling a signal lamp device 1b installed in an intersection 1 where main roads RM1, RM2 and the sub-roads RS1, RS2 intersect cooperates with an onboard device 2 mounted on the vehicle 5 traveling on the sub-roads RS1, RS2. - 特許庁

操向ハンドルを操作したときに、その回動操作量に応じて、旋回用油圧駆動装置を増速方向に駆動させると共に、直進用油圧駆動装置を減速方向に駆動させるように構成した走行車両において、そのときの状況等に見合った適切な旋回特性を選択できるようにする。例文帳に追加

To select a proper turning characteristic corresponding to the state when operating a steering wheel, in a travel vehicle constituted so as to drive a hydraulic driving device for turning in the speed increase direction and to drive a hydraulic driving device for straightly advancing in the speed reduction direction, in response to the steering wheel rotational operation quantity. - 特許庁

案内輪が、軌道に設置された案内軌道に沿って移動することによって、予め定められた軌道上を走行する軌道系交通システムの車両の台車構造において、構造の簡素化、軽量化を達成でき、高速運転を可能とするとともに、メンテナンス性も向上する台車構造を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a bogie structure of a vehicle to work on a railroad traffic system to run on a predetermined track while a guide wheel moves along a guide rail laid on the track, capable of simplifying the structure, achieving a lightweight construction, performing a high speed operation, and enhancing easiness in the maintenance operation. - 特許庁

排出量算出部63は、運行データ、燃費データ、拠点間距離データおよび排出量換算係数に基づき、担当車両の実燃費と発着拠点間の実走行距離に対応する燃料消費量を排出量換算係数を用いて換算した二酸化炭素排出量を算出する。例文帳に追加

An emission calculation part 63 calculates the carbon dioxide emission obtained by converting the fuel consumption corresponding to real fuel cost of the vehicle in charge and the real travel distance between the start base and the destination base by using the emission conversion factor on the basis of the operation data, fuel cost data, interpoint distance data, and the emission conversion factor. - 特許庁

車両に搭載されて目的地までの経路を音声案内する車載用音声案内装置10は、前記経路の走行中に前記音声案内がない音声不案内状態が所定の条件を満たして維持されたときに、直前に行った音声案内を再音声案内する自動再音声案内手段を装備している。例文帳に追加

The on-vehicle voice guidance device which is mounted on a vehicle and gives a voice guidance of the route to a destination is equipped with an automatic reproduced voice guidance means which gives a last voice guidance again when a voice non-guidance state wherein the voice guidance is not given continues while specific conditions are met during a travel in the route. - 特許庁

運転意図推定装置は、それぞれが運転意図を有する複数の仮想ドライバを設定し、現時点における各仮想ドライバの運転操作量を現在の自車両走行環境に基づいて算出し、仮想ドライバの運転操作量と実際のドライバの運転操作量との近似度合を算出する。例文帳に追加

The device for estimating driving intentions sets a plurality of hypothetical drivers respectively having the intentions, calculates driving operation amounts of each hypothetical driver at the present time on the basis of driving environments of current own vehicles, and calculates approximation degrees between the driving operation amounts of the hypothetical drivers and the driving operation amounts of an actual driver. - 特許庁

ここで、例えば、車両走行時の振動等によりエアフィルタ32に振動が作用すると、エアフィルタ32に付着した塵、埃、水等がエアフィルタ32の下側へ落下する場合があるが、チューブ30の一端側開口部30Aは、エアフィルタ32の上側でケース28内に連通している。例文帳に追加

Here, for example, when vibration acts on the air filter 32 by vibration when a vehicle travels, sometimes dirt and water sticking to the air filter 32 are dropped to the lower side of the air filter 32, but the one end side opening part 30A of the tube 30 communicates with the inside of the case 28 on the upper side of the air filter 32. - 特許庁

本発明の装置は、被牽引物1を牽引しながら雪面2上を走行可能な牽引車両3と、被牽引物1を牽引する牽引力を検出する牽引力検出手段4と、牽引力と雪上硬度との相関データに基づいて牽引力検出手段4により検出した牽引力から雪面2の雪上硬度を算出するプロセッサ手段5を備えている。例文帳に追加

The device includes the traction vehicle 3 capable of traveling on the snow surface 2 while towing the object 1, a tractive force detecting means 4 for detecting tractive force for towing the object 1, and a processor means 5 for calculating on-snow hardness of the snow surface 2, from tractive force detected by the tractive force detecting means 4, based on a correlation data between tractive force and on-snow hardness. - 特許庁

自動変速機を備えた車両に設けられる後方走行制御装置であって、シフトレバーをRレンジに入れる操作を制限するインターロック4と、シフトレバーをRレンジに入れる操作を検出するゲートスイッチ5と、ゲートスイッチ5の検出によって一定時間後方発進を保留した後にインターロック4を解除する制御手段3とを備える。例文帳に追加

This backward running controller provided in a vehicle provided with an automatic transmission is provided with an interlock 4 for limiting the operation for putting a shift lever into an R range, a gate switch 5 for detecting the operation for putting the shift lever into the R range, and a control means 3 for releasing the interlock 4 after reserving backward start for a fixed period of time by detection of the gate switch 5. - 特許庁

コンテナ容量を大きく確保可能であり、コンテナの低重心化による搭載車両走行安定性と十分なコンテナ容量とを確保することができ、しかも駆動源などを必要とせず、散布口の開閉シャッターを手動操作だけで軽快且つ確実に開放操作可能とする新たな籾殻散布技術を提供する。例文帳に追加

To provide a new chaff-spraying technique which enables a container volume to be largely secured, travelling stability of a loaded vehicle and a sufficient container volume to be secured by lowering the center of gravity of the container, and an opening operation to be smoothly and certainly carried out solely by manually operating opening/closing shutters of spraying mouths without requiring a drive source and the like. - 特許庁

ナビゲーション装置1は、制御部10の処理により、一般道路と有料道路とを接続する接続道路と一般道路とが分岐する接続分岐点の中から対象分岐点を特定し(ステップS20)、その対象分岐点について、車両が有料道路を走行するために必要な所要電力量を算出し(ステップS40)、バッテリ残量を検出する(ステップS50)。例文帳に追加

A navigation device 1 identifies an object branch point among connecting branch points where a connecting road connecting a general road and a toll road branches out from the general road through processing by a control unit 10 (step S20); calculates electric power required for a vehicle to travel the toll road with regard to the object branch point (step S40); and detects remaining battery power (step S50). - 特許庁

トラクタ等の走行車両における動力伝達機構において、簡易な設計変更によりクローラ型とホイル型の仕様変更を可能とすることでコストの低減が図るとともに、ミッションケースの上方または下方に突起物をなくすことによって車高が低くなったり機体後部に設けられる昇降機構などの動作が妨げられたりすることを防止する。例文帳に追加

To reduce cost by changing the specification between a crawler type and a wheel type by simple design change, and prevent a vehicle height from being lowered and the operation of an elevating mechanism or the like provided at the rear of the machine from being obstructed by eliminating a projection above or below a transmission case 23 in a power transmission mechanism in a traveling vehicle such as a tractor or the like. - 特許庁

例文

アレイ状に複数配列された焦電素子Ra〜Re・La〜Leを有する焦電型赤外線センサである赤外線センサ12a・12bと、隣接する焦電素子間の出力の差および比のうちのいずれかに基づく移動平均値を移動平均用閾値と比較することによって車両2の周辺の移動体の有無を判定する走行支援ECU11と、を備える。例文帳に追加

The traveling object detection device is provided with: infrared sensors 12a and 12b as pyroelectric infrared sensors having a plurality of pyroelectric elements Ra to Re and La to Le arranged like an array; and a traveling support ECU 11 for determining presence of a traveling object around a vehicle 2 by comparing a moving average value based on either the difference or ratio of the outputs of adjacent pyroelectric elements with a threshold for moving average. - 特許庁

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