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車両走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13719



例文

車両制御システム1は、高速シフトチェンジ要求判定処理および摩擦係合要素制御処理によって、運転者が操作部から入力する走行制御指示の変化量に基づいて、運転者の高速シフトチェンジ要求の有無を判定し、判定結果に基づいて摩擦係合要素の係合時間を短縮させることで、シフトチェンジ完了時間をより短縮させることができる。例文帳に追加

A vehicle control system 1 determines the existence of the high speed shift change request of the driver based on a variation in the travel control indication inputted from an operation part by the driver by high speed shift change request determining processing and frictional engagement element control processing, and can further shorten the shift change completion time by shortening an engaging time of a frictional engaging element based on a determining result. - 特許庁

該吸引ホース6のバルブ5を開きかつ油式ポンプ3を作動させることによって、該被処理物を該吸引ホース6を介して該処理タンク2内に吸引し、車両1を走行せしめて該被処理物を所定個所へ運搬する途中で該吸引ホース6のバルブ5を閉じかつ油式ポンプ3を作動させて該処理タンク2内の被処理物を濃縮および/または乾燥せしめる。例文帳に追加

By opening the valve 5 of the suction hose 6 and operating the hydraulic pump 3, the object is sucked into the treatment tank 2 via the suction hose 6, the valve 5 of the suction hose 6 is closed while the vehicle 1 is traveling to carry the object to a predetermined place, and the hydraulic pump 3 is operated to thicken and/or dry the object in the treatment tank 2. - 特許庁

本発明は、エンジン1及びモータ13を駆動源として走行可能なハイブリッド車両であって、エンジン1の排気によって回転駆動される排気タービン6と、排気タービン6によって回転駆動されることで発電する発電機2と、発電機2によって発電された電力をモータ13へと供給する電力供給手段10と、を備える。例文帳に追加

A hybrid vehicle that drives by allowing an engine 1 and a motor 13 to be as a driving source includes: an exhaust turbine 6 that is rotated to be driven by exhaust gas of the engine 1; a generator 2 for generating power by allowing the exhaust turbine 6 to be rotated to be driven; and a power supply means 10 for supplying the power generated by the generator 2 to a motor 13. - 特許庁

車載用光通信機4が路上光通信機1と通信を行なう時、車両11が高速走行中ではなく、かつワイパスイッチ6によってワイパ3の高速動作が設定されていなければ、ワイパスイッチ6によって設定された動作状態の頻度よりも、ワイパ3の動作頻度を低減する。例文帳に追加

When the on-vehicle optical communication equipment 4 performs a communication with optical communication equipment on a road, the operation frequency of the wiper 3 is reduced as compared with the frequency of an operating state set by a wiper switch 6, if the vehicle 11 is not traveling at a high speed and the high speed operation of the wiper 3 is not set by the wiper switch 6. - 特許庁

例文

追加道路データ生成部214は、その探索した誘導経路を構成する道路のうち、車載端末10の地図デー記憶部114に含まれない道路部分を追加道路として生成し、さらに、車両がその追加道路を走行する際に車載端末10が音声による誘導情報を出力すべき道路位置を指定するための領域データを生成する。例文帳に追加

An additional road data generating part 214 generates as an additional road, a part of roads which are not included in a map data memory unit 114 of the on-vehicle terminal 10 among the roads which constitute the induction paths retrieved, and generates region data for designating the road location, where the on-vehicle terminal 10 should output induction information by voice or with speech, when a vehicle travels the additional road. - 特許庁


例文

ディスプレイ20の表示部20AにTV画面72Aと地図画面72Bを表示している状態で、TV画面を選択することにより、ディスプレイの全面にTV画面を表示すると共に、車両走行状態に応じてTV画面に対して設定されている操作メニュー78A又は操作メニュー78Bを表示する。例文帳に追加

In a state of displaying a TV screen 72A and a map screen 72B on a display part 20A of a display 20, the TV screen is displayed to an entire face of the display by selecting the TV screen, and at the same time, an operation menu 78A or an operation menu 78B set to the TV screen in accordance with a run state of the vehicle is displayed. - 特許庁

駐車案内装置Bは、入江駐車場の車両走行方向先方における車道以外の場所に立設され、駐車管理センタAから受信する駐車案内信号に基づいて当該入江駐車場に向けて退出要求情報、駐車禁止情報、又は駐車許可情報を選択的に文字表示及び/又は音声表示する駐車案内情報表示手段を備えた。例文帳に追加

The parking guidance device B is vertically provided in a place other than a roadway in a front part of the vehicle traveling direction of the inlet parking lot, and is provided with a parking guidance information display means for selectively displaying the retreat requirement information, the parking forbidding information, or the parking permission information for the inlet parking lot by letters and/or voice based on the parking guidance signal received from the parking management center A. - 特許庁

走行車両10のエンジンの排気ガスで加熱される温水器4を設け、該温水器4の温水によって液化ガスタンク1から導入した配管内の液化ガスを加熱して気化させ、気化した液化ガスを液化ガスタンク1へ送り、該液化ガスタンク1の内圧を高めてバルク貯槽30へ液化ガスを供給するようにした。例文帳に追加

A water heater 4 to be heated by exhaust gas of an engine of a traveling vehicle 10 is provided, liquefied gas in a pipe introduced from a liquefied gas tank 1 is heated and vaporized by hot water of the water heater 4, vaporized liquefied gas is fed to the liquefied gas tank 1 to increase internal pressure of the liquefied gas tank 1 and to supply liquefied gas to a bulk storage tank 30. - 特許庁

内燃機関で前輪を駆動する二輪駆動方式と内燃機関で前輪を駆動すると共に電動機で後輪を駆動する四輪駆動方式とを変更するハイブリッド車において、駆動方式の変更による車両挙動の乱れを防止しながら運転者の要求に応じた走行性能を実現する。例文帳に追加

To obtain travelling performance responding to a request of a driver while preventing disturbance in behavior of a vehicle caused by change of a driving system in a hybrid car whose driving system is changed between a two-wheel driving system for driving front wheels by an internal combustion engine and a four-wheel driving system for driving rear wheels by an electric motor while driving the front wheels by the internal combustion engine. - 特許庁

例文

バッテリの電力により駆動される電動パワーステアリング装置を備えた不整地走行車両10において、前輪を操舵するバーハンドルの後方にレバー167によって開閉可能な乗員用シート44を備え、このシート44の下に、電動パワーステアリング装置、詳しくは、パワーアシスト用の電動モータへの電力供給を停止させる手動スイッチ166を備える。例文帳に追加

The irregular ground traveling vehicle 10 is equipped with the electric power steering device driven by the power of a battery, an occupant seat 44 which is openable and closable by a lever 167 at the rear part of a bar handle steering the front wheels, and a manual switch 166 which stops the power supply to the electric power steering device, in detail, an electric motor for a power assist under the seat 44. - 特許庁

例文

車両走行状況に応じてランプの照射目標方向を設定する照射目標方向設定手段(ECU)1と、初期設定された照射方向を基準にして照射目標方向に基づいてランプLMPの照射方向を駆動制御するアクチュエータ(SACT)2とを備える。例文帳に追加

This lamp control system is provided with a target irradiating direction setting means (ECU) 1 for setting a target irradiating direction of the lamp LMP according to a traveling state of a vehicle and the actuator (SACT) 2 for driving and controlling the irradiating direction of the lamp LMP based on the target irradiating direction by making the initially set irradiating direction as a reference. - 特許庁

フロントバンパ2下方へ向けて展開可能なエアバッグ3と、走行速度を検出する車速センサ5及び車両前後方向への衝撃を検出する衝撃センサ4により得た情報に基づきインフレータ6を作動させてエアバッグ3を展開させる制御手段7とを備える。例文帳に追加

This rolling-up preventing device is equipped with the air bag 3 which can be developed to the lower side of the front bumper 2, and a control means 7 which makes the air bag 3 develop by operating an inflator 6 from information obtained by a vehicle speed sensor 5 which detects a traveling speed, and an impact sensor 4 which detects an impact in the longitudinal direction of the vehicle. - 特許庁

運転者がステアリングホイールの所定部位を把持していることを検出する接触センサ13をステアリングホイールに設け、少なくとも運転者の助手席側の手がステアリングホイールの所定部位を把持していることが検出されると、車両走行中であっても、タッチスイッチ3やパネルスイッチ4による操作入力を受け付けるようにした。例文帳に追加

A contact sensor 13 for detecting that the driver grips a prescribed part of a steering wheel is disposed on the steering wheel, and, when it is detected that at least a hand of the passenger seat side occupant grips a prescribed part of the steering wheel, an operational input by means of a touch switch 3 or a panel switch 4 is received even if the vehicle is in running. - 特許庁

対向車と自車との間の静止物体の有無やその静止物体の形態を考慮して、必要以上に早期に警報発生や自車の制動などの接触対策処理が実行されるのを防止しつつ、適切なタイミングで該接触対策処理を実行することができる車両走行支援装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle travel-supporting device which executes measures-to-contact processing with adequate timing, in consideration of the presence or absence of a motionless object between an oncoming vehicle and its own vehicle and the shape of the motionless object, while preventing the execution of measures-to-contact processing, such as the issue of a warning and braking of its own vehicle, in an unnecessarily early stage. - 特許庁

ただし、所定の禁止条件、具体的には、(a)現在の車高が標準車高であるMid車高より低いLow車高であること、および、(b)車両走行していないとみなせることの2つの条件のうち、いずれかの条件が充足される場合には、上記Hi車高への連動調整を禁止する(S42,S43)。例文帳に追加

However, of predetermined forbidding conditions, specifically two conditions: (a) that the present vehicle height is Low vehicle height lower than Mid vehicle height, i.e., standard vehicle height and (b) that it is regarded that the vehicle is not traveled, when any one of the conditions is satisfied, the interlocking adjustment to the Hi vehicle height is forbidden (S42, S43). - 特許庁

クランクシャフトおよび駆動輪間の動力伝達経路中に設けられるクラッチ装置が、クランクケースと、該クランクケースの側面に結合されるクラッチカバーとの間に形成されるクラッチ室に収容される鞍乗り型車両用パワーユニットにおいて、エンジン本体の前後長が大きくなるのを回避しつつ走行風をクラッチ制御装置に当たりやすくして冷却性を高める。例文帳に追加

To enhance cooling performance by enabling a traveling wind to easily reach a clutch control device, while avoiding an enlargement of the longitudinal length of an engine body, in a power unit for a saddle-ride type vehicle where a clutch device arranged in a power transmission passage between a crankshaft and a driving wheel is stored in a clutch chamber formed between a crankcase and a clutch cover joined to a side surface of the crankcase. - 特許庁

高速道路の出入口等の所定区間において除雪作業を効率化することができ、また除雪の取り残しも抑制でき、しかも、走行中の安全性を損なうことなく充分な除雪量に対応できる除雪車両のウインドロー排雪装置及びウインドロー排雪用トレーラを提供すること。例文帳に追加

To provide a windrow-snow removing device of a snow-removing vehicle and a trailer for windrow snow removal, which can make snow removal work efficient in a predetermined section in an entrance/exist of an expressway and the like, which can restrain snow from remaining after removal, and which can cope with an ample amount of snow to be removed without destructing safety during traveling. - 特許庁

主変速機が変速不能になって、高速段側に切り替えられたままの場合でも車両の動力性能が低下することなく、低速段側に切り替えられたままの場合でもオーバレブ車速が低くならず走行可能な速度範囲が狭くならない自動変速機の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift control device for an automatic transmission, preventing decline in power performance of a vehicle even when gear shift of a main transmission becomes impossible and the main transmission remains shifted to a high-speed stage side and preventing decline in over-speed and reduction in a range of speed capable of travelling even when the main transmission remains shifted to a low-speed stage side. - 特許庁

そして、必要に応じてこれらお勧めドライブコースの目的地や経由地の位置情報をデータサーバ20から車載ナビゲーション装置30へと送信し、車載ナビゲーション装置30でこれらの位置情報に基づいて車両走行経路を設定することで、お勧めドライブコースの経路案内を行えるようにする。例文帳に追加

The positional information of the destination and the point routed therethrough of the recommended drive course is transmitted from the data server 20 to an on-vehicle navigation system 30, in response to requirement, and the travel route of a vehicle is set in the on-vehicle navigation system 30 based on the positional information, so as to conduct route guide for the recommended drive course. - 特許庁

自車が高速道路を引き続き走行している場合において(S140:Y、S170:Y)、自車の速度値が監視速度値よりも大きい値から監視速度値よりも小さい値へと変化した場合には(S190:Y)、事故や渋滞によって自車が緊急減速中であると推定されるため、ハザードランプを点灯させて自車が緊急減速中であることを後続車両などに知らせる(S200)。例文帳に追加

In the own vehicle continuously traveling on the highway (S140:Y, S170:Y), when the speed value of the own vehicle changes from the value higher than a monitoring speed value to the lower (S190:Y), it is informed to the following vehicle that the own vehicle is decelerated in emergency by lighting up a hazard lamp because of possible accident or traffic congestion (S200). - 特許庁

制御装置11は、走行時に車両の駆動に要する負荷電力を平均した平均電力を大容量蓄電装置21に放電させるように放電量調整手段23を制御し、負荷電力と平均電力との差を大出力蓄電装置22に充放電させるように充放電量調整手段24を制御する。例文帳に追加

The controller 11 controls the charging discharging amount adjusting means 23 so that the large capacity power storing device 21 can discharge an average power obtained by averaging a load power required for driving the vehicle in running, and controls the charging discharging amount adjusting means 24 so that the large output power storing device 22 can charge or discharge the difference between the load power and the average power. - 特許庁

複数種類の燃費計測条件を選択的に設定する条件設定手段、前記計測条件下での車両走行燃費を計測する計測手段、前記計測条件に対応する燃費基準を設定する基準設定手段、前記計測条件下での燃費計測結果および燃費基準を出力する表示手段を備える。例文帳に追加

This device is provided with a condition setting means that selectively sets plural kinds of fuel consumption measuring conditions, a measuring means that measures a traveling fuel consumption of a vehicle under the measuring conditions, a reference setting means that sets a fuel consumption reference corresponding to the measuring conditions, and a display means that outputs a fuel consumption measured result and the fuel consumption reference under the measuring conditions. - 特許庁

シフトレバーがD,R等の走行レンジにセットされている状態で、ブレーキ作動中或いはアクセルペダル開放状態にあり、且つ車速がゼロのとき、車両がブレーキ停車或いは平坦路程車状態にあると判定し、無段変速機のセカンダリプーリに供給するベルトクランプ力を発生させるためのライン圧をドレンさせる。例文帳に追加

When a shift lever is set to traveling ranges such as a D-drive and an R-drive, it is in brake operating condition or an acceleration pedal releasing condition, and speed is zero; it is judged that a vehicle is in a brake stop condition or a flat road condition, and line pressure is drained to generate belt cramp force supplied to a secondary pulley of a continuously variable transmission. - 特許庁

車両走行状態に応じて変速比を決定する自動モードと、変速比を人為的な操作によって設定する手動モードとに変更できる自動変速機の制御装置であって、前記自動モードで設定される最も小さい変速比よりも、前記手動モードで人為的に選択できる最も小さい変速比を、小さい値にする最高速比制御手段(ステップ6)を備えている。例文帳に追加

In a control device of an automatic transmission changeable to an automatic mode for deciding the transmission ratio according to a travel state of a vehicle and a manual mode for setting the transmission ratio by artificial operation, a maximum speed ratio control means (a step 6) is provided for setting the smallest transmission ratio artificially selectable in the manual mode to a smaller value than the smallest transmission ratio set in the automatic mode. - 特許庁

大きな照射光量を必要とする基本灯具ユニット20の光源として光源バルブ22を用いる一方、車両走行状況に応じて点消灯が繰り返される付加灯具ユニット60については、その光源として、点消灯時の応答速度が速く、かつ点消灯の繰り返しに対する耐久性に優れた半導体発光素子64を用いる。例文帳に追加

While a light source valve 22 is used as the light source of the elementary lighting fixture 20 which requires a large quantity of light, as the light source of the additional lighting fixture 60 which is lighted on and off repeatedly in response to the travelling condition of the vehicle, semiconductor light-emitting elements 64 fast in response speed and superior in endurance against repetition of lighting on and off are used. - 特許庁

手動再生によりDPF18の下流側に位置するSCR触媒20も昇温され、SCR触媒20の下流側のNOxセンサ36の検出値に基づきNOx浄化システムの機能を確認可能となるため(S18〜22)、車両を実際に走行させて触媒昇温する必要がなくなる。例文帳に追加

An SCR catalyst 20 positioned on the downstream side of the DPF 18 is also raised in the temperature by the manual regeneration, and since the function of the NOx purification system can be confirmed based on a detecting value of a downstream side NOx sensor 36 of the SCR catalyst 20 (S18-22), there is no need to raise the temperature of the catalyst by actually making a vehicle travel. - 特許庁

一方、シフトレバー25の位置がDレンジであれば、手動切換弁26もDレンジに切り換えられているため、この状態でR−Nレンジ又はN−Dレンジと誤判定されても、見なしDレンジ油圧制御を実行することで前進変速段を確立させることができ、車両走行が可能になる。例文帳に追加

On the other hand, if the position of the shift lever 25 is in D range, the advance transmission speed can be established by performing the regarding D range hydraulic control even if the detection range position is erroneously determined that it is in R-N range or N-D range in this condition because the manually switching valve 26 is also switched to D range so that the vehicle can run. - 特許庁

測位手段で得た自車位置の履歴である車両走行軌跡を基にリンク情報を生成し地図データに追加記録する車載地図データ生成装置であって、路側に設置されたビーコンから送信されるノード情報を受信し、ビーコン設置ポイントのノード情報として地図データに追加記録するノード情報追加手段を有する。例文帳に追加

The on-board map data generating device for being additionally recorded, by generating link information based on a traveling track of a vehicle that is the history of own vehicle, obtained by a positioning means has a node information adding means for being additionally recorded as the node information of a beacon installation point, by receiving the node information transmitted from a beacon installed on a road side. - 特許庁

ナビECU20は、既存道路から離脱し復帰した車両走行軌跡及び地図情報に基づいて、新規追加道路の始点及び終点の接続候補となる既存道路をそれぞれ抽出し、これら抽出した接続候補の既存道路をタッチパネル15の表示画面にそれぞれ地図表示する。例文帳に追加

A navigation ECU 20 extracts the existing roads as connection candidates of the start point and the end point of the newly-added road based on the traveling trajectory of the vehicle deviated from and returning to the existing road and the map information, and displays the extracted existing roads as the connection candidates in a map displayed on a display screen of the touch panel 15. - 特許庁

自車の走行先の道路に対し、自車位置情報および地図データに含まれる道路属性データに基づいて自車両が位置する一定時間間隔毎の到達地点を推定し(S210)、この推定した各到達地点を地図上に描画した画像を表示装置21のディスプレイに表示させる(S214)。例文帳に追加

On a road in a driving direction of the own vehicle, the arrival points of the own vehicle are estimated at constant time intervals based on the position information of the own vehicle and road attribute data included in map data (S210), and the image in which each estimated arrival point is depicted on a map is displayed on a display screen of a display device 21 (S214). - 特許庁

本発明に係る走行車線認識装置は、車両の前方あるいは後方を撮像する撮像手段と、前記撮像手段によって得られた画像データ中から、道路平面とほぼ水平な疑似直線を検出する疑似直線検出手段と、前記疑似直線の傾きから撮像手段のロール角を算出するロール角算出手段とを備えたものである。例文帳に追加

The traveling lane recognition apparatus is provided with the imaging means for imaging the front or rear of the vehicle, a pseudo straight line detection means for detecting a pseudo straight line almost horizontal with the plane of a road from image data obtained by the imaging means, and a rolling angle calculation means for calculating the rolling angle of the imaging means from the inclination of the pseudo straight line. - 特許庁

エンジン10によって発電機13を駆動し、この発電機13の発電電力で駆動モータ18を駆動して走行する電動車両であって、エンジン10の吸気通路10fに接続した吸気管11aに燃料を供給するキャブレタ11bと、キャブレタ11bへ供給する燃料流量を制御する燃料制御弁11b1とを備える。例文帳に追加

An electric motor vehicle traveling by driving a generator 13 by an engine 10 and driving a drive motor 18 by electric power generated by the generator 13, is provided with a carburetor 11b supplying fuel to an intake pipe 11a connected to an air intake passage 10f of an engine 10 and a fuel control valve 11b1 controlling flow rate of fuel supplied to the carburetor 11b. - 特許庁

予め定められた関係から車速vに基づいてエンジン12の出力増大量を決定するアイドル発進制御手段82(S2乃至S9)を含むことから、車両発進直後に旋回する場合等においても車速vが高くなりすぎることなく、アイドル発進時における発進性及び走行性を両立させられる。例文帳に追加

Since the control device includes an idling start control means 82 (S2 to S9) to determine the output increase of an engine 12 based on the vehicle speed v from the predetermined relationship, the vehicle speed v never gets too high even when the vehicle makes a turn immediately after the vehicle is started, and startability and traveling property in an idling start state can be compatibly performed. - 特許庁

この最終要求減速度変化パターンPattfin(x)は、運転者による実際の制動操作に基づいて予め停止位置接近経路毎に個別にバックアップRAMに記憶・学習されている各基準平均減速度変化パターンのうち車両が現在走行している停止位置接近経路Jに対応する基準平均減速度変化パターンPattnormave(J)に基づいて作製される。例文帳に追加

The final required deceleration change pattern, Pattfin (x) is produced on the basis of a reference average deceleration change pattern, Pattnormave (J) corresponding to a stop position approaching path J, on which the vehicle is now traveling, among each of reference average deceleration change patterns respectively stored/learnt in a backup RAM every stop position approaching path in advance based on the actual braking operation by the driver. - 特許庁

路側無線装置1と車載器5との間で無線通信を行う路車間通信管理方法において、前記路側無線装置1により車載器5の識別番号を収集し管理して、前記車載器5の識別番号により走行車両の通過順序どおりに通信を行うことを特徴とする。例文帳に追加

The method for managing vehicle roadside communication, by which radio communication is performed between the road side radio equipment 1 and an on-vehicle unit 5, is characterized by collecting the identifying number of the on-vehicle unit 5 by the equipment 1, managing it and performing communication in accordance with the passage order of a traveling vehicle by the identifying number of the unit 5. - 特許庁

相対位置に応じて予め定められる確率であって相対位置から導出される今回確率を用いて、自車両走行する車線と同一車線上に存在する確度である先行車確率を算出するに際してフィルタ処理を行うとき、先行車確率の初期値としてオフセット値f1を用いる。例文帳に追加

At the time of carrying out the filter processing to calculate the preceding vehicle probability being accuracy that the preceding vehicle exists on the same traffic line as a traffic lane on which its own vehicle is traveling by using the current probability derived from the relative location being probability preliminarily decided according to the relative location, an offset value f1 is used as the initial value of the preceding vehicle probability. - 特許庁

電動車両のバッテリ充電システムは、走行用電力を供給する充放電可能な高圧バッテリ18と、高圧バッテリ18からの電力によって充電されるとともに車載補機類44に駆動電力を供給する低圧バッテリ20と、高圧バッテリ18および低圧バッテリ20の各充電状態をそれぞれ制御する制御装置22とを備える。例文帳に追加

The battery charging system of an electric vehicle includes a chargeable/dischargeable high voltage battery 18 supplying travel electric power, a low voltage battery 20 charged by the electric power from the high voltage battery 18 and supplying drive electric power to vehicle-mounted auxiliary devices 44, and a control device 22 controlling each state of charge of the high voltage battery 18 and the low voltage battery 20. - 特許庁

制動系を用いて車両に制動力を付与することにより、設定上限車速Vref以下となるよう車速制御を行う走行制御装置において、車速Vが上限車速Vrefより低い制御開始車速Vctrlを越えた場合に、車速Vと上限車速Vrefの偏差dev1に応じた制動力(制動油圧P1)を付与する。例文帳に追加

In this running controller for controlling vehicle speed so that vehicle speed is below set upper limit vehicle speed Vref by giving braking force to the vehicle using a braking system, braking force (braking hydraulic pressure P1) corresponding to deviation dev1 of vehicle speed V and the upper limit vehicle speed Vref when the vehicle speed V exceeds control start vehicle speed Vctrl smaller than the upper limit vehicle speed Vref. - 特許庁

そして、このシフトレバーの現在の選択位置がPレンジである場合に、このシフトレバーが次にRレンジに切り換えられると予測して、トロイダル型無段変速機の変速比を、出力軸14から車両を後退方向に発進並びに低速で走行させられる程度のトルクを出力できる値に、この切り換え動作が完了する以前に調節する。例文帳に追加

When the current select position of the shift lever is in the P-range, the shift lever is estimated to be next switched to the R-range, and the variable speed ratio of a toroidal type continuously variable transmission is controlled to a value to output torque for starting the vehicle in the backward direction and traveling the same at a low speed from an output shaft 14 before the switching operation is completed. - 特許庁

これにより、エンジンマウントメンバ1の強度が向上し、また、アンダーカバー7をパワーユニット10前方の下面を覆うように配置したので、車両走行中に、タイヤの転動で生じる飛石や、飛散水等はアンダーカバー7に衝突し、後方に配置したパワーユニット10への衝突が回避される。例文帳に追加

The strength of the mount member 1 is enhanced thereby, and a scattered stone, splashed water and the like generated by rotation of tires under traveling are collided against the undercover 7 to avoid a collision to the power unit 10 arranged in its rear side, since the undercover 7 is arranged to cover an underface in a front side of the power unit 10. - 特許庁

エンジンとミッションケースとの間の動力伝達部を覆うためのクラッチハウジングを設けるにあたり、該クラッチハウジングは筒状の胴部と取り付けフランジ面で構成し、該取り付けフランジ面を前記ミッションケースの前面と上面に当接して固定すべく構成したことを特徴とする作業車両走行伝動装置の構成とする。例文帳に追加

In a traveling transmission device of a working vehicle, when arranging a clutch housing for covering a power transmission portion between an engine and a transmission case, the clutch housing has a tubular cylinder and an attachment flange surface, and the attachment flange surface abuts on and is fixed to a front surface and an upper surface of the transmission case. - 特許庁

電圧検出回路3は、複数の電池を直列に接続している走行用バッテリ1の接続点の電圧と総電圧を検出する高精度の電圧検出回路4と、車両に搭載される電装用バッテリを電源として電池の総電圧を検出する簡易の電圧検出回路5とを備える。例文帳に追加

The voltage detection circuit 3 has a high precision voltage detection circuit 4 for detecting the voltage at the joint of the battery 1 for run connecting a plurality of batteries in series and the total voltage, and a simple voltage detection circuit 5 for detecting the total voltage of the batteries using a battery for electric equipment mounted on the vehicle as a power supply. - 特許庁

走行車両に装備した作業機装着ビーム2に、作業機を装着したツールバー21に取り付けたヒッチユニット61を任意位置に一箇所以上固定可能とした連結ヒッチ60であって、該連結ヒッチ60を、作業機装着ビーム2に取り付ける嵌合体18と固定ネジ6とヒッチユニットの取付部1を取り付ける被嵌合体13と、固定板5で構成した。例文帳に追加

The coupling hitch 60 is composed of a fitting body 18 to be attached to the work machine attaching beam 2, a fixing screw 6, a body 13 to be fitted for attaching an attaching part 1 of the hitch unit, and a fixing plate 5. - 特許庁

左右車輪をそれぞれ独立して転舵可能に構成し、サスペンションストロークによる車輪のスリップ角量を、車輪のストローク速度に基ずいて求め、スリップ角量を減らす方向に実舵角を補正し、路面外乱に対して動的に制御して走行安定性を向上することを可能とする車両の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device for a vehicle capable of improving travelling stability by constituting so that left and right wheels are independently steered and the amount of slip angle of the wheel by a suspension stroke is calculated based on a stroke speed of the wheel to correct an actual steering angle in the direction of reducing the slip angle, dynamically controlling a road surface disturbance. - 特許庁

そのため、車載器30を搭載した車両が、料金所等に設置された路側無線機の通信範囲外を走行している間は、周波数切替制御部2が独立してRFモジュール部4に対する周波数サーチ動作の制御を行ない、制御部1はスリープ状態となっているので低消費電力化を実現できる。例文帳に追加

Thus, since the frequency changeover control part 2 independently controls a frequency search operation to an RF module part 4 and the control part 1 is in the sleep state while the vehicle loaded with this on-vehicle equipment 30 travels on the outside of the communication range of road side radio equipment installed at a tollgate or the like, the power consumption is lowered. - 特許庁

車両の停止状態から高速走行状態までの全ての回転領域において、潤滑・冷却する潤滑油の油量を十分に確保することができるとともに、潤滑牲及び冷却牲を効率的に確保することができるようになり、性能安定性及び耐久性の向上を実現した駆動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distributing device which can sufficiently secure an oil amount of lubricating oil used for lubrication and cooling in all rotation ranges from a stop state to a high-speed travelling state of a vehicle, which makes it possible to efficiently secure lubrication performance and cooling performance, and which can realize improvements in performance stability and durability. - 特許庁

駆動制御手段1は、車両走行用のメインエンジン5と、メインエンジン5よりも小排気量のサブエンジン6と、サブエンジン6の駆動力を増幅するプラネタリギヤユニット7と、増幅された駆動力を伝達するベルトB1と、主エンジンを始動する電子制御装置9とを備えている。例文帳に追加

A driving control means 1 has a main engine 5 for vehicle travel, a sub-engine 6 having displacement smaller than the main engine 5, a planetary gear unit 7 for amplifying driving force of the sub-engine 6, a belt B1 for transmitting the amplified driving force and an electronic control device 9 for starting the main engine. - 特許庁

ECU40は、車両走行していない状態でのエンジン燃焼中において、ガスセンサ39の検出信号に基づいて、車外の空気中に含まれる上記ガス成分の濃度を検出し、その検出した濃度が所定の異常範囲にある場合に、上記ガス成分の濃度変化に伴う車外の環境悪化を抑制する処理を実施する。例文帳に追加

An ECU 40 detects the concentration of the gas component contained in the vehicle exterior air based on the detection signal of the gas sensor 39 during the combustion of the engine in a state that the vehicle does not run, and executes a treatment of controlling the vehicle exterior environmental degradation accompanied with the concentration change of the gas component when the detected concentration is within the predetermined range of abnormality. - 特許庁

運転状態表示装置1は、車両に搭載された自動制御装置の作動状態を運転状態に基づいて検出し、また、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、実際に消費された燃料量と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。例文帳に追加

A driving state display device 1 detects the operating state of an automatic control device mounted on a vehicle based on the driving state, and when it is detected that the drive for degrading the fuel economy is performed, the actually consumed fuel amount and the fuel consumption when the vehicle travels without any drive of degrading the fuel economy are respectively calculated. - 特許庁

例文

変速プーリからなる駆動及び従動プーリ間にベルトを巻き掛けて、各プーリの可動シーブを固定シーブに接離させて変速するベルト式無段変速機Aの効率を高め、変速機Aを小トルクエンジンと組み合せて高速走行型の車両に搭載可能とするとともに、変速機Aのコンパクト化を図る。例文帳に追加

To improve the efficiency of a belt type continuously variable transmission which winds a belt between drive and driven pulleys comprising a transmission pulley to change the speed by attaching/detaching a movable sheave of each pulley, to mount the transmission on a high-speed traveling type vehicle in combination with a small torque engine, and to miniaturize the transmission A. - 特許庁

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