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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車両走行~に関連した英語例文

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車両走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13719



例文

運転者が旋回の意思を持ち、操舵トルクを発生させた際に、ただちに変速比変更を開始することで、運転者に違和感を与えずに良好な旋回走行を行わせるとともに、従来よりも高性能で安価な車両制御装置を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle controlling device which allows an operator to perform excellent turning/running action without having a sense of incongruity, and ensures high performance and low cost compared to the former by starting gear-ratio change immediately when the operator has an intention of turning and generates a steering torque. - 特許庁

このため、バッテリ5からモータ制御部201に電力が再度供給されたとき、上記の初期値を用いて制御を開始することで、アクチュエータ1の絶対位置を把握することができ、ディテント機構を駆動して自動変速機4のシフトレンジを切り換え、車両走行させることが可能となる。例文帳に追加

Therefore, when power is resupplied from the battery 5 to the motor control part 201, the absolute position of the actuator 1 can be recognized by starting a control by using the initial values, the shift range of the automatic transmission 4 is switched by driving a detent mechanism and a vehicle can be traveled. - 特許庁

このとき、放出した水に対する走行風の影響が小さくなるよう、空気により放出した水が車両の側後方に飛ばされるよう空気の流路を設けたり、排ガスや空気により放出した水の前方にエアカーテンを形成する。例文帳に追加

In this case, in order to reduce the effect of the air stream on the discharged water, an air channel is formed to blow the discharged water to the lateral rear side of the vehicle by air, or an air curtain is formed before the discharged water from exhaust gas and air. - 特許庁

通常走行時ではマウントピンがマウント部材から離脱することがなく、前方衝突時のような負荷入力時にはマウントピンがマウント部材から確実に離脱できる車両用駆動ユニットのマウント構造を提供する。例文帳に追加

To provide a driving unit mount structure for a vehicle, capable of removing a mount pin from a mount member positively when a load is inputted at the time of head-on collision without removing the mount pin from the mount member at the time of ordinary driving. - 特許庁

例文

変速装置の変速位置を現位置からアップ若しくはダウン指令する一対のスイッチ式変速操作部を備えた車両において、多段化した変速位置に対して変速操作を簡易化するとともに、車体走行時の変速操作における車速の急変を防止して安全性を確保する。例文帳に追加

To simplify gear change operation with respect to multistage gear positions and ensure safety by preventing abrupt change of a vehicle speed in gear change operation during vehicle running in a vehicle having a pair of switch type gear change operation units commanding up- or down-change of the gear position of a transmission from a present position. - 特許庁


例文

外界リスク検知装置コントローラ9が、外界リスク検知装置18の検知信号や車速等の車両走行に関する物理情報に基づいて外界リスクを認知して、ステアリング情報伝達装置コントローラ8に物理情報と共に作動処理指令を出す。例文帳に追加

An external risk detector controller 9 recognizes any external risk based on physical information on the vehicle travel such as the detection signal of an external risk detector 18 and the vehicle speed, and gives an operation processing command together with physical information to a steering information transmission device controller 8. - 特許庁

産業車両走行系および作業系の積算処理を行う機器が分散していたとしても、各機器に一括して積算処理及び積算処理の中断を指示できるようにし、積算処理と積算処理の中断との切替作業を簡易にすることによって作業時間を短縮する。例文帳に追加

To reduce a work time by instructing in the lump integration processing and interruption of the integration processing to respective devices regardless of dispersion of devices performing the integration processing of a traveling system and a working system of an industrial vehicle and by facilitating work of switching between the integration processing and interruption of the integration processing. - 特許庁

一般道と軌道上を走行することができる軌陸車が、鉄道の保守作業のように、夜間や、吹雪などにより視界が利かない状況で、車両に取り付けられた送受信機により、進入した線路を自動識別できない。例文帳に追加

To solve a problem that a track/road vehicle capable of traveling both on a general road and on the track cannot automatically identify an entry track by a transmitter-receiver mounted on a vehicle in a circumstance of poor visibility at night time or due to snowstorm in performing work 0such as railway maintenance. - 特許庁

信号機の無い交差点で自車両2が走行している道路と交差する道路との優先度の判定ができない場合には、CPU41は、この交差点で安全確認のために停止又は所定速度以下に減速した際に、この交差点に関する「停止情報」を取得する。例文帳に追加

In the case where precedence between a traveling road of one's own vehicle 2 and a crossing road cannot be determined at a crossing having no signal, a CPU 41 acquires 'stop information' on the crossing, when stopping or decelerating below prescribed speed for safety confirmation at the crossing. - 特許庁

例文

走行中の経路が、車両周辺の一定領域をはじめて出る地点を計算し、その地点が上方にくるように地図の表示方向を決定することにより、その地点の手前の経路の湾曲具合に関係なくある程度定まった表示方向で地図を表示する。例文帳に追加

A point where a running route firstly goes out of a certain region around a vehicle is calculated, and a display direction of the map is determined so that the point goes to the upper part, thereby displaying the map in an almost determined display direction regardless of a bending state of the route before the point. - 特許庁

例文

車載器3は、ETCゲートA11またはB12との通信に失敗して通行不可となった場合、車々間通信によって周囲を走行する他車両へ通行不可情報を送信し、通行不可となったETCゲートを通知する。例文帳に追加

When passage is impassable due to a failure in communication with an ETC gate A11 or B12, an in-vehicle unit 3 transmits passage impassability information to the other vehicle traveling in the surrounding by inter-vehicle communication, and notifies an ETC gate whose passage is impassable. - 特許庁

通信線18に障害等が発生した場合、各制御装置122、141、143は直接接続されているセンサ群122a、141a、143aからの検出信号により制御基本量を算出して、車両走行を制御する。例文帳に追加

When the communication line 18 causes a failure, each controller 122, 141, 143 calculates a control basic amount by detected signals from the groups of sensors 122a, 141a, 143a connected directly with each controller to control running of the vehicle. - 特許庁

このため、車両の左右回転速度差が所定値内を直進走行としてそのときの加速度センサ90、92の出力値をドリフト誤差とする従来の補正装置に比較して、加速度センサからの加速度値に対して正確に補正が行われる利点がある。例文帳に追加

Acceleration values from the acceleration sensors are thus advantageously and accurately corrected, in comparison with a conventional correction device which considers that a vehicle is linearly cruising, when the difference between right and left rotation speeds of the vehicle remains within a prescribed value and takes output values of the acceleration sensors 90 and 92 at the time as drift errors. - 特許庁

左右の後輪間の車輪速偏差に基づいて車両の旋回又はスプリット路走行が検出されたときには(SD2)、EBD制御の開始を抑制するとともに(SD5)、スリップ率の小さい方の後輪のブレーキ液圧を緩増圧させる(SD6)。例文帳に追加

If a vehicle turn or split-road travel is detected in SD2 from the difference in speed between the right and left rear wheels, any start of EBD control is disabled in SD5 and the brake fluid pressure on the rear wheel that has a smaller slip ratio is gently increased in SD6. - 特許庁

そして、ACC制御が実行可能であると判定すると、その旨を示すメッセージを表示装置28に表示し、この表示に応じて運転者によりACCスイッチ10を介してACC制御の開始指令が入力されると、所定の走行状態とするように車両を制御する。例文帳に追加

Then, when it is decided that ACC control is executable, a message showing the result is displayed on a display device 28, and when the start command of ACC control is input through an ACC switch 10 by an operator according to this display, the vehicle is controlled to run in a predetermined state. - 特許庁

走行用動力に利用可能な搭載バッテリへ充電する場合に、自らのニーズに合わせて顧客自身がバッテリ充電レベルの報知条件を簡便で安価に設定変更でき、いわば報知条件のカスタマイズ化を容易に図ることのできる車両の充電報知システムを提供する。例文帳に追加

To provide a charge notification system for vehicles wherein when a mounted battery that can be utilized for power for running is charged, a customer can easily and inexpensively set or modify a battery charge level notifying condition to his/her needs by him/herself, so to say, easily customize a notifying condition. - 特許庁

従って、車両走行時の振動等によっても、インテーク3と空調ユニット本体2とが相対的に揺れるおそれがなく、インテーク3や空調ユニット本体2の車体14に対する配管15部分にも負荷が加わらない。例文帳に追加

Thus, the intake 3 and the air-conditioning unit body 2 are not relatively oscillated even by the vibration while a vehicle runs, and any load is applied to a part of a pipe 15 of the intake 3 and the air-conditioning unit body 2 to a vehicle body 14. - 特許庁

ACCシステム1はミリ波センサ10、ステレオカメラ11、アクセルペダル12、車速センサ13等のセンサ類と、先行車選択部20と、割込車両判断部30と、走行制御ユニット40と、ブザー51等の制御対象とを備えて構成されている。例文帳に追加

An ACC system 1 is provided with a millimeter wave sensor 10, a stereo camera 11, an accelerator pedal 12, sensors such as a vehicle speed sensor 13, a preceding vehicle selection part 20, a cutting-in vehicle determination part 30, a traveling control unit 40, and a control target such as a buzzer 51. - 特許庁

そして、車載装置2は、制御部209の判定部209Aにおいて車両5の平均走行速度が所定値以上であると判定した場合にのみ、所定区間Lで収集したプローブ情報S3を通信部204から中央装置4側へ送信する。例文帳に追加

Only when deciding that the average travel speed of the vehicle 5 is a prescribed value or above in a decision part 209A of a control part 209, the onboard device 2 transmits probe information S3 collected in the prescribed section L to the center device 4 side from the communication part 204. - 特許庁

走行中の車両のユーザは、事故や落下物などの事象発生を見つけるとGPS付き携帯電話1あるいは通信型カーナビゲーションシステムを用いて、情報収集センタ2に、GPSによる位置情報と、事故等の情報を送信する。例文帳に追加

When a user of a traveling vehicle detects occurrence of an event such as the accident or a fallen object, the user transmits positional information by GPS and information on the accident or the like to an information collection center 2 by using the portable telephone set with GPS 1 or the communication-type car navigation system. - 特許庁

該修正処理手段93は、車両走行した区間を分岐点で分割する区間分割処理手段95、及び分割された区間についてデータベースを修正し、かつ、前記分岐点に関するデータを保持する修正対象データ選択手段94を備える。例文帳に追加

The correction processing means 93 comprises a section separation processing means 95 for separating the sections where the vehicle ran at branch points and a correction object data selection means 94 for correcting the data base of the separated sections and retaining the data concerning the branch points. - 特許庁

アクセル全閉での走行中、手動操作によるダウンシフト変速指令やN→D、N→Rへの変速指令があった場合に、変速機側からのエンジン回転の持ち上げに起因する反動ショックを軽減できる車両の制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for controlling a vehicle reducing reaction shock caused by rise of engine rotation from a transmission side when downshift command or gear position change command of N→D or N→R by manual operation is issued during travel with a throttle fully closed. - 特許庁

これにより、変速制御ユニットが制御情報を使用できない場合であっても、ライン圧制御手段は最大エンジントルク値Tmaxに対応したライン圧Psに制御されるため、車両走行を続行させることができ、無段変速機を保護することができる。例文帳に追加

Then since the line pressure control means is controlled to be the line pressure Ps corresponding to the maximum engine torque value Tmax even when the speed-change control unit cannot use control information, the vehicle can be continued to drive and the continuously variable transmission can be protected. - 特許庁

t1にブレーキペダルの釈放で停車状態を解除し、t2にアクセルペダルを踏み込み加速させ、t1〜t2間はEVモードで、また、アクセルペダル釈放に対応したクリープトルク程度のモータトルクtTmで車両を微速走行させる。例文帳に追加

A stop state is canceled by release of a brake pedal at t1, an accelerator pedal is held to increase the speed at t2, and the vehicle is crept in the EV mode at a motor torque tTm in extent of creep torque corresponding to the release of the accelerator pedal between t1 and t2. - 特許庁

電動車両制御装置の損失低減モジュールは、エコスイッチがオンされて低燃費走行が指示されたとき、要求トルクが等損失特性70を超える場合に、等損失特性70を超えないようにトルク制限を実行して、トルク指令を出す機能を有する。例文帳に追加

A loss reducing module of an electric vehicle controller has a function in which if a request torque exceeds an equal loss characteristic 70 when an eco-switch is turned on to indicate fuel-efficient run, torque limitation is executed to give a torque command to prevent the request command from exceeding the equal loss characteristic 70. - 特許庁

ステップS1で自車両がETC出口レーン12を走行中ならば、ステップS5で衝突回避制御を規制若しくは禁止する特別モードに設定した上で、ステップS7で設定されたモードで衝突回避制御を実行する。例文帳に追加

When an own vehicle is running on an ETC exit lane 12 at a step S1, a special mode for restricting or prohibiting the collision prevention control is set at a step S5 and the collision prevention control is performed in a mode set at a step S7. - 特許庁

これにより、走行駆動源であるモータジェネレータMG1への電力供給を素早く遮断するとともに、モータジェネレータMG1の端子間を短絡して、発電機として作動させることにより、車両の制動力を得ることができる。例文帳に追加

Hereby, this quickly breaks power supply to a motor generator MG1 being a travel drive source, and also short-circuits terminals of the motor generator MG1 so as to operate it as a generator, thereby getting a braking force for the vehicle. - 特許庁

前方及び後方指向性アンテナaf,abを、車両Aの走行速度が30km/h未満であって、且つ、その状態でブレーキ操作がなされたときには、後方指向性アンテナabを無線通信に使用するべく切り替えるアンテナ切替手段としての制御回路11を備えている。例文帳に追加

The front and rear directional antennas ab and af are respectively provided with a control circuit 11 as an antenna switching means for switching the rear directional antenna ab to use it for radio communication when the traveling speed of the vehicle A is 30 km/h or less, and a brake is operated in that state. - 特許庁

補助支持脚を設置したり特殊な床パネルを用いることなく、隣接する床パネル間における段差の発生を低コストで解消し得るようにして、搬送車両走行時に振動が生じて搬送物に悪影響を与える虞れのないフリーアクセスフロアを低コストで提供する。例文帳に追加

To inexpensively provide a free access floor having no fear of having an adverse influence on a carrying object by generating vibration when a carrying vehicle travels by inexpensively eliminating generation of a step difference between adjacent floor panels without arranging an auxiliary support leg and using a special floor panel. - 特許庁

ステップ部の操作ペダルを利用してステップ蓋の起立姿勢保持を簡単な操作で速やかに行うと共に、ステップ蓋の開閉及び起立姿勢の保持を簡潔で廉価な構造によって行うことができる走行車両を提供する。例文帳に追加

To provide a traveling vehicle capable of rapidly maintaining an erection posture of a step lid by a simple operation by using an operation pedal of a step, and opening and closing the step lid and maintaining the erection posture by a simple and inexpensive structure. - 特許庁

そこで、車両の現在位置周辺における地図精度の評定結果を記憶しておことで、その後、地図の精度が低い地域を走行する際、マップマッチング処理に用いるパラメータを補正範囲が大きくなる値に一時的に変更する。例文帳に追加

So, a rating result of the map accuracy of a region around the current position of the vehicle is stored, and then a parameter used for the map matching process is temporarily changed into a value having a large correction range when travelling in the area whose map accuracy is poor. - 特許庁

車両用ナビゲーション装置は、現在日時、現在位置、現在位置周辺の複数の施設のインデックス、現在位置および現在位置における付加情報(天候、渋滞度等)等から成るエントリを走行周辺施設データに繰り返し追記する。例文帳に追加

This navigation device for a vehicle adds an entry comprising the present date and time, the present position, indexes of a plurality of facilities in the periphery of the present position, the present position and additional information (the weather, the degree of congestion or the like) at the present position, or the like, repeatedly to traveling peripheral facility data. - 特許庁

車線境界検出装置においては、自車両の周囲を撮像した撮像画像から複数のエッジ成分を抽出し、複数のエッジ成分の配置に基づいて走行領域の境界となる曲線(直線を含む)の候補を境界候補として抽出する。例文帳に追加

In a lane boundary detector, a plurality of edge components are extracted from a picked-up image obtained by imaging the surroundings of a present vehicle, and candidates of a curve (including a straight line) to be a boundary of a traveling area are extracted as boundary candidates on the basis of the arrangement of the plurality of edge components. - 特許庁

作業機Bに搭載される作業機搭載装置において、監視手段B161、B162、B171及びB172が、走行車両Aの後部に装着される作業機Bの異常動作状態を監視し、この監視手段による監視結果を送信手段B18が無線送信する。例文帳に追加

In this apparatus for mounting on the implement, to be mounted on the implement B, monitoring means B161, B162, B171, and B172 monitor the abnormal action state of the implement B to be fixed to the rear part of the traveling vehicle A and a sending means B18 wirelessly sends the monitored result by the monitoring means. - 特許庁

色相を変更可能に構成された光源体3bと、車両周辺の環境情報110に基づいて光源体3bの色相を変化させ所定の昼間走行条件で光源体3bを点灯させるDRL制御部100と、を備えた。例文帳に追加

The headlight device for a vehicle is provided with the light source body 3b constituted so as to be capable of changing the hue; and a DRL control part 100 for varying the hue of the light source body 3b based on environment information 110 of the periphery of the vehicle and lighting the light source body 3b under a predetermined daytime traveling condition. - 特許庁

本体2は、目的地までの経路案内を行なうにあたり、表示装置5の画面に、道路地図に重ね合せて車両の現在位置及び走行すべき経路を表示し、併せて、経路の交差点等に最新のランドマーク情報に基づいたランドマークを表示する。例文帳に追加

In guidance of a route to a destination, by means of the main body 2, the present position of a vehicle and a route to travel are displayed over the road map on a screen of the display device 5, and additionally, a landmark based on the latest landmark information is indicated in the intersection and the like on a route. - 特許庁

そして、走行履歴DB22から所定期間の「停止情報」を読み出し、この停止位置での停止頻度が高い場合には(S18:YES)、CPU41は、この停止位置は、右折停止車両が多い地点であるとして、該停止位置を右折停止地点情報23に格納する(S19)。例文帳に追加

The "stop information" in a predetermined period is read from the drive history DB 22, and when stop frequency at the stop position is high (S18: YES), the CPU 41 determines that right-turning stopped vehicles are frequent at the stop position and stores the stop position in right-turning stop point information 23 (S19). - 特許庁

クラッチ速度比(無段変速機のプライマリプーリ回転数/エンジン回転数)に基づいて発進クラッチの容量係数τを算出すると共に(B32)、設定したクリープクラッチトルク(又は、車両走行抵抗)に基づいて補正係数kを算出する(B33)。例文帳に追加

A capacity coefficient τ of the start clutch is calculated on the basis of a clutch speed ratio (the number of primary rotation of a continuously variable transmission/the number of rotation of an engine) (step B32), and a correction factor k is also calculated on the basis of the set-up creep clutch torque (or running resistance of the vehicle) (step B33). - 特許庁

エンジンの出力軸、トランスッミッション(走行部)の入力軸、刈取り装置の入力軸を水平に突設して、それらの間にベルトを掛け渡すことにより、ベルトを車両側部に露出した状態として、ベルト交換、メンテナンスを容易とする。例文帳に追加

To provide the power transmission mechanism of a mower, with which an output shaft of an engine, an input shaft of a transmission (traveling part) and an input shaft of a reaping apparatus are horizontally projected, belts are stretched over them so that the change of the belts and maintenance are facilitated in the states of the belts exposed to the side parts of a vehicle. - 特許庁

VSP<7km/h、APO<0、Ne< 700rpm(または制動中)であることの3条件が揃った時をもって、運転者が車両の停止を希望していると判定し、S8において、選択レンジ指令Sr がR,Dレンジ指令(走行レンジ指令)であるのを無視して強制的にNレンジ指令を出力する。例文帳に追加

When the three conditions of VSP<7 km/h, APO<0, and Ne<700 rpm (or during braking of the vehicle) are satisfied, it is determined that a driver wants to stop the vehicle, and the R or D range command (running command range) of the selection range command Sr is ignored and an N range command is forcibly output in S8. - 特許庁

走行用の駆動力を出力するエンジン及び電動機とを備え、その電動機からの動力を変速機を介して駆動輪に出力する車両の制御装置において、バッテリ制限やエンジン回転数に影響されずに、変速中に電動機のトルクダウンを実施できるようにする。例文帳に追加

To enable carrying out a torque down of a motor during gear change without being affected by battery restriction or revolution speed of an engine in a control device of a vehicle which is equipped with an engine and motor, and outputs driving force from the motor to driving wheel through the automatic transmission. - 特許庁

木材チップを用いた舗装法であって、木材チップの固着強度が高く、車両走行などにともなって木材チップが剥落することがなく、耐久性に富む舗装路が得られ、しかも施工性も良好な舗装法を得る。例文帳に追加

To provide a paving method capable of having high fixed strength of wood chip, obtaining a pavement abounding in durability without separating the wood chip with the travel of a vehicle or the like and obtaining the paving method with fine workability in the paving method making use of the wood chip. - 特許庁

車両が、走行駆動用の内燃機関2に連動連結される発電機26と、この発電機26に充電制御回路27を介し接続されるバッテリ28と、このバッテリ28の電力により駆動させられる始動電動機29とを備える。例文帳に追加

The vehicle includes a generator 26 interlocked coupled to the internal combustion engine 2 for driving running, and a battery 28 connected to the generator 26 though a charging control circuit 27, and an actuating motor 29 driven by electric power for the battery 28. - 特許庁

これにより、車両の直進走行を妨げる方向への操舵反力トルクが働かなくなり、また、他のトルク成分Tb,Tcの増加補正により目標操舵反力トルクT*が急変しないため、操舵操作に係る違和感を低減することができる。例文帳に追加

Thereby, since the steering reaction force torque in a direction for obstructing a linear advancement traveling of the vehicle is not acted and further the target steering reaction force torque T* is not rapidly varied by correction of increase of the other torque components Tb, Tc hence, the incompatible feeling relating to steering operation can be reduced. - 特許庁

第1動力分配器4の第2出力軸4sと第2動力分配器5の第2出力軸5sとにそれぞれモータ6,7から駆動トルク又は回生トルクを付与しつつ、エンジン1の出力により車両の変速走行を行う。例文帳に追加

The variable speed traveling of the vehicle is performed by the output of the engine 1 while imparting a driving torque or a regeneration torque from motors 6 and 7 respectively to the second output shaft 4s of the first power distributor 4 and the second output shaft 5s of the second power distributor 5. - 特許庁

これにより、新たなセンサ等を増設することなく、新たなセンサ情報を増やすことなく、複雑な処理が不要で安価な加速スリップ制御システムが構築できると共に、トルクコンバータ21を含む自動変速機20の特性も考慮されているため、安定した車両走行を実現することができる。例文帳に追加

This constitution builds a low-cost acceleration slip control system eliminating a need for complicated processing without increasing a novel sensor and increasing novel sensor information, and since the characteristics of an automatic transmission 20 containing a torque converter 21 are also considered, stable vehicle running is realized. - 特許庁

車載機器10の制御部が、車載コンピュータ32からの信号によって、車両走行状態であるかどうかの判別を行なうとともに、ポータブルDVDプレーヤ39から供給される映像信号の強度の変化によって、動画かどうかの判別を行なう。例文帳に追加

A control part of the on-vehicle equipment 10 discriminates whether or not the vehicle is at a running state by a signal from an on-vehicle computer 32 and discriminates whether or not the video image is the moving images by variation of intensity of a video signal supplied from the portable DVD player 39. - 特許庁

道路を走行する車両に搭載された車載装置から得られる情報を利用して、煩雑な申請手続などを要することなく、カーボンオフセットのサービスを自動的に行なうことが可能な道路交通システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a road traffic system for carrying out automatically service of carbon offset, without requiring a troublesome application procedure or the like, using information obtained from an on-vehicle device mounted on a vehicle traveling on a road. - 特許庁

俯瞰撮影が可能なように設置されたテレビカメラ1と、該テレビカメラの近傍に設置され真下の真下像を反射する第1の鏡3と、該第1の鏡よりの反射光を前記テレビカメラのレンズに向けて反射する第2の鏡4とを具備した走行車両用撮影装置である。例文帳に追加

This photographing device for a traveling vehicle is provided with a television camera 1 installed so as to enable bird's-eye photographing, a first mirror 3 installed near the television camera for reflection images of right below and a second mirror 4 for reflecting reflected light from the first mirror to the lens of the television camera. - 特許庁

例文

特定の車線を走行する車両の車載装置のみからデータを受信できる路上通信装置が受信可能なデータの容量よりも大きな容量のデータを、当該車載装置から受信することができる通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide a communication system capable of receiving data with a volume larger than that receivable by an on-road communication device, which can receive data only from an on-vehicle device of a vehicle traveling on a specific lane, from the on-vehicle device. - 特許庁

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