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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車両走行~に関連した英語例文

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車両走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13719



例文

ドアトリム全体の取り付け力の低下や走行振動による室内静粛性の低下、異音の発生、レバーの操作性の低下を招くことなく、側面衝突時のリクライニング装置のロック解除を回避することができて、乗員の上体をシートバックに確実に保持させておくことができる車両用ドア構造を提供する。例文帳に追加

To provide a door structure for a vehicle capable of avoiding unlock of a reclining device in a side collision, and capable of surely keeping the upper part of the body of an occupant on a seat back without causing deterioration in attachment force of the whole of a door trim, the cabin internal quiet by traveling vibration, and lever operability, and generation of abnormal noise. - 特許庁

電波ビーコン受信機27で高速道路に設けられた電波ビーコンからの電波を受信したときに、制御装置28で算出したマッチング確度が未登録高速道路判別用閾値以下であった場合には、自車両が地図データに未登録の高速道路を走行中であるものと制御装置28で判別し、経路案内を中止する。例文帳に追加

When radio wave is received from a radio wave beacon provided on an expressway with the aid of a radio wave beacon receiver 27 and the matching likelihood calculated by a control device 28 is under the threshold for determining an unregistered expressway, the control device 28 determines that the vehicle in question travels on an expressway not registered in map data and quits the route guidance. - 特許庁

この発明は、多くの走行状況においてその多様性に見合った適切な速度制御性を有する変速制御を行うこと、とくに周囲の車両の流れに乗れる十分な加速性能を確保した速度制御性を備えること、制動制御(ブレーキ制御)の介入をできるだけ少なく押さえ変速制御を行うことを目的とする。例文帳に追加

To provide a shift control device of an automatic transmission which performs a shift control so as to have an appropriate speed controllability matching a variety of running conditions, in particular, has a speed controllability in which a sufficient acceleration at which a vehicle can travel with the flow of the vehicles therearound is secured, and which also performs a shift control while minimizing the intervention of a braking control. - 特許庁

交差点などに設置された交通環境通知システムからの一時停止規制などの交通情報を、車両走行挙動に応じて異なる態様でドライバーに通知し、緊急でない場合に音声案内が頻繁になることによるドライバーの不快感を軽減する、「ナビゲーション装置、音声案内方法および音声案内プログラム」を提供する。例文帳に追加

To provide a "navigation device, voice guidance method and voice guidance program" which notifies traffic information such as a temporary stop control from a traffic environment notification system placed at an intersection etc. to a driver in a different way according to the travel behavior of a vehicle and reduces the discomfort of the driver caused by too frequent voice guidance not in an emergency. - 特許庁

例文

エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動車の前部構造において、走行安定性を向上させるとともに、車両前部のレイアウト性を向上させ、且つ、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加

To improve the running stability; to improve the vehicle's front layout characteristic; and to reduce the yaw inertia moment in a front structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁


例文

燃料供給遮断許可手段96は、停車意思推定手段94によって前記停車意思があると判定された場合には、エンジン12への燃料供給を遮断することである燃料カットを、停車中だけでなく車両10の減速走行中にもエンジン始動停止制御手段98に対して許可する。例文帳に追加

When a vehicle stop will presuming means 94 determines that the driver has a will of stopping, a fuel supply shutoff permitting means 96 gives an engine start stopping control means 98 a permission to perform a fuel cut as shutting-off of the fuel being supplied to an engine 12 not only while the vehicle 10 is stopping but also it is in decelerative running. - 特許庁

車線毎の規制の内容が不規則或いは頻繁に変動する道路区間においても、車両が現在走行する車線から他の車線へと進入する場合に、車線毎の規制の内容に応じて警告することが可能な運転支援装置、運転支援方法及びコンピュータプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a driving support device, a driving support method and a computer program for making it possible to issue a warning according to the content of regulation of each lane when a vehicle enters from the lane on which it currently travels to the other lane even in a road section where the content of the regulation of each lane irregularly or frequently varies. - 特許庁

本発明は、燃焼機関(より好ましくは路上走行車両の燃焼機関)の排気システム(4)用排気ガス処理装置に関し、少なくとも一つの内部空間(3)を含むハウジング(2)、および、途切れることなく内部空間(3)を貫通するとともに、互いに離間した二つの固定位置(6、7)においてハウジング(2)に接続固定された少なくとも一つの貫通パイプ(5)を備える。例文帳に追加

The exhaust gas treatment device for an exhaust system (4) of a combustion engine (more preferably, a combustion engine for road vehicle) includes: a housing (2) including at least one internal space (3), and at least one through pipe (5) continuously extending through the internal space (3) and connected and fixed to the housing (2) at two separated fixing positions (6, 7). - 特許庁

車両走行終了後、外部電源電力による充電可能となったときに、電池寿命延伸モードが設定されている場合は、設定された充電終了目標時間に満充電状態となるように充電スケジュールを演算して、その充電スケジュールに従って充電するよう指令を出す。例文帳に追加

When it becomes possible to charge the secondary battery with an external supply power after running of the vehicle is terminated and a battery life extension mode has been set, the microcomputer carries out the following processing: it computes a charging schedule so that the fully charged state is established when the set charging termination target time comes and issues a command to charge the secondary battery according to the charging schedule. - 特許庁

例文

したがって、リアクトル装置20に車両走行時の路面状況や駆動機関の駆動によって振動が加わり、この振動によりリアクトルコア21がリアクトルケース22の開放部30側に移動しようとした場合、リアクトルコア21の開放部30側に対する動きは支持部23により係止される。例文帳に追加

Thus, in case a reactor 20 is vibrated due to road surface condition during running of the vehicle or by driving of the driving engine, and the reactor core 21 starts to move to the open section 30 of the reactor case 22, the movement of the reactor core 21 towards the open section 30 is locked by the supports 23. - 特許庁

例文

コンクリート軌道表面の凹凸に影響され難くかつ段差等の軌道の急峻な位置変化に対して対応可能でかつ検測車両走行状態で高低狂い、通り狂い等の測定を行うことができるコンクリート製軌道の軌道狂い測定方法および測定装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a method and a device for measuring track deviation of a concrete track that cannot be easily affected by irregularities on the surface of the concrete track, cope with a sharp positional change in a track, such as a level difference, and measure a vertical deviation, a pass deviation, or the like in a running state of an inspection vehicle. - 特許庁

目的地までの経路状況に応じてモータとエンジンの使用割合である運転スケジュールを設定する運転スケジュール設定手段30を備えたハイブリッド車両の制御装置1において、自車の空気抵抗変化状態を検出する空気抵抗変化状態検出手段61〜65を設け、検出された空気抵抗変化状態を考慮して、必要な走行パワーを算出する。例文帳に追加

The control apparatus 1 for the hybrid vehicle including a driving schedule setting means 30 for setting a driving schedule showing a use ratio of a motor and an engine in accordance with a route to a destination, includes air resistance change state detecting means 61 to 65 for detecting an air resistance change state of an own vehicle and calculates necessary travel power by taking into consideration the detected air resistance change state. - 特許庁

これにより、排気ガスの背圧の増加や気流音の発生を抑制しつつ、排気装置20の重量の増大や製造コストの増大を低減し、複雑な制御の追加を行わず簡素な構成で、気柱共鳴による音圧レベルの増大を抑制するとともに、車両走行状態によらずに気柱共鳴の抑制を行うことができる。例文帳に追加

Thereby, the increase in weight of the exhaust device 20 and the increase in the manufacturing cost thereof are reduced while suppressing an increase in back pressure of exhaust gas and occurrence of flow noise, the increase in the sound pressure level caused by the air column resonance is suppressed by the simple structure without adding the complex control, and also the air column resonance is suppressed without depending on the travelling condition of a vehicle. - 特許庁

判断の結果、車両走行状態が所定の直進状態である場合に、バッテリが充電不足である又は劣化している場合は、通常モード調整手段により車輪のキャンバ角が調整される場合よりも遅いタイミングで、バッテリ低下モード調整手段によってキャンバ角調整装置が駆動され、車輪のキャンバ角が絶対値が大きくなるように調整される。例文帳に追加

As a result of determination, when the traveling state of the vehicle is the predetermined straight-advancing state, and the battery is insufficiently charged or degraded, a camber angle adjusting device is driven by a battery degradation mode adjuster at the timing slower than that when the camber angle of the wheel is adjusted by a normal mode adjuster so that the absolute value of the camber angle of the wheel is increased. - 特許庁

積層ゴム構造の弾性部と空気ばね部とが上下に積層配備されて成る鉄道車両用空気ばねにおいて、せん断方向の過剰な動きを抑制して上下方向のバネ定数を低く設定することが可能な弾性部を実現させ、空気ばね部が機能しない状態でも走行し続けることが可能となるように、弾性部のみによる懸架性能を改善させる。例文帳に追加

To provide a railway vehicle air spring including a laminated-rubber structure elastic part and an air spring vertically laminated and arranged, in which the elastic part can set its vertical spring constant to be lower while suppressing the excessive movement in a shearing direction, whereby suspension performance using only the elastic part is improved to enable continuous travel in a state that the air spring does not function. - 特許庁

走行機体1に搭載されたエンジン14の動力を変速ギヤ機構51に伝達する油圧無段変速機53と、油圧無段変速機53の変速出力を調節するための無段変速アクチュエータ277とを備えている作業車両において、変速ギヤ機構51の切換操作を軽い操作力で行えるようにして、オペレータの操作負担を低減させる。例文帳に追加

To perform switching operation of a shifting gear mechanism 51 with a small operation force to lower an operation burden of an operator in a working vehicle including a hydraulic continuously variable transmission 53, which transmits power of an engine 14 mounted on a traveling machine body 1 to the shifting gear mechanism 51, and a continuously variable transmission actuator 277 for regulating a speed change output of the hydraulic continuously variable transmission 53. - 特許庁

モータ走行時もしくは燃料カット減速時のエンジンの引きずりトルクによるエネルギー損失を低減し、エンジンの始動時には減速機として作用し、エンジンの逆回転を規制することで潤滑不良等の不具合を防止する、油圧装置や電気的装置の制御を必要としない簡単な構造のハイブリッド車両の駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for driving a hybrid vehicle, which reduces an energy loss due to the drag torque of an engine in motor traveling or fuel cut deceleration, and which acts as a speed reducer in start of an engine and regulates the reverse rotation of the engine to thereby prevent such a failure as lubrication failure, and which dispenses with control of a hydraulic device or electric apparatus and has a simple structure as a result. - 特許庁

車両走行中にブレーキ操作がなされる状態においてオルタネータ46の発電電力を増大させる制御を行う場合、充電時にバッテリ48が受け入れ可能な最大電力をオルタネータ46の発電可能な電力が上回ることに起因してオルタネータ46の発電電力が低下し、エンジン10の燃費低減効果を向上させることが困難となること。例文帳に追加

To solve a problem that, when executing an increase in the power generation of an alternator 46 when the braking operation is executed while a vehicle travels, the power generation of the alternator 46 is degraded attributable to the fact that the power to be generated by the alternator 46 exceeds the maximum power to be received by a battery 48 during the charge, and the fuel consumption reduction effect of an engine 10 is hardly enhanced. - 特許庁

ハイブリッド車両10は、バッテリ16と、バッテリ16から電力供給を受けて走行用動力を出力するモータ14と、バッテリ16からの電力によって駆動される電動エアコン49と、バッテリ16のSOCを目標範囲内に制御するコントローラ26と、コントローラ26からの指令に応じて発電を行うモータ24とを備える。例文帳に追加

A hybrid vehicle 10 includes: a battery 16, a motor 14 which receives power from the battery 16 and outputs motive energy for running; an electric air conditioner 49 which is driven by the power from the battery 16; a controller 26 which controls the SOC of the battery 16 into the target range; and a motor 24 which generates electricity according to a command from the controller 26. - 特許庁

主に給油所に設置して走行車両に向けて燃料の単価を表示する装置において、購入代金の支払い種別と油種との組み合わせによる複数通りの価格を表示する際に、伝達すべき情報を省くことなく入力操作に要する手間と時間を大幅に削減した操作性に優れる表示装置を提供することを課題としている。例文帳に追加

To provide a highly operable display device, which is mainly installed at a gas station to display a unit fuel price to a traveling vehicle, and capable of greatly reducing time and labor necessary for an input operation without omitting information that should be transmitted, when a plurality of prices are displayed, based on a combination of a payment type of a purchase price and an gas type. - 特許庁

道路を走行する車両の進行方向(Y方向)に凹部12と凸部11とが交互に連続して形成された軽量可撓性基盤10と、軽量可撓性基盤10のY方向における両端に設けられた平坦部20と、軽量可撓性基盤10の表面に形成された多数の突起部13とを備える。例文帳に追加

The portable attention calling mat includes a lightweight flexible base 10 formed with recesses 12 and projections 11 alternately continuous in the advancing direction (Y-direction) of a vehicle traveling a road; flat parts 20 provided at both ends in the Y-direction of the lightweight flexible base 10; and a large number of protrusions 13 formed on the surface of the lightweight flexible base 10. - 特許庁

自車と自車前方の障害物との位置関係に基づく接触余裕値を得、前記接触余裕値が閾値より小さく、かつ操向ハンドルの操作が検出されなかったとき、前記障害物に対する自車の接触回避支援を行う車両用接触回避支援装置において、バンク路の走行中に、接触回避支援処理が過剰に作動することを防止する。例文帳に追加

To prevent contact avoidance support processing from excessively operating during travel on a bank road in a contact avoidance support device for a vehicle for performing contact avoidance support of an own vehicle to an obstacle when a contact allowance value based on a position relationship between the own vehicle and the obstacle in front of the own vehicle is obtained, the contact allowance value is smaller than a threshold value, and operation of an steering handle is not detected. - 特許庁

第2クラッチC2が係合してエンジンEの出力トルクTeを第2入力軸13から出力軸14に伝達して車両走行しているときに、本来は係合しない第1クラッチC1を所定のトルク容量Tc1で係合することで第1クラッチC1の作動特性、つまり第1クラッチC1のレリーズベアリングの位置に対するトルク容量の関係を学習することができる。例文帳に追加

While a vehicle travels by engaging a second clutch C2 and transmitting output torque Te of an engine E from a second input shaft 13 to an output shaft 14, operation characteristics of the first clutch C1, that is, the relation between a torque capacity and a position of a release bearing of the first clutch C1 can be learned by engaging a first clutch C1 which is not originally engaged with a predetermined torque capacity Tc1. - 特許庁

IGスイッチがオンしている期間にSTスイッチのオフからオンへの変化が入力されたとき車両走行させるための原動機を始動させる始動制御方法であって、IGスイッチのオフからオンへの変化時点から一定期間T1、STスイッチのオフからオンへの変化が入力されても、前記原動機の始動を禁止することを特徴とする、始動制御方法。例文帳に追加

In the start control method for starting the prime mover to make a vehicle run when a change from OFF to ON of the ST switch is input within a period in which the IG switch has been turned on, the start of the prime mover is prohibited even if the change from OFF to ON of the ST switch is input for a fixed period T1 from the change point from OFF to ON of the IG switch. - 特許庁

パネル本体部2を構成する正面板2aには、同パネル2aの裏面側へ立ち上がるバーリング加工を施した複数の吸音孔が長孔として形成されており、該長孔は、車両走行路面と平行方向に長い横長孔20aと、同平行方向と直角な上下方向に長い縦長孔20bとを組み合わせた配置で設けられている。例文帳に追加

A plurality of sound absorbing holes burred in such a manner as to rise to the backside of the panel 2a are formed as slots in a front plate 2a constituting a panel body portion 2; and the slots are provided by being arranged in such a manner that horizontal slots 20a long in a direction parallel to a vehicle traveling road surface and vertical slots 20b long in a vertical direction perpendicular to the parallel direction are combined together. - 特許庁

エンジンが始動する前の電気モータによる単独走行時において、エンジンの冷却水温が暖機完了温度未満である場合に(S20)、車両減速時に(S30)バッテリへの回生による制動とともに、第2のモータジェネレータによりエンジンを強制回転させる(S90、S110)ことで、エンジン始動前に燃料を消費することなくエンジンの温度を上昇させる。例文帳に追加

In case of single traveling with an electric motor before the start of an engine, when the cooling water temperature of the engine is less than a warmup completion temperature (S20), braking based on regeneration to a battery and the forced rotation of the engine by a second motor generator are performed in vehicle deceleration (S30), (S90, S110), so that the temperature of the engine is raised without consuming fuel before the start of the engine. - 特許庁

それぞれ可視光域および赤外光域において60%以上の量子効率を有する光電変換部の赤画像を赤領域および赤外光域の受光に兼用し、赤外光カットフィルタと可視光カットフィルタを代替的に光電変換部への光路に差し換えることで状況に応じ可視光画像または赤外画像で車両前後の走行情報を記録する。例文帳に追加

Red images of a photoelectric conversion section having quantum efficiency of 60% or more in each of a visible light range and an infrared range are used in receiving lights in both a red gamut and an infrared range, and an infrared cut filter and a visible light cut filter are alternatively replaced for an optical path to the photoelectric conversion section, thereby recording driving information before and after a vehicle by a visible light image and an infrared image depending on situation. - 特許庁

気密袋体盛土において、遮水性を高めた支持地盤1と、階段状に積まれた有害物質を含む不良材料土が封入されている複数のメンブレン土のう3〜6と、この複数のメンブレン土のう3〜6を串し刺し状にして固定する杭7〜9と、この杭7〜9の上方に配置され、鉄道車両13が走行するコンクリート路盤12を有する床版スラブ11とを構築する。例文帳に追加

This airtight bag banking includes a support ground 1 having increased water impermeability, a plurality of membrane sandbags 3-6 which are stacked stepwise and in which the harmful substance-containing defective soil material is enclosed, piles 7-9 for fixing the plurality of membrane sandbags 3-6 in a skewered state, and a floor slab 11 which is disposed on the piles 7-9 and which has concrete road beds 12 on which railroad vehicles 13 travel. - 特許庁

コントローラ37は、車両の運転状態や走行環境に応じて、作動油のリークを低減するため3つのピストン室28,31,32のすべてに低めの油圧を供給し、あるいは迅速な変速制御を行うため第1ピストン室のみに高めの油圧を供給するよう油圧アクチュエータ38に指令する。例文帳に追加

A controller 37 commands a oil actuator 38 to supply low hydraulic pressure to all the three piston chambers 28, 31, 32 to reduce the leakage of the hydraulic fluid or to supply high oil pressure only to the first piston chamber to perform rapid shift control according to the operating state and running environment of a vehicle. - 特許庁

少なくとも一つのナビゲーション機能を実行するナビゲーション装置であって、車両走行中における前記ナビゲーション装置のユーザによる使用可能性が所定の基準よりも低くなる低使用可能性期間を推定する期間推定手段と、前記低使用可能性期間に応じて前記ナビゲーション機能を診断する診断手段と、を備えるナビゲーション装置。例文帳に追加

A navigation device executing at least one navigation function comprises: period estimation means for estimating a low usage possibility period in which usage possibility of the navigation device by a user during travel of a vehicle becomes lower than a predetermined reference; and diagnosis means for performing diagnosis of the navigation function according to the low usage possibility period. - 特許庁

本願発明に係るエンジン装置は、操縦座席16のあるキャビン10を区画するロプスフレーム11を走行機体2上に備える車両1に搭載されるものであり、キャビン10の下方にあるボンネット9内に位置するエンジン5と、エンジン5からの排気ガスを浄化処理する排気ガス浄化装置31とを備える。例文帳に追加

An engine device is mounted on a vehicle 1 provided with a ROPS frame 11 comparting a cabin 10 including a driver's seat 16 on a traveling machine body 2, including the engine 5 positioned within a hood 9 below the cabin 10 and the exhaust emission control device 31 for purifying exhaust gas from the engine 5. - 特許庁

そして、有料道路管理センタサーバは、路側装置(出場側)から出場時情報を受信すると、出場時情報に含まれる車載器IDに紐づけられた電子マネーカードIDを紐付情報の中から取得し、取得した電子マネーカードIDに対応するレコードを車両走行情報内から検索して、検索されたレコード内の入口情報を取得する。例文帳に追加

Then, when exit time information is received from the roadside device (exist side), the toll road management center server acquires the electronic money card ID associated with the on-vehicle ID included in the exit time information from among the association information, and retrieves the records corresponding to the acquired electronic money card ID from the vehicle traveling information, and acquires the entrance information in the retrieved records. - 特許庁

ベルト式変速機およびレッグシールドを備える車両において、ベルト式変速機のベルト室に導入される冷却空気として走行風を活用できる位置に備えられるレッグシールドを利用することにより、ベルト式変速機の伝動ベルトなどの冷却効果を高めると共に、空気ダクトの小型化およびコンパクトな配置を可能とする。例文帳に追加

To improve cooling effect for a transmission belt of a belt-type transmission, miniaturize an air duct, and allow the compact disposition by utilizing a leg shield equipped at the position capable of making good use of traveling wind as a cooling air introduced into a belt chamber of the belt-type transmission in a belt-type transmission and a vehicle equipped with the leg shield. - 特許庁

走行用の動力を出力可能なエンジンおよびモータと、モータの回転軸と車軸に接続された駆動軸との間の動力の伝達が解除可能で機械部分を潤滑する潤滑オイルを攪拌可能な変速機とを備える車両において、潤滑オイルが低温のときに潤滑オイルの温度を上昇させる。例文帳に追加

To raise the temperature of lubricating oil for lubricating a mechanical part when the temperature of the lubricating oil is low in a vehicle including an engine and a motor can output a power for traveling and a transmission can release transmission of power between a rotating shaft of the motor and a drive shaft connected to an axle, and agitate the lubricating oil. - 特許庁

電力の入出力を伴って走行用の動力を出力可能な複数の動力源を備える車両において、複数の動力源と電力のやりとりが可能な蓄電装置の入出力制限近傍で複数の動力源を駆動するときに動力源の効率の相違から生じ得る蓄電装置の入出力制限の超過を抑制する。例文帳に追加

To prevent the input/output limits of an energy storage device from being exceeded due to difference in efficiency of power sources when a plurality of power sources are driven in the vicinity of the energy storage device capable of exchanging power with the plurality of power sources in a vehicle having a plurality of power sources which can output traveling power while involving input/output of power. - 特許庁

そして、車載機であるナビゲーション装置20は、横断者信号を受信すると、その信号の平均横断者情報に基づき、現在車両走行中の道路が、横断者により頻繁に横断される道路であるか否かを判定し、肯定判定をした場合に、運転者に対して運転の注意を促す。例文帳に追加

When receiving the crossing person signal, a navigation device 20 as an onboard unit decides whether or not a road on which a current vehicle is traveling is a road which is much more frequently crossed by crossing persons based on the mean crossing person information of the signal, and enables a driver to pay attention to his or her driving when the decision result is positive. - 特許庁

誘導機能がオフされた状態において、外部からのVICS等の道路交通情報に基づき車両走行している道路上に、渋滞や規制等の交通障害が発生している場合に、その交通傷害を迂回する迂回路を検索し、該迂回路をディスプレイ上に表示させ、ユーザーに知らせる。例文帳に追加

This navigation device searches the detour for bypassing the traffic hindrance, and indicates the detour on a display to inform a user of it, in a case when the traffic hindrance such as traffic jam and controls is found on a road where a vehicle travels base on the road traffic information such as VICS from the external in a state that a guidance function is off. - 特許庁

手押しや牽引を可能にするブレーキ開放モードを備えたゴルフカートにおいて、ブレーキ開放モード選択時に音で報知を行う報知手段(スピーカ38)と、ブレーキ開放モード選択時の車両状態(走行速度)に応じて前記報知手段による音を変化させる制御手段(マイクロコンピュータ100)を備えた。例文帳に追加

The golf cart having the brake releasing mode for enabling it to be pushed or pulled by hands comprises an announcing means (a speaker 38) for announcing the brake releasing mode by sound when it is selected and a control means (a microcomputer 100) for varying the sound output from the announcing means in accordance with the vehicle state (traveling speed) when the brake releasing mode is selected. - 特許庁

交差点J1,J2を含むリンクのリンクコストを算出するためのリンクコスト算出装置4において、リンクを走行する車両5が当該リンクの下流交差点J2において停止する停止回数Pを推定し、この推定された停止回数Pに基づいてリンクコストを算出するようにする。例文帳に追加

In the link cost calculation device 4 for calculating the link cost of a link including crossings J1, J2, a stop frequency P with which a vehicle 5 traveling along the link stops in the downstream crossing J2 of the link is estimated, and the link cost is calculated based on the estimated stop frequency P. - 特許庁

また各車両(8)に小型カメラを内蔵させて、自走行時に撮像した画像情報(動画像情報)からサンプリングして渋滞度を計算して、この渋滞情報をセンタ(1〜4)に送信し、センタ(1〜4)は交通管制センタ15の交通情報と合わせて動的に交通情報を把握することが可能となる。例文帳に追加

A small camera is incorporated in each vehicle (8), image information (moving image information) imaged when the vehicle performs self- traveling is sampled to calculate the degree of congestion, this congestion information is transmitted to centers (1 to 4), and the centers (1 to 4) can dynamically grasp traffic information together with traffic information of a traffic control and traffic control center 15. - 特許庁

電子制御装置(ECU)20は、吸気通路6にスロットルバルブ9を有するエンジン3の運転時に、吸気圧センサ21で検出される吸気圧の値がアイドル運転時の吸気圧の値より小さい状態が所定時間継続したときに車両が下り坂を減速運転で走行する降坂状態であると判定する。例文帳に追加

An electronic control unit(ECU) 20 decides that a vehicle is in a descending slope state of traveling on a descending slope by a decelerating operation when a value of intake pressure detected by an intake pressure sensor 21 is kept smaller than that at the time of an idle operation for prescribed time when an engine 3 having a throttle valve 9 in an intake passage 6 is operated. - 特許庁

そして、窓及び/又はドアが開き、且つ車両走行速度が予め定められた所定速度(例えば、5km/h)以下であるときには、CPU5がレベル制御手段2に対してミューティングにする制御信号を出力してスピーカ4L、4Rから出る音声の音量レベルを0或いは所定レベル以下に抑制する。例文帳に追加

When the window and/or the door is opened and the traveling speed of the vehicle is a prescribed speed (for example 5 km/h) or less, the CPU 5 outputs a control signal to a level control means to set it to a mute so that the volume level outputted from speakers 4L and 4R is controlled to 0 or a prescribed level or less. - 特許庁

コントロールユニットは、車両走行している道路環境を検出し、該道路環境検出手段で検出された道路環境に基づいて所定のエンジン自動停止条件が成立しにくいか否かを判定し、前記所定のエンジン自動停止条件が成立しにくいときは、前記所定容量を小さくする。例文帳に追加

A control unit detects the environment of a road where a vehicle is travelling, and judges whether or not it is difficult to meet the specified automatic stop conditions of the engine, based on road environment detected with a road environment detection means, and when it is difficult to meet the above engine automatic stop conditions, the unit makes the above capacity small. - 特許庁

家庭用ゲーム機にコントローラおよび制御ユニットを接続し、制御ユニットに模型線路を接続することにより、家庭用ゲーム機により実現することができ、かつ、実際の鉄道車両と同じ力行,惰行,制動ができリアルな走行ができる家庭用ゲーム機を用いた鉄道模型システムを提供する。例文帳に追加

To provide a railway model system using a game machine for home use which can be realized by connecting a controller and a control unit to the game machine for home use and connecting a model railway to the control unit, and can travel and move in a zigzag direction, and can be braked so that a real traveling can be effected. - 特許庁

上記変動幅FNeが、予め定められたエンジン回転数Neの変動幅FNe1よりも大きいと判定した場合には(ステップS20でNO)、エンジンの点火時期遅角制御を実行することを禁止することによって(ステップS21)、触媒暖機制御による車両走行状態の乱れを防止する。例文帳に追加

If the variation width FNe is determined to be larger than a variation width FNe1 of a predetermined engine speed Ne (NO in step S20), the CPU prohibits to perform the ignition timing lag control of the engine (step S21), thereby preventing the disturbance of the running state of the vehicle due to the catalyst warming up control. - 特許庁

路上にて自車の前方に停車している1台あるいは複数台の他車から、該他車の発進を予告する発進予告情報を無線取得し、取得された発進予告情報に基づいて、該他車に関連する自車の運転支援情報を出力することを特徴とする車両走行支援装置として提供可能である。例文帳に追加

The driving support system acquires by radio the start notice information making a prior notice of starting to other vehicles from one or a plurality of vehicles which are parked ahead a driver's vehicle on a street, and outputs driving support information for the driver's vehicle regarding other vehicles based on the acquired start notice information. - 特許庁

この発明は、ディテント機構の調芯機能を利用してディテントプレートの回転位置をレンジの基準位置に合わせること、人為的なレンジ切換操作を行っていない状態でもレンジの基準位置を学習できるようにすること、走行前の車両の起動時に行えること、ディテントプレートを大きく回転させる操作しなくても学習を行えることを目的とする。例文帳に追加

To adjust a rotational position of detent plate to a reference position of a range by using the aligning function of a detent mechanism, to learn the reference position of the range even while not performing artificial range switching operation, to perform when starting a vehicle before traveling, and to perform learning without performing operation for largely rotating the detent plate. - 特許庁

左右の遊星ギヤを支持する左右のキャリアを左右の車軸に固定してなる左右の遊星歯車機構に対し、走行駆動力を入力すると共に互いに逆方向の旋回駆動力を入力するトランスミッションを、車両旋回時に車軸駆動力を高めるように、且つ遊星歯車機構をコンパクトに、構成する。例文帳に追加

To constitute a transmission which inputs a running driving force and a turning driving force opposite to each other to right and left planetary gear mechanisms in which right and left carriers for supporting right and left planetary gears are fixed to right and left axles to that an axle driving force is increased when a wheel is turned and that the planetary gear mechanism is compact. - 特許庁

トルクアップを行いつつ、車両に制動力を付与することにより、設定上限車速Vref以下となるよう車速制御を行う走行制御装置において、上限車速を維持するのに必要とされる制動力あるいは実際に付与されている制動力が所定値以上の場合にはトルクアップを解除する。例文帳に追加

In this travel controller for controlling a vehicle speed to bring it into a set upper limit vehicle speed Vref or less by imparting braking force to a vehicle while conducting torque-up, the torque-up is released when the braking force required for keeping the upper limit vehicle speed or actually applied braking force is a prescribed value or more. - 特許庁

例文

障害物との接触の可能性があると判断される場合、接触回避支援動作を行う前にドライバ(運転者)に操舵トルクを付与することで、ドライバが弛緩した状態でステアリングホイールを把持している場合でも、注意を喚起することで回避操作の開始が遅れることがないようにした車両走行安全装置を提供する。例文帳に追加

To provide a safety device for a vehicle running capable of precluding a delay of the start of the avoiding operation when it is determined that there is a risk of contacting any obstacle, by giving a steering torque to a driver before a contact avoid supporting operation is conducted and thereby arousing his attention even in case the driver holds a steering wheel in a slack condition. - 特許庁

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