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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > first characterに関連した英語例文

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first characterの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1197



例文

When a first character to be corrected is inputted by tapping same keys for a plurality of times, it is redivided into a row of a second character inputted by tapping once less than the times of the tapping and a third character inputted when the same key is tapped once (steps 501-503).例文帳に追加

訂正しようとする第1の文字が同一キーを複数回押下して入力した文字であるときには、その押下回数より一つ少ない押下回数で入力される第2の文字と、同一キーを一回押下したときに入力される第3の文字の並びに再分割する(ステップ501〜503)。 - 特許庁

In case of second time depression of the character type switching key 132, a first order character type other than the character types being stored in the immediately preceding input mode storage area 57E of "initial switching order" is set as an input mode (S43: YES, S44).例文帳に追加

また、文字種切替キー132の2回目の押下の場合には、「初期切り替え順番」の直前入力モード記憶領域57Eに記憶される文字種類以外の文字種類で第1順位の文字種類を入力モードとする(S43:YES、S44)。 - 特許庁

At first, text data and transparent information are inputted (step S1001), and the inputted text data is normalized so that 'the data is expressed by one character without using connection characters in the voiced consonant syllable character and the p-sound character of HIRAGANA and KATAKANA (the Japanese cursive and square syllabaries)' (step S1002).例文帳に追加

まずテキストデータと、透かし情報を入力し(ステップS1001)、入力したテキストデータに対して、「ひらがな・カタカナの濁音文字,半濁音文字では結合文字は使用しないで1文字で表現する」という正規化を行う(ステップS1002)。 - 特許庁

When character input on the medical image is directed via an input device 50, a CPU 10 first determines a display region of the characters on the basis of the counts or the font size of the entered character string in accordance with a character display program 82.例文帳に追加

CPU10は、文字表示プログラム82に従い、入力装置50を介して医用画像上に文字入力が指示された際に、先ず、入力された文字列の文字数やフォントの大きさ等に従って当該文字の表示領域を決定する。 - 特許庁

例文

In the games realized by the game program, when the optional character selected by a first selection function is moved along virtual squares by the moving processing function, the optional character is varied by the state variation processing function according to the movement of the optional character.例文帳に追加

本ゲームプログラムによって実現されるゲームでは、第1選択機能により選択された選択キャラクタを、移動処理機能により仮想マス目に沿って移動させると、選択キャラクタの移動に応じて、状態変化処理機能により選択キャラクタの状態が変化させられる。 - 特許庁


例文

When one of the two character input keys is depressed while the other is depressed, the keyboard 1 outputs a kana letter consisting of a consonant allocated to the key input of the character input key depressed first and a vowel allocated to the key input of the character input key depressed second.例文帳に追加

キーボード1は、2個の文字入力キーの一方が押下された状態で他方が押下されたときには、先に押下された文字入力キーのキー入力に割り当てられた子音と、後で押下された文字入力キーのキー入力に割り当てられた母音とからなる仮名文字を出力する。 - 特許庁

If the predetermined image is determined to be an image of the surface of a certificate, a deed, a ticket or an album with a character string written whereon, a metadata adding part 56 adds first metadata that is the character string data of the character string to another of the plurality of images.例文帳に追加

メタデータ付加部56は、所定の画像が、文字列が記されている証書、証紙、券、または帖の面の画像であると判定された場合、複数の画像のうちの他の画像に、文字列の文字列データである第1のメタデータを付加する。 - 特許庁

The timer interrupt means 105 is started on detecting the start bit of the first character of frame data, subsequently restarted on every detection of a start bit of a new character, and expires before starting the reception of succeeding frame data after the end of receiving the final character of the frame data.例文帳に追加

このタイマ割り込み手段105は、フレームデータの最初のキャラクタのスタートビットを検出して起動され、以降、新たなキャラクタのスタートビットを検出するたびに再起動され、フレームデータの最後のキャラクタ受信完了後、次のフレームデータの受信を開始する前にタイムアウトする。 - 特許庁

The method includes a first step of providing, in response to a user's request, the user with sample images for stored character components; and a second step of combining a sample image for each character component selected by the user to create a character.例文帳に追加

本発明は、ユーザの要求に応じて、貯蔵されているキャラクターの構成要素に対するサンプルイメージを上記ユーザに提供する第1ステップと、上記ユーザによって選択された各キャラクター構成要素に対するサンプルイメージを合成してキャラクターを生成する第2ステップとを含む。 - 特許庁

例文

When the first special code, in which the character is not displayed, is read by the reading means 13, the character formation means forms a character defined beforehand and the technique setting means establishes technique which is different from that displayed on the second card.例文帳に追加

読み込み手段13により、キャラクタが表示されていない特殊な第1のコードが読み込まれた場合には、キャラクタ生成手段は、予め定められたキャラクタを生成し、技設定手段は、第2のカードに表示された技とは異なる技を設定する。 - 特許庁

例文

A game character control means (the second game character control part 64) controls the state of the second game character based on the state information stored in the state information storage means in a period from incoming of a prescribed first timing to incoming of a prescribed second timing.例文帳に追加

ゲームキャラクタ制御手段(第2ゲームキャラクタ制御部64)は、所与の第1タイミングが到来した後、所与の第2タイミングが到来するまでの間、第2ゲームキャラクタの状態を状態情報記憶手段に記憶される状態情報に基づいて制御する。 - 特許庁

To provide a game device sophisticating a movement control of a second game character in a game where a first game character moving according to player's commands and the second game character moving based on movement control data appear.例文帳に追加

プレイヤの指示に従って行動する第1のゲームキャラクタと、行動制御データに基づいて行動する第2のゲームキャラクタと、が登場するゲームにおいて、第2のゲームキャラクタの行動制御の高度化を図ることが可能になるゲーム装置を提供すること。 - 特許庁

First, character string ID is received (1a) from a terminal 3, the received character string ID is referred to the managing means 1c and, by using the position-direction ID managing means, the position-direction ID corresponding to the character string ID, position information, and direction information are obtained (1b).例文帳に追加

まず、端末3から文字列IDを受信し(1a)、受信された文字列IDを前記管理手段1cに照会し、該文字列IDに対応する位置方向ID,位置情報,方向情報を前記位置方向ID管理手段を使って取得する(1b)。 - 特許庁

A determination part 70 determines whether the operated character should be controlled by the first or the second operated character control part 72 or 74 based on the determination result whether the state information related to the state of the operated character satisfies predetermined state conditions or not.例文帳に追加

決定部70は、第1又は第2の操作対象キャラクタ制御部72,74のいずれによって操作対象キャラクタを制御させるかを、操作対象キャラクタの状態に関する状態情報が所定の状態条件を満足するか否かの判断結果に基づいて決定する。 - 特許庁

The first stroke is inputted concerning a handwritten character (S102, S103), and after the lapse of an x time (S105), measurement is started (S109), and stokes stored in an orbit buffer are character-recognized, and a character being the recognition result is displayed (S110 to S112).例文帳に追加

手書き文字について最初のストローク入力がされ(S102、S103)、そこからx時間が経過すると(S105)、計時が開始され(S109)、軌跡バッファに保存されたストロークが文字認識されて認識結果の文字が表示される(S110〜S112)。 - 特許庁

A character attribute region is extracted from an acquired original document image, the extracted region is divided into a first image (character region image layer) and a second image (image layer other than character region) on the basis of the acquired region information, and each of the image layers are compressed with a coding system of JPEG2000.例文帳に追加

取得した原文書画像から文字属性領域を抽出し、得た領域情報を基に第1画像(文字領域画像レイヤ)と第2画像(文字領域以外の画像レイヤ)に分離し、各画像レイヤをJPEG2000の符号化方式により圧縮する。 - 特許庁

This image processing device first determines the target image size of the size-changed image data by using a ratio of a predetermined standard character size to a character size regarding character data included in the original image data and an image size of the original image data.例文帳に追加

画像処理装置は、まず、予め設定された基準文字サイズと原画像データに含まれる文字データに関する文字サイズとの比率と、原画像データの画像サイズと、を用いて、サイズ変更画像データの目標画像サイズを決定する。 - 特許庁

When a self character encounters an enemy character and battle initiation is judged, a control section 11 first obtains the waiting time data of the self character from a control data table in a related data storing region, and sets the whole length of the waiting time data displayed on an image plane 60 of an output unit 6.例文帳に追加

制御部は、キャラクタ間の戦闘開始を検出すると、戦闘期間中の時間の進行速度を規定するために予め用意された複数の速度情報のいずれかに応じて、戦闘期間中の時間の進行速度を、非戦闘期間中の時間の進行速度から変更する。 - 特許庁

When the state of the game character is the first state, display control means (84) sets the display form of the game character or the display form of a related image displayed in association with the game character on the basis of the selection control data.例文帳に追加

表示制御手段(84)は、ゲームキャラクタの状態が第1状態である場合に、該ゲームキャラクタの表示態様、又は該ゲームキャラクタに関連づけて表示される関連画像の表示態様を、選択制御データに基づいて設定する。 - 特許庁

Then, timing for returning the character is judged in each game device according to the time of the clock and the loan expiry time, and the character can be used in the first game device and the character is disabled from being used in the second game device at the return timing.例文帳に追加

その後、各ゲーム装置において時計の時刻と貸借終了時刻に基づいてキャラクタを返却するタイミングを個別に判断し、その返却タイミングにおいて第1ゲーム装置ではキャラクタの利用を可能とし、第2ゲーム装置ではキャラクタの利用を不可能とする。 - 特許庁

An ontology access part 32 retrieves a second character string relating to the first character string included in the retrieval condition acquired by the application cooperation processing part 521 and ontology information representing meaning contents of the second character string, from ontology stored in an ontology storing part 22.例文帳に追加

オントロジーアクセス部32は、アプリケーション連携処理部521によって取得された検索条件に含まれる第1の文字列に関係する第2の文字列及び当該第2の文字列の意味内容を表すオントロジー情報を、オントロジー格納部22に格納されているオントロジーから検索する。 - 特許庁

A 'repeat' key 15 is used to continuously input characters of the same consonant in the HIRAGANA input mode; and when this key 15 is depressed, a character selected just before is inputted, and a cursor is moved one character right, and the first character of a consonant inputted just before is displayed.例文帳に追加

「リピート」キー15はひらがな入力モード時に同じ子音の文字を続けて入力する際に用い、押下されると直前の文字の入力とカーソルの1文字右への移動と直前に入力した子音の先頭の文字の表示とが行われる。 - 特許庁

The two-screen display screen made up of first and second display screens is provided with a course, an item or enemy character and a player character are displayed in one display screen, and one of the course, the item, and the enemy character is displayed in the other display screen.例文帳に追加

第1と第2の表示画面からなる2画面分の表示画面を設け、一方の表示画面にはコースやアイテムや敵キャラクタとプレイヤキャラクタの全てを表示し、他方の表示画面にはコース,アイテム,敵キャラクタのうちの1つを表示する。 - 特許庁

In edge emphasis processing of visibility improvement processing, a character extracting section first extracts characters contained in a frame image (S21) and calculates the average value (a) of sizes of the extracted characters for each character group, divided into character region parts (A1-A3).例文帳に追加

視認性向上処理のエッジ強調処理は、まず文字抽出部が、フレーム画像中に含まれる文字を抽出し(S21)、各文字領域部(A1〜A3)にグループ化された文字グループ毎に、抽出した文字の大きさの平均値aを算出する(S22)。 - 特許庁

The method further comprises the steps of solidly coating the character part of the image data by its peripheral color, based on a character region information and the binarized image data as a layout analyzed result in a character solid coating part 105, and thereby to form a first electronic form.例文帳に追加

文字塗りつぶし部105でにおいて、該レイアウト解析結果としての文字領域情報及び前記二値画像データに基づき、原画像データにおける文字部をその周囲色で塗りつぶすことによって、第1の電子フォームを作成する。 - 特許庁

In respectively selecting character information from a plurality of selection items to prepare the test report, a plurality of pieces of character information about character information selected in first selection items are displayed as second selection items in a list.例文帳に追加

複数の選択項目から文字情報をそれぞれ選択して検査レポートを作成するに際して、第1の選択項目で選択された文字情報に関わる複数の文字情報が第2の選択項目として一覧表示されるように構成されている。 - 特許庁

The character data preparation unit uses the original data to acquire: first parts figure data mapped to a first parts code in the original data and representing a first parts figure constituting a specified character; second parts figure data mapped to a second parts code in the original data and representing a second parts figure constituting a specified character; and layout information relating to the layout of the second parts figure data.例文帳に追加

文字データ準備部は、原データを用いて、原データ内の第1のパーツコードに対応付けられて特定の文字を構成する第1のパーツの形を表す第1のパーツ形データと、原データ内の第2のパーツコードに対応付けられて特定の文字を構成する第2のパーツの形を表す第2のパーツ形データと、第2のパーツ形データの配置に関する配置情報と、を取得する。 - 特許庁

Even in such case, a first type character string 36A in accordance with the map 30 is disposed according to the traveling direction, and the first type character string 36A, or the basis of the determination in a road 32 where the user is currently located, is constantly disposed according to the traveling direction of the user, so that the first type character string 36A is easily viewable.例文帳に追加

このような場合であっても、地図30によれば、第1種文字列36Aが、進行方向に応じた向きで配置されているので、ユーザが現在位置する道路32において判断の拠り所となる第1種文字列36Aが、常に、ユーザの進行方向に合わせた向きで配置され、ユーザにとって第1種文字列36Aが見易い。 - 特許庁

A control device 24 can display, at least in one period during the variable display, a first character associated with a first prescribed performance and a second character associated with a second prescribed performance; and even if the first character is displayed, controls a display to execute a performance based on the second performance content.例文帳に追加

制御装置24は、前記変動表示中の少なくとも一時期において、第1の所定の演出内容を伴う第1のキャラクタと、第2の所定の演出内容を伴う第2のキャラクタとを、それぞれ表示可能とし、前記第1のキャラクタが表示された場合であっても、前記第2の演出内容に基づく演出が行われるよう表示制御を行う。 - 特許庁

In the apparatus, the distance between the plurality of character images whose motions are controlled by the first input is detected from the display coordinates of the individual character images to limit the further expansion of the distance from the first input between the plurality of character images detected is limited when it is expanded to the first limit value.例文帳に追加

この装置では、第1入力により各々の動きが制御される複数のキャラクタ画像同士の距離を、各々のキャラクタ画像の表示座標に基づいて検出し、検出した複数のキャラクタ画像同士の距離が第1限界値まで拡大したときに前記第1入力に基づく前記距離のさらなる拡大を制限する。 - 特許庁

User input will go to newcommand unless newcommand receives the application-process' output (fdpats first character is `!' or `:') or a pipe symbol (|) is added (as a fourth character) to the end of fdpat. 例文帳に追加

ユーザ入力は newcommand に送られる。 ただし newcommand が「アプリケーションプロセス」の出力を受けていたり(fdpats の最初の文字が `!' または `:')、パイプ (|) が fdpat の最後に (4 番目の文字として)追加されている場合は別である。 - JM

If the first digit of number is 0, or number is 3 octal digits long, it will not be interpreted as a group match, but as the character with octal value number.Inside the "[" and "]" of a character class, all numericescapes are treated as characters.例文帳に追加

もし numberの最初の桁が 0 である、すなわちnumberが 3 桁の8進数であれば、それはグループのマッチとは解釈されず、8進数値 number を持つ文字として解釈されます。 - Python

It says that the character (king) is a hieroglyphic character representing a war ax and the figure with a bib symbolizes a blacksmith and, therefore, it was a powerful clan that was among the first to introduce the use of iron forging. 例文帳に追加

王の文字はマサカリの象形文字で、腹掛け姿は鍛冶を象徴することから、いち早く鉄文化を手に入れた豪族というものである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In this game, Shuten Doji appears in the opening movie where he brutally kills the parents of the first main character and puts a 'Sterilization Curse' and a 'Short-life Curse' on the main character so that he won't be able to have descendants with a human and he will be extremely short-lived. 例文帳に追加

朱点童子の名で登場、オープニングムービーにおいて初代主人公の両親を惨殺し、主人公に人との間に子孫を残せない「断種の呪い」と寿命が極端に短くなる「短命の呪い」をかける。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Circa 1585 he was told to change his name back from Masuhide to Ujisato by Hideyoshi HASHIBA, the strongman at that time, who felt disrespected in the first character "hide" of his own name (Hide-yoshi) being the second character in Masu-hide. 例文帳に追加

なお、松ヶ島時代(天正13年(1585年)頃)に賦秀から氏郷と名乗りを改めているが、これは当時の実力者だった羽柴"秀"吉の名乗りの一字を下に置く『賦秀』という名が不遜であろうという気配りからであった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The goshintai of Konsei-shin has a form of an erect penis, and the first character "" for "kon" of its name means glorious like gold and the second character "" for "sei" means vigor to imply vigorous sexual drive. 例文帳に追加

金精神は勃起した男根の形をしており、金は金色に輝くような、精は勢であり精力絶倫な男根を意味しているとされる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Every old province has another name made up with two characters beside the one we usually learn first and in case to take one character from the old provincial names to make a city name, in general it is taken from the provincial names of two-character; however, there are exceptions (example: Ito City ['I' is taken from Izu Province], Shunan City ['Shu' is taken from Suo Province; other name for Izu Province and Suo Province is Zu province and Bo Province respectively. 例文帳に追加

旧国名の一字を取る場合、一般に別称である「○州」の一字を取るが、例外に伊豆国(豆州)の伊東市、周防国(防州)の周南市がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The first multiplexer 21 outputs the video signals to the monitor 60 while imposing the character signals when the character signals are input.例文帳に追加

第1マルチプレクサ21は、映像信号を、キャラクタ信号が入力されている間は当該キャラクタ信号をインポーズして、モニタ60へ出力する。 - 特許庁

A character video circuit 11 generates a character video signal to output it to a signal electrode driving circuit 19a via a first data signal processing circuit 13.例文帳に追加

キャラクタ映像回路11はキャラクタ映像信号を発生し、第1データ信号処理回路13を介して信号電極駆動回路19aに出力する。 - 特許庁

This game device executes the game of sports using a moving body played between a team to which the first game character operated corresponding to operations by a user belongs and a team to which the second game character belongs.例文帳に追加

本発明は、ユーザの操作に応じて動作する第1ゲームキャラクタが属するチームと、第2ゲームキャラクタが属するチームと、の間で行われる移動体を用いたスポーツのゲームを実行するゲーム装置に関するものである。 - 特許庁

An image processing circuit 10j for, from an image including a first image representing a character and a second image representing a translucent object, detecting the character performs the following processing.例文帳に追加

文字を表わす第一の画像と半透明のオブジェクトを表わす第二の画像と含む画像から文字を検出する画像処理回路10jは、次の処理を行う。 - 特許庁

In the email sending/receiving device, a mail text analysis part analyzes the text of an email to extract predetermined character strings, such as character strings including first person and second person pronouns, and names identifying persons.例文帳に追加

メール本文解析部によってこの電子メールの本文が解析されて、1人称や2人称の代名詞を含む文字列や、人物を特定可能な呼称等の所定の文字列が抽出される。 - 特許庁

It is decided whether characters represented by the first and second bytes of the two-byte character to be converted are the same or not, and it is decided whether the character represented by the second byte is a vowel or not when they are not the same.例文帳に追加

変換すべき文字2バイトのうち、1番目のバイトと2番目のバイトで表される文字が同一か否か判定され、同一でない場合に2番目のバイトで表される文字が母音か否か判定される。 - 特許庁

In addition to the first virtual camera VC1 for plotting images in the game space containing the player's character C1, the second virtual camera VC2 for plotting the large-size player's character C2 is disposed in the game space.例文帳に追加

ゲーム空間には、プレイヤキャラクタC1を含むゲーム空間の画像を描画するための第1仮想カメラVC1に加えて、大サイズプレイヤキャラクタC2を描画するための第2仮想カメラVC2が配置される。 - 特許庁

The second pixel is the pixel of a transmission image indicating a translucent object, one of the first pixel and the third pixel is the pixel of the image of a character and the other is the pixel of the background of the character.例文帳に追加

第二の画素は半透明のオブジェクトを表す透過画像の画素であり、第一の画素および第三の画素のいずれか一方は文字の画像の画素であり他方は文字の背景の画素である。 - 特許庁

The document processing apparatus confirms that the second random character string data in the received request of certificate match the user data, generates a certificate containing the first random character string data, and transmit the generated certificate to the client device.例文帳に追加

ドキュメント処理装置は受信した証明書要求に含まれる第2のランダム文字列データと、ユーザ・データとが一致していることを確認し、第1のランダム文字列データ含む証明書を生成し、クライアント装置に送る。 - 特許庁

The display means is constituted of a first display part 20 for displaying the character string of the inputted information and a second display part 22 for displaying the character strings of the plural candidates of the information.例文帳に追加

ディスプレイ手段は入力された情報の文字列を表示するための第1の表示部分と、複数の可能性のある情報の候補の文字列を表示するための第2の表示部分とを含む。 - 特許庁

The character code conversion system is configured to convert a predetermined character code by using a plurality of conversion tables constituted of a standard code and first and second conversion tables.例文帳に追加

標準コード、第1、第2の変換テーブルとから成る複数の変換テーブルを使用し所定の文字コードを変換処理する文字コード変換システムである。 - 特許庁

A personal computer 200 as the image processor receives an image file created by a digital camera, and replaces a first character string included in the filename of the image file with a second character string.例文帳に追加

画像処理装置であるパーソナルコンピュータ(200)は、デジタルカメラが作成した画像ファイルを与えられて、その画像ファイルのファイル名に含まれる第1の文字列を、第2の文字列で置換する。 - 特許庁

例文

When the state of the game character changes from the first state to the second state, setting means (82a) sets the game character to an operated object of the user selected from the plurality of users on the basis of the selection control data.例文帳に追加

設定手段(82a)は、ゲームキャラクタの状態が第1状態から第2状態に変化する場合、該ゲームキャラクタを、複数のユーザのうちから選択制御データに基づいて選択されるユーザの操作対象に設定する。 - 特許庁

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