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"走行用"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1281



例文

スタータモータ34が正転作動および逆転作動を切換可能であり、メインシャフト44側への動力伝達を許容する走行用ワンウェイクラッチ78を介してメインシャフト44に相対回転可能に支承される動力伝達ギヤ77と、スタータドリブンギヤ70との間に、動力伝達アイドルギヤ80が介設される。例文帳に追加

A starter motor 34 is capable of changing the forward drive and the reverse drive, and a power transmission idle gear 80 is interposed between a power transmission gear 77 to be supported by a main shaft 44 in a relatively rotatable manner via a traveling one-way clutch 78 for permitting the power transmission to the main shaft 44 side, and a starter driven gear 70. - 特許庁

一次プリチャージ部16を高圧開閉器16aと電流制限器16bとを備えて構成し、走行用モータ13等の電気的負荷へ供給される電流が大きくなると高圧開閉器16aを解放すると共に、所定の大きさの抵抗器16cを備える電流制限器16bを閉じて、抵抗器16cを介して電流が流れるようにした。例文帳に追加

The primary precharge part 16 is configured with a high voltage switch 16a and a current limiter 16b, wherein the switch 16a is opened when the current supplied to the electric load such as a motor for running 13 increases while the current limiter 16b equipped with a resistor 16c of the specified size is closed so that the current flows via the resistor 16c. - 特許庁

複数の物品移載箇所の間で物品の搬送を行うべく前記物品搬送装置の作動を制御する運転制御手段を、物品搬送装置を走行させるときには、移動空間の床側に存在する塵埃の浮上を抑制するための高さとして設定した走行用高さ以上に物品移載手段を位置させるべく、物品搬送装置の作動を制御するように構成する。例文帳に追加

In an operation control means controlling operation of the article carrying apparatus to carry an article among a plurality of article transfer portions, the operation of the article carrying apparatus is controlled to position an article transfer means above a traveling height set as a height suppressing the floating of the dust on a floor side of a moving space, in travelling of the article carrying apparatus. - 特許庁

冷媒の流れ方向を転換させる冷媒側ターン部61eが形成された冷媒チューブ61と走行用電動モータMGの冷却水の流れ方向を転換させる冷却媒体側ターン部71eが形成された冷却媒体チューブ71とを、冷媒側ヘッダタンク62と冷却媒体ヘッダタンク72との間に互いに交互に積層配置する。例文帳に追加

Refrigerant tubes 61 provided with refrigerant-side turn sections 61e for changing a flowing direction of a refrigerant, and cooling medium tubes 71 provided with cooling medium-side turn sections 71e for changing a flowing direction of cooling water of an electric motor MG for travelling, are alternately stacked and disposed between a refrigerant-side header tank 62 and a cooling medium header tank 72. - 特許庁

例文

慣性走行検出手段により車両が降坂路を慣性走行していることを検出した状態のもとで、ブレーキが踏み込まれ、かつ所定の加減速度以下の状態が所定時間継続したときには、入力側回転体の慣性走行用目標回転数の下限値にかかる変化率制限を禁止する。例文帳に追加

When a state wherein a vehicle has not more than a prescribed acceleration or deceleration continues for a prescribed time with the brake stepped on in a state where the inertial traveling of the vehicle on the downward slope is detected by an inertial traveling detection means, a change ratio limit on a lower limit value of a target rotation speed for the inertial traveling of the input-side rotation body is forbidden. - 特許庁


例文

ブロックパターンの不整地走行用の自動二輪車タイヤにおいて、各ブロック11は、そのブロック踏面12の図心Gを通ってタイヤ赤道面Ccと平行な周方向断面における前記ブロック踏面12の輪郭形状16が、曲率半径Raが500mm以上の円弧状又は直線状をなす。例文帳に追加

In this tire for a motorcycle having a block pattern for traveling on a rough terrain, each block 11 is so formed that the outline shape 16 of the block tread 12 in the peripheral cross section extending through the centroid G of the block tread 12 and parallel to a tire equatorial plane Cc is arcuate or linear with a radius of curvature Ra of 500 mm or larger. - 特許庁

慣性走行検出手段により車両が降坂路を慣性走行していることを検出した状態のもとで、車両が所定の加減速度以上のときには前記入力側回転体の慣性走行用目標回転数の下限値が設定され、ロックアップクラッチの作動状態に応じて前記下限値が補正される。例文帳に追加

When a vehicle has not less than a prescribed acceleration/deceleration in a state wherein an inertial traveling detection means detects the inertial traveling of the vehicle on the downward slope, a lower limit value of a target rotation speed for the inertial traveling of the input-side rotation body is set, and the lower limit value is corrected according to the operation state of the lockup clutch. - 特許庁

オイルクーラ195をリアフェンダ203内の下部に配設するとともに、オイルクーラ195後方に作動油タンク193を配設し、旋回HST20の戻り側の作動油を、オイルクーラ208を介して、走行用HST22に供給するとともに、オイルクーラ208を回避するバイパス回路を設ける。例文帳に追加

An oil cooler 195 is arranged in a lower part inside a rear fender 203, a hydraulic fluid tank 193 is arranged behind the oil cooler 195, hydraulic fluid on a return side of the HST 20 for turn is supplied to the HST 22 for running through an oil cooler 208, and a bypass circuit avoiding the oil cooler 208 is provided. - 特許庁

エンジン20により、荷役油圧装置30と走行用トルクコンバータ21を駆動する産業車両で、荷役油圧装置30の切換えバルブ44からの作動油排出路46に可変リリーフバルブ80を設け、そのリリーフ圧を、運転部8での操作により変更可能に構成した。例文帳に追加

In an industrial vehicle, a hydraulic power unit 30 for loading and a torque converter 21 for traveling are driven with an engine 20, a variable relief valve 80 is provided on a hydraulic oil discharging passage 46 from a selector valve 44 of the hydraulic power unit 30 for loading, and the relief pressure is changed by operation in a driving part 8. - 特許庁

例文

また、油圧式建設機械が開回路で構成される走行系油圧回路を備えている場合、圧油接続口9a、9bの第2の圧油接続口を介して油圧式建設機械と緊急油圧駆動装置1とが接続されると、走行用モータと油圧ポンプ5との間で、油圧開回路が構成される。例文帳に追加

When the hydraulic construction machine has the travel system hydraulic circuit constituted of an opening circuit, when the hydraulic construction machine and the emergency hydraulic driving device 1 are connected via second pressure oil connecting ports of pressure oil connecting ports 9a and 9b, a hydraulic opening circuit is constituted between a traveling motor and a hydraulic pump 5. - 特許庁

例文

また、栽培ベッド1上を走行可能な栽培ベッド走行用台車5は、耕耘機10や栽培資材を必要に応じて搭載脱着できるフレーム6とこのフレーム6の4隅に、栽培ベッドの両側壁の上部を両側から挟むフランジ7aが形成されている車輪7を備える。例文帳に追加

The cultivation bed-travelling carriage 5 travelling on the cultivation bed 1 is provided with a frame 6 loading or attaching/detaching a cultivator 10 or cultivation materials according to need, and a wheel 7 on which flanges 7a clipping the upper part of each of both side walls of the cultivation bed from both sides is formed at each of the four corners of the frame 6. - 特許庁

そして、表示制御部23により、車両が停止している場合には運転者と同乗者とで同じ操作メニューリストを車載ディスプレイ1により視認させ、車両が走行している場合には運転者には走行用操作メニューリストを視認させると共に、同乗者には停止操作メニューリストを視認させる。例文帳に追加

When the vehicle is stopped, a display control unit 23 provides the same operation menu list to the driver and the fellow passenger for visual confirmation with the on-vehicle display 1, and when the vehicle is running, the display control unit 23 provides a running operation menu list to the driver for visual confirmation and a stopping operation menu list to the fellow passenger for visual confirmation. - 特許庁

主たる電源1から直流電力が供給されて走行用電動機(車両駆動電動機)5を制御する電力変換装置4と、車両が回生ブレーキを作させたときに、電力変換装置4が発生する回生電力を一時的に貯蔵する電気二重層キャパシタ8と間に電流遮断装置7を設置する。例文帳に追加

A current cut-off device 7 is provided between the power conversion device 4 in which the DC power is supplied from a main power source 1 to control a traveling motor 5 (a motor for driving a vehicle), and an electric double layer capacitor 8 for temporarily storing the generative power generated by the power conversion device 4 when a vehicle affects a regenerative brake. - 特許庁

つまり、走行用駆動力源としての電動機MGをいてエンジントルクT_Eを検出していることから、エンジン14及び電動機MGのそれぞれの経年変化や機差による出力トルクの実際値と指令値との誤差がエンジントルクT_Eと電動機トルクT_MGとの相互の関係において補正される。例文帳に追加

In a word, since the engine torque T_E is detected by using the electric motor MG as the drive power source for traveling, the error of the actual value and the command value of the output torque by aging and machine difference of the engine 14 and the electric motor MG respectively are corrected in the mutual relation of the engine torque T_E and the motor torque T_MG. - 特許庁

制御装置20は、燃料電池11の出力電力P_FCおよび走行用モータ15以外の電気的負荷に通電される負荷電力P_ACと、キャパシタ上限電力P_CAPUとに基づき、キャパシタ上限電力P_CAPUに対応するモータ電力であるモータ電力制限値P_MOTUを算出する。例文帳に追加

The control device 20 computes the motor power limit value P_MOUT as the motor power corresponding to the capacitor upper limit power P_CAPU on the basis of the output power P_FC of the fuel cell 11, the load power P_AC to be fed to the electric load except the travelling motor 15 and the capacitor upper limit power P_CAPU. - 特許庁

物体搬送台13をリニアガイド12の長手方向に駆動する駆動手段14を物体搬送台13に固定された超音波リニアモータ15と、この超音波リニアモータ15を物体搬送台13の移動方向に走行させるモータ摺動面16aを有する金属製走行用プレート16とから構成する。例文帳に追加

A driving means 14 for driving an object carriage table 13 to the longitudinal direction of a linear guide 12 is configured of an ultrasonic linear motor 15 fixed to the object carriage table 13 and a metal traveling plate 16 having a motor sliding face 16a for making the ultrasonic linear motor 15 travel to the moving direction of the object carriage table 13. - 特許庁

エンジンで駆動される走行用車輪とロータリを有する農作業車において、作業者のハンドル把持姿勢に応じてクラッチレバーで簡単かつ安全に主クラッチ切操作ができ、更にトレーラ牽引作業時に、それらのクラッチレバーが操縦者の膝に当ることなく安全に運転できることを目的とする。例文帳に追加

To easily and safely perform a main clutch release operation by a clutch lever according to a handle holding posture of a worker and to safely operate a machine without hitting the clutch lever on the knee of the operator during a trailer towing work, in a farm working machine having wheel for traveling and rotary driven by an engine. - 特許庁

そして、A/Dコンバータ18からの検出電圧値は、Vcc電圧と、このVcc電圧に接続した抵抗R1の抵抗値と、手動操作清掃部材に設けられた手元スイッチ回路20の抵抗の抵抗値及び自律走行用清掃部材に設けられたモード設定回路の抵抗の抵抗値との関係によって決められる。例文帳に追加

The detection voltage value from the A/D converter 18 is determined by a relation among a Vcc voltage, a resistance value of a resistor R1 connected to the Vcc voltage, a resistance value of a proximal switch circuit 20 provided in the manual operation cleaning member, and a resistance value of a mode setting circuit provided in the autonomous traveling cleaning member. - 特許庁

電気車の車両に搭載された走行用主電動機に可変周波数可変電圧を出力し、駆動する電気車の電力変換装置11であって、車両の走行状態に応じて、主電動機、空調コンプレッサモータ又はその両者を選択する選択手段41、51を介して可変周波数可変電圧の電力を出力する。例文帳に追加

This power converter 11 of an electric train driven by variable frequency variable voltage output to a running main electric motor mounted on cars of the electric train outputs power with a variable frequency variable voltage, through selectors 41, 51 for selecting either of the main electric motor and the air-conditioned compressor or the both in accordance with the running state of the cars. - 特許庁

原動機12により駆動される可変容量型油圧ポンプ18と、変速機28を介して走行用車輪30に連結される油圧モータ26とを含む閉回路が構成され、原動機12の回転数の上昇に伴って容量操作手段40が前記可変容量型油圧ポンプ18のポンプ容量を増大させる。例文帳に追加

The closed circuit including a variable capacity type hydraulic pump 18 actuated by a prime mover 12 and a hydraulic motor 26 connected with a wheel 30 for travel via the transmission 28 is constituted, and the pump capacity of the variable capacity hydraulic pump 18 is increased by a capacity operating means 40 with increase of rotation speed of the prime mover 12. - 特許庁

トピードカー25の炉体9を搭載する走行用台車15上に窒素ガス発生装置1を設置し、この窒素ガス発生装置1で発生させた窒素ガスをガス供給配管3を介して炉体9の底部に配設したガス吹込ノズル4から底吹きし、炉体9内の溶銑18を連続的に攪拌する。例文帳に追加

A gaseous nitrogen generating device 1 is set in a carriage 15 for travelling mounting the furnace body 9 of a torpedo car 25 and the gaseous nitrogen generated in the gaseous nitrogen generating device 1 is bottom-blown from a gas blowing nozzle 4 disposed at the bottom part of the furnace body 9 through the gas supplying piping 3 to continuously stir molten iron 8 in the furnace body 9. - 特許庁

走行装置を駆動する油圧モータであって且つ速度を1速と2速との2段に変速可能な走行モータを制御する走行用制御弁を介して、油圧ポンプからの圧油を走行モータに供給するメイン供給回路を備えた作業機において、走行モータを2速状態にした際のトルク不足を解消する。例文帳に追加

To solve a problem on shortage of torque in a second gear speed state of a drive motor, in a working machine comprising a main supply circuit for supplying pressure oil from a hydraulic pump to the drive motor, through a drive control valve controlling the drive motor which is a hydraulic motor driving a traveling device and variable into two stages of first gear speed and second gear speed. - 特許庁

コンバータ制御手段303の電圧制限部58は、ロック状態判定部56から走行用モータのロック状態を示す信号を受けると、エンジン要求パワーに応じて設定された発電機のトルク指令値TR1とモータ回転数MRN1とに基づいて、インバータ入力電圧Vmの目標電圧Vm*を導出する。例文帳に追加

When a voltage limiting section 58 in a converter controlling means 303 receives a signal for indicating a locked state of the running motor from a locked state determining section 56, it derives a target voltage Vm* of an inverter input voltage Vm, based on a torque instruction value TR1 and a motor revolution MRN1 of a power generator set in response to power required by an engine. - 特許庁

走行用モータ要求と補助的電気供給源から入手可能なエネルギーとの間の不足は、バッテリーの状態に依存する量においてバッテリーから供給されるので、フル不足量はバッテリーが略フル充電時に規定され、また殆ど乃至全くエネルギーが存在しないことは略放電状態にあるバッテリーによって規定される。例文帳に追加

The deficiency between traction motor demand and the energy available from the auxiliary electrical source is provided from the batteries in an amount which depends upon the state of the batteries, so that the full amount of the deficiency is provided when the batteries are near full charge, and little or no energy is provided by the batteries when they are near a discharged condition. - 特許庁

制御弁群28の方向制御弁30〜38を旋回フレーム16の底板17上に縦置き状態で設置し、これらの方向制御弁30〜38のうち機械操作式方向制御弁からなる排土方向制御弁30と左,右の走行用方向制御弁31,32とを、残余の方向制御弁33〜38に対し下側に集めて配置する。例文帳に追加

Directional control valves 30-38 of a control valve group 28 is installed on a bottom plate 17 of a revolving frame 16 in a vertically placed state, and the soil discharging directional control valve 30 for and the left and right travelling directional control valves 31, 32 comprising mechanical operation type directional control valves are disposed to be collected to the uniderside to the other directional control valves 33-38. - 特許庁

実際のエンジンの回転数が低下する際に変化速度V1が所定変化速度V11の付近に達して、変化速度V1が所定変化速度V11の付近に位置する状態が設定時間KD1に亘って維持されると、走行用の変速装置を低速側に操作する自動減速手段を備える。例文帳に追加

When a variable speed V1 gets close to a preset variable speed V11 during a reduction of an actual engine speed and the variable speed V1 is kept in the condition of staying close to the preset variable speed V11 over a set time KD1, an automatic speed reducing means operates the travel transmission device to the low speed side. - 特許庁

操作レバー装置23の排土作業操作レバー27から導いたケーブル41と、左,右の走行用操作レバー25,26から導いたケーブル42,43とを旋回フレーム16の底板17等に沿って延ばし、これらのケーブル41〜43を方向制御弁30〜32のスプール端部にケーブルホルダ40の位置で接続する。例文帳に追加

A cable 41 introduced from an operation lever 27 for soil discharging work in an operation lever device 23 and cables 42, 43 introduced from left and right travelling operation levers 25, 26 are extended along the bottom plate 17, etc., of the revolving frame 16, and these cables 41-43 are connected to spool ends of the directional control valves 30-32 at the position of a cable holder 40. - 特許庁

この結果、第3反射面23で得られる第1集光配光パターンSP1および第2集光配光パターンSP2によって、第1反射面21で得られる第1ベンディング配光パターンBP1の配光性能を向上させることができると共に、第2反射面22で得られる走行用配光パターンSHPおよびWHPの配光性能を向上させることができる。例文帳に追加

As result, the light distribution performance of a first light distribution pattern for bending BP1, obtained by a first reflecting surface 21, is improved by the first light distribution pattern for concentrating light SP1 and the second light distribution pattern for concentrating light SP2, obtained by the third reflecting surface 23. - 特許庁

自動車の走行用モータにインバータを介して給電するバッテリー5と前記インバータとを車室内の空気で冷却する高圧電装冷却装置1であって、車室内に露出して空気を導入する吸気グリル4bを備え、この吸気グリル4bはその上面および側面に複数の吸気口4cを有する。例文帳に追加

This high tension electric component cooling device 1 for cooling the battery 5 for supplying power to a travelling motor of an automobile through the inverter and for cooling the inverter with air inside a cabin is provided with an intake grille 4b exposed inside the cabin to lead the air, and the intake grille 4b has a plurality of intake openings 4c in the top surface and side surfaces thereof. - 特許庁

非作業走行時においては、内燃エンジンの出力が定格出力まで上がらないようにして、走行用動力伝達系を構成する機構・部材の強度をさほど大きくしなくても耐え得るようになし、もって、装置コストを低くできるとともに、小型化、軽量化等を図ることができるようにされた自走式作業車を提供する。例文帳に追加

To provide a mobile work vehicle which can lower a device cost and also can be miniaturized and lightened by preventing the increase of the output of an internal combustion engine to the rated output at the time of traveling without operation, and resisting a mechanism and a member even though the strength of the mechanism and member forming a traveling power transmission system is not made so high. - 特許庁

車両の停止条件が成立していてかつ変速機2が走行用変速段とされている状態において、出力軸(1a)の回転数と入力軸(2a)の回転数との差が、所定時間、所定の閾値を下回ったことを検出したときに、クラッチ機構3が切断不良であると判定するようにしている。例文帳に追加

In the state that vehicle stopping conditions are established and the transmission 2 is in a travelling shift stage, when detecting that a difference between the rotating speed of the output shaft 1a and the rotating speed of the input shaft 2a falls below a predetermined threshold value for a predetermined time, the control devices determine that the clutch mechanism 3 has a disconnecting failure. - 特許庁

エンジンがあり、前記エンジンからの動力を前進方向、後進方向に無段変速して、伝達可能な走行用変速機構があり、可変ポンプおよび油圧モータからなる油圧無段変速装置をいて無段変速可能に構成される操向変速機構がある作業車において、操作性および走行性を向上させることを課題とする。例文帳に追加

To improve the operability and the traveling property of a working vehicle having an engine, a traveling transmission mechanism which performs the continuously variable transmission of power from the engine in the forward direction and the backward direction, and a steering transmission mechanism which performs the continuously variable transmission by using a hydraulic continuously variable transmission comprising a variable pump and a hydraulic motor. - 特許庁

2つの油圧ポンプでそれぞれに対応する走行用油圧モータを駆動するようにした油圧装置において、走行系に関連する油圧系統に異常が発生した場合に、走行系に関連する油圧系統のどの箇所に故障が発生したか、建設現場においても、迅速かつ容易に、特定できるようにすること。例文帳に追加

To provide a hydraulic device using two hydraulic pumps for driving a travel hydraulic motors corresponding thereto, capable of carrying out quick and easy construction-site specification of which portion of a hydraulic system relating to a travel system is in trouble when a hydraulic system relating to the travel system is in failure. - 特許庁

また、フレーム前部11Fに固定可能な保持部14と、当該保持部14に装着可能な前部車輪付軸部材21と、当該軸部材21を使位置P1および待機位置P2のいずれかに位置決め可能な位置決め部31と、当該軸部材21に連結されたなハンドル部41とからなるトレーラ人力走行用支援装置を備える。例文帳に追加

The trailer is provided with the supporting device for trailer manual traveling comprising a holding part 14 fixable to the frame front part 11F, the shaft member 21 with the front wheels mountable to the holding part 14, the positioning part 31 capable of positioning the shaft member 21 either in the use position P1 or the waiting position P2, and the handle part 41 connected to the shaft member 21. - 特許庁

上面に原動機(E)を立設した車両フレーム(79)の下方に、単一の車軸(4)をそれぞれに有する左右一対の車軸駆動装置(TL・TR)を並設しており、該車両フレーム(79)の下方に延設した該原動機(E)の出力軸(20)より、該左右一対の車軸駆動装置(TL・TR)への走行用ベルト伝動機構を配設する。例文帳に追加

In the working vehicle, a pair of right and left axle driving devices TL, TR having a single axle 4 respectively are juxtaposed below a vehicle frame 79 with a prime mover E erected on its top face, and a traveling belt transmission mechanisms to the pair of right and left axle driving devices TL, TR is arranged from an output shaft 20 of the prime mover E extending below the vehicle frame 79. - 特許庁

乗り物1が、車体などの静止側部材2に取り付けられ、走行用駆動手段11を電源17に対し電気的に断接自在とさせるメインスイッチ19と、静止側部材2に取り付けられ、メインスイッチ19に電気的に接続されて走行速度等の走行状態を処理するメータ20とを備える。例文帳に追加

The vehicle 1 comprises a main switch 19 that is mounted to a static side member 2 such as a car body and can electrically connect or disconnect a driving means 11 for running to a power supply 17, and a meter 20 mounted to the static side member 2 and electrically connected to the main switch 19 to process a running state such as running speed. - 特許庁

走行用HST及び前記旋回HSTへの作動油の補給は、ミッションケース内の貯留油を油源とするチャージポンプからの圧油によって行う一方で、脱穀油圧機構及び刈取油圧機構への作動油の供給は、カウンターケース内の貯留油を油源とする補助ポンプからの圧油によって行う。例文帳に追加

The replenishment of hydraulic fluid to the HST for traveling and the HST for turning is carried out by pressure oil from a charge pump using the retention oil in the transmission case as an oil source, and the replenishment of hydraulic fluid to the hydraulic mechanism for threshing and the hydraulic mechanism for reaping is carried out by pressure oil from an auxiliary pump using the retention oil in a counter case as an oil source. - 特許庁

エンジン1と走行用トランスミッション4と回転数同期式動力取出し手段52とを一ヶ所に集約したことで動力伝達系全体のコンパクト化が実現でき、前輪軸45と後輪軸47との間に搭載することが容易になるため、前輪44と後輪56とに対する重量配分を最適な値に設定することかできる。例文帳に追加

Since the engine 1, the transmission 4 for traveling, and the rotation number synchronism type power taking means 52 are intensively provided at a place, the whole power transmission system can be compacted, and as it can be easily mounted between the front wheel axle 45 and the rear wheel axle 47, weight distribution to front wheels 44 and rear wheels 46 can be set at the optimum value. - 特許庁

入力軸42が車体前方向きに突出して走行用伝動装置7の動力取り出し部7eに連結具42aによって分離自在に連結し、動力取り出し軸43が車体後方向きに突出している動力取り出し装置40を、取付け部材30を介して車体フレーム8に取付けてある。例文帳に追加

An input shaft 42 is projected in the front direction of the car body and separably connected to the power take-off part 7e of the traveling transmission device 7 through a connection means 42a, and a power extraction device 40 having a power take-off shaft 43 projected in the rear direction of the car body is mounted to a car body frame 8 through a mounting member 30. - 特許庁

制御装置160は、走行用モータジェネレータ130に回生電力が発生し、かつ回生電力が蓄電装置10に回収しきれない場合には、メインDC/DCコンバータ140をいて回生電力の一部を補機バッテリ150に充電させるとともに、外部充電システム400を第2動作モードで動作させ回生電力の他の一部を補機バッテリ150に充電させる。例文帳に追加

The control device 160 makes, when a motor generator 130 for traveling generates regenerative power and not all the regeneration power is recovered by the charge storage device 10, the auxiliary battery 150 charge a part of the regenerative power by using the main DC-DC converter 140, and makes the external charging system 400 operated in the second operation mode and makes the auxiliary battery 150 charge the other part of the regenerative power. - 特許庁

右及び左のブレーキペダル15,16の操作位置が異なる状態で、右及び左のブレーキペダル15,16が踏み操作されると、踏み操作解除位置A1に近い側の右又は左のブレーキペダル15,16の操作位置が制動側限度位置A2に近づくほど走行用の無段変速装置5が停止位置N側に操作される。例文帳に追加

When the right and left brake pedals 15, 16 are depressed while the operating positions of the right and left brake pedals 15, 16 are different, as the operating positions of the right or left brake pedals 15, 16 on a near side to a depressing operation releasing position A1 comes close to a braking side limit position A2, the continuously variable transmission 5 for traveling is operated to the stop position N side. - 特許庁

フレーム1に前輪7及び後輪8を取り付けると共に、フレーム1の前輪7側にハンドル10を設け、その前後両輪7,8間にサドル36を設けてなる走行練習自転車において、フレーム1の前後両輪7,8間に走行用ペダルを設けることなく、足置き台15を設けている。例文帳に追加

In the bicycle for riding practice in which a front wheel 7 and a rear wheel 8 are fitted to a frame 1, a handlebar 10 is provided on the front wheel 7 side of the frame 1, and a saddle 36 is provided between the front and rear wheels 7 and 8, a foot rest 15 is provided between the front and rear wheels 7 and 8 of the frame 1 without providing a traveling pedal. - 特許庁

この結果、可動シェード10、11をハイビーム姿勢とロービーム姿勢とミッドビーム姿勢とに停止させることができるので、所定のすれ違いの配光パターンLPと、所定のモータウエイの配光パターンMPと、所定の走行用の配光パターンHPとの3つの配光パターンが得られる。例文帳に追加

As a result, since the movable shades 10 and 11 can be stopped at the high-beam attitude, the low-beam attitude and the middle-beam attitude, three light distribution patterns such as a predetermined low-beam light distribution pattern LP, a predetermined light distribution pattern MP for a motor way, and a predetermined light distribution pattern HP for traveling can be provided. - 特許庁

実際のエンジンの回転数が低下する際に変化速度V1が所定変化速度V11の付近に達した状態において、所定変化速度V11と変化速度V1との差により、自動減速手段による走行用の変速装置の低速側への操作タイミングを、早まる側及び遅れる側に変更する変更手段を備える。例文帳に追加

In the condition that the variable speed V1 gets close to the preset variable speed V11 during the reduction of the actual engine speed, a changing means changes a timing of the automatic speed reducing means operating the travel transmission device to the low speed side to be faster or slower depending on a difference between the preset variable speed V11 and the variable speed V1. - 特許庁

走行用ハンドルとともに、ブレーキハンドルを、その付根部において前向回動させるようにした手動運搬車において、ブレーキハンドルの側杆に設けたブレーキ杆支持の水平の支軸が、かなり傾斜している場合においても、ブレーキハンドルを上下に操作すると、上端がそれに枢支されているブレーキ杆は、垂直状態を保ったまま円滑に昇降するようにする。例文帳に追加

To smoothly lift a brake rod pivotally supported at an upper end thereof by a brake handle, while keeping the vertical condition, by operating a brake handle upward and downward even if a brake rod supporting horizontal support shaft provided at a side rod of the brake handle is fairly tilted in a handcart provided with a traveling handle and the brake handle to be turned forward in a root part thereof. - 特許庁

操作ペダル12の操作位置に対応するエンジン3の回転数が、操作レバー12の操作位置に対応するエンジン3の回転数よりも高速側であると、操作ペダル12の操作位置に対応する位置にガバナ装置15を操作し、且つ、操作ペダル12の操作位置に対応する変速位置に走行用の変速装置6が操作される。例文帳に追加

When the engine 3 speed corresponding to the operating position of the operation pedal 12 is on a side higher than the engine 3 speed corresponding to the operating position of the operation lever 12, the governor device 15 is operated to a position corresponding to the operating position of the operation pedal 12, and the travelling gearshift device 6 is operated to the shifting position corresponding to the operating position of the operation pedal 12. - 特許庁

複数のブロックBが配置されたトレッド部2と、このトレッド部2の両端からタイヤ半径方向の内側に向かってのびる一対のサイドウォール部3とを具えるとともに、トレッド部2のトレッド端2t間のタイヤ軸方向距離であるトレッド幅TWが、タイヤ最大幅をなす不整地走行用の自動二輪車タイヤ1である。例文帳に追加

The tire for motorcycle 1 for running irregular ground includes a tread 2 in which a plurality of block are arranged; and a pair of sidewalls 3 which extend toward inside of a tire radial direction from both ends of the tread 2, and wherein the tread width TW which is the tire axial direction distance between tread ends 2t of the tread 2 in the tire axial direction makes tire maximum width. - 特許庁

このとき、車載バッテリ17から供給される電力で作動する電気モータ31によって第2油圧ポンプを駆動するので、塵芥積込装置の積込油圧回路40には、走行用エンジン11によって駆動される第1油圧ポンプ13と電気モータ31によって駆動される第2油圧ポンプ32とから、十分な量の圧油が供給される。例文帳に追加

Then, since a second hydraulic pump 32 is driven by an electric motor 31 operated by electric power supplied from an on-vehicle battery 17, a loading hydraulic circuit 40 of the garbage loading device is supplied with a sufficient amount of pressure oil from a first hydraulic pump 13 driven by the drive engine 11 and the second hydraulic pump 32 driven by the electric motor 31. - 特許庁

油圧式建設機械21が閉回路で構成される走行系油圧回路を備えている場合、圧油接続口7a、7bの第1の圧油接続口を介して油圧式建設機械21と緊急油圧駆動装置1とが接続されると、走行用HSTモータ22a、22bとHSTポンプ3との間で、油圧閉回路が構成される。例文帳に追加

When the hydraulic construction machine 21 has the travel system hydraulic circuit constituted of the closed circuit, when the hydraulic construction machine 21 and an emergency hydraulic driving device 1 are connected via first pressure oil connecting ports of pressure oil connecting ports 7a and 7b, a hydraulic closed circuit is constituted between traveling HST motors 22a and 22b and an HST pump 3. - 特許庁

例文

エアバッグの作動後に駆動要求がなされたときには、バッグ作動済信号が入力されるから(ステップS200)、走行用の動力を出力可能なモータの駆動を停止するためのシステム停止信号を送信して(ステップS220)、モータの駆動を停止するようバッテリからモータへの電力の供給を遮断する。例文帳に追加

When requirement of drive is performed after the deployment of the airbag, since a bag operation signal is inputted (step S200), a system stop signal for stopping drive of the motor capable of outputting motive power for traveling is transmitted (step S220) and feeding of power from a battery to the motor is shut off so as to stop drive of the motor. - 特許庁

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