1153万例文収録!

「頭からの衝突」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 頭からの衝突の意味・解説 > 頭からの衝突に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

頭からの衝突の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 56



例文

よって、衝突体、例えば、歩行者の部が受ける反力を緩和することができる。例文帳に追加

This constitution can mitigate the reaction received by the collision body, for example, the head part of a pedestrian. - 特許庁

自動車用エンジン・フード1は、自動車との衝突の際に、歩行者保護のための変形可能な衝突領域2を持ち、2つ以上の耐力シェルからなる。例文帳に追加

This automotive engine hood 1 comprises a head collision area 2 deformable for protection of walker in the collision of an automobile, and is formed of two more bearing shells. - 特許庁

衝突箇所から遠い側の車両用シートに着座している乗員が、コンソールとの接触により胸部に衝撃を受けるのを抑制しつつ、部の衝突箇所側への移動を的確に抑制する。例文帳に追加

To prevent an occupant sitting on a vehicular seat on a side away from collided parts from being shocked at the chest by contact with a console, to adequately prevent the occupant's head from moving toward the collided parts. - 特許庁

車両に対する斜め前方から衝突に対して乗員の部を保護する機能に優れたサイドエアバッグ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a side airbag device excellent in function for protecting a head part of an occupant in a collision from an oblique front side relative to the vehicle. - 特許庁

例文

車両24の側面衝突又はロールオーバが生じると、サイドエアバッグ袋体12及び部保護エアバッグ袋体16が展開する。例文帳に追加

When either the side clash or the roll-over of a vehicle 24 occurs, the aide airbag 12 and the head protection airbag 16 develop. - 特許庁


例文

車両が側面衝突からロールオーバに移行しても、支障なく対処可能な部保護エアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a head protecting airbag device capable of coping with transfer of a vehicle from side collision to rollover without any trouble. - 特許庁

エアバッグ袋体の厚みを実質的に厚くすること無く、衝突対象物と乗員部との間に存在するエネルギ吸収代を大きくする。例文帳に追加

To widen the limits of energy absorption between objects of collision and occupant heads without a practical increase in thickness of air bag bodies. - 特許庁

このため、車両の側面衝突時等において、部保護エアバッグ袋体12を車室10内へ直接的に膨張展開させることができる。例文帳に追加

Thus, in a side impact of the vehicle or the like, the head protective airbag body 12 can be directly inflated and deployed in the cabin 10. - 特許庁

自動車の衝突時に乗車者の部が取付け部15に下方から前方へ向けて衝突すると、オーバヘッドコンソールの撓みにより座部16がボルト9から外れるように、座部16に、そのボルト挿通孔16aから後方へ向けて開口する切欠部16bを形成した。例文帳に追加

A cutout part 16b opened backward from a bolt through hole 16a of the seat part 16 is formed at the seat part 16 so that the seat part 16 comes off the bolt 9 due to the flexure of the overhead console when an occupant's head collides forward against the fitting part 15 from below due to the collision of an automobile. - 特許庁

例文

さらに、魚類の部21は、攪拌部材18から衝突されたり、容器2の内壁面や螺旋状面体3等に衝突したり等することにより、衝撃を受け、鼻軟骨22と鼻軟骨23以外の残渣とに分離し、吐出口12から吐出される。例文帳に追加

Further the head parts 21 of the fishes receive impacts by being collided with the agitating members 18 or colliding with the inner wall surface of the container 2, the screw-formed surface body 3 or the like, and the head parts are separated to the nasal cartilages 22 and residues 23 other than the nasal cartilages and are ejected from the ejection port 12. - 特許庁

例文

フードパネル30の上方から歩行者部などの物体40が衝突した瞬間にはアウターパネル14が物体40に押されることで下方向に沈み、アウターパネル14に設けられた磁石20のうち、衝突箇所に近い磁石20Aが移動する。例文帳に追加

An outer panel 14 is pushed by an object 40 and is sunk in a downward direction at the moment when the object 40 such as a head part of a pedestrian collides to it from above a hood panel 30, and a magnet 20A close to a collision position of magnets 20 provided on the outer panel 14 is moved. - 特許庁

また第二次世界大戦末期に日本全土が大規模な空襲に見舞われたが、これへの対処策として2枚の座布団を組み合わせた防空巾で部や肩を落下物の衝突から保護した。例文帳に追加

In addition, towards the end of World War II, Japan was subject to large scale air raids nationwide and one protective measure taken was to use two zabuton together make an 'air raid hood' to protect the head and neck from falling objects  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

重量増加を招くことなく、連続的な弾衝突に対しても十分な弾変形性能を得ることができる複合材製防壁構造体を提供する。例文帳に追加

To provide a barricade made of a composite material capable of assuring sufficient nose deforming performance even in the case of continuous collisions of a nose without introducing an increase in its weight. - 特許庁

はく離抑制部6は、車両2の車体端面3aに衝突した気流Fをこの車両2の車体上面3dに導くことによって、この車両2の先からの気流Fのはく離を抑制する。例文帳に追加

A separation suppression part 6 guides an air flow F, having collided with the vehicle-body end surface 3a of a vehicle 2, to the vehicle-body upper surface 3d of the vehicle 2, thereby suppressing separation of the air flow F from the head of the vehicle 2. - 特許庁

制動部材321の端部は、ドライバブレード130により押圧されて下降する釘2の釘衝突し、バネ323の付勢力に抗って射出通路311の中心軸から離れる方向に移動する。例文帳に追加

The end part of the braking member 321 collides with the nail head of the nail 2 descending while being pressed under a driver plate 130, and moves in the direction for separating from the axis of the injection passage 311 against energizing force of the spring 323. - 特許庁

簡単な構成で、かつ搭乗性の悪化を招くことなく、側面衝突時に乗員の部を車体側部の強度部材から積極的に遠ざけることのできる車体構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body structure that can keep the head of an occupant away from a strength member on the vehicle body side portion, at side collision, with a simple configuration and without deteriorating the boarding property. - 特許庁

カーブ路に進入してくる複数台の車両があり、その先車両が、走行支援装置からの進入速度超過の警告を無視してカーブに進入した後に、急減速で止まる場合にも衝突を避ける方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of preventing the collision even when a plurality of vehicles enter a curved road, and a leading vehicle enters the curve without paying attention to the warning on overspeed in entering, from a travel supporting device, and stops with quick deceleration. - 特許庁

衝突時に子供の身体がクッション30に当り、クッション30内の圧力が高くなると、クッション30からガスがエアバッグ20に流出し、エアバッグ20が子供の部側方に膨張する。例文帳に追加

When the child's body hits cushion 30 in collision and the pressure in the cushion 30 increases, gas flows out of the cushion 30 to the air bag 20 and the air bag 20 inflates to a side of the child's head. - 特許庁

車両に対する斜め前方から衝突時における搭乗者の部に対する保護性能を向上させることが可能なサイドエアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a side airbag device capable of improving occupant's head protecting performance in a collision with a vehicle from the obliquely front side. - 特許庁

運転者の部が温度ダイアルに衝突したときには温度ダイアルを通してスイッチケースにクラスターパネルから離間する方向の外力が作用する。例文帳に追加

When the head section of a driver collides with the temperature dial, an external force away from the cluster panel acts on a switch case through the temperature dial. - 特許庁

ルーフサイドにバッグ9を設けると共に、車輌の衝突時、加速度センサからの信号に応答して、インフレータ11を点火させることによりバッグ9を下方に展開させて、乗員を保護する部保護装置である。例文帳に追加

The head protecting device is structured so that a bag 9 is installed on a roof side and is inflated downward at a vehicle collision by actuating an inflator 11 in conformity to the signal given by an acceleration sensor, and thereby the seat occupant is protected. - 特許庁

運転者70の部72を通る車体幅方向から車体前方側に傾斜したポール側突角度上の最適位置に衝突検知センサー110を配置している。例文帳に追加

A collision detection sensor 110 is arranged in an optimal position at a pole side projecting angle inclined from the vehicle body width direction to the vehicle body front side passing through a head part 72 of a driver 70. - 特許庁

乗員の部保護装置5は、車両1の衝突時に、センサ(衝突検知センサ55)からの信号に応じてインフレータ52が点火して、このインフレータ52からのガスがドア開口部1a,1bの上部1cに配置されたエアバッグ51に流入して展開することにより乗員を保護する。例文帳に追加

The head protecting device 5 protects the occupant when the vehicle 1 goes in collision through such procedures that an inflator 52 is ignited in conformity to the signal given by a sensor (collision sensor 55) and the gas from the inflator 52 flows into an air bag 51 installed in the upper part 1c of door openings 1a and 1b to cause the air bag to be spread and inflated. - 特許庁

後面衝突時には、第1の梁部16によって部Hの背面を上方側から押さえ込むことで頸部軸力Fzの発生を抑制し、第2の梁部17によって部Hの背面を下方側から支持することで頸部モーメントMyの発生を抑制する。例文帳に追加

In the rear end collision, the generation of the neck's axial force Fz is suppressed by pressing the back surface of a head part H by the first beam part 16 from the upper side, and the generation of the neck part moment My is suppressed by supporting the back surface of the head part H by the second beam part 17 from the lower side. - 特許庁

このため、自由端部20Cがフードインナパネル18に当接するまでの間、リインフォースメント20が変形し易く、部インパクタ42(衝突体)への反力を抑制することが可能である。例文帳に追加

Thus, before the free end 20C is abutted on the hood inner panel 18, the reinforcement 20 is easily deformed to suppress the reaction force to a head impactor 42 (a colliding body). - 特許庁

車両の側面衝突が生じると、車両片側の部保護エアバッグ袋体12及び後席サイドエアバッグ袋体14につき1つ配設されたインフレータ16が作動して、該部保護エアバッグ袋体12とサイドエアバッグ袋体14とに夫々ガスが供給される。例文帳に追加

When a side collision of a vehicle happens, an inflator 16 arranged for a head protecting air bag body 12 and a rear side air bag body 14 on one side of the vehicle is operated to supply gas to the head protecting air bag body 12 and the side air bag body 14. - 特許庁

通常は乗員部とヘッドレスト間の隙間は確保しておき、車両後方から衝突に際し、ヘッドレストを前方に移動させるとともに、衝突後、ヘッドレストを元の位置に復帰可能な構成とし、ヘッドレストが元の位置(通常位置)にない場合には容易に復帰させることができる簡素な構成の車両用シートを提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle seat of simple constitution such that a gap is secured at normal times between the occupant's head and a head rest and the head rest is moved forward when the vehicle encounters a rear-end collision and is restituted to the initial place after collision, whereby capable of restituting the head rest easily in case it does not lie in the initial place (normal position). - 特許庁

また、湾曲通路部8にメダルが渋滞して列Lを形成しても、直線通路部7で加速されたメダルが列Lに衝突し、衝突の衝撃で先にいる一枚のメダルを列Lから引き離し、フォトインターラプタ25が1枚ずつ計数できるようにし、これにより、正確なメダルの計数が可能となる。例文帳に追加

An accelerated token in a straight passage part 7 crashes into a line L and a forehand token is detached away from the line L with an impact by the crash so that the photointerrupter 25 could count the tokens one by one even when the tokens are jammed in the bent passage part 8 to form the line L, thereby allowing the accurate count of the tokens. - 特許庁

また、袋体24,44は、膨張展開時には、乗員の胸部及び部を抱え込んで拘束するので、一般的なエアバック装置のように車両衝突時にエアバッグが乗員と離間した位置で膨張展開される構成と比して、車両衝突時に袋体24,44から乗員へ加わる衝撃力をより軽減させることができる。例文帳に追加

Because the bag bodies 24, 44 hug and restrain the chest and head of the occupant when inflated and deployed, the bag bodies 24, 44 can reduce their impact force applied to the occupant during a vehicle collision more than general airbag systems which inflate and deploy airbags away from the occupant upon occurrence of the vehicle collision. - 特許庁

自動車の衝突事故の際、ヘッドレストが乗員のから押圧を受けて後方に傾き、そして、その乗員の部の後方移動量が瞬間的に大きくなり過ぎることを未然に防止できてその乗員のけい部傷害を防止でき、あるいは軽減する。例文帳に追加

To prevent or reduce damage of a neck of an occupant by inclining a headrest backward in response to pressure from the head of the occupant and preventing a backward displacement of the head of the occupants from momentarily being enlarged too much in advance, at the time of collision accidents of an automobile. - 特許庁

自動車の衝突事故の際、ヘッドレストが乗員から押圧を受けて後方に傾き、その乗員部の後方移動量が瞬間的に大きくなり過ぎることを未然に防止でき、そして、そのヘッドレストに本来の機能を確保できてアクティブ・ヘッドレスト機能も果させる。例文帳に追加

To provide a seat back used for a seat in an automobile capable of preventing an excessive amount of the movement of a passenger's head when a head rest is inclined backwards by receiving pressure from the passenger's head in case of a collision of an automobile, and securing an original function of the head rest to fulfill an active head rest function. - 特許庁

オイルパン1の底壁4aには、車両の走行時に路上の突出物がドレンプラグ15の部15aに衝突することを防止する凸部21が、オイルパン1の外面mから露出する部15aよりも下方まで突出している。例文帳に追加

A projection portion 21 is formed on a bottom wall 4a of the oil pan 1 to prevent a protrusion on the road from colliding with the head portion 15a of the drain plug 15 during the vehicle's driving, in a manner that the portion 21 projects more downward than the head portion 15a that is exposed on an outer surface m of the oil pan 1. - 特許庁

シェーピングエアノズル61に供給したエアを直径1.0〜1.5mmの噴射孔65から速度で噴射させ、かつ、該噴射エアを塗料霧化41の先端部より塗料供給上流側5〜10mmの範囲内の塗料霧化外周面に衝突させる。例文帳に追加

Air supplied to a shaping air nozzle 61 is jetted through a jetting hole 65 with 1.0-1.5 mm diameter and is made to hit to the outer circumferential face of the coating material atomization head 41 in the range from the tip end part of the coating material atomization head 41 to 5-10 mm upstream side of the coating material supply part. - 特許庁

この結果、車体前方から見て、エアバッグ袋体16の膨張室34が下方を車幅方向外側へ向けた傾斜した状態となり、衝突対象物54と乗員部56Aとの間に存在するエネルギ吸収代が、エアバッグ袋体16の実際の厚さより大きくなる。例文帳に追加

As viewed from the vehicle body front, the inflation chamber 34 of the air bag body 16 splays down outwardly in the width direction to increase the limits of energy absorption between an object of collision and an occupant head 56A beyond the actual thickness of the air bag body 16. - 特許庁

後方からの追突時に人体の安全性を確保するとともに、前面衝突時にエアーバッグの膨らみ並びに車の前面破壊によるハンドル等の運転手側への接近によっても、人体の上半身及び部への衝撃力を緩和する。例文帳に追加

To ensure security of a human body when dashed from behind and mitigate impact on the upper half of the human body and head part by means of expansion of an air bag and approach of a wheel to a driver for vehicle front destruction at the time of front collision. - 特許庁

はく離抑制部6は、車両2の車体端面3aに衝突した気流Fをこの車両2の車体側面3b,3c及び車体上面3dに導くことによって、この車両2の先からの気流Fのはく離を抑制する。例文帳に追加

A separation restraining part 6 restrains separation of an air current F from the forefront part of a vehicle 2 by introducing the air current F collided with a vehicle body end surface 3a of the vehicle 2 to vehicle body side surfaces 3b and 3c and a vehicle body upper surface 3d of this vehicle 2. - 特許庁

杭1の上方にI形鋼等からなるレール11を架設し、このレール11に沿って懸垂式の重錘12を人力や動力を用いて所定の速度で水平移動させ、杭部2に重錘12を衝突させて加振する、重錘・レール方式の動的水平載荷試験とする。例文帳に追加

In this dynamic horizontal loading test of weight rail system, a rail 11 made of I shape steel is constructed above the pile 1, a weight 12 of suspension type is horizontally moved along the rail 11 at predetermined speed by using human labor and power, and the weight 12 is made to collide against a pile head part 2 to apply vibration. - 特許庁

インストルメントパネル本体1とロアダクト33との間に空間部を形成し、該空間部にセンタ用空調エア通路23を区画するものにおいて、自動車の前面衝突の際に、乗員の部がインストルメントパネル本体1から受ける衝撃を十分に緩和する。例文帳に追加

To sufficiently alleviate the impact that the head of a passenger in an automobile sustains from an instrument panel body 1 thereof at the time of the automobile's frontal crash, in an arrangement wherein a space portion is formed between the instrument panel body 1 and a lower duct 33, and an air-conditioning air passage 23 for center console is demarcated in the space portion. - 特許庁

前面衝突時、後席に着座する乗員の部等が前席のシートバック12の背面に当接した場合、クリップ84が取付孔82の円孔部82Aから案内部82Bに相対的に変位し、脆弱部88が破断される。例文帳に追加

When the head part of the occupant seated in the rear seat is butted to the back side of the seat back 12 of the front seat upon front collision, the clip 84 is relatively displaced from the circle hole part 82A of the mounting hole 82 to the guiding part 82B, and the vulnerable part 88 is fractured. - 特許庁

このため、衝突時にブラケット12が車両走行と反対の方向へ移動することによって、ボルト13の部131が第一部分123aから第二部分123bへ相対変位してブラケット12が脱落し、ストッパ125によってブラケット12の脱落が案内される。例文帳に追加

By this, the bracket 12 is dropped by relative displacement of the head part 131 of the bolt 13 from the first part 123a to the second part 123b due to the movement of the bracket 12 in the opposite direction of the vehicle traveling at the time of the collision, and the dropping of the bracket 12 is guided by the stopper 125. - 特許庁

被操作体から見た仮想空間を表す映像を表示する表示装置を部装着型とするときは、表示装置自体で周囲の物体との相対距離を測定し、必要に応じて、衝突の可能性があることを使用者に警告し、安全を確保する。例文帳に追加

When the display device for displaying the videos indicating the virtual space viewed from the bodies to be operated is set as a head mounting type, the relative distance with the surrounding objects is measured by the display device itself, and user is warned of the possibility of impact as necessary so that safety can be ensured. - 特許庁

外部から加えられた衝撃を緩和する性能に優れ、特に車両用のガラスとして使用した場合において、対人事故が発生して部が衝突したときの衝撃緩和性能に優れる合わせガラス及び合わせガラス用中間膜を提供する。例文帳に追加

To provide a laminated glass and an interlayer film for the laminated glass which have high performance for mitigating the impact given externally and, particularly in the case of using it as glass for vehicles, have high performance for mitigating the impact when head comes into collision with the glass due to the occurrence of a bodily injury accident. - 特許庁

本発明の乗員保護装置10は、車両衝突時に作動してガスを噴出する第二ガス発生器22,42と、第二ガス発生器22からガスの供給を受けた場合に乗員の胸部及び部を抱え込んで拘束するように膨張展開する袋体24,44と、を備える。例文帳に追加

An occupant protection device 10 includes second gas generators 22, 42 to be actuated to jet gas upon the occurrence of a vehicle collision; and bag bodies 24, 44 to be inflated and deployed so as to hug and restrain the chest and head of the occupant in response to gas supplied from the second gas generators 22, 42, respectively. - 特許庁

外部から加えられた衝撃を緩和する性能に優れ、特に車両用のガラスとして使用した場合において、対人事故が発生して部が衝突したときの衝撃緩和性能に優れる合わせガラス及び合わせガラス用中間膜を提供する。例文帳に追加

To provide laminated glass which has excellent ability of relieving impact applied from the outside and exhibits, particularly when used as glass for motor vehicles, excellent impact relieving ability when a head portion collides with the glass in a vehicle-to-person accident; and an interlayer film therefor. - 特許庁

エアベルト装置において、通常装着時にエアベルト収容部分のスルーアンカー通過時フィーリング感が向上し、衝突時にエアベルトが適正なタイミングで所定形状に膨張し、乗員の側から胸部を確実に拘束する。例文帳に追加

To provide an air belt device in which feeling of an air belt accommodating part passing a through anchor is improved when an air belt is ordinarily mounted and the air belt expands to a prescribed form at a proper timing during a collision to assuredly bind a side head part to a breast part of a passenger. - 特許庁

従って、車両衝突時、乗員40の部42Aがヘッドレスト本体16に当接した場合には、部40Aから部支持プレート32へ車両後側斜め下方に向かって作用するの入力Wをヘッドレスト16の表皮42及びパッド36を介して波状面50で受けるようになっている。例文帳に追加

Thus, when a head part 42A of an occupant 40 abuts to the headrest body 16 at vehicle collision time, input W acting obliquely downward to the vehicle rear side on the head part support plate 32 from a head part 40A is received by the waveform surface 50 via the skin 42 and a pad 36 of a headrest 16. - 特許庁

部移動距離が小さくてもHIC値を低減することができ、フードへの衝突部位によらずHIC値を均一化することができ、更に、Al合金製フードでも、十分HIC値を低減できて、車体の軽量化に寄与する車体パネル構造体を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body panel structure capable of reducing an HIC value even if a movement distance of a head part is short, making the HIC value uniform not depending on a collision position to a hood, sufficiently reducing the HIC value even at the hood made of an Al alloy and contributing to the light weight of the vehicle body. - 特許庁

車両の側面衝突及びロールオーバの双方に対応できるように、部保護エアバッグ袋体をサイドエアバッグ袋体の展開領域と車幅方向に重なる位置まで展開させつつ、該サイドエアバッグ袋体と部保護エアバッグ袋体との干渉を抑制できるようにすることを目的とする。例文帳に追加

To enable an interference between a side airbag and a head protection airbag to be restricted while the head protection airbag is being developed up to an overlapping position in a vehicle width direction over a developing region of the side airbag so as to enable them to be adapted for both a side clash of the vehicle and a roll-over. - 特許庁

上方からの衝撃によって圧壊する脆弱部を備えたブラケット10を介してフロントフェンダーパネル5をアッパサイドメンバ2から離間させて連結固定することにより、フロントフェンダーパネル5への二次衝突時に、歩行者の部をフロントアッパサイドフレーム1やアッパサイドメンバ2等の骨格部材から的確に保護する。例文帳に追加

In the vehicle body front part structure, the front fender panel 5 is separated from an upper side member 2 and connected fixedly through a bracket 10 having a fragile section pressed and broken by an impact from the upside, thereby positively protecting the head section of the pedestrian from the frame member such as a front upper side frame 1 or the upper side member 2 in a secondary collision to the front fender panel 5. - 特許庁

例文

そして、上記オイルの圧力が第2の所定値b未満であってピストン4の熱負荷が所定レベルよりも小であるときには、ピストン4の部8の裏面へのオイル噴射として、衝突部分16以外の部分であるオイル受け部10のみに第1のオイルジェット11からのオイル噴射が行われる。例文帳に追加

When the pressure of the oil is less than a second predetermined value b and the heat load of the piston 4 is smaller than a predetermined level, an oil injection from a first oil jet 11 is performed to only an oil receiving part 10 which is a part other than the part 16 of collision as the oil injection to a back surface of a head 8 of the piston 4. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS