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列車を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 6840



例文

列車運行情報配信装置1は、運行データS0〜S2を含む運行情報Uを生成し、IP−VPN(仮想プライベートネットワーク)L4を介し、IPマルチキャスト通信により、公衆の移動体通信サービスに供する無線通信基地局7を中継して複数の無線端末8に運行情報Uを配信する。例文帳に追加

A train operation information distribution apparatus 1 generates operation information U including operation data S0-S2 and distributes the operation information U to a plurality of terminals 8 via a radio communication base station 7, which contributes to public mobile communication services, through IP multicast communication over an IP-VPN (virtual private network) L4. - 特許庁

過去の鉄道事故において、インバータの論理部の誤動作が原因で、論理部が減速指令を受け取れない状態になり、その前に受けていた加速指令を保持し、列車としては減速しようとしているのに、当該インバータが加速を継続し、所望の減速度を得られず事故に至った例があり、インバータ論理部の信頼性向上が必要である。例文帳に追加

To enhance the reliability of an inverter logic unit to prevent an accident as an examples of past railway accidents: a logic unit of an inverter cannot receive a deceleration command due to malfunction of the logic unit and maintains a previously received acceleration command; the inverter maintains acceleration, while the train is attempting to decelerate, and as a result, desired deceleration cannot be obtained, leading to an accident. - 特許庁

新たにトランスポンダを使用して列車の位置判定及び車両ドアと連動したホームドアや可動式ホーム柵の連動制御を行う線区における連動制御の工事の進捗状況に合わせて使用開始区間が変更になる場合に、トランスポンダ地上子の機能を簡単に切り替える。例文帳に追加

To easily switch a function of a transponder track antenna beacon, when a section to start gang control is changed in accordance with work progress of gang control in a line section in which position determination of trains and gang control of doors on a platform and movable fences on a platform are interlocked with railroad vehicle doors, by adding a transponder. - 特許庁

車内案内中央装置1Xは、列車運行に関する基本情報を車両内部又は外部から受信する基本情報受信部101Xと車内案内表示器1A〜4A、1B〜4B、1C〜4C、1D〜4Dへこの基本情報を配信する基本情報配信インターフェイス部102Xを備えている。例文帳に追加

An in-vehicle guide central device 1X includes: a basic information receiving part 101X for receiving basic information related to train operation internally or externally; and a basic information distribution interface part 102X for delivering the basic information to in-vehicle guide displays 1A-4A, 1B-4B, 1C-4C, and 1D-4D. - 特許庁

例文

限られた表示領域においても適切な時刻表の表示を行うことができ、ユーザが乗車可能な周辺の駅における到着時間前後の乗車可能な列車等の交通機関を適切に案内することができる、時刻表情報提供システム、サーバ装置、時刻表情報提供装置、時刻表情報提供方法、および、プログラムを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a timetable information provision system, a server device, a timetable information provision device, a timetable information provision method and a program, allowing proper display of a timetable even in a limited display area, and allowing proper guidance of transportation, such as a train allowing getting-in, before and after arrival time in a peripheral station wherein a user is able to take a ride. - 特許庁


例文

決済システム1では、例えば列車内において商品が購入される際に、指定席に割り当てられた利用者の本人確認情報を携帯端末10の表示部19aに表示させ、その本人確認情報と購入データとを対応付ける入力操作に応じて、本人確認情報で特定される利用者の情報と購入データとを含んだ購入実績情報を出力している。例文帳に追加

When a commodity is purchased in a train for example, a settlement system 1 displays the personal identification information of a user which is assigned to a reserved seat on a display part 19a of a portable terminal 10, and outputs purchase record information containing user information specified by the personal identification information and purchase data in accordance with input operation which makes the personal identification information associated with the purchase data. - 特許庁

プラットフォームを撮像する撮像手段と、プラットフォームに繋がる階段または通路を撮像する撮像手段とにより、プラットフォームに駆け込む乗客の有無を判断し、プラットフォームを撮像した画像に、駆け込み乗車有りを示す情報を重畳し、その情報重畳画像を前記列車に送信する。例文帳に追加

With both an imaging unit that images a platform and an imaging unit that takes images of staircases or passages leading to the platform, it is judged whether or not there is any passenger rushing into the platform, an image of the platform is arranged to have information indicating the presence of rushing-to-get-on-the-train superimposed thereon, and then the information-superimposed image is transmitted to the train. - 特許庁

列車2が、隣接する制御ゾーンC1,C2の境界P0を通過するとき、制御ゾーンC1に属する沿線無線機WRS5〜WRS9を制御する地上装置SC1により、制御ゾーンC2に属する少なくとも一つの沿線無線機、例えば、沿線無線機WRS10を、境界P0を越えて制御する。例文帳に追加

When a train 2 passes through a boundary PO between the adjacent control zones C1 and C2, at least one radio machine belonging to the control zone C2, for example, the radio machine WRS10 is controlled by the ground device SC1 for controlling the radio machines WRS5-WRS9 belonging to the control zone C1, riding over the boundary PO. - 特許庁

本発明に係るアドホック・ネットワークシステムは、列車やバス等の車両内の複数の人間がそれぞれ所持する無線端末1〜5と、車両の外部に設置され各無線端末1〜5に各種情報を送信する基地局11と、車両の天井等の伝搬環境が比較的良好な位置に設置される調整端末12とを備えている。例文帳に追加

The ad hoc network system is provided with radio terminals 1 to 5 which a plurality of persons carry in a train or a vehicle such a bus, a base station 11 which is outside the vehicle and transmits various information to radio terminals 1 to 5, and an adjustment terminal 12 installed in the position of relatively good propagation environment such as a ceiling of the vehicle. - 特許庁

例文

列車などの移動車両の接近により危険にさらされる利用者に対しては、通常、駅係員による警告が行われるが、駅係員が見落とす可能性があり、そのような見落としを予防するためには、駅係員を増員するという方策が取られるが、それでも完全に見落としを無くすることは不可能である。例文帳に追加

To prevent an oversight of a danger that a passenger is exposed with the danger by an approach of a moving vehicle such as a train, which is usually alarmed by a station staff, still a station staff can miss it even if the number of station staffs is increased. - 特許庁

例文

鉄道線路の脱線防止用安全レールに替わる列車脱線時に脱線した車両が線路のレールから大きく逸脱し走行しないように車両の車軸に取り付けて逸脱防止用安全車輪と強固に作られた逸脱防止用車軸受けボックス及び排障器と脱線後低速走行の運転が継続できる補助車輪走行装置例文帳に追加

DEVIATION PREVENTIVE AXLE RECEIVING BOX, RAIL GUARD AND AUXILIARY WHEEL TRAVEL DEVICE CAPABLE OF CONTINUING OPERATION OF LOW SPEED TRAVEL AFTER DERAILMENT, INSTALLED ON AXLE OF VEHICLE AND FIRMLY MADE WITH DEVIATION PREVENTIVE SAFETY WHEEL SO THAT DERAILED VEHICLE DOSE NOT TRAVEL BY LARGELY DEVIATING FROM RAIL OF ROADWAY IN TRAIN DERAILMENT, REPLACED WITH DERAILMENT PREVENTIVE SAFETY RAIL OF RAILROAD LINE - 特許庁

列車の乗車駅名及び下車駅名を入力して路線検索を行い、その経路をそれらの駅を通る時刻と共に表示する経路案内システムであって、前記下車駅までの経路に乗り換え個所がある場合、その乗り換え駅で発車する予定時刻の前又は後の時刻をも同時に表示する。例文帳に追加

A route guide system searches a line by inputting a name of a station getting-on/off of a train to display the route with the time passing these stations, in the case of providing a place for changing trains in the route to the station getting-off, even the time before or after the scheduled time starting at this station for changing trains is simultaneously displayed. - 特許庁

前記エネルギー吸収構造S12〜S42,S82〜S122の最大圧縮量でもって、前記エネルギー吸収構造のエネルギー吸収容量を除した値である平均圧縮荷重を、列車編成中央部の車両間の方がそれより外側(端部寄り)の車両間よりも小さくなるように設定する。例文帳に追加

The average compression load value which is obtained by dividing the energy absorption capacity of the energy absorption structure by the maximum amount of compression of the energy absorption structures S12 to S42, and S82 to S122 is set up so that the value between vehicles in the central part of the train formation is smaller than the value between vehicles outside it (near end parts). - 特許庁

最初に端末無線装置3と集約無線装置4-aで無線パケット6の送受信を行い、端末無線装置3と集約無線装置4-aとの通信が不可となった場合は、端末無線装置3と集約無線装置4-bで送受信して、高速走行する列車でも確実なデータ通信を行なう。例文帳に追加

Reliable data communication is performed also in a high-speed traveling train by performing first transmission and reception of radio packets 6 by a terminal radio device 3 and an intensive radio device 4-a, and when communication with the terminal radio device 3 and the intensive radio device 4-a becomes impossible, by performing transmission and reception by the terminal radio device 3 and an intensive radio device 4-b. - 特許庁

サーバ102では、上記データとあらかじめ保持している運行ダイヤなどから、上記利用者が乗車する可能性の高い列車、具体的には直近のN本を特定して、その系統・種別・発車時刻・乗車率・発着番線・乗車すべき号車などからなる表示用データをICカードリーダ101に返信する。例文帳に追加

Based on the data and a train schedule preliminaly retained, the server 102 specifies the trains that the user is likely to take, more specifically, the latest N numbers of trains, and returns to the IC card reader 101 display data consisting of their systems, kinds, departure times, load factors, lines from which to depart, and vehicle number to take. - 特許庁

線路1に沿って複数のスロット12_1〜12_nを有する導波管11を敷設し、列車停車時に、導波管11を介して伝送される車上子からの送信情報を受信する受信部20の受信レベルを、各スロット12_1〜12_nの位置までが最大受信可能距離となるよう可変減衰器又は可変増幅器で段階的に可変する。例文帳に追加

A waveguide 11 with a plurality of slots 121-12n is laid along a track 1, and the receive level of a receiving part 20 receiving transmit information transmitted from an onboard element through the waveguide 11 when a train stops is adjusted stepwise by a variable damper or a variable amplifier so that the distance up to the position of each of the slots 121-12n is the maximum receivable distance. - 特許庁

ダイヤ乱れ時に指令員が運転整理装置2に入力した内容(制御予定)を、当該内容を受けた運行管理装置3による信号設備4の制御結果としての列車の運行状況を待つことなく、予測シミュレーション機能に取り込むことにより、予測シミュレーションの精度向上及び運転整理提案13の早期提案を図ることができる。例文帳に追加

A content (control schedule) inputted by a commander to the operation arrangement apparatus 2 when an operation schedule is disrupted is incorporated into a prediction simulation function without waiting for an operation status of a train as a control result of a signal facility 4 by an operation management apparatus 3 receiving the content so as to improve the accuracy of prediction simulation and achieve the early presentation of an operation arrangement proposal 13. - 特許庁

乗務員運用計画の評価尺度表示方法において、列車ダイヤに基づいて作成した乗務員運用計画に含まれる複数の乗務員行路に関する複数の評価尺度をそれぞれ帯11〜16で表して並べたグラフを作成し、前記複数の乗務員行路における前記評価尺度それぞれの分布状況21〜26をグラフィカルに表現する。例文帳に追加

In the method of displaying an evaluation scale for a crew operation plan, a graph is created where a plurality of evaluation scales about a plurality of crew duties included in a crew operation plan made on the basis of a train diagram are represented by bands 11 to 16 respectively and are arrayed, whereby respective distribution states 21 to 26 of the evaluation scales in the plurality of crew duties are graphically expressed. - 特許庁

第二の管轄区間に対応する第二の信号供給装置は、第一の管轄区間に対応する第一の信号供給装置の信号供給部が全て稼動状態となったことを該第一の信号供給装置から取得し、第二の管轄区間内(その出口に隣接した分割区間30T)で列車12(12a)を停止させるよう規制速度を決定する。例文帳に追加

A second signal supplying device corresponding to a second charged section acquires that all signal supplying parts of a fist signal supplying device corresponding to a first charged section are in operating states from the first signal supplying device, and it determines a regulation speed so as to stop the train 12 (12a) in the second charged section (a divided section 30T adjacent to an exit of the second charged section). - 特許庁

モデムを有する3つ以上の通信装置と、前記複数の通信装置を接続する、列車内に布設された空きケーブルとを備えるとともに、前記通信装置は、該通信装置に接続された通信装置毎に別々のモデムを有し、通信装置内で異なる通信装置と接続された前記モデムは、それぞれ異なる周波数帯域を使用してデータ通信を行う構成にする。例文帳に追加

The in-train data communication system includes three or more communication apparatuses each having a MODEM, and free cables installed in a train to interconnect the plurality of the communication apparatuses, each communication apparatus has a separate MODEM related to each of other communication apparatuses connected to the communication apparatus, and the MODEMs in the communication apparatus connected to the different communication apparatuses are configured to carry out data communication by using different frequency bands respectively. - 特許庁

風圧によって可動ルーバー12が一方向に押圧されると、可動ルーバー12の羽板12Aが回転支持部12aを中心に一方向に回動し、羽板12A、12Aどうしの間に所定の開口Sが形成され、強風や列車風により第1防音壁10に与えられる荷重負荷を緩和しつつ一定の遮音性能を有する構造とした。例文帳に追加

When the movable louver 12 is pressed in one direction by wind pressure, the blades 12A of the movable louver 12 rotate in the one direction around the rotating support part 12a to form a predetermined opening S between the blades 12A and 12A, whereby the certain sound insulating performance is ensured while reducing the load given to the first soundproof wall 10 by strong wind or train wind. - 特許庁

中央装置100が防災情報または緊急情報を受信した場合、中央装置100の制御部(判断部)は、その情報を分析し、緊急指令の内容及び緊急指令を通知する範囲を決定し、緊急音声記憶部(記憶部)が記憶した緊急音声信号を読み出して、列車400a〜400dに対して送信する。例文帳に追加

When the central device 100 receives disaster prevention information or emergency information, a control section (determination section) of the central device 100 analyzes the information, determines a range wherein notice of contents of an emergency command and the emergency command is given, and reads out and transmits an emergency voice signal stored in an emergency voice storage section (storage section) to the trains 400a to 400d. - 特許庁

所定区間の軌道を複数に分割した分割区間(1T〜10T)に列車用の信号を供給する信号供給部(24a〜24e)と、信号供給部(24a〜24e)と複数の分割区間(1T〜10T)のうちいずれかとを選択的に接続し、信号の供給される分割区間(1T〜10T)を切り替える接続切替部30と、を備える。例文帳に追加

A certain section of track is divided into a plurality of segments 1T-10T, each equipped with signal supplying parts 24a-24e to supply train signals and a connection changeover part 30 to connect either of the signal supplying parts 24a-24e and the segments 1T-10T selectively and change over the segments 1T-10T whereto the signal is to be supplied. - 特許庁

自動発券機100において,顧客に列車と設備(禁煙/喫煙,グリーン/普通等)とを特定するための情報を入力し,特定された設備の車両毎の空席状況を表示し,顧客に車両を選択させ,選択された車両の座席配置と空席状況とを表示し,顧客に座席位置を選択させる。例文帳に追加

In the automatic ticket issuing machine 100, information having a customer specify a train and facilities (smoking/non-smoking, first-class/economy, and the like) is input, the seat availability every train having specified facilities is displayed, the customer selects a train, a seat plan and seat availability of the selected train are displayed, and the customer selects a seat position. - 特許庁

主制御装置10は、列車が駅で停車してから次の駅に到着するまでの期間に、少なくとも次の停車駅を出場駅とした場合の各入場駅との間の運賃を記憶装置14から運賃レジスタ13に読み込み、出場処理の際には乗車券から読み出した入場駅を運賃レジスタ13と照合して運賃を精算する。例文帳に追加

Until the train arrives at the next station after stopping at a certain station, the main control device 10 reads at least the fare between each entrance station and the next stopping station as the exit station from the storage device 14 to a fare register 13, and performs fare adjustment in exit processing by collating an entrance station read from each ticket with the fare register 13. - 特許庁

移動局6は車上サーバ7から受信した画像データと防護無線装置5から受信した音声データとを無線送信することにより、指令卓1の指令員は列車乗務員の通報する発報情報と障害の画像情報とを確認でき、正確に障害や故障の状況を把握することができる。例文帳に追加

The mobile station 6 radio-transmits the image data received from the on-vehicle server 7 and the voice data received from the protective radio device 5, thereby enabling the operator at the command console 1 to check reported information reported by the train crew and image information of the obstacle and accurately grasp the state of the obstacle or the failure. - 特許庁

管理している全列車の運行管理情報を放送する運行情報配信部と、運行管理情報を受信し自端末に関わる運行管理情報を抽出して運行情報を表示する表示端末部とを備えたことで、情報は随時放送されており、端末からのアクセスが集中することなく、運行管理情報を共有することができる。例文帳に追加

Information is broadcast arbitrarily, and operation control information can be shared without concentration of accesses from the terminals. - 特許庁

電鉄交通機関の駅から発車する路線バスの運行において、当該駅に到着する列車の到着時刻が変動した場合に、その変動時間に応じて当該路線バスの発車時刻を変更して当該路線バスに乗車する乗客の利便性を図った路線バス運行管理システムを提供する。例文帳に追加

To provide a shuttle bus operation control system offering convenience to passengers who get on a shuttle bus by changing the departure time of the shuttle bus according to the fluctuating time when the arrival time of a train arriving at a station fluctuates in the operation of the shuttle bus departing from the station of an electric railroad transportation means. - 特許庁

列車等の移動物体が通過する軌道に配設された圧電部材を備え、該圧電部材上を該移動物体が通過することにより該圧電部材で発生した電気を取り出し、充電回路を介してバッテリに蓄えること、また、前記圧電部材が、高分子材料と該高分子材料中に分散された圧電性セラミック粒子との複合体であることを特徴とする軌道発電装置。例文帳に追加

A rail based electric power generation system includes a piezoelectric member which is arranged in a rail on which a moving object such as a train passes, takes out electricity generated from the piezoelectric member when the moving object passes on the piezoelectric member and stores the electricity in a battery through a charging circuit, wherein the piezoelectric member is a complex of a polymer material and piezoelectric ceramic particles dispersed into the polymer material. - 特許庁

従来は、中央制御パネル6と複数のTRE1とが通話を行うAll Call時に、TRE1がオーバーラップエリアにいると、2台のBS2によって中継されるため、混信や音声重畳により音質が劣化する問題点があり、All Call 時に混信等による音質劣化を防ぐことができる列車無線システムを提供する。例文帳に追加

To provide a train radio system which can prevent sound quality from becoming degraded owing to interference, etc., at All Call time when a central control panel 6 and multiple TREs 1 make telephone calls in spite of the problem that the sound quality becomes worse owing to interference or voice superposition because of repeating by two BSs 2 if TRE 1i is in an overlap area. - 特許庁

荷重の大きな列車やトラックの通過する地盤が弱く地下水位の高いトンネル内、又は、大雨の降る可能性があり、しかも、地下水位の高いトンネル外の路盤において、噴泥現象が発生しにくく、施工が容易で、しかも工事費、材料費が割安となる強度と透水性に優れた路盤材及び路盤構造を提供する。例文帳に追加

To obtain a roadbed material and a roadbed structure excellent in strength and water permeability, less liable to cause mud pumping phenomenon, easy to apply and comparatively low in construction cost and material cost even in a tunnel having flimsy ground and a high groundwater level through which a high load train or truck passes or even in roadbed liable to a heavy rain and having a high groundwater level at the outside of a tunnel. - 特許庁

列車7とプラットホーム1の縁との間に形成される隙間を塞ぐためのステップ2はプラットホーム1に対しヒンジ4を介して回転自在に支持されるとともに、ヒンジ4はプラットホーム1の縁よりも内側に位置し、更にステップ2とヒンジ4の厚さの分だけプラットホーム1の上面を削除する。例文帳に追加

The step 2 for closing the clearance formed between a train 7 and an edge of the platform 1 is rotatably supported relative to the platform 1 through a hinge 4, the hinge 4 is positioned at an inner side more than the edge of the platform 1, and the upper surface of the platform 1 is removed by the sum of thicknesses of the step 2 and the hinge 4. - 特許庁

本発明の目的は、列車走行等の際に、過去のデータを参照するとともに今後の走行予定経路から、予め制御力特性を最適化したり、さらに、車両重量や気象条件等動的に変化する要因に対しても各種センサ情報を計測することで適応的に最適化したりする、さらに、振動抑制制御した結果改善しない等の状況から装置故障の診断も行うことを目的とする。例文帳に追加

To previously optimize control force characteristic by referring to the past data and from the traveling predetermined route, adaptively optimize dynamically changing factor such as the vehicle weight and climate condition etc by measuring information from various sensors, and perform the diagnosis of the failure of the device from the situation that the result by controlling the vibration suppression is not improved during train traveling. - 特許庁

列車安全監視装置は、踏切付近を撮像するカメラと周辺音声を集音するマイクとを含む地上装置と、撮像した映像を表示するモニタと集音した音声を出力するスピーカとを含む車上装置とを含み、地上装置と車上装置間で双方向のデータ通信を可能とする送受信手段を含む。例文帳に追加

This train operation safety monitoring device includes a ground device including a camera performing image pickup of the vicinity of a railroad crossing and a microphone collecting nearby sounds, an onboard device including a monitor displaying the picked up image and a speaker outputting the collected sounds, and a transmitting and receiving means providing two-way data communication between the ground device and the onboard device. - 特許庁

列車などの移動体を安全に制御する運用時において、基地局側をAP、APM、地上制御装置の3階層で構成し、セキュリティ処理負荷を軽減し、大規模システムへの拡張を可能とし、後方の装置である地上制御装置がセキュリティ状態を生成することで多重系の端末立ち上げ処理が容易な無線制御セキュリティシステムを提供できる。例文帳に追加

Thereby, a radio control security system which facilitates terminal starting-up processing of a multiple system can be provided. - 特許庁

装置を立ち上げ時にOSが実行したパッケージプログラム、アプリケーションプログラムのイニシャライズ記録を格納し、その記録から各プログラムのイニシャライズ処理に必要な情報だけを抽出/編集してリスタート情報テーブル15へ格納しておき、列車制御情報の切替指示が行われたときにこのリスタート情報テーブル15を参照して各プログラムのリスタート処理を自動実行する。例文帳に追加

Initialization records of a package program and an application program executed by OS when a device is started are stored; only information required for initialization processing of each program is extracted, edited and stored in a restart information table 15; and restart processing of each program is executed automatically by the restart information table 15 being referred to when switching of train control information is instructed. - 特許庁

CAD画面上で作成された鉄道信号用線路図及び信号制御用結線図を用いて、該信号制御用結線図の作動をシミュレートする鉄道信号CADシステムのシミュレータにおいて、線路図上での列車位置に基づいて結線図のシミュレーションを行うことにより、煩雑な条件入力の手入力作業を不要とする。例文帳に追加

To eliminate the need of carrying out manual input of complicated conditions by simulating a connection diagram on the basis of the train position on a route map in a simulator for the railway signal CAD system that simulates operation of the connection diagram for the signal control by using the route map for the railway signal and the connection diagram for signal control which are prepared on a CAD screen. - 特許庁

これにより、実際の列車の運行に対応して、発車時刻表示盤14の該当する時刻領域に配置された各LED素子を点灯、滅灯、明滅、あるいは、時刻領域別に色の異なるLED素子を点灯制御することにより、発車時刻表示盤を点灯状態や色分けで分かり易く表示することができる。例文帳に追加

Thus, it is possible to display the departure display boards in a way easily recognizable with lighted states or classification of color by lighting, putting out or flickering respective LED elements arranged in the pertinent time zones of the departure time display boards or by controlling the lighting of LED elements whose color are different by time zones, in accordance with actual operations. - 特許庁

最大許容速度を規定する速度制御パターンを作成する速度制御パターン作成部15と、速度制御パターン情報に基づいて実際の列車走行状態を制御するための走行パターンを作成する走行パターン作成部18を、1個のマイクロプロセッサに組み込み、ATC制御及びATO制御の両制御機能を備えた車上制御装置10とする。例文帳に追加

An on-board control apparatus 10 comprises only one microprocessor, a speed control pattern generating means 15 for generating speed control patterns for regulating the maximum allowable speed and a run pattern generating means 18 for generating run patterns to control the actual train run conditions based on the speed control pattern information, in order to provide both the control functions for ATC control and ATO control. - 特許庁

改札システム1では、改札ゲートに設けられた通信装置と顧客が保有する携帯電話機との間の無線通信、及びLAN10を介した予約システムホスト11、指定席管理ホスト12、各改札機制御装置13,15間の通信によって、顧客の列車への乗降(入退場)の管理が自動的に行われる。例文帳に追加

In a ticket examination system 1, administration of customers getting on/off (entrance and leave) a train is automatically performed by the radio communication between a communication device provided in a ticket examination gate and a portable telephone of a customer and the communication between a reservation system host 11, a reserved seat administration host 12, each ticket examination device control devices 13 and 15 through a LAN 10. - 特許庁

地上通信装置テーブル201は、地上通信装置毎に、通信する路線上の通信区間を記憶し、接続確立モジュール203は、地上通信装置の通信区間に列車の現在位置が含まれる場合に、当該地上通信装置を接続対象と判定し、接続対象の地上通信装置に対して接続要求を送信する。例文帳に追加

A ground communication device table 201 stores communication sections on the railroad line for communication by ground communication devices, and a connection establishment module 203 decides that a ground communication device is a target to be connected when the current position of the train is included in the communication section of the ground communication device, and transmits a connection request to the ground communication device to be connected. - 特許庁

車両が停車する駅ホームHの手前に設置されたIDタグ40から送信されるトリガ信号をIDタグ送受信部2で受信し、IDタグ送受信部2でトリガ信号を受信してから演算処理部1にて走行速度がゼロになったことを検出するまでの間に列車が走行した距離を演算する。例文帳に追加

A trigger signal transmitted from an ID tag 40 installed before the station platform H where the train will stop is received by an ID tag transmitting/receiving part 2, and a travel distance of the train from when the ID tag transmitting/receiving part 2 receives the trigger signal until an arithmetic processing part 1 detects that a travel speed became zero, is calculated. - 特許庁

検索サーバ3は、インターネット4に接続され、ユーザ端末1a〜1cからの検索要求に示された検索条件に基づいて、出発地から目的の最寄駅までの移動における最適経路及び駅構内施設案内情報を、データベース2に記憶された列車時刻表情報及び駅構内施設案内情報の中から検索してユーザ端末1a〜1cに出力する。例文帳に追加

A retrieval server 3 is connected to Internet 4, searches the optimum route in the movement from the departure place to the target nearby station and the station yard facility guide information from the train time table information and the station yard facility guide information memorized in the database 2 based on the retrieval condition indicated in retrieval requirement from user terminals 1a-1c and output it to the user terminals 1a-1c. - 特許庁

制御ゾーンZ1,Z2毎に、複数の沿線無線機11_1 〜11_n,14_1 〜14_n と、基地無線機12,15と、各沿線無線機11_1 〜11_n ,14_1 〜14_n 、基地無線機12,15及び制御ゾーン内の列車1の車上無線機との通信を制御・管理する1つの基地装置13,16とを設けて通信ネットワークN1,N2を構築する。例文帳に追加

Communication networks N1 and N2 are constituted by providing a plurality of wayside radio equipment 111-11n and 141-14n, base radio equipment 12 and 15 and one base device 13 and 16 for controlling/managing communication between the base radio equipment 12 and 15 and on board radio equipment in a train 1 inside control zones for every control zones Z1 and Z2. - 特許庁

車上受信装置4は、軌道回路送受信装置6から送信されるATC信号の受信レベルの低下が前記一定時間継続すると、軌道回路境界通過情報を受信したと見なして受信直前に記憶した電文を消去し、次に受信する電文の内容で列車の速度制御を行う。例文帳に追加

When lowering of a receiving level of the ATC signal sent from the track circuit transmitter-receiver 6 continues for the certain time, an onboard receiver 4 assumes that track circuit boundary passage information has been received, erases a telegraphic message stored right before reception, and controls speed of the train by contents of a next received telegraphic message. - 特許庁

車上装置3のパターン作成部14で速度パターンを作成するとき、受信器9で受信したATC信号により、先行列車が在線する軌道回路から後方の軌道回路までの空き軌道回路数に応じた許容速度データが各軌道回路毎に展開された現示展開データテーブルを参照し、簡単な処理で速度パターンを作成する。例文帳に追加

When the speed pattern is prepared by a pattern preparation unit 14 of an on-vehicle device 3, the permissible speed data according to the empty track circuit number from the track circuit with a preceding train present to a succeeding track circuit refers to a present development data table developed for each track circuit by the ATC signal received by a receiver 9, and prepares the speed pattern by a simple processing. - 特許庁

列車車両やバス・航空機・旅客船などの移動体に設置される、洗浄水が循環して使用される所謂循環式トイレの循環水を処理するために特に有利に用いられる、抗菌剤を長期間にわたり有効濃度で溶解させることができる抗菌剤成形体、及びそれに用いられる抗菌剤組成物を提供すること。例文帳に追加

To obtain an antimicrobial agent molding to be arranged in a movable body such as train vehicle, bus, aircraft, passenger ship, etc., especially advantageously useful for treatment of circulating water of so-called circulating type toilet in which cleaning water is circulated and used, capable of dissolving an antimicrobial agent in an effective concentration for a long period of time and an antimicrobial agent composition to be used in the molding. - 特許庁

上記のような問題を解決する為に、線路上に赤外線センサーを設置し駅ホーム等からの乗降客の転落時に接近列車の運転手に対し特殊発光信号機にて発光し危険を知らせるともに、ホーム上に押しボタンを設置しホーム上からも特殊発光信号機にて発光し危険を知らせることのできる装置。例文帳に追加

In this device provided to solve the problem, infrared sensors are installed on a track, and when a getting-on/off passenger falls from the station platform, light is emitted from a special accident warming flash signal to a motorman of an approaching train to inform danger, and a push button is installed on the platform to emit light from the special accident warning flash signal also from the platform to inform danger. - 特許庁

高架鉄道において列車から落下し、或いは持ち込まれる雪塊を速やかに融雪用凹部に収容することにより、分岐器が転換不能になる事態を未然に防止し、また集中降雪にも対応でき、しかも融雪用凹部を設けることによる枕木の不安定性を解消した高架鉄道用分岐器融雪ピットを提供する。例文帳に追加

To provide a turnout snow-melting pit for an elevated railway which snow-melting pit quickly sends snow blocks falling from a train or caught in the train in an elevated railway into a snow-melting recession to prevent an accident of the turnout's becoming incapable of switching, copes with intensive snowing, and eliminates the unstableness of crossties due to the formation of the snow-melting recession. - 特許庁

例文

地上に設けられたゾーンコントローラがATC通常パターンAを作成し、これに基づく速度指示または加減速度指示を列車に送信する構成において、停車する駅か否かを運行ダイヤ情報に基づいて判定すると共に、停車する駅についてはATC駅停車パターンBを作成する。例文帳に追加

In the constitution that a zone-controller on the ground creates an ATC ordinary pattern A, and transmits to the train a speed indication or an acceleration/deceleration indication based on the pattern, the zone-controller identifies whether or not the station the train approaches is the one for stopping based on the train traffic diagram, and creates an ATC station stopping pattern B for the station for stopping. - 特許庁

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