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「Automatic Transmission」に関連した英語例文の一覧と使い方(108ページ目) - Weblio英語例文検索


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Automatic Transmissionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5525



例文

An output shaft revolution number detection part 36 calculates the number of pulse signals output from an AD converter 34 (electromagnetic pickup type sensor) at a predetermined time δt1 and detects the output shaft revolution number Nout of the automatic transmission on the basis of a pulse interval time in the calculated number of pulse signals.例文帳に追加

出力軸回転数検出部36は、所定時間δt1においてADコンバータ34(電磁ピックアップ式センサ)から出力されるパルス信号の個数を算出し、この算出した個数のパルス信号におけるパルス間隔時間に基づいて自動変速機の出力軸回転数Noutを検出する。 - 特許庁

To provide a selection assisting device of an automatic transmission, enlarging the degree of freedom in layout by reducing the size of a select lever while securing the range switching operation in failure by mechanically connecting the select lever and the range switching device, and obtaining select lever operational force characteristic according to a request.例文帳に追加

セレクトレバーとレンジ位置切り換え装置の機械的連結によりフェール時のレンジ切り換え操作を確保しつつ、セレクトレバーの小型化によるレイアウト自由度の拡大を図ることができ、しかも要求に応じたセレクトレバー操作力特性を得ることができる自動変速機のセレクトアシスト装置を提供する。 - 特許庁

It is determined whether or not the cruise control is running (step S01), and if NO, a detection value of an accelerator pedal opening AP is obtained (step S02) and set to an accelerator pedal opening for AT control used in setting the shift change timing in the variable speed control of the automatic transmission (step S03).例文帳に追加

クルーズコントロールの実行中であるか否かを判定し(ステップS01)、「NO」の場合にはアクセルペダル開度APの検出値を取得し(ステップS02)、オートマチックトランスミッションの変速制御時におけるシフトチェンジタイミングの設定に利用されるAT制御用アクセルペダル開度に設定する(ステップS03)。 - 特許庁

The automatic ticket gate 1 detects discriminatingly the motion of the user in the passage, the movement of the baggage therein and motion of an infant accompanied with the user, based on reception levels in the respective reception antennas 12a-12d, as to a response requiring signal transmitted from the transmission antennas 11a-11d, and a response signal output from communication equipment 10.例文帳に追加

自動改札機1は、送信アンテナ11a〜11dから送信された応答要求信号、および通信機器10から出力された応答信号について、各受信アンテナ12a〜12dの受信レベルから、通路における利用者の動き、および利用者の手荷物や利用者が連れている幼児の動きを区別して検出する。 - 特許庁

例文

An automatic teller machine 1 displays a preview screen for a campaign screen on a customer operation display part before displaying the campaign screen forcibly without asking the customer whether to display it or not, and then displays a campaign screen based on transmission information from a customer management device 2 on a customer operation display part 1a.例文帳に追加

自動取引装置1はキャンペーン画面を表示するか否かを顧客に問うことなく強制表示する前にキャンペーン画面の表示を予告する画面を顧客操作表示部に表示した後、顧客管理装置2からの送信情報に基づいたキャンペーン画面を顧客操作表示部1aに表示する。 - 特許庁


例文

The clutch control device for a twin clutch type automatic manual transmission (AMT) includes the hydraulic pump 41 for driving a first clutch 22 (CL1) and a second clutch 23 (CL2), oil pathways 52, 53 respectively transmitting oil pressure to CL1, CL2, and an AMT control unit controlling oil pressure supply to the oil pathways.例文帳に追加

ツインクラッチ式の自動マニュアル変速機(AMT)のクラッチ制御装置において、第1クラッチ22(CL1)および第2クラッチ23(CL2)を駆動するための油圧ポンプ41と、CL1,2にそれぞれ油圧を伝達する油路52,53と、該油路への油圧供給を制御するAMT制御ユニットとを備える。 - 特許庁

When coincidence of inputted password codes is detected and a sensor 26a detects opening of a door 12a in spite of adopting a power transmission system having such structure that automatic stop due to friction is not caused, a CPU 28 sets "Vref" to zero volt and opens a stepping motor 10a, and does not prevent the magazine from being gripped and extracted.例文帳に追加

摩擦による自動止めが生じない構造の動力伝達系を採用したにもかかわらず、入力された暗証コードの一致が検出されてセンサ26aが扉体12aが開放されたことを検出すると、CPU28が“Vref”をゼロボルトにしてステッピングモータ10aを開放して、マガジンを掴んで引き出すことを妨げない。 - 特許庁

In the automatic transmission 2, the controller can calculate an input shaft torque required eventually so that the hydraulic pressure required for shifting control does not come under the lower limit by fixing a torque ratio to the maximum upper limit of the shifting execution range if the input shaft torque is not figured out due to that either an engine revolution Ne or an input shaft revolution Nt of torque converter 10 is abnormal.例文帳に追加

自動変速機2における機関回転数Neまたはトルクコンバータ10の入力軸回転数Ntのうち少なくとも一方が異常となり入力軸トルクが算出されないときには、トルク比を変速実行領域の最大値に固定することで変速制御に必要な制御油圧の下限値を下回ることのないよう最終的に必要な入力軸トルクが算出される。 - 特許庁

To quickly provide desired driving force via completion of a second down-shift by quickly changing an input shaft rotating speed up to a synchronous rotting speed while preventing racing of a motive power source in a shift control device of an automatic transmission for a vehicle for performing torque-down control when performing its second down-shift by determining the second down-shift in first down-shift operation.例文帳に追加

第1のダウンシフト動作中に第2のダウンシフト判断が為されてその第2のダウンシフトを実行する際にトルクダウン制御を行う車両用自動変速機の変速制御装置において、動力源の吹き上がりを防止しながら入力軸回転速度を速やかに同期回転速度まで変化させ、第2のダウンシフトの完了を経て所望の駆動力が速やかに得られるようにする。 - 特許庁

例文

To improve the maintainability of an internal combustion engine with a hydraulic automatic transmission provided with a crankcase, which is divided by a surface orthogonal to a crankshaft and an outer surface of which in the direction of the crankshaft is covered with a crankcase cover, and a hydraulic pressure control capable of automatically switching a change gear ratio, by enabling an oil pressure controlling valve body to be dismounted easily.例文帳に追加

クランクケースがクランク軸に直交する面で分割され、クランクケースのクランク軸方向の外面がクランクケースカバーによって覆われており、さらに油圧の制御によって変速機の変速比を自動的に切り換えるようにした油圧式自動変速機付き内燃機関において、油圧制御用バルブボディを容易に取り外し出来るようにしてメンテナンス性を高める。 - 特許庁

例文

A zero point correction part 31 and a relative displacement zero point storage part 32 are provided for setting relative displacement to be zero at a dynamically stable position between a select lever side mechanism including a select lever 11 and a first rotation part 13 and a select position changer side mechanism including a control arm 51 of an automatic transmission 5 and a second rotation part 17.例文帳に追加

セレクトレバー11及び第1回転部13を含むセレクトレバー側機構と、自動変速機5の制御アーム51及び第2回転部17を含めたセレクト位置切換装置側機構の力学的安定位置を相対変位が0と設定するゼロ点補正部31及び相対変位ゼロ点記憶部32を設けた。 - 特許庁

This automatic transmission is provided with an input shaft 11 provided with plural drive gears 21a-27a, an output shaft 12 provided with plural follower gears 21b-27b to be engaged with the drive gears 21a-27a, and plural bypass clutches 31 and 32 for engagement and disengagement to the input shaft 11 and the output shaft 12.例文帳に追加

自動変速機は、複数の駆動歯車21a〜27aが設けられた入力軸11と、駆動歯車21a〜27aと噛み合う複数の従動歯車21b〜27bが設けられた出力軸12と、入力軸11と出力軸12との締結および締結解除をそれぞれ行う複数のバイパスクラッチ31,32とを備えている。 - 特許庁

When stopping an engine 12 and also performing the gear shift of the automatic transmission 18 while the vehicle driving the engine 12 is travelling, an electronic control unit 58 releases an engine intermission clutch K0 and engages a lock-up clutch LU after releasing a release-side engaging element Cr, and engages an engagement-side engaging element Cen after releasing the engine intermission clutch K0.例文帳に追加

電子制御装置58は、エンジン12を駆動している車両走行中にそのエンジン12を停止すると共に自動変速機18の変速を行う際には、解放側係合要素Crの解放後にエンジン断続用クラッチK0の解放とロックアップクラッチLUの係合とを行い、そのエンジン断続用クラッチK0の解放後に係合側係合要素Cenを係合させる。 - 特許庁

Upon the receipt of a detection signal by the slave unit circuit block 44, since the microcomputer 46a is in a first mode and the switch 47a is turned off in the case of a hot-wire sensor attached automatic switch 4a, the microcomputer 46a controls a full 2-line circuit block 45 to allow a transmission unit to transmit an interruption signal.例文帳に追加

子器回路ブロック44が検知信号を受信すると、熱線センサ付自動スイッチ4aの場合、マイクロコンピュータ46aが第1のモードであり、スイッチ47aがオフ状態であるので、マイクロコンピュータ46aがフル2線回路ブロック45を制御して伝送ユニットに割込信号を送出させる。 - 特許庁

This automatic transmission(AT) has a parking gear 12a installed on the output shaft of AT, a guide gear 12b, communicated with this gear 12a, whose tooth is formed by off-setting against the tooth position formed on the gear 12a, a parking pole 13, a guide pole 17 material and a parking rod 16 for displacing these poles 13,17.例文帳に追加

ATの出力軸に取り付けられたパーキングギヤ部12aと、このギヤ部12aと連動すると共に、ギヤ部12aに形成された歯の位置に対してオフセットして歯が形成されたガイドギヤ部12bと、パーキングポール13と、ガイドポール17材と、これらのポール13,17を変位させるパーキングロッド16とを有している。 - 特許庁

To smoothly control a gear change without affecting the time of the following gear change, even when correction to increase a line pressure for solving a blowing up state, and correction to drop the line pressure for solving a rotation drawing-in state are excessively carried out respectively at the time of downshifting in a change gear control device of an automatic transmission.例文帳に追加

自動変速機の変速制御装置において、ダウンシフト時に、吹上がり状態を解消するためにライン圧を高めるための補正や、回転の引き込み状態を解消するためにライン圧を低くするための補正が、夫々過大に補正され過ぎた場合でも、次の変速時に影響を与えることなく、スムーズな変速制御を行わせることにある。 - 特許庁

To provide an automatic transmission including a means for applying a change point of pedal effort in the midway of a stroke made by actuating an accelerator pedal and a means for controlling to perform kick-down on entering a predetermined region where the detection value of accelerator control input exceeds a change point of pedal effort, simply and accurately inspecting on whether the assembling state of a damper is normal or not.例文帳に追加

アクセルペダルの踏込みによるストロークの途中に踏力の変化点を与える手段、アクセル操作量の検出値が踏力の変化点を超える所定領域に入るとキックダウンを行うように制御する手段、を備える自動変速装置において、ダンパの組付状態が正常か否かの検査を簡便かつ正確に行えるようにする。 - 特許庁

To provide a control method of speed change of an automatic transmission capable of enhancing the speed change feeling without realizing any intermediate speed change stage between the N speed change stage and the N-3 speed change stage when making speed change from the N speed change stage to the N-3 speed change stage, and simultaneously controlling four friction elements without any speed detection means.例文帳に追加

N変速段からN−3変速段へ変速される時、N変速段とN−3変速段の間の中間変速段が実現されないようにして変速感を向上させるとともに、別の速度検出手段なく4個の摩擦要素を同時制御できる自動変速機の変速制御方法を提供する。 - 特許庁

In the one-way valve structure in a hydraulic control device of an automatic transmission, a ball groove 1b has a rising gradient for the groove depth direction, when a ball 6 is positioned at a lower end of the vertical direction for the horizontal plane, the groove is shaped so that the center of a valve hole 3b coincides with the center of the ball 6.例文帳に追加

自動変速機の油圧制御装置におけるワンウェイバルブ構造において、ボール溝1bは溝深さ方向に対して上り勾配を有し、ボール6がボール溝1bの地平面に対して垂直方向下端部に位置したときに、弁穴3bの中心と、ボール6の中心が一致する位置に合う溝形状とした。 - 特許庁

When a variable speed V1 gets close to a preset variable speed V11 during a reduction of an actual engine speed and the variable speed V1 is kept in the condition of staying close to the preset variable speed V11 over a set time KD1, an automatic speed reducing means operates the travel transmission device to the low speed side.例文帳に追加

実際のエンジンの回転数が低下する際に変化速度V1が所定変化速度V11の付近に達して、変化速度V1が所定変化速度V11の付近に位置する状態が設定時間KD1に亘って維持されると、走行用の変速装置を低速側に操作する自動減速手段を備える。 - 特許庁

To prevent errors in the detection of a failed condition resulting from delay in relieving of operating hydraulic pressure which occurs within a predetermined time from a transient shift state and a steady state, for a direct-acting valve type automatic transmission which directly controls the operating hydraulic pressures of a plurality of friction elements by means of individual direct-acting valves when the plurality of friction elements are selectively engaged to make shifts.例文帳に追加

複数の摩擦要素を選択的に締結させて変速を行うに際し、これらの摩擦要素の作動油圧を個々の直動バルブで直接制御する直動バルブ式自動変速機に対して、変速過渡状態および定常状態からの所定時間内において生じる作動油圧の抜け遅れに伴うフェール状態の誤検知を防止する。 - 特許庁

An estimate input torque varying means 182 varies an estimate value TIN of input torque to an automatic transmission 16 according to a variation in the operating cycle of the engine 10 to thereby provide an accurate estimation of input torque corresponding to an actual operating cycle, so that engaging pressure control, line pressure control and the like executed according to the estimate input torque TIN are appropriate to suppress a shift shock and the like appreciably.例文帳に追加

推定入力トルク変更手段182により、エンジン10の運転サイクルの変更に応じて、自動変速機16の入力トルクの推定値T_INが変更されることから、実際の運転サイクルに応じた入力トルクが正確に推定されるので、その推定入力トルクT_INに基づいて実行される係合圧制御、ライン圧制御などが適切なものとなり、変速ショックなどが好適に抑制される。 - 特許庁

In this automatic transmission provided with a shift by wire mechanism for converting a position selected by a range selection means 2 to an electric signal to switch a range by an actuator 4, a shift lock mechanism 13 regulating the displacement of the range selection means 2 irrespective of the current position selected by the range selection means 2 when power supply of the shift by wire mechanism is OFF is provided.例文帳に追加

レンジ選択手段2の選択位置を電気信号に変換して、アクチュエータ4によってレンジ切換を行うシフトバイワイヤ機構を備えた自動変速装置において、シフトバイワイヤ機構の電源のOFF時に、現在のレンジ選択手段2の選択位置に関わらずレンジ選択手段2の変位を規制するシフトロック機構13を設ける。 - 特許庁

In a vehicle on which the automatic transmission is mounted, it is determined whether an operating fluid charging amount by rapid charging control (rapid charging amount) is excess or not based on difference between a turbine rotation speed Nt and an engine rotation speed Ne (Nt-Ne) or a ratio (Nt/Ne) when downshifting is performed in order to generate engine brake based on deceleration request by a driver.例文帳に追加

自動変速機を搭載した車両において、運転者の減速要求に基づいてエンジンブレーキを発生させるためのダウンシフトを行う際に、タービン回転速度Ntとエンジン回転速度Neとの差(Nt−Ne)又は比(Nt/Ne)に基づいて急速充填制御による作動油充填量(急速充填量)が充填過多であるか否かを判定する。 - 特許庁

The automatic transmission includes an input shaft 2, a single planetary gear 4, a Ravigneaux-type double planetary gear 5 having a first sun gear Sb1 and a second sun gear Sb2, a first hydraulic clutch C1 connecting the first sun gear Sb1 to the input shaft 2, and a second hydraulic clutch C2 connecting the second sun gear Sb2 to the input shaft 2.例文帳に追加

自動変速機は、入力軸2と、単式プラネタリギヤ4と、第1サンギヤSb1と第2サンギヤSb2を備えるラビニヨ型の複式プラネタリギヤ5と、第1サンギヤSb1と入力軸2とを連結する第1油圧クラッチC1と、第2サンギヤSb2と入力軸2とを連結する第2油圧クラッチC2とを備える。 - 特許庁

A lockup control device for vehicle has a lockup clutch to uncouple an engine 1 from an automatic transmission 3, auxiliary machinery to be driven by the rotation of the engine 1, and a lockup clutch coupling means to couple the lockup clutch when the vehicle is decelerated, and is further provided with an auxiliary machinery load reducing means to reduce the load on the auxiliary machinery.例文帳に追加

エンジン1と自動変速機3との連結を断切するロックアップクラッチと、エンジン1の回転によって駆動される補機と、車両の減速時に、前記ロックアップクラッチの締結を行うロックアップクラッチ締結手段とを有する車両のロックアップ制御装置において、前記減速時のロックアップクラッチの締結に先立って、前記補機の負荷を低減させる補機負荷低減手段を備える。 - 特許庁

A network monitoring device 10 receives apparatus monitoring information of a light signal transmission device 4 from a monitor unit 5, determines an optical fiber line 1 and an optical fiber 3 wherein an obstacle is generated based on the apparatus monitoring information, and transmits obstacle generation information of the optical fiber 3 to the optical fiber line automatic monitoring system 20 as an alarm signal.例文帳に追加

ネットワーク監視装置10は、モニタユニット5から、光信号伝送装置4の機器監視情報を受信し、この機器監視情報を基に、障害が発生した光ファイバ線路1と光ファイバ3を判定し、光ファイバ3の障害発生情報をアラーム信号として光ファイバ線路自動監視システム20に送信する。 - 特許庁

Thereby a turbine speed Nt rises, and from and after t2 at which Nt reaches a set value, that is, from and after t2 at which the starting friction element enters a standby state (automatic transmission in neutral state) in which, while stroke has ended, the friction element has almost no engagement capacity, the operating oil pressure is held at the value at t2.例文帳に追加

これによりタービン回転数Ntが立ち上がり、Ntが設定値に達するt2以後、つまり、発進用摩擦要素がストローク終了状態であるが締結容量を殆ど持たないスタンバイ状態(自動変速機が中立状態)になるt2以後、発進用摩擦要素の作動油圧(締結容量)をt2における値に保持する。 - 特許庁

The automatic elevating and lowering mechanism 5 is formed of a reversible motor 5a provided on the upper part of the outer housing 2, a transmission member 5b converting the rotary force of the reversible motor 5a to the elevating and lowering operation of the storage 3 and a controller 5c provided on the upper part of the outer housing 2 so as to control the reversible motor 5a.例文帳に追加

上記の自動昇降機構5を、外筐体2の上部に設けた可逆モータ5aと、この可逆モータ5aの回転力を収納庫3の昇降動作に変換する伝動部材5bと、又上記の可逆モータ5aを制御するため外筐体2の上部に設けたコントローラ5cとで形成する。 - 特許庁

When an ATF oil temperature variation from the ATF oil temperature sensor 17 detecting temperatures of the ATF of the automatic transmission 2 significantly varies, to exceed a normal ATF oil temperature variation which is a predetermined variation, it is considered that some kind of anomaly has occurred in the ATF oil temperature sensor 17 or its wiring system or it is a sensor anomaly due to a superimposition of noises or the like.例文帳に追加

自動変速機2のATFの温度を検出するATF油温センサ17からのATF油温変化量が所定変化量としての通常のATF油温変化量を越えて大きく変化するようなときには、ATF油温センサ17やその配線関係に何らかの異常が生じていたり、ノイズの重畳等によるセンサ異常であるとされる。 - 特許庁

To provide a select assist device for an automatic transmission capable of enlarging degree of freedom in lay-out by miniaturizing a select lever, while enabling operation for switching range in the case of a fail by mechanically connecting the select lever to a range position switching device, and capable of obtaining a select lever operating force characteristic corresponding to a request.例文帳に追加

セレクトレバーとレンジ位置切り換え装置の機械的連結によりフェール時のレンジ切り換え操作を可能にしつつ、セレクトレバーの小型化によるレイアウト自由度の拡大を図ることができ、しかも要求に応じたセレクトレバー操作力特性を得ることができる自動変速機のセレクトアシスト装置を提供する。 - 特許庁

To provide a local fixed emergency radio system including a master station installed in a local government office and a plurality of slave stations that enables the slave stations to make automatic PA broadcast without the need for transmission of voice signal for every broadcast of the master station when allowing the slave stations to broadcast the same contents at a prescribed time everyday.例文帳に追加

市町村役場に設置される親局と、複数の子局とを含む市町村防災固定系無線システムにおいて、子局に対して同じ内容の放送を毎日所定時刻に行わせる場合、親局が放送の度に音声信号を送信することなく子局で自動拡声放送を行うことができるようにする。 - 特許庁

The jump spark ignition internal combustion engine incorporated into the hybrid vehicle together with the motor generator includes a machine compression ratio variable mechanism to increase an engine speed with an automatic transmission (step 109) when it cannot make the motor generator operate as the generator in performing vehicle deceleration (step 102), and to reduce a real compression ratio with the machine compression ratio variable mechanism (step 108).例文帳に追加

モータ・ジェネレータと共にハイブリッド車両に組み込まれる火花点火内燃機関において、機械圧縮比可変機構を具備し、車両減速時に前記モータ・ジェネレータを発電機として作動させることができないときには(ステップ102)、自動変速器により機関回転数を高める(ステップ109)と共に機械圧縮比可変機構により実圧縮比を低下させる(ステップ108)。 - 特許庁

In the automobile or rolling stock, the transmission data are received, the received data and position information acquired separately by use of a GPS device are analyzed by an on-vehicle device, and the speed of the automobile is automatically controlled to an automatic speed limit or less.例文帳に追加

常時、管理センタから自動車あるいは、鉄道車輌の制限速度などの情報を、衛星携帯電話網などを介し送信し、自動車あるいは、鉄道車輌で、該送信データを受信装置し、受信したデータと、GPS装置を用いて別に取得する位置情報とを、車載装置で解析し、走行中の自動車の速度を自動的制限速度以下に自動制御するシステム - 特許庁

From a plurality of transmission channels, the contents receiving presentation equipment 20 receives and stores the broadcast service contents and the metadata, calculates an index showing the priority of presentation of each viewer by an automatic selection presentation program 304 about the plurality of broadcast service contents which are transmitted and stored, and selects and continuously presents the plurality of broadcast service contents according to the index.例文帳に追加

コンテンツ受信提示装置20は、複数の伝送チャンネルから放送サービス・コンテンツ及びそのメタデータを受信して蓄積し、伝送され又は蓄積されている複数の放送サービス・コンテンツについて、自動選択提示プログラム304により、視聴者毎の提示の優先度を示す指数を算出し、該指数に応じて複数の放送サービス・コンテンツを選択して連続的に提示する。 - 特許庁

Thus, when the shift range switching operation in the up-shift direction is performed and an up-shift is performed by the automatic transmission 10, and when its up-shift is determined while caused by the manual operation of its driver, the high response shift of high shift responsiveness is performed, and the shift reflecting the intention of the driver can be performed.例文帳に追加

従って、上記アップシフト方向の変速レンジ切換操作がなされ、自動変速機10でアップシフトが行われた場合に、そのアップシフトが、運転者によりその運転者の手動操作に起因したものであると判断されるようなものであれば、変速応答性の高い前記高応答変速が行われることとなり、運転者の意図を反映した変速を行うことができる。 - 特許庁

To provide a selection assisting device of an automatic transmission, switching a range in ferrule by mechanical connection between a select lever and a select position switching device, reducing the size of the select lever to heighten the degree of freedom in layout, and obtaining the select lever operating force characteristic according to a request.例文帳に追加

セレクトレバーとセレクト位置切換装置の機械的連結によりフェール時のレンジ切り換え操作を可能にしつつ、セレクトレバーの小型化によるレイアウト自由度の拡大を図ることができ、しかも要求に応じたセレクトレバー操作力特性を得ることができる自動変速機のセレクトアシスト装置を提供する。 - 特許庁

To reduce possibility for a driver to touch an operation member of an automatic transmission at other times than operating it, enlarging a cabin space, enabling shift lock for restraining the operation member not to be operated for preventing-erroneous operation, and rationally facilitating releasing the shift lock.例文帳に追加

オートマチックトランスミッションの操作部材を操作するとき以外に、運転者の身体がそれに触れる可能性を少なくし得ると共に、車室内空間を広くでき、その上、上記操作部材を誤操作防止のため操作不能に拘束するシフトロックもできて、更にそのロックの解除が合理的に容易にできるようにする。 - 特許庁

When retransmitting data in the Hybrid Automatic Repeat Request ('H-ARQ') technique, the data transmission/reception apparatus and method performs symbol mapping on coded bits to be retransmitted by allocating different reliabilities to the coded bits according to the number of retransmission, thus resulting in an improvement in system performance.例文帳に追加

複合再伝送(“H-ARQ”)方式にてデータを再伝送するとき、データ送受信装置及び方法は、再伝送回数によって符号化ビットにマッピングされる信頼度を相異に割り当てることによって、再伝送しようとする符号化ビットのシンボルマッピングを遂行してシステム性能を向上させる。 - 特許庁

The automatic transmission 3 changes the speed of power generated by the internal combustion engine 2 and transmits it to the driving force distributing mechanism 5, and sets a change gear ratio based on a required moment and the friction torque of the internal combustion engine 2 to cause a difference in driving force between the left rear wheel 7L and the right rear wheel 7R determined from a required moment of the vehicle 1.例文帳に追加

自動変速装置3は、内燃機関2の発生する動力を変速して駆動力配分機構5へ伝達するとともに、車両1の要求モーメントから決定される左側後輪7Lと右側後輪7Rとの間における駆動力差を発生させることができるように、前記要求モーメントと内燃機関2のフリクショントルクとに基づいて変速比を設定する。 - 特許庁

This backward running controller provided in a vehicle provided with an automatic transmission is provided with an interlock 4 for limiting the operation for putting a shift lever into an R range, a gate switch 5 for detecting the operation for putting the shift lever into the R range, and a control means 3 for releasing the interlock 4 after reserving backward start for a fixed period of time by detection of the gate switch 5.例文帳に追加

自動変速機を備えた車両に設けられる後方走行制御装置であって、シフトレバーをRレンジに入れる操作を制限するインターロック4と、シフトレバーをRレンジに入れる操作を検出するゲートスイッチ5と、ゲートスイッチ5の検出によって一定時間後方発進を保留した後にインターロック4を解除する制御手段3とを備える。 - 特許庁

The control device for the automatic transmission mounted vehicle controls the forward movement friction element or hydraulic pressure depending on a stop time when the vehicle is stopped, while determining how condition the vehicle is stopped in when the stop time is relatively shorter for temporary stop at a crossing place or stop at a red light or when the stop time is longer for stop in traffic congestion.例文帳に追加

本発明による自動変速機搭載車両の制御装置によれば、車両の停車時に、停車時間に応じて、すなわち踏切等での一時停止や信号待ちのように比較的停止時間が短い場合や、渋滞中での停止のように停止時間が長い場合等、車両がどのような状況で停止しているかを判断して、発進摩擦要素や油圧を制御するものとしている。 - 特許庁

When the detected pressure of the pressure sensor 22 is raised in such a state that a shift mode switching switch 26 is set in an automatic transmission position (a), a controller 24 determines that a vehicle body is in the advancing travel state, and switches the traveling motors 11A and 11B to the first position by a selector valve 28 and capacity control valves 18A and 18B.例文帳に追加

そして、コントローラ24は、変速モード切換スイッチ26が自動変速位置(a)に設定された状態で、圧力センサ22の検出圧力が上昇したときに、車体が前進走行していると判定し、切換弁28、容量制御弁18A,18B等によって走行モータ11A,11Bを1速に切換える。 - 特許庁

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle well attaining the starting performance and continuous traveling performance on the sandy place, a low μ road, and off the road, security of durability and reliability of the driving system, and vibration prevention of the driving system by setting the changeover car speed shifting from a lock mode to an automatic mode variable according to the transmission torque equivalent value.例文帳に追加

ロックモードからオートモードに移行する切り替え車速を伝達トルク相当値に応じて可変にすることにより、砂地,低μ路,オフロードでの発進性や連続走行性と、駆動系の耐久信頼性の確保と、駆動系振動の防止をうまく成立させることができる四輪駆動車の駆動力配分制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide an oil pump device in an automatic transmission which is provided with an energy regeneration mechanism that allows an electric motor to operate as a generator by rotating a second oil pump, driven by the electric motor, while supplying an excessive flow of a first oil pump, driven by an engine, to the inlet side of the second oil pump when rotation of the engine is higher than a prescribed rotational frequency.例文帳に追加

エンジンの回転が所定回転数より高い場合に、エンジンによって駆動される第1オイルポンプの余剰流を、電動モータによって駆動される第2オイルポンプの吸入側に供給して、第2オイルポンプを回転させることにより、電動モータを発電機として作動させるエネルギー回生機構を備えた自動変速機におけるオイルポンプ装置を提供する。 - 特許庁

As a capacity coefficient control means 122 reduces the capacity coefficient C of a torque converter 6, when a down-shift determination means 126 determines that an automatic transmission 8 is down-shifted, rotation speed of an engine 9 can be increased quickly, by reducing the capacity coefficient C of the torque converter 6, in an area where the rotation speed of the engine 9 in down-shifting is desired to be increased.例文帳に追加

容量係数制御手段122は、ダウンシフト判定手段126によって自動変速機8がダウンシフトされると判定されたとき、トルクコンバータ6の容量係数Cを低減するため、ダウンシフト時のエンジン9の回転速度を上昇させたい領域でトルクコンバータ6の容量係数Cを低減させてエンジン9の回転速度を速やかに引き上げることができる。 - 特許庁

With this structure, after releasing the first dog clutch 52 or the second dog clutch 58 forming a gear stage of the automatic transmission 18 before shifting, the first dog clutch 52 and the second dog clutch 58 for forming a gear stage after shifting are not engaged with each other, and as a result, the driving force is prevented from being shut off in shifting.例文帳に追加

これにより、自動変速機18の変速前のギヤ段を成立させる第1ドグクラッチ52又は第2ドグクラッチ58の解放作動の後に変速後のギヤ段を成立させる第1ドグクラッチ52又は第2ドグクラッチ58の噛合作動が行われることが無いので、変速中に駆動力が遮断されることを抑制できる。 - 特許庁

When a rotational speed N_E of an engine 8 is reduced by a first motor M1 in power-off upshifting in an automatic transmission part 20, output power of the first motor M1 is reduced, since an engine rotation variation rate easing means 94 lowering a variation rate of the rotational speed N_E of the engine 8 in comparison with that in a normal travel is provided.例文帳に追加

自動変速部20でのパワーオフアップ変速時に、エンジン8の回転速度N_Eを第1電動機M1によって低下させるに際して、そのエンジン8の回転速度N_Eの変化率を定常走行時に比べて小さくするエンジン回転変化率緩和手段94を備えるため、第1電動機M1の出力パワーが低減される。 - 特許庁

The inspection result is read in from the portable terminal, edited to the format of the inspection report, classified and filed by the requesting facilities, and transmitted to the requesting facilities when reported, so operation for generating the report from the inspection result can be automated and automatic classification and transmission by the requesting facilities are performed, so the labor and time for sorting and posting the report can be saved.例文帳に追加

携帯端末から点検結果を読み込み、点検報告書のフォーマットに編集し、依頼施設毎に分類して、ファイル化し、報告時に依頼施設へ送信するようにしたため、点検結果から点検報告書を作成する作業を自動化できるとともに、依頼施設毎に自動分類し、送信するため、依頼施設に仕分け、郵送する手間を省くことができる。 - 特許庁

例文

This automatic transmission comprises a means (step 1 and step 2) to detect a foot brake operation state; and a means (step 3-step 7) to set an optimum speed, corresponding to a current car speed value as a target speed of control of a gear shift when transition from a foot brake operation state to a release state is decided based on a detecting signal therefrom.例文帳に追加

フートブレーキ操作状態を検出する手段(ステップ1,ステップ2)と、その検出信号に基づいてフートブレーキの作動状態から解除状態への遷移を判定するとそのときの車速値に応じた最適段を変速制御の目標段として設定する手段(ステップ3〜ステップ7)と、を設ける。 - 特許庁

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