1016万例文収録!

「ホイール」に関連した英語例文の一覧と使い方(270ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ホイールの意味・解説 > ホイールに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ホイールを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 13502



例文

光学機器に用いられる光回転光学素子の回転角度調整方法であって、前記光回転光学素子の外周にウォームホイールまたはそれに類するものを設け、それに噛み合うウォームギアを介して該光回転光学素子を回転させ、該光回転光学素子の回転角度を微調整することを特徴とする光回転光学素子調整方法およびその装置である。例文帳に追加

The method for adjusting the angle of rotation of the optical rotary optical element used for optical equipment comprises providing the outer periphery of the optical rotary optical element with a worm wheel or an object analogous therewith, and finely adjusting the angle of rotation of the optical rotary optical element by rotating the optical rotary optical element via a worm gear intermeshed therewith and the apparatus is used for the same method. - 特許庁

軸線を中心にして回転せしめられる非円形の複数の駆動ホイールによって、印刷機で枚葉紙又は折り丁を搬送するために設けられたコンベヤベルトのほぼ正弦曲線状の速度変化特性曲線を生ぜしめるための駆動装置を改良して、コンベヤベルトの正弦状の速度変化を生ぜしめるための駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive device for generating a sinusoidal speed change of a conveyer belt by improving a drive device for generating a speed change characteristic curve of an approximately sinusoidal curve shape of the conveyer belt provided for carrying a paper sheet or a signature by a printing machine by a plurality of noncircular driving wheels which rotates around an axis. - 特許庁

ハイブリッドECU66は、モータMG2の動力による走行中にエンジン始動要求があったとき、モータMG1の回転数が負の値であることを条件にクラッチ機構72を接続して、上記走行中に回転エネルギーを蓄えたフライホイール74をモータMG1に連結する制御を実行する。例文帳に追加

When an engine start request is made while the vehicle travels with the power of the motor MG2, a hybrid ECU 66 executes control to connect a clutch mechanism 72 under such conditions that the number of revolution of the motor MG1 is a negative value, and to connect the flywheel 74 storing the rotational energy to the motor MG1 while the vehicle is traveling. - 特許庁

目標ヨーモーメント補正手段M7は、衝突回避操作判定手段M2がドライバーによる衝突回避操作を判定してから車両横方向運動制御手段M6が目標ヨーモーメントを出力するまでの間、ステアリングホイールの操作量に応じた補正ヨーモーメントを出力し、この補正ヨーモーメントに基づいて左右の車輪に制動力差を発生させる。例文帳に追加

Target yaw moment correction means M7 outputs a correction yaw moment corresponding to an operation quantity of a steering wheel from the time when collision avoiding operation judgment means M2 judges the collision avoiding operation by a driver till vehicle lateral movement control means M6 outputs the target yaw moment, and generates the braking force difference between the right and left wheels based on the correction yaw moment. - 特許庁

例文

電動駆動のホイール式作業車両において、発電機、インバータ、バッテリ、電動モータ間の接続ケーブルを短くし信頼性を高め、バッテリやインバータ/コンバータを車体内部の温度の影響が少なくスペース的に余裕がある場所に配置することで、バッテリの性能を十分に発揮させかつバッテリ及びインバータ/コンバータのメインテナンスを容易とする。例文帳に追加

To improve the reliability by shortening connection cables among a generater, an inverter, a battery and an electric motor, and to sufficiently exercise the performance of the battery, and to facilitate the maintenance of the battery and inverter/converter by mounting the battery and the inverter/converter at a place hardly affected by a temperature inside of a car body, and having a sufficient space. - 特許庁


例文

操舵アクチュエータ指令値Tsに予め定める比例定数K1を乗じることにより基本反力指令値Trbが演算され(ステップS1)、操舵アクチュエータが十分な応答性で動作できるような回転速度でステアリングホイール1が操作された場合には、その基本反力指令値Trbがそのまま反力アクチュエータ指令値Trに設定される(ステップS3)。例文帳に追加

When a basic reaction force command value Trb is computed through the multiplication of a steering actuator command value Ts by a predetermined proportional constant K1 (Step S1), if a steering wheel 1 is operated at a rotational speed allowing an operation of the steering actuator with sufficient responsiveness, the basic reaction force command value Trb is set intact as a reaction force actuator command value Tr (Step S3). - 特許庁

カム溝146が形成され、駆動源によって回転されるカムギヤ142と、基端部にカム溝142に係合されるカム突起149が形成され、先端部にディスクカートリッジ31の被操作部4に係合する係合部148が形成され、ローテーションホイール43と同心に回動するシャッタ開放アーム143とを備える。例文帳に追加

There are provided a cam gear 142 with a cam groove 146 rotated by a driving source, and a shutter opening arm 143 having a cam projection 149 to be engaged with a cam groove 142 formed at a base end, and an engaging section 148 engaged with an operated unit 4 of a disk cartridge 31 formed at a front end and rotationally moving concentrically with a rotation wheel 43. - 特許庁

この光軸制御では、横方向G信号やヨーレイト信号等を必要としないため、操舵角センサ16からの操舵角及び左/右車輪速センサ18L,18Rからの左/右車輪速の3つの信号に減少され、かつステアリングホイール15の逆操舵状態や車両のスリップ状態に的確に対処することができる。例文帳に追加

In this optical axis direction, since lateral G signals and yaw rate signals and the like are not required, the number of signals is reduced to three signals of a steering angle from the steering angle sensor 16 and right and left wheel speeds from the right and left wheel speed sensors 18R and 18L so as to accurately cope with the reverse steering state of the steering wheel 15 and the slip state of the vehicle. - 特許庁

補助ディスプレー部110が形成された本体100と、メーンディスプレー部210が形成されて、前記補助ディスプレー部110と対向する位置に開口部が形成されたフォルダー200と、前記補助ディスプレー部110に動作命令を入力するために前記本体100の一方側に形成されたホイールボタン120と、を包含してフォルダー型移動通信端末機を構成する。例文帳に追加

The holder-type mobile communication terminal includes the body 100 in which the auxiliary display part 110 is formed, a holder 200 in which a main display unit 210 is formed and an opening is further formed at a position facing the auxiliary display part 110, and a wheel button 120 which is formed on one side the body 100 for inputting operation commands to the auxiliary display part 110. - 特許庁

例文

操舵角センサでステアリングホイールの操舵角を検出すると共に、回動角センサ46でスイベルシャフト50の回動角を検出し、検出した操舵角と回動角の偏差が零になるように、スイベルケース12の上部に配置された操舵用油圧シリンダ42を駆動して船外機10を転舵させる。例文帳に追加

This steering device is constituted so that a steering angle of a steering wheel is detected by a steering angle sensor; the turning angle of the swivel shaft 50 is detected by the turning angle sensor 46; and the outboard motor 10 is steered by driving a steering hydraulic cylinder 42 arranged in an upper part of a swivel case 12 so that a deviation between the detected steering angle and the turning angle becomes zero. - 特許庁

例文

インホイールモータ用吸振機20のダンパーとして、誘導コイル31とこの誘導コイル31の両端31a,31bに接続される、並列接続された第1及び第2の共振回路32,33を備えた減衰部34と、上記誘導コイル31中を上下運動する棒状の磁石36とを備えた電磁式ダンパ装置30を用いるようにした。例文帳に追加

An electromagnetic damper device 30 having an induction coil 31, a damping part 34 connected to both ends 31a and 31b of this induction coil 31 and having first and second resonance circuits 32 and 33 connected in parallel, and a bar-shaped magnet 36 vertically moving in the induction coil 31, is used as the damper of the vibration absorbing machine 20 for the in-wheel motor. - 特許庁

ブレーキディスク2は、左右両面を有する円盤状であり、その中心から外へ順次に、ホイールのハブに取付けられる略円形の取付部23と、取付部23を取囲んでいる略環形の延伸部24と、最外周にあって延伸部24を取囲んでおり、且つ、それとブレーキ手段との間の摩擦によってブレーキされる略環形のブレーキ部25とからなる。例文帳に追加

The brake disc 2 in a disc form with both right and left faces comprises, sequentially from the center thereof to the outside, an approximately circular fitting portion 23 mounted on a hub of a wheel, an approximately annular extension 24 encircling the fitting portion 23, and an approximately annular brake 25 located on the outermost periphery and encircling the extension 24 for undergoing braking by friction between itself and a braking means. - 特許庁

テレスコピック可動部であるアッパー側のインナーコラム3に、トランスミッションのシフト機構50が設けてあるため、運転者がテレスコピック調整した場合、ステアリングホイールの位置を変化させて最適位置に調整すると、これに追随して、シフト機構50の位置も変化させることができる。例文帳に追加

By providing a shift mechanism 50 of a transmission in an inner column 3 in an upper side which is a telescopic movable part, in the case that a driver makes telescopic adjusting, when a position of a steering wheel is changed to be adjusted in an optimum position, by a follow up to this adjusting, a position of the shift mechanism 50 can be additionally changed. - 特許庁

エレクトロルミネッセンス表示装置が、ゲーム装置100のリール(第1位イベントの表示装置)110の周囲のループ182、184、186、ホイール150(第2位イベントの表示装置)の周囲のリング170に設けられ、そのエレクトロルミネッセンス表示装置の状態は、プレーヤによる積極的入力そして/又はゲームのプレイ中の生じるイベントに応答して変更される。例文帳に追加

The electroluminescent illumination display devices are provided in loops 182, 184, 186 around the reel 110 (display device for No.1 event) of the game device 100 and in a ring 170 around a wheel 150 (display device for No. 2 event), the conditions of the electroluminescent display devices being varied in response to positive inputs by the player and/or events occurring during the play of the game. - 特許庁

下端部に到達したブレーキ液62は、環状突部を乗り越えて更に下方に流れるが、その下端部の外周面には膨出部58が設けられていることから、その膨出部58までホイールシリンダ20の表面を伝っていくと、それ以上バッキングプレート12側には流れることができず、その膨出部58の先端部から滴り落ちる。例文帳に追加

Although the brake liquid 62 reaching the lower end part flows further downward by crossing an annular protruding part, it cannot flow onto a backing plate 12 side any more when it streams down a surface of a wheel cylinder 20 up to a swelling part 58 because the swelling part 58 is provided on an outer peripheral face of the lower end part and drops from a tip part of the swelling part 58. - 特許庁

エア搬送コンベヤ2から、樹脂ボトル6の首部を保持して搬送する回転ホイール10へ樹脂ボトル6を引き渡す搬送装置2において、ボトル6を載せて搬送するボトルコンベヤやボトル6の側部を案内するコンベヤガイドを不要にして、異なるサイズのボトル6を搬送する場合にも型替えの必要をなくす。例文帳に追加

To dispense with changing of molds even in the case of carrying bottles of different sizes by dispensing with a conveyor guide to guide side parts of a bottle conveyor to carry the bottles by placing them on it and the bottles on a carrier device to deliver the resin bottles to a rotating wheel to carry the resin bottles by holding head parts of the resin bottles from an air carrier conveyor. - 特許庁

連続走行するウエブ40に、予め所望の塗布量になるように計量した塗布液を塗布する前計量系の塗布装置10において、塗布装置10の塗布ヘッド18に塗布液を供給するためのギヤポンプ90又はプランジャポンプ84のモータ86からの駆動力を伝達する駆動軸108、116にフライホイール106を設けたことを特徴とする。例文帳に追加

In the application device 10 of a pre-measuring system applying application liquid measured beforehand to be a desired application quantity on a continuously traveling web 40, a flywheel 106 is provided on drive shafts 108, 109 transmitting driving force from a motor 86 of a gear pump 90 or a plunger pump 84 for supplying application liquid to an application head 18 of the application device 10. - 特許庁

このホイールは、リム断面形状と同一断面形状のアルミニウム合金からなる押出型材3を筒状に成形し、両端縁を接合してリム1を形成した後、得られたリム1の開口部にアルミニウム合金からなるディスク2を嵌合し、リム1の内周面とディスク2とが接触するコーナ部を溶接接合することにより製造することができる。例文帳に追加

The wheel is manufactured by forming the aluminum alloy extruded shape of the same cross-sectional shape as the rim cross-sectional shape into cylindrical shape, jointing both edges to form the rim 1, then fitting the disc 2 made of the aluminum alloy, into the opening part of the obtained rim 1, and welding the contact corner parts between the inner peripheral surface of the rim 1 and the disc 2. - 特許庁

また、シリンダ5の内部の第一室5aと第二室5bをそれぞれ別個に測定する第一圧力測定手段8aと第二圧力測定手段8bを含み、第一圧力測定手段8aと第二圧力測定手段8bとの圧力差を一定に維持するように加圧することによって、クリンパホイール2の加圧力を維持する。例文帳に追加

The pressure means includes a first pressure measurement means 8a and a second pressure measurement means 8b for separately measuring first chambers 5a and second chambers 5b in the insides of the cylinders 5, respectively and maintains the pressure force of the crimper wheels 2 by pressurizing the crimper wheels so that pressure difference between the first pressure measurement means 8a and the second pressure measurement means 8b is maintained constant. - 特許庁

コントローラ6は、モータ電流iなどに基づいてステアリングホイール1の舵角θを求める舵角演算部61、この舵角演算部61によって求められた舵角θおよび車速νに基づいて電動モータ4に印加すべき電圧(指示電圧)V^*を設定する指示電圧設定部62を備えている。例文帳に追加

A controller 6 is equipped with a steering angle calculation part 61 to determine the steering angle θ of a steering wheel 1 on the basis of the motor current i, etc., and an indicator voltage setting part 62 to set the voltage to be impressed on the motor 4, indicator voltage V*, on the basis of the obtained steering angle θ and the vehicle speed ν. - 特許庁

エンジンの始動に備えた操作がなされたことを検出した場合であっても、ドライバー5が携行する携帯機70とシフトレバー30、ブレーキペダル40、およびステアリングホイール50との間にドライバー5の体を介した人体通信が確立していない場合には、エンジンを自動的に始動させないことによって、ドライバー5の意思に反してエンジンを自動的に始動させる事態を生じなくさせる。例文帳に追加

Even when detecting operation to start an engine, if human body communication via the body of the driver 5 is not established between a portable machine 70 carried by the driver 5 and each of a shift lever 30, a brake pedal 40 and a steering wheel 50, the engine control system prohibits automatic start of the engine to avoid the event that the engine is automatically started against the will of the driver 5. - 特許庁

駆動ユニット1は、ユニット本体2と、ユニット本体2に回動可能に設けられた駆動軸8と、ユニット本体2に設けられ、駆動軸8に歯車群10を介して動力を伝達するフライホイール31と、ユニット本体2に設けられ、前記歯車群10の内の一つの歯車27に連係された発電モータ32とを有する。例文帳に追加

The driving unit 1 includes: a unit body 2; a drive shaft 8 provided rotatably in the unit body 2; a flywheel 31 for transmitting a power to the drive shaft 8 through a group of gears 10; and a power generating motor 32 provided in the unit body 2 for connecting to one gear 27 in the group of gears 10. - 特許庁

このスクリーン200に表示される各色の帯をカメラ400で撮像し、この撮像した各色の帯の明るさデータをパソコン300で解析して各色の帯の階調むらを検出し、その階調むらがなくなるようにプロジェクタ100Aにおけるカラーホイールの回転位相を自動調整する。例文帳に追加

By picking up the image of the respective color bands displayed on the screen 200 by a camera 400 and analyzing data on the brightness of the respective color bands whose image is picked up by a personal computer 300, the gradation irregularity of the respective color bands is detected, and the rotational phase of the color wheel in the projector 100A is automatically adjusted so that the gradation irregularity may be eliminated. - 特許庁

車両旋回時のホイール(W)のトウを制御することができるので、安定性及び乗車感を向上させることができ、車両の旋回ときのトウアウトの発生を防止でき、車両の旋回ときに横力によるサスペンションの動きをトウインに誘導し、サスペンションの横方向の剛性を向上させ、車両の旋回性能を改善させる。例文帳に追加

To enhance stability and riding feeling since a toe of a wheel W is controlled when a vehicle is turned, to prevent toe-out from being generated in the turn of the vehicle, to guide motion of a suspension by lateral force to toe-in in the turn of the vehicle to enhance lateral-directional rigidity of the suspension, and to improve turning performance of the vehicle. - 特許庁

ブレーキペダルBPの操作とは無関係にマスタピストンを前進駆動してマスタシリンダMCからブレーキ液圧を発生させる自動加圧手段(バキュームブースタVB及びブースタ切換ソレノイドSB等)、液圧ポンプ(HP1等)、常開の電磁弁(PC1等)及び常閉の電磁弁(PC5等)を制御することによってホイールシリンダ(Wfr等)のブレーキ液圧を制御する。例文帳に追加

Brake liquid pressure of a wheel cylinder (Wfr) is controlled by controlling an automatic pressurizing means (a vacuum booster VB and a booster switching solenoid SB) for generating the brake liquid pressure from a master cylinder MC while driving a master piston forward independently of the operation of a brake pedal BP, a hydraulic pump (HP1), a normally open solenoid valve (PC1) and a normally closed solenoid valve (PC5). - 特許庁

この装置はステアリングコラムの支持部に取り付けた永久磁石12に基礎を置き、ステアリングホイールの回転およびステアリングギヤのトルクアーム10によって駆動され、この磁石はステアリングコラムの本体に取り付けた集積回路またはチップの板13を動作させ、またラックを動作させるための電気的機構の補助流体を供給する弁の駆動のための電気インパルスを発生させる。例文帳に追加

This equipment is driven by rotation of the steering wheel and the torque arm 10 of a steering gear based on a permanent magnet 12 attached to a support part of the steering column, the magnet operates an integrated circuit or chip board 13 attached to a main body of the steering column, and generates the electric impulse for driving the valve for supplying an auxiliary fluid for an electric mechanism for operating a rack. - 特許庁

ステアリング装置は、インストルメントパネル200が所定の形状をなす一方で、可動部5にステアリングコラム201の外装部品202が備え付けられている場合でも、インストルメントパネル200にステアリングコラム201の外装部品202を干渉させることなく、ステアリングホイール1を跳ね上げて、上方の最大位置まで回動したときに大きく押し戻すことができる。例文帳に追加

In the steering device, even when an instrument panel 200 forms a predetermined shape and an outer installation part 202 of a steering column 201 is installed on a movable part 5, when the steering wheel 1 is jumped up and turned to the maximum upper position without interfering the outer installation part 202 of the steering column 201 with the instrument panel 200, it can be pressed and returned significantly. - 特許庁

車両Aに車輪30が取り付けられた状態で、車両Aの左右両側において、各車輪30のホイール取り付けボルト31に対して螺合可能なナット部材33を、連結板12の筒部12A内で螺合させることにより連結板12を車輪30に固定するとともに、連結金具13を連結板12に対して旋回可能に取り付ける。例文帳に追加

A clip 12 is fixed on a wheel 30 by screwing a nut member 33 free to screw on a wheel mounting bolt 31 of each of the wheels 30 in a cylinder part 12A of the clip 12 and a connecting fitting 13 is mounted on the clip 12 free to revolve on both right and left tate where the wheel 30 is mounted on the vehicle A. - 特許庁

コイルバネ12及びダンパ13が略同軸に配置された緩衝装置14の下端部を、後車輪2のホイールサポート11の車体内方側に延出させた連結部30の端部に枢着して、その上下反力が後車輪2に対し負キャンバの向きのモーメント力Mnを発生させるようにする。例文帳に追加

A lower end part of a buffer 14 wherein a coil spring 12 and a damper 13 are approximately coaxially mounted, is pivoted on an end part of a connecting part 30 extended to a car body inner side of a wheel support 11 of a rear wheel 2, and its vertical reaction force generates the momental force Mn in the direction of a negative camber to the rear wheel 2. - 特許庁

自動車用のステアリングホイール10内のホーンを作動させる(鳴らす)ためのスイッチ回路Aと、付加機能作動用微弱電流回路(保護抵抗1/2W・1KΩ程度を組み込んだもの)Bを並列に接続して、ホーンを作動させる(鳴らす)ことなく、微弱電流を流して付加機能構成部分6を作動させるようにしたものである。例文帳に追加

A switch circuit A for actuating (sounding) a horn in an automobile steering wheel 10 and a feeble-current circuit (incorporating a protective resistance of the order of 1/2 W-1 kΩ) for operating an additional function are connected in parallel to operate the additional-function constituting part 6 by passing a feeble current without actuating (sounding) the horn. - 特許庁

ベース架台30の上方を覆うようにカバー35を設け、このカバー35で高温の過酢酸の熱を受けて、飲料充填機のベース架台30のベースプレート34の熱による変形を抑えるようにし、互いに隣接するホイール式搬送装置20の位置関係がずれて容器の受け渡しミスが生じるのを防止する。例文帳に追加

A cover 35 is arranged to cover the top of a base trestle 30, heat from a peracetic acid of a high temperature is received by this cover 35, deformation by heat from a base plate 34 of the base trestle 30 of a drink filling machine is restricted, and then the erroneous delivery of a container caused by the displacement of a positional relation between adjoining wheel type transfer devices 20 is prevented. - 特許庁

ファスナーストリンガの連続製造機に適用される異形断面をもつ金属線材の送り装置にあって、金属線材を送出しローラから外れにくくし、仮にローラから一時的に外れても瞬時に元の軌道に戻り、線材やラチェットホイールなどに損傷を与えず、金属線材を安定して確実に送り出すことを可能にする金属線材の送り装置を提供する例文帳に追加

To provide a metallic wire material feeder provided with an irregular shaped cross section applied to a continuous producing machine of a fastener stringer which feeds the metallic wire and does not let it easily come off the roller, restores to the path at an instance even if it temporarily comes off the roller, does not damage the wire material or ratchet wheel, and can stably and securely feed the metallic wire. - 特許庁

本発明に係るステアリングシャフトの製造方法は、車両のステアリング装置に組み込まれて使用され、ステアリングホイールの動きを伝達する為に使用されるステアリングシャフトの製造方法において、前記ステアリングシャフトは、300HV以下の硬さであり、その表面に存在する介在物を、超音波探傷検査方法を用いて、長さ0.5mm以下かつ幅0.05mm以下に制限することを特徴とする。例文帳に追加

In the method for manufacturing a steering shaft, in particular, in the method for manufacturing the steering shaft to be used for transmitting the motion of a steering wheel, the hardness of the steering shaft is ≤300HV, and the size of inclusions present on its surface is limited to be ≤0.5 mm in length and ≤0.05 mm in width by using the ultrasonic flaw inspection method. - 特許庁

電力化率が年々高まる経済・技術社会にあって、電力供給系統における原子力発電を始めとする非化石燃料発電の比率を、此れまでにも増して早いテンポで、高める可能性を持ったフライホイール電力貯蔵装置の民生、運輸、産業部門に亘る電力需要端への供用拡大を図る実施形態を提案した本発明のクライテリアは、一石二鳥を上回る的確、最有力な地球温暖化対策の解決手段と考える。例文帳に追加

The present invention serves as criteria for decision, determination, and evaluation in the transition of overall energy source to electricity in current internal combustion engine automobiles (including hybrid vehicles) that use petroleum-based fuel as its energy source, and smooth advancement of the introduction of electric vehicles that carry a flywheel power storage device, of which energy-saving effects and CO_2 emission control effects are anticipated. - 特許庁

そのような装着は、隣接する先端シュラウドに近接してシュラウド先端シュラウドを位置決めしかつ該先端シュラウドの位置の周りでスイング軸方向挿入バケットの根元端部を枢動させて、バケットによって形成された円弧によりスイング軸方向挿入雄形ダブテール突出部の曲率がロータホイールのスイング軸方向挿入雌形ダブテールスロット内に揺動するのが可能になるようにすることによって行うことができる。例文帳に追加

Such loading can be provided by locating the shroud tip shroud in proximity to an adjacent tip shroud and pivoting the root end of the swing axial-entry bucket around the location of the tip shroud such that the arc formed by the bucket allows the curvature of the swing axial-entry male dovetail projection to swing into the swing axial-entry female dovetail slot of the rotor wheel. - 特許庁

圧縮機ホイール4と共働する内側壁8上に摩耗コーティング7が設けられたターボ過給機の圧縮機ハウジング1であり、プラズマスプレー法による摩耗コーティング7の製造では、例えば粗い旋盤加工のような表面の深さ方向であって圧縮機ハウジング壁8に直接施される活性化を必要とせず、コーティング7は一定の気孔率および相対的に小さな粒子サイズを有する。例文帳に追加

In the compressor housing 1 for a turbo supercharger provided with the friction coating 7 on the inside wall 8 cooperating with a compressor wheel 4, when manufacturing the friction coating 7 with a plasma display method, activation such as rough lathing to be directly performed to a surface of the compressor housing wall 8 in the depth direction is unnecessary, and the coating 7 has a fixed porosity and relatively small grain size. - 特許庁

本サスペンション装置は、油圧式のパワーステアリング装置を有する車両に適用したアクティブサスペンション装置であって、サスペンションストラットのピストンロッドに油圧アクチュエータを取り付け、この油圧アクチュエータを、パワーステアリング装置のコントロールバルブと接続し、運転者のステアリングホイール操作によるパワーステアリング装置のコントロールバルブの動作に伴って動作するようにしている。例文帳に追加

The suspension device is of an active suspension device applied to a vehicle having a hydraulic power steering device, in which a hydraulic actuator is installed to the piston rod of a suspension strap and the hydraulic actuator is connected to the control valve of the power steering device, so that the device is operated as the control valve of the power steering device is operated by the steering wheel operation by a driver. - 特許庁

本発明は、部材16とホイール12とを一緒に組み立てるための接着剤20の使用方法であって、接着剤は、以下の特性、すなわち ・ 接着剤の引っ張り時の破壊応力は、80℃で0.5MPaより大きいことと、 ・接着剤は、−50℃より低いガラス転移温度の少なくとも1つのポリマー成分を含むことと、 ・ 接着剤は、100℃より高いガラス転移温度の少なくとも1つの他のポリマー成分を含むこととを示す接着剤の使用方法に関する。例文帳に追加

The method for applying an adhesive 20 to assemble an member 16 and a wheel 12 together is provided, wherein the adhesive has ≥0.5 MPa breaking stress in traction of the adhesive at 80°C, and the adhesive comprises at least one polymeric component having <-50°C glass transition temperature and at least one other polymeric component having >100°C glass transition temperature. - 特許庁

操舵補助出力発生用電動モータの出力をステアリングシャフトに伝達するための電動パワーステアリング装置用減速ギアにおいて、金属製芯管の外周に、ポリアミド樹脂とポリプロピレン樹脂との混合物をベース樹脂とする樹脂組成物からなり、その外周面にギヤ歯が形成された樹脂部を一体化してなるウォームホイールを備えることを特徴とする電動パワーステアリング装置用減速ギア。例文帳に追加

The speed reduction gear is for the motor-driven power steering device for transmitting the output of an electric motor for generating a steering assisting output to a steering shaft and includes the worm wheel of such a structure that a resin part consisting of a resin compound based upon a mixture of polyamide resin and polypropylene resin and furnished at the peripheral surface with gear teeth is formed rigidly on the periphery of a core pipe made of metal. - 特許庁

本発明による方法は、ユーザインターフェースにおいてスクロールモードとポインティングモードとを切り替える方法であって、前記ポインティングモードの間に、リモコン装置を動かして、対応する、カーソルの動きを生成する段階と、スクロールホイールを回転させて前記スクロールモードに入り、前記カーソルを動かす段階と、前記回転段階に応答して前記ポインティングモードを無効にする段階とを含む。例文帳に追加

There is provided a method for switching between a scroll mode and a pointing mode of a user interface, the method including the stages of: generating a corresponding movement of a cursor by moving a remote control device during the pointing mode; entering the scroll mode by rotating the scroll wheel and moving the cursor; and making the pointing mode ineffective in response to the stage of rotating the scroll wheel. - 特許庁

ウエーハを保持するチャックテーブルと、該チャックテーブルに保持されたウエーハを研削する研削砥石が配設された研削ホイールを有する研削手段と、研削領域に研削水を供給する研削水供給手段とを備えた研削装置であって、前記チャックテーブルに保持されたウエーハの研削によって発生する研削屑を含んだ研削水によって研削状態を観察する観察手段を具備したことを特徴とする。例文帳に追加

The grinding apparatus comprises a chuck table for holding a wafer, a grinding means having a grinding wheel having abrasive stones arranged thereon for grinding the wafer held by the chuck table, a grinding water supplying means for supplying grinding water to a grinding region, and an observing means for observing the grinding state by the grinding water including grinding chips to be generated by grinding the wafer held by the chuck table. - 特許庁

第1に、薬液の液溜まりが解消されて化学処理が均一化され、第2に、薬液の左右の幅方向への流れが解消され、この面からも化学処理が均一化され、第3に、しかもこれらが設備コスト面や設置スペース面にも優れて実現され、第4に、更に薬液がコンベヤのローラーやホイールに当たって飛散することもなく、処理能力が向上し、第5に、プリント配線基板材等の基材の反りや跳ね上がりも解消され、第6に、薬液のガス化も防止される、薬液処理装置を提案する。例文帳に追加

To provide an apparatus for treating chemical liquid which prevents the retention and flow in the width direction of a chemical liquid, makes chemical treatment uniform, prevents the scattering of the chemical liquid, improves the treatment capacity, and prevents the warpage of a substrate to contribute to the reduction of the equipment cost and installation space. - 特許庁

ステアリングホイール1の回転トルクを伝達するステアリングシャフト2aを有するステアリングコラム2と、乗員空間14の外部に配置されて回転トルクを操舵輪に伝達するステアリングギアボックス3と、乗員空間14の外部であって且つステアリングギアボックスの上方に設けられたアシストモータ17と、油圧によりアシストトルクを付与する油圧パワーステアリング機構15とをそなえるように構成する。例文帳に追加

The power steering device comprises a steering column 2 having a steering shaft 2a transmitting rotation torque of a steering wheel 1, a steering gear box 3 disposed outside of an occupant space 14 and transmitting the rotation torque to steering wheels, an assist motor 17 provided outside of the occupant space 14 and above the steering gear box, and a hydraulic power steering mechanism 15 adding assist torque by oil pressure. - 特許庁

各関節ユニットに回転修正機構とオフセット回転機構との組み合わせを採用した多関節ロボットにおいて、モータ等を外付けとし、各関節の回転修正機構とオフセット回転機構にはモジュール化された同じ方式の電動アクチュエータを用い、該電動アクチュエータに用いる減速機構にはウオームとウオームホイールからなる逆転防止機能を備えたウオーム歯車機構を採用するようにした。例文帳に追加

This multi-articulated robot adopts a combination of a rotation correcting mechanism and an offset rotary mechanism for the respective joint units; and uses the modularized same system electric actuator for the rotation correcting mechanism and the offset rotary mechanism of the respective joints; and adopts a worm gear mechanism having the reverse rotation preventing function composed of a worm and a worm wheel for a speed reduction mechanism used for the electric actuator. - 特許庁

可変カム位相器において、アウターハウジング12と、カムシャフト17に連結されたインナーハウジング18と、インナーハウジング18に対する回転位置を変えるように、アウターハウジング12の内歯9と噛み合うウォーム13と、ウォーム13に連結されたドライブホイール16と、カムシャフト17に対して各々が回転不能に設けられたアドバンスプレート25およびリタードプレート24とを設ける。例文帳に追加

The variable cam phaser comprises an outer housing 12, an inner housing 18 connected to a camshaft 17, a worm 13 meshing with internal teeth 9 of the outer housing 12 so as to change a rotational position with respect to the inner housing 18, a drive wheel 16 connected to the worm 13, and an advance plate 25 and a retard plate 24 each non-rotatably provided on the camshaft 17. - 特許庁

ベースリム2を備えたディスク1と、タイヤ20を支承するリム3とを備えた弾性ホイールにおいて、前記リム3の内周面に環状に固設された一対のガイド4と、前記ベースリム2の外周面上におけるタイヤ軸方向両側部領域に環状に固設された一対の壁部5とを有し、前記ガイド4の側面と前記壁部5の側面との間に、それぞれゴム弾性体6が環状に介装されている。例文帳に追加

The elastic wheel provided with a disc 1 provided with a base rim 2 and a rim 3 supporting the tire 20, has a pair of guides 4 fixed annularly on the inner peripheral face of the rim 3 and a pair of wall parts 5 fixed annularly in both the side part areas of a tire axial direction on the outer peripheral face of the base rim 2, and rubber resilient bodies are annularly interposed respectively. - 特許庁

光導電性を有する中空円筒形の感光体と、前記感光体の内部に位置し、前記感光体を両端より挟持するホイールとキャップとにより構成される感光ドラムと、前記感光ドラムを保持し回転させるための回転シャフトとを有する電子写真式印刷装置の印写ユニットにおいて、前記感光ドラムに、前記感光体と前記回転シャフトとの偏心量を調整可能な調整手段を設けた。例文帳に追加

In the printing unit for an electrophotographic printer provided with a photoreceptor drum constituted of a hollow cylindrical photoconductive photoreceptor, and a wheel and a cap positioned inside the photoreceptor so as to hold the photoreceptor from both ends, and the rotating shaft for holding and rotating the photoreceptor drum, the photoreceptor drum is provided with an adjusting means for adjusting the eccentricity of the photoreceptor to the rotating shaft. - 特許庁

光源11aから出射された光束を測光する測光センサ11cと、光源と測光センサとの間に配置され、容器5を保持する保持部4a及び保持部とは異なる部分に形成されて光束を測光センサへ導く光路4bを有するキュベットホイール4とを備え、測光センサが測光した光路を通過する光束の測定値を用い、補正回路15bによって測光センサが測光した液体を保持した容器を透過した光束の測定値を補正する。例文帳に追加

The measured value of the luminous flux passing through the light path measured by the photometric sensor is used to correct the measured value of the luminous flux, which is transmitted through the liquid holding container, measured by the photometric sensor by a correction circuit 15b. - 特許庁

空気入りタイヤ2の空洞部に、外周側を支持面にすると共に内周側を二股状に開脚した環状シェル4と前記二股状の開脚端部をリム上に支持する弾性リング5とからなるランフラット用支持体3を挿入したタイヤ/ホイール組立体において、環状シェル4の両側部にそれぞれ側方へ張り出す突出部7を設け、該突出部7がランフラット走行時に空気入りタイヤ2のビード部2b内面に接触するようにした。例文帳に追加

A cavity of a pneumatic tyre 2 in the tyre/wheel assemblies has an insert of the run-flat support 3, comprising an annular shell 4 having an outer peripheral side as a bearing plane and an inner peripheral side to be formed into a bifurcated leg and elastic rings 5 to bear the ends of the bifurcated leg on a rim 1. - 特許庁

例文

駆動輪2は、ホイール3に内蔵する変速機5を備え、該変速機5に入力する電動モータ6を接続し、前記電動モータ6にブレーキ7を備えて形成し、前記変速機5の密閉したケース本体25にパイプ管18で連結する圧力除去缶19を備え、該圧力除去缶19は大気に接する透孔を備え、ケース本体25内の潤滑油Oにパイプ管18の一端を挿入し、パイプ管18の他端を該圧力除去缶19の底面に配置する構成。例文帳に追加

One end of the pipe 18 is inserted into the lubricant oil O inside the case body 25, and the other end of the pipe 18 is arranged in the bottom surface of the pressure removing can 19. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS