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伝達機構の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4899



例文

テープガイド移動機構400は、駆動源からの駆動力を伝達されるスライドレバーと、ローデングポールP1を支持し、スライドレバーの動作に連動して回動するアームと、スライドレバーの動作に連動して回動動作するように設けられ、アームがテープパス形成位置に回動した後に、ローデングポールP1を係止するガイドローラフックとを有する。例文帳に追加

The tape-guide moving mechanism 400 comprises a slide lever to which a driving source transfers a driving force; an arm for supporting and turning the loading pole P1, while interlocking the operation of the slide lever; and a guide roller hook set for turning, while interlocking the operation of the slide lever to engage with the loading pole P1, after the arm turns to a tape path formation position. - 特許庁

駆動伝達機構のロッカアーム13は、Y字形状の各他端部13b、13cの第1連係部13eを第2連係部13fより所定量だけ突出させて、ロッカアームの各揺動カムに対するロッカ比をそれぞれ変えることによって最小リフト制御時の両吸気弁のリフト量を異ならせた。例文帳に追加

A rocker arm 13 of the driving transmission mechanism is made different in the lift quantity of both intake valves in the minimum lift control by respectively changing the rocket ratio to the respective rocking cams of the rocker arm, by projecting a first linking part 13e of the Y-shaped respective other end parts 13b and 13c by a predetermined quantity from a second linking part 13f. - 特許庁

CPU112は、プランジャ40−1のロッド40−1a、プランジャ40−2のロッド40−2aの伸張/収縮を、交互に行うよう制御することで、噛合位置P1又はP2での噛合を選択的に行い、モータ122の回転力を、巻取/繰出機構15又はレンズ部14のいずれか一方に伝達する。例文帳に追加

By controlling the expansion and contraction of the rod 40-1a of a plunger 40-1 and the rod 40-2a of a plunger 40-2 are performed alternately, CPU 112 so controls engagement by an engagement source position P1 or P2 is performed alternately, and the turning force of a motor 122 is transferred to either a winding/delivery mechanism 15 or the lens portion 14. - 特許庁

変速機構3において変速された駆動力が伝達され、一端にリダクションドライブギヤ4が取付けられ、かつ、アキシャル荷重とラジアル荷重とが作用する出力軸1と、出力軸1を軸支するとともに、リダクションドライブギヤ2近傍の両側に配設された一対の多点接触玉軸受6,7とを有する変速機の軸受構造を提供する。例文帳に追加

The bearing structure of the change gear is provided with an output shaft 1 in which a driving force which speed is changed in a change gear mechanism 3 is transmitted, a reduction drive gear 4 is installed at an end and axial load and radial load act upon, and a pair of multi-pointed contact ball bearing 6, 7 are arranged at both sides near the reduction drive gear 2. - 特許庁

例文

汚泥掻寄用フライト1の駆動と連動するスカム掻寄用プレート6によりスカムスキマSを傾動させるようにした往復動式チェンレス汚泥掻寄機Aにおいて、スカムスキマSの水面上方に配設する傾動装置8を、スカム掻寄用プレート6の駆動力により、クラッチ機構12を介して選択的に伝達してスカムスキマSを傾動させるように構成する。例文帳に追加

In the reciprocating chain-less sludge collector A in which a scum skimmer S is tilted by a plate 6 for collecting scum which is operated interlockingly with the operation of a flight 1 for collecting sludge, the tilting device 8 installed above the water surface of the scum skimmer S is enabled to tilt the scum skimmer S by selectively transmitting the operation force of the plate 6 for collecting scum through a clutch mechanism 12. - 特許庁


例文

ステアリングシャフトでの振動伝達を防止する防振連結機構を、第1ステアリングシャフト32と第2ステアリングシャフト33から互いに相手側に向けて延出された連結ピン34a、36aと、連結ピン34a、36aに嵌合する複数の嵌合孔35A、35Bを形成してある防振ゴム35とで構成する。例文帳に追加

A vibration control connection mechanism for preventing vibration transmission by the steering shafts comprises connection pins 34a, 36a each of which is extended from one of the first and second steering shaft 32, 33 toward the other and a rubber vibration isolator 35 having a plurality of fitting holes 35A, 35B formed thereon and fitted to the connection pins 34a, 36a. - 特許庁

反転ユニットは、第2のモータ58と、反転ユニットが装着されている状態で、第1のモータと排出ローラとの駆動連結を解除し、定着ローラと排出ローラの用紙搬送速度を所定の関係に維持するように、排出ローラを第2のモータに駆動連結する第2の駆動伝達機構56を有する。例文帳に追加

The inversion unit has a second driving transmission mechanism 56 for releasing driving and connection of the first motor and the delivery roller in a condition in which a second motor 58 and the inversion unit are mounted and driving and connecting the delivery roller with the second motor in such a way that paper conveyance speed of the fixing roller and paper conveyance speed of the delivery roller maintain predetermined relationship. - 特許庁

ジャム処理など終えて装置本体1の所定位置に両面ユニット11の本体を戻すとき、完全に戻しきっていない位置でユーザが不用意に操作を終えた場合、動力伝達機構を構成する装置本体1側の駆動ギア101から両面ユニット11側の受動ギア22を離間させて切り離しておく。例文帳に追加

When a user has unintentionally terminated operation at a position which has not completely returned, when returning the double-sided unit 11 body to a specified position in the apparatus body 1 after completing a jamming process, etc., a passive gear 22 on the double-sided unit 11 side is separated and cut off from a driving gear 101 on the side of the apparatus body 1 composing a driving force transmission mechanism. - 特許庁

レバー22を回動してカムフォロア22dのカム24との接触位置を変えると、圧縮コイルばねを介して連設されたオルゴール発音機構11のベース14と取付部材16との接触圧が変化するので、共鳴体12への振動エネルギーの伝達量が変化し音量調整ができる。例文帳に追加

When the contact position with the cum 24 of the cam follower 22d is changed by rotating the lever 22, the contact pressure of the attaching member 16 with the base 14 of the music box sound-producing mechanism 11 successively disposed via the compression coil springs is changed, therefore, the transmission quantity of vibration energy to a resonator 12 is changed and, thereby, the sound volume can be adjusted. - 特許庁

例文

遊星減速機構50の一部品として、自身の内周側で動力の伝達を行う内歯歯車(リング部材)58を有する減速機において、該内歯歯車58の半径方向外側にプーリ体(回転輪)62Aを配置し、且つ、該プーリ体62Aと前記内歯歯車58(及びその延在部)との間に滑り軸受59を配置する。例文帳に追加

In the reduction gear with an internal gear 58 (a ring member) performing power transmission in its own inner periphery side as one component of a planetary reduction mechanism 50, a pulley body 62A (a rotary ring) is arranged in the radial outside of the internal gear 58, and a sliding bearing 59 is arranged between the pulley body 62A and the internal gear 58 (and its extended portion). - 特許庁

例文

撮像部12、13を含む第一のユニット10と、操作部36およびグリップ部を含む第二のユニット30と、前記第一のユニットと前記第二のユニットとを連結すると共に、前記ユニットの一方の揺動を緩衝して前記ユニットの他方に伝達する緩衝連結機構20、21、22とを備えて構成される。例文帳に追加

The camera with the built-in balancing mechanism is configured to include: a first unit 10 including imaging sections 12, 13; a second unit 30 including an operation section 36 and a grip section; and buffer coupling mechanisms 20, 21, 22 for coupling the first and second units and buffering the shake of one of the units and delivering the result to the other unit. - 特許庁

可動盤面部品に駆動力を伝達するためのギヤ機構において、回転自在に支持された軸部材にギヤの軸孔を挿通して抜け落ち不能に固定する際に、ギヤが複数設けられている場合であってもEリングを用いずに複数のギヤを一括して抜け落ち不能且つ回転自在に抑えることを可能とする。例文帳に追加

To control a plurality of gears altogether so as not to fall out and so as to freely rotate without using an E-ring even when the plurality of gears are provided when inserting the shaft hole of the gear to a freely rotatably supported shaft member and fixing it so as not to fall out, in a gear mechanism for transmitting driving force to a movable board surface component. - 特許庁

ディスプレイパネル2が本体部3に対して直立した位置にあるときに、本体部3の前面パネルに設けた回転ノブ5を手動で操作すると、このときの回転力が第1の歯車6、ウオ−ム軸7、はすば歯車8、出力軸9、第2の歯車10、ピニオン13の駆動機構を介してラック12に伝達される。例文帳に追加

If a rotary knob 5 provided on a front panel of a body part 3 is manually operated when a display panel 2 is in an upright position relative to the body part 3, the turning force is transmitted to a rack 12 via a drive mechanism comprising a first gear 6, a worm shaft 7, a bevel gear 8, an output shaft 9, a second gear 10 and a pinion 13. - 特許庁

裏セット盤が遊技盤に対して開放されたときでも、信号ケーブルを痛めたり、端子板から外れやすくなったり外れたりすることがなく、また、保守や点検の作業をする際に信号ケーブルが作業の邪魔にならないようにすることができるとともに、裏セット盤に貫通孔を形成することなく、信号ケーブルを的確に導くことができる遊技機の情報伝達機構を提供する。例文帳に追加

To provide an information transmission mechanism that prevents a signal cable from getting damaged or from becoming liable to come off or coming off from a terminal board at the time when a rear set board is opened with respect to a game board, that prevents the signal cable from interfering in the work of maintenance or inspection, and that can accurately guide the signal cable without formation of through holes in the rear set board. - 特許庁

走行機体2に搭載されたエンジン5からの出力を変速して走行部3,3,4,4や作業部に伝達する変速伝動機構が備えられた作業車両において、操縦座席8に着座したオペレータの手が前後進切替スイッチ130に簡単に届くようにして、前後進切替スイッチ130の操作性の向上を図る。例文帳に追加

To improve operationality of a forward/backward traveling changeover switch 130 so that the hand of an operator sitting on a steering seat 8 easily reaches the forward/backward traveling changeover switch 130, in a working vehicle equipped with a speed change transmission mechanism which speed-changes output from an engine 5 mounted on a traveling machine body 2 and transmitting it to traveling parts 3, 3, 4, 4 or a working part. - 特許庁

油圧クラッチ装置10は、クラッチペダル20の操作力で油圧を発生させるクラッチマスタシリンダ30と、このクラッチマスタシリンダ30で発生した油圧に応じてクラッチ機構を作動させてクラッチを係合・解放させるクラッチレリーズシリンダ60と、クラッチマスタシリンダ30とクラッチレリーズシリンダ60との間で油圧を伝達するオイル配管40とを備えている。例文帳に追加

This hydraulic clutch device 10 is provided with: a clutch master cylinder 30 generating hydraulic pressure by the operating physical force of a clutch pedal 20; a clutch release cylinder 60 engaging/disengaging a clutch by operating a clutch mechanism according to hydraulic pressure generated by the clutch master cylinder 30; and an oil pipe 40 transmitting hydraulic pressure between the clutch master cylinder 30 and the clutch release cylinder 60. - 特許庁

主軸46に装着される装着部材62と、ワークを加工する加工具としての刃具100と、刃具100を回転させるエアモータ80と、装着部材62から伝達される回転力を利用して刃具100に所定のストロークで往復運動をさせるカム機構を構成するカム部材101および案内ローラ121とを有する。例文帳に追加

The tool has a mounting member 62 to be mounted to a main spindle 46, a cutting tool 100 as a machining tool to machine a work, an air motor 80 to rotate the cutting tool 100, a cam member 101 constituting a cam mechanism by which the cutting tool 100 is reciprocated with a prescribed stroke by using rotation force transmitted from the mounting member 62, and a guide roller 121. - 特許庁

電気アクチュエータ55の作動によるブースタピストン4,6の作動中,反力機構54から入力杆22に伝達される反力が所定値を超えると,その反力の増加に応じて入力杆22の弁筒10に対する後退に抵抗力を付与する出力規制手段59を該入力杆22及び弁筒10間に設ける。例文帳に追加

In this booster device, an output regulating means 59 which imparts a resisting force to the backing of an input rod 22 relative to a valve cylinder 10 according to an increase in reaction transmitted from a reaction mechanism to an input rod 22, when the reaction exceeds a predetermined value while a booster piston 4 is being actuated by actuation of an electric actuator 55, is provided between the input rod 22 and the valve cylinder 10. - 特許庁

無段変速機構の変速比変化の慣性を考慮して、該変速比が所定切換変速比に到達する前にその変速比制御を停止し、かつ経路切換に伴うトルク伝達方向の反転を考慮して、摩擦要素の掛替時に変速比を変更する制御を行なうコントロールユニット300を備える。例文帳に追加

A control unit 300 is provided to stop control of a change gear ratio before a change gear ratio reaches a given shift change gear ratio by considering the inertia of the chance gear ratio change of a continuously variable speed change mechanism, and effect control, through which a change gear ratio is varied during re-running of a friction element, by considering inversion of a torque transmission direction occasioned by switching of a route. - 特許庁

レンズ保持部材41,51、駆動力を発生するDCモータ80、DCモータの出力軸82aに直結された駆動歯車からレンズ保持部材に駆動力を伝達する歯車列70を含む駆動機構等を備えたレンズ鏡胴の駆動装置において、駆動歯車は平歯車71であり、歯車列70の途中にウォームギヤ72b及びウォームホイール73aが含まれている。例文帳に追加

In a lens barrel driver having lens retainers 41, 51, and the DC motor 80 generating the drive power, including a gear train 70 to transmit the drive power to the lens retainers from the drive gear directly connected to the output shaft 82a of the DC motor, the driver gear is a spur gear 71 and the worm gear 72b and worm wheel 73a are included in the gear trains 70. - 特許庁

シート搬送経路中に配置された複数の搬送ローラ23,26,27と、複数の搬送ローラ23,26,27を回転させる複数の駆動源と、複数の駆動源とは別に手動で回転する一つの操作ダイヤル51と、一つの操作ダイヤル51の回転操作によって複数の搬送ローラ23,26,27を回転させる手動伝達機構部とを備えている。例文帳に追加

This sheet carrying device has the plurality of carrier rollers 23, 26 and 27 arranged in the sheet carrying passage, the plurality of driving sources for rotating the plurality of carrier rollers 23, 26 and 17, one operation dial 51 manually rotating separately from the plurality of driving sources, and a manual transmission mechanism part for rotating the plurality of carrier rollers 23, 26 and 27 by rotary operation of one operation dial 51. - 特許庁

用紙搬送装置10を駆動する用紙搬送モータを設け、キャリッジ3が印字領域に位置する場合には定位置で停止してキャリッジ3が印字領域外となる位置に移動することに伴いキャリッジ3に押圧されてキャリッジ3の移動方向と平行に移動する可動体31を有する動力伝達制御機構40を設ける。例文帳に追加

A paper conveyance motor is provided driving the paper conveyance device 10, and a power transmission control mechanism 40 is provided having a movable body 31 stopping at a home position when a carriage 3 is positioned in a printing area and pressed by the carriage 3 and moved in parallel with a moving direction of the carriage 3 following movement of the carriage 3 to a position outside the printing area. - 特許庁

ギヤ軸と電動モータの回転軸を一体構成とした場合に、電動モータで発生するトルクリップルによる振動や電磁振動がギヤ軸に伝達されることを抑制することができ、しかも構成を簡易化して軸方向長の短縮率も向上させることができるギヤ機構付電動モータ及びこれを使用した電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric motor with a gear mechanism preventing vibration due to torque ripples generated in the electric motor or electromagnetic vibration thereof from being transmitted to a gear shaft when the gear shaft and a rotating shaft of the electric motor are integrally formed, and simplifying the configuration and improving a ratio of reducing a shaft direction length; and to provide a power steering device using the electric motor. - 特許庁

潤滑剤供給機構10は、釜軸ギヤ22に接する含浸部材17と、供給路13と一体的に連結されるとともに、該供給路13内を循環されるオイルを釜軸ギヤ22方向に向けて案内可能な分流部材14と、供給路13から含浸部材17に該供給路13内のオイルの一部を導く伝達部材としての油芯15とを備えている。例文帳に追加

A lubricant-supplying mechanism 10 includes an impregnation member 17 making contact with a hook shaft gear 22, a branching member 14 integrally connected with a supply passage 13 and guiding oil circulated in the supply passage 13 toward the hook shaft gear 22, and an oil wick 15 as a transporting member for guiding part of oil in the supply passage 13 to the impregnation members 17. - 特許庁

レバー61の下端部に係止部材67が駆動力伝達機構の一部として取付けられており、レバー61が閉塞作用位置から非閉塞作用位置に移動してくると、係止部材67が非閉塞作用位置に至る直前に前方側プレート2に固着されたスポンジや樹脂等の弾性部材71と当接する。例文帳に追加

A locking member 67 is fixed, as a part of a driving power transmission mechanism, to the lower end of a lever 61 and when the lever 61 moves from a closing action position to a nonclosing action position, the locking member 67 abuts against an elastic member 71 of sponge or resin bonded to a front plate 2 immediate before the locking member 67 arrives at the unclosing action position. - 特許庁

電動力により踏力を補助して走行可能な電動アシスト自転車は、踏力を駆動輪に伝達するため回転可能なスプロケット2と、電動力を出力軸37aから出力する電動モーター37と、出力軸37aにギア機構40を介して連結されたアシストギア30と、アシストギア30をスプロケット2に同軸に連結するピン123と、を備える。例文帳に追加

The electric assist bicycle travelable by assisting stepping force by electric power is provided with a rotatable sprocket 2 for transmitting the stepping force to a drive wheel; an electric motor 37 for outputting the electric force from an output shaft 37a; an assist gear 30 connected to the output shaft 37a through a gear mechanism 40; and a pin 123 for coaxially connecting the assist gear to the sprocket 2. - 特許庁

切換レバー16は通常はねじりコイルばね31によって第1切換位置16Aに保持されており、第2切換位置16Bに切り換える場合には、ステッピングモータ35が駆動され、その回転力が回転カム33および回動レバー32からなるカム機構を介して切換レバー16に伝達される。例文帳に追加

The switch lever 16 is normally held at the first switch place 16A by a torsion coil spring 31 and, in the case of switching to the second switch place 16B, the stepping motor 35 is driven and its rotation force is transmitted to the switch lever 16 via a cam mechanism consisting of a rotary cam 33 and a rotary lever 32. - 特許庁

波動歯車減速機のうち可撓性外歯歯車の噛合部分に使用されている比較的の粘度が高い潤滑剤が、その可撓性外歯歯車を内側から支持する可撓性ベアリングの潤滑剤に混入することを従来より確実に防止することが可能な波動歯車減速機の潤滑剤混入防止機構及び伝達比可変操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a lubricant inclusion preventing mechanism for an undulating gear speed reducer and a steering device with variable gear ratio, which certainly prevents a lubricant having a comparatively high viscosity used in the meshing part of a flexible external gear installed in the undulating gear speed reducer, from being included in a lubricant of a flexible bearing supporting the flexible external gear from inside. - 特許庁

車両の駆動用車輪の回転を利用して回転盤を回転させることで車両の方向転換を行うにあたり、駆動用車輪の回転を回転盤に伝達する機構を簡素にすることが可能な車両用ターンテーブル及びこの車両用ターンテーブルを用いた車両の方向転換方法を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular turn table in which a mechanism for transmitting rotation of a driving wheel of a vehicle to a rotary disk upon changing the direction of the vehicle by rotating the rotary disk using the rotation of the driving wheel can be simplified, and a vehicular direction changing method using the turn table. - 特許庁

第1サイドフレームにステープルユニットを設け、第2サイドフレームにシート搬送システムを駆動する駆動システムを組み込んだことでコンパクトにしたシート後処理装置であって、駆動システムをサイドフレームに組み込むために、1つの駆動モータと、複数のシート搬送ローラの駆動機構を巧妙に動作するタイミング歯車を含む動力伝達系とで駆動システムを構成した。例文帳に追加

A sheet carrier system including a pair of discharge rollers and a rotary paddle 7 provided at a sheet discharge port of the sheet post- treating device is arranged between left and right side frames F1, F2 and has a treating tray 4. - 特許庁

無駄なアイドル歯車群を削減可能で、被駆動体相互の負荷の影響を協力少なくし、かつ、軸方向への消耗品脱着が容易な駆動伝達機構を有し、各画像形成ステーションでの駆動条件を一致させ画質の良いフルカラー画像を形成できるタンデム型カラー画像形成装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a tandem type color image forming apparatus having a driving transmission mechanism capable of reducing a useless idle gear group, restraining the mutual effect of load between bodies to be driven to the utmost and achieving easy removal of consumables in a shaft direction, and forming a full color image excellent in image quality by making driving conditions in respective image forming stations coincident. - 特許庁

手動ハンドルから可動剛体電車線に直接動力を伝えてその可動剛体電車線を移動させる従来の移動式剛体電車線は、ずい道内に設ける動力伝達機構に高精度が要求され、その精度出しが難しく、施工コストが高くついているのでこの問題を解決することである。例文帳に追加

To solve such problems that the assurance of accuracy is difficult because a high accuracy is requested for a power transmission mechanism installed in a tunnel and a construction cost is high in a conventional movable rigid electric traction directly transmitting a power from a manual handle to a movable rigid electric traction to move the movable rigid electric traction. - 特許庁

アクチュエータ31は、制御装置5により、作動片34を突出させるように作動されて、ステアリングホイールを締結させた締結軸18に結合される運動伝達機構の結合部位27を、締結軸とともに締結軸の軸方向に沿って強制的に素早く押し、ステアリングホイールSWを退避位置PEまで前進させる。例文帳に追加

The actuator 31 is operated to protrude an operation piece 34 by the control device 5 and forcibly and quickly pushes a connection portion 27 of the motion transmission mechanism connected with a fastening shaft 18 for fastening the steering wheel together with the fastening shaft along an axial direction of the fastening shaft to move the steering wheel SW forward to the retreat position PE. - 特許庁

鉄製のアウタケースを採用した駆動力伝達装置おいて、アーマチャおよびカム部材間の隙間とアーマチャおよび摩擦クラッチ間の隙間との微妙な関係を維持し得るように構成して、アウタケースからの磁束の漏洩を極力無くして、パイロットクラッチ機構を良好に作動し得るようにする。例文帳に追加

To provide constitution in which a delicate relationship of clearances between an armature and a cam member and between the armature and a friction clutch can be allowed to be maintained, thereby a leak of magnetic flux is eliminated as much as possible and a pilot clutch mechanism can be made operable satisfactorily, in a driving force transmission wherein an outer case made of iron is adopted. - 特許庁

リアディスチャージモーアの各ブレード軸22を軸支する筒軸ケース30部分と筒軸ケース30部分の上端部同士を接続する接続ケース31部分とを有した刈刃駆動ケース3を備え、この刈刃駆動ケース3内に、両ブレード軸22間にわたって動力を伝達する伝動機構4を配設してある。例文帳に追加

The rear discharge mower has a mowing blade driving case 3 provided with a connection case 31 connecting a cylinder shaft case 30 supporting each blade shaft 22 of the rear discharge mower to the upper end of the cylindrical shaft case 30, and a transmission mechanism 4 to transmit power between both blade shafts 22 is placed in the mowing blade driving case 3. - 特許庁

駆動モータから後輪へ伝達する動力を断続させるクラッチ手段を有し、該クラッチ手段を断続操作するクラッチレバーを備えた電動車椅子用パワーユニットのクラッチ操作機構であって、前記クラッチレバー70のクラッチ断の方向への揺動を規制し、手動でこの規制を外すことが可能な揺動規制手段100が設けられたものである。例文帳に追加

In the clutch operation mechanism of the power unit for the motor-driven wheelchair having a clutch means for intermitting motive power transmitted to rear wheels from a driving motor and having a clutch lever for intermittently operating the clutch means, the clutch operation mechanism is provided with a rocking regulating means 100 regulating clutch disengaging directional rocking of the clutch lever 70 and capable of manually releasing this regulation. - 特許庁

エンジン制御コントロールユニット70がエンジン回転数Neをアイドル回転数に制御しているときに、セレクトレンジが非走行レンジから走行レンジへ切り換えられた場合には、変速制御コントロールユニット80がエンジン制御コントロールユニット70へエンジントルクの増大を指令するとともに、エンジントルクの増大量に応じて無段変速機構2の伝達トルクを増大する。例文帳に追加

When a select range is changed from a non-traveling range to a traveling range while engine speed Ne is controlled to idling speed by an engine control unit 70, a shift control unit 80 commands the increase of engine torque to the engine control unit 70 and increases the transmission torque of a continuously variable transmission mechanism 2 according to the increase quantity of the engine torque. - 特許庁

選択的に確立される複数変速段のギヤ列がカウンタシャフトとの間に設けられる第1および第2メインシャフトへの一次減速ギヤ機構からの回転動力の伝達を断・接する第1および第2クラッチが、第1および第2メインシャフトの一端部にそれぞれ配設される車両用パワーユニットにおいて、部品点数を少なくした簡単な構造で大型化を回避する。例文帳に追加

To avoid enlargement by a simple structure reducing the number of parts, in a vehicle power unit including first and second clutches that transmit/interrupt rotary power to first and second main shafts with selectively established multispeed gears provided among a countershaft from a primary reduction gear mechanism at one ends of first and second main shafts. - 特許庁

これによれば、一つの入力軸のトルクを二つのトラクション変速ユニットにより倍増しつつ無段変速でき、仮に二つのトラクション変速ユニット間に相対的な変速比のズレがあっても、差動伝達機構がその変速比のズレを調整して一つの変速比(回転速度)として出力することができる。例文帳に追加

Thus, continuously variable transmission can be performed while boosting the torque of one input shaft by the two speed change units, and even when the relative gear ratio is deviated between the two traction speed change units, the differential transmission mechanism adjusts the deviation of the gear ratio, and outputs one gear ratio (rotational speed). - 特許庁

部品の追加や部品の大幅な形状変更等を必要とすることなく、自在継手に装着される部材の剛性を向上させて、トルク伝達時における変形量を減少させることを可能とし、もってコスト上昇を伴うことなく自在継手の寿命を向上させることのできるボールスプライン機構付きのドライブシャフトを提供する。例文帳に追加

To provide a drive shaft with a ball spline mechanism capable of reducing deformation amount at the time of torque transmission by improving rigidity of members mounted on universal joints without requiring addition of parts and remarkable shape changes in parts and thereby improving the service life of the universal joint without increasing cost. - 特許庁

車両が追突を受けてシートバック12に設けた受圧プレート22が車体後方に移動すると、ボーデンワイヤ27が受圧プレート22の移動を引張荷重としてヘッドレスト上昇機構26に伝達するので、ヘッドレスト13を速やかに上昇させて乗員の頭部を確実に拘束することができる。例文帳に追加

When the vehicle is rear-ended, a pressure receiving plate 22 provided on a backrest 12 moves rearward in a car body, a Bowden wire 27 transmits move of the pressure receiving plate 22 as a tensile load to a headrest raising mechanism 27, and the headrest 13 is quickly raised to securely restrain the head of a passenger. - 特許庁

キャッピング操作機構は、駆動モータ28から伝達される駆動力に基づき所定方向に沿って直線移動する移動部材32を備え、移動部材32は、その直線移動の途中でキャップユニット35に変位力を付与することにより、キャップユニット35を非当接位置から当接位置に向かう方向に移動させる。例文帳に追加

The capping operation mechanism has a member 32 moving linearly along a predetermined direction from a drive force transmitted from a drive motor 28 wherein the moving member 32 moves the cap unit 35 in the direction from the non-abutting position toward the abutting position by imparting a displacing force to the cap unit 35 in the way of its linear movement. - 特許庁

カップリング付き終減速装置は、差動機構11と、リングギヤ17に噛合したドライブピニオン21と、ドライブピニオン21を回転自在に支持するユニットベアリング23と、ドライブピニオン21に動力を伝達するためのビスカスカップリング24とをケーシング10内に収容して形成されている。例文帳に追加

This final reduction gear with the coupling is constituted by a differential mechanism 11, a drive pinion 21 meshing with a ring gear 17, a unit bearing 23 supporting the drive pinion 21 rotatably, and the viscous coupling 24 for transmitting power to the drive pinion 21 by storing them in a casing 10. - 特許庁

PTO系クラッチ機構を介してPTO系入力軸に作動連結されたPTO系クラッチ軸からメインPTO用伝動軸への動力伝達方向を切り換える為のPTOアイドル軸と、前記メインPTO用伝動軸の回転動力を前記第1端壁から外方へ出力する為のサブPTO軸とを、選択的に装着可能に構成する。例文帳に追加

This transmission is so formed that a PTO idle shaft for changing over a direction for transmitting a power from a PTO clutch shaft operably connected to a PTO input shaft through a PTO clutch mechanism to a main PTO transmission shaft and a sub PTO shaft for outputting the rotating power of the main PTO shaft from a first end wall to the outside can be selectively installed therein. - 特許庁

駆動伝達機構27は、駆動手段26の停止時に駆動ローラ25をカーテンレールRから離間した位置に待機させる一方、駆動手段26の駆動時にこの待機状態の駆動ローラ25を装置本体2に対して進出させてカーテンレールRに圧接させるように構成されている。例文帳に追加

The drive force transmitting mechanism 27 is composed in a way that it holds the driving roller 25 in a standby state at a place set apart from the curtain rail R when the driving means 26 is not activated, and advancing the driving roller 25 in a standby state towards the device body 2 and pressing against the curtain rail R when the driving means 26 is activated. - 特許庁

撮影者が撮影を実施しようとした時に好適なタイミングで、かつ直感的にレンズ保護機構が閉じた状態であることを撮影者に伝達し、ストレスのない撮影を行うことができ、さらに撮影者が撮影を実施する意図が無い状況で誤って撮影開始操作を行ってしまっても、撮影者に注意を促すことができる撮像装置を提供する。例文帳に追加

To provide an image pickup device which enables a photographer to photograph without stress by making him intuitively aware that a lens protection mechanism is in a closed state, at a suitable timing when he will photograph, and is capable of calling his attention in the case that he has erroneously performed a photographing start operation in circumstances where he doesn't have a will to photograph. - 特許庁

回転円筒10a、10b…は、検出部及び伝達機構を介して被計量対象の使用量に比例して矢印Xの方向に回転させられ、視覚的には、全回転円筒10a、10b…の数値表示部11によって表示されたその時点の被計量対象の使用量が、覗窓から読み取れるようになっている。例文帳に追加

Rotary cylinders 10a, 10b,... are rotated in an arrow X direction in proportion to the used amount of an object to be weighed through a detecting part and a transmission mechanism and the current used amount of the object displayed by the numerical value display parts 11 of all the rotary cylinders 10a, 10b,... can be visually read out through a peephole. - 特許庁

このメカニカル動力伝達機構35により、第1の曲げダイス取付スライド11のスライド本体12が線材加工空間5から離れれば、上側の第2の曲げダイス取付スライド32も線材加工空間5から離れ、第1の曲げダイス取付スライド11のスライド本体12が線材加工空間5に近付けば、上側の第2の曲げダイス取付スライド32も線材加工空間5に近付くようになされている。例文帳に追加

By means of this mechanism 35, if the slide body 12 of the first bending die mounting slide 11 recedes from a wire machining space 5, the second bending die mounting slide 32 on the upper side also recedes from the space 5, and then, if the former approaches the space 5, the latter also approaches the space 5. - 特許庁

本発明による減速装置の第一の手段では、固定内歯歯車に遊星歯車を咬合させ、両者の歯数差を1から3程度の極めて小さい値とし、その時の遊星歯車に生ずる自転回転力のみをユニバーサル継ぎ手機構により、出力回転軸に伝達する事により高い減速率を得る事を可能とした。例文帳に追加

A first means of this reduction gear can provide the higher reduction ratio by transmitting only rotation torque generated in a planetary gear at its time to an output rotary shaft by a universal joint mechanism, by setting a tooth number difference in both to an extremely small value of about 1 to 3, by meshing the planetary gear with a fixed internal teeth gear. - 特許庁

例文

ケーシング本体29aにに固定された規制部材45と、ガイドロッド38に摺動自在に設けられ、アーマチュアの開弁方向の所定のストローク位置で前記規制部材45の上面に当接して、アーマチュアに対する前記開弁用スプリング33のばね力の伝達を規制するストッパ部材46とを備えた規制機構25を設けた。例文帳に追加

A regulation mechanism 25 provided with a regulation member 45 fixed on a casing body 29a and a stopper member 46 slidably provided on a guide rod 38 and getting into contact with an upper surface of the regulation member 45 at a designated stroke position for regulating transmission of spring force of the valve opening spring 33 to the armature 30 is provided. - 特許庁

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