例文 (999件) |
車・部の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1390件
車いすD_1 は、フレーム体1、駆動輪4・5、ハンドリム6・7、ハンドル8・9、バッテリ部11、ハンドル駆動力検出部45・45、ハンドル保護部50・50を備えている。例文帳に追加
A wheelchair D1 is provided with a frame body 1, drive wheels 4, 5, hand rims 6, 7, handles 8, 9, a battery part 11, handle drive force detection parts 45, 45, and handle protective parts 50, 50. - 特許庁
また、駐車させた駐車テーブルから車を車庫出しするためには、各居室に設置される居室親機1a、1b、1c、・・・の居室操作部11を操作して居室IDを入力する。例文帳に追加
Also, in order to take out the car from the parked parking table, the living room ID is inputted by operating the living room operation part 11 of living room master units 1a, 1b, 1c,... installed in the respective living rooms. - 特許庁
車両用ルーフ構造は、自動車等の車両用ルーフ13において、ルーフパネル21の少なくとも一部を、車室15へ通気並びに採光をする複数の通気孔22・・・を設けた、多孔板にて構成したものである。例文帳に追加
This roof structure for vehicle is constituted by constituting at least a part of the roof panel 21 with a porous plate provided with a plurality of vent holes 22 to ventilate and naturally light the car room 15 on a roof 13 for the vehicle of an automobile, etc. - 特許庁
機台2上の仮想軸線3を中心とする円周上に、複数の歯車加工処理部A・B・C・Dを等間隔で設定する。例文帳に追加
A plurality of gear working processing sections A, B, C and D are set in equally spaced relation on a circumference made around a virtual axis 3 on a machine base 2. - 特許庁
車いすD_1 は、フレーム体1、自在輪2・3、駆動輪4・5、ハンドリム6・7、バッテリ部11を備えている。例文帳に追加
A wheel chair has a frame body 1, adjustable wheels 2 and 3, driving wheels 4 and 6, handrims, and a battery portion 11. - 特許庁
2001年3月24日のダイヤ改正以前は昼間・夕方の一部の急行列車が臨時停車した。例文帳に追加
Before the schedule revision of March 24, 2001, some express trains would temporarily stop at Higashimuko Station during the day and the early evening. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
スポーク・リムアッセンブリ,自転車用リム,補強部材及び自転車用スポーク例文帳に追加
SPOKE AND RIM ASSEMBLY, RIM FOR BICYCLE, REINFORCING MEMBER AND SPOKE FOR BICYCLE - 特許庁
マレーシアの自動車・自動車部品の関税は、以下に合意されたとおり撤廃される。例文帳に追加
Tariffs on autos and auto components and parts in Malaysia will be eliminated as agreed. - 経済産業省
中でも我が国にとって重要なのは、自動車・自動車部品の関税撤廃である。例文帳に追加
A notable point for Japan is the tariff elimination applied to automobiles and their components. - 経済産業省
自動車は、ツーボックス・スタイルからコンバーティブル又はピックアップ・スタイルに自動車のスタイルを変えるため、上昇位置から収容位置へ移動させられ得るフロント・ルーフ部材5及びリア・ルーフ部材6を持つ。例文帳に追加
This automobile has a front roof member 5 and a rear roof member 6, which are moved from rising positions to the storing positions to modify the style of the automobile from the two-box style to the convertible or pickup style. - 特許庁
また、回転建造部4の下面に、第一レール18a,18b,18cおよび第二レール22が固着されており、本体建造部の上面に、第一車輪25,25・・および第二車輪36,36・・が設置されている。例文帳に追加
First rails 18a, 18b, 18c and a second rail 22 are fixed to the under surface of the rotary building part 4, and first wheels 25 and 25 and second wheels 36 and 36 are arranged on the upper surface of the body building part. - 特許庁
(キハ82系・キハ181系気動車は向日町運転所(現・JR西日本京都総合運転所)、キハ58・28系気動車の一部とキハ48形気動車は敦賀運転所(現・JR西日本福井地域鉄道部敦賀運転所派出所)所属、他は福知山機関区(現・JR西日本福知山運転所)所属)例文帳に追加
(The Kiha Types 82 and 181 belonged to Hyuga Railway Yard, which is now JR West Kyoto General Railway Yard, and some of the Kiha 58 & 28 types and all of the Kiha 48 Type engines belonged to Tsuruga Railway Yard, which is now JR West Fukui Region Railway Division's Tsuruga Railway Branch Yard; the other rolling stock belonged to Fukuchiyama Railway Yard, which is now JR West Fukuchiyama Railway Yard.) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
乗員拘束用シートベルト・システム10は更に、シートクッション20の車両内側部22に隣接する部分で、車両外側ショルダー・ベルト・ウェビング28と車両外側ラップ・ベルト・ウェビング32を接続するバックル36を有する。例文帳に追加
The seat belt system 10 for restraining occupant has the buckle 36 for connecting a vehicle outside shoulder belt webbing 28 and a vehicle outside lap belt webbing 32 in the part adjacent to the vehicle inside part 22 of the seat cushion 20. - 特許庁
一部車両では北近畿地方の民謡(福知山音頭・宮津節・デカンショ節)をアレンジした車内チャイムが流れる。例文帳に追加
In some cars of the Kitakinki service there are chimes whose melodies are arrangements of traditional folk songs familiar in the northern Kinki district (Fukuchiyama Ondo, Miyazu-bushi and Dekansho-bushi). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
鉄道車両A・Bを保管するための保管部21・22を上下に複数段そなえる立体車庫である。例文帳に追加
The multistory garage includes a plurality of stages of upper and lower storages 21 and 22 for storing railway rolling stocks A and B. - 特許庁
ブレーキ制御装置10には、車輪速度および車両速度を検出する車輪速度・車両速度検出部12が設けられる。例文帳に追加
The brake control device 10 is equipped with a wheel speed and vehicle speed detection part 12 for detecting a wheel speed and a vehicle speed. - 特許庁
高野営業所の路線は朽木村・雲ヶ畑・花背など北山の山間部の路線もあり、中型車は19系統と32系統などに、マイクロ車は33系統や37系統、27・29・46系統などで使用されている。例文帳に追加
As some buses under the jurisdiction of the Takano office run in the Kitayama mountain area, such as Kutsuki-mura, Kumogahata and Hanase, medium-size buses are used for routes 19 and 32 while microbuses are used for routes 33 and 37 as well as route 27, 29, 46, etc. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
臨時で特別急行列車「タンゴディスカバリー」(京都駅発着・西日本旅客鉄道山陰本線(嵯峨野線)・舞鶴線経由 久美浜・豊岡駅(兵庫県)・城崎温泉駅方面行)が停車する場合があるが、基本的には普通列車(全列車ワンマンカー・西舞鶴駅〜豊岡駅(兵庫県)(一部は網野駅・福知山駅(宮福線経由))間に運行)のみ停車する。例文帳に追加
The trains of Limited Express 'Tango Discovery' (which arrive at and depart from Kyoto Station and go to Kumihama Station, Toyooka Station (Hyogo Prefecture) and Kinosakionsen Station via the Sanin Main Line (Sagano Line) and the Maizuru Line of West Japan Railway Company (JR West)) sometimes stop at this station on special occasions, but basically only local trains (all operated by one person between Nishi-Maizuru Station and Toyooka Station (Hyogo Prefecture), but some of them between Amino Station and Fukuchiyama Station (via the Miyafuku Line)) stop here. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
機構は、作動中心部とナット・ボルト固定用ソケット部に歯車を築き、中心部の歯車とソケット部の歯車の比率により、中心部の力・回転数を決定できる。例文帳に追加
In the mechanism of the tool, a gear is provided on an operation central part and a socket part for nut/bolt fixing and force/revolution number of the central part can be determined by ratio of the gear of the central part and the gear of the socket part. - 特許庁
船外機組立台車は、台車本体202の上に支柱203を設け、この支柱の上部に且つ台車本体から偏心した位置にセット部204,205を設け、このセット部に船外機をセットするようにし、台車本体に且つセット部と反対側の位置にカウンタウエイト201・・・を設けた。例文帳に追加
The outboard motor assembling carrier has a strut 203 on a carrier body 202, set parts 204 and 205 over the strut and at positions eccentric from the carrier body so as to set the outboard motor to the set parts, and counter weights 201, etc., in the carrier body and at positions on the opposite sides against the set parts. - 特許庁
路面等のブレーキ区間、停止・加速区間に埋設されたスポット的受・給電子により、底部に受・給電体を張った車輌の受・給電要求信号に基づき、安全性・正当性を確認後、受・給電することを特徴とした受・給電装置を提供する。例文帳に追加
A power receiving/feeding system receives and feeds power receiving/feeding after safety/authorization is verified by means of the spot power receivers/feeders embedded in the ground surface, etc. in braking sections and stop/acceleration sections, based on signals for power receiving/feeding from the vehicle equipped with power receiving/feeding units stuck to the bottom part thereof. - 特許庁
車いすD_1 は、フレーム体1、駆動輪4・5、ハンドリム6・7、ハンドル8・9、バッテリ部11、ハンドル駆動力検出部45・45、危険防止部としての傾斜センサ50を備えている。例文帳に追加
A wheelchair D1 is provided with a frame body 1, drive wheels 4, or the like, hand rims 6, or the like, handles 8, or the like, a battery part 11, a handle drive force detection part 45, and an inclination sensor 50 as a danger preventive part. - 特許庁
減圧された空気層を持つ上部密閉タンク1と下部にポンプ10・揚液管11・降液管5・水車発電機6・水槽8を持ち、内部を液体が循環する。例文帳に追加
An upper hermetically-closed tank 1 having decompressed air layers is provided, a pump 10, a liquid lifting pipe 11, a liquid drop pipe 5, a hydraulic turbine generator 6, and a water tank 8 are disposed under the tank, and liquid circulates therein. - 特許庁
機体の左右側それぞれに、前部と中央部と後部に第1・第2・第3車輪21,21,22,22,23,23とからなる左右一対の走行部2,2を設け、左右の第1車輪21,21もしくは第3車輪23,23を非駆動輪とした。例文帳に追加
A pair of left and a right running parts 2 are installed on the left and right side of a machine body, each consisting of a first a second 22, and a third wheel 21, 21, 22, 22, 23, 23 located in the front, center, and the rear, wherein the first wheels 21 or the third wheels 23 are made non-drive wheels. - 特許庁
舞鶴若狭自動車道綾部インターチェンジから中丹広域農道・福井県道・京都府道1号小浜綾部線経由で約30分。例文帳に追加
It takes approx. thirty minutes by car from the Ayabe Interchange of Maizuru Wakasa Expressway, via Chutan Koiki Nodo (a road for the wide agricultural area of Chutan), the Obama Ayabe Line of the Fukui Prefectural Route/Kyoto Prefectural Route 1. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
自動車リミテッド・スリップ・ディファレンシャルの内部部品に過度の摩耗及び/又は損傷を生じないようにすることにある。例文帳に追加
To prevent the generation of excessive abrasion and/or damage of internal parts of an automobile limited slip differential. - 特許庁
エアバッグ35は、乗員側壁部41と車体側壁部42とを連結する複数のテザー44・45・46を、備える。例文帳に追加
The air bag 35 has a plurality of tethers 44, 45 and 46 for connecting an occupant side wall part 41 to a car body side wall part 42. - 特許庁
リヤ・クウォータガラス9の後端部と、前端部側のガラス・ガーニッシュ20を車体に位置決め固定する。例文帳に追加
The rear end portion of the rear quarter glass 9 and the glass garnish 20 on the front end portion of the rear quarter glass 9 are positioned and fixed to a vehicle body. - 特許庁
ポリエステル樹脂組成物、事務機器用部品および自動車用内・外装部品例文帳に追加
POLYESTER RESIN COMPOSITION, PART FOR OFFICE EQUIPMENT AND INTERIOR OR EXTERIOR PART FOR AUTOMOBILE - 特許庁
空気導出部が、ダクト・システムから車両外部の環境への空気の流れを推進する。例文帳に追加
An air lead through part promotes inflow of the air from the duct system to the environment in outside the vehicle. - 特許庁
車両後部構造100は、クランプ118と複数の突起部120a・120bを備えている。例文帳に追加
The vehicle rear structure 100 includes a clamp 118 and a plurality of protrusions 120a, 120b. - 特許庁
③ その他地域の自動車部品・電子部品産業への中間投入の状況例文帳に追加
(C) Status of intermediate input into automobile parts, and electronic parts industries in other regions - 経済産業省
また、摂津地域では、大阪市南部・大阪市東部・神戸市・阪神間あたりの場合、地車の装飾、曳行、地車囃子が重要視されている。例文帳に追加
Moreover, in Settsu Region, in the case of southern Osaka City, eastern Osaka City, Kobe City and in the areas between Osaka and Kobe, danjiri decorations, the way it is pulled and danjiri bayashi are emphasized. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また、作業台車21・22の下部には、案内空間51・52と上下方向で対面する位置に、他の作業台車の屈曲性保護具31・32が通過可能な切欠部19が設けられている。例文帳に追加
Under the working trucks 21 and 22, notches 19 through which flexible protective tools 31 and 32 for other working trucks are passable are provided at positions vertically facing on the guide spaces 51 and 52. - 特許庁
本システムは、車両内に着座した乗員の胸部を横切って配されるアンカー・ストラップと、乗員の胸部にほぼ近接した位置で、アンカー・ストラップと一体化されたワイヤレス・マイクロフォン・ユニットとを含む。例文帳に追加
The system includes an anchored strap placed across the chest of an occupant seated in the automobile and a wireless microphone unit integrated with the anchored strap at a position substantially proximal to the occupant chest. - 特許庁
ホィール・ディスク30の外部環状部分34は、フル・フェース車両ホィール10の外側タイヤ・ビード・シート保持フランジ36を形成し、外面34B及び内面34Aを備える。例文帳に追加
An external annular part 34 of a wheel disc 30 forms an outside tire bead seat holding flange 36 of a full face vehicle wheel 10 and is provided with an outer surface 34B and an inner surface 34A. - 特許庁
自動車の開口部の邪魔にならず、安全に車椅子の積み込み・積み降ろしができる車椅子吊り下げ装置を提供する。例文帳に追加
To provide a wheelchair suspending equipment which is no hindrance to the opening of a car and can safely load and unload a wheelchair. - 特許庁
また、部品を搭載した台車30・40の下方にリフタ23・24を配置し、この状態でリフタ23・24を上昇させることにより、前記部品をリフタ23・24に搭載すれば、リフタ23・24の上昇動作のみで台車30・40上の部品をリフタ23・24に搭載することができる。例文帳に追加
Furthermore, by disposing lifters 23 and 24 below carriages 30 and 40 which are mounted with parts, by moving the lifters 23 and 24 upward in this state, and by mounting parts to the lifters 23 and 24, the parts on the carriage 30 and 40 can be mounted to the lifter 23 and 24 by the simple ascending motion of the lifters 23 and 24. - 特許庁
固定部24は、車内側・車外側壁部26・27を有した袋状とし、車体1側の係止孔2aに係止されるクリップ40を収納するクリップ取付部25としている。例文帳に追加
The fixation part 24 has a sack shape having an intra-cabin side wall 26 and an extra-cabin side wall 27 and serves as a clip mounting part 25 to accommodate the clip 40 engaged with an engaging hole 2a on the side with the vehicle body 1. - 特許庁
カーナビゲーション12,22,32の表示部には自列車1・対向列車2・後続列車3の位置及び進行方向が矢印で表示され、表示される色にて各列車の識別を行う。例文帳に追加
The positions and advancing directions of the train 1, the oncoming train 2 and the following train 3 are displayed by use of arrows on the display parts of the car navigations 12, 22, and 32, and each train is discriminated by the displayed color. - 特許庁
停車したら、カメラ11,12,13にて得られ画像処理部21にて所定の画像処理の施された撮像画像に基づき、判横断歩道・停止線・立ち入り禁止部分・停止禁止部分・安全地帯・路面電車停留場や踏切などの車両停止禁止領域内に自車両が存在するか否か判断する。例文帳に追加
When a vehicle is stopped, according to pickup images captured by cameras 11 to 13 and image-processed by an image processing part 21 in a prescribed manner, it is determined whether the vehicle exists in a vehicle-stopping-prohibited area, such as a crosswalk, stop line, traffic-prohibited zone, stopping-prohibited zone, safety zone, streetcar stop, or railroad crossing. - 特許庁
台車本体(1) に、磁気センサ部(2) と、位置検出部(3) と、信号処理・インタフェース部(4) とを搭載して、探知台車を構成する。例文帳に追加
A detection truck is constituted of a magnetic sensor part 2, a position detection part 3, and a signal processing and interface part 4, which are mounted on a truck base body 1. - 特許庁
機台2上に設けられる歯車素材搬送装置4は、前記処理部A・B・C・Dの数に対応する数の歯車素材12を等間隔に保持でき、歯車素材12を該処理部A・B・C・Dの各々に順次に対応させるべく、角度を割出しながら前記仮想軸線3まわりに一方向に回転できる。例文帳に追加
A gear material carrying device 4 to be provided on the machine base 2 can hold a number of gear materials 12 corresponding to the number of the processing sections A, B, C and D in equally spaced relation and be rotated in one direction around the virtual axis 3 while indexing angles to make the gear material 12 correspond to each of the processing sections A, B, C and D in order. - 特許庁
ルーバカバー部50には、車両前後方向に並設される二つの筒状部51・52と、各筒状部51・52を上面側で覆うとともに車両前後方向で連結して、筒状部51・52を車両前後方向に沿って寄せるように配設可能なカバー布59と、が配設される。例文帳に追加
The louver cover part 50 comprises two cylindrical parts 51 and 52 disposed in parallel in the longitudinal direction of the vehicle and a cover cloth 59 disposable so as to cover each of the cylindrical parts 51 and 52 with its upper surface side, interconnect them in the longitudinal direction of the vehicle, and make the cylindrical parts 51 and 52 to approach in the longitudinal direction of the vehicle. - 特許庁
車載バス車速センサ用車速・走行距離算出部116は、車速センサが車速情報メッセージを送信するものである場合に、車載バス積算車速パルス数を入力し、当該車載バス積算車速パルス数に基づいて車速及び走行距離を算出する。例文帳に追加
When the vehicle speed sensor transmits the vehicle speed information message, the on-vehicle bus vehicle speed sensor vehicle speed-traveling distance calculation part 116 inputs the on-vehicle bus integration vehicle speed pulse number and calculates the vehicle speed and the traveling distance based on the on-vehicle bus integration vehicle speed pulse number. - 特許庁
羽根車11の羽根16,16・・・の表面を相互に弾性を異にするリブL,L・・・および薄膜Sよりなる中空構造とし、運転時に羽根16,16・・・の表面に作用する空気の圧力に応じて薄膜S部分が弾性変形することにより当該空気の圧力変動を吸収する一方、リブLにより必要な羽根の構造を保つようにした。例文帳に追加
Pressure fluctuation of air is absorbed by elastic deformation of the thin film S section according to pressure of air acting on the surface of the blades 16 during operation, and necessary blade structure is maintained by the ribs L. - 特許庁
走行データ処理部11は、車両が稼動している間、所定のサンプリングレート(例えば、100[msec]、500[msec]、・・・など)で走行データ(車速、位置情報、時刻など)をサンプリングして一時記憶装置に記憶する。例文帳に追加
A traveling data processing part 11 samples the traveling data (vehicle speed, position information, time and the like) at a prescribed sampling rate (for example, 100[msec], 500[msec]... and the like) while a vehicle travels, and temporarily stores them in a temporary storing device. - 特許庁
車輪端部アセンブリ10は、自動車に結合されハブ・ロックアクチュエータ・アセンブリ88を一体的に収容するステアリング・ナックル12を備える。例文帳に追加
This wheel end assembly is provided with a steering knuckle which is coupled with an automobile to integratedly store a hub lock-actuator assembly 88. - 特許庁
ニーパネルとエアバッグ組立体との取付部35・36・45・46は、ニーパネルを車両のボディ側に固定させ、さらに、内装パネル材を車両のボディ側に固定させた後に、相互に連結可能に、構成されている。例文帳に追加
The installing parts 35, 36, 45 and 46 of the knee panel and the airbag assembly are constituted so as to be mutually connectable after fixing the trimming panel material to the body side of the vehicle by fixing the knee panel to the body side of the vehicle. - 特許庁
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