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「Advertisements」に関連した英語例文の一覧と使い方(26ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Advertisementsの意味・解説 > Advertisementsに関連した英語例文

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Advertisementsを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1316



例文

The printing data preparation device is constituted so as to previously set printing data including contents and their layout to be printed on each pop advertisement and prices labels in each plural kinds of pop advertisements and price labels, add a printing condition including information including the size of paper to be used for printing to the printing data and set the printing of a required pop advertisement or price label.例文帳に追加

ポップ広告または価格ラベルに印字する内容およびそのレイアウトを含む印字データを複数種類のポップ広告または価格ラベルごとに予め設定でき、印字に用いる用紙のサイズを包含する情報を含む印字条件を、前記印字データに付加して、必要とするポップ広告または価格ラベルの印字設定を行えるようにした印字データ作成装置に関する。 - 特許庁

A visible or invisible character string matched with a term group and/or character string pattern is retrieved from an electronic document, and high light-displayed, and the relevant information of the character string is displayed, and a hyperlink relevant to the character string is embedded in the high light display part relevant information, and electronic document embedded advertisements are provided.例文帳に追加

電子文書の中より、用語群および/または文字列パターンと一致する可視または非可視の文字列を探索し、ハイライト表示し、当該文字列の関連情報を表示し、当該文字列に関連するハイパーリンクをハイライト表示部分関連情報に埋込み、電子文書埋込み広告を提供する。 - 特許庁

The user action information gathering system gathers user action information associated with interesting items of a user from first media constructing an advertisement network, and provides advertisements targeting the user based upon the user action information when the user visits second media or use services that the second media provide.例文帳に追加

ユーザ行動情報収集システムは、広告ネットワークを構成する第1のメディアからユーザの関心事項に関連するユーザ行動情報を収集し、ユーザが第2のメディアに訪問したり第2のメディアが提供するサービスを用いたりする場合、ユーザ行動情報に基づいてユーザにターゲットにした広告を提供する。 - 特許庁

In the method and system, the advertisements and the other information are selected from a computer network database on the basis of taste determined by the users to transmit the selected advertisement in a background mode via the communication link between the computer network and the local computer while minimizing the interference with other processes which make communication in a communication link.例文帳に追加

本方法及び装置は、ユーザーが定めた嗜好に基づいて、コンピュータネットワークデータベースから広告及び他の情報を選定し、コミュニケーションリンクで通信を行っている他のプロセスに対する干渉を最小にしつつ、コンピュータネットワークと局部コンピュータとの間でコミュニケーションリンクを介してバックグラウンドモードで、選定された広告を伝送する。 - 特許庁

例文

These pieces of information are received and held, and advertisements of the link information and the link cost information of a link between a node which corresponds to an interface of the self-virtual node and a node which corresponds to the interface of each virtual node of a level 2 or higher are received from nodes which correspond to interfaces.例文帳に追加

自仮想ノード内の他のノードに対して自己に接続されたリンク情報及びリンクコスト情報を広告し、この情報を受信し保持して、インターフェースに相当するノードからの自仮想ノードのインターフェースに相当するノードとレベル2以上の仮想ノードのインターフェースに相当するノードとの間のリンク情報およびリンクのリンクコスト情報の広告を受取る。 - 特許庁


例文

To provide a content delivery system that enables a user who uses content delivery to use pay content for free or at a discount and be incentivized on free content by viewing an advertisement and enables an advertiser to deliver advertisements to many users for both pay content and free content.例文帳に追加

コンテンツ配信を利用するユーザは、広告を視聴することにより、有料コンテンツを無料または割引価格で利用できるとともに、無料コンテンツについてインセンティブを得られ、広告主は、有料コンテンツと無料コンテンツの双方において、多数のユーザに対して広告を配信することができるコンテンツ配信システムを提供する。 - 特許庁

Thus, it is possible to calculate the advertising effects of a page on the basis of an actual condition, and to distribute advertisements.例文帳に追加

上記課題解決のため、本発明は、ウエッブページごとの表示時間を含むブラウザによるブラウジング情報を収集し、表示時間を利用してクリックミスなどの表示時間が短いアクセスに関しては低くバイアスを掛けることで、閲覧実体に即してページの広告効果を算定し、広告を配信することができる広告配信システムを提供する。 - 特許庁

A server 10 carries discount advertisements showing a sum for sharing a portion of the price of merchandise to be purchased by a customer according to the provision of consumer personal information on a shopping site, and receives discount advertisement determination information for determining discount advertisement information receiving the application of discount from a consumer terminal 30.例文帳に追加

本サーバ10は、消費者個人情報の提供に応じて消費者が購入する商品の代金の一部負担を行なう額を示す割引広告をショッピングサイトに掲載し、消費者端末30より、割引きの適用を受ける割引広告情報を確定する割引広告確定情報を受信する。 - 特許庁

Commercial advertisers, such as consumer product companies and the advertising agents that represent them, directly access a network of thousands of large, high resolution electronic displays located in high traffic areas and directly send their own advertisements electronically to the network to be displayed at locations and times selected by the advertisers.例文帳に追加

消費者製品会社およびこれらの会社の代理となる広告代理店のようなコマーシャルの広告主は、交通量の多い領域に配置された何千もの大型かつ高解像度の電子ディスプレイのネットワークに直接的にアクセスし、かつ、自分たちの独自の広告を、広告主により選択された位置および時刻において表示すべきネットワークへ電気的に、直接的に送信する。 - 特許庁

例文

The system distributes advertisements from on a network 5, and advertisement information is incorporated in game information and is distributed from advertisement distribution means (2, 3, and 7) over the network to a terminal 6 connected to the network, and advertisement information is displayed, while performing the game on the terminal 6, on the basis of the game information.例文帳に追加

ネットワーク5上から広告を配信するシステムであって、ネットワーク5上の広告配信手段(2,3,7)から当該ネットワークに接続される端末6に、広告情報をゲーム情報に組み込んで配信し、端末6上において当該ゲーム情報に基づいてゲームを実行すると共に広告情報を表示する。 - 特許庁

例文

To display image programs such as advertisements and public information on a public display that is installed in stations or the like and has a large screen, and to achieve information providing services for responding to requests from the cellular phones with browsers of persons who are watching the display to delivery information files in relation to the contents of the image programs that are being displayed to the cellular phones.例文帳に追加

駅頭などに設置された大画面の公衆ディスプレイに広告や広報などの映像番組を表示するとともに、その表示を見ている人のブラウザ付き携帯電話機からのリクエストに応答して表示中の映像番組と内容的に関連づけた情報ファイルを携帯電話機に届けるという情報提供サービスを実現する。 - 特許庁

This advertisement delivery business delivers an advertisement to a cellular phone on the basis of a request inputted from a communication network by use of a computer connected to the communication network and an advertisement file for storing advertisements displayable on the display screen of the cellular phone, and reducing the communication rate of the cellular phone.例文帳に追加

通信網に接続されたコンピュータと、携帯電話機の表示画面に表示可能な広告を格納した広告ファイルとを用い、通信網から入力される要求に基づいて携帯電話機に広告を配信し、携帯電話の通信料金を割り引くことを事業とする広告配信事業によって上述した問題を解決する。 - 特許庁

In this Internet advertisement that gives points having economical value to users 3a to 3n having browsed from providers 21 to 24 when the users 3a to 3n browse homepage advertisements 8a to 8n on their personal computers via the Internet 1, the users 3a to 3n use the accumulated points given by the advertisement browsing for games provided to the terminal devices of the users.例文帳に追加

ユーザー3a〜3nがインターネット1経由のホームページ広告8a〜8nを自己のパソコンで閲覧すると、プロバイダ21〜24が閲覧したユーザー3a〜3nに経済価値を持つポイントを付与するインターネット広告において、各ユーザー3s〜3nは、広告閲覧により付与されて蓄積するポイントを、そのユーザーの端末機器に提供されるゲームに使用すること。 - 特許庁

A game medium lending device 16 provided on one side of a Pachinko game machine 14 and processing to lend game media corresponding to player's operations is provided with a liquid crystal display part 31 to display images to the player and displays information for members, information on prize balls, television pictures, and advertisements on a display screen 31a of the liquid crystal display part 31.例文帳に追加

パチンコ遊技機14の一側部に設けられ、遊技者の操作に応じて遊技媒体の貸出処理を行う遊技媒体貸出装置16において、前記遊技者に対して画像表示を行う液晶表示部31を設けると共に、液晶表示部31の表示画面31aに会員情報、出玉情報、テレビ画像、広告等を表示する。 - 特許庁

The invention also provides a receiver for receiving signals and/or data (e.g., programs, advertisements, program guides, metadata, etc.) and a processor for accepting a user's input signal, selecting an object, reading metadata attached to or associated with a selected object, selecting an advertisement, and displaying the selected advertisement.例文帳に追加

本発明はさらに、信号および/またはデータ(例えば、番組、宣伝、番組ガイド、メタデータなど)を受信する受信機、およびユーザの入力信号を受け取り、オブジェクトを選択し、選択されたオブジェクトに取り付けられたまたは関連付けられたメタデータを読み出し、宣伝を選択し、そして上記選択された宣伝を表示するプロセッサを提供する。 - 特許庁

This ordering system S uses a portable telephone set 100 owned by a spectator, and specifies spectator characteristics based on the information of the past purchase history of the merchandise of the spectator specified by using UID, and provides advertisements relating to merchandise ordered for the spectator based on the specified spectator characteristics, and lets the spectator order the merchandise.例文帳に追加

本実施形態の注文システムSは、観覧者が所有する携帯用電話機100を用いるとともに、UIDを用いて特定された観覧者の過去の商品の購入履歴の情報に基づいて観覧者特性を特定し、当該特定した観覧者特性に基づいて、観覧者に対して注文する商品に関する広告を提供しつつ、当該商品の注文を行わせるようになっている。 - 特許庁

Information obtained by associating search query with URL (URL selected at least the prescribed number of times by a user terminal) related with this search query is stored as user association data in a search server 1, and advertisements associated with the content of the Web page of the URL based on the user association data are extracted.例文帳に追加

検索クエリと、この検索クエリに対し関係するURL(ユーザ端末により所定数回以上選択されたURL)とを対応付けた情報をユーザ関連データとして検索サーバ1に備えると共に、このユーザ関連データに基づいたURLのWebページのコンテンツに関連した広告を抽出する。 - 特許庁

The Karaoke machine system reproducing Karaoke data, consisting of music data and video data, comprises a music management table T1 for managing the features of Karaoke music; an advertisement selecting means for selecting advertisements displayed from the features of the Karaoke music of performed Karaoke music; and an advertisement display means for displaying the advertisement selected.例文帳に追加

楽曲データと映像データよりなるカラオケデータを再生するカラオケ装置であって、カラオケ楽曲の特徴を管理する楽曲管理テーブルT1と、演奏されたカラオケ楽曲の前記カラオケ楽曲の特徴から表示する広告を選択する広告選択手段と、選択された広告を表示する広告表示手段とを備れたカラオケ装置である。 - 特許庁

To provide an advertisement distribution system, advertisement contents, and a device and a method for advertisement distribution which enables receivers to effectively use advertisement information and an advertiser to efficiently distribute its own company's advertisements to receivers to be a purchasing group of its own company's products.例文帳に追加

受信者にとって広告情報を有効利用しやすくすると共に、所望の広告に容易に辿りつけるようにし、広告主にとっては自社製品の購買層となる受信者に対してより効率よく自社広告を配信することが可能な広告配信システム、広告コンテンツおよび広告配信装置ならびに広告配信方法を提供する - 特許庁

An advertising operation company 20 provides a video generating apparatus 1, lends it for free to the management company 21 of the building 6, invites enterprises desiring advertisements, and then projects the advertising video of the advertising enterprise which has consented to advertisement implementation on the building 6 by using the video generating apparatus 1 to create an environment where this advertising video can be watched by passers-by H.例文帳に追加

広告運営会社20が、映像発生装置1を準備して建築物6の管理会社21に無料で貸し与え、次に広告希望企業を募り、更に広告実施を承諾した広告主企業の宣伝用の広告映像を建築物6に映像発生装置1を使用して投射し、通行人Hにこの広告映像が見られる環境を作る。 - 特許庁

To provide a charge management system in financial transaction, for suitably covering the exemption sum of a terminal use charge to be exempted based on the execution result of a game to be executed at a terminal side according to the advertisement revenue sum of advertisements to be displayed at the terminal side, and for satisfactorily suppressing the decrease of the charge revenue relating to financial transaction.例文帳に追加

端末側で実行されるゲームの実行結果如何に基づき減免される端末利用手数料の減免金額を、当該端末側で表示する広告の広告収入金額によって好適に補填することができ、金融取引に係る手数料収入の減少を良好に抑制することができる金融取引における手数料管理システムを提供する。 - 特許庁

The advertisement is selected, from the advertisement groups consisting of a plurality of the advertisements, based on the individual information of a photographer or appreciation person, the classifiable image attribute information relating to the content of the image, the information without reference to the content of the image, and the request information of the advertiser providing the advertisement, and the selected advertisement is added to the image.例文帳に追加

複数の広告からなる広告群から、撮影者乃至は鑑賞者の個人情報と、画像の内容に関わる分類可能な画像属性情報と、画像の内容と無関係な情報と、広告を提供する広告主の要望情報とに基づいて前記広告群の内から広告を選択し、前記選択された広告を前記画像に付加する。 - 特許庁

In this case, the maximum value of the economic benefit is \\10 million yen. There is no regulation on the total value of the prize (Regulation of Unfair Transaction Methods When Providing Economic Benefits by Means Of Drawing or the Like in Advertisements; Circular Notice of the Bureau Chief of the Fair Trade Commission, No. 5, July 2, 1971). 例文帳に追加

この場合、提供できる経済上の利益の最高額は1,000万円であり、かつ、総額の制限はない(「広告においてくじの方法等による経済上の利益の提供を申し出る場合の不公正な取引方法の指定に関する運用について」(昭和46年7月2日公正取引委員会事務局長通達第5号))。 - 経済産業省

.If advertising is by e-mail, the method by which consumers, who do not want e-mails, can notify the vendor of their wishes. When the vendor sends unsolicited e-mail advertisements, in other words absent a consumer request or without obtaining their consent there for, the vendor shall, following the term "[Business]" at the head of the subject space and in the e-mail text, indicate his name and the e-mail address at which consumers may contact the vendor to request removal from the e-mail list. 例文帳に追加

電子メールで広告をするときは、消費者がメールの受け取りを希望しない場合にその連絡を行う方法(消費者からの請求ないし承諾を得ないで電子メールで広告するときは、電子メールの本文の冒頭に「<事業者>」との表示に続けて、事業者の氏名又は名称及び事業者に受信拒否の連絡を行うための電子メールアドレスを表示) - 経済産業省

Further, with regard to the advertisements of food, Article 32-2 of the Health Promotion Law prohibits significantly incorrect or misleading indications such as "effective for maintenance and promotion of health" or "effective for making a human body more beautiful and charming, for changing physical appearance and for maintaining healthy skin or hair". 例文帳に追加

また、食品について広告をする場合に、「健康の保持増進の効果」や「人の身体を美化し、魅力を増し、容ぼうを変え、又は皮膚若しくは毛髪をすこやかに保つことに資する効果」等について、著しく事実に相違する表示をし、又は著しく人を誤認させるような表示をすることは、健康増進法第32条の2により禁止されている。 - 経済産業省

Moreover, even where such advertisement is technically in the form of a collection of "personal experiences" of consumers, etc., if, for example, such "personal experiences," etc. presented by the advertiser are fictitious or a collection of remarks favorable for advertising purposes, and the food or cosmetic seller has exclusively selected favorable comments on the maintenance or promotion of health, while eliminating negative comments, such postings of personal experiences may be held as false and exaggerated advertisements, which is prohibited under Article 32-2 of the Health Promotion Law. 例文帳に追加

また、いわゆる「体験談」等であっても、実在しない「体験談」等を捏造した場合や、健康保持増進効果等について不都合な箇所を掲載せず、自己にとって好都合な箇所のみを抜粋して掲載しているとき等については、健康増進法第32条の2において禁止されている虚偽誇大な広告等に該当する可能性がある。 - 経済産業省

The products with false or exaggerated advertisements are generally expensive and therefore will impose considerable economic burden on consumers if continuously used for a long time. In addition, consumers of such products may suffer damages to health due to their side effects as well as loss of opportunities for appropriate medical care, especially if they trusted the false or exaggerated advertisement. 例文帳に追加

虚偽誇大な広告が行われる商品については、概して高価であり長期の継続使用による経済負担が大きいのみならず、副作用による健康被害や虚偽・誇大な広告を信頼した患者が適切な診療の機会を失うことにより健康に対する悪影響が生じる可能性が伴う。 - 経済産業省

Article 15 of the Money Lending Business Law (Law No. 32 of 1983, "kashikin gyou hou" in Japanese) requires money lenders to indicate their trade name, interest rate of loan's, etc. when they advertise the conditions of loan's, irrespective of whether or not they advertise on a website. Furthermore, Article 16 of the same prohibits money lenders' advertisements their business from indicating the conditions of loan's in a materially incorrect manner, or misleading others to believe that such conditions are significantly more favorable than the actual conditions. 例文帳に追加

ネット広告に限らず、貸付けの条件について広告をするときには、貸金業者は、貸金業法第15条により、商号、貸付けの利率等の表示が義務付けられているほか、同法第16条において、業務に関して広告をするときには、貸付けの条件について、著しく事実に相違する表示や、実際のものより著しく有利であると人を誤認させる表示等が禁止されている。 - 経済産業省

Most of the information on the internet, such as news articles, theses, company advertisements, photographs and images, and other types of information as well as the messages written on an internet bulletin board are copyrighted works. Thus, for using such information by means of duplication etc, the copyright holder's permission is necessary in principle, except where such duplication is for personal use by an individual (Article 30 of the Copyright Law), etc. 例文帳に追加

インターネットサイト上のニュース記事、論文、他企業の広告、写真、画像その他の情報や、インターネット上の掲示板への書き込みは、その多くが著作物に該当するので、それらの情報について複製等の利用を行う場合には、個人が私的使用の目的で複製する場合(著作権法第30条)などを除き、原則として、著作権者の許諾が必要となる。 - 経済産業省

Article 42 A person conducting labor recruitment by means of placing advertisements in newspapers, magazines or other publications, or by posting or distributing documents, or by other methods specified by an Ordinance of the Ministry of Health, Labour and Welfare shall, in order to contribute to the proper selection of occupations by workers, endeavor to provide an accurate indication by using plain expressions and the like so as not to cause misunderstanding by workers responding to said recruitment, in clearly stating the contents, etc. of the business in which workers would be engaged under said recruitment pursuant to the provisions of Article 5-3, paragraph 1. 例文帳に追加

第四十二条 新聞、雑誌その他の刊行物に掲載する広告、文書の掲出又は頒布その他厚生労働省令で定める方法により労働者の募集を行う者は、労働者の適切な職業選択に資するため、第五条の三第一項の規定により当該募集に係る従事すべき業務の内容等を明示するに当たつては、当該募集に応じようとする労働者に誤解を生じさせることのないように平易な表現を用いる等その的確な表示に努めなければならない。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

When supervisors have recognized the existence of operators engaging in financial instruments business without registration, or operatorsnames that may be confused with other operators that are registered, based on complaints from investors, inquiries from investigative authorities, information provided by Financial Instruments FirmsAssociations, advertisements carried by newspapers, etc., they shall make active efforts to grasp the actual state of such operators through means such as inquiring with police, local consumer centers, etc., about the operators and directly contacting the operators via telephone. 例文帳に追加

投資者からの苦情、捜査当局からの照会、金融商品取引業者・金融商品取引業協会等 からの情報提供又は新聞広告等から、無登録・無届けで金融商品取引業等を行っている 者及び金融商品取引業者と誤認されるおそれのある商号又は名称を使用している者を把 握した場合は、警察や地域の消費者センター等への照会、直接の電話確認等の方法によ り、積極的にその実態把握に努めるものとする。 - 金融庁

A. In cases where a Financial Instruments Business Operator holds seminars, etc. (events inviting customers in general for the solicitation purpose regardless of whether they are nominally represented as lecture speeches, study sessions or briefings), whether the advertisements and invitation fliers clearly indicate that the events are intended to solicit customers to sign contracts for financial instruments transactions. 例文帳に追加

イ.セミナー等(講演会、学習会、説明会等の名目の如何を問わない。以下同じ。)を開催して、一般顧客等を集め、当該一般顧客等に対して金融商品取引契約の締結の勧誘(勧誘を目的とした具体的商品の説明を含む。)を行う場合には、当該セミナー等に係る広告等及び送付する案内状等に、金融商品取引契約の締結を勧誘する目的があることをあらかじめ明示しているか。 - 金融庁

(1) In any action for infringement of a patent or any proceeding before the Court for the revocation of a patent, the Court may, subject to the provisions of section 40 of this Act, by order allow the patentee to amend his complete specification in such manner and subject to such terms as to costs, advertisements, or otherwise, as the Court may think fit; and if in any such proceedings for revocation the Court decides that the patent is invalid, the Court may allow the specification to be amended under this section instead of revoking the patent.例文帳に追加

(1) 特許の侵害訴訟又は取消訴訟において,裁判所は,第40条の規定に従うことを条件として,裁判所が適切と認める方法により,かつ,費用,公告その他に関する条件で完全明細書を補正することを命令により特許権者に許すことができる。また,裁判所は取消訴訟において当該特許を無効と判決するときは,これを取り消す代わりに本条の規定に基づいて明細書を補正することを許すことができる。 - 特許庁

(ii) reproduce, counterfeit, copy or colorably imitate a registered mark or a dominant feature thereof and apply such reproduction, counterfeit, copy or colorable imitation to labels, signs, prints, packages, wrappers, receptacles or advertisements intended to be used in commerce upon or in connection with the sale, offering for sale, distribution, or advertising of goods or services or in connection with which such use is likely to cause confusion, or to cause mistake, or to deceive;例文帳に追加

(ii) 登録標章又はその主要な特徴を複製し,模造し若しくは偽造し,又は,商品若しくはサービスの販売,販売の申出,頒布若しくは広告をするに当たって若しくは関して商業上使用するためのラベル,標識,印刷物,包装用容器,包装紙,入れ物若しくは宣伝にその複製,模造,模倣若しくは偽造を使用する者,又は商品又はサービスの販売,販売の申出,頒布若しくは宣伝に関連させるとそのような使用が混同させ,錯誤させ,若しくは誤認させる虞がある場合にそのような使用をすること - 特許庁

Without prejudice to any more severe punishment stipulated under any other law, shall be punishable by a fine of not less than 4,000 pounds and not more than 10,000 pounds any person who: imitates a protected industrial design registered according to the provisions of this Law; knowingly, manufactures, sells, offers for sale, acquires for trade or circulation, products bearing imitated industrial designs; unlawfully affixes on products, advertisements, trademarks, certain implements or the like, indications that may lead to believe that such a person has registered an industrial design. 例文帳に追加

次に掲げる者は、4,000 ポンド以上10,000 ポンド以下の罰金に処する。ただし、他の法によって科されるより重大な刑罰に影響を与えないものとする。本法の規定に従って登録された保護されている意匠を模造した者。模造した意匠を付した製品を故意に製造、販売し、販売の申出、取引又は流通目的で獲得した者。当該者が登録意匠を保有していると信じさせるような表示を、製品、公告、商標、設備、又はそれに類するものに不法に付けた者。 - 特許庁

Where any person claiming to have an interest in a patent by circulars, advertisements or otherwise, threatens any other person with any legal proceedings or liability in respect of any alleged infringement of the patent, any person aggrieved thereby may bring a suit against him in a District Court having jurisdiction to try the suit, and may obtain an injunction against the continuance of such threats, and may recover such damage (if any) as he has sustained thereby, if the alleged infringement to which the threats related was not in fact an infringement of the patent: 例文帳に追加

特許に利害関係を有すると主張する者が回状、広告又はその他により、当該特許の侵害を主張して何らかの法的手段を提起するか又は賠償責任を請求するとして他の者を脅す場合、当該脅しを被る何人も訴えの審理につき管轄権を有する地方裁判所にその者に対する訴訟を提起することができ、当該脅しの継続に対する差止め命令を得ることができ、当該脅しにいう主張される侵害が実際には当該特許の侵害ではなかった場合、当該脅しにより被った損害(もしあれば)を回復することができる。 - 特許庁

Where a person (whether or not the registered proprietor of, or entitled to any design right in, or any other interest in a design) by circulars, advertisements or otherwise threatens another person with proceedings for infringement of design right, a person aggrieved by the threats (whether or not he or she is the person to whom the threats are made) may bring proceedings in the appropriate court against the person making the threats for any such relief as is mentioned in subsection (3).例文帳に追加

ある者(意匠の登録所有者か,意匠権についてのその他の権利者か,又は登録意匠についての他の利害関係人かを問わない。)が回状,広告又はその他によって他の者に対して意匠権侵害訴訟を提起する旨の威嚇を行った場合は,威嚇による被害者(当該威嚇の対象となった者か否かを問わない。)は,適合裁判所に対して(3)に掲げる救済を求めて当該威嚇する者に対する訴訟を提起することができる。 - 特許庁

Where a person (whether or not the registered owner of, or entitled to any right in, a registered design) by circulars, advertisements or otherwise threatens any other person with proceedings for infringement of a registered design, any person aggrieved by the threats (whether or not he is the person to whom the threats are made) may, subject to subsection (4), bring proceedings in the court against the person making the threats for any such relief as is mentioned in subsection (3). 例文帳に追加

何人か(登録意匠の登録所有者,又は登録意匠における権利を有する者であるか否かを問わず)が,回状,広告その他により,登録意匠侵害訴訟をもって他人を脅迫する場合は,(脅迫を受けた者であるか否かを問わず)当該脅迫により不利益を受けた者は,(4)に従うことを条件として,当該脅迫を行う者に対し(3)にいう救済を求めて裁判所に訴訟を提起することができる。 - 特許庁

(1) If: (a) a person: (i) has applied for an innovation patent, but the application has not been determined; or (ii) has an innovation patent that has not been certified; and (b) the person, by means of circulars, advertisements or otherwise, threatens a person with infringement proceedings or other similar proceedings in respect of the patent applied for, or the patent, as the case may be; then, for the purposes of an application for relief under section 128 by the person threatened, the threats are unjustifiable. 例文帳に追加

(1) 次の場合,すなわち, (a) ある者が, (i) 革新特許の出願をしたが,その出願については未だ決定が行われていないか,又は (ii) 未だ証明を受けていない革新特許を有しており,かつ (b) その者が,出願中の特許,又は場合により特許に関連して,回状,広告又はその他の手段で,他人を侵害訴訟又はその他の類似の手段をもって脅迫した場合は, 脅迫を受けた者がする第128条に基づく救済申請の目的では,当該脅迫は正当化することができない。 - 特許庁

There shall be excluded from registration under the Act designs to be applied to any of the following articles, namely: (a) Works of sculpture other than casts or models used or intended to be used as models or patterns to be multiplied by any industrial process: (b) Wall plaques and medals: (c) Printed matter primarily of a literary or artistic character, including bookjackets, calendars, certificates, coupons, dressmaking patterns, greeting cards, leaflets, maps, plans, postcards, stamps, trade advertisements, trade forms, and cards, transfers, and the like.例文帳に追加

次の物品の何れかに適用される意匠は,法に基づく登録から除外するものとする。 (a) 工業的方法で大量生産するためのひな形又は模様として使用され又は使用しようとする塑像物若しくは模様を除いた彫刻作品 (b) 壁飾り額,及び記章 (c) 書籍カバー,カレンダー,証明書,クーポン,洋裁用図案,挨拶状,ちらし広告,地図,図面,葉書,スタンプ,営業広告,取引様式,カード,転写画,などを含む主として文学的又は芸術的性格の印刷物 - 特許庁

The advertisement display system for displaying advertisements of articles in a shop to customers includes: an advertisement information transmitter which transmits information showing whether ID information of articles can be advertised or not; an article data transmitter which is installed on a shelf of exhibited articles in the shop and transmits ID information and advertisement data of exhibited articles; and a display terminal which can be moved in the shop together with a customer and displays advertisement data.例文帳に追加

店舗内の商品の広告を顧客に表示する広告表示システムにおいて、商品のID情報に対する広告の可否情報を発信する広告情報発信機と、前記店舗内において、陳列される商品の棚に設置され、陳列商品のID情報及び広告データを発信する商品データ発信機と、前記店舗内を顧客と共に移動可能で、広告データを表示する表示端末機とを備える。 - 特許庁

In a center server SV connected to a plurality of nodes Nn configured to transmit and receive content through a network 8, reproduction information corresponding to content reproduced in the nodes Nn is obtained from the nodes Nn, and advertisement content for advertisements to be reproduced in the nodes Nn is determined based on the attributes of the content corresponding to the obtained reproduction information, and the prescribed nodes Nn are made to obtain and reproduce the determined advertisement content.例文帳に追加

ネットワーク8を介して互いにコンテンツが送受信可能とされている複数のノードNnに接続されたセンタサーバSVにおいて、ノードNnにおいて再生されたコンテンツに対応する再生情報をノードNnから取得し、取得された再生情報に対応するコンテンツの属性に基づいて、ノードNnにおいて再生されるべき広告用の広告コンテンツを決定し、決定された広告コンテンツを所定のノードNnに取得させて再生させる。 - 特許庁

The television system has: a display monitor equipped with a screen; a tuner; a microprocessor configured to respectively display the television program list in a first domain of the screen and the advertisements in a second domain of the screen; and a means for connecting the Internet web site to the microprocessor to display one, two or more still pictures or video in the second domain of the screen.例文帳に追加

スクリーンを備えた表示モニタと、チューナと、テレビ番組リストをスクリーンの第1の領域中に、広告をスクリーンの第2の領域中にそれぞれ表示させるよう構成されたマイクロプロセッサと、1又は2以上の静止画像又は映像をスクリーンの第2の領域中に表示させるようインターネットウェブサイトをマイクロプロセッサに接続する手段とを有することを特徴とするテレビシステム。 - 特許庁

Then an automatic telephone message recording service function provided to the mobile communication network MNW is utilized to select and distribute the advertisement adaptive to a condition among voice advertisements to mobile terminals MS1, MS2 of subscribers desiring the advertisement distribution and a caller going to record the message addressed to the subscribers for the reproduction guide period of the message and for a recording guide period of the message.例文帳に追加

そして、移動通信網MNWに備えられた留守番電話サービス機能を利用して、その伝言メッセージの再生案内期間及び伝言メッセージの録音案内期間に、広告配信を希望する加入者の携帯端末MS1,MS2及び当該加入者宛の伝言メッセージを録音しようとする発信者に対し、上記音声広告の中から条件に適合する広告を選択して配信するようにしたものである。 - 特許庁

The user 3 accesses a moving picture advertisement information sending server 2, selects a desired moving picture advertisement out of several moving picture advertisements prepared on the server, and receives the selected moving picture advertisement by using a moving picture advertisement information receiving device 3a; when the user desires to view the received moving picture advertisement, a return charge which is previously set for each moving picture advertisement is returned to the user.例文帳に追加

ユーザー3が動画像広告情報発信サーバー2にアクセスし、そのサーバーに予め準備された幾つかの動画像広告のうち、ユーザーが見たい動画像広告を選択し、その選択した動画像広告をユーザーが動画像広告情報受信装置3aを用いて、その選択した動画像広告を受信し、受信した動画像広告をユーザーが見たいとき、その動画像広告ごとにあらかじめ設定していた還元料金をユーザーに還元する。 - 特許庁

Thus, the printed advertisement board superposed on the surface of the PCB base plate introduced together with the combination of LEDs is displayed in the daytime; and at night, a plurality of moving advertisements are displayed by the plurality of LED devices displaying moving picture signals.例文帳に追加

LEDライトにあわせ穴をあけられた印刷板の層を連続的順序で、3原色LEDの格子状組合せを備え付けた複数のPCB板の表面に取り付けることによって、印刷表板は日中の広告板として機能し、一方、電子LED背面板は夜間に、穴の開いた表板を通じ様々な動画を表示することにより、日中は、LEDの組合せと共に導入されたPCBベースプレートの表面に重ねられた印刷広告板を表示し、夜間は、動画信号を表示する複数のLED装置によって複数の動的広告を表示する。 - 特許庁

The supply system has an advertisement information issue server 3 on a network, to which a large number of unspecified advertisers and advertisement applicants can be connected, and this advertisement information issue server 3 can register the electronic advertisement having category information related to the designation of the advertiser and performs transmitting/receiving control processing for each of advertisement applicants to selectively acquire the desired electronic advertisement out of the relevant registered electronic advertisements.例文帳に追加

本発明は、不特定多数の広告主及び広告希望者が接続可能なネットワーク上に広告情報発行サーバ3を有し、この広告情報発行サーバ3は、広告主の指定に係るカテゴリ情報を持った電子化広告を登録可能かつ当該登録された電子化広告の中から広告希望者が所望の電子化広告を選択取得できる送受信制御処理を行うことを特徴とするものである。 - 特許庁

Pursuant to Article 68 of the Pharmaceutical Affairs Law (Law No. 145 of 1960), it is prohibited to advertise drugs unless authorized by the Minister of Health, Labour and Welfare. If the advertisements of food indicate any medical function or efficacy such as prevention and curing of diseases), such food may be deemed an unauthorized drug, in which case such advertisings will constitute a violation of Article 68 of the Pharmaceutical Affairs Law. (Of course, Article 68 does not apply to foods like vegetables, fruits, sweets and prepared foods, etc., which are undoubtedly recognized as food by their appearance or form, etc., or to food for special dietary use containing indications of the specified usage, as authorized under of Article 26 of the Health Promotion Law (Law No. 103 of 2002).) 例文帳に追加

薬事法第68条は、厚生労働大臣の承認を受けていない医薬品の広告宣伝を禁止しているが、食品(野菜、果物、菓子、調理品等その外観、形状等から明らかに食品と認識される物、及び健康増進法第26条の規定に基づき許可を受けた用途を表示する特別用途食品を除く)について病気の予防や治癒のように医薬品的な効果効能を標榜した場合には、未承認の医薬品とみなされる可能性があり、当該食品が医薬品とみなされた場合には、その広告宣伝は薬事法第68条違反となる。 - 経済産業省

Moreover, if a food contains certain components exclusively used as drugs, or if its advertisement indicates medicinal efficacy, and it is thus held as a drug according to the aforementioned "Guidance and Regulations on Drugs without Approval or Authorization" (Yaku-hatsu No. 476, June 1, 1971), such food will be subject to, in addition to the restrictions under the Health Promotion Law, Article 68 of the Pharmaceutical Affairs Law prohibiting the advertisement of unapproved drugs, etc. and Article 66 of the same, which prohibits false or exaggerated advertisements. 例文帳に追加

また、 1「無承認無許可医薬品の指導取締りについて」(昭和46年 6月1日薬発第476号)は以下のサイトに掲載されている。専ら医薬品として使用される成分を含む食品や医薬品的な効能効果をうたっている食品であって上述の「無承認無許可医薬品の指導取締りについて」(昭和46年6月1日薬発第476号)に照らして医薬品とみなされる物については、健康増進法に基づく規制に加えて薬事法第68条の未承認医薬品等の広告の禁止や同法第66条の虚偽又は誇大な広告の禁止の適用も受けることとなる。 - 経済産業省

例文

NTT had published names, telephone numbers and addresses of the Plaintiffs in the telephone dictionaries issued and distributed by NTT although they had requested NTT not to do so. With respect to this matter, the Plaintiffs claimed that they suffered mental damages due to the invasion of their privacy and filed an action against NTT with the Tokyo District Court, demanding, in addition to the compensation of damages for mental suffering, that NTT distribute advertisements to the recipients of such telephone directories by NTT, asking them to dispose of them on the ground of the moral rights. The Tokyo District Court ruled that NTT was liable for tort on the ground of invasion of privacy rights and ordered NTT to pay 100,000 yen as compensation for mental suffering. 例文帳に追加

原告が、自己の氏名、電話番号及び住所を電話帳に掲載しないよう求めたにもかかわらずこれを掲載されてプライバシーを侵害され、精神的損害を蒙ったと主張して、電話帳の発行・配布業務を行うNTTに対し、人格権に基づき、原告の電話番号等の掲載された電話帳の配布先に当該電話帳の廃棄を求める広告の配布を請求するとともに、不法行為に基づき、慰謝料の支払を請求した事案において、プライバシー侵害に基づくNTTの不法行為責任を認め、慰謝料として10万円の支払を命じた。 - 経済産業省

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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