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A Collisionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 10273



例文

By referring to the used/unused flag register 44, an arbitration circuit 43 allows a plurality of parallel memory accesses on condition that no collision occurs between accesses to the same memory in the memory 38_0 to 38_3 by the decode processing part 33, the decode processing part 34, and the prefetch memory update control part 36.例文帳に追加

調停回路43は、使用/未使用フラグレジスタ44を参照することにより、復号処理部33、復号処理部34及びプリフェッチメモリ更新制御部36によるメモリ38_0〜38_3内の同一メモリに対するアクセスが衝突しない限り、複数の並列的なメモリアクセスを可能とする。 - 特許庁

This differential output signal is employed as a judgment signal for judging whether or not the collision of the disk bearing member with the objective lens has occurred.例文帳に追加

ディスク担体からの反射光を受ける光検出器上の制御信号検出領域及び信号読み出し検出領域の総和、もしくはこれら領域の一部からの電気出力とこれ等の領域外の光検出器の総和、もしくは一部の電気出力との差を取り、この出力差信号からディスク担体と対物レンズが衝突しているかの判断信号として使用する。 - 特許庁

To smooth the work for conveying a glass substrate by preventing the contact and collision of the substrate with other members when the substrate is conveyed horizontally with both ends supported by taking proper measures against deflection by the own weight of the substrate and to minimize the occurrence of the damage, breakage, etc., of the glass substrate.例文帳に追加

ガラス基板の自重による撓みに対して適切な対策を講じることにより、ガラス基板を水平姿勢で両端支持して搬送する場合における他部材との接触や衝突を回避して、ガラス基板の搬送作業の円滑化を図ると共に、その損傷や破損等の発生確率を可及的に低減させる。 - 特許庁

Since shaft compression strength of the inner pipe 16 is set weaker than shaft compression strength of the outer pipe 14, when collision load is inputted from a front bumper reinforce 40 in the state after projection of the inner pipe 16, the inner pipe 16 is firstly subjected to axial compression plastic deformation (collapse) and the outer pipe 14 is subsequently subjected to axial compression plastic deformation (collapse).例文帳に追加

インナパイプ16の軸圧縮強度はアウタパイプ14の軸圧縮強度よりも弱く設定されているため、インナパイプ16の突出後の状態で、フロントバンパリインフォース40から衝突荷重が入力されると、インナパイプ16が先行して軸圧縮塑性変形(圧壊)し、続いてアウタパイプ14が軸圧縮塑性変形(圧壊)する。 - 特許庁

例文

Accordingly, the shielding effect and the reinforcing strength of the pannel 1 is ensured and generation of local stress on boundary parts 7, 9 with respect to the body 12a can be avoided when compression forces in the arrow directions 1, 2 and bending forces in the arrow directions 11, 12 act on the pannel 1 due to the collision of a vehicle from the front and back thereof.例文帳に追加

従って、ルーフサイドパネル1の遮断効果及び補強強度を確保しつつ、例えば車両の正面及び背面からの衝突によって、ルーフサイドパネル1に矢印1,2方向の圧縮力、また矢印11,12方向の曲げ力が作用した場合には、第2の発泡体12aとの境界部7,9に局部的に応力が集中するのを回避することができる。 - 特許庁


例文

Moreover, since the blasted air flow does not collide as much as possible in the front edge 6a of the stator blade 6, the increase of the noise accompanying the collision flow within the diffuser 8 is suppressed, making it possible to make small as much as possible the size of the impeller 4 and lower the noise emitted from the heat conveyance device 1 in order to obtain a predetermined blast performance.例文帳に追加

また、静翼6の前縁6a部分で吐出気流が極力衝突しないのでディフューザ8内での衝突流に伴う騒音の増加が抑えられ、所定の送風性能を得るために、羽根車4の大きさを極力小さくでき、熱搬送デバイス1から放出される騒音は低く抑えることができる。 - 特許庁

In the projecting particulates, the projections consisting of cross-linked material of monomer are formed on the surface of the particulates, and they are formed by dispersion of the particulates to which projectings are formed in a dispersion medium, dispersion of droplets of the monomer, collision of the particulates to which projectings are formed and the droplets, adhesion of the droplets to the particulates to which projectings are formed, and polymerization of the droplets.例文帳に追加

突起微粒子は、単量体の架橋物からなる突起が、被突起形成微粒子の表面上に形成されており、分散媒における被突起形成微粒子の分散、単量体の液滴の分散、被突起形成微粒子と液滴との衝突、被突起形成微粒子への液滴の付着、及び液滴の重合によって形成されてなる。 - 特許庁

Thus, when the one side rear side member 14 tries to be deformed to the vehicle body upper side by the impact load in the rear-end collision, the load is transmitted to an intermediate beam 26 via the one side reinforcement 36 and the one side trailing arm 24, and the intermediate beam 26 functions as a torsion beam.例文帳に追加

このため、上記後面衝突時の衝撃荷重によって一側のリヤサイドメンバ14が車体上方側へ変形しようとした際には、一側のリインフォースメント36及び一側のトレーリングアーム24を介して中間ビーム26に荷重が伝達され、中間ビーム26がトーションビームとして機能する。 - 特許庁

In this way, collision diffusion of the fuel atomization 8 and diffusion prevention more than necessary can be simultaneously attained, so that combustion can be improved, also a wall surface sticking amount is suppressed, so that oil dilution can be suppressed, further vaporized fuel can be collected to the periphery of the spark plug 1, so that ignitability and combustion stability can be improved.例文帳に追加

これにより、燃料噴霧8の衝突拡散と必要以上の拡散防止とが同時に図れるので燃焼を改善できると共に壁面付着量が抑制されるのでオイル希釈を抑制でき、更に、気化燃料を点火プラグ1の周囲に集められるので、着火性,燃焼安定性を改善することができる。 - 特許庁

例文

The vehicle control system has an engine controller 16 for controlling the vehicle in dependence on a displacement position of an operating part lever 10 detected by an operating position sensor 12, and an electric controller 15 for prohibiting operation control of the vehicle depending on the displacement position of the operating lever 10 in response to collision detection by an acceleration sensor 14.例文帳に追加

車両制御装置に、操作位置センサ12が検出する操作部レバー10の変位位置に応じて車両を制御するエンジン制御装置16と、加速度センサ14の衝突検出に応答して、操作レバー10の変位位置に応じた車両の運転制御を禁止する電気制御装置15を設けた。 - 特許庁

例文

When the resonance of the suspension arm 1 is suppressed by the resonance of the mass 2 and the rubber elastic body 3, collision or slip is generated due to the space S between the rubber elastic body 3 and the suspension arm 1, and the vibration damping effect is demonstrated based on the energy loss by the slip friction at a contact portion thereof.例文帳に追加

マス2−ゴム弾性体3の共振によりサスペンションアーム1の共振を抑制するとき、ゴム弾性体3とサスペンションアーム1との間に隙間Sを有することから衝突もしくは滑りが発生し、その接触部での滑り摩擦によるエネルギ損失に基づいて振動減衰作用が発揮される。 - 特許庁

The connecting member 40 transmits vibration in the vertical direction to the skeleton member 20 from the front side frame 30 by constituting a rocking joint part 43, for example, in an intermediate part, but restrains the load transmission to the skeleton member 20 from the front side frame 30 when the front side frame 30 is displaced backward in the head-on collision.例文帳に追加

連結部材40は、例えば中間部に揺動継手部43を構成することにより、フロントサイドフレーム30から骨格部材20への上下方向の振動を伝達するが、前突時にフロントサイドフレーム30が後方変位されるときは、フロントサイドフレーム30から骨格部材20への荷重伝達を抑制する。 - 特許庁

To provide a baffle plate structure for an internal combustion engine capable of avoiding collision of lubricating oil returning to an oil pan and piston pumping air intruding in the oil pan and quickly returning lubricating oil into the oil pan, promoting pedestrian protection by limiting height of the engine, and inhibiting deterioration of lubricating oil, increase of temperature of lubricating oil and carrying away quantity of lubricating oil.例文帳に追加

オイルパンへ戻ろうとする潤滑油とオイルパン内に侵入しようとするピストンポンピングエアとの衝突を回避し、潤滑油をオイルパン内に速やかに戻すことができ、かつエンジンの全高を抑えて歩行者保護を図ることができるとともに、潤滑油の劣化、潤滑油の温度上昇および、潤滑油の持ち去り量を抑制することができる内燃機関のバッフルプレート構造を提供する。 - 特許庁

The piezoelectric element 101 is connected with a connection portion 110, the connection portion is composed so that the game ball is allowed to collide against it, deformation of the piezoelectric element 101 by the collision of the game ball causes driving current, and the driving current from the piezoelectric element 101 makes the light emitting element 103 emit light.例文帳に追加

そして、圧電素子101に接続される接続部110に対し、遊技球が衝突可能に構成されており、遊技球の衝突に基づいて圧電素子101が変形することにより駆動電流が発生し、圧電素子101からの駆動電流によって発光素子103が発光するように構成されている。 - 特許庁

At the rear moving position, the energy absorbing member 34 is engaged to a second plate stopper 36 to enable deformation of the energy absorbing member 34 at the time of the secondary collision, and thereby moving amount (stroke) of the column side bracket 31 in front of the vehicle in relation to the vehicle body side bracket 32 is increased by prescribed amount L.例文帳に追加

一方、後方移動位置では、エネルギー吸収部材34が第2のプレートストッパ36と係合して、二次衝突時に、エネルギー吸収部材34の変形を可能とするため、コラム側ブラケット31の車体側ブラケット32に対する車両前方への移動量(ストローク)が所定量L増大される。 - 特許庁

The estimating method includes processes of: inputting an initial condition including release information of projection material and information on the projection material to the blade; storing the initial condition; a process of computing the position of each projection material, and speed and direction of the projection material after collision with the blade; and estimating predetermined projection state information based on the computing result.例文帳に追加

また、ブレードの寸法と回転に関する情報、投射材の放出情報およびブレードに対する投射材の情報を含む初期条件を入力する工程と、該初期条件を記憶する工程と、各投射材の位置とブレードへの衝突後の速度と方向を演算する工程と、該演算の結果に基づいて所定の投射状態情報を推定する工程とを含んでいる。 - 特許庁

To avoid collision of access timing in between terminal devices in which response information is loaded and to possibly suppress degradation in throughput, by accessing again the received response information in its loaded order in a code-division multiple access system, when the terminal device transmits residual information successively after receiving the response information.例文帳に追加

符号分割多元接続通信システムにおいて、端末装置が基地局から応答情報を受信後に継続して残り情報を送信する際に、受信した応答情報の搭載順に再度アクセスすることで、応答情報が搭載された端末装置同士間でのアクセスタミングの衝突をなくし、スループットの低下を抑制できるようにする。 - 特許庁

To provide an optical disk device capable of shortening focus search time and preventing the collision of an objective lens with the recording surface of an optical disk while flexibly dealing with the displacement of the recording surface of an optical disk from a reference plane according to the radial direction position of the optical disk, and its focus search method.例文帳に追加

光ディスクの半径方向の位置に応じた光ディスクの記録面の基準平面からの変位に柔軟に対応しつつ、フォーカスサーチ時間を短縮化することができるとともに、対物レンズと光ディスクの記録面との衝突を未然に回避することができる「光ディスク装置およびそのフォーカスサーチ方法」を提供すること。 - 特許庁

Furthermore, the impact energy absorbing device B is furnished with an actuator 51 and a shaft 52 to work in timing to change from acceleration to deceleration after ground speed of the column side member 41 changes from deceleration to acceleration by input of from the occupant in the vehicle collision and increases (adds) the energy absorbing load in the same timing.例文帳に追加

衝突エネルギー吸収装置Bは、車両衝突時に乗員からの入力によりコラム側部材(41)の対地速度が減速から加速に転じた後に加速から減速に転じるタイミングで動作するアクチュエータ51とシャフト52を備えていて、同タイミングでエネルギー吸収荷重を増大(付加)する。 - 特許庁

When the spool 16 is stuck while the energization to the linear solenoid 20 is controlled, the energization to the linear solenoid 20 is interrupted, and then a maximum current is temporarily applied to the linear solenoid 20 to accelerate the plunger 22 to collide with the spool 16, and thus to release sticking of the spool 16 by impact force of the collision.例文帳に追加

リニアソレノイド20の通電制御中にスプール16が固着したときは、リニアソレノイド20の通電を中断した後、リニアソレノイド20を一時的に最大電流を通電してプランジャー22を加速シスプール16に衝突させ、その衝撃力でスプール16の固着を解除する。 - 特許庁

A wire 71 is pulled by the bolt 62 and moved to the left, the wire 71 is abutted on drawing bolts 72 and 73, the wire 71 is drawn by the drawing bolts 72 and 73 by the subsequent movement of the tilt bracket 3 to the left, and moved to the left while being plastically deformed, and the energy of the collision is absorbed by the plastic deformation of the wire 71.例文帳に追加

ボルト62に引張られてワイヤー71が左方に移動し、ワイヤー71がしごきボルト72、73に当接し、その後のチルトブラケット3の左方への移動で、しごきボルト72、73にワイヤー71がしごかれて塑性変形しながら左方に移動するため、衝突のエネルギーをワイヤー71の塑性変形によって吸収する。 - 特許庁

In the game apparatus 10, when standing of the game player 12 in the play position is detected by the infrared sensor 14, the display of the game image is started before the charge is dropped in, and according to the position data of the collision position of the coin 15 dropped toward the display device 18, the next image of a screen to be displayed on the display is selected.例文帳に追加

また、ゲーム装置10では、遊技者12がプレイ位置に立ったことを赤外線センサ14により検出されると料金投入前にゲーム画像の表示をスタートさせ、ディスプレイ装置18に向けて投げられた硬貨15の衝突位置の位置データに応じて次にディスプレイ装置18に表示させる場面の画像を選択する。 - 特許庁

To provide an optical disk apparatus capable of removing the influence of surface wobbling of the optical disk and performing pull-in of a focus servo without collision between an objective lens and the optical disk, even in the optical disk apparatus in which the WD (working distance) of the objective lens is set to be narrow due to the increased density and the reduced thickness of optical disk.例文帳に追加

光ディスクの高密度化、薄型化により対物レンズのWDが狭く設定された光ディスク装置においても光ディスクの面振れの影響を除去し、対物レンズと光ディスクが衝突することなくフォーカスサーボの引き込みを行うことが可能な光ディスク装置を提供する。 - 特許庁

This has a substrate 1 to contain aluminum having the first principal face and the second principal face opposing to the first principal face, multiple micropores 6 arranged so as to penetrate the substrate 1, an electronic multiplying face 3 to emit secondary electrons by collision of electrons, and electrodes 4, 5 installed at the first principal face and the second principal face, respectively.例文帳に追加

第1の主面と、該第1の主面に対向する第2の主面とを有するアルミニウムを含む基体1と、該基体1を貫通するように配置された複数の細孔6と、該細孔の内壁面に配置され、電子の衝突により二次電子を放出する電子増倍面3と、前記第1の主面および第2の主面にそれぞれ設けられる電極4,5とを有するマルチチャネルプレート。 - 特許庁

To further improve the strength and the rigidity of mutual combining parts of side members, cross members and radiator supports in a body frame, and to allow the combining parts to adequately absorb impact force by sufficiently plastically deforming when the combining parts of the body frame is imparted with large impact force from its front side at the collision of an automobile.例文帳に追加

車体フレームにおけるサイドメンバ、クロスメンバ、およびラジエータサポートの互いの結合部の強度と剛性とをより向上させると共に、自動車の衝突時など、車体フレームの結合部がその前方から大きい衝撃力を与えられたときには、結合部が十分に塑性変形して衝撃力が十分に吸収されるようにする。 - 特許庁

With the negative electrode for the lithium secondary battery manufactured in this method, columnar negative electrode active material particles 21 are in a more expanded state than at initial formation, so that there is no risk of collision among the columnar negative electrode active material particles 21 or break of the collector, giving birth to the negative electrode with excellent cycle characteristics.例文帳に追加

この製造方法により製造されたリチウム二次電池用負極は、集電体に形成される柱状負極活物質粒21が、形成時当初より膨張状態にあるため、柱状負極活物質粒21同士の衝突や集電体の破断が発生しないので、サイクル特性に優れた負極となり得る。 - 特許庁

Because the cap 80 is shaped thinning toward the forefront and supported from the inside by a supporting rib 85D, the actuator 18 can be moved downward by allowing the cap 80 to push aside the component parts existing below when the vehicle goes in collision to cause the actuator 18 to be pushed downward.例文帳に追加

また、そのキャップ80が先細り形状となっておりかつ、支持リブ85Dがキャップ80を内側から支持しているので、車両が衝突してアクチュエータ18が下方に押された際に、その先細り形状のキャップ80にて、下方の部品を押しのけるようにしてアクチュエータ18を下方に移動することができる。 - 特許庁

Pedestrians are prevented from being hurt by collision, etc., by making the external shape of an aboveground external frame for housing internal constituents such as a control board, etc., round and abolishing its corner portions, and two guide pipes stretching in the heightwise direction along both side surfaces of the external frame are arranged to prevent the external frame from being damaged.例文帳に追加

制御盤などの内部構成体を収納する地上設置型の外部枠体の外形を丸みを帯びた形状としてコーナー部をなくして衝突などによる歩行者のけがを防止するとともに、外部枠体の両側面に沿って高さ方向に伸びる二本のガイドパイプを配置して外部枠体の損傷を防ぐ。 - 特許庁

The lapse of the second time period T2 from the time when the collision is detected is timed by timer circuit 3, the automatic door is opened after the second time period T2 lapses to quickly rescue the craw by a rescuer when the crew is injured, and an injured crew can easily escape out of the vehicle without making any opening operation of the opening and closing body.例文帳に追加

また、車両の衝突時から第二時間T2の経過をタイマ回路3により計時し、その第二時間t2が経過した後に自動ドアを開くことにより、乗員が負傷した場合に救急員による乗員救出が迅速に行え、負傷した乗員は開閉体を開く動作を行うことなく車外に容易に脱出することができる。 - 特許庁

On the abutment part 26b, there is provided a turning promotion part 26c for promoting turning of the turning lever 5 by downwardly moving an abutment position of the turning lever 5 accompanying with turning of the turning lever 5, when the vehicle body side member 33 is relatively moved relative to the second support shaft 17 of the turning lever 5 at the front collision of the vehicle.例文帳に追加

この当接部26bに、車両前突時において車体側部材33が回動レバー5の第2支軸17に対して相対移動するときに回動レバー5の回動に伴って該回動レバー5の当接位置を下側に移動させることで回動レバー5の回動を促進させる回動促進部26cを設けている。 - 特許庁

The impact energy in the secondary collision is effectively absorbed along overall length of a stroke of collapse movement as the sliding part 812 is guided to the inclined surface 821, smoothly intrudes into the groove 82 and plastic-deforms the groove 82 by spreading it out when the upper side outer column 42 further collapses and moves to the car body front side with the upper side inner column 43.例文帳に追加

アッパー側アウターコラム42がアッパー側インナーコラム43と共に車体前方側にさらにコラプス移動すると、摺接部812は傾斜面821に案内されて溝82内に円滑に進入し、溝82を押し広げて塑性変形させるため、二次衝突時の衝撃エネルギーがコラプス移動のストロークの全長にわたって効果的に吸収される。 - 特許庁

Since the horizontal deviation δd can be calculated based on the relative angle θ, the relative distance L and the relative speed Vs detected by one transmission/ reception of the rader device, the possibility of a head-on collision can be judged instantaneously at the time of discriminating the oncoming vehicle Ao without continuously detecting relative relation between the driver's own vehicle Ai and the oncoming vehicle Ao by the rader device.例文帳に追加

前記横偏差δdは、レーダー装置の1回の送受信で得られる相対角度θ、相対距離Lおよび相対速度Vsに基づいて算出可能であるため、レーダー装置で自車Aiと対向車Aoとの相対関係を連続的に検出することなく、対向車Aoを判別した時点で即座に衝突の可能性を判定することができる。 - 特許庁

The ring 20 for shearing never exerts influence upon an impact energy absorbing load as the shearing allowable projection 21a shears and is detached from the inner column 2 when the ring 20 for shearing makes contact with the rear end of the outer column 2 in the case when the inner column 2 collapses against the outer column 1 and moves to the front of a vehicle at the time of the secondary collision of the vehicle.例文帳に追加

車両の二次衝突時に、アウターコラム1に対してインナーコラム2がコラプスして車両前方に移動した際、剪断用リング20がアウターコラム2の後端に当接すると、剪断用リング20は、その剪断許容突起21aが剪断して、インナーコラム2から離脱し、衝撃エネルギー吸収荷重に影響を与えることがない。 - 特許庁

When using the contention-based method, the schedule request method control part 122 shifts it to the scheduled-based method when it is judged that the collision frequency of the signals has been increased, the number of the mobile terminals inside the cell has become large, the priority has been lowered and the allowable connection time can be long in a schedule request method judgement part 121.例文帳に追加

スケジュール要求方法制御部122はcontention based方法を使用する場合、スケジュール要求方法判定部121で信号の衝突頻度が大きくなったこと、セル内の移動端末数が多くなったこと、優先度が低くなったこと、許容接続時間が長くてもよいと判定されると、scheduled based方法に遷移させる。 - 特許庁

A control unit 32 determines the collision by comparing the first bit string with the second bit string if the first G data and the second G data are different from each other, replacing the highest 4 bit of the first G data or the second G data with the first bit string or the second bit string if both are equal, and selecting the G data after being replaced.例文帳に追加

そして制御部32は、第1Gデータと第2Gデータとが互いに異なっていれば、第1ビット列と第2ビット列とを比較し、それらが等しければ、第1ビット列または第2ビット列で、第1Gデータまたは第2Gデータの最上位の4ビットを置き換え、置き換え後のGデータを採用することで衝突判定を行う。 - 特許庁

To suppress reduction in the throughput by accessing terminals again in the order of loading of received reply information so as to avoid collision of access timing between the terminals loading the reply information in the case that the terminal transmits remaining information continuously after receiving the reply information from a base station in the code division multiple access communication system.例文帳に追加

符号分割多元接続通信システムにおいて、端末装置が基地局から応答情報を受信後に継続して残り情報を送信する際に、受信した応答情報の搭載順に再度アクセスすることで、応答情報が搭載された端末装置同士間でのアクセスタミングの衝突をなくし、スループットの低下を抑制できるようにする。 - 特許庁

In the specified period, the controlling means 44 actuates the headrest driving mechanism 30 on the basis of the sensing signal given by the distance sensing means and control the distance from the head of the occupant sitting on the seat to the headrest so that the headrest takes always the proper position capable of managing with a rear-end collision of the vehicle during the specified period.例文帳に追加

この制御手段44が距離検知手段からの検知信号に基づき、所定の期間においてヘッドレスト駆動機構30を作動させ、所定の期間においてヘッドレストが常に車両の後方衝突に対処可能な適正位置となるように、シート着座者の頭部とヘッドレストとの間の距離を制御するように設定されている。 - 特許庁

To provide an air bag device capable of enhancing the absorbing performance of an impact energy so as to crushing the air bag wholly with the panel member efficiently by receiving an occupant by a panel member installed on the surface of the deployed air bag when the vehicle goes in collision, of conducting the repetitive cycles of deploying the air bag and shrinking certainly, and allowing iterative use without requiring repair any particularly.例文帳に追加

エアバッグ装置において、車両衝突時に、展開したエアバッグの表面に設けたパネル部材で乗員を受け止めることにより、そのパネル部材によりエアバッグを全体的に効率よく潰すようにして衝撃エネルギーの吸収性能を高め、更に、エアバッグの展開収縮を繰返し確実に行うことができ、特に修復を必要とせずに繰返し使用可能にする。 - 特許庁

The electric power steering device 2 has an EPS basic control part 41 for determining steering assist amount during normal steering, an avoidance operation assistance control part 42 for correcting the steering assist amount in a direction to avoid collision to the obstacle when an obstacle is detected in front of the vehicle, and an avoidance operation assistance stop/operation processing part 43.例文帳に追加

電動パワーステアリング装置2は、通常操舵時の操舵アシスト量を決定するEPS基本制御部41と、車両前方に障害物を検知したときに障害物との接触を回避する方向へ操舵アシスト量を補正する回避操作支援制御部42と、回避操作支援停止/作動処理部43を備える。 - 特許庁

To provide an emblem mounting structure capable of avoiding entry of dust into an emblem and collision between an inner circumference of a mount concave section and an outer circumference of an emblem cover, provided that the emblem is engaged in the mount concave section of an outer cover and the emblem cover is engaged so as to cover the emblem from its outside.例文帳に追加

外装カバーの取り付け凹部にエンブレムを嵌め込み、その外側からエンブレムを被覆するようにしてエンブレムカバーを嵌め込む構造を前提として、エンブレムへのごみの侵入、取り付け凹部の内周縁とエンブレムカバーの外周縁の衝突を抑えることができるエンブレム取り付け構造を提供する。 - 特許庁

In this collision-time impact reducing device and vehicle, the movable range of another vehicle is estimated, based on the traveling direction acquired by another vehicle traveling direction acquisition means and the speed of another vehicle acquired by another vehicle speed acquisition means, so that it is possible to execute acceleration by an acceleration means with a proper timing.例文帳に追加

本発明の衝突時衝撃軽減装置及び車両によれば、他車両進行方向取得手段により取得された進行方向と他車両速度取得手段により取得された他車両の速度とに基づいて、他車両の移動可能な範囲が推定されるので、加速手段による加速を適切なタイミングで実行することができる。 - 特許庁

In a nozzle unit 4, flow rates of the pure water supplied to the first and second nozzles 41a and 41b and the nitrogen gas are controlled, thereby emitting the primary microparticles with the desired grain diameter from the respective nozzles and in addition generating the secondary microparticles with the desired grain diameter by the collision of the primary microparticles from the respective nozzles.例文帳に追加

ノズルユニット4では、第1ノズル部41aおよび第2ノズル部41bに供給される純水および窒素ガスの流量を調整することにより、各ノズル部から所望の粒径の1次微粒子が噴射されるとともに、各ノズル部からの1次微粒子の衝突により所望の粒径の2次微粒子が生成される。 - 特許庁

Since the cups 18 are heated by the heaters 20, droplets scattered from a rotating substrate S toward the internal surfaces 18a of the cups 18 are evaporated instantaneously or before next droplets are scattered, and the droplets which come into collision with the cups 18 can be prevented from returning to the substrate S side and again adhering to the surface of the substrate S.例文帳に追加

このように、カップ18は加熱されているので、回転している基板Sからカップ18の内壁面18aに向けて飛散してくる液滴は瞬間的に、あるいは次の液滴が飛散してくるまでに蒸発しており、カップ18に衝突した液滴が基板側に戻って基板表面に再付着するのを防止することができる。 - 特許庁

Among corner parts existing on the opening part 3, on the midway of the corner part (rear upper corner part 35) where concentration of stress is most frequently generated at side surface collision of the vehicle, a stress dispersion linear part 351 of approximately linear shape having smaller curvature than both sides (first connection part 352 and second connection part 353) is provided.例文帳に追加

開口部3に存在する角部のうち、車両の側面衝突時において最も応力集中が生じ易い角部(後上方角部35)の途中には、その両側(第1連結部352及び第2連結部353)よりも曲率の小さい略直線形状の応力分散直線部351が設けられている。 - 特許庁

A 2nd scheduling section 204 arbitrates communication, so as not to cause contention and collision of the communication resources in both the communications of the direct connection type network and the master slave network, in cooperation with the 1st scheduling section 203 and assigns the communication resource to the terminal in the master slave network.例文帳に追加

第二のスケジューリング部204で、ダイレクト接続型ネットワーク及びマスタ・スレーブ型ネットワークの双方の通信において通信資源の競合及び衝突が発生しないように第一のスケジューリング部203との協調によって調停し、マスタ・スレーブ型ネットワークの端末装置に通信資源割り当てを行う。 - 特許庁

Moreover, when the vibration is transmitted from the vibration transmitting member and the housing 1 resonates, the foaming elastic body 2 sealed into the hollow part 1c so as to loosely move comes into contact with a wall face of the housing 1 to provide the damping property due to slide friction and energy loss by the collision and effectively suppress the vibration.例文帳に追加

また、振動伝達部材から振動が伝達されてハウジング1が共振すると、中空部1c内に遊動可能に封入された発泡弾性体2がハウジング1の壁面に接触(当接)し、滑り摩擦及び衝突によるエネルギ損失により減衰性が発揮され、その振動が効果的に抑制される。 - 特許庁

In this color resolving prism 1 which is integrally formed by sticking plural prisms and resolves incident light from an image pickup lens into three primary colors, the groove 2 for preventing the collision among prisms and cutting the flare is formed on one of the prisms T1, T2 and T3, where the angles of opening parts of the grooves are set to be in a range of 30°-45°.例文帳に追加

複数のプリズムを接着して一体化し、撮像レンズからの入射光を光の3原色に分解する色分解プリズム1において、プリズムT1、T2、T3の内の1つには、プリズム同士の衝突とフレアカットのための溝2を形成し、該溝の開口部分を角度で30度乃至45度の範囲とした。 - 特許庁

A danger determining unit 12c selects predetermined information corresponding to the situation (for example, information on the vehicle of interest accessing the intersection from the other direction if the situation involves the access to the intersection) and determines the degree of danger of the vehicle (for example, danger levels, level 1 to 5, based on possibility of collision with the vehicle of interest).例文帳に追加

危険判定部12cは、シチュエーションに応じた所定情報(例えば、交差点への進入シチュエーションであれば、他方向から交差点への進入する相手の車の情報)を選択し、車両の危険性(例えば、相手の車との衝突可能性を踏まえたレベル1〜5の危険レベル)を判定する。 - 特許庁

The pad cover 21 has an extension 21L extending along the spoke 12 extending from the hub toward the occupant to the rim 13, wherein fracturable portions 21d, 21e fractured at the vehicle collision are set in the extension 21L and a part of the airbag is disposed folded in the extension 21L of the pad cover 21.例文帳に追加

前記パッドカバー21は、前記ハブ部から乗員に向けて延在するスポーク部12に沿ってリム部13にまで延出する延出部21Lを有していて、この延出部21Lには車両衝突時に破断する破断可能部21d、21eが設定されるとともに、パッドカバー21の延出部21L内にまでエアバッグの一部が折り畳まれて配設されている。 - 特許庁

例文

When the pedal bracket 4 is moved rearward relative to the intervening member 5 due to the front collision of the vehicle, and the fixation of the rotary shaft 23a of the pedal to the pedal bracket 4 by the screw fastening structure is released, the rotary shaft 23a of the pedal is moved rearward along a first guide passage 110 relative to the pedal bracket 4.例文帳に追加

車両が前面衝突して、ペダルブラケット4が介在部材5に対して相対的に後方移動して、ねじ締結構造によるペダルブラケット4に対するペダル回転軸23aの固定が解除されると、ペダル回転軸23aがペダルブラケット4に対して第1の案内路110に沿って後方へ移動する。 - 特許庁

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