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実走行~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 3113



例文

この最終要求減速度変化パターンPattfin(x)は、運転者による際の制動操作に基づいて予め停止位置接近経路毎に個別にバックアップRAMに記憶・学習されている各基準平均減速度変化パターンのうち車両が現在走行している停止位置接近経路Jに対応する基準平均減速度変化パターンPattnormave(J)に基づいて作製される。例文帳に追加

The final required deceleration change pattern, Pattfin (x) is produced on the basis of a reference average deceleration change pattern, Pattnormave (J) corresponding to a stop position approaching path J, on which the vehicle is now traveling, among each of reference average deceleration change patterns respectively stored/learnt in a backup RAM every stop position approaching path in advance based on the actual braking operation by the driver. - 特許庁

構内運搬車両の走行機能および/またはリフト機能のための少なくとも1つの電子制御装置と、物品識別手段とのデータ伝送のための少なくとも1つの通信装置たとえばRFIDトランスポンダを備えた構内運搬車両において、簡単な操作、高度な安全性ならびにエネルギー蓄積との効率的な関係を現する。例文帳に追加

To realize the efficient relationship between simple operation, high-degree safety and energy storage, in a local carrying vehicle having at least one electronic control device for the travel function and/or the lift function of the local carrying vehicle, and at least one communication device, for example, an RFID transponder for transmitting data with an article identifying means. - 特許庁

ドライバに走行発進意志も停止保持意志もない場合に、目標クリープ車速を設定し、車速増大処理(または車速減少処理)によりエンジン出力を増加(または減少)させ、あるいは制動力を減少(または増加)させて、際の車速が目標クリープ車速またはその近傍値に一致するよう制御する。例文帳に追加

The target creep vehicle speed is set when a driver has no starting/traveling will or no stopping will, the engine output is increased (or decreased) or the braking force is decreased (or increased) by increasing the vehicle speed (or decreasing the vehicle speed), and the control is performed so that the actual vehicle speed is agreed with the target creep vehicle speed or a value close thereto. - 特許庁

左右車輪をそれぞれ独立して転舵可能に構成し、サスペンションストロークによる車輪のスリップ角量を、車輪のストローク速度に基ずいて求め、スリップ角量を減らす方向に舵角を補正し、路面外乱に対して動的に制御して走行安定性を向上することを可能とする車両の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device for a vehicle capable of improving travelling stability by constituting so that left and right wheels are independently steered and the amount of slip angle of the wheel by a suspension stroke is calculated based on a stroke speed of the wheel to correct an actual steering angle in the direction of reducing the slip angle, dynamically controlling a road surface disturbance. - 特許庁

例文

そのため、車載器30を搭載した車両が、料金所等に設置された路側無線機の通信範囲外を走行している間は、周波数切替制御部2が独立してRFモジュール部4に対する周波数サーチ動作の制御を行ない、制御部1はスリープ状態となっているので低消費電力化を現できる。例文帳に追加

Thus, since the frequency changeover control part 2 independently controls a frequency search operation to an RF module part 4 and the control part 1 is in the sleep state while the vehicle loaded with this on-vehicle equipment 30 travels on the outside of the communication range of road side radio equipment installed at a tollgate or the like, the power consumption is lowered. - 特許庁


例文

構造が簡単で製造でき、不燃性でありかつ消火特性に優れ、走行時に蓄熱し、エンジンストップした仮眠中に放熱させ、仮眠ベッド内を快適な温度に保持することができ、さらに、省エネ(消費燃料の低減)や、炭酸ガスなどの削減ができるなど、効性に優れた蓄熱マットを提供すること。例文帳に追加

To provide an excellently effective heat storage mat whose structure is simple and which is easily manufactured, is inflammable and excellent in fire extinguishing characteristic, stores heat in travelling, performs radiation during a short nap when an engine is stopped, keeps comfortable temperature in a napping bed, saves energy, and reduces carbon dioxide. - 特許庁

車両の停止状態から高速走行状態までの全ての回転領域において、潤滑・冷却する潤滑油の油量を十分に確保することができるとともに、潤滑牲及び冷却牲を効率的に確保することができるようになり、性能安定性及び耐久性の向上を現した駆動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distributing device which can sufficiently secure an oil amount of lubricating oil used for lubrication and cooling in all rotation ranges from a stop state to a high-speed travelling state of a vehicle, which makes it possible to efficiently secure lubrication performance and cooling performance, and which can realize improvements in performance stability and durability. - 特許庁

道路交通情報システムは、道路を走行する車両に搭載された車載器20から、車両を特定する車両IDなどのアップリンク情報を収集するアップリンク情報収集装置1A,1B、及びアップリンク情報に基づいて車線封鎖判定処理と渋滞判定処理を行する道路交通判定装置4を有する構成である。例文帳に追加

The road traffic information system has: uplink information collection devices 1A, 1B each collecting uplink information including a vehicle ID for specifying a vehicle from an on-vehicle device 20 loaded in the vehicle traveling on a road; and a road traffic decision device 4 executing a decision processing for lane blockade and a decision processing for traffic jam based on the uplink information. - 特許庁

ECU40は、車両が走行していない状態でのエンジン燃焼中において、ガスセンサ39の検出信号に基づいて、車外の空気中に含まれる上記ガス成分の濃度を検出し、その検出した濃度が所定の異常範囲にある場合に、上記ガス成分の濃度変化に伴う車外の環境悪化を抑制する処理を施する。例文帳に追加

An ECU 40 detects the concentration of the gas component contained in the vehicle exterior air based on the detection signal of the gas sensor 39 during the combustion of the engine in a state that the vehicle does not run, and executes a treatment of controlling the vehicle exterior environmental degradation accompanied with the concentration change of the gas component when the detected concentration is within the predetermined range of abnormality. - 特許庁

例文

これにより、走行中に発生する乱気流によってメインバーナ10及びパイロットバーナ11の炎が消火しても、未燃焼の燃料がメインバーナ10及びパイロットバーナ11から排出されることが防止されるので、未燃焼の燃料が引火して火災を起こす危険性を確に回避できる。例文帳に追加

Thus, even if flames of the main burner 10 and the pilot burner 11 are extinguished by air turbulence which occurs during traveling, the risk that the unburned fuel may take fire so as to cause a fire can be surely avoided because the unburned fuel is prevented from being discharged from the main burner 10 and the pilot burner 11. - 特許庁

例文

また、側面作業灯32によって前側転圧ローラ6、後側転圧ローラ7の周囲を照らすことができるので、夜間の舗装作業時に、オペレータは、前側転圧ローラ6、後側転圧ローラ7によって踏固められた路面の舗装状況を確に目視しつつ、ロードローラを走行させることができ、夜間の舗装作業の作業性を向上させることができる。例文帳に追加

Further as the surrounding area of the front rolling compaction roller 6 and the rear rolling compaction roller 7 can be lit by the working lights 32, the operator can drive the road roller while securely watching a paved condition of a road compacted by the front and rear rolling compaction rollers 6, 7 and hence, the paving workability at night can be improved. - 特許庁

運転状態表示装置1は、車両に搭載された自動制御装置の作動状態を運転状態に基づいて検出し、また、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、際に消費された燃料量と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。例文帳に追加

A driving state display device 1 detects the operating state of an automatic control device mounted on a vehicle based on the driving state, and when it is detected that the drive for degrading the fuel economy is performed, the actually consumed fuel amount and the fuel consumption when the vehicle travels without any drive of degrading the fuel economy are respectively calculated. - 特許庁

エレベータシミュレータ体験者Bは、エレベータの管制運転模擬走行に併せて振動装置3、音声出力部6、映像意表示部8を変化させることにより、際のエレベータに乗車することなく限られたスペースにおいて任意のときに、様々な種類の管制運転におけるエレベータの動きを体感できる。例文帳に追加

By varying a vibration device 3, a sound/voice output part 6 and a picture intention display part 8 fit to the control operation simulation travel of the elevator, the elevator simulator experienced person B can feel the motion of the elevator in various kinds of control operations at an arbitrary time in a limited space without getting on an actual elevator. - 特許庁

そして、予め求めた上下加速度に対する接触力の周波数応答関数H´(ω)の計算結果と、走行中の車両における測データを用いた車体上下加速度とパンタグラフ接触力の周波数応答関数H(ω)の計算結果との誤差が最小となるような、トロリ線の機械インピーダンスを推定する。例文帳に追加

A mechanical impedance of the trolley wire is estimated for minimizing the error between a calculation result of a frequency responding function H'(ω) of the contact force to a previously determined vertical acceleration and a calculation result of the frequency responding function H(ω) between the car body vertical acceleration using measured data of the running vehicle and the pantograph contact force. - 特許庁

例えば車間距離や相対車速のような先行車との関係が所定の目標に到達した時点又は以降に、変速制御後の変速段又変速比によるエンジンブレーキ力のみで先行車に対する追従走行現されるためには、先行車の減速度に基づいて、変速制御の際の変速段又変速比が決められることが好ましい。例文帳に追加

To realize the following travel to the preceding vehicle only by the engine brake by the speed change stage or the speed change ratio after the speed change control when and after the relationship to the preceding vehicle such as the vehicle-to-vehicle distance and the relative vehicle speed reaches the predetermined target, the speed change stage or the speed change ratio during the speed change control is preferably determined. - 特許庁

施形態におけるハイブリッド車両は、回転電機による動力のみによって走行する際に、エンジン151の吸気カム232と排気カム233を、第一の逆流カム234と第二の逆流カム235に切り替えて、回転電機の動力によるクランクシャフト181の回転によって、吸気管216に空気の逆流を発生させ、エアフィルタ241を逆洗する。例文帳に追加

The hybrid vehicle switches an air inlet cam 232 and an exhaust cam 233 of an engine 151 to a first backflow cam 234 and a second backflow cam 235 when the vehicle runs only by power of a rotating electrical machine; and generates backflow of air in a suction pipe 216 by rotating a crankshaft 181 with power of the rotating electrical machine to back-wash an air filter 241. - 特許庁

ECUは、Dポジションでの走行中(S100にてYES)、Rポジションに切り換えられると(S102にてYES)、車速VがV(1)よりも高い場合(S104にてYES)、オートマチックトランスミッションをニュートラル状態とするリバースインヒビット制御を行し(S108)、車速VがV(1)よりも低下すると(S110にてYES)、リバースインヒビット制御を停止する(S112)。例文帳に追加

In the case wherein shift is changed to a position R (YES in S102) during the travelling in a position D (YES in S100) and vehicle speed V is higher than V(1) (YES in S104), an ECU executes reverse inhibit control for setting an automatic transmission to a neutral condition (S108). - 特許庁

車両の減速走行時であって、かつフューエルカット制御行中に、自動変速機の係合要素のクリアランスを減少させて、摩擦によって生じる発熱を促進させ、また元圧であるライン圧を昇圧させ、さらに循環させるオイルの油量を増大させる制御をおこなうことによってオイルを昇温させる。例文帳に追加

While deceleration running a vehicle and fuel cut controlling, the hydraulic controller of an automatic transmission makes control to increase circulated oil flow by decreasing clearance between engagement elements to increase heat generated by friction and increase line pressure as a source pressure. - 特許庁

車線変更を行う車両Aの運転者の運転操作を支援する走行支援装置であって、道路10の前方にカーブ10aがあるときに、カーブ10aまでの距離LRを検出し、その距離LRに基づいて許容車速Vsを設定し、その許容車速Vsより際の車速VAが速いときに、車速VAが許容車速Vsより遅くなるように車両Aを減速させるように運転者の運転操作を支援する。例文帳に追加

The travel supporting device for supporting driving operation of a driver of a vehicle A which changes a traffic lane detects a distance LR to a curve 10a when the curve 10a is ahead on a road 10, and sets an allowable vehicle speed Vs on the basis of the distance LR. - 特許庁

同一トラック内にサーボトラックとデータトラックとが交互に形成された信号記録用テープにおいて、信号記録用テープの走行方向に対するサーボトラックの間隔を記録/再生時における効のある間隔に保ちつつ、単位面積あたりの記録密度を向上させた信号記録用テープを提供する。例文帳に追加

To provide a signal recording tape, where servo tracks and data tracks are alternately formed in the same track, that can enhance a recording density per unit area while the interval of the servo tracks in a running direction of the signal recording tape is kept to be an effective interval at recording/ reproduction. - 特許庁

燃費向上を目的として減速走行中に従来よりも低車速側までロックアップクラッチの係合側への切換えを行するようにした場合、アクセルのオンオフに伴う係合状態の切換による違和感の発生を抑制して、ドライバビリティが向上する車両のロックアップクラッチ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a lock-up clutch controller for a vehicle, improving the drivability by preventing an incongruous feeling from arising when performing change over to the engagement side of a lock-up clutch to unconventionally lower speed side during low-speed running in order to improve fuel economy. - 特許庁

車輪速の検出をする車載検出装置の出力値における左右の車輪速差を補正する車載検出装置の出力補正装置において、前記補正に確に直進している期間であるETCレーン9走行中の前記出力値を用いることを特徴とする車載検出装置の出力補正装置。例文帳に追加

The output correction device of the on-vehicle detection device for correcting a speed difference between right and left wheels in the output value from the on-vehicle detection device for detecting wheel speed is characterized by using for the correction, the output value during ETC lane 9 running which is the period of surely advancing straight. - 特許庁

ECUは、ABS制御中において車両が走行している路面が高μ路から低μ路に変わっていない場合、偏差補正量Qreq_Aveと基準吐出量Qreq_baseとを加算することにより設定された目標吐出量Qreqのブレーキ液がポンプから吐出されるように偏差ポンプ駆動制御を行する。例文帳に追加

When a road surface on which the vehicle travels is not changed from a high μ road to a low μ road during ABS control, an ECU executes deviation pump driving control so as to discharge the brake fluid of target discharge quantity Qreq set by adding deviation correction quantity Qreq_Ave to reference discharge quantity Qreq_base from a pump. - 特許庁

車両がトンネルに出入りする際に、それに伴って操作すべき車両搭載装置の操作を自動化して、ドライバーの安全運行を支援するとともに、その車両搭載装置の操作が行われたことを確に報知することができる無線電波を利用したトンネルでの走行車両搭載装置の制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a control system for a traveling vehicle mounted device in a tunnel utilizing radio waves which automates the operation of a vehicle mounted device that should be operated when the vehicle travels into and out of a tunnel, helps a driver to perform a safety operation and also surely signals that the vehicle mounted device is operated. - 特許庁

冷房運転が要求される状態において、車両の走行が停止し、アイドルストップにより冷媒圧縮機が停止した状態では、エバポレータ6を通過しない空気流を車室内に吹き出すドラフト空調を施し、少ない消費エネルギーにより、アイドルストップ中における乗員の快適性を確保する。例文帳に追加

When the travel of a vehicle stops and a refrigerant compressor stops by idle stoppage in a state a cooling operation is demanded, draft air conditioning in which the air flow not passing an evaporator 6 is blown out into a cabin is performed and comfortability of the occupant during idle stoppage is secured with less energy consumption. - 特許庁

燃費向上を目的として減速走行中に従来よりも低車速側までロックアップクラッチの係合側への切換えを行するようにした場合、アクセルのオンオフに伴う係合状態の切換による違和感の発生を抑制して、ドライバビリティが向上する車両のロックアップクラッチ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a lock-up clutch controller for a vehicle capable of being improved for the drivability by preventing an incongruous feeling from arising when executing change over to the engagement side of a lock-up clutch to unconventionally lower speed side during low-speed running in order to improve fuel consumption. - 特許庁

橋梁に耐風安定化部材を設置する際の、桁重量が増加する、桁を支えるケーブルの補強および主塔基部の補剛・補強が必要になるとの問題、また、床版の両側に排水溝を配置するため、車両等の走行に利用可能な利用範囲が狭められているとの問題を解決することを目的とする。例文帳に追加

To resolve problems in installing a wind resisting stabilizing member to a bridge of an increase in girder weight and necessity for reinforcing a cable supporting a girder and stiffening and reinforcing a main tower base part, and a problem of narrowing in an actual usage area usable for traveling of a vehicle or the like due to gutters arranged on both sides of a floor slab. - 特許庁

走行制御ユニット5は、ACCの行中にブレーキの自動介入制御が設定時間t0以上継続したことを判定したとき、目標加速度aを予め設定された負側の値Bまで変化させ、変化させた目標加速度aを、基本目標加速度a0が正側の設定値a0thを越えるまでの間維持する割込制御を行う。例文帳に追加

A traveling control unit 5 changes the target acceleration a into a value B of a negative side set beforehand when determines that the automatic intervention control of the brake has continued more than the set time t0 during execution of ACC, and performs the interruption control to maintain the changed target acceleration a until the basic target acceleration a0 exceeds the set value a0th of the positive side. - 特許庁

駆動手段からの駆動力を駆動輪に伝達あるいは遮断する連結手段を用いた移動するための動力補助を行う補助電動機能付配膳車に関し、特に、連結手段対する連結の状態を明確にすることによって、安全な走行現した補助電動機能付配膳車を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a meal serving wagon with the auxiliary electric-driven function which executes the power assist for movement using a connection means for transmitting/blocking the driving force from a driving means to/from a driving wheel, in particular, realizes the safe travel by clarifying the state of connection to the connection means. - 特許庁

叉、検知センサーユニットは自動車の走行時に検知センサーユニットに向けて跳ね上がる水、雪、泥、塵、等の環境下から検知センサーユニットの重要なセンサー素子等を保護する為の可動シャッター5及び可動フィルターを備え過酷な自動車環境においても良好な盗難検知ができるセンサーユニットを応用した自動車盗難防止システムを現する。例文帳に追加

The detection sensor unit provided with a movable shutter 5 and a movable filter for protecting an important sensor element of the detection sensor unit from the environment in which water, snow, mud, and dust splash toward the detection sensor unit during the traveling of the vehicle and capable of detecting theft satisfactorily even in a severe automobile environment is applied to obtain the automobile anti-theft system. - 特許庁

自動変速機のシフトレンジが走行レンジにあるときに所定の第一の運転状態条件が成立したときには、第一の制御を施して結合状態にある摩擦要素を滑り係合状態へ操作してニュートラル状態を達成するとともに、その際、第二の制御に適用する制御パラメータ値を学習補正する。例文帳に追加

When a predetermined first operation state condition is satisfied while a shift range of the automatic transmission is in a running range, a first control is performed to shift a friction element in a connection state to a slide engaging state to achieve the neutral state, and at this time a control parameter value applied to a second control is learned and corrected. - 特許庁

但し、冷間始動時等で、摩擦締結要素のフェーシング温度が低く、安定したニュートラル制御が行えないときはニュートラル制御を制限し、また、エンジン始動後、非走行レンジで微小量のクラッチ圧の印加による滑り制御を行することで、フェーシング温度を安定した滑り締結制御が可能な適温領域(B−C)まで速やかに上昇させる。例文帳に追加

Neutral control, however, is limited when facing temperature of the friction fastening element is low and stable neutral control can not be executed during cold start, and facing temperature is quickly raised to an appropriate temperature range B-C in which stable slip fastening control is possible by executing slip control by applying clutch pressure of minute quantity in a non-travel range after engine start. - 特許庁

即ち、低負荷時には、キャンバ角の制御をアクチュエータによって行い、高負荷時には、キャンバ角の制御をキャンバ軸に発生するモーメントを利用してパッシブに行うので、コストや搭載性などの点に優れた低容量のアクチュエータを使用して、走行状態に応じた車輪のトレッドを使い分ける制御を現することができる。例文帳に追加

That is, as the camber angle is controlled by the actuator under low load and is controlled passively by using the moment generated on the camber axis under high load, the low-power actuator superior in cost, mountability, and the like can be used to provide control over selective use of wheel treads. - 特許庁

高放射線環境により人間がアクセスできない箇所の点検や観察作業を行なう場合に、床面に塵埃が溜まってもスリップが生じず、又、安定した駆動力の供給や台車の円滑な走行を確保して、観察や点検を正確且つ確に行なうことができるようにした観察装置を提供する。例文帳に追加

To provide an observing device capable of precisely and surely checking and observing portions, to which human beings cannot access by high radiation environments by securing stable supply of a driving force and smooth traveling of a bogie without slip even if dusts remain on a floor. - 特許庁

少なくとも一つのナビゲーション機能を行するプロセッサと、車両走行中における前記プロセッサの最大処理負荷が所定の基準よりも低くなる低処理負荷期間を推定する期間推定手段と、前記低処理負荷期間に応じて前記ナビゲーション機能の診断を行う診断手段と、を備えるナビゲーション装置。例文帳に追加

A navigation device comprises: a processor for executing at least one navigation function; period estimation means for estimating a low processing load period in which a maximum processing load of the processor during travel of a vehicle becomes lower than a predetermined reference; and diagnosis means for performing diagnosis of the navigation function according to the low processing load period. - 特許庁

一方、ECUは、車両が走行している路面が高μ路から低μ路に変わった場合、緊急補正量Qreq_Skidと基準吐出量Qreq_baseとを加算することにより設定された目標吐出量Qreqのブレーキ液がポンプから吐出されるように緊急ポンプ駆動制御を行する。例文帳に追加

On the other hand, the road surface on which the vehicle travels is changed from the high μ road to the low μ road during ABS control, the ECU executes emergency pump driving control so as to discharge the brake fluid of the target discharge quantity Qreq set by adding emergency correction quantity Qreq_Skid to the reference discharge quantity Qreq_base. - 特許庁

従って、電動モータの回転子の停止位置関係に起因する始動電圧のばらつきを吸収することができるので、模型車両の発車指令がなされてから模型車両が際に走行を開始するまでの経過時間のばらつきを抑制することができ、鉄道模型における娯楽的興趣の向上を図ることができる。例文帳に追加

This constitution can absorb the dispersion in a start voltage caused by the stop position relation of a rotor of an electric motor to suppress the dispersion in the elapsed times from being commanded to start the model vehicle to actually starting to travel it and to improve the amusement-type interest in the model railroad. - 特許庁

垂直循環軌道を有する搬送用レールに沿って物品搬送用のトレイが走行する垂直循環型トレイ式仕分け装置において、簡単な構成で確にトレイの水平状態を維持でき、且つ、リニアモータ駆動の仕分け装置に対しても適用することのできる、トレイ水平維持機構を提供すること。例文帳に追加

To provide a tray level keeping system capable of attaining a simple constitution, completely keeping a level condition of the tray, and being applicable for a sorting device driven by a linear motor in this vertical circulating tray level keeping system in which the tray for conveying articles travels along a conveyance rail having a vertical circulating track. - 特許庁

前後輪の一方とこれを駆動する電気モータとの間を油圧駆動式のクラッチで接続・遮断する前後輪駆動車両において、発進時や走行中にクラッチを迅速かつ確に接続することができ、それにより、良好な発進性能および車両全体としての十分な駆動力を確保できる前後輪駆動車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a front and rear wheel drive vehicle which can rapidly and surely engage a clutch at start or in driving whereby favorable starting performance and a sufficient driving force as an overall vehicle can be secured in the front and rear wheel drive vehicle which engages and disengages one of front and rear wheels and the electric motor driving it with a hydraulic clutch. - 特許庁

コーナリング時に変化する車両状態量(ヨーレート、操舵角)の検出をする車載検出装置の出力値を零点補正する車載検出装置の出力補正装置において、前記零点補正に確に直進している期間であるETCレーン9走行中の前記出力値を用いることを特徴とする車載検出装置の出力補正装置。例文帳に追加

This output correction device of the on-vehicle detection device for performing zero-point correction of an output value of the on-vehicle detection device for detecting a vehicle state quantity (a yaw rate and a steering angle) changing at the cornering time is characterized by using for the zero-point correction, an output value during ETC lane 9 running which is a period of surely advancing straight. - 特許庁

走行時に方向変換のため操向旋回を行うとき、マイルド旋回又はスピン旋回を行可能とする作業車等において、このマイルド旋回とスピン旋回を作用させる油圧ポンプ1をエンジン2から分離した位置に設けると共に、伝動ベルト3により駆動(エンジン2からの直接駆動も可)させることを特徴とする操向旋回装置の構成とする。例文帳に追加

In this steering turning device, in the working vehicle and the like allowing mild/spin turning when steering turning is carried out for changing the direction in a traveling time, the hydraulic pump 1 actuating the mild/spin turning is arranged apart from the engine 2 and driven by means of a driving belt 3, although the pump 1 can be driven directly from the engine 2. - 特許庁

そして、これから走行する予定の道路におけるカーブ情報又は登降坂情報を地図情報をもとに演算し(S230〜S280)、演算し取得したカーブ情報又は登降坂情報に応じてスロットル開度の制御を行い、しかる後トランスミッショントランスミッションの制御を適宜行って車両の車速制御を現する(S290〜S330)。例文帳に追加

Curve information or ascending/descending slope information in a predetermined road where the vehicle will run is calculated based on map information (S230 to S280), and the degree of throttle opening is controlled in accordance with calculated and obtained curve information or ascending/ descending slope information, and thereafter, transmission control is properly performed to realize speed control of the vehicle (S290 to S330). - 特許庁

横付けされた状態でメインフレーム枠32を走行位置から略90°回転させて受渡位置へ移動させると共に、スライド枠34を格納位置からメインフレーム枠32から突出するようにスライド移動させて架橋位置とすることで、質的にコンテナ載置ベースと作業ステージ10とを隣接させることができる。例文帳に追加

In the drawn up condition, a main frame 32 is rotated at nearly 90 degree from a travelling position and moved to a delivery position, and a slide frame 34 is slid from a housing position to a bridging position so that the slide frame 34 is projected from the main frame 34, and a container loading base and the working stage 10 can be arranged practically adjacent to each other. - 特許庁

目的地までの経路を設定し案内を行うナビゲーション装置において、車両が走行している高速道路のサービスエリアやジャンクション等の施設に関連する情報をディスプレイ上に表示する際、これらサービスエリアやジャンクション等の施設の際の存在位置に応じた配列で、かつ、現在地に最も近い施設の名称が最下段となるように上下に並べて表示する。例文帳に追加

A navigation device sets and guides a route up to a destination, and vertically juxtaposes and displays a name of the facility closest to a present place so as to become the lowest stage in arrangement according to an actual presence position of the facility such as these service area and junction when displaying information on the facility such as the service area and the junction of the vehicle-traveling superhighway on a display. - 特許庁

隣接車線を走行する他車両の有無を判別する手段と、その他車両の運転者が対処することが困難な路面上の範囲を特定する特定手段と、その特定手段で特定された範囲の路面を車両から照射して路面に前記範囲を際に描画する車載式描画手段を備えている。例文帳に追加

A driving auxiliary device includes: a means of recognizing the presence or absence of the other vehicle running in the adjacent lane; a specifying means of specifying the area which is difficult for a driver who drives the other vehicle to cope with; and an on-vehicle drawing means of actually drawing the area on a road surface by illuminating the area from the vehicle which is specified by the specifying means. - 特許庁

車両の走行中にアンダー又はオーバーステア傾向が所定以上に強くなって、ヨーレイトの制御目標値との偏差量が所定以上になれば(ステップS3)、DSC制御により所定車輪2に制動力を付与して、車両に所望の向きのヨーイングモーメントを発生させる(S6,S11)。例文帳に追加

When there is a tendency toward stronger understeer or oversteer than a predetermined level during the travelling of the vehicle, and a deviation amount with a control target value of a real yaw rate becomes larger than a predetermined level (step S3), a yawing moment in a required direction is generated to the vehicle by exerting a braking force on the predetermined wheel 2 by DSC control (S6, S11). - 特許庁

所定のタイミングにおける画像形成ユニットに設けられた感光体ドラムの走行距離の累計に基づく第1寿命消費率が、そのタイミングにおけるプリント枚数の累計に基づく第2寿命消費率以上になった場合に、連続コピージョブを、速度優先モードから寿命優先モードに切り換えて行する。例文帳に追加

When a first service life consuming rate, at a predetermined timing, based on the cumulative total of the running distance of the photosensitive drum provided in the image forming unit becomes a second service life consuming rate or more based on the cumulative total of the number of printed sheets at the same timing, a continuous copy job is executed after switching from a speed priority mode to the service life priority mode. - 特許庁

道路上の移動局と通信を行うために、道路に沿ってセル径30m程度のマイクロセルが連続的に配置する複数の無線基地局を有する路車間通信システムにおける移動局情報の転送方法において、高速走行する複数の車両に対し、ハンドオーバ時に、継続した通信を効率的に現する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for efficiently realizing continuous communication in the case of handover to a plurality of vehicles running at high speed in a transfer method of mobile station information in a communication system between a roadside and a vehicle having a plurality of radio base stations in which micro cells with a cell diameter of about 30 m are continuously arranged along a road to perform communication with a mobile station on the road. - 特許庁

これにより、例えばエンジン12の始動時に共振が発生することにより、或いは走行抵抗の急な変化時等に過大なトルクが入力した場合に、トルクリミッタの摩擦係合部が相対回転するリミッタ機能が確に得られるようになり、過大なトルクがそのまま動力伝達経路に入力して電気式差動部20等の構成部品を破損することが適切に防止される。例文帳に追加

Thus, when resonance is generated on starting of an engine 12, or when excessive torque is input due to rapid change in a traveling resistance, a limiter function for relatively rotating the friction engagement part of the torque limiter can be surely obtained, and any excessive torque can be properly prevented from being input to a power transmission path as it is resulting in damage to a configuring component such as an electric differential part 20. - 特許庁

例文

製品パフォーマンス(排出績)指標および原単位基準(例えば、販売した製品の平均GHG 原単位、販売した製品の平均エネルギー効率、1 使用時間当たりの平均排出量、販売した乗物の平均燃料効率、走行距離(1km)当たりの平均排出量、販売した燃料のGHG 原単位、機能単位当たりの平均排出量など)例文帳に追加

Product performance indicators and intensity metrics (e.g., average GHG intensity of sold products, average energy efficiency of sold products, average emissions per hour of use, average fuel efficiency of sold vehicles, average emissions per kilometer driven, GHG intensity of sold fuels, average emissions per functional unit, etc.)  - 経済産業省

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