1016万例文収録!

「Side Car」に関連した英語例文の一覧と使い方(47ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Side Carの意味・解説 > Side Carに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

Side Carの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2389



例文

Consequently, it is on the side of a vehicle which is to turn right at the intersection, it is judged whether or not the warning information from the road is a warning message addressed to this vehicle according to the identification code and direction code and when so the presence of the oncoming vehicle is indicated with the voice warning from the speaker 14C of the car radio set 14.例文帳に追加

これにより、交差点で右折しようとしている右折車側で路上からの警報情報を識別コードと方向コードから自車両に対する警報メッセージか否かを判断し、自車両に対するメッセージである時にはカーラジオ14のスピーカ14Cからの音声警報で対向直進車の存在を知らせる。 - 特許庁

Based on photographing data of an on-vehicle camera and map data of a car navigation system, one or a plurality of LEDs are selected according to spectral reflection ratio characteristic of an object at a front side of the vehicle and scenery, the selected LED is lighted at a phase that the mirror 14 is opposed to the object, and the irradiation color of the lighting unit is switched.例文帳に追加

車載カメラの撮像データとカーナビシステムの地図データに基づき、車両前方の対象物と背景の分光反射率特性に応じて一つまたは複数のLEDを選択し、ミラー14が対象物と向き合う位相で、選択されたLEDを点灯して、灯具の照射色を切り替える。 - 特許庁

In the vibration-proof structure for reducing transmission of vibration to a building side by supporting a vibration generation source 16 for generating vibration accompanying with lifting of a car 11 through elastic bodies 41, 42, the elastic body is made to the one in which a first elastic body 41 and a second elastic body 42 having different kinds are arranged in parallel.例文帳に追加

乗りかご11の昇降に伴って振動を発生させる振動発生源16を弾性体41,42を介して支持手段に支持することにより建物側への振動の伝播を減少させる防振構造であって、前記弾性体を種類が異なる第1の弾性体41および第2の弾性体42を並列に配置したものとする。 - 特許庁

This mounting structure is of the electrically conductive cushion clip 10 (clip 10) mounted in a mounting hole 91 formed on an electrically conductive car body side panel 90 (panel 90) and elastically supporting a hood by positioning itself between the panel 90 and the hood and making the hood in a state free to energize the panel 90 in closing the electrically conductive engine hood (hood) to the panel 90.例文帳に追加

導電性の車体側パネル90(パネル90)に形成された取付孔91に取付けられ、パネル90に対して導電性のエンジンフード(フード)を閉めた際にパネル90とフードとの間に位置してフードをパネル90に通電可能状態として弾性支持する導電性の導電クッションクリップ10(クリップ10)の取付構造である。 - 特許庁

例文

Moreover, by the lifting of a liftable member provided at the lower side of a long rail 4, height-adjusting mechanisms 8, 10 for adjusting the height of the long rail 4 are provided, the apron mechanism 16 is equipped with a chute 85 for guiding the long rail 4 to from the fright car 1 to the ground, and chute 85 is oscillated between the storing position to the guide position.例文帳に追加

更に、ロングレール4の下側に設けた昇降可能な昇降部材の昇降によりロングレール4の高さを調整する高さ調整機構8,10を設けると共に、エプロン機構16は、ロングレール4を貨車1上から地上に案内するシュート85を備え、シュート85を格納位置と案内位置との間で揺動させるようにした。 - 特許庁


例文

To solve the problem in a mount structure of a two-pass cross flow type heat exchanger with independent inlet tank and outlet tank on a car body that relative contraction of a second heat exchanger core to a first heat exchanger core causes a thermal stress, and deformation of a cooling water returning-side end part in the first and second heat exchanger cores causes a large stress.例文帳に追加

入口タンクと出口タンクが独立した二パス直交形式の熱交換器の車体へのマウント構造において、第2熱交換器コアが第1熱交換器コアに対して相対的に収縮しようとすることによって熱応力が生じ、第1及び第2熱交換器コアにおける冷却水の折り返し側の端部の変形によって大きな応力が発生する。 - 特許庁

The connection means is formed as a belt 48 supported turnably by a pair of upper/lower shafts journalled respectively by a set of bearings capable of being rotation braked, a plurality of the movable receiving parts are moved to be associated, so as to absorb and disperse an impact when the movable receiving part collides against the hoist way side receiving base 10 or the car.例文帳に追加

また、連結手段は、それぞれ回転制動可能な一組の軸受により軸支された上下一対の軸により回動可能に支持されたベルト48とし、複数の可動受部を連動させて移動させることにより、可動受部40が昇降路側受台10又はかごに衝突する時の衝撃を吸収・分散する。 - 特許庁

This car body frame of a motorcycle includes a pair of left and right main frames 51 extended from a head pipe 12 toward a rear side, left and right pivot attaching lower brackets 52 lowered from the rear ends of the left and right main frames 51, and swing arm pivots 19 provided in the left and right lower brackets 52.例文帳に追加

ヘッドパイプ12から後下方へ左右一対のメインフレーム51,51を延し、左右のメインフレーム51,51の後端から左右のピボット取付用ロアブラケット52,52を下ろし、左右のロアブラケット52,52にスイングアーム用ピボット19を設けた自動二輪車の車体フレーム構造である。 - 特許庁

When a collided body such as a wall or a vehicle long in the car width direction collides, the collided body collides against both load input parts 26B and 26C of the rotation members 26, a collision load is transmitted to a crush box 12 and a front side member 10 via the bolt 20 and a bumper reinforcement 14.例文帳に追加

一方、車幅方向の長さが大きい壁・車両等の被衝突体と衝突した場合には、被衝突体が、回転メンバ26の荷重入力部26B、26Cの双方に衝突するため、回転メンバ26は回転せず、衝突荷重は、段付ボルト20とバンパリインフォースメント14を介してクラッシュボックス12とフロントサイドメンバ10とに伝達される。 - 特許庁

例文

To provide a data input processing circuit which delivers: a low speed processing signal with a long sampling period outputted from a key scanning circuit or a rotary encoder and a high speed processing signal with a short sampling period outputted from a remote controller to a controller through a small number of signal lines in a data processing system applicable to a car audio system having a display side device.例文帳に追加

表示側装置を有するカーオーディオシステムなどに適用されるデータ入力処理システムにおいて、キースキャン回路やロータリエンコーダから出力されるサンプリング周期の長い低速処理信号と、リモコン装置などから出力されるサンプリング周期の短い高速処理信号を、少数の信号線を介してコントローラに出力できるデータ入力処理回路を提供する。 - 特許庁

例文

When a motorcycle 12 is detected by the corner sensor 5 at the front left position instead of the corner sensor 4 during a fixed time since the motorcycle 12 is detected by the corner sensor 4 at the rear left position, it is decided that the motorcycle may slip through the left side of the car body.例文帳に追加

車両1は、後部左側位置のコーナセンサ4で自動二輪車12を検出してから一定時間の間に今度はコーナセンサ4に代わって今度は前部左側位置のコーナセンサ5で自動二輪車12を検出すると、これを以て車体左側方を自動二輪車12がすり抜け走行すると判別する。 - 特許庁

An engine mount 3 is provided with a coupling metal piece 11 mounted on and engine, a holder 12 mounted on the car side, an insulator 13 situated between the coupling metal piece 11 and the holder 12 and mainly absorbing vibration propagated from an engine 1, and a vibration proofing mechanism 14 situated succeeding the insulator 13.例文帳に追加

エンジンマウント3は、エンジンに対し取付けられる連結金具11と、車体側に取付けられるホルダ12と、連結金具11及びホルダ12間に設けられ、エンジン1から伝播される振動を主として吸収するためのインシュレータ13と、該インシュレータ13に連続して設けられた防振機構部14とを備える。 - 特許庁

A right front side frame 12 of the car body front structure 10 is integrated with a right front frame member 25 and a right rear frame member 26, by forming a joining part 94 by butting the rear edge 25b of the right front frame member 25 and the front edge 26c of the right rear frame member 26 and joining the butted part by laser welding.例文帳に追加

車体前部構造10の右フロントサイドフレーム12は、右前フレーム部材25の後縁25bと、右後フレーム部材26の前縁26cとを突き合わせて、突き合わせた部位をレーザ溶接で接合して接合部94とすることで、右前フレーム部材25および右後フレーム部材26を一体化したものである。 - 特許庁

To provide an armrest with a display, whose flat display can be rised by an easy operation for viewing only at a need in an easily visible position on a side of a crew, does not obstruct the crew getting in/our the car when the display is not used, and can be stored inside almost without reducing the inner space of the armrest.例文帳に追加

搭乗者の側方の見やすい位置に必要時にのみ簡単な操作で平板状ディスプレイを設けることができ、一方、不使用時には乗降などに邪魔とならず、且つ、アームレストの内部空間を殆ど減らすことなく内部に収納しておくことのできるディスプレイ付きのアームレストを提供する。 - 特許庁

The noise canceller 12 previously stores parameters of noises according to vehicle speeds, accelerations and present locations by noise pattern memory means 122 and suppresses or removes the noises based on the data on the vehicle speeds, accelerations and present locations from the vehicle side in noise cancellation means 121 from the data from a vehicle speed sensor 13, acceleration sensor 14 and car navigation system 15.例文帳に追加

ノイズキャンセル装置12において、ノイズパターン記憶手段122で車速・加速度・現在地に応じたノイズのパラメータを記憶しておき、車速センサー13、加速度センサー14、カーナビゲーション装置15からのデータから、ノイズキャンセル手段121において、車両側からの車速・加速度・現在地のデータに基づいたノイズを抑圧または除去する。 - 特許庁

To provide a mounting structure of a towing hook capable of improving the mounting strength of the towing hook, determining a position of a towing point sufficiently at a lower part, easily positioning and temporarily holding (temporarily fastening) the towing hook in assembling the towing hook, and fixing a bumper to a car body side without adding a new component.例文帳に追加

トーイングフックの取付強度の向上を図ることができて牽引点の位置を充分に下方へ設定することができ、トーイングフックの組付の際にトーイングフックを容易に位置決め及び仮保持(仮止め)することができ、しかも車体側に新たに部品を追加することなくバンパを固定することができるような構成のトーイングフックの取付構造を提供する。 - 特許庁

The main sections of the hose guide device comprise a guide section 60 which freely movably guides the hose 5 wound around a hose reel 6 mounted on a chassis frame of the high-pressure flushing car and delivered from a hose reel 6, a rod 50 which is mounted with the guide section 6 on a front end side and a hydraulic cylinder 49 which moves the rod 50 to rise and fall.例文帳に追加

高圧洗浄車のシャシフレームに搭載されるホースリール6に巻装され、ホースリール6から繰り出されるホース5を移動自在に案内するガイド部60と、ガイド部60を先端側に装着する伸縮可能なロッド50と、ロッド50を起倒させる油圧シリンダ49とで主要部を構成する。 - 特許庁

A radiator 6 is arranged inside the cowling 1 for covering a front part of a car body of the motorcycle, and the cowl window 1a is formed in a side surface of the cowling corresponding to a rear position of the radiator, and the cowl window is provided with a flapper means 7 to be opened/closed by the predetermined air pressure (ram pressure) of the travelling air.例文帳に追加

自動二輪車の車体の前部を覆うカウリング1内にラジエタ6が配設されていて、該ラジエタの後方位置に対応したカウリングの側面にカウル窓1aを形成すると共に、該カウル窓を走行風の所定の風圧(ラム圧)により開閉するフラッパ手段7を該カウル窓に設けている。 - 特許庁

With the folded air bag body 16 mounted on a car body, a projected non-inflation part 40 independently projected between the fitting parts of the upper edge parts in the air bag body 16 is interposed between the folded part 16E of the air bag body 16 and a fitting flange 44A of an assist grip mounting bracket 42 and its spot hitting point P in a roof side rail 28.例文帳に追加

折り畳まれたエアバッグ袋体16を車体に取付けた状態において、エアバッグ袋体16の折り畳まれた部分16Eと、ルーフサイドレール28におけるアシストグリップ取付用ブラケット42の取付フランジ44A及びそのスポット打点部Pとの間に、エアバッグ袋体16における上端縁部の取付部間に独立して突出形成された突出非膨張部40が介在している。 - 特許庁

When a prescribed power is applied in the direction of the axis of a propeller shaft to a propeller tube 7 which is located closer than the center bearing device 15 to the front side of the car body, a transformed part 26 which evaginates radially and outwardly, and can contact the center bearing device 15 and/or the bracket 20 is formed.例文帳に追加

前記センターベアリング装置15よりも車体の前方側に位置するプロペラチューブ7に、プロペラシャフト1の軸方向に所定の力が加わったときに、半径方向外方に膨出すると共に、センターベアリング装置15及び/またはブラケット20に当接可能な変形部26を形成した。 - 特許庁

A mold for the foam molding of a seat cushion pad for a car comprises an upper mold l having a cavity surface 6 for prescribing the rear surface shape of the seat cushion pad 4 and a lower mold 2 having a cavity surface 7 for prescribing the seat surface shape on the surface side of the seat cushion pad 4.例文帳に追加

自動車用シートクッションパッド4を発泡成形する金型は、自動車用シートクッションパッド4の裏面形状を規定するキャビティ面6を有する上型1と、自動車用シートクッションパッド4の表面側の座面形状を規定するキャビティ面7 を有する下型2とからなる。 - 特許庁

A bumper 1 of applying this bumper installing structure has: a bumper beam 10 extended in the car width direction of a vehicle; a bumper support member 20 joining a rear end surface of the bumper beam 10 to a front end surface of a front side member; and an energy absorbing member 30 arranged inside the bumper support member 20.例文帳に追加

本発明に係るバンパ取付け構造が適用されたバンパ1は、車両の車幅方向に延設されるバンパビーム10と、該バンパビーム10の後端面とフロントサイドメンバの前端面とを結合するバンパサポート部材20と、該バンパサポート部材20の内部に設けられるエネルギ吸収部材30とを備える。 - 特許庁

To preclude relative slide from being generated between a pinon shaft of a differential unit and a taper-roller bearing in a front side for supporting the shaft by a simple constitution, even in abrupt acceleration and deceleration of a passenger car, and to surely prevent a strange noise called as a clink noise, a click noise or the like from being generated.例文帳に追加

簡単な構成のもとに、乗用車の急激な加減速時においても、デファレンシャル装置のピニオンシャフトとこれを支持するフロント側の円すいころ軸受の内輪との間で相対滑りが生じることがなく、カッチン音ないしはクリック音等と称される異なる音の発生を確実に防止することのできるデファレンシャル装置のピニオンシャフト用円すいころ軸受を提供する。 - 特許庁

To improve heating performance by a heater core 18 in a cylinder head of a liquid-cooled internal combustion engine comprising on one side face 4c a cooling-liquid outlet port 11 to a radiator 10, a return port 12 of the cooling liquid from the radiator, and a cooling-liquid supply port 19 to the heater core 18 for a car heater.例文帳に追加

一つの側面4cに,ラジエータ10への冷却液アウトレットポート11,ラジエータからの冷却液戻りポート12及びカーヒータ用ヒータコア18への冷却液供給ポート19を開口して成る液冷式内燃機関におけるシリンダヘッドにおいて,前記ヒータコアによる暖房性能の向上を図る。 - 特許庁

These respective seats 14 are provided with a seat cushion 15 disposed above the floor panel 3; legs 16, 16 for supporting an inner side portion 15a of the respective seat cushions 15 opposed to each other in a width direction of the car body 1; and a seat back 18 upwardly projected from a rear end portion of the seat cushion 15.例文帳に追加

これら各シート14が上記フロアパネル3の上方に配設されるシートクッション15と、車体1の幅方向で互いに対向する上記各シートクッション15の内側部15aを上記フロアパネル3に支持させるレッグ16,17と、上記シートクッション15の後端部から上方に向けて突設されるシートバック18とを備える。 - 特許庁

To provide a dash silencer mounting structure which is mounted on the interior side of a dash panel of a car to mitigate propagation of noise generated in an engine compartment to the cabin, capable of easily mounting a dash silencer, preventing the mounted dash silencer from being moved or sagged, and preventing impairment of the sound insulation performance.例文帳に追加

エンジンルーム内で発生する騒音が車室に伝播するのを緩和するために自動車のダッシュパネルの車室内側に取り付けられるダッシュサイレンサの取付構造であって、ダッシュサイレンサの装着を容易にするとともに、装着後のダッシュサイレンサの移動や垂れ下がりが防止され、遮音性能を損なわないようにする。 - 特許庁

A beam bracket 8 for fixing an end part of the steering support beam 1 to a car body is integrally joined to a side panel outer 4a and a reinforcement 4b, and a strong box-shaped structure is formed in front of the shaft center of the steering support beam 1 by a bending part 8b of the beam bracket 8.例文帳に追加

ステアリングサポートビーム1の端部を車体に固定するビームブラケット8をサイドパネルアウタ4a及びリンフォースメント4bに一体的に結合し、且つビームブラケット8の屈曲部8bによってステアリングサポートビーム1の軸中心前方に強固な箱型構造を形成する。 - 特許庁

The air bag device 120 installed on the motorcycle 100 is constituted to hold a loose part of a lengthy webbing to connect the air bag 121 to the side of a car body in a specified bundling state as a folded and superposed part 143 in storing the air bag and to release the holding in deploying and inflating the air bag.例文帳に追加

自動二輪車100に装着されるエアバッグ装置120は、エアバッグ121を車体側に連結する長尺状のウェビング140の弛み部分を、エアバッグ収容時において折り重ね部143として所定の束ね態様で保持する一方、エアバッグ展開膨張時において当該保持を解除する構成とされる。 - 特許庁

A first damping mechanism 17 for isolating vibration via an elastic body of rubber is disposed between a center bearing 15 mounted to an intermediate part of a propeller shaft and a bracket 18 for mounting the center bearing to the car body side, and the second damping mechanism for isolating vibration via the elastic body is disposed between the bracket and an under floor 19.例文帳に追加

プロペラシャフトの中間部に取り付けられたセンターベアリング15と該センターベアリングを車体側に取り付けるブラケット18との間に、ゴムの弾性体を介して防振する第1防振機構17を設けると共に、前記ブラケットとアンダーフロアー19との間に、弾性体を介して防振する第2防振機構20とを設けている。 - 特許庁

To provide a protective structure for a flexible printed wiring board that protects wired parts from rain, dust, sunlight and others, thus preventing wires from being broken through these external forces/deteriorations, the wired parts weathered by outdoor exposure when applying the flexible printed wiring board as a car electric component such as a mark plate and side-molding rigged up outdoor.例文帳に追加

室外に配置されるマークプレートやサイドモールなどの自動車用電装品にフレキシブルプリント配線板を適用するにあたって、室外さらされる配線部分を、雨やホコリ、日光などから保護し、これら外力・劣化による断線を防いだフレキシブルプリント配線板の保護構造を提供する。 - 特許庁

When the malfunction of the lighting system for the vehicle occurs, an optical axis of the lamp in the deflected state is vertically downwardly, tilted, whereby an oncoming driver can be prevented from being dazzled even when the lamp is deflected to an oncoming car side, and the fail safe desirable for traffic safety can be realized.例文帳に追加

車両用照明装置が誤動作する状況に陥ったときに、偏向された状態にあるランプ30の光軸を垂直下方向に傾動させることで、当該ランプ30が対向車側に偏向された状態の場合でも対向車を眩惑することがなくなり交通安全の点で好ましいフェールセーフが実現可能になる。 - 特許庁

The support part B on the fixed side comprises a lower bracket 11 in a triangular chevron-shape welded to a pedestal 10 fixed at the car body, a buffering material 12, such as rubber, fixed on the slopes of the front and rear surfaces of the lower bracket 11, and an upper bracket 14 welded on the under surface of the floor 2a of the cabin.例文帳に追加

固定側支持部Bは、車体に固定された受台10に溶接された三角形の山形をなすロアブラケット11と、そのロアブラケット11の前面と後面の傾斜面に固着されたゴム等の緩衝材12と、キャビンのフロア2a下面に溶接されたアッパブラケット14とにより構成する。 - 特許庁

The platform 27 is movable between a driving position set on a floor panel 14 at a driver's seat position and a getting in and out position for getting in and out at a car body side, whereby the person on the wheelchair 70 can directly move to the diver's seat position to drive the vehicle while sitting on the wheelchair 70.例文帳に追加

プラットフォーム27は運転席位置のフロアパネル14上に設定される運転位置と、車体側部において乗降可能な乗降位置との間で移動可能とされており、これによって車椅子70に乗った人が直接運転席位置へ移動して、車椅子70に座ったまま運転することができる。 - 特許庁

The platform 1 is divided and formed into a platform body 2 projected in the transversal direction in a hoistway from vertical frames 5 guided by a guide rail provided at one side of the hoistway, and a car mounting part 3 provided above the platform body 2 and having an external shape generally corresponding to the bottom shape of the cage (not shown in the drawing).例文帳に追加

昇降路の一側に設けられたガイドレールにガイドされる縦フレーム5から、該昇降路内の横方向に向けて突設されるプラットホーム本体2と、同プラットホーム本体2上方に設けられて、かご室(図示せず)の底面形状に略対応した外形形状を有するかご載置部3とに分割形成する。 - 特許庁

The bottom surface washing unit 10A of the car washing machine 10 comprises a tire identifying means 81 for determining the existence of a tire 1A of the vehicle 1, and a control means 80 for continuously setting the high pressure water jetting head 21 to a side surface washing position with respect to the portion of the tire 1A determined by the tire identifying means 81.例文帳に追加

洗車機10の下面洗浄装置10Aであって、車両1のタイヤ1Aの存在を判断するタイヤ判断手段81と、タイヤ判断手段81がタイヤ1Aと判断した部分に対しては高圧水噴射ヘッド21を側面洗浄位置に設定し続ける制御手段80とを有してなるもの。 - 特許庁

The striker 14 is projected to the car compartment side of the upper edge 8 of the glove box opening 2, so that the inexpensive locking means 15 can be used, a projection cover portion 10 for covering the upper part of the projecting striker 14 is extended out of the upper edge 8 of the glove box opening 2 to improve the appearance and secure the large storing space.例文帳に追加

グローブボックス開口2の上辺部8より車室側にストライカ14を突出させて配設することにより、安価なロック手段15を用いることができるようにし、かつその突出したストライカ14の上部を覆う突出覆部10をグローブボックス開口2の上辺部8から延出して見栄えを良くするとともに大きな収容スペースを確保した。 - 特許庁

In this floor structure having an opening 2 for inspection and maintenance of vehicle apparatuses, on a floor panel 1 forming a floor part of a passenger cabin, a cover member 20 closing the opening is divided into three or more 22, 24, 26, and the divided cover members are successively overlapped from one side in the car width direction to close the opening.例文帳に追加

車両の乗員室の床部を形成するフロアパネル(1)に車両機器の点検整備用の開口(2)を設けたフロア構造において、開口を閉塞する蓋部材(20)を三以上の複数(22,24,26)に分割するとともに、該分割された蓋部材を車両幅方向で片側から順次重ね合わせるようにして開口を塞ぐようにした。 - 特許庁

In regard to the self-propelled working vehicle 1 having a seat portion 6 in a front part of a car body 2 and a front wheel 12 (11) driven via a differential gear 15 and a front axle 16 (17), a differential gear center Od is arranged in the rear of the vehicle body as viewed from the side in regard to a front wheel center Oh.例文帳に追加

車体(2)の前部に座席部分(6)を有し、フロントホイール(11、12)がデファレンシャル装置(15)及びフロントアクスル(16、17)を介して回転駆動せしめられる自走式作業車(1)において、フロントホイールセンタ(Oh)に対してデファレンシャルギヤセンタ(Od)が側面視で前記車体(2)の後方に配在されてなる。 - 特許庁

To provide a car body structure which reduces parts by model due to difference in the shape by changing a connection part between a front pillar part and a roof side rail to a pillar part so as to integrate shape differences in a part by model and reduces the amount of outer-panel brazing finishing work by reducing a dividing lines at the connection parts.例文帳に追加

フロントピラー部とルーフサイドレールとの結合部をピラー部に変更してルーフ高さ違いによる形状違いを種別発生部品に集約して形状違いによる種別部品を削減すると共に、結合部分割線の短縮を図り外板ロー付け仕上げ作業量の低減を図るようにした車体構造を提供する。 - 特許庁

This traveling state announcing device can announce the traveling state to the succeeding car by lighting (or flashing) a lighting fixture 7 (a hazard lamp) arranged toward the rear side in a vehicle when a control part 3b detects the sudden advance directional change or the sudden deceleration of the vehicle on the basis of an image of a camera 1 for picking up an image of the lateral both sides of the vehicle.例文帳に追加

この走行状態報知装置では、制御部3bによって、車両の左右両側を撮像するカメラ1の画像に基づいて車両の急激な進行方向の変化または急減速が検出されると、車両に後方側に向けて設けられた灯具7(ハザードランプ等)が点灯(または点滅)されて、後続車に報知されるようになっている。 - 特許庁

In a forklift having a floor plate 17 arranged on a floor 14 of a car body operation seat and a step 15 continuously arranged in both end parts of the floor plate 17 and arranged in a position lower than the floor plate 17, both end parts of the floor plate 17 extend to the step 15 side to be lapped by a lap width (e) on the step 15.例文帳に追加

車体運転席のフロア14に配置されたフロアプレート17と、該フロアプレート17の両端部に連設し、該フロアプレート17よりも低い位置に配設されたステップ15とを備えるフォークリフトにおいて、前記フロアプレート17の両端部がステップ15側に延びて該ステップ15に対してラップ幅eだけラップされている。 - 特許庁

A control circuit 50 selectively opens the right and the left front pillar opening parts 30 and 32 and the right and the left rear pillar opening parts 70 and 72 that are closed with the movable covers 34 and 74 depending on the direction of the wind in case where car speed is set speed or more, and as the speed of the side wind is set wind speed or over.例文帳に追加

制御回路50は、車速が設定速度以上で、横風の風速が設定風速以上と判定した場合に、風向によって、可動カバー34、74によって閉塞された左右のフロントピラー開口部30、32と左右のリヤピラー開口部70、72とを選択的に開放するようになっている。 - 特許庁

A base link mechanism with 4 apexes of A, B, C and D is provided by forming an on-base arm and an under-based arm which are rotatable around an upper and lower pair of supporting points A and B, respectively, provided on the car body side and a base connecting member connected between working points C and D on each of the rotating ends of these arms.例文帳に追加

車体側に設けられた上下一対の支点A及びBをそれぞれ中心として回動可能な基部上アーム及び基部下アームと、これらのアームの各回動端側における作用点C及びDの間に接続された基部連結部材とによって、A,B,C及びDを4頂点とする基部リンク機構を設ける。 - 特許庁

This constitution of inserting the fitting bolt 3 with the temporary fixing clip 6 installed therein into a temporary fixing bolt insertion hole can lock the lock part 9 of the temporary fixing clip 6 so as to temporarily fix the pneumatic booster 1 to the car body with the fitting bolt 3 taking a prescribed attitude to the cabin side.例文帳に追加

このように構成することで、仮固定用クリップ6が装着された取付用ボルト3を車体のボルト挿通孔に挿通することにより、仮固定用クリップ6の係止部9が車体に係止され、取付用ボルト3が車室側に一定の姿勢となるように気圧式倍力装置1を車体に仮固定することができる。 - 特許庁

A plurality of bracing mechanisms 17 comprising a rail bracket 18 extended to a car 4 side; and a bracing member 19 fixed to this rail bracket 18 and disposed between the rail bracket 18 and it so as to surround a part 1a of the main rope 1 are provided in an area from a winding up machine 7 to upper guide wheels 9, 10.例文帳に追加

乗りかご4側へ延長されたレールブラケット18と、このレールブラケット18に固定され、レールブラケット18との間で主索1の部分1aを囲むように配置される振り止め部材19とからなる振れ止め機構17を、巻上機7から上部案内車9,10に至る領域内において複数設けた。 - 特許庁

This rotary connector device 1 is provided with a stator housing 2, arranged on the car body side of an automobile, a rotor housing 3 rotatably arranged in the stator housing 2 and connected to a steering wheel and a flat cable 5 housed in a housing space A, composed of the rotor housing 3 and the stator housing 2.例文帳に追加

回転コネクタ装置1は、自動車の車体側に設置されるステータハウジング2と、該ステータハウジング2に回動自在に設置すると共にステアリングホイールに連結されるロータハウジング3と、該ロータハウジング3と前記ステータハウジング2で構成する収納空間Aに収納されるフラットケーブル5と、を備えている。 - 特許庁

The breather hose 31 connected to an upper part of a battery 18 is downwardly extended, a lower end opening 31a of the breather hose 31 as formed at an upper side of an under cover 34 covering a lower part of a car body, and the under cover 34 is provided with a fluid discharging hole 34 for downwardly discharging the battery liquid flowing out of the lower end opening 31a of the breather hose 31.例文帳に追加

バッテリ18の上部に接続されたブリーザホース31が下方に延長され、このブリーザホース31の下端開口31aが車体下方を覆うアンダーカバー34の上側で開口されると共に、このアンダーカバー34には、ブリーザホース31の下端開口31aから流れ落ちたバッテリ液を下方に排出する液抜き孔34aが形成された。 - 特許庁

The jamb includes: a pair of vertically extending transverse frames 8; a curtain board 20 having a curtain board inspection port 10 to be used when inspecting an apparatus installed in the car 1 or the hoistway 80; and a curtain board closing plate 15 which is provided on a front side of the curtain board inspection port 10 to close the curtain board inspection port 10.例文帳に追加

三方弁は、上下方向に延在する一対の横枠8と、各横枠8の上方部の間に延在し、乗りかご1または昇降路80に設置された機器を点検する際に用いられる幕板点検口10を有する幕板20と、前記幕板点検口10の前面に設けられ、当該幕板点検口10を閉鎖する幕板閉鎖板15と、を備えている。 - 特許庁

It is possible to arrange an electric assist mechanism 20 to the front side of a car body as an intermediate shaft 95 is eliminated because a single constant velocity universal joint 50 is used for connection between an output shaft 25 and a pinion shaft 60, and it is possible to take the collapse stroke S1 long as a distance between the electric assist mechanism 20 and a steering wheel 42 increases.例文帳に追加

単一の等速自在継手50を、電動アシスト機構20の出力軸25とピニオンシャフト60との間の連結に使用しているので、中間シャフト95が不要となるため、電動アシスト機構20を車体前方側に寄せて配置することが可能となり、電動アシスト機構20とステアリングホイール42との間の距離が長くなるため、コラプスストロークS1を長くとることが可能となる。 - 特許庁

例文

The control device for the foot force on the accelerator pedal is to control the foot force on the accelerator pedal 2 installed on the body 1 of the vehicle and is equipped with an operating condition sensing means to sense the operating condition (car speed etc.) of the vehicle and a foot force changing means 10 to change the foot force on the pressing side of the accelerator pedal 2.例文帳に追加

車両の車体1に設けられたアクセルペダル2の踏力を制御するアクセルペダル踏力制御装置が、車両の運転状態(車速など)を検出する運転状態検出手段と、車両の運転状態に応じて、アクセルペダル2の踏み込み側の踏力を変更する踏力変更手段10とを具えることを特徴とするものである。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS