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自動走行車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2239



例文

操向輪6の操向によって体13を旋回させることで走行方向を変更するステアリング機構1の駆動に連動して、ヘッドランプ14a、14bの光ビームの照射方向を前記ステアリング機構1による体13の旋回方向前方へ向けて傾斜させる照射方向変更機構15を備える自動用照明装置3を提供する。例文帳に追加

This lighting system 3 for an automobile is provided with irradiating direction change mechanisms 15 for inclining the optical beam irradiating direction of headlights 14a, 14b forward in the turning direction of an automobile body 13 turned by a steering mechanism 1 for changing a travel direction by turning the automobile body 13 by steering steered wheels 6, interlockingly with the driving of the steering mechanism 1. - 特許庁

輪Wに接続されて両の走行時に駆動される第1オイルポンプP1は、速の増加し応じて、即ち電動モータM等の潤滑・冷却部の発熱量の増加に応じてオイルの吐出量が増加するので、自動的に必要かつ充分な量のオイルを潤滑・冷却部に供給して冷却性能を確保することができる。例文帳に追加

In a first oil pump P1 connected to a wheel W and driven during travelling of a vehicle, the amount of oil to be discharged increases according to the increase in vehicle speed, namely heating value of the lubricating/cooling section of the electric motor M or the like, so that a required and sufficient amount of oil is automatically supplied to the lubricating and cooling section to secure the cooling performance. - 特許庁

運転支援制御部34は間距離センサ1の出力から後続の煽り走行を検出すると、自動的に、後方視界可変部3を制御し、ルームミラー2による後方視界を通常状態から可変し、ドライバの目に後続が入らないようして不安や焦りが生じたり、増大するのを防止する。例文帳に追加

When a drive support control section 34 detects the tailgating of a succeeding vehicle from an output of a vehicular gap sensor 1, the control section automatically controls a rearward visibility varying part 3 to vary rearward visibility by a room mirror 2 from a normal state and prevent a driver from seeing a succeeding vehicle and feeling anxious or impatient. - 特許庁

運転者による高調整スイッチの操作や走行状況の変化がない場合、あるいは、運転者が自動を停止させてイグニッションキーをオフにした場合、ECU11から回路切換スイッチ14に停止指令が出力され、直流抵抗器13とモータジェネレータ36とが電気的に接続されてモータジェネレータ36に回転負荷が印可される。例文帳に追加

When a driver does not change the operation of a vehicle adjusting switch or a vehicle traveling state does not change, or when the driver stops an automobile and turns off an ignition key, a stop command is outputted from the ECU 11 to a circuit changing switch 14, and the direct current resistor 13 and the motor generator 36 are electrically connected to apply the rotation load on the motor generator 36. - 特許庁

例文

ブレーキシューの初期当たりつけを実行する当たりつけモードをあたり付けモード選択手段で選択したときには、制御ユニットは、自動解除モードの選択時にあっても両が所定距離走行するまでは駐状態を維持するのに必要なブレーキ力よりも小さな所定のブレーキ力を前記駐用ドラムブレーキが発揮するように電動駆動手段の作動を制御する。例文帳に追加

When the abutting mode to execute the initial abutting of a brake shoe is selected by an abutting mode selecting means, the control unit controls the actuation of the motor-operated driving means so that the parking drum brake exerts a specified braking force smaller than the braking force required to maintain the parking condition until the vehicle has run for a specified distance even if the automatic disengage mode is in selection. - 特許庁


例文

外側容器(1)とその中に懸架される内側容器(2)から成る、自動に組込むための低温液体用タンクにおいて、外側容器(1)と内側容器(2)との間に、付加的にストッパ(13)及び支持面(12)が設けられて、両が停止している場合互いに離れており、両が走行している場合互いに当接可能である。例文帳に追加

In the tank for low temperature liquid to be incorporated in an automobile comprising the outer container 1 and the inner container 2 suspended therein, a stopper 13 and a support face 12 are additionally provided between the outer container 1 and the inner container 2, they are mutually separated when the vehicle is not moving, and they can abut on each other when the vehicle is moving. - 特許庁

自動走行用モータにインバータを介して給電するバッテリー5と前記インバータとを室内の空気で冷却する高圧電装冷却装置1であって、室内に露出して空気を導入する吸気グリル4bを備え、この吸気グリル4bはその上面および側面に複数の吸気口4cを有する。例文帳に追加

This high tension electric component cooling device 1 for cooling the battery 5 for supplying power to a travelling motor of an automobile through the inverter and for cooling the inverter with air inside a cabin is provided with an intake grille 4b exposed inside the cabin to lead the air, and the intake grille 4b has a plurality of intake openings 4c in the top surface and side surfaces thereof. - 特許庁

自動二輪、電動三輪等のハンドルに設置されたバックミラーは、体幅より外部に突出した状態で取り付けられ固定されている為、狭い路地などを通りぬける際は、バックミラーが邪魔になり走行を妨げることが多い、このような事態を回避させることが可能なアダプター付きバックミラーの提供。例文帳に追加

To provide a rearview mirror with adapter which can avoid the situation such that the rearview mirror is an obstacle to frequently disturb running in the case of passing through a narrow lane or the like by being fixedly mounted in a condition protruded to the outside from a vehicle body width, the rearview mirror installed in a handle of motorcycle, electrically driven tricycle, or the like. - 特許庁

バッテリの電力で走行する電気自動であって、室内の空調用駆動源として機能する内燃機関が搭載され、バッテリ電力で空調するバッテリ空調モードと、内燃機関の燃焼エネルギで室内を空調する機関空調モードとを切り替え可能に構成する。例文帳に追加

This electric automobile travels by electric power of a battery, is mounted with the internal combustion engine for functioning as an air-conditioning driving source in a cabin, and is constituted to be switchable of a battery air-conditioning mode of air-conditioning by the battery electric power and an engine air-conditioning mode of air-conditioning the cabin inside by combustion energy of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

既成のリアアクスルを加工して軸を後付けする場合でも、油圧ブレーキのオイルラインや走行時に変形するダンパに干渉する部分がなく、ダンパの動きを妨げたり、オイルラインやダンパを損傷させることを防止した前輪駆動自動のリアアクスル及び軸取付具を提供する。例文帳に追加

To provide a rear axle of a front drive vehicle that prevents blocking of movement of a damper and damaging of an oil line and the damper without a part to interfere the oil line of a hydraulic brake or the damper transformed at transit time, even when an existing rear axle is processed and the axle is post attached, and to provide an axle mounting tool. - 特許庁

例文

自動走行中の路面等から受ける衝撃を吸収するために用いられるサスペンション装置であって、両のフレームとフロントアクスルあるいはリアアクスル間に固定されるエアースプリング(1)と、両端部が両のフレームに取り付けられるとともに、Uボルト(4)によって、フロントアクスルあるいはリアアクスルに固定されるリーフスプリング(2)と、を具備したことを特徴とする。例文帳に追加

This suspension device used for absorbing a shock given from a road surface on which a vehicle travels comprises an air spring 1 fixed between the frame and the front axle or the rear axle of the vehicle and a leaf spring (2) having both ends fixed to the frame of the vehicle and fixed to the front axle or rear axle of the vehicle through U-bolts 4. - 特許庁

加えて、普通列は永らく国鉄DD51形ディーゼル機関牽引による旧型客が使用され続けるなど、両面での近代化は大きく遅れていた(ただ両については1980年代前半に生瀬~武田尾間を走行中の普通列から身を乗り出していた小学生が誤って転落死したこともあり、大阪発着の客に関しては、1985年3月のダイヤ改正で自動扉がついた国鉄12系客に置き換えられて近代化している)。例文帳に追加

Furthermore, the modernization of rail cars was also delayed significantly, as seen in the long-time use of outmoded passenger cars pulled by JNR Diesel Locomotive Type DD51 for the local trains (however, with a fatal accident in the early 1980s, in which an elementary school student who was leaning out of the window accidentally tumbled off the moving train between Namaze and Takedao, passenger cars that started from and terminated at Osaka Station were replaced with the JNR Passenger Car Series 12, equipped with automatic doors, when the timetable was revised in March 1985).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

自動の旋回時におけるタイヤと路面との摩擦係数を、シミュレーションを用いずにリアルタイムで推定することができるとともに、大型の専用両が必要とせずに簡便な装置とすることが可能であり、更に走行中に運転者の意図しない駆動が行われることがない路面摩擦係数推定装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a road surface friction coefficient presumption device capable of presuming friction coefficient of a tire and a road surface at turning of an automobile at a real time without using simulation, capable of making it to a simple device without requiring a large sized exclusive vehicle and not perform driving not intended by a driver during traveling. - 特許庁

エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動の前部構造において、走行安定性を向上させるとともに、両前部のレイアウト性を向上させ、且つ、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加

To improve the running stability; to improve the vehicle's front layout characteristic; and to reduce the yaw inertia moment in a front structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁

機関1の電子制御ユニット(ECU)30は、両の停止時やバッテリ9の充電量が多い場合には機関1を停止し、走行開始時や充電量減少時には機関を再始動する自動発停操作を行うとともに、再始動時の機関への燃料噴射量増量値をNO_X吸蔵還元触媒のNO_X吸蔵量が多いほど増大する。例文帳に追加

An electronic control unit (ECU) 30 of the engine 1 performs automatic start and stop operation for stopping the engine 1 when the vehicle stops and charging amount of a battery 9 is large and restarting the engine when starting running of the vehicle and reducing charging amount and increases a fuel injection amount increase value for the engine when restarting when NOx storage amount of NOx storage reduction catalyst is large. - 特許庁

走行線1の上空の既設の物体もしくは反射体とするために架設した架空標識3と、それらの視認を支援するための載光学機器6の組み合わせにより、通行レーン中心線2の上空にコントラストの高い進路誘導標識を構築することにより運転者または自動操舵機器に進路情報を与えるものである。例文帳に追加

This system is used for providing course information to a driver or an automatic steering apparatus by constructing course guide signs having high contrast above a traveling lane center line 2 by combining an aerial sign 3 installed so as to be used as an existing object or a reflector above a driving lane 1 with an on-vehicle optical apparatus 6 for assisting visibility thereof. - 特許庁

少なくとも前輪にタンデムホイールを備えた電気自動走行装置において、タンデムホイールの前々輪2aの前部上方に、誘導輪3からなる段差乗越え用誘導回転体を設け、かつこの誘導回転体を回転させる駆動装置としてのインホイールモータ8を備えた。例文帳に追加

In the traveling device for the electric vehicle provided with at least a tandem wheel on a front wheel, a guide rotation body for riding over the level difference comprising a guide wheel 3 is provided above a front part of the front wheel 2a of the tandem wheel, and an in-wheel motor 8 as a drive device for rotating the guide rotation body is provided. - 特許庁

他の両との衝突確率を表す変量が予め設定可能なしきい値を越えなければならず,その場合にしきい値は運転者反応,実際の走行状況又は環境状況に従って変更可能であることにより,衝突を阻止するために両減速の自動作動方法と装置が提案される。例文帳に追加

To provide a method and a device for automatic triggering of deceleration of a vehicle for preventing a collision, while a variable representing the probability of collision with another vehicle must exceed a predefinable threshold value and the threshold value is variable as a function of the driver's response, the current driving situation, or the ambient situation. - 特許庁

両用走行制御装置は、自両の前方のカーブ路に存在する道路上等表示を認識し、その認識した道路上等表示を基に、カーブのきつさ度合いを推定し(ステップS6、ステップS7)、推定したカーブのきつさ度合いを基に、警報出力制御及び自動減速制御を補正する(ステップS8、ステップS14)。例文帳に追加

For more information, the device recognizes the displays on a road and the like present on the curved road in front of the own vehicle, estimates the degree of curve tightness based on the recognized displays on the road and the like (steps S6 and S7), and corrects the alarm output control and automatic deceleration control on the basis of the estimated degree of curve tightness (steps S8 and S14). - 特許庁

当該ETC載器10は、自動二輪12の走行方向後方に向いた前面30aにカード挿入口34が開口したケース30と、ケース30に揺動自在に設けられてカード挿入口34を開閉する蓋体38と、蓋体38の閉じ位置でカード挿入口34の防水を確保するパッキン84とを備える。例文帳に追加

The ETC on-vehicle device 10 comprises a case 30 wherein a card insertion hole 34 facing behind the travelling direction of the motorcycle 12 is opened at its front surface 30a, a lid 38 turnably arranged on the case 30 and opening and closing a card insertion hole 34, and a packing 84 for securing waterproofing of the card insertion hole 34 at a closed position of the lid 38. - 特許庁

制動力と駆動力とを自動制御して両の走行を行う極低速維持制御に対し、オイル温度の上昇に伴う極低速維持制御の強制終了を行うことなく、且つ頻繁な極低速維持スイッチON操作の煩わしさを無くすことができる両の制駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking/driving force controller for a vehicle, allowing elimination of trouble of frequent extremely low speed maintenance switch ON operation without forcibly terminating extremely low speed maintenance control accompanying a rise in oil temperature to the extremely low speed maintenance control automatically controlling braking force and driving force to perform travel of the vehicle. - 特許庁

スライディングルーフを開口部後方の格納部内にスライディングさせて開口部を開放して走行する際に、スライディングルーフとルーフを構成するアウタパネルとの間の空隙に空気流が侵入することによって室内空間に発生する低周波騒音を防止することができる自動のスライディングルーフ構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular sliding roof structure capable of preventing vehicle interior low-frequency noise to be generated by an air flow intruding into clearance between a sliding roof and an outer panel constituting a roof while a vehicle is running with the sliding roof slid into a storage part at the rear of an opening so as to open the opening. - 特許庁

上り坂などの運転にかなり大きな力を要するなど運転の困難な状況のとき、自動的に電動のアシストが付き、またジョイスティックの操作に慣れない運転者に対して、手動式の運転感覚を保つことにより安全な走行ができ、雨天時においても椅子での外出を容易にする手動式椅子を提供する。例文帳に追加

To provide a manual electric wheelchair which enables an operator who is not used to the operation of a joy stick to keep manually operating feeling so as to travel safely and to easily go out on the wheelchair even during raining by automatically providing an electric assist in a difficult operation requiring rather big force for uphill driving, or the like. - 特許庁

運転者または助手席着座の乗員の腕や手先への干渉をなくして、安全性を高めることができ、通常の走行時は勿論のこと、予測を超える振動や揺動が負荷されても、飲料容器が室内に脱落する不都合の発生を確実に防止することができる自動用ドリンクホルダを提供する。例文帳に追加

To provide a drink holder for an automobile capable of improving in safety without interference with the arm or fingers of a crew seated on a driver's or assistant's seat and ensuring prevention of inconveniences that a drink bottle falls in a room if stronger vibration or oscillation than expected is loaded. - 特許庁

本発明は、自動走行中に生ずる振動や衝撃などに耐える大きな剛性と防振機能を有し、ルーフ上に配設されたビデオカメラ群の撮像方向を上下に自由に設定可能なビデオカメラ保持具群のビデオカメラに接続されたモニタ群を運転者の視認し易いフロントウインドガラスに配設できるような機能的な体上部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a functional vehicle body upper structure having high rigidity and a vibration-isolating function for withstanding vibrations and shocks generated while an automobile travels, and capable of arranging a monitor group connected to a video camera of a video camera holder group for freely setting the image pickup direction of the video camera group arranged on a roof in the vertical direction on front windshield glass for the easy visibility of a driver. - 特許庁

自動二輪体の前部を覆うカウリング1内にラジエタ6が配設されていて、該ラジエタの後方位置に対応したカウリングの側面にカウル窓1aを形成すると共に、該カウル窓を走行風の所定の風圧(ラム圧)により開閉するフラッパ手段7を該カウル窓に設けている。例文帳に追加

A radiator 6 is arranged inside the cowling 1 for covering a front part of a car body of the motorcycle, and the cowl window 1a is formed in a side surface of the cowling corresponding to a rear position of the radiator, and the cowl window is provided with a flapper means 7 to be opened/closed by the predetermined air pressure (ram pressure) of the travelling air. - 特許庁

センタ40が2地点A、Bで載端末装置31から送信された自動30のIDを受信した時刻の差から求めた経路ABの走行所要時間と、地点A及び/又はBで送信された環境情報ENVとを含む経路情報105等を経路毎にデータベース54に登録する。例文帳に追加

Route information 105 etc. each including a required travel time of a route AB computed from the difference between the times that a center 40 receives an ID of an automobile 30 sent from an on-vehicle terminal device 31 at two points A and B, and environment information ENV sent at the point A and/or B is registered in a database 54 for every route. - 特許庁

両の現在位置を管理システムに送信する載機において、予め設定された時間、走行距離など判定基準値を所定の周期で経過情報と比較観測し、判定条件を満たしたと判定され且つ位置情報送信の操作がされていない場合には、位置情報を管理システムに自動送信する。例文帳に追加

In this on-vehicle machine transmitting a present position of the vehicle to a management system, criterion values such as a preset time or a travel distance are compared and observed with progress information at a prescribed period, and position information is automatically transmitted to the management system when it is decided that they satisfy decision conditions and when the position information transmission is not operated. - 特許庁

両に搭載されて目的地までの経路を音声案内する載用音声案内装置10は、前記経路の走行中に前記音声案内がない音声不案内状態が所定の条件を満たして維持されたときに、直前に行った音声案内を再音声案内する自動再音声案内手段を装備している。例文帳に追加

The on-vehicle voice guidance device which is mounted on a vehicle and gives a voice guidance of the route to a destination is equipped with an automatic reproduced voice guidance means which gives a last voice guidance again when a voice non-guidance state wherein the voice guidance is not given continues while specific conditions are met during a travel in the route. - 特許庁

走行体1に、ホッパ18に収容された肥料或いは薬剤などの散布原料の散布量を調節できるようにした散布装置10を備え、速の検出に基づいて散布量を自動制御する制御手段43を備えている散布作業機において、種々の肥料や薬剤の性状に関わらず、適正な散布量の散布を行えるようにする。例文帳に追加

To perform spraying by an accurate spraying amount irrespective to the properties of various fertilizers or medicines in a spraying implement equipped with a spraying device 10 capable of adjusting the spraying amount of raw materials to be sprayed such as the fertilizer or medicine housed in a hopper 18 and also a controlling means 43 for automatically controlling the spraying amount based on the detection of vehicle speed, on a traveling vehicle body 1. - 特許庁

主変速機が変速不能になって、高速段側に切り替えられたままの場合でも両の動力性能が低下することなく、低速段側に切り替えられたままの場合でもオーバレブ速が低くならず走行可能な速度範囲が狭くならない自動変速機の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift control device for an automatic transmission, preventing decline in power performance of a vehicle even when gear shift of a main transmission becomes impossible and the main transmission remains shifted to a high-speed stage side and preventing decline in over-speed and reduction in a range of speed capable of travelling even when the main transmission remains shifted to a low-speed stage side. - 特許庁

デフ機構を備え、コントローラからの電波によって走行を制御されるラジオコントロール自動玩具において、デフ機構を構成するデフギヤ48の収容筒部48aに設けた係止溝48bに係合突起49bが係合し、デフギヤ48の駆動力を軸45に伝達するデフロック板49で構成する。例文帳に追加

In the radio-controlled automobile toy having a differential locking mechanism, the running of which is controlled by radio waves from a controller, an engagement protrusion 49b engages with an engagement groove 48b provided in the storage cylinder 48a of a differential gear 48 forming the differential locking mechanism and the differential locking plate 49 conveys a driving force of the differential gear 48 to an axle 45. - 特許庁

自動走行中に跳ね上げられた泥水等が、ランプや、バンパの前面側を汚損させないようにして、体の見栄えが良好に保たれるようにし、かつ、上記泥水等がランプに直接的に衝突しないようにして、上記ランプの損傷を防止させるようにし、更に、これらが簡単な構成で達成されるようにする。例文帳に追加

To maintain the appearance of an automobile body by preventing a lamp and the front face side of a bumper from being soiled with muddy water or the like splashed during the travel of an automobile and prevent the damage of the lamp by preventing the muddy water or the like from directly colliding with the lamp. - 特許庁

体フレーム1に,燃料噴射式エンジンEと,それの上方に配置される燃料タンク8とを搭載し自動二輪において,燃料タンク8の燃料を受けて燃料噴射弁17f,17rに燃料を圧送する燃料ポンプ25を,走行風を受けるエンジンEの前面側に配設した。例文帳に追加

In this motorcycle loading a fuel injection-type engine E and a fuel tank 8 mounted on an upper part of the engine E, on a body frame 1, the fuel pump 25 receiving the fuel from the fuel tank 8, and pressure-feeding the fuel to injection valves 17f, 17r is mounted on a front face side of the engine E receiving the traveling wind. - 特許庁

脱穀部(4)及び刈取部(8)を備え、穀稈を連続的に刈取って脱穀すると共に、走行速度を自動制御する速コントローラ(27)と、エンジン(20)の回転数を制御するガバナコントローラ(34)を備えるコンバインにおいて、前記速コントローラ(27)とガバナコントローラ(34)を通信接続させることを特徴とする。例文帳に追加

In a combine provided with a threshing part (4), a cutting part (8) and effecting threshing by continuously cutting cereal stalks and automatically controlling the vehicle speed, and a governor controller (34) to control the number of revolutions of an engine (20), the vehicle speed controller (27) and the governor controller (34) air interconnected for communication. - 特許庁

高速道路(自動専用道路)および一般道路が近接して並走している場所や、住宅道路などの細街路が密集している場所などにおいて、当該両がいずれの道路上を走行しているのかを適切に判断できず、その影響により誤った位置算出が連続的に生じるという現象を防止することを目的とする。例文帳に追加

To prevent a phenomenon of not able to suitably judge the road, on which a relevant vehicle is traveling, and continuously generating erroneous position calculations because of the influence at a place, where an expressway (road dedicated to automobiles) and a general road proximately and parallel run or fine streets such as house roads are concentrated. - 特許庁

複数のデータを単一の載端末で測定することができ、かつ、測定した結果を故障診断センタにリアルタイムで送信し、該故障診断センタからの指示に基づいて、前記データの測定を行うようにして、両が走行している状態において自動変速機の故障診断を容易に、かつ、正確に行うことができるようにする。例文帳に追加

To easily and exactly perform failure diagnosis of an automatic transmission, in a traveling state of a vehicle by measuring a plurality of data at a single on-vehicle terminal, transmitting the measured result to a failure diagnosis center in real time and measuring the data, based on an instruction from the failure diagnosis center. - 特許庁

エンジン駆動による発電に依存することなく、且つ電動機による走行をむやみに抑制や禁止することなく、エンジンと電動機とを効率的に用いて燃費及び排ガス特性の改善を十分に達成しながら、渋滞予測から渋滞突入までの間にバッテリのSOCを十分に確保でき、もって渋滞中に可能な限り電動機による走行を継続できるハイブリッド電気自動の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a hybrid electric car for sufficiently accomplishing improvement of fuel consumption and exhaust gas characteristics by efficiently using an engine and an electric motor without depending on power generation driven by the engine and without needlessly suppressing and prohibiting travel by the electric motor while sufficiently securing the SOC of a battery between jam prediction and jam entry, thereby enabling to continue the travel by the electric motor as much as possible during the jam. - 特許庁

堆積された排気ガス成分の中の少なくとも一つについて周期的間隔を置いて再生され、走行経路がプリセット値に基づいて計算される、自動の駆動のために備えられている内燃機関(30)の排気ガスダクト(33)に配置された排気ガス浄化装置(35)の再生制御方法およびその実施のための装置において、排気ガス浄化装置(35)の必要な再生が、走行経路の計算に影響を与える。例文帳に追加

In this regeneration control method and its device for the exhaust emission control device 35 arranged in an exhaust gas duct 33 of an internal combustion engine 30 provided for driving an automobile to regenerate at least one of deposited exhaust gas components at a periodic interval and calculate a running path based on a preset value, required regeneration by the exhaust emission control device 35 affects the calculation of the running path. - 特許庁

両に搭載され、イグニッションスイッチのオンおよび記録媒体の装着を条件として始業処理を行い前記記録媒体への書き込みを開始し、終業処理により前記記録媒体への書き込みを終了する運行記録装置において、前記終業処理の後に、前記イグニッションスイッチをオフにすることなく前記記録媒体を装着した状態で前記両を走行した時に、前記始業処理を自動的に行う自動始業処理モードを有することを特徴とする。例文帳に追加

The operation recording device mounted on the vehicle, which performs start processing under conditions of ON of an ignition switch and installation of the recording medium to start writing to the recording medium, and ends the writing to the recording medium by end processing has an automatic start processing mode for automatically performing the start processing when running a vehicle with the recording medium installed without OFF of the ignition switch after the end processing. - 特許庁

少なくとも一つの駆動輪がエンジンのブレーキ作用によってスリップ閾値を下回るときに、エンジントルクが引き上げられ、且つ、カーブを識別し且つ摩擦係数を識別するための手段を含んでいる、特に自動のためのエンジンブレーキトルク制御装置において、摩擦係数の低い路面でのカーブ走行の際に、少なくとも一つの駆動輪のためのスリップ閾値が引き上げられる。例文帳に追加

The engine torque increases when the threshold value of at least one of the driving wheels is lower than the slip threshold value due to a brake operation. - 特許庁

管理サーバ3は、走行距離情報と電気自動情報とに基づいて二酸化炭素排出削減量を算出し、認証端末4は、二酸化炭素排出削減量に対応して二酸化炭素排出権を認証し、取引端末5は、管理サーバ3から送信された二酸化炭素排出権情報に基づいて排出権売却金額を算出する。例文帳に追加

The management server 3 calculates a carbon dioxide emission reduction amount based on travel distance information and electric vehicle information, the authentication terminal 4 authenticates a carbon dioxide emission right correspondingly to the carbon dioxide emission reduction amount, and the transaction device 5 calculates an emission right sale money amount based on carbon dioxide emission right information transmitted from the management server 3. - 特許庁

部品点数の増加や組付け作業性の悪化に起因する製造コストの高騰を未然に防止した上で、油圧クラッチ及び走行用モータを個別に収容するハウジング内の作動流体の熱膨張による圧力上昇を確実に抑制できるハイブリッド電気自動のクラッチ及びモータハウジング構造を提供する。例文帳に追加

To provide a clutch and motor housing structure of a hybrid electric vehicle which prevents the increase of manufacturing cost due to the increase of the number of parts and the aggravation of assembling work efficiency and which reliably prevents the pressure increase caused by thermal expansion of working fluid in a housing accommodating a hydraulic clutch and a motor for travel individually. - 特許庁

エンジンと該エンジンによって駆動可能な発電機と少なくとも該発電機からの発電電力が供給されて充電されるバッテリと該バッテリから電力が供給されて駆動輪を駆動させるモータとを備えているエンジン搭載の電気自動の後部構造において、走行安定性を向上させるとともに、ヨー慣性モーメントを低減させる。例文帳に追加

To improve the running stability and to reduce the yaw inertia moment in a rear structure of an engine-mounted electric vehicle having an engine, a generator drivable by the engine, a battery charged with at least electric power generated and supplied by the generator, and a motor powered by the battery to drive driving wheels. - 特許庁

モーターカーMに連結されて軌道を走行する保守用トロッコに於て、連結が切断された分離状態下で、機械的ブレーキ機構2を自動的に作動させる駐ブレーキ用弾発部材20を設け、手動レバーの一方向への揺動によって弾発部材20の弾発付勢力Fに抗して機械的ブレーキ機構2の制動作用を解除可能な手動解除手段1を具備している。例文帳に追加

The truck for maintenance which is connected to a motor car M to travel on a truck, includes a resilient member 20 for a parking brake automatically operating a mechanical brake mechanism 2 under a separated state in which the connection is cut off and a manual release means 1 which can release braking action of the mechanical brake means 2 against resilient biasing force F of the resilient member 20 by rocking a manual lever in one direction. - 特許庁

サーバ20は、ユーザの端末装置10からのアクセスに応じて、タイヤローテーションの診断用画面を端末装置に表示させ、入力された自動走行距離等、診断に必要な事項に基づいてタイヤローテーションが必要であるか否かを判断し、その判断結果を端末装置に表示する。例文帳に追加

A server 20 displays an image for tire rotation diagnosis on a terminal device in response to access from the terminal device 10 of the user, decides whether or not tire rotation is needed on the basis of items necessary for diagnosis such as an inputted automobile travel distance and displays the decision results on the terminal device. - 特許庁

直噴ガソリンエンジン及び燃料電池に共用することができ、燃料電池用として用いる場合に、改質触媒や燃料電池電極に対して悪影響を及ぼすことがなく、また、自動の直噴ガソリンエンジン用として用いる場合に走行性能を損なうことのない燃料油組成物を提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel oil composition usable for both of a direct blast gasoline engine and a fuel cell, which hardly gives bad effects to a modifying catalyst and a fuel cell electrode when the composition is used for the fuel cell and hardly damages a traveling performance of the automobile when the composition is used for the direct blast gasoline engine. - 特許庁

接続手段19を介して携帯電話20と接続可能なナビゲーション装置1において、ナビゲーション装置1は、自動走行中、ナビゲーション装置1に接続された携帯電話20で通話中に経路探索を行うとき、地図データ記憶手段16に記憶した地図データのうち電波の強度をパラメータとした経路探索を行う。例文帳に追加

Concerning a navigation device 1 connectable to a cellular phone 20 through a connection means 19, when performing route search during conversation via the cellular phone 20 connected to the navigation device 1 during traveling by an automobile, the navigation device 1 performs route search, by using the intensity of a radio wave as a parameter in map data stored in a map data storage means 16. - 特許庁

道路を走行する自動の騒音を遮音すると共に排気ガスを上方に拡散させることにより、道路の周辺地域の生活環境が局地的に損なわれることを防止することができる道路構造体において、風洞体内部で事故が発生したときに救助活動や消火活動が容易迅速にできるようにする。例文帳に追加

To easily and quickly perform rescue activities and fire fighting upon occurrence of an accident inside a wind tunnel in a road structure capable of preventing local damages in living environment in and around the road by insulating the noise and diffusing exhaust gas upward of automobiles traveling on the road. - 特許庁

例文

遊星ギヤ型の減速機と差動装置とからなる自動用減速差動装置において、潤滑手段として油浴潤滑を採用して装置の小型化・軽量化を図り、1充電当たりの走行距離を延ばす一方、掻き上げ手段として特別の部品を加える必要がなく、また潤滑油を装置各部に十分に行き渡らせることである。例文帳に追加

To provide a reduction differential gear for a vehicle consisting of a planetary gear type reduction gear and a differential gear, which is configured to reduce the gear size and weight by employing oil bath lubrication as a lubrication means to increase a traveling distance per charge, and to sufficiently distribute a lubricant to each part of the gear without requiring to add a special component as a scratching-up means. - 特許庁

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