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走行用の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 9051



例文

上記課題は、走行するハンドレール2の摺動面2Aに摺接する清掃体によってその摺動面2Aに付着した塵埃を除去する乗客コンベアハンドレールの摺動面清掃装置1において、前記清掃体を、ハンドレール2の摺動面2A上の塵埃をハンドレール2の外方に排出させる笠歯状の回転ブラシ体3とすることで、達成できる。例文帳に追加

The sliding surface cleaning device 1 for the handrails of the passenger conveyor is to remove the dust attached to the sliding surface 2A using a cleaner element in slide attachment with the sliding surface 2A of the handrail 2 traveling, wherein the cleaner element consists in a rotary brush 3 in the form of bevel gear for ejecting the dust on the sliding surface 2A of the handrail 2 to outside thereof. - 特許庁

フィラメント(8)の束を紡績ノズルの下側の冷却領域(4)内で冷却媒体によって前冷却して、フィラメントが冷却領域内では凝固しないようにし、かつフィラメントの束を冷却領域の下側のテンション領域(6)内で糸の走行方向に向いた冷却媒体流の作で案内しかつ継続冷却して、フィラメントがテンション領域(6)の内部で凝固するようにする。例文帳に追加

A bundle of filaments 8 is precooled with a cooling medium in a cooling region 4 under a spinning nozzle to prevent the coagulation of the filament in the cooling region and the precooled bundle is guided and continuously cooled by the action of the cooling medium flow directing in the running direction of the yarn in a tension region 6 under the cooling region to effect the solidification of the filament in the tension region 6. - 特許庁

有軌道台車11の後方のボギー部14の左右どちらか一方のハンドルブラケット16−2にハンドル16−1を取り付け、前方のボギー部14の両端のハンドルブラケット16−2に旋回ロックボルト16−3を取り付けて有軌道台車の前方の走行輪の回転を止める。例文帳に追加

The rotation of the front turning wheel of the truck having track is stopped by attaching a steering wheel 16-1 to either of the right and left steering wheel brackets 16-2 of a backward bogey part 14 of the truck 11 having track and attaching bolts 16-3 for swing lock to steering wheel brackets 16-2 of both ends of a front bogey part 14 of the truck 11 having track. - 特許庁

遊星歯車機構にエンジンと第1モータと駆動輪に連結された駆動軸に変速機を介して接続された動力軸とを接続すると共に動力軸に第2モータを接続した車両において、シフトポジションが駐車ポジションから走行用ポジションにシフト変更されたときに運転者に違和感を与えるのを抑制する。例文帳に追加

To suppress a driver from being given any feeling of incompatibility when a shift position is shift-changed from a parking position to a traveling position, in a vehicle where an engine and a first motor and a power shaft connected through a transmission to a driving shaft coupled to a driving wheel are connected to a planetary gear mechanism, and a second motor is connected to a power shaft. - 特許庁

例文

車両ナビゲーション装置100において、車両の現在位置103に基づいて該現在位置103から目的地に至る案内経路120上に走行誘導矢印104を重畳表示させ、かつ、該案内経路120を、該案内経路120以外の道路101に比べて線幅が相対的に太い強調案内経路102として表示させる。例文帳に追加

In the navigation device 100 for a vehicle, a travel guide arrow 104 is superimposed and displayed on a guide route 120 from a current location 103 to a destination based on the current location 103 of the vehicle, and the guide route 120 is displayed as an enhanced guide route 102 having a relatively thicker line width than a road 101 other than the guide route 120. - 特許庁


例文

この天体走行車両車輪1は、回転軸心周りに回転するハブ体3と、ハブ体に対して半径方向外方に配置され、天体表面と接触する、回転軸心周りに回転する接地体5と、ハブ体と接地体との間に配置され、半径方向の荷重を支持する荷重支持手段7と、を具える。例文帳に追加

The wheel 1 for the celestial-body traveling vehicle includes: a hub body 3 rotating around a rotation axis; a grounding body 5 disposed radially outward of the hub body coming in contact with a celestial body's surface, and rotating around the rotation axis; and a load support means 7 disposed between the hub body and the grounding body and supporting a load in a radial direction. - 特許庁

本発明の真直度測定装置10は、被測定物M上を自走可能であり反射ミラーを載置した筐体11と、筐体11とは別に設置されたオートコリメータ12と、筐体11の走行距離データ、及びオートコリメータ12からの傾斜データを処理し被測定物Mの真直度を算出する解析コンピュータ13とを備えている。例文帳に追加

This straightness measuring device 10 is equipped with: a case 11 which is self-travelable on a measuring object M, and on which a reflecting mirror is placed; an auto-collimator 12 installed separately from the case 11; and a computer 13 for analysis for processing mileage data of the case 11 and inclination data from the auto-collimator 12, and calculating straightness of the measuring object M. - 特許庁

自動車の緩衝器におけるピストンロッドとオイルシールやピストンバンドとシリンダ等摺動部の摩擦力を適度に高めるとともに、自動車の高速走行時の操縦安定性、危険回避性能およびワインディング道路での旋回性能などの向上を図ることができる自動車緩衝器潤滑油組成物を提供すること。例文帳に追加

To provide a lubricating oil composition for an automobile shock absorber capable of moderately increasing the frictional force at a sliding portion of an automobile shock absorber such as the part between a piston rod and an oil seal and between a piston band and a cylinder and improving the steering stability of an automobile on high-speed running, the danger avoiding performance, the turning performance on a winding road, etc. - 特許庁

プロジェクタ型の灯具ユニットにより、上端部にカットオフラインを有する配光パターンを形成する車両前照灯において、車両走行状況に応じた配光パターンおよび照射角度で光照射を行えるようにした上で、車両前方路面の近距離領域への光照射量についても木目細かく制御できるようにする。例文帳に追加

To finely control a light irradiation dose to a short distance region of the road surface in front of a vehicle as well, after enabling light irradiation with a light distribution pattern and an irradiation angle corresponding to a traveling situation of the vehicle in a vehicular head-light which forms the light distribution pattern having a cut-off line at the upper end part by a projector type lighting fixture unit. - 特許庁

例文

一つのシャフト101内を双方向に走行する複数のかごP1〜P3を備えたシングルシャフトマルチカーエレベータシステム100の運行制御システムに、占有区間Y1,Y3を決定する占有区間決定手段と、占有区間決定手段で決定された占有区間をいて他のかご2xの運行を制御する運行制御手段とを設けた。例文帳に追加

This operation control system for a single shaft multi-car elevator system 100 provided with several cars P1-P3 traveling in double ways inside the one shaft 101 is provided with an occupation section deciding means for deciding occupation sections Y1 and Y3 and an operation control means for controlling the operation of other car 2x by using the occupation section decided by the occupation section deciding means. - 特許庁

例文

ビニルエステル樹脂を30質量%以上含むサイズ剤が付着されてなる不飽和マトリックス樹脂の炭素繊維ストランドであって、テンション200gf時における走行時扁平率(幅/厚み)が25〜70である炭素繊維ストランド、並びに、前記繊維ストランドによって強化された不飽和マトリックス樹脂。例文帳に追加

The carbon fiber strand for the unsaturated matrix resin contains30 mass% vinyl ester resin and a sizing agent adhering thereto, and has a flatness (width-to-thickness) ratio in running at a tension of 200 gf of 25-70, and the unsaturated matrix resin is reinforced with the above fiber strand. - 特許庁

製品パフォーマンス(排出実績)指標および原単位基準(例えば、販売した製品の平均GHG 原単位、販売した製品の平均エネルギー効率、1 使時間当たりの平均排出量、販売した乗物の平均燃料効率、走行距離(1km)当たりの平均排出量、販売した燃料のGHG 原単位、機能単位当たりの平均排出量など)例文帳に追加

Product performance indicators and intensity metrics (e.g., average GHG intensity of sold products, average energy efficiency of sold products, average emissions per hour of use, average fuel efficiency of sold vehicles, average emissions per kilometer driven, GHG intensity of sold fuels, average emissions per functional unit, etc.)  - 経済産業省

管理機1の左右にクローラ式走行装置2・2を備え、左右前後方向に配置した車体フレーム3の間の後部にエンジン6を配置し、前部にミッションケース7を配置し、ミッションケース7の側方に、走行用HST42、旋回HST43を配置して、管理機1本体の側方もしくは前方の少なくとも一方からメンテナンス可能とし、エンジン6より該エンジン6の側方を迂回して、後方へ突出するPTO軸10に動力を伝達する構成とすると共に、エンジン6の後左右両側に配置した駆動スプロケット8・8に、エンジン6の側方を迂回して配置した駆動伝達機構を介して動力を伝達するように構成した。例文帳に追加

The power is transmitted to driving sprockets 8 and 8 disposed on both left and right back sides of the engine 6 via the driving transmitting mechanism disposed bypassing the side of the engine 6. - 特許庁

かゝる本発明は、細線の走行ラインに沿って、複数の潤滑剤浴槽110と複数の縮径ダイス130を配置させたスリップ型伸線機100により、走行する細線200に潤滑剤を塗布しつつ、縮径ダイス130に通して縮径させる極細線の製造方法において、潤滑剤の塗布された細線200に超音波振動を与えると共に、縮径ダイス130のダイス穴手前側に潤滑剤を吹き付ける極細線の製造方法にあり、これにより、数〜数十μm程度の比較的大きな微粉体の付着物も、1μm以下の比較的小さな微粉体の付着物も除去されるため、ダイス穴131の付着物による目詰まりも生じ難くなり、安定した持続的な伸線が可能となる。例文帳に追加

Not only deposits of relatively large fine powder of several μm to tens of μm but also deposits of relatively small fine powder of ≤ 1 μm can be removed, and the die hole 131 is hardly clogged with deposits, enabling consistent and durable wire drawing. - 特許庁

それぞれ油圧サーボに専に対応する多数の専リニアソレノイドバルブと、複数の油圧サーボに兼する兼リニアソレノイドバルブと、該兼リニアソレノイドバルブからの出力油圧を切換える切換えバルブを制御するソレノイドバルブのいずれか1個が出力側又は非出力側で故障しても、急激なダウンシフトを伴うことなく走行可能とし、また、前後進、ニュートラルの切り換えを可能とする。例文帳に追加

To enable running without involving rapid downshift and enable shifting into forward, reverse, and neutral even when any one of a number of dedicated linear solenoid valves dedicated to individual hydraulic servos, a shared linear solenoid valve shared by a plurality of hydraulic servos, and a solenoid valve controlling a changeover valve for switching an output oil pressure from the shared linear solenoid valve fails on an output side or non-output side. - 特許庁

エンジン3の駆動力を左右のクローラ式走行装置1に分配する差動装置17に連設される最終減速装置19をクローラ14の左右幅Wの範囲内に配置し、該差動装置に操向HST式ポンプ15の回転駆動力を付与することで操向操作を行うように構成し、該操向HST式ポンプ及び該最終減速装置を車両前部に配置し、特に操向HST式ポンプをエンジンの前方に配置し、操向HST式ポンプの入力側をエンジンの出力軸3aに連結した。例文帳に追加

In this arrangement, the steering HST type pump and the final reduction gear are arranged in the front part of the vehicle, and in particular, the HST type pump is arranged in front of the engine so that the input side of the HST pump is coupled to the output shaft 3a of the engine. - 特許庁

使する通信システムのソフトウェアモジュールをダウンロードすることによって複数の通信システムによる通信が可能な車載無線機が、経路検索によって得た予定経路中において利するソフトウェアモジュールを走行中に順次ダウンロードして記憶装置に保存し(ステップ426〜432)、予定経路上で使する通信システムを切り替えるタイミングにおいて、記録したソフトウェアモジュールを読み込んで使する(ステップ440)。例文帳に追加

A vehicle-mounted radio that is capable of communication by the plurality of communication systems by downloading the software module in the communication system to be used successively downloads software modules that are utilized on a schedule path obtained by a path search for storing at a storage (steps 426-432), and reads the recorded software module for use at timing for switching the communication system to be used on the scheduled path (step 440). - 特許庁

予め定められた関係から、車両停止中のブレーキ踏力F_Bに基づいて、そのブレーキ踏力F_Bが大きいほどその車両が走行する路面の勾配が大きいことを検出することを特徴とするものであることから、ブレーキ踏力F_Bに対応するブレーキ油圧を検出するブレーキ油圧センサ54等の既存の構成を利することで、特別な構成を設けることなく路面勾配の検出を行う車両路面勾配検出装置を提供することができる。例文帳に追加

The road gradient detector for a vehicle detects the road gradient without adding the special constitution by using the existing constitution such as a brake hydraulic sensor 54 for detecting brake hydraulic pressure corresponding to brake depressing force F_B since the detector detects that the gradient of a road where the vehicle runs is larger as the brake depressing force F_B is larger based on the brake depressing force F_B during stop of the vehicle from a predetermined relationship. - 特許庁

本発明の車両情報提供装置は、車両の乗員に、予め設定された対象物に関する画像情報を乗員が視認している現実の風景に重畳して表示することによって、乗員に前記対象物の風景内での見かけ上の位置情報を視覚的に提供する車両情報提供装置であって、グループ走行を行う他の車両の車両情報提供装置と共通する共通画像情報を前記画像情報として表示する共通画像情報提供手段を備えている。例文帳に追加

The on-vehicle information provision apparatus is for visually providing vehicle occupants with the apparent positional information of an predetermined object by superimposing on an actual landscape that is being seen by the occupants, and comprises a common image information providing means that displays common image information, shared with other on-vehicle information provision apparatuses mounted on other vehicles in the group as the image information. - 特許庁

従来の、「はしご」状主フレームの形態では、主フレームが幅狭のため前後方向の強度は向上しているが、農トラクターとして各種作業に応じて、主フレームの上に散水や農薬散布等に使する作業の液体タンクを搭載して圃場内を走行する場合、主フレームから両側方に突出する後アクスルケースのオーバーハング量が大きくなり、重量物を搭載した作業を行なう際に側方への傾斜が大きくなって、運転操作が難かしくなったり、急ハンドル操作をすると転倒したりする恐れが生じている。例文帳に追加

To enable stable traveling not only on a rugged road but also in a farm land by easily enduring inclination to a side during work with a heavy article loaded. - 特許庁

第百五十一条の三 事業者は、車両系荷役運搬機械等をいて作業(不整地運搬車又は貨物自動車をいて行う道路上の走行の作業を除く。以下第百五十一条の七までにおいて同じ。)を行うときは、あらかじめ、当該作業に係る場所の広さ及び地形、当該車両系荷役運搬機械等の種類及び能力、荷の種類及び形状等に適応する作業計画を定め、かつ、当該作業計画により作業を行わなければならない。例文帳に追加

Article 151-3 (1) The employer shall, when carrying out the work using a vehicle type material handling machine, etc. (excluding the work travelling on the road using a transporting vehicle on rough terrain or a truck; the same shall apply hereinafter up to Article 151-7), establish in advance a work plan in conformity with the space and landform of the place pertaining to the said work, the type and capability of the said machine, and the type and shape of the cargo, and carry out the work by the said work plan.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

一方、二条駅まで乗り入れなかったのは、京都市交通局にとって車両使料がかさむこと(相互乗り入れではなく、京阪車両の東西線への片乗り入れのため、乗り入れ車両の延べ走行距離に応じた車両使料を、京都市交通局が一方的に京阪電気鉄道に支払わなければならない)、地上側の電力設備の増強が必要なこと、輸送力が過剰になること(二条~京都市役所前間を増発する必要性に乏しい)などが理由である。例文帳に追加

On the other hand, the reason it wasn't extended up to Nijo Station was because the Kyoto Municipal Transportation Bureau would need to pay an extra fee for use of railway cars (the fee is required because only Keihan trains use the Tozai Line instead of providing mutual usage between the two organizations, so the Kyoto Municipal Transportation Bureau must pay the fee to Keihan Electric Railway one-sidedly, depending on the total travel distance), the enhancement of the electric power system on the ground would be needed, and the carrying capacity would be too much (there was little need to increase the number of trains for the section between Nijo and Kyoto Shiyakusho-mae).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また、断熱ボックスを炭化室に装入するために、コークス炉に沿って設置されたガイド車のレールを走行する台車と、該台車上部に設置された断熱ボックスの支持機構とを有し、該支持機構は、前記台車上の断熱ボックスをその両側から支持することで、断熱ボックスをコークス炉への装入可能な直立状態に保持するように構成された、断熱ボックスのコークス炉への装入装置をいる。例文帳に追加

The entering apparatus for the heat insulating box to the carbonization chamber comprises a carriage traveling on a rail for guide carriage installed along the coke oven, a supporting mechanism for the heat insulating box installed on the upper part of the carriage, and the heat insulating box on the carriage is vertically held so as to be able to enter the coke oven by supporting the heat insulating box from both of sides. - 特許庁

本発明では、被照射体通路と同軸の円錐状の軌道を走行する加速された電子を、円板状の電子透過窓を通過させた後に、これと同軸的に設けられた磁石をいて被照射体通路に向かって集中させるとともに、前記の電子透過窓の前方に設けた同軸コリメータをいてX線の分布を制限することによって、被照射体通路内の被照射体に純化された電子線のみを照射するようにしている。例文帳に追加

Accelerated electrons running on a circular cone-shaped orbit coaxial with the irradiation object passage are transmitted through a discoid electron transmission window, and concentrated toward the irradiation object passage by using a magnet provided coaxially therewith, and an X-ray distribution is restricted by using a coaxial collimator provided in front of the electron transmission window, to thereby irradiate only the purified electron beam onto the irradiation object in the irradiation object passage. - 特許庁

本発明は、現在の自動車公害の原因を自動車の内燃機関エンジン使にあるとの見解に基づき、これらの課題を解決する手段として外燃機関エンジンをい、外燃機関エンジンにより電気エネルギーを発生させ、その電気エネルギーを車両駆動モーターに直接伝えて車を走行させる電気自動車を提供し、現在問題とされるCOxやNOx発生問題、騒音問題や振動問題も一挙に解決しようとするものである。例文帳に追加

In an electric vehicle, the vehicle is moved by electrical energy generated by the external combustion engine and directly transmitting the electrical energy to a vehicle driving motor to solve COx and NOx generation issues presently viewed as a problem and also noise and vibration issues all at once. - 特許庁

搬出されたロールセグメント4、若しくは、搬入される交換のロールセグメント4’を搭載するとともに、台車レールを走行するロールセグメント交換台車12と、ロールセグメント交換台車12に搭載されたロールセグメント4を吊り上げるか、若しくは、交換のロールセグメント4’を吊り降ろすための第1の懸吊装置13と、第2の懸吊装置14とを備えるロールセグメント4の交換装置10である。例文帳に追加

This exchanger 10 for the roll segments 4 has the roll segment exchange truck 12 which is loaded with the ejected roll segments 4 or the roll segments 4' for exchange to be transferred in and travels on truck rails and a first suspension device 13 and second suspension device 14 for hoisting up the roll segments 4 loaded on the roll segment exchange truck 12 or hanging down the roll segments 4' for exchange. - 特許庁

情報処理機構100をいて運転指向を推定する運転指向推定装置であって、運転指向によって変化する可能性のある運転操作量A_CCを検出する運転操作量検出部と、車両の走行環境に基づいて、前記検出された運転操作量を補正する運転操作量補正部97aとを備え、前記補正された運転操作量に基づいて、前記情報処理機構をいて運転指向を推定する。例文帳に追加

The driving orientation estimation device for estimating the driving orientation using the information processing mechanism 100 comprises a driving operation quantity detection part detecting a possible driving operation quantity A_CC changed by driving orientation; and a driving operation quantity correction part 97a correcting the detected driving operation quantity based on the traveling environment of a vehicle, and estimates the driving orientation using the information processing mechanism based on the corrected driving operation quantity. - 特許庁

自動車のタイヤホイール2の中心部にタイヤホイールセンターキャップを取り付け、このタイヤホイールセンターキャップ内側には発電コイル7と磁石9が内蔵された発電装置と発光の発光ダイオード8で内蔵し、車両走行時のタイヤの回転で電力を発生し発光ダイオード8を光り輝かせ視認性を高めると共に、自らの発電で発光ダイオード8を光らし、他からの電源供給を不要とする。例文帳に追加

Therefore, the visibility from the side when running at nighttime is enhanced owing to the lighting of the wheel cap center, which heightens easiness to acknowledge the distance from the tire of an approaching car, and it is possible to give notice for precluding the occurrence of a touch accident or an involvement in an accident when the vehicle is turning left or right etc. - 特許庁

床面を走行自在で、タイヤ整備工具5を搭載する車両整備台車1であって、タイヤ2を上下方向に昇降自在としたタイヤリフト装置3と、前記タイヤリフト装置3の上部に設けられタイヤ2を支持するためのタイヤ支持機構4を備え、前記タイヤリフト装置20によるタイヤ2上昇時に、該タイヤ2を前記台車本体6の上方に位置させ、前記タイヤリフト装置20による下降時に、該タイヤ2を前記台車本体6の内部に収容可能とするものである。例文帳に追加

This carriage for vehicle maintenance 1 can freely travel on a floor and mounts a tire maintenance tool 5, and is provided with a tire lift device 3 capable of vertically lifting the tire 2 and a tire support mechanism 4 provided on an upper part of the tire lift device 3 to support the tire 2. - 特許庁

左右前輪15,15と左右後輪を備えると共に座席21の前側及び左右両側部にステップカバー202を備えた乗走行車体2の後部に、苗載台155を備える植付部4を装着した乗苗植機において、ステップカバ−202の前部202aの左右幅を該ステップカバ−202の中央部202bの左右幅よりも狭く構成すると共に、ステップカバ−202の前部202aの左右両側位置に予備苗載台22を配置した。例文帳に追加

The lateral width of a front part 202a of the step cover 202 is made narrow than the lateral width of a central part 202b of the step cover 202 and spare seedling tables 22 are set at the right and left side position of the front part 202a of the step cover 202. - 特許庁

加えて、普通列車は永らく国鉄DD51形ディーゼル機関車牽引による旧型客車が使され続けるなど、車両面での近代化は大きく遅れていた(ただ車両については1980年代前半に生瀬~武田尾間を走行中の普通列車から身を乗り出していた小学生が誤って転落死したこともあり、大阪発着の客車列車に関しては、1985年3月のダイヤ改正で自動扉がついた国鉄12系客車客車に置き換えられて近代化している)。例文帳に追加

Furthermore, the modernization of rail cars was also delayed significantly, as seen in the long-time use of outmoded passenger cars pulled by JNR Diesel Locomotive Type DD51 for the local trains (however, with a fatal accident in the early 1980s, in which an elementary school student who was leaning out of the window accidentally tumbled off the moving train between Namaze and Takedao, passenger cars that started from and terminated at Osaka Station were replaced with the JNR Passenger Car Series 12, equipped with automatic doors, when the timetable was revised in March 1985).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

走行装置上に旋回ベアリングを介して上下方向の旋回軸心回りに回動自在に支持された旋回基板を備え、この旋回基板の前部に、掘削装置のブームが取り付けられるスイングブラケットを上下方向のスイング軸心回りに回動自在に支持する支持ブラケットを旋回基板から前方に突出するように設けたバックホーにおいて、スイングブラケットから旋回基板に作する荷重によってスイング軸心と旋回ベアリングとの間の支持ブラケット及び旋回基板の撓みを減少させる。例文帳に追加

To provide a revolving working machine reducing deflection of a support bracket and a revolving base board between the swing axis and a revolving bearing by a load acting on the revolving base board from a swing bracket. - 特許庁

旋回外側への遠心力と重力とが釣り合うような角度になるように車体の傾斜角度を制御するために使される制御値を短時間で簡便に、かつ、正確に設定することができ、車体の安定を維持することができ、また、旋回性能を向上させることができるとともに、乗員が違和感を感じることがなく、乗り心地がよく、安定した走行状態を実現することができ、安全性の高い制御を行うことができるようにする。例文帳に追加

To simply and exactly set a control value to be used for controlling an inclined angle of a vehicle body to be an angle balancing centrifugal force to the turning outside and gravity in a short time, to maintain stability of the vehicle body, to improve turning performance, to achieve a stable traveling state without making an occupant feel odd and with good riding comfort, and to perform a control with high safety. - 特許庁

上記した目的を達成するため、本発明の課題解決手段は、鉄道車両の車体Bの振動を抑制する鉄道車両制振装置1において、鉄道車両の車体床面に対する鉛直方向の加速度αvを検知する加速度検知手段40,41と、加速度検知手段で検知した加速度αvと重力加速度Gとに基づいて鉄道車両が曲線区間を走行中であることを認識する曲線区間認識手段45とを備えたことを特徴とする。例文帳に追加

The damping device 1 for the railway vehicle for suppressing the vibration of a railroad vehicle body B includes acceleration detection means 40, 41 for detecting the acceleration αv in the vertical direction with respect to a floor surface of the railroad vehicle body, and a curved section recognizing means 45 for recognizing that the railroad vehicle is running in the curved section based on the acceleration αv detected by the acceleration detection means and the acceleration G of gravity. - 特許庁

運転席と助手席とに対応してそれぞれ複数の空調風吹出し口を設け、これら運転席と助手席の空調風の特性を別々に独立して調整可能な空調制御装置を備えることで、直接的な空調制御傾向となるオープンカーでは左右独立して制御しないと乗員の好みに対応出来ないので、左右別々に調整することにより、オープン走行時において運転席と助手席とで乗員の好み(個人差)に応じた空調制御が可能となり、快適性の向上を図ることができる車両空両装置の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide an air conditioner for a vehicle allowing air conditioning control corresponding to needs of each passenger on a driver seat and a passenger seat during a vehicle driving with the vehicle roof open. - 特許庁

塗布液を塗布幅方向に行き渡らせるマニホールド17と、マニホールド17に供給された塗布液を整流して吐出するスリット16を備えるノズルをいて、連続的に走行する基材の表面に塗布液を塗布する塗布装置において、マニホールド塗布幅方向の塗布液の吐出量分布及び塗膜の膜厚を均一にし、且つマニホールド内において塗布液が滞留することにより生じる塗工スジ不良を大幅に減少させる。例文帳に追加

To uniformize the emitting amt. distribution of a coating soln. in a manifold coating width direction and the thickness of a coating film and to reduce coating stripe inferiority generated by stagnating the coating soln. in a manifold in a coating apparatus applying the coating soln. to the surface of a continuously running base material. - 特許庁

情報を提供するタイヤを設定するステップS1、前記タイヤを走行させる路面条件を設定するステップS2、前記タイヤを装着する装着条件を設定するステップS3、顧客が希望するタイヤの評価パラメータを設定するステップS4、少なくとも前記路面条件と装着条件とをいて前記タイヤのシミュレーションを行い前記評価パラメータを取得するシミュレーションステップS5、及び前記評価パラメータを顧客に提供する情報提供ステップS6を含む。例文帳に追加

The method also includes a step S4 of setting the fitting condition of the tire wished by the customer, a simulating step S5 of acquiring the evaluation parameter by performing simulation on the tire by using at least the surface condition of the road and fitting condition of the tire, and an information providing step S6 of providing the evaluation parameter to the customer. - 特許庁

本発明は、複数のアプリケーションが搭載された携帯情報端末が接続される車載装置であって、接続された携帯情報端末から送信される情報であって、該携帯情報端末において現在実行中のアプリケーションが車両走行中に使してもよい属性を有することを示す情報が、継続的に受信できない場合に、車両乗員に対して注意又は警告情報を出力するように構成されることを特徴とする。例文帳に追加

The on-vehicle device to which the portable information terminal having a plurality of applications is connected outputs caution or warning information to a vehicle occupant when information which is sent from the connected portable information terminal and indicates that the application currently being executed in the portable information terminal has an attribute of availability during the vehicle running is not received continuously. - 特許庁

エンジンと電気モータとを駆動源として併して走行するハイブリッド車両の電気モータ配設構造において、上記エンジンのクランクシャフトまたは電気モータの出力軸の回転に起因するエンジンマウントに入力される振動の低減化を図る一方、上記電気モータ駆動力の調整を電気モータ自体の取り替えに頼ることなしに容易に行い得るようにし、加えて、上記電気モータの配設におけるコンパクト化を図る。例文帳に追加

To reduce the generation of vibration, inputted to an engine mount, due to rotation of the crank shaft of an engine or the output shaft of an electric motor and to facilitate regulation of the electric motor drive force without depending on replacement of an electric motor itself. - 特許庁

モータからの動力をいて走行可能な電気自動車において、車両に要求される要求トルクTd*が急激に増加した後に所定時間以内に急激に減少し且つそのときにモータから出力すべき実行トルクT*が増加しているときには、所定時間tref2が経過するまで実行トルクT*を保持し、所定時間tref2が経過してから実行トルクT*を要求トルクTd*に追従させる。例文帳に追加

In a electric vehicle running and using motive energy from a motor, an execution torque T* is maintained until a predetermined time tref2 elapses, and follows a required torque Td* after the predetermined time tref2 elapsed when the required torque Td* required by the vehicle is drastically decreased within a predetermined time after it is drastically increased, and the execution torque T* to be outputted from the motor is increased. - 特許庁

補助駆動力を出力する補助駆動スプロケット29にチェーン15を良好に噛み合わせるとともに、前進時や惰性走行時でのチェーン15の弛みを良好に吸収することができながら、チェーン15に、テンションスプロケット45をその付勢方向とは逆方向に移動させるような張力が作した場合でも、チェーン15の歯飛びやチェーン15の脱落などを生じることを防止できる電動自転車を提供する。例文帳に追加

To provide an electric bicycle that prevents tooth jump or dislocation of the chain 15 even when tensile force which moves a tension sprocket 45 in a direction opposite to its biasing direction is applied to the chain 15, while the chain 15 is satisfactorily engaged with an assist driving sprocket 29 for outputting assist driving force and satisfactorily absorbing slackening of the chain 15 during forward traveling or inertial traveling. - 特許庁

DVD、CDなど大容量記録媒体に格納された、あるいはインタ−ネットを経由してダウンロ−ドした、道路の画像情報を中央情報処理装置で処理した後、表示装置に映し出し、使者がトレ−ニング装置のペダルをこいだり、トレ−ニング装置の踏み板の上を走ったり、歩いたりする速度に応じて画像を進め、道路の上り勾配および/または下り勾配に応じて負荷を増したり、減らしたりして、実際の自転車走行、ランニングあるいはウォウ−キングに近似した負荷をかけることが出来るトレ−ニング装置で、インタ−ネット経由で、装置診断、広域レ−ス参加資格認定取得ならびに広域レ−ス参加が可能となる。例文帳に追加

In this training device, device diagnosis, wide-region race participation qualifying certificate acquisition and wide race participation can be accomplished via the Internet. - 特許庁

バッキングローラ2に巻き掛けられて移送されるウェブ1に塗工液を吹き出し塗布する給液装置11と、塗布した塗工液層を一定の厚みにならすブレード12とをそなえた塗工装置において、塗工装置よりもウェブ1の走行方向上流側に、給液装置11から吹き出されたウェブ近傍の塗工液を整流するプレブレード19が先端をバッキングローラ2に近接させて設けられ、使時におけるプレブレード19の先端とバッキングローラ2とのなす角度を6〜15°に設定する。例文帳に追加

At the upstream side of the coating apparatus in the running direction of the web 1, 2 preblade 19 for rectifying the coating liquid spouted to the vicinity of the web 1 by the liquid supply device 11 is set so that the edge of the preblade 19 is close to the backing roller 2 and that the angle of the edge of the preblade 19 with the backing roller 2 under operation is 6-15°. - 特許庁

可変ノズルの開度変更によって排気ガスの流速を調整し当該排気ガス圧力を利して吸気量を増大させる可変ノズルターボチャージャ(VNT)を有した走行駆動源としてのエンジンと、力行運転および回生運転可能なモータジェネレータとを備え、車両減速時にモータジェネレータによる回生制御が実施可能に構成されたハイブリッド車両の減速時制御方法である。例文帳に追加

This invention relates to a deceleration control method for a hybrid vehicle provided with an engine as a travel drive power source including a variable nozzle turbocharger (VNT) adjusting velocity of exhaust gas by opening change of a variable nozzle and increasing intake air quantity with using exhaust gas pressure and a motor generator capable of power operation and regeneration operation, and constructed to perform regeneration control by the motor generator during vehicle deceleration. - 特許庁

空気入りタイヤ2の空洞部に、外周側を支持面にすると共に内周側を二股状に開脚した環状シェル4と前記二股状の開脚端部をリム上に支持する弾性リング5とからなるランフラット支持体3を挿入したタイヤ/ホイール組立体において、環状シェル4の両側部にそれぞれ側方へ張り出す突出部7を設け、該突出部7がランフラット走行時に空気入りタイヤ2のビード部2b内面に接触するようにした。例文帳に追加

A cavity of a pneumatic tyre 2 in the tyre/wheel assemblies has an insert of the run-flat support 3, comprising an annular shell 4 having an outer peripheral side as a bearing plane and an inner peripheral side to be formed into a bifurcated leg and elastic rings 5 to bear the ends of the bifurcated leg on a rim 1. - 特許庁

入力手段1、動領域抽出処理手段2、ラベリング処理手段3、車両検出処理手段4、テンプレートマッチング手段5、統合処理手段6及び移動物体のトレース手段7より構成された走行車両検出装置であって、統合処理手段で各カメラ映像処理系のテンプレートマッチング手段から得られたテンプレートの矩形領域の対角線を実空間において結んだ直線の交点をいることにより正確な移動する車両の位置を抽出が実現できる。例文帳に追加

By using the intersection of a straight line connecting the diagonals of the rectangular area of a template obtained from the template matching means of respective camera video processing systems in a real space in a general processing means, the accurate position of a moving vehicle is extracted. - 特許庁

複数のステーション間で、これらを結ぶステーション結ぶループ状の軌道上を同一方向に走行する複数台の搬送車により被搬送物を搬送する自動搬送システムにおける配車制御方法において、搬送物の積載余力のある搬送車に合理的に配車し搬送効率を向上させる配車制御方法及びその配車制御方法をいた自動搬送システムを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a vehicle allocation control method for an automatic carrying system for carrying, between a plurality of stations, products to be carried by a plurality of carrying vehicles traveling in the same direction on a loop-like track mutually connecting the stations, while improving the carrying efficiency by rationally dispatching a carrying vehicle with an available loading capacity for products, and an automatic carrying system using the vehicle dispatch control method. - 特許庁

クルーズモードによる車両走行時に、制御吸気温度TA及び外気温度推定値TAFCMG及びエンジン水温TWのうちの少なくとも何れかが、それぞれに対して設定された所定の温度に達していない場合に、クルーズ発電量を所定値CR1に引き上げ、バッテリ温度TBATとエンジン水温TWとの両方がそれぞれ所定の温度に達するまでバッテリに対する充電を持続する。例文帳に追加

In vehicle cruising by a cruise mode and when at least any one in intake air temperature TA for control, outside air temperature estimate TAFCMG, and engine water temperature TW is not reached to the prescribed temperature set up respectively, the amount of cruise power generation is pulled up to a given value CR1 and charge to a battery is maintained until both battery temperature TBAT and the engine water temperature TW reach predetermined temperature respectively. - 特許庁

各SS(サービスステーション)(30)に設置され、自動車毎にSSにおいて提供されたサービス内容情報を日時とともに送信するPOS端末(31)と、POS端末(31)から受信したサービス内容情報を自動車(40)に対応する対応アドレス領域に累積的に記憶するSSサーバ(21)と、情報利者の情報端末(41)から接続可能な情報提供サーバ(2)と、を含み、情報利者によってSSサーバ(21)上の対応アドレス領域を示す情報に併せ所定情報を情報端末から情報提供サーバ(2)へ向けて送信させ、これを受けて情報提供サーバ(2)はSSサーバ(21)から対応アドレス領域のサービス内容情報を抽出し所定情報を加工して走行管理情報を提供する。例文帳に追加

Prescribed information is transmitted from the information terminal to the information provision server (2) together with information indicating the corresponding address area on the SS server (21) by the information user, and the information provision server (2) which receives it extracts the service content information of the corresponding address area from the SS server (21), works the prescribed information, and provides the travel management information. - 特許庁

例文

回転軸に沿って入線する素線束1を自転により巻取り繰出して走行させるキャプスタン11およびその繰出し部から回転軸まで素線束を誘導する出線ガイド12を備え、回転軸を中心に公転する回転送り装置10と、回転送り装置と同軸で回転可能に配置された巻取りスプール軸40と、巻取りスプール軸を回転させるスプール軸回転装置30と、回転送り装置と同軸で回転して、出線ガイドにより回転軸まで誘導された素線束を巻取りスプール軸40に巻付けるフライヤー式巻付け装置20とを具備し、回転送り装置10、フライヤー式巻付け装置20およびスプール軸回転装置30が、それぞれ独立して駆動可能に形成されている。例文帳に追加

The rotary delivering device 10, the flyer-type winding device 20, and the spool shaft-rotating device 30 are formed so as to be each independently driven. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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